جوانان، راه‌حل مشکلات کشور هستند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پُرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یک‌صد هزار نفری آزادی با تأکید بر اینکه جوانان، راه‌حل مشکلات کشور هستند، به ارائه‌ی تحلیلی از شرایط حساس کنونی پرداختند و افزودند: آمریکایی‌ها با عربده‌کشی، بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویرسازی کاملاً وارونه از قدرت خود و از اوضاع ایران هستند اما مجموعه‌ی عظیم جوانان میهن و ملت بزرگ ایران می‌دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه‌ی باقیمانده‌ی دشمن یعنی تحریم، سیلی دیگری به آمریکا بزنند که ان‌شاءالله خواهند زد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست‌ناپذیری ملت ایران» را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و افزودند: این‌ها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می‌کنند ملت ایران آن‌ها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره‌ی اوضاع کشور و توانایی‌های خود، دچار گمان غلط شود.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تشریح بیشتر این واقعیات سه‌گانه، عظمت ایران را امری تاریخی دانستند و افزودند: به استثنای دویست سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی (یعنی از اواسط دوران قاجار تا پایان پهلوی) ایرانِ عزیز ما در عرصه‌های مختلف، سرآمد ملت‌های مسلمان و در برهه‌هایی حتی سرآمد همه‌ی ملت‌ها بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، نجات ایران از سلطه‌ی ظالمانه‌ی انگلیس و آمریکا را برای اثبات اقتدار جمهوری اسلامی کافی دانستند و افزودند: نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی، ایستادگی در مقابل همه‌ی توطئه‌های چهل سال اخیر و افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان، از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شکست‌ناپذیری ملت ایران را ناشی از برکت اسلام عزیز دانستند و افزودند: این شکست‌ناپذیری را می‌توان در پیروزی این ملت بزرگ در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز ایستادگی در مقابل همه‌ی توطئه‌های چهل سال اخیر مشاهده کرد چرا که ملت در مواجهه با توطئه‌ها و اقدامات مختلف دشمن، هیچ‌گاه احساس ضعف و خستگی نداشته و عقب‌نشینی نکرده است.

ایشان با تأکید بر اینکه عده‌ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه‌حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد، گفتند: دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع‌بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: من صریحاً اعلام می‌کنم، کسانی که در داخل، این فکرِ مطلوب و محبوب دشمن را ترویج می‌کنند، در حال انجام دادن بزرگ‌ترین خیانت در حق کشور و ملت هستند. (خ-۱۳۶۴)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *