خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۵

  • فرمانده نیروی قدس سپاه: علاج کشور غیرت، شجاعت و دینداری است
  • آیت الله جنتی: مهم‌ترین حربه دشمن تزریق یأس در جامعه است
  • آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: لزوم تقویت مبانی دینی و معرفتی نیروهای پلیس
  • آیت الله نمازی: امنیت و آرامش کشور مرهون مجاهدت نیروهای مسلح است
  • آیت الله خاتمی: مسئولان و مردم تابع ولایت فقیه باشند هیچ گزندی به نظام وارد نخواهد شد
  • آیت الله حسینی بوشهری: وقف زمینه‌ساز رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه است

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۵
*  هشدار کری درباره افزایش خطر جنگ در منطقه
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با بیان اینکه خروج از برجام خطر وقوع یک جنگ در منطقه را افزایش داده است، گفت که رئیس‌جمهور ایران با توافق هسته‌ای تلاش داشته ایران را به سمت آن‌چه مسیری متفاوت خواند، پیش ببرد.
جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا روز جمعه در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی بار دیگر از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورش برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ انتقاد و آن را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.
*  خروج آمریکا از عهدنامه سال ۱۹۵۵ تعجب نداشت
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اعلام خروج آمریکا از عهدنامه مودت ۱۹۵۵ تعجب چندانی نداشت، چون دولت ترامپ تا کنون از تعدادی از کنوانسیون‌ها و سازمان‌های بین المللی دیگر نیز خارج شده است.
عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: هیأت مدیره آمریکا باید بداند که چنین رویه‌ای نمی‌تواند رافع مسئولیت این دولت در قبال جامعه بین المللی باشد.
** همشهری ۹۷/۷/۱۵
*  عذرخواهی دومین مقام دولتی
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن عذرخواهی از مردم و تولید کنندگان بابت نوسان قیمت گفت: ما بابت نوسانات قیمت در مدت اخیر شرمنده مردم هستیم. این دومین مقام دولتی است که در یک هفته اخیر به خاطر مشکلات معیشتی از مردم عذرخواهی می‌کند.
نوبخت گفته است: از تولید کنندگان بابت شوکی که به بازار وارد شد و برای برخی واحدها ایجاد مشکل کرد، عذرخواهی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا به سرعت مشکلات برطرف شود.
** کیهان ۹۷/۷/۱۵
*  ایران۳ بر صفر آمریکا را شکست داد!
مشاور سیاست خارجی سابق دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت هر سه موقعیت کلیدی دولت عراق اکنون در جبهه طرفدار ایران است.
«ولید فارس» مشاور سیاست خارجی سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود با بازنشر سرمقاله القدس‌العربی با عنوان «انتخاب روسای سه‌گانه در عراق؛ بُرد سه بر صفر ایران بر آمریکا» نوشت: «همانطور که من در طول چند هفته گذشته استدلال و بحث کردم و به‌خاطر آن هدف انتقاد یک چهارم افراد رادیکال قرار گرفتم، هر سه موقعیت اصلی دولت عراق در حال حاضر در اردوگاه طرفدار ایران است. این چیزی است که روزنامه عربی «القدس» آن را تایید کرده است. یک کسی در دی‌سی (واشنگتن) باید به آن پاسخ دهد.»
*  چین واردات نفت از آمریکا را به طور کامل متوقف کرد
با تشدید تنش و جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، چین به عنوان دومین واردکننده نفت از آمریکا، واردات نفت از این کشور را به طور کامل متوقف کرد.
از آنجا که چین دومین مشتری نفت آمریکا است، این اقدام چینی‌ها، اقتصاد آمریکا را با خطرهای بزرگی مواجه خواهد کرد.
*  اختصاص ۲ میلیارد تومان برای فقرزدایی
انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای فقرزدایی و زیرپوشش قرار دادن جامعه هدف به کمیته امام(ره) و بهزیستی خبر داد.
** شرق ۹۷/۷/۱۵
*  ارتقای جنگنده‌های اسرائیلی و عربستان
سایت عبری زبان دبکا فاش کرد: آمریکا به دنبال آن است در واکنش به اینکه روسیه سامانه موشکی اس ۳۰۰ به سوریه داده، اصلاحاتی بر روی جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیل انجام داده و تجهیزات جدیدی به این رژیم تحویل دهد.
کشورهای عربستان و امارات نیز به زودی تجهیزات جدیدی که برای اسرائیل فرستاده شده را دریافت خواهند کرد.
** ایران ۹۷/۷/۱۵
*  تصویب سیاست‌های لازم برای هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که روز گذشته با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سیاست‌های لازم برای هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار و اختفای کالاها تصویب شد.
همچنین پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه درخصوص تأمین و تخصیص بسته معیشتی ویژه دولت برای حمایت از خانواده‌های کم درآمد نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
*  افشای استراتژی فشار به ایران
روزنامه لبنانی الاخبار با افشای دو نامه محرمانه ـ که از سفارتخانه امارات در ریاض و سفارتخانه این کشور در بغداد درز کرده ـ روندی را که عربستان سعودی و امارات از سال ۲۰۱۷ برای مداخله در امور عراق و تخریب موقعیت ایران در پیش گرفتند، افشا کرده است. بر اساس جزئیات نامه اول، حیدرالعبادی نخست وزیر پیشین عراق، ماجد القصبی وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه پیشین امریکا در قالب شورای هماهنگی سعودی ـ عراقی نشستی به میزبانی ریاض داشته‌اند تا استراتژی مشترکشان را برای مقابله با ایران تنظیم کنند.
دومین نامه افشا شده توسط روزنامه الاخبار توسط حسن احمدسلیمان الشحی سفیر امارات در بغداد در نوزدهم اکتبر ۲۰۱۷ امضا شده، سفر وزیر امور خارجه و وزیر تجارت سعودی را در راستای استراتژی فوق الاشاره، اتفاقی مهم در راستای مقابله با گسترش نفوذ ایران قلمداد و گشایش کنسولگری عربستان در نجف اشرف را رهبری مؤثر برای ایجاد یک پایگاه علیه ایران ارزیابی کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۵
*  دولت آمریکا معافیت از تحریم‌های ایران را بررسی می‌کند
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: احتمال دارد واشنگتن برخی خریداران نفت ایران را از تحریم‌های خود علیه این کشور معاف کند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که واشنگتن درباره معافیت برخی خریداران بزرگ نفت ایران از تحریم‌هایش علیه این کشور رایزنی‌هایی انجام داده است و اکنون در میانه یک رویه داخلی برای بررسی این استثنائات است.
این مقام آمریکایی افزود: در صورت اعطای چنین معافیتی کشورهایی که واردات نفت خود از ایران را متوقف نکرده‌اند از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مستثنی خواهند شد.
وی همچنین تصریح کرد که دولت آمریکا آماده است با کشورهایی که واردات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهند، همکاری کنند.
*  سه فلسطینی شهید و ۳۷۶ زخمی در بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ «بازگشت» فلسطینی‌ها
در بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت سه فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست شهید و ۳۷۶ نفر دیگر زخمی شدند.
‘اشرف القدره’ سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین شامگاه جمعه گفت: کودک ۱۲ ساله فلسطینی ‘حافظ السرساوی’ و ‘اکرم ابوسمعان’ ۲۴ ساله و ‘حسین فتحی الرقب’ ۲۰ ساله با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. وی بیان کرد: درمیان زخمی‌ها ۱۰ زن و ۳۰ کودک نیز مشاهده می‌شود.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۵
*  نامه جامعه مدرسین به رئیس مجلس
در پی قرار گرفتن لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF)» در دستور کار روز یکشنبه مورخ۹۷/۷/۱۵ مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نامه‌ای به رئیس و نمایندگان خانه ملت نوشت. متن این نامه که به امضای آیت‌الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه رسیده، بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی لاریجانی(دام عزه)
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (دام‌توفیقاته)
با سلام و احترام، با توجه به رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید قم و نگرانی‌های اعضای محترم جامعه مدرسین که غیر از جلسه حضوری که داشتیم یک جلسه کامل دیگر آثار مثبت و منفی آنچه در دستور کار روز یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ قرار دارد یادآوری گردید، متذکر می‌شویم کاری نشود که ضمن مخالفت با مقامات ذکرشده، به‌زیان مملکت و نظام جمهوری اسلامی و در تاریخ کشور نقطه‌ ضعف مجلس به‌حساب آید.
*  دعوت رسمی ابوظبی از وزیر صهیونیست
دولت امارات که طی سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به عمل آورده است با دعوت از میری رگو، وزیر فرهنگ و ورزش این رژیم که به داشتن مواضع ضد عربی و اسلامی مشهور است، گام دیگری در این راستا برداشت. وزیر اسرائیلی برای شرکت در تورنمنت بین‌المللی جایزه بزرگ جودو به صورت رسمی به ابوظبی دعوت شده و او تصمیم به انجام این سفر دارد.
** جوان ۹۷/۷/۱۵
*  حفظ سپاه از اولویت‌های همه یاران انقلاب است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه والای سپاه، حفظ این نهاد را از اولویت‌های همه دوستان و یاران انقلاب اسلامی دانست و مراقبت از عظمت سپاه را در گرو رفتار سنجیده در همه امور و اطاعت کامل از تدابیر فرمانده معظم کل قوا و وارد نشدن به امور خرد و بخصوص به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی درون نظام که موجب خدشه وارد شدن به موقعیت برجسته و ممتاز سپاه خواهد شد، برشمرد.
وی بهره گیری از آثار شهید مطهری و سایر بزرگان حوزه اندیشه اسلامی را برای افزایش بنیه دینی و اخلاقی پاسداران، امری مطلوب دانست.
*  مهم‌ترین حربه دشمن تزریق یأس در جامعه است
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات استان‌های شورای نگهبان با بر شمردن چالش‌های انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته از جمله، واقعه طبس، جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های گوناگون و دیگر نقشه‌های شوم استکبار جهانی افزود: اگر این نظام اسلامی به خداوند متعال متکی نبود، به گفته خود دشمنان شش ماه هم دوام نمی‌آورد. دبیر شورای نگهبان با بر شمردن مشکلات از جمله گرانی، بیکاری و تعطیلی کارخانجات تولیدی گفت: مهم‌ترین حربه دشمن تزریق نا امیدی و یأس در جامعه است و ما نباید اجازه دهیم دشمن در این مورد موفق شود.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت گفت وگوی مسئولان با مردم در زمینه برنامه‌های خود، گفت: رویه فعلی اداره کشور به صورتی است که برخی مردم احساس می‌کنند کشور رها شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۵
*  ۱۵ شهردار بازنشسته هستند
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه براساس اعلام شفاهی نهاد‌های مسئول، شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند گفت: در صورت ارائه پاسخ مکتوب به استعلام‌های وزارت کشور و اجرای این قانون درباره شهرداران، ۱۵ شهردار مسئولیت خود را ترک خواهند کرد.
** رسالت ۹۷/۷/۱۵
*  علاج کشور غیرت، شجاعت و دینداری است
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» گفت: اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دینداری علاج اصلی خانواده‌ها، ملت کشور و جوان‌های ماست به همین دلیل مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه است هم عمامه پیغمبر را بر سر دارند و هم چفیه جبهه را بر گردن دارند و مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند کتاب‌های جبهه است، ایشان می‌خواهند ما‌ را به تجربه موفق واقعی و راستینی که در ملت ما اتفاق افتاده است، توجه دهند.
*  مسئولان و مردم تابع ولایت فقیه باشند هیچ گزندی به نظام وارد نخواهد شد
آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به پیش رو بودن ۴۰ سالگی انقلاب اظهار داشت: حقیقت آن است که شاهد خیز گسترده استکبار جهانی علیه انقلاب هستیم.امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان برای تحقق براندازی نظام اسلامی، هم جنگ روانی به واسطه فضای مجازی به راه انداخته‌اند و هم جنگ رسانه‌ای آغاز کرده اند که متأسفانه عده ای در داخل با آنان هماهنگ هستند، اما یقین دارم در این هدف شوم خود ناموفق خواهند بود و انقلاب از این گردنه هم سالم عبور خواهد کرد.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که با نعمت رهبری فقیه، مخلص، هوشیار، زیرک، شجاع و همراهی مردم دشمنان شکست خواهند خورد، گفت: در طول چهار دهه گذشته ثابت شده که اگر مردم پشت سر رهبری حرکت کنند و تابع محض ولایت فقیه باشند، هیچ گزندی به نظام وارد نخواهد شد.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۵
*  آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز نیروی انتظامی به بهترین محصولات دفاعی
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و ارج‌نهادن به اقتدار و کارآمدی متعهدانه نیروی انتظامی و پاسداشت خون شهدای این نیرو آمادگی خود را در تعامل و هم‌افزایی با نیروی انتظامی برای تجهیز این سازمان به بهترین محصولات دفاعی برای انجام ماموریت‌های خطیر خود اعلام کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ‌انشاءالله دست‌در‌دست هم در راه عمق‌بخشی به امنیت و فتح ‌‌قله‌های پیشرفت و تعالی و مقابله با تهدیدگران و بر هم زنندگان امنیت ملی تلاش می‌کنیم.
*  دیدار دبیرکل نجبا با نماینده رهبری در بیروت
دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء با نماینده مقام معظم رهبری در لبنان دیدار و رایزنی کرد. شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء، در بیروت با حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعیسی طباطبائی» نماینده مقام معظم رهبری در لبنان، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو شد.
** آرمان ۹۷/۷/۱۵
*  با خدمت‌رسانی بی‌منت مشکلات مردم را رفع کنید
وزیر اطلاعات با بیان اینکه حفظ کرامت، خمیرمایه عزت انسان است، تصریح کرد: مسئولان باید با خدمت بی‌منت از این فرصت برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتقای جایگاه معنوی خود استفاده کنند. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی اظهار کرد: توفیق خدمتگزاری به مردم شریف ایران اسلامی افتخاری سترگ برای مسئولان است. وزیر اطلاعات تامین امنیت حق آحاد جامعه و اجرای عدالت را موجب پایداری حق و مایوس شدن دشمنان دانست و افزود: مسئولان نظام اسلامی باید در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به مردم خدمت‌رسانی کنند تا موجبات رضایتمندی آنان فراهم شود.
*  طرح مجلس درباره تعطیلی ۱۳ فروردین و ۲۹ اسفند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در مجلس، گفت: طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارجاع شده است. سلمان خدادادی در تشریح علت ارجاع این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: طرح مذکور به‌دلیل اینکه حذف هر یک از تعطیلات رسمی کشور از تقویم تبعات اجتماعی، سیاسی و مذهبی مختلفی دارد بنابراین ضروری بود تا برای کار کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شود. وی در تشریح طرح مذکور اظهار داشت: در این طرح آمده است تا تعطیلی روز ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) و همچنین روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) حذف شود. نماینده ملکان در مجلس اضافه کرد: همچنین در این طرح پیشنهاد شده که شنبه‌ها به‌جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود و همچنین تعطیلی روز ۱۴ و ۱۵ خرداد حذف و فقط عزای عمومی باشد.
** آفرینش ۹۷/۷/۱۵
*  باید به توافق هسته‌ای پایبند بمانیم
ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا که در پارلمان اتریش صحبت می‌کرد، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید پای حرف خود بمانند و در برابر تغییرات (در سیاست آمریکا) تنها به این دلیل که دیگران چنین می‌کنند، تسلیم نشوند.بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، وی افزود: اتحادیه اروپا باید به توافق هسته‌ای با ایران متعهد بماند و تحت تاثیر سیاست آمریکا قرار نگیرد.
یانکر تصریح کرد: در این شرایط ما باید از خودمان بیشتر دفاع کنیم چراکه شرکت‌های اروپایی نباید به دلیل تحریم‌های یک قدرت بزرگتر علیه ایران آسیب ببینند.
*  آمریکا مذاکره‌کننده قابل اعتمادی نیست
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، در پاسخ به سوالی درباره رد پیشنهاد رییس جمهور آمریکا برای دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، گفت: ما چندان تمایلی به این کار نداریم زیرا آمریکا یک مذاکره کننده قابل اعتماد نیست. آنها می‌گویند که خواهان یک معاهده با ایران هستند، اما به تازگی اعلام کردند که از تنها معاهده‌ای که با ما دارند خارج می‌شوند چرا که دیوان بین‌المللی دادگستری علیه‌شان حکم داده است. این به شما می‌فهماند که درباره هر چه با این رییس جمهور و دولت او مذاکره کنند آنها به آن پایبند نخواهند بود.
** قدس ۹۷/۷/۱۵
*  رسیدگی به سیل زدگان گیلان و مازندران
معاون اول رئیس‌جمهور بر بسیج همگانی و به کارگیری همه امکانات در استان‌های مازندران و گیلان به منظور کمک‌رسانی و جلوگیری از بروز خسارت به زیرساخت‌ها و شبکه خدمات شهری تاکید کرد.
اسحاق جهانگیری در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران مازندران و گیلان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت خسارات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیل در این دو استان، خواستار آماده‌باش کامل نیروهای امدادی جهت رسیدگی فوری و امدادرسانی به مصدومین و خسارت دیدگان شد.
*  دستگیری مدیر عامل متواری سکه ثامن
نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «فرهاد زاهدی فر» مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به «سکه ثامن» که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، صدها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری گردیده بود با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و شب گذشته ازطریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به کشور بازگردانده شد.
** خراسان ۹۷/۷/۱۵
*  حمایت استرالیا از سفر اتباعش به ایران
رایزن فرهنگی استرالیا با بیان این که استرالیا از سفر اتباعش به ایران حمایت می‌کند، گفت: دولت استرالیا قرار نیست در صدور ویزای ایرانی‌ها سختگیری داشته باشد. شرایط سیاسی اکنون روی آن تاثیری نگذاشته است. همیش لِزلی، معتقد است : دولت ما همیشه از برجام حمایت کرده‌است. وزیر خارجه استرالیا نیز در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد. معتقدیم برجام یکی از بهترین توافق‌نامه‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در دنیاست و امیدواریم همه کشورها از برجام حمایت کنند.
*  برخی از سفیران کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چه کار دارند؟
احمد امیرآبادی فراهانی و عضو هیئت رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود مطلبی درباره نفوذ دشمن منتشر کرده و نوشته است : مراقب نفوذ باشیم؛ برخی از سفرای کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چه کار دارند؟ نماینده مردم قم تاکید دارد : شنیده شده سفرا و نمایندگان چهار کشور اروپایی دریکی از روستاهای محروم قم حضور یافتند و یک مرکز فرهنگی را افتتاح کردند و قول کمک به یک مدرسه را نیز داده اند این‌ها چقدر دلسوز ملت ایرانند!
** اعتماد ۹۷/۷/۱۵
*  ۸.۸ میلیون بی سواد در کشور
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گروه‌های سنی سوادآموزی را به سه گروه سنی ۱۰ تا ۱۹، گروه سنی ۱۰ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ طبقه بندی کرد و به این پرسش که آیا آمار کل بی سوادان ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است ؟، گفت: بله، طبق شاخص سواد در گروه سنی شش سال به بالا این نرخ صحیح است اما باید توجه کرد که تقریبا ۶ میلیون نفر بالای ۵۰ سال هستند که جامعه هدف ما نیستند. همچنین آمار کم سوادان ۱۰ میلیون نفر است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هرکس که با ملت و نظام مقابله کند رسوا می‌شود
رسا/ آیت الله جوادی آملی خانواده را اساس یک جامعه دانست و گفت: مهر، محبت و ادب، خانواده و جامعه را اداره می‌کند.وی با بیان این که بر اساس وعده الهی کار انسان با تقوا بر زمین نمی ماند، ابراز داشت: گاهی خود انسان وکیل، ابزار و مجاری فیض الهی می‌شود، در جریان مبارزات با بیگانه مانند جهاد هشت سال دفاع مقدس خدا کار را به دست انسان انجام می‌دهد. استاد حوزه علمیه قم درادامه با بیان این که کشور طیب انسان آلوده را قبول نکرده و آن رسوا می‌کند، گفت: هرکس با نظام و ملت مقابله کرد و اختلاس و نجومی انجام داد طولی نکشید که رسوا شد.
لزوم تقویت مبانی دینی و معرفتی نیروهای پلیس
فارس/آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی گفت: افتخار پلیس در نظام اسلامی با همه پلیس‌های کشورهای دیگر تفاوت می‌کند، در سایر کشورها پلیس در تلاش است که مافوق و مردم از او راضی باشند، اما پلیس در نظام اسلامی تلاش می‌کند که خداوند از او راضی باشد. عضو جامعه مدرسین در ادامه با بیان اینکه در نظام اسلامی مساله تربیت اسلامی برای نیروهای پلیس مورد توجه قرار گرفت، گفت: باید شناخت پرسنل این نیرو نسبت به اسلام و پایبندی آن‌ها به ارزش‌های دینی و انقلابی بیشتر شود.
امنیت و آرامش کشور مرهون مجاهدت نیروهای مسلح است
رسا/آیت الله نمازی در دیدار فرمانده انتظامی کاشان با تبریک هفته نیروی انتظامی، نیروهای مسلح را مظهر اقتدار کشور دانست و گفت: نیروی انتظامی باید با بهره گیری از تجهیزات وامکانات وآموزش های تخصصی سبب وحشت مجرمان شوند.عضو جامعه مدرسین درادامه رسالت نیروهای مسلح را در جامعه سنگین و خطیر خواند و گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح است.وی افزود:اگر کشوری از نیروهای مسلح مقتدر برخوردار باشد هرگز در برابر دشمن شکست نخواهد کرد.
وقف زمینه‌ساز رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه است
مهر/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل اوقاف استان بوشهر با بیان اینکه تاریخ اسلام، بیانگر اهمیت مقوله وقف است، گفت: وقف، سازگارترین مورد با فطرت آدمی است چراکه بشر از منظر فطری، خواستار جاودانگی است و هیچ چیز همانند سنت حسنه وقف، توانایی ماندگار کردن مال و نام را ندارد. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: وقف مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون به نیکی و انفاق است به گونه‌ای که وقف، زمینه‌ساز برطرف ساختن نیازهای مادی و معنوی در جامعه است واین امر سبب ارزشمندی این سنت حسنه می‌شود.
امام خمینی با انقلاب خود الگوی مناسب استقلال ملت‌ها را ارائه کرد
حوزه/ عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه گفت: ایران با وجود تهدیدهای خارجی و در عصر سلطه غرب بر کشور های اسلامی، امید بزرگی را در جان‌های مسلمانان برای بازگشت به حکومت اسلامی به وجود آورد. شیخ “آدم سوهو” افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس دو رکن پایدار است که اولین آن، رهبری حکیمانه امام خمینی و دوم پایبندی به قوانین اسلام است و این مسئله منجر به فروپاشی سلطه کشورهای استعمارگر در ایران و منطقه شده است. امام خمینی در معرفی یک الگو برای استقلال ملت‌ها بسیار موفق عمل کرد و این دستاورد نظیری برایش وجود ندارد.
لایحه الحاق ایران به CFTتصویب شد
مهر/ لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به عنوان اولین دستور کار مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با رای نمایندگان مجلس تصویب شد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی اظهارات مخالفان و موافقان لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT)، این لایحه را به تصویب رساندند.نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۶ نماینده حاضر در صحن به عضویت ایران در این کنوانسیون رای مثبت دادند.
واکنش واعظی به ادعای پناهندگی کارمند نهاد ریاست جمهوری در سوئیس
باشگاه خبرنگاران / رئیس دفتر رئیس جمهور درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر پناهندگی یکی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری توضیحاتی داد.واعظی گفت: این فرد به منظور کار کنسولی و بدون هیات رسمی به کشور سوئیس سفر کرده و تاکنون بازنگشته است و خانواده‌اش بیش از دیگران پیگیر بازگشتش به کشور هستند. وی با تاکید بر اینکه این کارمند نهاد ریاست جمهوری به صورت فردی به سوئیس سفر کرده بود, افزود: در سفر کاری اخیر رئیس جمهور به سوئیس هیچ شخصی همراه وی نبوده است.
ترامپ: اگر من نبودم؛ ایران خاورمیانه را می‌گرفت!
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی اثبات‌نشده در جمع هوادارانش در ایالت کانزاس بار دیگر ضمن وحشتناک توصیف کردن برجام گفت دولت اوباما برای رسیدن به توافق ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران داده است.او گفت: «من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یکجانبه ایران خارج کردم. قبل از اینکه من رئیس‌جمهور شوم، ایران داشت خاورمیانه را می‌گرفت. داشتند سوریه را می‌گرفتند، یمن را می‌گرفتند، داخل عراق سرک می‌کشیدند، داشتند همه چیز را می‌گرفتند. حالا فقط می‌خواهند دوام بیاورند.
هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد
تسنیم/رئیس اتاق مشترک ایران و هند گفت: هند بدون توجه به فشارهای آمریکا خرید نفت از ایران را همچنان ادامه می‌دهد اما حجم واردات نفت از ایران را کاهش خواهد داد.ابراهیم جمیلی افزود: عربستان سعودی سهام برخی از پالایشگاه های هند را خریداری و سرمایه گذاری های هنگفتی در این بخش انجام داده تا نفت تولیدی خود و سایر کشورهای همسو مانند امارات را استفاده کند. وی اظهارداشت: اگر هند نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین نکند بدون شک اقتصاد این کشور دچار آسیب خواهد شد.
لابی‌گری گروهک «کومله» علیه ایران در واشنگتن
تسنیم/ یک رسانه آمریکایی گزارش داده یک گروهک کردی، «کومله»، جدیدترین گروهی است که قصد موج‌سواری روی مواضع ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا را دارد. «المانیتور» گزارش داد: این گروهک که سرچشمه‌های کمونیستی دارد اواخر ماه میلادی گذشته فعالیت خود در واشنگتن را به‌عنوان یک گروه لابی‌گری که «قصد برقراری روابط مستحکم و پایدار» با دولت ترامپ دارد به‌ثبت رسانده است.المانیتور تصریح کرده گروهک «کومله» در سال‌های گذشته در کنگره آمریکا به فعالیت‌های لابی‌گری اشتغال داشته است. فعالیت‌های این گروه بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران تشدید شده است.
آمریکا برای دفاع از منافع خود در منطقه حضور دارد
تسنیم/یک نماینده پارلمان کویت در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ تاکید کرد که آمریکا برای دفاع از منافع خود و نه حمایت از کشورهای عربی در منطقه حضور دارد. ‌الطبطبائی” به اهانت اخیر ترامپ به کشورهای عربی واکنش نشان داد و افزود: سخنانی که ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود مطرح می‌کند اقدامی تحریک آمیز و قلدری بی ارزش بوده که باید با قدرت با آن مقابله کرده و واکنش نشان داد.
 عمان به روابط تجاری خود با ایران ادامه می‌دهد
تسنیم/ اویل پرایس با انتشار گزارشی از عملکرد کشورعمان در منطقه وروابط آن با آمریکا وکشورهای منطقه اعلام کرد: عمان به روابط خود با ایران حتی با وجود تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد.
ثبات در خاورمیانه بدون حضور ایران امکانپذیر نیست
ایرنا/ رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش با بیان اینکه ثباتی که اکنون در سوریه و عراق حاکم شده بدون حضور ایران امکانپذیر نبود گفت: من در جلساتی که داشتم به این حس دست یافتم که ثبات خاورمیانه بدون ایران امکانپذیر نیست. ورنر فاسلابند با اشاره به شرایط متغیر تحولات بین المللی، اظهار داشت: باید راهی پیدا کنیم که از بحران خارج شویم، درغیر این صورت بحران برای ده‌ها سال کل منطقه را مشغول خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *