خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۹

  • آیت الله جوادی آملی: اگر معارف دین اجرا شود خبری از اختلاس و نجومی نخواهد بود
  • معاون اول قوه قضائیه خبر داد: صدور حکم ۳۵ اخلالگر اقتصادی؛ مجازات اعدام برای سه نفر
  • راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند
  • آیت الله شب‌‌زنده‌دار: کتب فقهی و اصولی حوزه نیازمند تحول است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: تبیین شعائر امام حسین(ع) از دستاوردهای مراسم عزاداری است
  • حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز

 

** جام جم ۹۷/۷/۹
*  آزادی احمد عراقچی با وثیقه
یک منبع آگاه خبر آزادی احمد عراقچی را تایید کرد و گفت: این فرد با توجه به انجام بخش عمده‌ای از تحقیقات با قرار وثیقه تعیین شده و سپس تأمین شده آزاد شده است.
این منبع آگاه گفت: بازپرس پرونده به لحاظ محتویات پرونده و همچنین عدم نگرانی از فرار متهم و از بین رفتن اسناد و مدارک مربوط به پرونده برای وی قرار وثیقه در نظر گرفته است که این وثیقه تأمین شده است.
*  صدور حکم اعدام برای ۳ مفسد اقتصادی
معاون اول قوه قضائیه ازصدور حکم اعدام برای سه مفسد اقتصادی در دادگاه بدوی خبر داد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: درباره مبارزه با مفسدان اقتصادی نخستین خبر این است که در دادگاه‌های ویژه‌ای که در تهران تشکیل شده است؛ ۳۵ نفر محکوم شدند که از این تعداد سه نفر به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شدند که البته حکم آنها غیر قطعی است و اگر دیوان عالی کشور تعیین کند؛ اجرایی خواهد شد.
وی افزود: اما در دادگاه بدوی این سه نفر محکوم به اعدام شدند؛ ولی بقیه نیز محکوم به حبس شدند؛ البته ممکن است انفصال و رد مال نیز داشته باشند.
** همشهری ۹۷/۷/۹
*  کسری بودجه ۳۴ میلیارد دلاری عربستان برای ۲۰۱۹
محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان در نشست مطبوعاتی در ریاض بودجه کل سال ۲۰۱۹ این کشور را اعلام کرد. براساس سخنان این وزیر سعودی، پیش بینی می‌شود بودجه سال آینده عربستان حدود یک تریلیون و ۱۰۶ میلیارد ریال معادل ۲۹۴.۹ میلیارد دلار باشد. این در حالی است که کسری بودجه عربستان نیز ۳۴ میلیارد دلار اعلام شده است. به گفته شبکه الجزیره، عربستان برای نخستین بار در تاریخ، بیانیه مقدماتی بودجه خود را سه ماه قبل از ورود به سال مالی جدید اعلام می‌کند.
** کیهان ۹۷/۷/۹
*  راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند
پس از برگزاری مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در آن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «فرنگیس» منتشر شد، خانم‌ها فرنگیس حیدرپور (راوی کتاب) و مهناز فتاحی (نویسنده‌ کتاب) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
بخشی از متن یادداشت رهبرمعظم انقلاب بر این کتاب -که روایتی است از مقاومت بانوی روستایی مرزنشین کُرد کرمانشاهی در مقابل حملات رژیم متجاوز بعثی- به شرح زیر است:
بخش ناگفته و بااهمّیّتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ استوار و پُرقدرت و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیّاتش به ما نشان داده است. ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارتهای مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اوّلین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند.
*  اگر معارف دین اجرا شود خبری از اختلاس و نجومی نخواهد بود
آیت‌الله جوادی ‌آملی مفسر قرآن کریم گفت: اگر معارف اهل‌بیت(ع) و بیان حسین‌بن‌علی(ع) اجرایی شد، خبری از اختلاس، نجومی و زیرمیزی نیست، ما می‌خواهیم در دنیا خوب زندگی کرده و عمر با برکت داشته باشیم و این زندگی خوب با انجام دستورات الهی محقق می‌شود، ما می‌خواهیم زندگی خوب داشته باشیم نه این که در غار برویم یا این که اشرافی زندگی کنیم.
** شرق ۹۷/۷/۹
*  خطرپذیری موسسات بانکی و مالی ایران
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در صفحه شخصی خود در توییتری نوشت: بانک مرکزی چین، ایران و موسسات بانکی و مالی ایران را به دلیل عدم پایبندی به ترتیبات FATF در صدر فهرست کشورهای با خطرپذیری بسیار بالا قرار داده است.
*  ادعای امارات علیه ایران
وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، ادعاهای بی‌سابقه‌ای علیه ایران مطرح کرد.
عبدالله بن زاید آل نهیان مدعی شد: برخی از کشورهای منطقه و در راس آنها ایران به دنبال ایجاد ناامنی و هرج و مرج از طریق خشونت و فرقه گرایی در منطقه هستند. نفوذ بی سابقه ایران در کشورهای عربی گسترش یافته است و وقتی که تهدیدات ایران به عربستان و یمن رسیده است ما نمی توانیم تماشاگر باشیم . عربستان مورد هجوم انبوهی از موشک‌های بالستیک ایرانی قرار گرفته است.
** ایران ۹۷/۷/۹
*  شکایت از سلحشوری و حیدری در حال رسیدگی است
محمدجواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت تعدادی از نمایندگان از پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری نمایندگان تهران گفت: در ۱۳ شهریور ۲۱ نماینده نامه‌ای به هیأت نظارت نوشتند با این محتوا که در نطق خانم سلحشوری و آقای حیدری نمایندگان تهران برخی مطالب خلاف واقع مطرح شده که باعث تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان مقدس نظام شده است. لذا از هیأت خواستم برای دفاع از حقوق مردم، مجلس و ارکان نظام این موضوع را پیگیری کنند. هیأت در حال پیگیری موضوع است.
*  وزرای پیشنهادی قبل از انقضای مهلت قانونی معرفی می‌شوند
معاون امور مجلس رئیس جمهوری با اشاره به اینکه قانون اساسی به رئیس جمهوری اجازه می‌دهد تا سه ماه وزارتخانه‌های دولت را با سرپرست معرفی کند، اظهار کرد: بر این اساس، در موعد قانونی یعنی تا قبل از انقضای این سه ماه وزرای پیشنهادی معرفی خواهند شد. حسینعلی امیری در واکنش به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر جابجایی وزرا تصریح کرد: فعلاً وزرا سر جای خود هستند و در وزارتخانه‌هایشان محکم و مستحکم مشغول به انجام وظیفه هستند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۹
*  مبادله اروپا و ایران، ترامپ را نگران کرده است
رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد که اتحادیه اروپا برای جلب اعتماد ایران،یک نظام ویژه مبادله پایاپای نفت در مقابل کالا با این کشور ابداع کرده که این موضوع به شدت رئیس جمهوری آمریکا را نگران و خشمگین کرده است.
*  گروه‌های فلسطینی از امروز در اعتراض به مصوبه «کشور یهود» اعتصاب می‌کنند
گروه‌های فلسطینی از اعتصاب سراسری تجاری در همه شهرهای کرانه باختری از روز دوشنبه در مخالفت با مصوبه تشکیل «کشور یهود» خبر دادند.
گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: اعتصاب سراسری در هماهنگی با کمیته عالی پیگیری مسائل فلسطین ضد مصوبه تشکیل کشور یهود در زمینه تجاری برگزار می‌شود و شامل زمینه‌های دیگر، دانشگاه‌ها، مدارس و غیره نمی شود.
گروه‌های فلسطینی بار دیگر ضمن تاکید بر مخالفت با مواضع آمریکا با هدف از بین بردن حقوق ملت فلسطین، از همه نیروهای مردمی فلسطین خواستند برای یاری رساندن به فلسطین با یکدیگر متحد شوند.
** وطن امروز ۹۷/۷/۹
*  مکانیسم ویژه اروپا ناکارآمد باشد از برجام خارج می‌شویم
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در صورتی که مکانیسم ویژه اروپا برای حفظ توافقنامه هسته‌ای کارآیی نداشته باشد، ایران از این توافقنامه خارج می‌شود. محمدجواد ظریف درباره پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای گفت: در پی خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌‌ای، کشورهای اروپایی تصمیم به ایجاد مکانیسم ویژه به منظور تسهیل روند پرداخت‌‌های مربوط به صادرات و واردات ایران دارند تا از این طریق، فعالان اقتصادی را به پیگیری داد و ستد قانونی با ایران ترغیب کنند. ظریف افزود: ایران قصد دارد با فروش نفت و انجام معاملات بین‌المللی به جای دلار با سایر ارزها، با تحریم‌های آمریکا بر فروش نفت کشور مقابله کند. مکانیسم اصلی، حذف دلار است.
*  جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفرای ۲۸ کشور اروپایی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از نشست اعضای این کمیسیون با سفرای ۲۸ کشور اتحادیه اروپایی خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای ۲۸ کشور اتحادیه اروپایی جلسه خواهد داشت. وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌‌های اقتصادی ایران و ۲۸ کشور اروپایی در دستور کار این جلسه قرار دارد.
** جوان ۹۷/۷/۹
*  برخی آمریکا را دشمن نمی‌دانند
سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی در جمع کارکنان و مسئولان سازمان انرژی اتمی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران گفت: واقعیت آن است که در راهبرد، سیاستهای کلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است، در دوران اوباما وی اظهار می‌داشت هدف ما تغییر در رفتار ایران است ، اما در حال حاضر آقای ترامپ رسما عنوان داشته است هدف ما براندازی جمهوری اسلامی ایران است. وی با گریزی به شرایط سیاسی در جبهه انقلاب در زمان جنگ و الزامات عبور از شرایط فعلی ادامه داد: بایستی درمقابل دشمنان وحدت در تصمیم گیری راهبردی داشته باشیم، برخی آمریکا را دشمن نمی دانند، ولی آمریکا واقعا دشمن ملت ایران است ، نبایستی در تنظیم راهبرد اقتصادی تفاوت دیدگاه تاثیر گذار وجود داشته باشد.
*  عربستان تروریست است، ایران مخالف
روزنامه آمریکایی بوستون گلوپ در تحلیلی از دوگانگی‌های سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و سعودی به نقش شهروندان عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اشاره کرده و نوشته است: «تصادفی نیست که اسامه بن لادن (سرکرده معدوم القاعده) و اکثر هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر تبعه عربستان بودند. هیچ کشور دیگری، حتی پاکستان به اندازه عربستان سعودی، به طور بی‌وقفه از تروریسم حمایت نکرده است.»
بوستون‌گلوب افزود: «تنها راهی که می‌توان ایران را یک کشور تروریستی قلمداد کرد این است که تروریسم را به عنوان مخالفت با قدرت آمریکا تعریف کنیم. این تنها گناه ایران است.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۹
*  روابط تجاری با ایران را کاهش می‌دهیم
نخست وزیر مالزی اعلام کرد که این کشور بنا به تحریم‌های آمریکا، روابط تجاری خود با ایران را کاهش می‌دهد و یا به طور کامل متوقف می‌سازد.
مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی درباره عدم دادوستد با ایران اینگونه گفت: ما از این مسئله رنج خواهیم برد اما ما با باقی شرکای تجاریمان دادوستد می‌کنیم تا از شدت این مسئله بکاهیم.
*  درخواست وزیر کشور برای تغییر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
رحمانی فضلی در نامه‌ای به رئیس جمهور، درخواست کرد فرد دیگری به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین و منصوب شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، درخواست کرد با توجه به گستردگی اهداف، اختیارات و مسئولیت‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، فرد دیگری به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین و منصوب شود.
** رسالت ۹۷/۷/۹
*  اروپایی‌ها عددی نیستند که بخواهند درباره موشک‌‌های ایران حرف بزنند
معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: اروپایی‌ها عددی نیستند که بخواهند درباره موشک‌‌های ایران حرف بزنند.سردار علی فدوی با اشاره به ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات در خلیج فارس، گفت: آنچه مسلم است آمریکایی‌ها باید از منطقه غرب آسیا بروند و زودتر از همه باید از خلیج‌فارس بروند. نشانه این موضوع هم این است که آمریکایی‌ها مودب‌‌‌‌‌‌تر و حرف‌گوش‌کن‌‌‌‌‌‌تر شده‌‌‌اند. وی گفت: آنها عدم تقابل جدید میان ایران و آمریکا را تغییر رفتار ایران عنوان کرده‌‌اند، این یک وارونه‌نمایی است؛ این اتفاق به این دلیل است که آمریکایی‌ها حرف‌گوش‌کن‌‌‌‌‌‌تر شده‌‌‌اند.
*  ۱۳ آبان اتفاق جدیدی نخواهد افتاد
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این تشکل با بیان اینکه باید برنامه جامعی برای اجرای در زندگی مردم، نقشه راه و استراتژی داشته باشیم و واقعیت را همانی که است با مردم مطرح کنیم، تصریح کرد: امروز دشمن طوری جنگ رسانه‌ای به راه انداخته که انگار قرار است در ۱۳ آبان اتفاق جدیدی بیفتد، در حالی که در ۱۳ آبان اتفاق جدیدی نخواهد افتاد، تحریم‌ها از خیلی وقت قبل شروع شده ولی از نظر رسانه‌ای دشمن بر طبل آن می‌کوبد تا بتواند با جنگ رسانه‌ای استراتژی خود را اجرایی کند.وی گفت: باید راه‌های جدیدی را برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کنیم، افکار عمومی نگران شده‌اند که کشور رها شده و کسی برای جمع کردن اوضاع اراده‌ای ندارد که این واقعیت ندارد.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۹
*  رد دیدار پشت‌پرده صالحی با سی ‌تی ‌بی ‌تی
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: رییس سازمان انرژی اتمی هیچ دیدار پشت پرده‌ای با مسئولان سی‌تی‌بی‌تی نداشته است.
روز گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه در اواخر مرداد ماه امسال «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی با «لاسینا زربو»، دبیر اجرایی معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای دیدار کرده که این موضوع رسانه‌ای نشده است. «بهروز کمالوندی» سخنگوی انرژی اتمی این دیدار را تأیید کرد و گفت: رییس سازمان انرژی اتمی در شهریور ماه امسال نه در مردادماه بازدیدی از ایستگاه و مرکز جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی (سی‌تی‌بی‌تی) داشت که از کشورهای دیگر هم هیئت‌های مختلف حضور داشتند و هیچ مذاکرات و ملاقات خصوصی انجام نشده است.
*  موضع ضد ایرانی وزیر خارجه بحرین
وزیر خارجه بحرین در سخنرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
«خالد‌بن‌احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی‌اش در نشست مجمع عمومی سازمان مدعی شد: ایران سیاست تخریبی و ساقط کردن دولت‌های دیگر را در پیش گرفته است و از گروهک‌های تروریستی و افراطی حمایت می‌کند.
وی در ادامه مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می‌کند، کشورهای همسایه را به دست داشتن در اتفاقات داخلی کشورش متهم می‌کند و به دنبال سیطره بر‌منطقه است.
** آرمان ۹۷/۷/۹
*  تضمین حمایت بریتانیا از تجارت با ایران
سفیر بریتانیا در ایران از حمایت کشورش از تجارت با ایران در شرایط پرتنش کنونی خبر داد. «راب ماکر» از تلاش‌های بریتانیا برای حمایت از تجارت و سرمایه‌گذاری با ایران خبر داد. وی با اشاره به سفر نماینده تجاری انگلیس به تهران گفت:«خوشحالی خود را نسبت به میزبانی از نماینده تجاری، آقای لرد لامونت در هفته گذشته اعلام می‌کنم و اینکه ایشان با مدیران اقتصادی دولتی و غیردولتی ملاقات داشتند و آنها را در مورد تلاش‌های بریتانیا در حمایت از تجارت و سرمایه‌گذاری با ایران در شرایط پرچالش کنونی مطمئن ساختند.»
** آفرینش ۹۷/۷/۹
*  آمریکا به شکست در افغانستان و تحریم چابهار اقرار کرد
آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است. معاون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست رسانه‌ای افزود: با وجود این ناامیدی،آمریکا تأثیر تحریم‌های این کشور علیه تهران در خصوص بندر چابهار را مورد بررسی قرار خواهد داد و درباره موضوع چابهار، در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌‌ها هستیم.وی گفت: روند بازنگری در حال انجام است و ما نگرانی و علاقه‌‌مندی در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند را بسیار جدی می‌گیریم.
*  حضور ایران در سوریه قانونی است
ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفت: رابطه میان دمشق و تهران، قابل معامله نیست. وی تاکید کرد: حضور مستشاران ایرانی در سوریه، قانونی و بر اساس درخواست دولت سوریه صورت گرفته است؛ بر خلاف حضور آمریکا که به مثابه تجاوزگری به سوریه است.ولید المعلم گفت: ” مستشاران نظامی ایران به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و حضور آنها، قانونی است. حضور آمریکا (در سوریه) غیرقانونی است و نمی توان این دو مسئله را به هم ربط داد. مسئله دوم این است که حضور آمریکا به مثابه اشغالگری و تجاوز است و متجاوز (از سوریه) بیرون خواهد رفت.”
** قدس ۹۷/۷/۹
*  هرجا ضربه خورده‌ایم به خاطر فاصله گرفتن از قانون اساسی بوده است
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «قانون اساسی در هر کشوری محور وحدت، همبستگی و انسجام ملی است. در طول این سال‌ها هرجا ضربه خورده‌ایم به دلیل فاصله گرفتن از این میثاق ملی بوده است. عدول از قانون اساسی راهکار اصلاح نیست، بلکه عاملی است برای عقب‌گرد و هرج و مرج. نه تنها موجب همبستگی نیست، بلکه به گسست می‌انجامد».
*  حمله پهپادی به فرودگاه دبی
شبکه ماهواره‌ای المسیره یمن به نقل از یگان پهپادی این کشور اعلام کرد: پهپاد صماد۳ چندین بار به فرودگاه بین‌المللی دبی که ۱۲۰۰ کیلومتر از یمن فاصله دارد، حمله کرده است. نیروی هوایی یمن اعلام کرد: این عملیات براساس منابع اطلاعاتی دقیق انجام شده است. برخی منابع فرودگاه بین‌المللی دبی از به تاخیر افتادن پروازها همزمان با حمله ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با پهپاد صماد۳ به این فرودگاه خبر دادند.
** خراسان ۹۷/۷/۹
*  همکاری ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم
سپهبد «اکرام الحق» معاون وزیر دفاع پاکستان با سردار «قدیر نظامی» معاون بین‌الملل ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در تهران دیدار و بر توسعه همکاری‌های دفاعی دو کشور و مقابله مشترک با تروریسم و جرایم سازمان‌یافته تاکید کردند.
*  کنسولگری ایران پس از آتش سوزی هم تعطیل نشد
سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق که ریاست آن را قیس الخزعلی برعهده دارد، در واکنش به تعطیلی کنسولگری آمریکا در بصره گفت: کنسولگری ایران در بصره مورد هجوم قرار گرفت و در آتش سوخت اما بازهم ایران خواستار تعطیلی یا خروج کارکنان آن نشد.نعیم العبودی افزود: آمریکا به بهانه تهدید کنسولگری اش در بصره این کنسولگری را تعطیل می‌کند و از کارکنانش می‌خواهد که از آن جا خارج شوند. این اقدام به وضوح به ما نشان می‌دهد که چه کسی حامی ملت عراق است.
** اعتماد ۹۷/۷/۹
*  رد درخواست تبدیل قرار بازداشت مشایی
علی‌اصغر حسینی وکیل مدافع مشایی اظهار کرد: با توجه به اینکه حکم بدوی در مورد آقای مشایی صادر شده و قانونا دلیلی برای استمرار بازداشت موقت ایشان وجود ندارد، درخواست کردیم قرار بازداشت ایشان تبدیل به وثیقه یا کفالت شود و تا زمان رسیدگی پرونده در دادگاه تجدیدنظر و صدور حکم قطعی آزاد باشند؛ ولی ریاست محترم دادگاه انقلاب با این درخواست موافقت نکردند.
** شهروند ۹۷/۷/۹
*  قیمت ارز قطعا پایین می‌آید
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ریشه در عوامل اقتصادی، سیاسی و روانی دارد و مشکل پیچیده‌تر از اینهاست،‌گفت: دولت دنبال پایین آوردن قیمت ارز است و قیمت ارز قطعا پایین می‌آید. مردم هم به اندازه نیاز خود کالا بخرند زیرا اجناس مورد نیاز مردم به اندازه کافی تهیه شده است.
** سازندگی ۹۷/۷/۹
*  دو کارت زرد به وزیر علوم در یک روز
وزیر علوم که دیروز برای پاسخ به سئوال نمایندگان به مجلس رفته بود نتوانست با پاسخ‌هایش نمایندگان را قانع کند، نتیجه آنکه با دو کارت زرد پیاپی به وزارتخانه بازگشت. دو سئوال از منصور غلامی درباره «سطح‌بندی و اجرای برنامه آمایش آموزش عالی (طرح آمایش) برخی دانشگاههای معتبر کشور» و دیگری درباره «گسترش بی رویه دانشگاه‌ها» بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کتب فقهی و اصولی حوزه نیازمند تحول است
رسا/آیت الله شب زنده دار در نخستین جلسه درس”الفائق فی الاصول” تحول در امور آموزشی حوزه را امری ضروری و لازم دانست و گفت: اگر روزی حوزه به این نتیجه رسید و امکانات آن اجازه داد واقعا باید در کتب فقهی و اصولی علی رغم عظمتی که صاحبان کتب و محتوای آن دارد، تحولی ایجاد شود.عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: به برکت کار علما فقه و اصول رشد و نمو کرده و حال که این پیشرفت به وجود آمده ممکن است استدلال ها، مدعاها و طریقه استنتاج ها تفاوت پیدا کرده باشد، عظمت بزرگان مانع تحولات علمی نمی شود.
تبیین شعائر امام حسین(ع)؛ از دستاوردهای مراسم عزاداری است
ایکنا/آیت‌الله موسوی‌اصفهانی، در سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: تعظیم شعائر اسلامی یکی از اهداف مهم مراسم‌های عزاداری است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه تقوای قلب همان نیرو محرکه تعظیم شعائر و تقویت راه شهدا است، عنوان کرد: تبیین شعائر امام حسین(ع) و آشنایی بیشتر با فلسفه شهادت این امام همام یکی از دستاورد‌ مراسم عزاداری است.وی افزود: طبق آیه «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ هر کس شعائر الهى را بزرگ دارد و به نشانه‏‌هاى آئین خدا و پرچم‌هاى اطاعت او، احترام بگذارد این از تقواى دل‌ها است»(حج/آیه ۳۲) تعظیم شعائر، نشانه تقوای قلب است.
حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر طراحان حمله تروریستی اهواز
باشگاه خبرنگاران /روابط عمومی کل سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین، از سوی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد.بر اساس اطلاعات دریافتی شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند. طی این عملیات که با نام “ضربت محرم” و با رمز مقدس” یا حسین (ع) ” انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.
بازتاب حمله موشکی سپاه به مواضع طراحان حمله تروریستی اهواز
باشگاه خبرنگاران/ حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع طراحان حمله تروریستی اخیر اهواز در شرق فرات(البوکمال) در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.خبرگزاری یونیوز شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ وخبرگزاری رویترز وشبکه تلویزیونی سعودی الحدث  ضمن بازتاب این خبرگزارش دادند: سپاه پاسداران انقلاب (اسلامی) ایران اعلام کرد تعدادی موشک به شرق فرات در پاسخ به حمله احواز (اهواز) شلیک  کرده است شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد «سپاه پاسداران ایران در پاسخ به حمله اهواز، مواضع داعش در سوریه را با چند فروند موشک هدف قرار داد.
تصویب قطعنامه ضد ایرانی درباره جبهه پولیساریو در مجلس نمایندگان آمریکا
فردا نیوز/مجلس نمایندگان آمریکا با صدور یک قطعنامه ضد ایرانی دو حزبی همکاری ادعایی جبهه پولیساریو در صحرای غربی با نیرو‌های حزب الله لبنان و ایران برای بی ثبات کردن شمال آفریقا را محکوم کرد.در این قطعنامه آمده است که مغرب یک متحد قوی و شریک آمریکا برای صلح و ثبات در شمال قاره آفریقا و خاورمیانه باقی خواهد ماند و در آن از قطع روابط دیپلماتیک مغرب با ایران و همچنین نیرو‌های حزب الله به دلیل همکاری مورد ادعا از جبهه پولیساریو حمایت شده و خواستار خروج فوری پولیساریو از منطقه صحرا  شده است.
تکذیب خبر حمله سپاه پاسداران به گروهک تروریستی در آذربایجان غربی
باشگاه خبرنگاران/ روابط عمومی قرارگاه حمزه سید الشهدا طی اطلاعیه ای خبر حمله سپاه پاسداران به گروهک تروریستی در آذربایجان غربی را تکذیب کرد.
ایران به همه درآمدهای نفتی خود دسترسی دارد
صدا وسیما/مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: میزان درآمد‌های نفتی امسال ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.علی کاردر با تاکید بر این که تولید نفت در ایران به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: ایران برنامه‌ای برای توقف تولید  نفت ندارد.وی در مورد بیمه محموله‌های نفتی ایران نیز توضیح داد: بیمه‌ها ازجانب ایران است و ما ریسک آن را کاملا می‌پذیریم.
واکنش به ادعاهای وزیران خارجه بحرین و امارات
صدا و سیما/سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعاهای تکراری وزرای خارجه بحرین و امارات درمجمع عمومی سازمان ملل گفت این اظهارات بی ارزش ، واهی و  برخاسته از ذهن متوهم آنها است.؛ قاسمی افزود : همنوایی وزرای خارجه بحرین ، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست ها و رویکردهای ضدایرانی و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی تنها  باعث مشروعیت بخشی به جنایت ها و اختلاف افکنی های رژیم صهیونیستی و مشروعیت زدایی از خود می شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل  میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می کند. وی به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد دست از پیروی های کورکورانه از سیاست های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح  کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند.
گوشمالی اصلی در راه است
مهر/ در پی عملیات موشکی بامداد امروز سپاه و پاسخ به جنایت تروریستی اهواز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتی نوشت: «حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های حمله اهواز، تلنگری به این جنایتکاران بود.  گوشمالی اصلی در راه است…».
ایران از معدود کشورهایی است که از مقاومت حمایت می‌کند
مهر/ عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه اسراییل قادر به مقابله با تظاهرات بازگشت نیست گفت: ما از گذشته تاکنون و در آینده با هر نوع اختلافات عربی-عربی و عربی-اسلامی و اسلامی-اسلامی مخالف هستیم. زیرا اشغالگران اسرائیلی و  استعمارگران غربی مورد حمایت آمریکای صلیبی از این وضعیت استفاده و بهره می برند.
محمود الزهار افزود:بلاشک ایران از جمله معدود کشورهایی است که از مقاومت از جمله جنبش حماس یا جهاد یا دیگر گروه ها با تمام وسایل مشروع حمایت می کند. هرچند این حمایت  ها برای آزادی فلسطین کافی نیست اما در مقایسه با دیگر کشورهای عربی که با مقاومت سر جنگ دارند، اعلام می کنیم که حمایت و پشتیبانی ایران از مسأله فلسطین قابل تقدیر و معتبر است.
واردات نفت ژاپن از ایران افزایش یافت
ایرنا/وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن اعلام کرد واردات نفت ژاپن از ایران، علیرغم تحریم نفتی تهران توسط آمریکا، برای پنجمین ماه متوالی افزایش  یافته است.بر اساس آمارهای وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن، در ماه آگوست این کشور در مجموع سه میلیون و ۳۹۰ هزار بشکه برابر با روزانه ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت  خام از ایران وارد کرده است.
اسرائیل قادر به مقابله با حماس نیست
مهر/ «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم قادر به مقابله با جنبش حماس نیست.وی در ادامه افزود: آنچه در نوار مرزی غزه رخ می‌دهد جنبه امنیتی دارد و نتیجه سیاست‌های آویگدور لیبرمن (وزیر جنگ اسرائیل) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *