خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۴

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: اساتید حوزه علمیه به مباحث روز جامعه توجه جدی داشته باشند
  • رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم بسیجیان: با شکست تحریم‌ها سیلی دیگری به آمریکا خواهیم زد
  • آیت الله نمازی: آمریکایی‌ها با عربده‌کشی در صدد تصویرسازی وارونه از قدرت خود و اوضاع ایران هستند
  • آیت الله خاتمی: آمریکا و صهیونیست‌ها نگاه چپ کنند تلاویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود
  • آیت الله اعرافی: حوزه انقلابی با رویکرد تخصصی پاسخگوی نیازهای روز دنیاست
  • آیت الله اراکی: ساخت نرم‌افزارهایی در زمینه معارف اسلامی از ملزومات مقابله با دنیای کفر است

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۴
*  تحقیر، جایزه برون سپاری امنیت به بیگانگان
به دنبال اظهارات تحقیرآمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره رژیم سعودی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مطلبی درتوئیتر نوشت: آقای ترامپ بارها سعودی‌ها را تحقیر کرده و گفته است نمی‌توانند دو هفته بدون حمایت او دوام بیاورند. این جایزه توهم برون سپاری امنیت به بیگانگان است. ما یک بار دیگر دست‌مان را به سوی همسایگان دراز می‌کنیم. بیایید با ساختن یک منطقه قوی به این خودپسندی استکباری پایان دهیم.
*  اظهارات توهین آمیز رئیس رژیم صهیونیستی علیه ایران
رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار آنگلا مرکل ضمن درخواست از صدراعظم آلمان برای کنار گذاشتن برجام و پیوستن به کارزار تحریمی آمریکا اظهاراتی توهین‌آمیز علیه مردم ایران مطرح کرد. وی ایران را به یک «جانور» تشبیه کرد و مدعی شد: «جانور ایرانی را باید گرسنگی داد و نه غذا و این تنهاترین راه برای تضمین امنیت جهان است».
** همشهری ۹۷/۷/۱۴
*  رایزنی‌های ضدایرانی پمپئو
مایک پمپئو و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزرای امور خارجه آمریکا و بحرین در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. مایک پمپئو و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه در خصوص همکاری‌های بحرین درباره آنچه واشنگتن مقابله با تروریسم و نفوذ ایران در منطقه می‌خواند و دیگر مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند.
** کیهان ۹۷/۷/۱۴
*  با شکست تحریم‌ها سیلی دیگری به آمریکا خواهیم زد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و پُرشکوه بسیجیان در ورزشگاه یک‌صد هزار نفری آزادی:
– «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست‌ناپذیری ملت ایران» سه واقعیت انکارناپذیر است. این‌ها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می‌کنند ملت ایران آنها را نداند.
– نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی، ایستادگی در مقابل همه‌ توطئه‌های چهل سال اخیر و افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان، از دیگر نمودهای اقتدار جمهوری اسلامی است.
– ملت در مواجهه با توطئه‌ها و اقدامات مختلف دشمن، هیچ‌گاه احساس ضعف و خستگی نداشته و عقب‌نشینی نکرده است.
– جوانان عزیز، بدانید که شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید، شما باید راه را باز کنید.
– برخی افراد نِق‌زن می‌گویند، از آمریکا بدگویی نشود تا با ایران دشمنی نکند، درحالی‌که کینه‌ آنها فقط از شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران نیست، بلکه آنها با اصل اسلام و انقلاب اسلامی مخالفند.
– استقرار و ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایبندی به اصول و مبانی انقلاب، ادامه‌ حرکت پیشرفت رو به توسعه‌ علمی، گسترش و تعمیق فرهنگ انقلابی و اسلامی، پیشرفت دفاعی و موشکی، و حضور در منطقه، عناصر اقتدار جمهوری اسلامی است و دشمنان به‌دنبال ضربه زدن به این عناصر قدرت هستند.
– آمریکا با وجود قدرت اتمی و تکنولوژی پیشرفته و توانایی‌های مالی فراوان، در بسیاری از مناطق همچون عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان شکست خورد و شکست‌های دیگری هم در انتظار آمریکا است.
– ما مشکلات اقتصادی و عیوبی همچون «اقتصاد نفتی»، «ضعیف بودن فرهنگ صرفه‌جویی» و «اسراف» در جامعه داریم اما این موارد، عیب واقعی نیستند؛ عیب واقعی «بن‌بست» است که البته در کشور بن‌بست وجود ندارد.
– اقتصاد ملی کشور می‌تواند تحریم را شکست دهد و به حول و قوه الهی، تحریم‌ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست آمریکا است و آمریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد.
– ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می‌توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد.
– واقعیات کشور نشان می‌دهد ملت و نسل جوانش تصمیم گرفته دیگر تحقیر نشود، دنباله‌رو قدرت‌های بیگانه و دشمن نگردد و ایران عزیز را به اوج عزت و افتخار برساند که به فضل الهی، عزم و توانایی این کار را دارد.
** شرق ۹۷/۷/۱۴
*  هشدار فرمانده ناجا به مخلان و برهم‌زنندگان امنیت در سراسر کشور
سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با بیان اینکه خط قرمز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت مردم است، گفت: کسانی که در صدد اخلال در نظم و امنیت هستند، بدانند در هرکجا و در هر گوشه‌ای از کشور قصد برهم زدن امنیت را داشته باشند با پنجه محکم نیروی مسلح و نیروی انتظامی با آن برخورد خواهد شد.
او افزود: ما برای برقراری امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فضای مجازی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم ۲۶ دستگاه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول امنیت فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند که متاسفانه برخی دستگاه‌ها و مسئولان وظایف خود را انجام نمی‌دهند و نیروی انتظامی به تنهایی در این صحنه است.
*  بارزانی پیروز انتخابات پارلمانی اقلیم
براساس نتایج انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق، حزب دموکراتیک کردستان به رهبری مسعود بارزانی با ۵۹۵ هزار و ۵۹۲ رأی در صدر قرار گرفت.
** ایران ۹۷/۷/۱۴
*  تصمیمات اولین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی اقتصاد کشور
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه تشکیل این ستاد در جلسه سران قوا تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: با کمک همه دستگاه‌های نوزده‌‌گانه عضو این ستاد به دنبال تحقق این هدف هستیم که در امور اطلاع‌رسانی توسط مسئولان آرامش، اطمینان‌بخشی و هماهنگی ایجاد کرده و مدیریت مناسبی در عرصه خبر، اطلاع‌رسانی و تبلیغات داشته باشیم.
*  گفت‌وگوی مکرون و ترامپ درباره مذاکره با ایران
«دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع مدعی شده رئیس‌ جمهوری فرانسه و همتای امریکایی اش در حاشیه نشست سازمان ملل درباره پیشنهاد امریکا برای مذاکره با ایران گفت‌وگو کرده‌اند. ایگناتیوس نوشته: یک مقام امریکایی سپتامبر سال ۲۰۱۷ به مکرون گفت که ترامپ آماده دیدار با روحانی است و از رئیس‌ جمهوری فرانسه خواست مقدمات انجام این دیدار را برگزار کند. طبق ادعای ستون‌نویس واشنگتن‌پست، مکرون در جریان نشست مجمع عمومی از ترامپ پرسیده این بار چه پیامی برای روحانی دارد. ترامپ گفت: «من آماده‌ام با آنها مذاکره کنم، ولی هنوز خیلی زود است. لازم است آنها زجر بکشند.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۴
*  حفظ و ارتقای امید و اعتماد عمومی عمده‌ترین وظیفه پیش روی دولت و دلسوزان کشور است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس جمهور در دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب حفظ و ارتقای امید و اعتماد عمومی را عمده ترین وظیفه پیش روی دولت و دلسوزان کشور دانست و تاکید کرد: دولت و همه جناح‌های سیاسی و نهادها و بخش‌های مختلف نظام و کشور، باید حفظ و ارتقای امید و اعتماد عمومی را به عنوان مهم ترین سرمایه کشور و نظام، اصلی ترین مساله خود بدانند.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۴
*  حضور ایران در سوریه قانونی است
«ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در تفسیر حمله موشکی اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه تاکید: «ما به حمله موشکی انجام شده از سوی ایران در تاریخ اول اکتبر (۹ مهرماه) به مواضع گروه‌های مسلح غیرقانونی در خاک سوریه در مناطق شرق رود فرات که سازمان‌دهنده حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز بودند توجه کرده‌ایم. در این رابطه باید یادآور شویم نظامیان ایرانی در سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌المللی مشارکت فعال و موثری دارند و حضور آنها در خاک سوریه کاملا قانونی و به دعوت مقامات دمشق است».
*  سفر نمایندگان ترامپ به ۳۰ کشور برای صفر کردن صادرات نفت ایران
«گروه اقدام ایران» که وزارت خارجه آمریکا چند وقت پیش تشکیل آن را اعلام کرد تاکنون برای همراه کردن شرکت‌ها و دولت‌ها با تحریم‌ها علیه ایران به بیش از ۳۰ کشور، فرستاده اعزام کرده است. فرستاده‌های دولت آمریکا در این سفرها به شرکت‌ها هشدار داده‌اند در صورت عدم همراهی با تحریم‌ها و ادامه تجارت با ایران با تحریم‌های دولت آمریکا مواجه شده و دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع می‌شود. از جمله اهداف این گروه محقق کردن اهداف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.
** جوان ۹۷/۷/۱۴
*  حمله موشکی پیام قدرت و امنیت ایران بود
حمله موشکی چند روز گذشته سپاه پاسداران به مقر داعش در ساحل فرات، پیام قدرت و امنیت در منطقه بود و به اربابان آنها تذکر داد که حواسشان را جمع کنند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران افزود: این حمله موشکی مظهر قدرت خدا در نظام جمهوری اسلامی و جلوه‌های عزت این انقلاب و نظام است که ضرب شست سپاه پاسداران بود که نگذاشتند از تجاوز آنها زمان زیادی طول بکشد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: موشک‌های عزت‌بخش ما که مظهر اقتدار نظام است حدود ۴۰ نفر از سران داعش را در عمق خاک سوریه در ساحل فرات و کنار بیخ گوش آمریکایی‌ها را به درک فرستادند.
*  روسای ۴ کمیسیون‌ تخصصی مجلس خبرگان انتخاب شدند
جلسه کمیسیون‌های «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «آیین نامه داخلی»، «بررسى راههاى پاسدارى و حراست از ولایت فقیه» و «اقتصادی» مجلس خبرگان رهبری، طی صبح و عصر پنجشنبه ۱۲مهر در قم برگزار شد. این نخستین جلسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری پس از اجلاس شهریور ماه این مجلس بود که با ترکیب جدید اعضاء برگزار شد و در آن رؤسای کمیسیون‌های مزبور انتخاب شدند. بر اساس این گزارش، آیت‌الله احمد بهشتی و حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی به ترتیب در ریاست کمیسیون‌های «آیین نامه داخلی» و «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» ابقاء شدند. همچنین آیت الله موسوی فراز به عنوان رئیس کمیسیون «بررسى راههاى پاسدارى و حراست از ولایت فقیه» و آیت الله محسن اراکی به عنوان رئیس کمیسیون «اقتصادی» مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۴
*  به دنبال جنگ با ایران نیستیم
ژنرال جوزف وتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است که کشور او در صدد درگیری نظامی با ایران نیست. همزمان با نزدیک شدن زمان دومین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اظهارات شدید‌اللحن برخی مقامات دولت ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، ژنرال وتل گفته است: من فکر نمی‌کنم ما در پی ورود به درگیری نظامی با ایران باشیم و فکر نمی‌کنم تمرکز ما بر این موضوع باشد.
*  ریال ایران قوی ترین پول منطقه خواهد شد!
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گفت: بیاییم همین دستاوردهای انقلاب را در معیشت مردم و اقتصاد به وجود بیاوریم. یکبار دیگر هیمنه آمریکا را در اقتصاد خواهیم شکست و در آینده ریال ایران قوی‌ترین پول منطقه خواهد شد. ما می‌توانیم یک نهضت و جوشش دیگر را در ملت خودمان به وجود بیاوریم.
** رسالت ۹۷/۷/۱۴
*  اقتدار کشور را حفظ کنیم تا بیگانگان طمع نکنند
آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم در درس اخلاق هفتگی خود با بیان این که دین به ما دستور داده به گونه ای رفتار کنیم تا دشمن از اقتدارمان هراسان باشد، گفت: ما به دیگران هجوم نمی بریم، اما به گونه ای رفتار می کنیم که دشمن نتواند خیال باطلی در ذهن خود بپروراند، بر این اساس اقتدار کشور را باید حفظ کنیم تا بیگانگان طمع نکنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید در نظر داشته باشیم تا آن چه که برای ما تبدیل به جزم شد رها نکنیم، بلکه آن را به دست عقل عملی بسپاریم تا به عزم و عقیده تبدیل شود؛ اگر این موضوع در جامعه فراگیر شده و به اهمیت علم و عمل پی برده شود، همه جامعه از اهل ایمان خواهند شد.
*  توطئه فشار اقتصادی علیه ملت ایران شکست خواهد خورد
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجتماع بسیجیان مشهد که در صحن جامع حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته در جنگ فیزیکی و جنگ نرم شکست خورده اند و با مقاومت مردم ایران در توطئه اقتصادی نیز شکست خواهند خورد.وی خاطرنشان کرد: ایستادگی ملت ایران مقابل توطئه های دشمنان با توکل برخداوند متعال و اعتماد به نفس به انجام رسیده و امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این نکته تاکید داشتند و آنها را به ملت ایران آموختند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۴
*  انتقاد وزیر دفاع پیشین آمریکا از تهدید ایران
«چاک هِیگِل» وزیر دفاع پیشین آمریکا با انتقادی تند از سیاست‌های دولت کنونی این کشور، گفت: گمان اینکه می‌توانید ایرانی‌ها، سوری‌ها یا روس‌ها را با تهدید، مجبور به کاری کنید، حماقت محض است.
وی در گفت‌وگو با تارنمای خبری «دیفنس وان» گفت: آنجا منطقه ایران است. آمریکایی‌ها اما ساکن خاورمیانه نیستند. هیگل ادامه داد: رسیدن به ثبات در سوریه، بدون همکاری ایرانی‌ها، روس‌ها و دیگر بازیگران و کشورهای منطقه ممکن نیست.
*  ادعاهای ضد ایرانی یک مقام سعودی
«عبیر دانش»، رئیس هیات عربستان در سازمان ملل در نشست گفت‌وگوی عمومی مجمع با متهم کردن ایران به دروغگویی و تلاش برای پوشش عیب‌های خود گفت: عدم پایبندی ایران به قوانین باعث شد که این کشور در لیست تحریم‌ها قرار گیرد. وی مدعی شد که ایران برای آن چه ایجاد هرج و مرج، ویرانی ، فرقه گرایی وافراطی گری می‌خواند، تلاش کرد و شبه نظامیان حوثی- ایرانی(انصارالله یمن) با حمایت‌های ایران به هدف قرار دادن شهرهای عربستان با موشک‌های بالستیک ایرانی ادامه می‌دهند. وی افزود: این یک واقعیت است زیرا علاوه بر فعالیت‌هایی که در باب المندب و دریای سرخ کشتیرانی را تهدید می‌کند تعداد موشک‌های شلیک شده به ۱۹۹ رسید.
** آرمان ۹۷/۷/۱۴
*  دیدار اصولگرایان با رئیس دفتر رئیس جمهور
دبیر کل حزب جامعه اسلامی مهندسین خبر از دیدار اصولگرایان با رئیس دفتر رئیس‌جمهور داد. محمدرضا باهنر با اشاره به جلسه روزهای اخیر برخی چهر‌ه‌های اصولگرا با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما ارتباطات دائمی با نمایندگان دولت داریم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا آقای واعظی در این جلسه از اصولگرایان نیز درخواست کمک کرد، تصریح کرد: بالاخره دولت از نظر مشورتی کمک می‌خواهد و ما نیز آماده‌ایم که در این راه به دولت کمک کنیم.
*  اعلام خروج آمریکا از عهدنامه مودت تاثیری بر شکایت ایران ندارد
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، در صفحه اینستاگرام خود نوشت؛ «عهدنامه مودت میان ایران و آمریکا هنوز دو سال از کودتا نگذشته بود که برای تثبیت شاه و توسعه قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا در ایران منعقد شد. خوی استکباری آمریکا نتوانست تحمل کند که ایران می‌تواند از این معاهده برای حفظ حقوق خود استفاده کند و حتی حمایت دیوان بین‌المللی دادگستری در محکومیت اقدامات ظالمانه آمریکا را به‌دست آورد، با دستپاچگی تمام خارج شدن خود از این معاهده را اعلام کرد. البته این اعلام خروج آمریکا تاثیری بر روند رسیدگی دیوان در شکایت اخیر ایران ندارد».
** آفرینش ۹۷/۷/۱۴
*  اختلاف نظر آلمان با آمریکا در زمینه برجام
هایکو ماس و مایک پمپئو وزرای امورخارجه آلمان و آمریکا در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف ازجمله روابط دوجانبه، منطقه خاورمیانه، ایران و سوریه رایزنی کردند.هایکو ماس پس از این دیدار گفت که باوجود اختلاف‌نظرها میان واشنگتن و برلین درخصوص توافق هسته‌ای، اهداف نهایی دو کشور در رابطه با ایران، از جمله در رابطه با برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور مشترک است.وی در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور در این خصوص که ایران برنامه موشک‌های بالستیک خود را نباید مانند روال سابق ادامه دهد و باید از سوریه خارج شود اتفاق نظر دارند.
** قدس ۹۷/۷/۱۴
*  هندی‌ها با کاهش واردات نفت از آمریکا به خرید نفت از ایران روی آورده‌اند
یک موسسه اطلاعات خطوط کشتیرانی اعلام کرد: هندی‌ها واردات نفت از آمریکا را کاهش داده و به سمت خرید نفت از ایران روی آوردند.
موسسه کپلر که در زمینه اطلاعات خطوط کشتیرانی و بارگیری‌های نفتی فعالیت می‌کند اعلام کرده است که ماه گذشته میلادی صادرات نفت آمریکا به هند ۷۵ درصد سقوط کرده و تنها به ۸۴ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که آمریکا در ماه ژوئن روزانه ۳۴۷ هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است.
*  رئیس اینترپل گم شد
پلیس فرانسه اعلام کرد که درباره مفقود شدن رئیس پلیس اینترپل در این کشور تحقیق خواهد کرد. همسر رئیس پلیس اینترپل که در شهر لیون فرانسه، مقر اینترپل زندگی می‌کند به پلیس گفته است که از ماه سپتامبر که همسرش به چین سفر کرده است،‌ هیچ تماسی با او نداشته است. «منگ هونگوی» رئیس پلیس اینترپل اهل کشور چین است. وی پیش از این معاون وزیر امنیت عمومی چین بود.
** خراسان ۹۷/۷/۱۴
*  شنا در مدیترانه را تمرین کن
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی هیچ یک از عناصر یک کشور و حکومت را در اختیار ندارد و در تراز تهدید ما نیست، حزب‌ا… برای در هم پیچیدن آن کافی است؛ به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم که شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند چراکه به زودی هیچ راهی جز به دریا گریختن ندارد.
*  هفته سرنوشت ساز FATF
در حالی که فردا یک شنبه مجلس لایحه پر سر و صدای الحاق دولت به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (موسوم به CFT) را بررسی می‌کند، انتقادها از احتمال تصویب این لایحه توسط جریان اصولگرا پررنگ شده است.
آیت ا… موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، در دیدار با اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این معاهده باعث می‌شود به طور مثال اگر ما بخواهیم به حزب ا…، انصار ا… و امثال آن‌ها کمک کنیم، جلوی ما گرفته شود و غیر از این هم مسائلی خطرناک را به دنبال خواهد داشت. وی ادامه داد: به اعتقاد بنده در مرحله ابتدایی مجلس باید هوشیار باشد و دقت کند تا این لایحه تصویب نشود، اگر هم تصویب کند من مطمئن هستم شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد. شورای نگهبان هم که رد کند به مجمع تشخیص خواهد آمد و من معتقدم این مجمع کاملا بیدار است، ممکن است تغییراتی دهد ولی من به مجمع امیدوار هستم.
** اعتماد ۹۷/۷/۱۴
*  اگر خطایی از دشمن سر بزند با شدیدترین شکل پاسخ می‌دهیم
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران گفت: دیگر زمان ترساندن ملت‌ها با نشان دادن قدرت نظامی گذشته، بنابراین اعلام می‌کنیم به محض این که کوچک‌ترین خطایی از دشمن سر بزند به شدیدترین شکل ممکن پاسخ آن داده خواهد شد.
دشمن قصد دارد تا دوباره منافقان را علیه ملت ایران قرار دهد بنا بر این برای مردم مرزنشین ما نسخه می‌پیچند اما نمی‌دانند خیالشان باطل است و گوشمالی سختی خواهند دید بنابراین به آمریکایی‌ها می‌گوییم دل به ریسمان پوسیده منافقان نبندند.
** شهروند ۹۷/۷/۱۴
*  طرح «تفکیک وزارتخانه‌ها» از دستور کار دولت خارج شد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری منتظر بودند موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها که به طرق مختلف از جمله لایحه و طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح است تعیین تکلیف شود که با نظر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی و رد طرح تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت به طور کامل از دستور کار خارج شد.
** سازندگی ۹۷/۷/۱۴
*  درخواست میلیاردی ترامپ از ملک سلمان
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به درخواست پادشاه عربستان جهت کمک در یک عملیات نظامی کاملا محرمانه، ۴ میلیارد دلار پول خواسته است. طبق نوشته این روزنامه، ترامپ خطاب به سلمان بن عبدالعزیز گفته است که این عملیات نظامی هزینه‌های هنگفتی دربر خواهد داشت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اساتید حوزه علمیه به مباحث روز جامعه توجه جدی داشته باشند
ایسنا/آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ورود اساتید حوزه به بیان مسائل روز خاطرنشان کرد: شما اصرار داشته باشید که به مسائل جدید جامعه بپردازید تا معلوم شود که حوزه علمیه، دردها و مشکلات جامعه را درک می‌کند تا تهمت بیجای به روز نبودن دیگر به حوزه زده نشود.وی اضافه کرد: باید شاگردان به مطالعه و مباحثه دعوت شوند تا پرورش پیدا کنند، همیشه از طلبه‌ها بخواهید که منظم سر کلاس درس حاضر شوند و مباحثه را که یکی از سنت‌های اصلی حوزه است را فراموش نکنند و در کنار آن تدریس را هرچند برای یک یا دو نفر شروع کنند.
آمریکایی‌ها با عربده‌کشی در صدد تصویرسازی وارونه از قدرت خود و اوضاع ایران هستند
رسا/آیت الله نمازی به بخشی از فرازهای مهم فرمایشات رهبری در ورزشگاه آزادی تهران اشاره کرد و با بیان اینکه جوانان راه حل مشکلات کشور هستند، اظهار داشت: فرمایشات رهبری این پیام را برای ما دارد که با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و منطقه ملت ایران باید آستین‌ها را بالازده و کمربندها را محکم ببندند و هرلحظه برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده باشند. عضوجامعه مدرسین گفت: آمریکایی‌ها با عربده کشی و بیان سخنان سخیف و تصوراتی واهی درصدد تصویر سازی کاملا وارونه از قدرت خود و اوضاع ایران هستند و مجموعه عظیم جوانان کشور و ملت بزرگ ایران می دانند که باید با ناکام گذاشتن آخرین حربه دشمن یعنی تحریم‌ها سیلی دیگری به آمریکا بزنند که خواهند زد.
آمریکا و صهیونیست‌ها نگاه چپ کنند تلاویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود
حوزه/آیت الله خاتمی گفت: ضد انقلاب در اهواز اگر با فشنگ جنایت کرد و عده ای بی گناه را به خاک و خون کشید، رزمندگان سپاه با موشک نقطه زن مسیر ۵۷۰ کیلومتری را هدف قرار دادند واین اقدام پیام دندان شکنی نه به تروریست‌های تکفیری بلکه به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که اگر بخواهند به ایران نگاه چپ کنند، تلاویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی مقابله با تمام دشمنانش را دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شعار نمی‌دهد و رجز نمی‌خواند، بلکه عمل می‌کند.
حوزه انقلابی با رویکرد تخصصی پاسخگوی نیازهای روز دنیاست
ایسنا/آیت الله اعرافی در بیستمین اجلاسیه اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه انقلابی در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی و دینی و اجتماعی اثرگذار است گفت: امروز حوزه انقلابی با رویکرد تخصصی پاسخگوی نیازهای روز دنیاست.مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز حوزه انقلابی می‌تواند برای رفع نیازهای جامعه نقشه راه ارائه دهد.وی تصریح کرد: حوزه در مسیر تحقق اهداف و رسالت خود باید به ارتقای کیفی و توانمندی‌های فکری و تخصصی اهتمام داشته باشد، در این راستا حوزه در پذیرش طلاب نیز این توانمندی‌ها را مبنا قرار می‌دهد و در پذیرش طلاب مطابق با شاخصه‌ها شتاب زدگی وجود ندارد.
ساخت نرم‌افزارهایی در زمینه معارف اسلامی از ملزومات مقابله با دنیای کفر است
تسنیم/آیت‌الله محسن اراکی در مراسم رونمایی از سه نرم‌افزار تاریخ تشیع، نورالولایه ۲ و دانشنامه فضایل اهل‌بیت(ع) در منابع اهل سنت با تأکید براینکه برقراری حکومت و اقامه عدل در جامعه برای رهبران جهان حسنه دنیایی محسوب می‌شود، افزود: در آیاتی از سوره اعراف آمده که درهای رحمت الهی به‌سوی همگان و به‌ویژه امت اسلامی باز است و از امت اسلامی به امت مرحومه تعبیر شده است. عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه ساخت نرم‌افزارهایی در زمینه معارف اسلامی از ملزومات مقابله با دنیای کفر است، گفت: این نرم‌افزارها به‌منظور پاسخ‌گویی به سؤالات عامه مردم باید طراحی و به بازار عرضه شوند.
پاسخ فرانسه به دخالت آمریکا در روابط تجاری ایران
ایرنا/«برونو لومر» وزیردارایی فرانسه با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند درباره همکاری تجاری اروپا با ایران تصمیم گیری کند، گفت: تحریم‌های واشنگتن علیه ایران فرصتی است تا اروپایی‌ها نهاد‌های مالی مستقل خاص خود را ایجاد کنند.وی اظهار داشت: من معتقدم که نتیجه بحران باایران، فرصتی برای اروپا خواهد بود تا نهاد‌های مالی مستقل خود را داشته و ما بتوانیم با هرکسی که می‌خواهیم تجارت کنیم.وی افزود: واشنگتن نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد که آیا اجازه تجارت با ایران را داریم یا نه.
 پایان فرمانروایی دلار نزدیک است
مهر/ تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به افول هیمنه و فرمانروایی دلار در جهان آورده است: دلار در آستانه فروپاشی کامل با توجه به افزایش رویکرد کشور‌های دنیا برای کنار گذاشتن آن قرار دارد.عبدالباری عطوان درروزنامه رای الیوم می‌نویسد: هنگامی که کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و ونزوئلا گامهای راهبردی جدی برای کنار گذاشتن دلار به نفع دیگر ارزها مانند یوان چین و یورو برمی دارند؛ مفهومش این است که عرش دلار آمریکا تهدید شده و هیمنه و سلطه آن کوتاه شده است.
ترامپ: ایران را متلاشی کرده ام!
فردا نیوز/رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی توهین آمیز گفت: “من ایالات متحده را از توافق وحشتناک اتمی [با ایران]خارج کردم و ایران حالا کشوری کاملا تغییر یافته است. ” ترامپ افزود ” آن‌ها [رهبران ایران]می‌کوشند ناآرامی‌هایی را در سراسر کشور خاموش کنند. “وی در مورد دلیل تصمیم خود به خروج از برجام گفت: “وقتی من رئیس جمهوری شدم، به اوضاع نگاه کردم و پرسیدم چطور می‌شود ایران را متوقف کرد؟ و کسی نتوانست جوابم را بدهد. من دست به این اقدام زدم و آن‌ها متلاشی شده‌اند.
جریمه بانک آمریکایی به خاطر نقض تحریم‌های ایران
مهر/ وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: بانک «جی پی مورگان چیس» پذیرفته است که به دلیل نقض تحریم‌های واشنگتن از جمله علیه ایران و کوبا، جریمه بیش از ۵ میلیون دلار پرداخت کند.
مکانیسم‌های اروپا ژستی برای نگاه داشتن ایران در برجام
فارس/ نیویورک‌تایمز در تحلیلی درباره قصد اروپایی‌ها برای ایجاد یک نهاد مالی جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا، آن را ژستی برای نگاه داشتن ایران در توافق هسته‌ای توصیف کرد. این روزنامه نوشته است:«برخی از تحلیلگران گفته‌اند اتحادیه اروپا به احتمال زیاد اصلاً انتظار ندارد که چنین نظام پرداختی کاملاً ایجاد شود.
 افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات روسها به ایران
باشگاه خبرنگاران / بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد، در ۶ ماهه نخست سال جاری کشور چین همچنان مهمترین کشور صادر کننده کالا به ایران است. بر این اساس واردات از امارات با رقم ۳.۱ میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۳۰ درصدی مواجه شده است. همچنین در این مدت واردات از کشور ترکیه نیز با رقم ۱.۱ میلیارد دلار با افت ۲۸ درصدی رو به رو شده است.این در حالی است که واردات از کشور روسیه با رقم ۶۳۳ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش تقریبی ۱۰۰ درصدی مواجه شده است.
 عربستان به قولهایش به آمریکا پایبند است
تسنیم/ولیعهد عربستان که کشورش در چند روز اخیر بارها توسط رئیس‌جمهور آمریکا تحقیر شده به آمریکا اطمینان داد که هرگونه کمبود نفت تولیدی ایران بر اثر تحریم‌ها را با تولید بیشتر جبران کند. بن سلمان به آمریکا اطمینان داد که عربستان با تولید بیشتر، قیمت‌های صعودی نفت در بازار جهانی را کنترل می‌کند.وی همچنین با سکوت در برابر توهین‌های پیاپی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سخنان ترامپ مبنی بر اینکه “ما دو هفته بدون حمایت‌های واشنگتن هم دوام نمی‌آوریم”، دقیق نیست و هرگز در مقابل امنیت خود، چیزی پرداخت نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *