خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۸

  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: جزو ۷ کشور اول دنیا در حوزه پهپاد‌ها هستیم
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت الهام بگیرد
  • آیت الله نمازی: تأکید دین اسلام بر گره گشایی از کار نیازمندان است
  • آیت الله کعبی: نقشه‌های دشمن در ایجاد تفرقه در اربعین شکست می‌خورد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: مشکلات جهانی نتیجه یکجانبه‌گرایی آمریکاست
  • بیانیه سپاه پاسداران تاکید کرد: ضرورت ارتقای هوشمندی و آمادگی‌های نیروهای مسلح در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۸
*  حزب‌‌الله می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطا برگرداند
یک کارشناس صهیونیستی به مقامات رژیم اشغالگر قدس درباره توانمندی دفاعی بالای جنبش حزب الله هشدار داد و گفت این جنبش می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطا برگرداند.
آوری باریوسف مورخ نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل هشدار داد: حزب الله توانایی وارد آوردن ضربه مهلک به عمق استراتژیک اسرائیل را دارد.
وی افزود : در حالی که اسرائیل می‌تواند لبنان را به عصر حجر برگرداند، اما حزب الله هم قادر به واکنش و پاسخ است و می‌تواند اسرائیل را به قرون وسطا برگرداند.
*  هرکس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: راه عبور از شرایط فعلی این است که همه کار کنیم و هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم. در این وضعیت که مردم با مشکل رو به رو هستند تلاش کنیم با راه‌های خوب و مدیران با انگیزه از این دوران، با انگیزه عبور کنیم.
** همشهری ۹۷/۷/۱۸
*  بررسی صلاحیت وزیران بعد از تعطیلات
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت هفته آینده وزیران پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن و تجارت را به مجلس معرفی می‌کند و جلسه رأی اعتماد نیز ۲ هفته آتی برگزار می‌شود. نعمتی با بیان اینکه مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد و نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند،‌ افزود: جلسات رأی اعتماد همزمان با آغاز جلسات علنی مجلس دو هفته بعد از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان برگزار می‌شود.
** کیهان ۹۷/۷/۱۸
*  مشارکت آمریکا در جنایات آل‌سعود در یمن باید متوقف شود
رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی به شدت علیه حمایت‌های «دونالد ترامپ» از عربستان در جنگ یمن، موضع‌گیری کردند. دو سناتور دموکرات آمریکایی طی یادداشتی، که در سی‌ان‌ان هم منعکس شد، ضمن انتقاد از دولت ترامپ به خاطر مشارکت در نبرد یمن، پایان همدستی آمریکا را در این فاجعه انسانی خواستار شدند. «الیزابت وارن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست و «رو کانا» سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا در یادداشت خود خواستار پایان همدستی آمریکا در فاجعه انسانی این کشور و توقف استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا در کشتار یمنی‌ها شدند.
*  روستای «خان‌الاحمر» به طور کامل به محاصره نظامیان اسرائیل درآمد
نظامیان صهیونیست با تجهیزات سنگین، روستای «خان‌الاحمر»، واقع در شمال شرقی قدس را همان‌طور که قبلا گفته بودند، به محاصره درآوردند. مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان این روستای فلسطینی تا اول اکتبر(۹ مهر) فرصت داده بودند تا خودشان خانه‌هایشان را تخریب و از آن خارج شوند، در غیر این صورت با بولدوزر به جان خانه‌هایشان خواهند افتاد. نظامیان صهیونیست پیش از این تخریب خانه‌های این روستا را آغاز کرده بودند اما پس از مواجه شدن با اعتراض‌های مردمی و بین‌المللی ادامه تخریب را متوقف کردند.
** شرق ۹۷/۷/۱۸
*  آمریکا میدان گازی «رام» را از تحریم‌های ایران معاف کرد
دولت آمریکا در اقدامی نادر به شرکت‌های «بریتیش‌پترولیوم» (BP) و «سریکا انرژی» مجوز اداره یک میدان گازی در دریای شمال که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی است را داده است. این مجوز به شرکت انگلیسی «سریکا انرژی» امکان خواهد داد فرایند انتقال مالکیت سهام شرکت «BP» در میدان گازی «رام» را تکمیل کرده و سهم شرکت توتال را خریداری کند.
خبرگزاری رویترز اعطای این مجوز از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار فشار حداکثری علیه ایران شده را «نادر» توصیف کرده است.
*  دعوت از پاپ برای سفر به کره شمالی
کره جنوبی از دعوت پاپ فرانسیس به پیونگ یانگ از سوی کیم جونگ اون خبر داد. سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در نشستی خبری اعلام کرد: مون جائه این، رئیس جمهوری این کشور هفته آینده در سفر خود به اروپا، پیام دعوت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از پاپ فرانسیس را به او خواهد رساند.
** ایران ۹۷/۷/۱۸
*  استعفای دشمن برجام
نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل، زنی با سیاست‌های تند و افراطی که از جایگاهی خاص در کابینه ترامپ برخوردار بود، بدون ذکر دلیلی استعفا کرد.
دونالد ترامپ بلافاصله پس از دریافت استعفانامه نیکی هیلی، آن را پذیرفت. ترامپ اعلام کرده هیلی تا آخر سال میلادی در سمت خود انجام وظیفه می‌کند و پس از آن فرد دیگری جای وی را می‌گیرد. این استعفا باعث شگفتی مایک پمپئو و جان بولتون، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید شده است.
*  ایران؛ محور گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در دیدار آتی خود با رئیس جمهوری روسیه پیرامون حضور ایران در سوریه و فعالیت حزب الله گفت‌وگو خواهد کرد. «بنیامین نتانیاهو» گفت که در دیدار آتی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پیرامون موضوعاتی همچون شناسایی بین‌المللی حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان، حضور ایران در سوریه و فعالیت حزب‌الله لبنان گفت‌وگو خواهد کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۸
*  تصمیم دولت ما، بهره‌مندی ایران از برجام است
سفیر اتریش در ایران در دیدار با استاندار قزوین گفت: اراده و تصمیم دولت اتریش، استفاده و بهره‌مندی ایران از معاهده بین‌المللی برجام است.
اشتفان شولتز در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین اظهار کرد: از اینکه دولت و حکومت ایران در برابر تحریکات سیاسی بردباری نشان می‌دهد بسیار تحت تأثیر هستیم و تلاش می‌کنیم در این شرایط کانال‌های اقتصادی میان دو طرف را برقرار نگاه داریم.
وی عنوان کرد: ایران و اتریش روابط حسنه و ابعاد خوشایندی در طول تاریخ داشته‌اند که به‌ندرت با کشور دیگری می‌توان آن را دید.
*  تاکید بر ضرورت ارتقای هوشمندی و آمادگی‌های نیروهای مسلح در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بر ضرورت ارتقای هوشمندی و آمادگی‌های ناجا و سایر نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و نظام در آستانه فرارسیدن چهل سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: مشارکت مجاهدانه و شجاعانه نیروی انتظامی در مقابله با تهدیدات مرزی ناشی از سناریوهای ضدامنیتی گروهک‌های تروریستی و اشرار تحت حمایت و فرماندهی سازمان‌های جاسوسی دشمن و برخورد قاطعانه با مفسدان، قانون گریزان، آشوب طلبان، تهدیدگران سلامت اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان و برهم زنندگان آرامش عمومی از واقعیات انکار ناپذیری است که با جلوه گری‌های خود، با برانگیختن تحسین و قدرشناسی مردم، ارتقای احساس امنیت در کشور را رقم زده است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۸
*  مخالفت شورای نگهبان با ایجاد مناطق آزاد جدید
شورای نگهبان لایحه مناطق آزاد جدید را که بتازگی در مجلس تصویب شده بود خلاف اصل ۷۴ قانون اساسی تشخیص داد. عباسعلی کدخدایی در مکاتبه‌ای با رئیس مجلس، نظر شورای نگهبان را درباره لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد جدید اعلام کرد.
*  مردم قیام کنند
شاهزاده سعودی از مردم خواست در صورت ثابت‌شدن ترور جمال خاشقجی، در روند تغییر سیاسی عربستان از طریق نافرمانی مدنی شرکت کنند. خالد بن‌فرحان آل‌سعود، شاهزاده جدا شده از خاندان آل‌سعود در اشاره به پرونده ناپدیدشدن خاشقجی گفت: از زمان قدرت گرفتن محمد بن‌سلمان، عربستان شاهد تغییر سیاست در ابعاد مختلف بوده است که علاوه بر سرکوب و بازداشت مخالفان داخلی، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نیز در عربستان بازداشت شد. این شاهزاده سعودی با بیان اینکه رژیم سعودی سرنگون خواهد شد، افزود: هر چند نقض حقوق‌بشر و نقض آزادی مطبوعات در عربستان قدمت دارد اما در سال‌های اخیر اقدامات جنایتکارانه مقامات عربستان بسیار زیاد شده است که در همه زمینه‌ها مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.
** جوان ۹۷/۷/۱۸
*  همکاری اطلاعاتی عربستان و اسرائیل علیه ایران
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اظهار داشت: امروز در جنگی تمام عیار با استکبار جهانی قرار داریم و رئیس‌جمهور امریکا شمشیر را از رو بسته است. وی با اشاره به دو بازوی مهم امریکا در منطقه بیان کرد: آل‌سعود خبیث و رژیم جعلی اشغالگر قدس با پول‌های گزاف و اقدامات اطلاعاتی در این نبرد علیه انقلاب اسلامی ایران مشارکت می‌کنند.
*  جزو ۷ کشور اول دنیا در حوزه پهپاد‌ها هستیم
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن قدردانی از ایثارگران و جهادگران عرصه‌های هوایی در سطوح مختلف عملیاتی و تعمیراتی، گفت: بحث ریز پرنده‌ها و تجهیزات نوین هوایی در حال پیشرفت است و هواپیما‌های بدون سرنشین رادارگریز مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند و خوشبختانه ریز‌پرنده‌ها و تجهیزات نوین هوایی در دسترس کشور‌هایی مانند ایران اسلامی قرار دارد، به‌گونه‌ای که هزینه کمتر و کارآمدی بالایی دارد. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه پهپاد‌ها امروزه چه در جبهه استکبار و چه در کشور عزیز ما در حال توسعه است، عنوان کرد: ما خوشبختانه در این مسیر توسعه متوازن و خوبی را داشته‌ایم و این توسعه به سال‌های دفاع مقدس برمی گردد که از سال ۱۳۶۳ آغاز شد و امروز ایران اسلامی جزو هفت قدرت اول جهانی در این زمینه محسوب می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۸
*  تعیین سفرای جدید ایران در چین و هند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره روند انتصاب سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در هند و چین اعلام کرد که سفرای جدید برای سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در پکن و دهلی‌نو تعیین شده‌اند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی هیچ اشاره‌ای به اسامی افراد مدنظر برای تصدی این دو سفارتخانه نکرد و افزود: بعد از طی مراحل و پروسه‌های لازم اعم از دریافت آگرمان و استوارنامه و … در خصوص این دو نفر اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
*  چهره تهدیدات مدام در حال تغییر است
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتطامی وزارت کشور در تببین تهدیدات امروز کشور گفت: نام تهدیدات امروز را باید چهره متغیر تهدید بگذاریم یعنی امروزه با روند ثابت و مشخصی مواجه نیستیم بلکه تهدیدات مدام در حال تغییر است و شاید بتوان گفت عدم توجه به این موضوع می‌تواند موجب شود عناصر کشور ناخواسته در مسیر تهدید قرار گیرند.
** رسالت ۹۷/۷/۱۸
*  رئیس جدید دانشگاه امام صادق (ع) منصوب شد
طی حکمی از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منصوب شد. حجت‌الاسلام حسین‌علی سعدی از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه امام صادق، برای یک دوره سه ‌ساله به‌عنوان رئیس این دانشگاه تعیین شد. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه هیئت امنای دانشگاه از خدمات حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی کنی در سه سال گذشته تقدیر و تشکر نمود.
*  قدرت هوایی، جولانگاه و نشان‌دهنده قدرت علمی ماست
سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی با گرامیداشت یاد خاطره شهدا، بویژه شهدای گرانقدر عرصه هوایی کشور با اشاره به اضلاع گوناگون دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: در میان دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام اسلامی اگر تنها قدرت دفاعی و به تبع آن تنها قدرت هوایی را مدنظر قرار دهیم، برای بالیدن به این نظام مقدس و انقلاب اسلامی کفایت می کند.وی با بیان اینکه قدرت هوایی نه تنها بخشی از مولفه قدرت ملی بلکه بخشی از قدرت سیاسی کشورها به حساب می آید افزود: قدرت هوایی مرکزیت قدرت علمی است و نمی‌توانیم بر قدرت علمی تکیه کنیم؛ اما بگوییم در عرصه هوا پیشرفت نکرده ایم. در واقع قدرت هوایی ما جولانگاه و نشان دهنده قدرت علمی ما است.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۸
*  FATF به مصلحت نظام و مردم است
آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره لزوم پرهیز از دوقطبی کردن فضای سیاسی کشور به بهانه تصویب FATF گفت: شرایط امروز ما در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد؛ زیرا مستلزم ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و حفظ وحدت ملی است. اگر برخی مسائل باعث شوند تا این وحدت آسیب ببیند، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دشمن بتواند توطئه کند و توطئه او بتواند تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه ما باید به اشکال مختلف از آسیب زدن به وحدت در جامعه اجتناب کنیم، یادآور شد: مساله FATF با توضیحاتی که مسئولین دادند و استدلال‌هایی که برای آن ذکر کردند، خصوصاً بندهایی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته که مربوط به پولشویی و عدم تامین مالی تروریسم و امثالهم هست، کار کارشناسی روی آن انجام شده و چنین تشخیص داده شده که به مصلحت نظام و مردم است.
*  ممانعت ایران، روسیه و ترکیه از وقوع بحران در ادلب
رئیس پارلمان ترکیه بیان کرد که تلاش‌های تهران، مسکو و آنکارا مانع از وقوع بحران در ادلب سوریه شده است.
«بن‌علی ییلدریم»، رئیس پارلمان ترکیه اعلام کرد که تلاش‌های سه کشور ایران، روسیه و ترکیه مانع از ایجاد موج جدیدی از پناهندگان سوری شده است. وی همچنین در میان صحبت‌هایش اشاره کرد که تعهدات ضدتروریسم تنها نباید بر دوش اندک کشورهایی باشد. ییلدریم گفت: همه کشورها باید فعالانه در مقابل تروریسم بجنگند و میان تروریست‌ها فرق نگذارند. رئیس پارلمان ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که تروریسم تهدیدی برای تمامی کشورها از جمله ترکیه است.
** آرمان ۹۷/۷/۱۸
*  دیپلمات ایرانی تحویل بلژیک شد
دادستانی آلمان اعلام کرده که یک دیپلمات ایرانی که در این کشور تحت بازداشت قرار داشته را به بلژیک تحویل داده است. بلژیک تیر ماه امسال یک زوج ایرانی‌الاصل را به اتهام تلاش برای بمبگذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس پایتخت فرانسه بازداشت کرده بود. کپنهاگ مدعی است که این دیپلمات ایرانی با این زوج در ارتباط بوده است. جمهوری اسلامی ایران این اتهام را رد کرده و با اشاره به عضویت زوج بازداشت‌شده در گروهک منافقین، آن را تلاشی برای فضاسازی علیه ایران توصیف کرده است.
*  مثبت‌شدن تراز تجاری ایران و ایتالیا
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا ضمن اعلام مثبت‌شدن تراز تجاری دو کشور و رسیدن آن به ۷/۱میلیون یورو، گفت: تاکنون ایتالیا هیچ محدودیتی برای تجارت با ایران اعلام و اعمال نکرده و علاقه‌مند به ادامه روابط است و بازار ایران را دوست دارد. احمد پورفلاح اظهار کرد: اتفاقاتی که قرار است بعد از چهارم نوامبر بیفتد، در حقیقت اکنون هم افتاده و عملا شرکت‌هایی که به دلایلی نمی‌خواستند ادامه همکاری با ایران داشته باشند، به شکلی روابطشان را محدود کرده‌اند.
** آفرینش ۹۷/۷/۱۸
*  دستگاه قضا آماده پشتیبانی از اقتصاد کشور است
معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا با تمام قوا از فعالان اقتصادی و توسعه اشتغال در هر نقطه از کشور که موجب تثبیت اقتصادی داخلی می شود، حمایت می‌کند. حجت الاسلام غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا با پمپاژ اخبار نادرست در جامعه، یاس و ناامیدی را در بین مردم ترویج کنند که اتحاد مردم و مسوولان سد محکمی در مقابل این توطئه هاست.
** قدس ۹۷/۷/۱۸
*  مشکلات جهانی نتیجه یکجانبه گرایی آمریکاست
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان مشکلات جهانی را نتیجه یکجانبه‌گرایی آمریکا بیان کرد و اتحاد کشور‌ها را در برابر اقدامات فراقانونی و یکجانبه‌گرایانه خواستار شد. لاریجانی در سخنرانی خود در سومین اجلاس بین المجالس اوراسیا در ترکیه خروج غیرقانونی از برجام، تصمیم غیرقانونی دولت آمریکا در مورد مساله فلسطین مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت یک رژیم نامشروع، اشغالگر و متجاوز، خروج از پیمان آب و هوایی پاریس و به هم زدن نظام تعرفه‌ای تجارت جهانی را نمونه‌هایی روشن از این گونه اقدامات ذکر کرد.
وی گفت: متأسفانه این نگرش‌های به شدت خودپرستانه و استکباری، با ادبیات نازی همراه شده و برگرفته از توهم استراتژیک است که به گواه تاریخ، نتیجه آن، بی ثباتی و ناامنی جهانی است.
*  عفو عمومی برای نظامیان فراری سوریه
بشاراسد رئیس جمهوری سوریه در حکمی جرایم و تخلفات همه نظامیان فراری که در سوریه و خارج از این کشور حضور دارند، را بخشیده شده اعلام کرد.
این فرمان مبتنی بر فرمان حکومتی شماره ۶۱ صادره در سال ۱۹۵۰ است. بر اساس این قانون، سوریها که به خدمت سربازی نرفته‌اند و در این کشور حضور دارند چهار ماه و کسانی که در خارج از این کشور هستند، شش ماه فرصت دهند که خود را به یگان‌های مربوطه معرفی کنند.
** خراسان ۹۷/۷/۱۸
*  شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نماد استبداد است
حجت الاسلام رسول منتجب نیا از چهره‌های برجسته جریان اصلاحات با رد ادعاها درباره قطع ارتباط اصلاح طلبان با رهبر انقلاب گفت: بنده این مطلب را که اصلاح طلبان ارتباطی با رهبر انقلاب ندارند قبول ندارم. البته نکته‌ای که در این باره باید به آن توجه داشت این است که همان طور که ما منتظریم رهبر انقلاب به ما وقت ملاقات بدهند، جریان اصلاحات نیز باید زمینه‌های برقراری این گونه دیدارها را فراهم کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتقاداتش به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم تأکید کرد: من از ابتدای ایجاد شورای عالی معتقد بودم که این شورا بر خلاف اصول و قواعد دموکراسی است. به اعتقاد من این شورا نماد استبداد است و باید هرچه زودتر درباره ادامه حیات آن در جریان اصلاحات تجدید نظر جدی شود.
** اعتماد ۹۷/۷/۱۸
*  نیکی هیلی با شعار یکجانبه‌گرایی در چندجانبه گرایی جهانی ذوب شد
غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به استعفای نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و پذیرش آن از سوی رئیس جمهوری آمریکا گفت: خانم هیلی با دیدگاه یکجانبه‌گرایی وارد یک سازمان چندجانبه‌گرا شد و عملا خودش در فرآیندهای چندجانبه‌گرایی ذوب و محو شد. او دستاوردی جز انزوای بیشتر آمریکا نداشت و ورود او با نگاه یکجانبه‌گرا و خروجش از این مسئولیت با تشدید انزوای آمریکا همراه بود. خوشرو ابراز امیدواری کرد آمریکا با درس گرفتن از این مسأله به سیاست‌های چندجانبه‌گرایی برگردد و با پرهیز از اقدامات یکجانبه‌ای که فقط در جهان ماقبل مدرن وجود داشته است، خودش را با جامعه جهانی همراه سازد.
** شهروند ۹۷/۷/۱۸
*  به پیامک‌های تهدید‌آمیز رسیدگی کنید
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از دادستان کل کشور خواست دستور رسیدگی، تحقیق و کشف عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در جریان بررسی لایحه CFT را صادر کند. او در نامه‌اش نوشت: این پیامک‌ها شامل تهدید، توهین و دشنام فراوان بوده است که طبعا آرامش روانی آنها (نمایندگان) را برهم می‌زند. نظر به درخواست تعدادی از نمایندگان که به این جانب مراجعه کرده‌اند و به طور کلی وظیفه ذاتی دادستان کل به عنوان مدعی العموم، مستدعی است دستور رسیدگی و تحقیق و کشف عاملان این اقدام و سپس معرفی و تعیین مجازات مقتضی برای آنها را صادر فرمایید. قبلا از حسن توجه آن مقام محترم سپاسگزارم.
** سازندگی ۹۷/۷/۱۸
*  تذکر صادقی به وزیراطلاعات
در پی حمله به منزل سید علی اصغر غروی عضو نهضت آزادی در اصفهان، محمود صادقی و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس به وزیر اطلاعات و کشور تذکر کتبی دادند. در این تذکر از وزیر اطلاعات و کشور خواسته شده تا در خصوص هویت این مهاجمان، مجوز‌های ضروری برای جستجوی خانه و همینطور مجوز خروج برخی کتب و لوازم ایشان توضیح داده شود.
در پایان متن تذکر آمده است: به منظور حفظ حیثیت افراد و رعایت حقوق شهروندی ملت خواهشمند است در اسرع وقت، افراد حمله کننده شناسایی و مورد بازخواست قرار گیرند تا در آینده شاهد تکرار چنین صحنه‌هایی برای هیچ فردی به ویژه اسلام پژوهان و اندیشمندان دینی نباشیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برخی از استاندارد «حلال» سوء استفاده می کنند
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که این سازمان مسؤولیت «حلیت» و «بهداشت» غذای مردم را برعهده دارد، گفت: مطابق روایات، کسی که بخواهد دعایش مستجاب شود، باید غذای حلال و پاکیزه بخورد، یعنی خوراک انسان با معنویت او در ارتباط است. استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت جلوگیری از تخلفاتی که در زمینه ذبح دام و طیور صورت می گیرد تأکید کرد. وی با بیان این که برخی از استاندارد «حلال» سوء استفاده می کنند، تصریح کرد:این کار درستی نیست که برخی در حال انجام آن هستند و ضروری است که جلوی این موضوع گرفته شود.
سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت الهام بگیرد
رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: در نظام اسلامی هرخدمتی که صورت گیرد به قصد خدمت به نظام و اسلام بدون شک عبادت و دارای ثواب است.استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که مردم دنیا از یک نظام اسلامی بر پایه ولایت توقعات زیادی دارند، گفت: سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما باید از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) الهام بگیرد.
تأکید دین اسلام بر گره گشایی از کار نیازمندان
رسا/آیت الله نمازی در نخستین مجمع خیرین عمران و توسعه شهری کاشان، نسل جوان را رکن توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور دانست و گفت: تهیه زیرساخت ها و عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت کشور در گرو توجه به نیروی انسانی جوان و استفاده از این ظرفیت است.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه به لحاظ فقهی فرار از مسؤولیت به هر دلیلی پسندیده نیست، گفت: در روایات گره گشایی از کار نیازمندان حتی افضل از نماز است و اگر کسی مشکلی را حل کند ثواب هزار حج را دارد.
نقشه‌های دشمن در ایجاد تفرقه در اربعین شکست می‌خورد
فارس/ آیت‌الله کعبی با اشاره به ضرورت وحدت ملت ایران و عراق در اربعین و جلوگیری از ایجاد تفرقه گفت: اربعین حسینی رزمایش اقتدار و عظمت اسلام و شیعه همراه وحدت دو ملت ایران و عراق است.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه نقشه‌های دشمن در ایجاد تفرقه در اربعین شکست می‌خورد افزود: مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی از سویی بیشتر ضرورت حضوردر اربعین حسینی را درک می‌کنند و عاشقان امام حسین(ع) در عراق نیز بیشتر قدر و عظمت اربعین را می‌دانند بنابراین در عراق و ایران تدارک‌های خوبی شده تا اربعین با شکوه و عظمت برگزار شود.
ساز و کار جدید اروپا برای مبادلات تجاری با ایران
مهر/ سفیر انگلیس در تهران از طراحی ساز و کار جدیدی توسط اتحادیه اروپا برای مبادلات تجاری با ایران خبر داد. .به گفته هاپتون این ساز و کار جدید همچنین به دیگر کشورها این امکان را می دهد که با ایران مبادلات تجاری داشته باشند.هفته گذشته دکتر ظریف در مصاحبه با بی‎بی‎سی گفت که در برابر فشارهای آمریکا، حمایت اروپایی‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بهتر از حد انتظار بوده است.
«خاشقجی» در کنسولگری عربستان به قتل رسیده
مهر/رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‎گوید اگرچه قصد پیش‎داوری ندارد؛ اما فعلاً همه شواهد حاکی از دست داشتن ریاض در قتل روزنامه‎نگار منتقد سعودی است.باب کورکر ادامه داد که بعد از مشاهده اطلاعات محرمانه درباره مفقود شدن خاشقجی، در این باره به یقین رسیده است.به گفته کورکر، این اطلاعات، به این فرضیه قوت می‌بخشد که هراتفاقی برای خاشقجی افتاده باشد، توضیحش نزد عربستان سعودی است.
عربستان لکه ننگی برای اسلام است
مهر/روزنامه انگلیسی «آی» در گزارشی نوشت: عربستان امپراتوری شر و بدی و لکه ننگی برای اسلام به شمار می آید. عربستان به صورت عجیب و غریبی یک مکان تاریک است. انگلیسی ها باید اقدامات حاکمان سعودی را محکوم کنند.در این گزارش تاکید شده است: زندان های عربستان دربرگیرنده روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و زنان شده به طوریکه تعداد این زندانی ها از هر زمان دیگر بیشتر شده است.
جزئیات اعلامی بسته حمایتی دولت، تایید نمی‌شود
صداوسیما/سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه ای با اشاره به نقل قول های غیررسمی درمورد اظهارات رئیس این سازمان درباره جزئیات بسته های حمایتی دولت تاکید کرد:‌ جلسه صبح دیروز مجلس شورای اسلامی بصورت غیرعلنی بوده و هرگونه اطلاع رسانی و بیان جزئیات که به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد تایید این سازمان نیست.درادامه اطلاعیه آمده است: پس از تصویب بسته‌های حمایت پیشنهادی و در چارچوب ملاحظات تهیه شده همراه با جزییات به اطلاع مردم عزیز کشورمان رسانده خواهد شد.
تخت روانچی: فرصت اروپا در برجام دائمی نیست
ایرنا/ معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام هشدار داد که فرصت اروپا برای ایفای مسئولیت‌های خود در قبال این توافق بین المللی دائمی نیست.تخت روانچی’ در سخنانی در نشست «همکاری های اروپا، ایران و آینده برجام» در بروکسل با اشاره به تلاش ایران برای استقرار ثبات درخاورمیانه و حفظ حاکمیت قانون در روابط بین دولت‌ها، بر ضرورت تعهد عملی کشورهای اروپایی نسبت به وظایف خود در چارچوب برجام تأکید کرد.
آمریکا از سیاست «حداکثر فشار» علیه ایران به «فشار کافی» روی آورد
فارس/ نشریه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» بنا بر اطلاعات واصله از منابع خود در دولت این کشور، از تغییر رویه واشنگتن در قبال اعمال فشار علیه ایران به خصوص در حوزه صادرات نفت خبر داده است مقام‌های ارشد آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفته‌اند که مقامات دولت ترامپ بر خلاف دستورهای مستقیم وی، از اعمال فشار حداکثری علیه ایران ناامید و برای حفظ وجهه آمریکا در میان متحدان، به اعمال «فشار کافی» راضی شده‌اند.این نشریه در ابتدای گزارش خود، به بررسی جدی موضوع صدور معافیت‌های موردی برای خریداران نفت ایران پرداخته و گفته که برخی از مقامات دولت آمریکا، در حال کار بر روی نحوه کاستن از شدت تحریم‌های نفتی ایران و دادن معافیت موقت به برخی کشورها هستند.
سود سهام عدالت سال ۹۶ دی ماه واریز می شود
ایرنا/ مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: پیش بینی می شود سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۶ که در مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان است، از دی ماه امسال به مرور به حساب مشمولان واریز شود.سبحانی افزود: زمانی می توانیم سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنیم که مجامع شرکت هایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند، برگزار و سود هر سهم مصوب شود.وی اضافه کرد: تاکنون ۳۸۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت پس از برگزاری مجامع شرکت ها مصوب شده و تنها سه یا چهار شرکت باقی مانده است.
استعفای هیلی نشان دهنده هرج و مرج در سیاست خارجی دولت ترامپ است
ایسنا/باب منندز، سناتور آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به استعفای نیکی هیلی از نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد استعفای هیلی بازتاب هرج و مرج در حوزه سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.
امنیت مردم خط قرمز مسئولان است
فارس/فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی گفت: امنیت مردم عزیز کشورمان خط قرمز همه مسئولان و مدافعان سرزمین‌مان بوده و عملیات اخیر بر علیه تروریست‌ها در خاک سوریه پاسخ ویران کننده‌ای به آنها و اربابانشان است. سردار اشتری گفت: جمهوری اسلامی به دلیل دفاع از مظلومان و درماندگان، استکبارستیزی و مقاومت در برابر ظالمان همواره مورد توجه و تهدید دشمنان داخلی و خارجی بوده است؛ حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ماه یکی از آن موارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *