خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۰

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: تصوف در مقابل ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار دارد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج: پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام برسانید
  • آیت الله مصباح یزدی: مسئولان مراقب تروریسم فکری و فرهنگی باشند
  • آیت الله علیدوست: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که حفره‌های تئوریک نظام انقلابی را پرو بیان کند
  • ارتش یمن: امارات دیگر رنگ امنیت را نخواهد دید
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: مراحل دیگر انتقام در راه است

 

** جام جم ۹۷/۷/۱۰
*  اعلام آمادگی احزاب اصول‌گرا برای کمک به قوا
جمعی از احزاب و تشکل‌های اصول‌گرا، طی نامه‌ای به سران قوا، ضمن تأکید بر بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، از اوضاع نابه‌سامان اقتصادی انتقاد کردند و خواستار تدوین برنامه‌ای زودهنگام و عملی برای حل مشکلات شدند.
در بخشی از این نامه آمده است:‌ ما آمادگی هر نوع همکاری و مشارکت خالصانه در حل مشکلات مردم را داریم و چنانچه دولت محترم، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی تمایلی به شنیدن و استفاده از راهکارها، نقطه نظرات و تجربیات مدیریتی را داشته باشند، آماده‌ایم همه توان خود را، بدون هیچ توقعی، در اختیار گذاریم.
*  پاسخ فشنگ با موشک
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه اظهار داشت: در این عملیات هم از موشک و هم از پهپاد استفاده کردیم تا دشمنان درس عبرت بگیرند و از این گروه‌های تروریستی حمایت نکنند. آنها باید از این شرایط بترسند.
حاجی‌زاده با بیان اینکه تروریست‌ها از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم، افزود: امنیت ملت ایران خط قرمز ماست و در برابر آن کوتاه نمی‌آییم.
** همشهری ۹۷/۷/۱۰
*  جنگ روبی از مرز ۲ کره
کره شمالی و کره جنوبی در تازه‌ترین قدم به سوی صلح، به صورت همزمان پاکسازی بیش از ۸۰۰ هزار مین در نوار مرزی مشترک را شروع کرده‌اند.
مین روبی در مرز دو کره در دیدار کیم جونگ اون رهبر همسایه شمالی با مون جائه‌این رئیس جمهور کره جنوبی در سئول مطرح شد و دو طرف با آن موافقت کردند.
** کیهان ۹۷/۷/۱۰
*  پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام برسانید
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج:
«ارتباط با آحاد امت اسلامی در حج»، «رساندن پیام انقلاب اسلامی به زائران و زدودن شبهات و ابهامات آنها»، «زمینه‌سازی برای ایجاد یا تقویت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی» و «همزیستی برادرانه با فرقه‌های اسلامی» از جمله پیام‌های سیاسی و لازم برای جهان اسلام در ایام حج است.
– حج باید برای جمهوری اسلامی آبروآفرینی کند، بنابراین نباید جنبه‌های سیاسی حج فراموش شود و حج ابراهیمی یعنی حجِ پس از انقلاب اسلامی با حجِ قبل از آن و حجِ کشورهایی که بویی از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی نبرده‌اند، متفاوت است.
– در حالی که کشورهای مختلف از آثار تاریخی خود با دقت محافظت و حتی گاهی برای پُر بار نشان دادن تاریخ و گذشته‌شان، آثاری را جعل می‌کنند، تاکنون آثار اسلامی زیادی در مکه و مدینه تخریب شده است.
*  امارات دیگر رنگ امنیت را نخواهد دید
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای دومین بار فرودگاه بین‌المللی «دوبی» را هدف حملات پهپادی خود قراردادند و فرودگاه را به تعطیلی کشاندند.
یک منبع در این یگان گفته یک پهپاد از نوع صماد۳ چندین بار فرودگاه بین‌المللی دوبی را هدف قرار داد. این پهپاد فاصله بیش از ۱۲۰۰کیلومتری یمن تا دوبی را طی کرد و عملیات را با موفقیت به پایان رساند.
«سرتیپ راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «موشک‌باران فرودگاه دوبی باز هم تکرار خواهد شد» تاکید کرد: مرحله آینده، برای کشورهای متجاوز دردناک‌تر خواهد بود.
** شرق ۹۷/۷/۱۰
*  توصیه مشاور رئیس جمهور به دولت عربستان
بعد از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان و تحقیر او به دلیل ناکامی در اقناع اوپک برای تامین نفت مورد نظر آمریکا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ایران به عربستانی‌ها دوستی با ایران را توصیه کرد. حسام‌الدین آشنا در توئیتر در این زمینه نوشت: «‏عزت ملت و دولت سعودی در فشردن دست دوستی ایران است نه در پافشاری برای تحقیر شدن مداوم توسط باجگیری که جز نفع خود چیزی نمی شناسد.»
*  دیدار نمایندگان یک گروهک برانداز با رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا
یک گروهک برانداز مدعی شد که نمایندگانش آخر هفته گذشته با «برایان هوک» رئیس کارگروه ویژه ایران در دولت آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.
بر اساس اعلام این گروهک، این دیدار روز جمعه انجام شده و حاضران در این جلسه به صراحت از تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده‌اند.
دو هفته پیش گروهی از افراد معروف به ارتباط نزدیک با لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، گروهکی تازه به راه انداختند که هدف آن تلاش برای براندازی در ایران اعلام شده است.
** ایران ۹۷/۷/۱۰
*  پیام تبریک رئیس جمهور به همتایان آلمانی و چینی
رئیس‌ جمهوری روز گذشته در پیامی فرا رسیدن روز ملی جمهوری فدرال آلمان را به «فرانک – والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری این کشور تبریک گفت و تأکید کرد که سابقه دیرینه روابط حسنه دو کشور، زمینه‌ساز تعمیق بیش از پیش مناسبات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی همچنین در پیامی به «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین، فرارسیدن شصت و نهمین سالگرد تأسیس این جمهوری را به وی و مردم این کشور تبریک گفت.
*  اروپایی‌ها می‌توانند کمکی برای عبور از تحریم‌ها باشند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تأثیر اروپایی‌ها برای عبور از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اروپا تا حدودی برای عبور از تحریم‌ها به ایران کمک خواهد کرد، ولی اینکه بگوییم کاملاً فشار امریکا را کم می‌کنند این‌طور نیست. علی مطهری با اشاره به سامانه جدید اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها، افزود: ساز و کاری که اروپایی‌ها گفته‌اند تا جایی است که شرکت‌های اروپایی خیلی وابسته به امریکا نباشند، اگر این شرکت‌ها معاملات بزرگی با امریکا داشته باشند از ترس جریمه‌های سنگین امریکا نمی‌توانند با ما همکاری کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱۰
*  برجام یکی از مهم ترین دستاوردهای دیپلماتیک است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دیپلمات‌های امروز دنیا در زمینه عدم اشاعه است و در آغاز به خوبی اجرا شد.
حشمت الله فلاحت پیشه در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای کشورهای اروپایی مقیم تهران اظهار داشت: پاک بودن برنامه هسته‌ای ایران از ابتدا مشخص بود ولی چون ادعاهایی مطرح شده بود، اولین رویکردهای دیپلماتیک را به همراه تروئیکای اروپایی آغاز کردیم که نشان می‌دهد از گذشته باب مذاکره میان ایران و اروپا باز بوده است تا این که شرایط به موضوع برجام کشید.
*  سخنگوی قوه قضاییه اسامی ۳ مفسد اعدامی را اعلام کرد
سخنگوی قوه قضاییه اسامی سه متهم پرونده‌های فساد اقتصادی را که به اعدام محکوم شده اند، اعلام کرد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری است، در این پرونده در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی‌الارض محکوم به اعدام شده است.
وی اضافه کرد: وحید مظلومین فرزند حبیب‌الله نیز به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شد. محمد اسماعیل قاسمی با اسم مستعار محمد سالم فرزند غلامعلی نیز به اعدام محکوم شده است.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱۰
*  مراحل دیگر انتقام در راه است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نخستین مرحله انتقام حمله تروریستی اهواز اجرا شد و مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اظهار داشت: این امر نشان می‌دهد امنیت ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب می‌شود. دشمنان بدانند نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند.
*  تهدید ایران به تحریم ناعادلانه است
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه تهدید ایران به تحریم را «ناعادلانه» خواند و گفت: خارج کردن ایران از مسائل منطقه‌ای اشتباه است.
اردوغان همچنین به همکاری‌های ایران و ترکیه در مسائل مربوط به سوریه اشاره کرد و گفت: کشورش با خارج کردن ایران از مسائل مربوط به این کشور مخالف است. اردوغان علاوه بر این تأکید کرد: این کشور به واردات گاز طبیعی از ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داد.
** جوان ۹۷/۷/۱۰
*  آمریکا به جای مبارزه با تروریسم بازی می‌کند
علی لاریجانی رئیس مجلس در دیدار آمادو سیلوا رئیس گروه دوستی پارلمانی پرتغال – ایران با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا در مسائل مختلف گفت: در شرایط کنونی آمریکایی‌ها با اقدامات خود در عرصه‌های مختلف از جمله برجام و نقض معاهدات بین‌المللی،‌ عملا به بی نظمی بین‌المللی دامن زده‌اند، در این شرایط کشورهای اروپایی می‌توانند نقش سازنده‌ای ایفا کنند. رئیس قوه مقننه با اشاره به بحران تروریسم در منطقه تصریح کرد: آمریکایی‌ها در عرصه منطقه‌ای با موضوع تروریسم بازی می‌کنند و به دنبال مبارزه با این معضل نیستند.
*  موافقت دادگاه آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک
دادگاه عالی منطقه‌ای بامبرگ آلمان در بیانیه‌ای درباره دیپلمات ۴۶ ساله که تیرماه امسال دستگیر شد، اعلام کرد که روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یادشده موافقت کرده است. این دادگاه مدعی شده که چون این دیپلمات در محل ماموریتش یعنی اتریش حضور نداشته و در مرخصی به سر می‌برده، از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست. بلژیک که تیرماه امسال یک زوج ایرانی‌الاصل را به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس پایتخت فرانسه بازداشت کرد، مدعی است که این دیپلمات ایرانی با این زوج در ارتباط بوده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱۰
*  خشم برایان هوک از سخنان ظریف در نیویورک
وزارت امور خارجه آمریکا در توییتی به نقل از برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا نوشت: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، از ظاهر شدن در رسانه‌های آمریکایی، جایی که بتواند نظراتش را به طور آزادانه ابراز کند، خوشحال می‌شود.
در ادامه این توئیت ادعا شده که ظریف همین حق را از مردمش سلب و دولت او به طور مداوم خبرنگاران را زندانی می‌کند.
*  سازوکار مالی اروپا با سوئیفت متفاوت است
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا مکانیسم جدید اروپا شبیه سوئیفت خواهد بود؟ گفت: این مکانیسم هیچ‌گونه ارتباطی با سوئیفت ندارد. سوئیفت یک مسئله جداگانه است. تا آنجا که ما می‌دانیم، اروپایی‌ها نیز سوئیفت را در نظر دارند تا ببینند آیا می‌تواند به نوعی به کار با ایران ادامه دهد یا باید سیستم موازی تبادلات مالی ایجاد شود.
عراقچی ادامه داد: در حال حاضر کار با سوئیفت مشخص نیست. به هر حال، سوئیفت یا می‌تواند به کار با ایران ادامه دهد یا سیستم تبادلات مالی خاصی برای ایران ایجاد خواهد شد.
** رسالت ۹۷/۷/۱۰
*  حمله موشکی سپاه ثابت کرد دوران «بزن و در رو» تمام شده است
امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم آغار سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه عاملان حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: دشمنان بدانند و آگاه باشند همه مردم ایران در دفاع از کشورشان مصمم هستند و جواب هرگونه تهدید را می‌دهند.وی با بیان اینکه مسئولین از قبل اعلام کرده بودند که اگر تروریست‌ها و کشورهایی که آنها را پشتیبانی می‌کنند، آسیبی به امنیت کشور وارد کنند، تنبیه خواهند شد تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند، دوران «بزن و در رو» تمام شده است و اگر دشمنان نظام اسلامی یکی بزنند ۱۰ تا می‌خورند و در این حمله موشکی، به آنها ثابت شد.
*  اولتیماتوم به گردانندگان سایت‌های قیمت‌ساز ارز
رئیس قوه قضائیه ضمن اعلام اولتیماتوم به گردانندگان سایت‌های قیمت‌ساز ارز، گفت: اگرقراراست برای کامیون داران لاستیک تهیه شود، باید این کارسریعترصورت گیرد وعلاوه براین با مردم سخن گفته شود تا بدانند که مسئولان به فکرحل مشکلات هستند. این موضوع بویژه درمسائل اقتصادی واجتماعی بسیارحائزاهمیت است. آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی، با تاکید برضرورت حل سریع مشکلات کامیون داران، ازتدبیردولت برای حل این مشکلات خبرداد ودرعین حال تاکید کرد که با برهم زنندگان امنیت حمل ونقل جاده ای وتخریب کنندگان خودروی کامیون داران به اشد وجه برخورد خواهد شد.رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اینکه دشمن مدام به رصد مشکلات ما می پردازد، امرواضحی است وهمه می‌دانیم که امروزدشمن با همه ابزارتبلیغاتی خود به صحنه آمده است اما مسئولان نیزوظیفه ای دارند که باید به موقع انجام دهند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱۰
*  بارزانی پیشتاز انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان است
اولین انتخابات پارلمان بعد از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شد. ۲۷ لیست و فراکسیون در این انتخابات برای دستیابی به ۱۱۱ کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت کردند. در حالی که حدود سه میلیون شهروند کرد برای شرکت در این انتخابات واجد شرایط بودند، میزان مشارکت ۵۷.۹۶ درصد اعلام شد. از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد که رقابت اصلی انتخابات بین دو حزب اصلی یعنی اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق باشد. نتایج اولیه غیررسمی حاصل از شمارش آرای ۷۵ درصد مراکز اخذ رای حکایت از پیشتازی حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» دارند. با این نتایج عملا تغییری در نقشه سیاسی گروه‌ها در اقلیم به وجود نخواهد آمد.
*  مکانیسم مالی اروپا «نفت در برابر غذا» نیست
قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه تدابیر اروپا را برخی نفت دربرابر غذا تلقی می‌کنند، عنوان کرد: روند مذاکرات با ۱+۵ بعد از خروج آمریکا از برجام ادامه دارد و در بخش‌های زیادی به سازوکارهای مشخصی رسیده ایم و در برخی از حوزه‌ها بعد از نشست نیویورک قرار شد کارها تکمیل شود و به دلایل خاص و فشاری که آمریکا به کشورها برای ممانعت از همکاری با ایران دارد و هزینه‌های بسیاری نیز در این مسیر صرف می‌کند تا حدود زیادی سازوکار همکاری ما با اروپا علنی نمی‌شود. وی افزود: تعابیر خاصی که نسبت به این همکاری‌ها به کار می‌رود از روی گمانه زنی است و کسی اطلاع خاصی از محتوای این ساز و کارها ندارد و تعبیر نفت به جای غذا درست نیست.
** آرمان ۹۷/۷/۱۰
*  امام جمعه ایلام استعفا داد
امام جمعه ایلام طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب استعفای خود را اعلام کرد. آیت‌ا… محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از سمت خود استعفا کرد. آیت‌ا… لطفی از دی‌ماه سال ۱۳۸۰ در سمت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حضور دارد.
*  تکذیب ادعای سقوط موشک سپاه
استاندار کرمانشاه سقوط یکی از موشک‌های سپاه در حمله به داعش، در نقطه‌ای از این استان را رد کرد. نیروی هوافضای سپاه، با حمله موشکی به مقر سرکردگان حملات تروریستی اهواز در شرق فرات، تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند. همزمان با انتشار این خبر، برخی در فضای مجازی مدعی شدند، یکی از موشک‌ها در نقطه‌ای در استان کرمانشاه سقوط کرده است. هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه این ادعا را تکذیب کرد. وی درباره اینکه گویا تصاویری از آتش‌سوزی در این منطقه منتشر شده است، گفت: خیر، مطلقا اتفاقی در این منطقه رخ نداده است.
** آفرینش ۹۷/۷/۱۰
*  واکنش روسیه به حمله سپاه به مقر تروریستها در سوریه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در نخستین واکنش این کشور به حمله موشکی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریستها در سوریه گفت: این اقدام در راستای تلاشها برای مبارزه با تروریسم صورت می گیرد.
وی در ادامه افزود: جنگ علیه تروریسم و گروه های تروریستی در سوریه ادامه دارد و خواهد داشت.
** قدس ۹۷/۷/۱۰
*  ایران هوشیار؛ ضرری از مکر آمریکا نمی‌بیند
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که ایران در نهایت عقلانیت سیاست خارجی خود را پیش برده است،‌ گفت: ایران تا امروز دست برتر در مقابل امریکا را در اختیار دارد.
علی‌اکبر صالحی در آیین افتتاح و رونمایی از ۶ پروژه مرکز کنترل فضای کشور با بیان اینکه در یک چالش جدی با آمریکا هستیم، تاکید کرد: طرف مقابل همه چیز را زیرپا می‌گذارد. از این رو باید خیلی هوشیار باشیم تا مکر آنها ضرری به ما نرساند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نشان داده که در نهایت عقلانیت سیاست خارجی خودش را پیش برده و تا امروز هم دست برتر را در اختیار دارد.
*  دولت زمینه حضور پرشورتر زائران در مراسم اربعین را فراهم کند
آیت الله علوی گرگانی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور با اشاره به اهمیت برنامه عظیم راهپیمایی اربعین، خواستار ارائه تسهیلات و کاهش هزینه‌ها برای زوار اربعین حسینی شد.
وی در این نامه آورده است: شکی نیست که این نظام و مملکت با فرهنگ حسینی و درس گرفتن از قیام عاشورا فتنه‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته است و تمام مسئولین مملکتی از صدر تا ذیل مدیون خون اباعبد الله الحسین علیه السلام هستند، لذا با توجه به افزایش غیر منطقی قیمت دلار و هزینه‌های جانبی لازم است تمهیداتی بیش از گذشته برای ارائه تسهیلات نقدی و غیر نقدی دیگر جهت تشرف زوار اباعبد الله الحسین علیه السلام در نظر گرفته شود تا شاید از این طریق ادای دینی بسیار کوچک توسط مسئولین محترم نسبت به ساحت نورانی امامت شود.
** خراسان ۹۷/۷/۱۰
*  مانیفست «نواصولگرایی» رونمایی شد
جمعیت پیشرفت و عدالت ایران که نزدیک به محمدباقر قالیباف است، مانیفست نواصولگرایی را منتشر کرد. براساس این مانیفست نواصولگرایی «ایجاد «بنا» یی نو و جدید بر «مبنای» اصول‌گرایی که همان مبانی مکتب امام (ره) است» تعریف شده که در آن «تغییر اساسی» در گفتمان، رویکرد، ساختار و عملکرد، ویژگی اصلی این بنا محسوب می‌شوند و ۳ شاخص اصلی آن «مردم‌باوری»، «اسلام ناب» و «نوگرایی» است.
*  هر حرکت مذبوحانه در خاک ایران با پاسخی کوبنده تر روبرو خواهد شد
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای از حملات موشکی و پهپادی سپاه به تروریست‌ها تقدیر و تاکید کرد: تروریست‌ها و ایادی آنان مطمئن باشند که هر حرکت مذبوحانه و زبون دیگری در خاک جمهوری اسلامی ایران با پاسخی به مراتب سنگین تر و کوبنده تر رو به رو خواهد شد.
** اعتماد ۹۷/۷/۱۰
*  جابری انصاری میزبان سخنگوی جنبش انصارالله یمن
«محمد عبدالسلام» سخنگو و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن در محل وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح یمن دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات مذاکرات صلح یمن بررسی و در خصوص راه‌های تسهیل موفقیت این مذاکرات و همچنین کمک به مردم یمن برای پایان جنگ تحمیلی علیه این کشور تبادل نظر و هماهنگی شد.
** شهروند ۹۷/۷/۱۰
*  مرکل به ترامپ هشدار داد
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در واکنش به حملات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا به سازمان ملل به وی هشدار داد: خراب کردن چیزی بدون اینکه جای آن چیز دیگری ساخته شود، بسیار خطرناک است.
صدراعظم آلمان یکبار دیگر از رویکرد چند جانبه‌گرایی نسبت سازوکارهای جهانی دفاع کرد و گفت: باور دارم که راه‌ حل مشکلات جهان چندجانبه‌گرایی است.
مرکل در ادامه افزود: ترامپ نمی‌تواند امکان راه‌ حل‌های بُرد-برد را ببیند. او در مذاکرات بین المللی تنها یک برنده را می‌بیند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تصوف در مقابل ولایت اهل بیت(ع) قرار دارد
حوزه/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با دست اندرکاران همایش ملی «تصوف؛ شاخصه ها و نقدها» با تشکر از اقدام دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری این همایش گفتند: برگزاری چنین همایشی اقدامی ضروری و مهم است که برای آگاهی بخشی به جامعه بسیار مؤثر می‌باشد.ایشان با بیان این که باید با کارهای علمی، جوانان و حتی برخی از اهل علم که گرفتار انحراف می شوند را روشن کنید، افزود: در پژوهش ها باید مبانی اسلام و ولایت اهل بیت(ع) به صورت دقیق و صحیح مطرح شود و انحراف این گرو‌ه‌ها از اصول مکتب بیان گردد، زیرا این ها در مقابل ولایت اهل بیت(ع) هستند و آرای دیگران را به نام اسلام در مقابل مکتب اهل بیت(ع) قرارداده‌اند.
مسؤولان مراقب تروریسم فکری و فرهنگی باشند
رسا/آیت الله مصباح یزدی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند متعال به ما عطا فرموده نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهارداشت: ایران اسلامی به برکت رهبری های امام رضوان الله تعالی علیه و جانشین شایسته ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) روز به روز در حال شکفتگی و بالندگی است. عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: گاهی رخنه دشمن فیزیکی و انسانی است مانند کاری که تروریست ها می کنند و گاهی با تروریسم فکری از طریق جنگ نرم و روش های فرهنگی و سایت ها در پی تحقق اهداف خود بوده و با تبلیغات علیه دستگاه ها، مسؤولان و قوای سه گانه به دنبال اختلاف و بدبینی مردم نسبت به نظام هستند.
حوزه انقلابی حوزه‌ای است که حفره‌های تئوریک نظام انقلابی را پرو بیان کند
حوزه/آیت‌الله علیدوست  بااشاره به اینکه حوزه انقلابی حوزه‌ای است که حفره‌های تئوریک نظام انقلابی را پرو بیان کندو مبانی فکری نظام را عالمانه و عاقلانه تبیین کندگفت: یک مشکل عمده ما پس‌از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، رفتارهای کج‌دار و مریز با مسایل اساسی است و علت عمده برخی از این رفتارها این است که ما در این موارد روی مبنا حرکت نکرده‌ایم. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که چه در سطح مرجعیت، اساتید و فضلا و چه در سطح طلاب، باید در ارتباط با حاکمیت و نظام، هادی، راصد، مراقب، راشد، حامی و ناقد باشد.
عصبانیت نتانیاهو از عملیات موشکی ایران
تسنیم/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نوشته شدن عبارت “مرگ بر اسرائیل” بر روی موشک های ایرانی استفاده شده علیه تروریست ها در سوریه ابراز ناراحتی کرد. نتانیاهو آنچه را که تلاش ایران برای ربط دادن اسرائیل به حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز خواند، به زعم خود، “خنده دار” توصیف کرد و افزود: «این واقعیت که بر روی موشک های شلیک شده (توسط ایران) به سوریه ˈمرگ بر اسرائیلˈ نوشته شده بود، همه چیز را ثابت می کند.»
«تصویر آمریکا در جهان» منفی‌تر از گذشته شد
فارس/ نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد دیدگاه مردم جهان درباره آمریکا منفی‌تر از گذشته شده و عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده تا حتی در کشورهای متحد واشنگتن هم اعتماد افکار عمومی به ایالات متحده کاهش یابد. نظرسنجی موسسه «پیو» که در ۲۵ کشور انجام شده، نشان می‌دهد افکار عمومی این کشورها رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور چین را از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا رهبران توانمندتری می‌دانند.
 موشک‌های ایران در نزدیکی نیرو‌های آمریکایی در سوریه فرود آمدند
باشگاه خبرنگاران/ شان رایان، سخنگوی ائتلاف آمریکایی اذعان کرد موشک‌هایی که سپاه پاسداران بامداد دوشنبه به مقر تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه شلیک کرد، در ۳ مایلی نیروهای آمریکایی فرود آمده‌اند.
اذعان رسانه تروریستها به اصابت دقیق موشکهای بالستیک ایران
باشگاه خبرنگاران/ سازمان موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر»، بازوی رسانه‌ای گروه‌های تروریستی از اصابت دقیق موشکهای بالستیک سپاه پاسداران به مقر سرکردگان تروریستها در سوریه خبر داد.
شکست سنگین محمد بن سلمان در سفر به کویت
باشگاه خبرنگاران/یک کارشناس عرب با بیان اینکه سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به کویت شکست خورد، تاکید کرد: کویت به بن سلمان اطلاع داده است اجرای شروط اوبرای افزایش تولید نفت غیرممکن است.فواد ابراهیم، افزود: «این سفر (سفر محمد بن سلمان به کویت) به دو ساعت کاهش پیدا کرد و با تاخیر در ورود، تسریع در ترک کویت و کاهش سطح مذاکرات صورت گرفت. نتایج این سفر، از برنامه کاری آن که قرار بود دو روز ادامه داشته باشد مشخص است.»در خصوص شروطی که ولیعهد سعودی به کویت برده بود «جبران کمبود نفت در بازار پس از توقف صادرات نفت ایران بود.»
 ظریف: نمی‌توانیم هربار از اول با آمریکا شروع کنیم
ایرنا/وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی نیویورکر، با انتقاد دوباره از پیمان‌شکنی کاخ سفید و خروج از برجام گفت که ایران نمی‌تواند هر بار از اول با آمریکا شروع به گفت وگو کند.ظریف در پاسخ به این سوال که آیا «درهای دیپلماسی» را بسته می‌بیند، افزود: چشم‌‎انداز گفت وگو را مردود نمی‌دانم؛ منوط به اینکه شرایط لازم،که همان قابل اتکا بودن طرف مقابل است، فراهم شود.
همه می دانند سعودی ها منبع مالی تروریسم هستند
ایرنا/نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل با رد ادعاهای وزیر خارجه عربستان علیه کشورمان گفت:همه می دانند سعودی ها منبع تامین کننده مالی تروریسم و عامل بی ثباتی در منطقه و جهان هستند.عباس گلرو با اشاره به حمایت عربستان از رژیم دیکتاتوری صدام حسین برای کشتار مردم ایران تصریح کرد: عربستان نه با دیپلماسی فکر ومنطق بلکه با دیپلماسی مال سروکار دارد. هرجا منافع نامشروع آن به خطر بیفتد آن منطقه را با تزریق دلار و کمک به تروریسم بی ثبات و از مردمان بی گناه انتقام می گیرد.
برجام توافقی مهم برای امنیت منطقه است
ایرنا /وزیر خارجه اتریش برجام را توافقی مهم برای امنیت منطقه دانست و بر لزوم حمایت کشورش از این توافق تاکید کرد.’ کنایسل ‘ به انجام مذاکرات هسته ای و امضای برجام در پایتخت کشورش اشاره کرد و گفت: ما مسئولیت خاصی برای خود درباره توافق هسته ای ایران احساس می کنیم.وی در پاسخ به این پرسش که اهمیت توافق هسته ای ایران از منظر امنیت اروپا را چگونه می بینید، اظهار کرد: این توافق برای امنیت به خصوص امنیت منطقه اهمیت زیادی دارد.
 آمریکا از خلیج فارس عقب نشسته است
ایرنا/ نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال  در گزارشی با اشاره به موضع کاخ سفید در قبال ایران نوشت: برغم لفاظی‌های دولت ترامپ، آمریکا از حضور نظامی خود در آب‌های خلیج فارس کاسته و کشتی‌ها، هواپیماها و موشک‌های مورد نیاز برای یک رویارویی بزرگ نظامی را برچیده است.این نشریه می‌نویسد: به گفته مقام‌های آگاه، از ماه مارس (فروردین) که ناو «تئودور روزولت» منطقه را به مقصد اقیانوس آرام ترک کرد؛ هیچ ناوگروه تهاجمی آمریکایی در خلیج فارس حضور نداشته است.گزارش تاکید می ‌کند: این طولانی‌ترین بازه‌ زمانی در دو دهه گذشته است که هیچ ناو هواپیمابری در آب‌های منطقه نبوده است.
بخاطر مشکلات از ملت عذرخواهی می‌کنم
ایسنا/معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه می‌دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی و مشکلات مواجه‌اند،‌ اظهارکرد: بخشی از این سختی‌ها نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا است، اما آنچه که اهمیت دارد این است که ظرفیت و پتانسیل زیادی وجود دارد. اگر همه نخبگان و شخصیت‌های موثر و جریان‌های سیاسی کشور و همه مردم برای عبور از این دوره سخت تلاش کنند، حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن که شاید به چند ماه هم کشیده نشود، از این شرایط سرافراز بیرون می‌آییم. جهانگیری ادامه داد: بخاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می کنم. مدیریت کشور و در راس همه رهبر انقلاب و همه مسئولان تلاش می‌کنند که این فشار از دوش مردم برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *