خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۲

شهادت حضرت امام سجاد،زین‌العابدین علیه‌السلام را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی تأکید کرد: ضرورت تعامل دستگاه قضا با حوزه علمیه برای حل مشکلات مربوط به مهریه
  • آیت الله مقتدایی: صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت(ع) است
  • آیت الله نمازی: برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست
  • آیت الله حسینی بوشهری: طلاب و روحانیون مقابله با بدعت‌ها را جدی بگیرند
  • وزیر دفاع: آمران حمله تروریستی اهواز منتظر اقدامات بعدی ما باشند

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۲
*  تعدادی از وزرا هفته آینده به مجلس معرفی می‌شوند
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است تغییراتی در دولت صورت گیرد؟ گفت: بله تعدادی از وزرا هفته آینده به مجلس معرفی می‌شوند.
*  تحویل طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: طرح استیضاح رحمانی فضلی در ۱۳ محور و با تقاضای ۲۴ نماینده تحویل هیات رییسه مجلس شد.
علی ساری سهل‌انگاری در مباحث امنیتی به ویژه حادثه اخیر اهواز، عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری در طول دولت یازدهم و دوازدهم و وضعیت نابسامان قاچاق کالا و عدم نظارت کافی در این زمینه به ویژه از سوی استانداران را از جمله محورهای استیضاح وزیر کشور عنوان کرد.
** همشهری ۹۷/۷/۱۲
*  حمایت پوتین از طرح برجامی اروپا
رئیس جمهوری روسیه گفت: اگر چه ابتکار اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار ویژه پرداخت‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با تاخیر همراه است، اما دیر کردن بهتر از این است که هیچگاه اقدامی نشود.
ولادیمیر پوتین در گردهمایی هفته انرژی روسیه تاکید که دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش حق دارد که می‌گوید قیمت نفت بسیار بالاست اما دلیل این افزایش قیمت تحریم‌های آمریکا علیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان اوپک، یعنی ایران است. پوتین همچنین گفت که اقداماتی همچون تحریم ایران تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا هم‌اکنون از قیمت نفت راضی نیست و فکر می‌کند این قیمت بسیار بالاست، اما این اتفاق نتیجه تصمیمات خود دولت آمریکاست.
** کیهان ۹۷/۷/۱۲
*  هدف FATF محدود کردن مقاومت و جلوگیری از پیشرفت کشور است
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به پیگیری FATF در مجلس توسط برخی نمایندگان و تلاش برای تصویب آن واکنش نشان داد و گفت FATF قراردادی عبری، عربی و غربی است و این مثلث شوم در برابر ما قرار دارند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند. وی افزود: این قرارداد چندین ماده دارد و دشمنان می‌خواهند به بهانه مبارزه و جلوگیری از تروریسم، ایران را مجبور به قبول کنند در حالی که خود آنها منشأ تروریسم بوده و حامی تروریست‌ها در جهان هستند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه FATF نقشه و توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام و اسلام است، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که با هوشیاری و بر اساس منافع ملی تصمیم‌گیری کنند و اجازه ندهند تجربه تلخ برجام دوباره تکرار شود.
** شرق ۹۷/۷/۱۲
*  حمایت اروپا از برجام بهتر از انتظارها بوده است
وزیر امورخارجه کشورمان گفت که حمایت اروپایی‌ها از برنامه جامع اقدام مشترک برای حفظ این توافق بهتر از آن چیزی بوده که انتظار می‌رفته است.
محمدجواد ظریف تلاش‌ها برای حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق را دشوار توصیف کرد و گفت: از آنجایی که نقش دلار آمریکا در نظام مالی بین‌المللی فراگیر است، (حفظ برجام) به‌طور قطع سخت خواهد بود.
او در ادامه تصریح کرد: من به‌عنوان کسی که برای این توافق مذاکره کردم و مدتی طولانی درگیر آن بودم می‌توانم به ترامپ اطمینان دهم که آمریکا به توافق بهتری دست نخواهد یافت.
*  انتقال سامانه اس ۳۰۰ به سوریه
وزارت دفاع روسیه می‌گوید: انتقال سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ به سوریه تکمیل شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: واشنگتن هنوز قادر به تأیید خبر انتقال اس ۳۰۰ نیست.
** ایران ۹۷/۷/۱۲
*  دولت نمی خواهد از بالا رفتن ارز، ریال به دست آورد
رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدیریت شرایط ناشی از تحریم‌ها، به مردم اطمینان داد که دولت با همه توان به دنبال منافع کشور و رفاه مردم است.
او با اشاره به پر بودن انبارها و وجود کالاهای اساسی به وفور در کشور، از رسانه‌ها خواست از ایجاد یأس در مردم خودداری کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی همچنین تلاش دولت برای کسب ریال از طریق بالا بردن نرخ ارز را یک تهمت و دروغ دانست و تصریح کرد: دولت راه‌های سالمی برای تأمین ارز مورد نیاز خود دارد و نیازی به این کار ندارد و این اقدامات به ضرر دولت است؛ دولت هیچ ‌وقت نمی‌خواهد که نرخ ارز در بازار نامتعادل باشد و همواره توصیه من به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سایر مسئولان این بوده که باید قیمت ارز را متعادل نگه داریم.
*  عربستان بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند
تارنمای نشریه گاردین با بیان اینکه نهاد ناظر بر رسانه‌های انگلیس، درباره اقدام شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال به دلیل مصاحبه با سخنگوی یک گروه افراطی جدایی‌طلب که از حمله تروریستی به شهر اهواز تمجید کرد تحقیق می‌کند، افشا کرد بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری این شبکه تلویزیونی را عربستان تأمین می‌کند. ایران اینترنشنال اولین شبکه فارسی‌زبان بود که با «یعقوب حر التستری» سخنگوی گروهک جدایی‌طلب و تروریستی «الاحوازیه» مصاحبه کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۲
*  پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا در معتبرترین نهاد حقوقی بین‌المللی
دیوان بین‌المللی دادگستری (دوان لاهه) پس از چند هفته بررسی شکایت ایران از تحریم‌های ۱۵ مرداد آمریکا، دیروز با تأیید برخی از درخواست‌های ایران رأی به تعلیق تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن در حوزه‌های دارویی، وسایل پزشکی،‌ غذایی و هوانوردی کرد. گفتنی است که آراء دیوان که به منزله اهرم قضایی سازمان ملل می‌باشد لازم‌الاجرا و غیرقابل فرجام خواهی است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۲
*  آمران حمله تروریستی اهواز منتظر اقدامات بعدی ما باشند
وزیر دفاع با بیان اینکه کسانی که علیه امنیت کشورمان اقدامی می‌کنند باید منتظر پاسخی سخت و کوبنده باشند، گفت: موشک‌های سپاه پاسداران با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کرد. امیر سرتیپ امیر حاتمی تصریح کرد: با اقدام اخیر برادران ما در سپاه مرحله‌ای از پاسخ به تروریست‌ها داده شد و یقینا آمران و طراحان حمله تروریستی در اهواز باید منتظر اقدامات بعدی ما باشند. امیرحاتمی در پایان تصریح کرد: کسی نباید به خود اجازه بدهد علیه امنیت مردم ایران اقدامی کند و حتما باید بداند که با هر اقدامی پاسخ درخوری از ایران دریافت خواهد کرد.
** جوان ۹۷/۷/۱۲
*  برای سرکوب تهدید از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای سرکوب کردن تهدیدات دشمنان احتیاج به اجازه گرفتن از هیچکس نداریم، گفت: بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا عمل می‌کنیم و لا غیر.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز گفت: یکی از تهدیدات امروز و اصلی ما تهدیدات تروریستی است بنابراین همه وظیفه دارند به تناسب تقسیم بندی که ستاد کل نیروهای مسلح صورت داده از حریم امنیت این کشور، دفاع کنند.
*  واشنگتن عهدنامه مودت با ایران را لغو کرد
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا به توافق مودت با ایران (۱۹۵۵) پایان می‌دهد. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اعلام رأی دادگاه لاهه گفت: تصمیم دادگاه بین‌المللی لاهه درست نیست. برای رأی دادگاه لاهه متأسف هستیم. ما برای مسائل انسان دوستانه برای مردم ایران استثنا قائل هستیم. پمپئو همچنین تصمیم دادگاه بین‌المللی را شکستی برای ایران دانست. دیپلمات ارشد آمریکا درباره پایان دادن به پیمان مودت با ایران نیز گفت: این تصمیمی است که ۳۹ سال دیر انجام می‌شود. وی همچنین مدعی شد: ایران منشاء اصلی تهدیدات علیه نمایندگی‌های آمریکا در عراق است. پمپئو مدعی شد ایران از منابع مالی خود برای تامین گروه‌های تروریستی در عراق و منطقه استفاده می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۲
*  سیاست آمریکا دست چدنی با روکش مخملی است
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به بدعهدی‌‌‌های آمریکا خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا دست چدنی با روکش مخملی است، آنها بسیار عهدشکن هستند و سیاست آنها پاور پلیتیکال، یعنی سیاست زور است و ما برای مقابله با این سیاست باید روز به روز قوی شویم و با قدرت در مقابل آمریکا بایستیم، به عقیده ما نظامی‌ها بهترین پدافند، آفند است و باید از روحیه انفعالی بیرون بیاییم.
** رسالت ۹۷/۷/۱۲
*  متجاوزان به حریم امنیت ایران مصونیت ندارند
آیت‌الله‌ احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان از اقدام به موقع، قاطع و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جواب موشکی به تروریست‌ها قدردانی کرد.وی با بیان اینکه جواب محکم و قاطع به تروریست‌هایی که در نزدیکی پایگاه‌های آمریکایی فعالیت می‌کردند نشان داد که هیچ متجاوزی به حریم امنیت ایران در مصونیت نیست، تاکید کرد: این روند ضمن بازدارندگی و تامین امنیت برای کشور، هشدار جدی به همه تروریست‌ها و حامیان آنان است.دبیر شورای نگهبان با استقبال از روند نزولی قیمت ارز و سکه در چند روز گذشته تاکید کرد: باید اثر کاهش قیمت‌ها در سفره مردم پدیدار شود و مایحتاج عمومی به‌ویژه خوراک مردم به قیمت مناسب تأمین شود و در ضمن روند صادرات ما نیز صدمه نبیند.
*  ضرورت تعامل دستگاه قضا با حوزه علمیه برای حل مشکلات مربوط به مهریه
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: برخی احکام صادره درباره مهریه خنده‌آور است. آیت‌الله‌العظمی مکارم ‌شیرازی در درس خارج خود با اشاره به چند مسئله مهم قضائی که متاسفانه در دستگاه قضائی به آن توجه نمی شود، اضافه کرد: در این مسائل بین ما و دستگاه قضا اختلاف است و باید این مشکلات حل شود؛ از جمله اینکه زن مهریه را به اجرا می گذارد و چون عندالمطالبه است فرد به زندان می رود این اشتباه است.
وی بر ضرورت تعامل دستگاه قضا با حوزه علمیه برای حل چنین مشکلاتی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضائی باید مطابق احکام اسلام باشد و نباید عده ای برخلاف احکام زندان بروند. آیت‌الله‌‌العظمی مکارم ‌شیرازی با تأکید بر این که اگر نقصان در قوانین هست باید به مجلس برود و مردم نباید سردرگم باشند، بیان کرد: عیب کار ما این است که حوزه از دستگاه قضا جدا شده و هر کسی برای خود تصمیمی می گیرد.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۲
*  لایحه CFT در دستور کار مجلس
بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستور کار مجلس خارج شده و به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده احتمالا روز یکشنبه مجلس لایحه CFT را بررسی خواهد کرد. وی درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی این لایحه نیز گفت که موضوع پخش زنده این جلسه مطرح نیست و انعکاس رسانه‌ای آن به روال جلسات کمیسیون‌ها خواهد بود.
*  تفاهم بنادر دریای خزر روی توسعه حمل و نقل
«حبیب الله ملکوتی فر» گفت: نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی کشور قزاقستان در شهر بندری آکتائو و با حضور نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و فدراسیون روسیه طی روزهای هشتم و نهم مهرماه جاری برگزار و روز گذشته به کار خود پایان داد.
 سرپرست جمهوری اسلامی در آکتائو افزود: محورهای گفت‌وگو در این اجلاس شامل تشکیل خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری در خزر، ساده سازی فرایندها برای تسریع در حمل کالا از مسیر ایران- خلیج فارس- هند و بالعکس، به اشتراک گذاری اطلاعات کالا و مشتریان از طریق ایجاد یک وب سایت مشترک، توسعه مسافرت و توریست دریایی بین کشورهای حاشیه خزر بود که مورد توافق همه اعضای اجلاس قرار گرفت.
** آرمان ۹۷/۷/۱۲
*  تمام مساعی خود را در جهت اقدامات پیشگیرانه به‌کار گرفته‌ایم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار سرجیو موجیکا دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) اظهار کرد: ایران به عنوان کشوری در حال توسعه با وجود برخی محدودیت‌ها علاقه‌مند است از ظرفیت‌های سازمان بین‌المللی استاندارد در جهت پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای خود استفاده کند. جهانگیری با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و آثار محدودیت‌زای آن در برخی از بخش‌های علمی، فنی و استاندارد، اظهار کرد: ما تمام مساعی خود را در جهت اقدامات پیشگیرانه به‌کار گرفته‌ایم تا به سلامت مردم و جامعه از این بابت آسیب وارد نشود اما انتظار داریم که سازمان‌های بین‌المللی نیز در این زمینه به مسئولیت‌ها و وظایف خود به طور دقیق عمل کنند.
*  امیدواری به واردشدن هواپیماهای جدید
اصغر فخریه‌کاشان مذاکره‌کننده ارشد ایران در قراردادهای خرید هواپیما تاکید کرد: بحث فروش هواپیما به ایران با وجود نهایی‌شدن قراردادها با توجه به خروج دولت ترامپ از برجام متوقف شد، اما وقتی بالاترین نهاد قضائی بین‌المللی به‌نفع ایران و علیه آمریکا حکم داده می‌توان امیدوار بود که روند قراردادها بار دیگر به مسیر مثبتی وارد شود.
** آفرینش ۹۷/۷/۱۲
*  FATF درخواست عضویت عربستان را رد کرد
کارگروه ویژه اقدام مالی گفته است تا زمانی که اراده سیاسی حل مشکلات را در مقامات عربستانی مشاهده نکند با عضویت این کشور مخالفت خواهد کرد.
کارگروه ویژه اقدام مالی با درخواست عضویت عربستان در این کارگروه مخالفت و آن را منوط به اجرای تعهدات عربستان در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کرده است. گزارش ۲۴۶ صفحه‌ای FATF از عربستان بیانگر آن است که این کشور علی رغم همکاری خوب هنوز نتوانسته است انتظارات را برآورده سازد.
** قدس ۹۷/۷/۱۲
*  انسداد ۱۷ سایت و ۲۶ کانال ملتهب کننده بازار ارز
عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه نشست با مسئولان پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد با سایت‌هایی که به صورت دروغین و بدون مبنا در رابطه با ارز قیمت گذاری می‌کردند، با اعلام این خبر افزود: بعد از تاکید ریاست قوه قضاییه برای برخورد با اقدامات خلاف قانون برخی سایت‌ها درباره اعلام لحظه‌ای قیمت‌های ارز و سکه، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا ظرف روز گذشته دستور مسدودسازی ۱۷ سایت و ۲۶ کانال صادر شده است. دادستان تهران خطاب به گردانندگان این سایت‌ها هشدار داد: در صورتی که بخواهند به این رویه ادامه دهند فیلترینگ‌شان ادامه پیدا خواهد کرد.
*  صحیفه سجادیه دنیایی از علوم اهل بیت است
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با موضوع قرآن در صحیفه سجادیه، صحیفه سجادیه را یک دنیا معرفت، احکام، علوم اهل بیت و حقوق دانست که زیر پوشش دعا آمده و افزود: کسی که صحیفه را دارد مثل اینکه قرآن را دارد زیرا نسبت به دستورات اسلام در آن راهنمایی شده است.
آیت الله مرتضی مقتدایی افزود: صحیفه سجادیه یکی از آثار ماندگار حضرت امام سجاد(ع) است که در زمان ایشان، قدرت بنی امیه نمی گذاشت امامت کند و احکام دین را بیان و هدایت و ارشاد کند لذا امام در پوشش دعا همان کاری که باید برای آشنا کردن مردم با معارف اسلام انجام می‌شد را انجام دادند.
وی با متذکر شدن این نکته که صحیفه سجادیه را صرفاً به عنوان دعا ملاحظه نکنید؛ اظهار داشت: هر باب دعا یک مفاهیم کلی و راهنمایی‌های کلی مطرح می‌شود.
** خراسان ۹۷/۷/۱۲
*  تأکید ذوالفقاری بر ضرورت قانونمند کردن حضور پناهندگان در ایران
ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان موسوم به اکسکام، بر ضرورت قانونمند کردن حضور پناهندگان در ایران به ویژه پناهندگان افغانستانی تاکید کرد و گفت: به علت حضور چندین میلیون نفر افراد مجاز و غیرمجاز در ایران، در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و تحصیلی، هزینه‌ها و مشکلات زیادی به کشور تحمیل شده و مشکلات ناشی از تحریم‌های ناعادلانه نیز در طول سال‌های گذشته بر این مشکلات افزوده است.
*  استقبال ایران از حکم دادگاه لاهه
وزارت امور خارجه کشورمان در فکت شیت خود تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری به عنوان رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد و صدور قرار موقت آن علیه اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های یک جانبه که با خروج این کشوراز برجام صورت گرفته است، استقبال می‌کند و قویا انتظار دارد که دولت آمریکا با تجدید نظر در سیاست‌های غلط و دیرینه خود در نقض مقررات و تعهدات بین المللی، عضوی مسئولیت پذیر و عادی در عرصه جامعه بین المللی باشد.
** اعتماد ۹۷/۷/۱۲
*  فرار مالیاتی ترامپ
نیویورک‌تایمز یک بمب خبری جدید را علیه دونالد ترامپ به راه انداخت. این رسانه با بررسی هزاران سند مالیاتی دریافته که رییس‌جمهور امریکا دونالد ترامپ توانسته معادل ۴۱۳ میلیون دلار از اموال پدرش را بدون اینکه مالیاتی برای آنها پرداخت کند به وسیله جعل مدرک به دست آورد. اگر این اتهامات درست باشد نشان می‌دهد که عملا ادعاهای ترامپ در خصوص اینکه با کمترین حمایت توانسته تبدیل به میلیاردری بزرگ شود از بین می‌رود و همین امر می‌تواند توجه بازرسان مالیاتی در نیویورک را جلب کند. کارشناسان معتقدند که اداره مالیات این اتهامات را در مقاله نیویورک‌تایمز بررسی خواهد کرد.
** شهروند ۹۷/۷/۱۲
*  توزیع قدرت فامیلی عامل فساد است
احمد توکلی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، نقض شایسته سالاری و توزیع قدرت فامیلی را عامل اصلی انواع فساد به ویژه فساد مالی و اقتصادی در کشور دانست و گفت که در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی قدرت در اختیار عده‌ای بیسواد، پر رو، هم قومی، پسرخاله، رفیق و همکلاسی بوده است.
او با هشدار به اینکه این احساس، انگیزه مقابله و مبارزه جامعه با فساد را کم می‌کند، ادامه داد: عامل دیگر گسترش فساد در کشور پارتی بازی و تجارت «پیش خرید نفوذ» در انتخابات مختلف است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست
حوزه/آیت الله نمازی حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها را نشان دهنده اقتدار دفاعی ایران دانست و گفت: این اقدام شجاعانه و سریع پیام بسیار مهمی برای کسانی که در منطقه آتش افروزی می‌کنند، داشت و اگر در رفتارشان با جمهوری اسلامی تجدید نظر نکنند، قطعا پاسخ شدیدتری را دریافت خواهند کرد.عضوجامعه مدرسین با بیان اینکه حمله موشکی سپاه نشان داد که برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نداریم، اظهار کرد: این اقدام سپاه به بیگانگان نشان داد که اگر نیروهای کشورهای خارجی به خلیج فارس ورود پیدا کنند با برخورد جدی نیروهای مسلح کشورمان مواجه خواهند شد.
طلاب و روحانیون مقابله با بدعت‌ها را جدی بگیرند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: طلاب علوم دینی باید باخدای متعال معامله کنند، کسی که باخدای متعال معامله کرد دیگر هرقدر که در مسائل علمی جلو برود خودپرستی از دلش بیرون می‌رود و همانند درختی که بار زیادی دارد افتاده و فروتن می‌شود. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در جامعه و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان ساخت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مردم انقلابی ایران، انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شده و دشمن به هر بهانه‌ای می‌خواهد به ایران اسلامی ضربه بزند و ما باید این مسئله را جدی بگیریم و با جدیت در مقابل مسائل موجود با خوب درس خواندن و تبلیغ مؤثر ایستادگی کنیم.
دشمن می‌خواهد عظمت حوزه علمیه را زیر سؤال ببرد
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با تأکید بر پاسخگویی حوزه به نیازهای جامعه گفت: امروز دشمن در پی آن است که عظمت حوزه‌های علمیه را زیر سؤال ببرد و حرمت بزرگان دینی را بشکند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که روحانیت عزیز و سر افراز در مقاطع مختلف پناهگاه مردم بوده اند، عنوان کرد: امروز به دور از هرگونه تعصبی می‌توان گفت حوزه‌های علمیه و علمای دینی آن قدرتی هستند که اسلام را حفظ و در سنگرهای مختلف از دین پاسداری کرده اند؛ بر این اساس باید مراقب باشیم که این قدرت بزرگ از سوی دشمنان در هم شکسته نشود.
دبیرکل ناتو نگران سیاستهای یکجانبه گرایانه و خطرناک آمریکا باشد
مهر/سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو گفت: بر خلاف اظهارات دبیرکل، نقش سازنده ایران در ایجاد ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه مورد اذعان بخش اعظم جامعه بین‌المللی است و اگر مبارزه بی دریغ ایران با این گروههای افراطی تروریستی شناخته شده نبود امروز بسیاری از کشور‌ها و شهرهای اروپایی از امنیت لازم برخوردار نبودند. بهرام قاسمی همچنین گفت: برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران ماهیت دفاعی و بازدارندگی داشته و ایران نیز همچون تمام کشورهای مستقل جهان حق برخورداری از برنامه‌های متعارف نظامی – دفاعی برای دفاع از خود را داراست.
امارات از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت می‌کند
مهر/«امارات متحده عربی» که پیشینه روابطی رقابت جویانه و غالباً خصمانه با ایران را در کارنامه خود دارد و با این حال، همچنان یکی از خریداران نفت ایران است؛ قصد دارد تا از دور دوم تحریمهای آمریکا- که بخش انرژی (نفت و گاز) ایران را هدف قرارداده- تبعیت کند.گفتنی است که شهر «دبی» بزرگترین شهر امارات و بزرگترین وارد کننده نفت ایران در این کشور عربی است. بندر «الفجیره» امارات بزرگترین قطب تجارت نفت در خاورمیانه است که به کشتی‌های در حال تردد در اقیانوس آرام نفت ایران را عرضه می‌کند.
وضع کنونی ملت یمن نتیجه طرحهای آمریکایی-سعودی است
مهر/ سخنگوی انصارالله یمن با محکومیت اقدامات ائتلاف سعودی-امریکایی گفت: وضعی که ملت یمن در آن به سر می‌برد نتیجه طرحهای آمریکایی-سعودی است.عبدالسلام اعلام کرد: ائتلاف ضد یمن با پوشش مستقیم آمریکا استراتژی خصمانه برنامه ریزی شده در ابعاد مختلف از جمله ارزی و ممانعت از ورود هر گونه ارز خارجی به یمن را درپیش گرفته وعلیه بانک مرکزی یمن اقدام می‌کند و نتیجه این اقدامات بحرانی شدن نرخ ریال یمن و بحرانی شدن ارز خارجی کشور است.
توافق هسته‌ای بر پایه بی‌اعتمادی آمریکا به ایران و راستی‌آزمایی بود
فارس/وزیر خارجه پیشین آمریکا با دفاع از توافق هسته‌ای ایران به عنوان دستاور دولت پیشین آمریکا، تاکید کرد که این توافق نه با «اعتماد کورکورانه» بلکه بر پایه «بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی» حاصل شده است.کری با اشاره به انتقادات و حملات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا علیه خودش به خاطر دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، گفت با اینکه پاسخ دادن به اتهامات ترامپ را «اتلاف وقت» می‌داند اما نمی‌تواند این کار را انجام ندهد.
اگر در سوریه با تکفیری‌ها نمی‌جنگیدیم ناچار بودیم در تمام لبنان با آنها درگیر شویم
حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: اگر ما در سوریه با تکفیری‌ها نمی جنگیدیم، به ناچار باید در تمام مناطق لبنان با آنها درگیر می‌شدیم و آنها به راحتی امارت‌های تکفیری را در لبنان و منطقه تاسیس می‌کردند.شیخ نعیم قاسم گفت: حزب الله، لبنان را از پیامدهای جنگ سوریه نجات داد و دروازه‌های ورود جنگ به لبنان را مسدود کرد و ما از اینجا به روح بلند شهدای ارتش و مجاهدان مقاومت درود می‌فرستیم که توانستند به پیروزی‌های بزرگ در شرق لبنان دست پیدا کنند.
ایران پیروز آشکار انتخاب رئیس‌جمهور عراق است
تسنیم/”مارکو روبیو” سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا طی پیامی در توئیتر به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر عراق اشاره کرد و نوشت: این ادعا که گفته می‌شود نه ایران و نه آمریکا پیروز آشکار انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور جدید عراق بودند. پیروز آشکار این انتخاب‌ها ایران است. (سردار قاسم) سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران شخصا میانجی این تعامل بود. این تحولی بزرگ و چالش برانگیز است.
تمایل عمانی‌ها به اجرای پروژه‌های مدرن آبی ایران در کشورشان
تسنیم/ سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از تمایل عمانی‌ها به اجرای پروژه‌های مدرن آبی ایران در کشور عمان خبر داد و گفت: ضرورت دارد که دولت استراتژی مشخصی برای فعالیت بخش خصوصی در خارج از مرزها تعیین کند. بهروز مرادی خاطرنشان کرد: اخیراً نمایندگانی از کشور عمان از طرح‌های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دیدن کردند و بسیار ابراز تمایل داشتند که بخش خصوصی ایرانی بتواند پروژه‌های مدرن آبی همچون پروژه‌هایی را که در ایران اجرا شده است در کشورشان اجرا کنند.
تماس تلفنی معنادار پامپئو با بن سلمان پس از توهین ترامپ به ملک سلمان
تسنیم/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پامپئو با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرده است.هیثر نائورت افزود:پامپئو در این تماس تلفنی از مشارکت قدرتمند و مداوم ولیعهد سعودی تشکر کرده است.دو طرف درباره مسائل مختلفی از جمله موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کرده اند. یمن و نفوذ منطقه‌ای ایران از جمله مباحث مطرح شده میان پامپئو و بن سلمان بوده است.
فرهنگ سیاسی کشور ‌از ‌استان قم تغذیه می‌شود‌
تسنیم/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم، قم را پایگاه انقلاب معرفی و تصریح کرد: نمی‌توان نقش استان قم را در ساخت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت و به آن بی‌توجهی کرد و باید بدانیم فرهنگ سیاسی کشور نیز از این استان تغذیه می‌شود. صالحی با اشاره به دربرگیری یک‌سوم این تفاهم‌نامه برای کاهش فاصله زیرساخت‌های فرهنگی استان قم با سایر استان‌ها تصریح کرد: توجه به ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان باید جدی‌تر گرفته شود تا شرایط یک استان پایدار در استان قم نیز فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *