خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۱

  • آیت الله سبحانی: اگر وضع زندگی روحانیت دینی باشد مردم متدین می‌شوند
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: فقر موجود در جامعه نتیجه عدم عمل به دستورات اسلام است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: تجمع‌های عاشورایی لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: مساجد کانون اصلی مراکز روشنگری و هدایت اقشار مردم هستند
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی: پیرو مکتب سیدالشهدا نمی‌تواند در برابر یزیدیان زمان سکوت کند
  • رئیس سازمان بسیج: اجتماع ۷۰۰ هزار بسیجی پنجشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۱
*  در تحریم‌های ضدایرانی آمریکا مشارکت نمی‌کنیم
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه متهم کردن ایران به تهدید کنسولگری آمریکا در بصره پوچ است گفت که کشورش نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت نمی‌کند.
ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با روسیا الیوم در رابطه با روابط عراق با ایران و آمریکا گفت: ایران همسایه ما است و ما با آن روابط تاریخی و اجتماعی داریم و از این روابط محافظت می‌کنیم.
*  مسدود شدن اموال وزارت اطلاعات ایران در فرانسه
فرانسه اعلام کرد که آن چه اموال وزارت اطلاعات ایران و دو مرد ایرانی در این کشور عنوان شده را مسدود کرده است.
دولت فرانسه در نشریه داخلی خود توضیح داده است: یکی از این افراد اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی است که چندی پیش به اتهام دست داشتن در طرح حمله به تجمع گروهک منافقین در پاریس، توسط پلیس آلمان در حالی‌که در وین به‌ سر می‌برد، بازداشت شد.
** همشهری ۹۷/۷/۱۱
*  هشدار وزارت خارجه ایران به فرانسه
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه در خصوص اتهام ناروا و واهی به یکی از دیپلمات‌های کشورمان به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس اظهار داشت: بار دیگر با رد اتهامات و ادعاهای مطرح شده مراتب اعتراض شدید نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و خواستار آزادی فوری ایشان هستیم.
بهرام قاسمی تمام ماجرا را سناریو و توطئه‌ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست.
وی تاکید کرد: نسبت به دست‌های شوم بداندیشان که در صدد تخریب روابط کهن و دیرپای ایران و فرانسه و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند هشدار می‌دهیم.
** کیهان ۹۷/۷/۱۱
*  نمی‌توانیم از ایران بخواهیم سوریه را ترک کند
سفیر جدید روسیه در تل‌آویو با تأکید بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم، گفت: ایران به دعوت دمشق در سوریه حضور دارد و مسکو نمی‌تواند از ایران بخواهد که سوریه را ترک کند.
آناتولی ویکتوروف در اولین مصاحبه مطبوعاتی‌اش بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت: خواسته تل‌آویو برای خروج ایران از سوریه «غیرواقع بینانه» است.
*  بهره‌برداری همزمان از ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور
۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی با ۸ هزار کلاس درس و یک میلیون مترمربع زیربنا به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.
معاون اول رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در مدرسه خیر ساز و جدیدالتاسیس فرزانه ۳ منطقه یک تهران برگزار شد، گفت: در سال جدید تحصیلی علیرغم همه محدودیت‌های مالی که دولت داشته است، تلاش کرده تا بیشترین تخصیص بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص دهد.
** شرق ۹۷/۷/۱۱
*  اجرای بزرگترین بسته کمک‌های آمریکا به اسرائیل
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: بسته تاریخی کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل وارد فاز اجرائی می‌شود؛ بسته‌ای که به موجب آن،‌ این رژیم در یک دوره ۱۰ ساله حدود ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت می‌کند.
** ایران ۹۷/۷/۱۱
*  شبکه انتقال دلار از ایران در ترکیه متلاشی شد
دادگاه جمهوری ترکیه حکم بازداشت ۴۱۷ نفر را صادر کرد که در کار انتقال ارز از ایران و ترکیه به امریکا بوده‌اند. دادستان کل دادگاه استانبول اعلام کرده این افراد که تعدادی از آنها ایرانی بودند، با تشکیل یک شبکه مخصوص مالی، طراحی امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه‌های کشور را به‌خطر انداخته‌اند و از اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون با تراکنش‌های ۵ هزار لیره‌ای صدها بار، به خارج از کشور و به ۲۸ هزار حساب بیگانه پول واریز کرده‌اند که به دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیر معادل نیم میلیارد دلار می‌رسد. به وسیله این گروه، به‌شکل غیرقانونی پول از ایران و سپس ترکیه خارج شده است.
*  ۶۵درصد افزایش واردات نفت ژاپن از ایران
واردات نفت ژاپن از ایران در ماه آگوست امسال با ۶۵ درصد افزایش نسبت به پارسال، به ۱۷۷ هزار و ۴۷۵ بشکه در روز رسید. واردات نفت این کشور از ایران در ماه آگوست امسال برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافت.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۱
*  مصوبه‌های جدید برای مدیریت بازار ارز
جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد.
در این جلسه که با حضور سران قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی – ریالی باشد.
*  حمایت تمام قد سفرای خارجی از لبنان در برابر ادعاهای نتانیاهو
سفرای کشورهای مختلف در جریان بازدید از محلی که اسرائیل ادعا کرده بود در آنجا موشک‌های حزب‌الله انبار شده‌اند، این ادعاهای اسرائیل را نادرست خواندند.
جبران باسیل با دیپلمات‌های کشورهای عربی و خارجی به ورزشگاهی رفتند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود مخفیگاه‌های سلاح حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه بیروت در آنجا نگهداری می‌شوند. باسیل با این اقدام به دنبال پاسخ به ادعاهای بنیامین نتانیاهو بود که در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، مدعی شده بود که حزب الله مخفیگاه‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه بیروت دارد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۱
*  «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) شد
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور حکمی «سعید محمد» را به سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب کرد. بنا بر این گزارش، پیش از این سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بود.
** جوان ۹۷/۷/۱۱
*  هلاکت ۴۰ نفر از سران داعش در عملیات سپاه
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به حمله موشکی و پهپادی سپاه به تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه گفت: طبق اطلاعات به دست آمده ۴۰ نفر از سران داعش در این عملیات به هلاکت رسیدند. حاجی‌زاده تاکید کرد: یکی از این افراد فرمانده بخش موصل که یک فرد عراقی بود به هلاکت رسیده است. وی ادامه داد: هنوز بقیه اجساد این تروریست‌ها از زیر آوار خارج نشده است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تصریح کرد: طبق تصاویر به دست آمده تمام اهداف در این عملیات نابوده شده‌اند.
*  گسترش ناوگان زیردریایی با الحاق ۲ زیردریایی
۲ فروند زیردریایی در کلاس غدیر با توانمندی حرکت بی صدا در زیردریایی با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش به ناوگان زیرسطحی کشور ملحق شد.
مراسم الحاق دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر باحضور امیردریادار حسین خانزادی و امام جمعه شهرستان جاسک و جمعی از مسئولان در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک برگزار شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۱
*  «محمدرضا عارف» برای سومین بار رییس فراکسیون امید شد
محمدرضا عارف برای سومین بار رئیس فراکسیون امید مجلس شد. در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید، عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید در سال سوم فعالیت این فراکسیون انتخاب شد.
عارف تنها کاندیدای ریاست فراکسیون بود که با رای اکثریت به عنوان رییس فراکسیون انتخاب شد.
او پس از این انتخاب با تشکر از اعضای فراکسیون گفت: سال آینده سال حساسی برای کشور است که امیدواریم ما در سال سوم با برنامه و با فضای تعاملی مسائل را پیش ببریم.
*  رسیدگی به لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو در دستور کار شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان از رسیدگی به لوایح الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه خبر داد.
عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: دستور کار این هفته شورای نگهبان علاوه بر ادامه رسیدگی به لوایح قبل، لوایح دیگری نیز را در بر می‌گیرد، از جمله الحاق به کنوانسیون پالرمو، و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی.
مجددا از کارشناسان امر درخواست می‌شود نظرات خود را در چارچوب موازین شرع و قانون اساسی برای ما ارسال نمایند.
** رسالت ۹۷/۷/۱۱
*  فقر موجود در جامعه نتیجه عدم عمل به دستورات اسلام است
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد از یادگارهای درخشان امام راحل است، اظهار داشت: کمیته امداد مرکزی بسیار مهم و درسی بزرگ برای مسئولان و متمکنان است که افراد ضعیف جامعه را از یاد نبرده و در اولویت کاری خود قرار دهند.وی با تأکید بر این‌که در اسلام فقر وجود ندارد، گفت: اگر فقری در جامعه به وجود آمده، نتیجه عدم عمل به احکام اسلام است.وی ادامه داد: اسلام برنامه زندگی انسان‌ها را طوری تنظیم کرده است که با عمل به دستورات آن، فقری در جامعه به وجود نمی‌آید، از این‌رو دین اسلام انفال را در اختیار رهبران اسلامی جامعه قرار داده است تا با بهره‌برداری صحیح از آن فقر را از جامعه بزدایند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس موازین اسلامی همه مردم باید در رفاه باشند، اظهار داشت: وظیفه مسئولان است که جامعه را طوری اداره کنند که همه در رفاه زندگی کنند، نباید مسئله معیشت و مشکلات اقتصادی سبب نگرانی جامعه شود، جای امید است که با حرکت‌های سازنده کمیته امداد در این راه، مشکلات مردم حل شود.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۱
*  درخواست از رئیس‌جمهور برای تامین کالاهای اساسی
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار تامین کالاهای اساسی و تثبیت بازار ارز شدند.
حبیب الله کشت‌زر نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به آقای روحانی از ایشان خواستند با تامین کالاهای اساسی نسبت به رفع نگرانی مردم در این خصوص اقدام کنند و زمینه را برای کنترل بازار و تثبیت نرخ ارز فراهم کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اقدام دولت در این زمینه شاهد بالا رفتن لحظه‌ای نرخ کالاهای اساسی نباشیم.
*  خشم پنتاگون از حمله موشکی سپاه
سخنگوی پنتاگون در واکنش به حمله سپاه به مقر سرکردگان حادثه تروریستی اهواز مدعی شد که این اقدامی نا امن، بی‌ملاحظه و غیرحرفه‌ای بوده است. «شان رابرتسون»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای به حمله سپاه پاسداران به مقر سرکردگان جنایت تروریستی هفته گذشته در اهواز واکنش نشان داد و گفت: ایران هیچ اقدامی برای مطلع کردن دیگر نیروهای نظامی در سوریه نکرده بود. وی که به نظر می‌آید از این عملیات مقتدرانه و موفقیت‌آمیز ایران به خشم آمده است، در ادامه گفت که نیروهای نظامی حرفه‌ای همچون ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نیروهای روس عملیات‌های خود را (با دیگران) هماهنگ می‌کنند تا از حداکثر ایمنی اطمینان یابند. رابرتسون همچنین مدعی شد که ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش بدون کمک ایران نیز قادر به از بین بردن باقیمانده‌های داعش در شرق فرات است.
** آرمان ۹۷/۷/۱۱
*  پاسخ‌های وزیر ارشاد سه نماینده را قانع نکرد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از قانع نشدن نمایندگان مشهد، شهررضا و مهریز از توضیحات سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. سیده‌فاطمه ذوالقدر گفت: در جلسه کمیسیون سؤال نصرا… پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس درباره محتوا و کیفیت پایین فیلم‌های سینمایی و سوال سمیه محمودی نمایندگان مشهد و شهررضا در مجلس درباره نحوه و وضعیت اداره موقوفات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و سیدعباس صالحی نیز توضیحاتی ارائه کرد اما توضیحات وی موجب قانع‌ شدن نمایندگان سوال کننده نشد و سوالات آنان به صحن علنی مجلس ارجاع شد.
*  توافق ۴۱۱ میلیون یورویی ایران با سوریه
وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای درخصوص ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه خبر داد و گفت: طی مذاکرات صورت گرفته با وزیر برق سوریه قرار است شرکت‌های خصوصی و فعال ایران در زمینه برق همانند گذشته فعالیت‌هایی را انجام دهند. رضا اردکانیان با بیان اینکه در گذشته ۹۰۰ مگاوات نیروگاه توسط یکی از شرکت‌های ایرانی در شرایط جنگ این کشور ساخته و تحویل داده شد، اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته ارزش تفاهمنامه‌ای که بین دو وزیر به امضا رسیده است، حدود ۴۱۱ میلیون یورو برآورد می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۷/۱۱
*  رد درخواست نتانیاهو برای بازرسی هسته‌ای ایران توسط آژانس
یوکیا آمانو در پاسخ به درخواست نتانیاهو مبنی بر بازرسی از آنچه که “تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ ایران” خوانده شده بود، اعلام کرده اطلاعات ارائه داده شده را نمی‌پذیرد.
یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آژانس تنها در زمان مورد نیاز، بازرسانی را به سایت‌ها و مکان‌ها اعزام خواهد کرد.
سازمان از پادمان‌های مرتبط با اطلاعات موجود استفاده می‌کند اما اطلاعات با ارزش ظاهری را نمی‌پذیرد.
وی همچنین بیان کرد: برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی در اولویت و ارجعیت قرار دارد.
*  فرانسه؛ حمله پلیس به مرکز شیعه نزدیک به ایران
پلیس فرانسه طی عملیاتی در شهر گراند سنت ۱۱ نفر از مدیران بنیاد “سنتر زهرا فرنس” را به اتهام “همکاری با گروه‌های تروریستی” بازداشت کرد.
این عملیات توسط ۲۰۰ مامور پلیس به ۱۲ آدرس مختلف به صورت همزمان انجام گرفت.استانداری منطقه شمال فرانسه اعلام کرد که این عملیات علیه این بنیاد به اتهام “همکاری آشکار اعضای این بنیاد با گروه های تروریستی” انجام گرفته است.
“سنتر زهرا فرنس” از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرد.
همچنین دارایی های بنیاد “سنتر زهرا فرنس” که حامیان آن ایرانی و لبنانی هستند نیز به مدت ۶ ماه مسدود شد.
** قدس ۹۷/۷/۱۱
*  تعدادی از مقصران حادثه اهواز به دادگاه معرفی شدند
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر کشور گزارش جامعی درباره علت حادثه تروریستی اهواز جمع‌آوری و به مجلس ارائه می‌دهد. بهروز نعمتی درباره جلسه غیرعلنی دیروز مجلس که به بررسی حادثه تروریستی اهواز اختصاص داشت، گفت: موضوع اصلی این است که در این حادثه، قصور قطعی است و با تعدادی از مقصران برخورد شده و تعدادی هم به دادگاه معرفی شده‌اند. نعمتی با اشاره به اینکه در این جلسه مسئولان بابت قصوری که اتفاق افتاده عذرخواهی کردند، گفت: باید برخورد جدی‌تری صورت بگیرد.
*  اجتماع ۷۰۰ هزار بسیجی پنجشنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود
سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه این رزمایش از ۹ شهریور در تمام استانهای کشور آغاز شد و روز پایان آن نیز پنجشنبه ۱۲ مهرماه است، اظهار داشت: حضور این تعداد بسیجی در سازمان؛ در دنیا بی‌نظیر است، گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان تهران و کرج در تهران در استادیوم صدهزار نفری پنجشنبه قبل از ظهر اجتماع خواهند کرد.
** خراسان ۹۷/۷/۱۱
*  توافق ۴ جانبه برای خط لوله صلح، این بار از مسیر دریا
معاون وزیر نفت از توافق چهارجانبه برای صادرات گاز ایران به هند و پاکستان از مسیر دریا خبر داد. منوچهری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح مفهومی صادرات گاز ایران به هند و پاکستان از مسیر دریا تهیه شده ولی هنوز به چارچوب اجرایی نرسیده است. وی درباره توافق مسکو – اسلام‌آباد برای صادرات گاز ایران به پاکستان اظهار کرد: در این خصوص یک توافق چهارجانبه بین چهار کشور ایران،‌ روسیه، پاکستان و هند صورت گرفته و مذاکراتی در جریان است.
** اعتماد ۹۷/۷/۱۱
*  تشر «برهم‌ صالح» بر سر نماینده ترامپ
به نقل از چند منبع خبری عربی از جمله الفرات ساعتی پس از مشخص شدن ریاست‌جمهوری «برهم صالح» برت مک گورک، نماینده دونالد ترامپ در امور عراق با وی تماس گرفته و از او درخواست کرده که به نفع فواد حسین عقب‌نشینی کند، به گفته منابع آگاه «برهم‌صالح» به شدت از این پیشنهاد نماینده ترامپ برآشفته و تاکید کرده که تعیین رییس‌جمهور عراق مساله کاملا داخلی است و دخالت آمریکا در این مساله خجالت‌آور است.
** شهروند ۹۷/۷/۱۱
*  مردم باید احساس کنند مسئولان هم، ساده زیست می‌کنند
علی مطهری نایب رییس مجلس درباره اظهارات برخی مبنی بر قناعت و خوردن نان خشک گفت: این حرف‌ها زمانی تاثیر خواهد داشت که مردم احساس کنند مسئولان هم درشرایط سختی هستند و ساده زیستی و مقاومت می‌کنند و تبعیضی در کار نیست.
این حرف که به خاطر شرایط سختی که در آن هستیم باید مقاومت کنیم حرف درستی است.
** سازندگی ۹۷/۷/۱۱
*  نامه رئیس شورای شهر تهران به مقام معظم رهبری
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خبر داد برای حل مشکلات شهری نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است. او دیروز در صحن علنی شورای شهر درباره این نامه گفت که نامه‌اش به مقام معظم رهبری در خصوص چالش‌های شهر تهران بوده است: ما برای حل مشکلات شهر و اجرای قوانین موجود نیاز به همفکری و کمک دولت داریم که بر همین اساس به دولت نامه نوشته‌ایم. هاشمی در خصوص جزئیات نامه‌ای که به مقام معظم رهبری نوشته است،‌ گفت: ما ضمن اعلام مشکلات شهر تهران خواسته‌ بودیم که اگر رهنمودهایی دارند به ما اعلام کنند و همچنین درخواست وقت ملاقات دادیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اگر وضع زندگی روحانیت دینی باشد مردم متدین می‌شوند
فارس/آیت الله سبحانی با توصیه به طلابی که تازه عمامه گذاری کرده اند گفت: ما به ایشان می‌گوییم برخی از حلال‌ها برای شما حرام بوده و نباید برخی از کارهایی که مردم عادی انجام می‌دهند از سوی روحانیون انجام شود.وی با بیان اینکه نباید برخی از کارها توسط روحانیون انجام شود، افزود: حتی اگر از نظر زندگی با مشکلاتی روبه رو شویم ولی نباید برخی از امور را انجام دهیم چرا که مردم به عمل روحانیت نگاه کرده و عمل ما مردم را متدین می‌کند و اگر خلاف آن را مشاهده کنند دین آنها لطمه می‌بیند. استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر وضع زندگی روحانیت دینی باشد مردم متدین می‌شوند و اگر دینی نباشد اثر عکس می‌گذارد.
تجمع‌های عاشورایی لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به لزوم تبیین شعائر اسلامی در مجالس اهل بیت(ع) اظهار داشت: امروز نه تنها در مملکت اسلامی ما بلکه در سراسر جهان شاهد هستیم که با چه عظمتی شعائر اسلامی که به عنوان امانت در دست ما است تبیین می‌شود.عضو جامعه مدرسین تجمع دسته جات عزاداری را یکی از کارهای پسندیده و زیبا دانست و بیان کرد: همراه شدن همه دسته جات در ایام عاشورا و تاسوعا الگوی بسیار خوبی است.وی یادآور شد: همان طور که در راهپیمایی‌ها شکوه و عظمت مردم ایران لرزه بر اندام استکبار می‌اندازد تجمع‌های بزرگ عاشوراییان نیز همان بازخورد را حتی بیشتر از آن در جهان دارد.
مساجد کانون اصلی مراکز روشنگری و هدایت اقشار مردم هستند
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی امور مساجد قم محوریت مساجد در گسترش اسلام و تعمیق باورهای دینی را در تاریخ به ویژه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ممتاز دانست و گفت: مساجد در طول تاریخ اسلام و به ویژه در برهه فعلی کانون اصلی مراکز روشنگری و هدایت اقشار مردم هستند.عضو جامعه مدرسین درادامه با تأکید بر نقش روحانیت در مدیریت مساجد، داشتن برنامه و هدف مناسب برای ارتقاء فکری و مدیریتی مساجد را ضروری عنوان کرد. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در مساجد، فعالیت‌های فرهنگی ائمه جماعات، بسیج، کانون‌های فرهنگی و تلاش‌های اعضاء هیئت امناء مساجد و کلیه دست‌اندرکاران مساجد را بسیار پر برکت معرفی کرد و لزوم توسعه فعالیت‌ها، صبر و استقامت در مسیر حق و به ویژه در زمینه امور فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.
پیرو مکتب سیدالشهدا نمی تواند در برابر یزیدیان زمان سکوت کند
رسا/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) در همه اعصار جاری است، گفت: در روایات آمده است که مکتب اباعبدالله(ع) یک مکتب زنده و همیشه جاری در جان جوانان و فضای جامعه اسلامی است که همواره تأثیر گذار بوده، نقش آفرینی کرده و هدایت گر و الهام بخش است.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان این که سکولاریسم با روح نهضت امام حسین(ع) در تضاد است، گفت: کسی که پیرو تفکر امام حسین(ع) باشد نمی تواند با تفکر شیطانی یزیدیان زمان کنار آمده و نسبت به ظلم آن‌ها سکوت کند.
هشدار فرمانده گردان‌های حزب الله عراق به رژیم صهیونیستی و آمریکا
 باشگاه خبرنگاران/فرمانده گردان‌های حزب الله عراق در هشداری خطاب به رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت: «اگر رژیم صهیونیستی پایگاه‌های ما را هدف قرار دهد در جهنم را به روی نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق باز می‌کنیم.»
تعیین تکلیف رژیم صهیونیستی برای آژانس بین الملل
باشگاه خبرنگاران /پس از بی‌اعتنایی آژانس بین المللی انرژی اتمی به شوی مضحک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دفتر نخست وزیری این رژیم دیروز (سه شنبه) خواستار بازرسی آژانس از تأسیسات هسته‌ای مخفی ادعایی در «تورقوزآباد» شد. همچنین دولت ترامپ در حال فشار به بازرسان بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درباره شواهد ادعایی ذخیره مواد و فناوری‌های تسلیحات هسته‌ای در یک مرکز سری اعلام‌نشده(تورقورآباد) در ایران است. این مطلب را تعدادی از مقامات دولت آمریکا به نشریه واشنگتن فری‌بیکن اعلام کرده‌اند.
 رئیس جمهور ونخست وزیرجدید عراق، انتخاب شدند
تسنیم/«برهم صالح» رئیس‌جمهور جدید عراق شد.پارلمان عراق پس از چند بار تعویق سرانجام نشست خود را برگزار کرد، برهم صالح و فؤاد حسین با کسب بیشترین آرا به دور دوم راه یافتند، درجریان دور دوم نامزد حزب دموکرات انصراف داد که پذیرفته نشد و رأی‌گیری ادامه یافت و درنهایت برهم صالح با قاطعیت پیروز شد.رئیس جمهوری عراق،نیز عادل عبدالمهدی، سیاستمدار کهنه‌کار عراقی را مأمور تشکیل کابینه این کشور کرد.
عربستان بدون آمریکا، دوام نمی‌آورید
فارس/ «دونالد ترامپ» در تجمع انتخاباتی خود در «میسیسیپی» خطاب به پادشاه عربستان سعودی گفت، که دوام خاندان سلطنتی این کشور منوط به حفاظت و حمایت نظامی واشنگتن از ریاض است.رئیس‌جمهور آمریکا که سه روز قبل در ایالت «ویرجینیای غربی» حرف‌های قابل تاملی درباره گفت‌و‌گوی تلفنی خود با پادشاه عربستان سعودی مطرح کرده بود بامداد امروز چهارشنبه در جمع حامیان خود در ایالت «میسیسیپی» تلویحا گفت که نظام پادشاهی این کشور بدون حمایت آمریکا ظرف دو هفته فرو می‌پاشد.
غربی‌ها آماده بازگشایی سفارت خود در سوریه می‌شوند
فارس/رئیس جمهور سوریه در اولین مصاحبه با یک رسانه کشورهای عربی پس از جنگ داخلی این کشورضمن انتقاد از ایفای نقش منفی رسانه‌های عربی در جریان بحران سوریه، تأکید کرد که بزودی کنترل سراسر این کشور را به دست خواهند گرفت. بشاراسد با بیان اینکه این کشور توانسته است بیشتر شهرها را «از چنگ تروریستهای جنایتکار خارج کند»، گفت: «کشورهای غربی در حال برنامه‌ریزی هستند و برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود آماده می‌شوند. هیئتهای غربی و عربی وارد سوریه می‌شوند تا مقدمات بازگشت اقتصادی، دیپلماتیک یا صنعتی خود را فراهم کنند».
آمریکا هزینه سیاست‌های اشتباهش را خواهد پرداخت
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه روسیه پاسخ سخنان تهدید آمیز سفیر آمریکا در ناتو، را داد.سفیر آمریکا در ناتو مدعی شده بود که اگر روسیه تولید سامانه موشکی کروز را متوقف نکند، واشنگتن آن را پیش از به کارگیری از سوی مسکو نابود می‌کند.زاخارووا در واکنش به این سخنان تاکید کرد: برخی در ناتو میزان مسئولیت خود و سخنانشان علیه دیگر کشورها را درک نمی کنند.به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه دستگاه دیپلماسی آمریکا هزینه زیادی برای احیا و جبران پیامدهای اشتباهات خود خواهد پرداخت.
سوءقصد به جان ترامپ و ماتیس با ارسال بسته‌های سمی
مهر/ سرویس‌های مخفی آمریکا با مشکوک شدن به دو بسته‌ای که به آدرس «دونالد ترامپ» وجیمز ماتیس ارسال شده بودند، آنها را برای انجام آزمایش به پنتاگون تحویل دادند و آزمایش بر روی این بسته‌ها نشان داد که حاوی ماده سمی هستند.بر اساس اعلام پنتاگون این بسته‌ها حاوی ماده سمی «ریسین» که یک سم قوی است بوده‌اند.
۲۰۰ هزار تبعه خارجی در قم زندگی می‌کنند
ایرنا/ معاون سیاسی، امنیتی استانداری قم گفت: در این استان بیش از ۲۰۰ هزار اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز از ۱۱۰ کشور زندگی می‌کنند و بیشترین اتباع از کشور افغانستان می‌باشد.هاشمی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی بیان کرد: در این ایام میزبان زائران از کشورهای افغانستان و پاکستان برای حضور در اجتماع میلیونی اربعین حسینی در کربلا هستیم که مسئولان استان آمادگی کامل برای پذیرایی از آنان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *