خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۸

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: علما مرزبانان دین هستند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: از خطر سیاسی و اعتقادی صوفیان غفلت نشود
  • آیت الله مقتدایی: دشمن به دنبال فضاسازی علیه حوزه علمیه است
  • آیت الله اعرافی: تحصیل ۱۰۰ هزار نفر از بانوان در قم تجربه جدیدی در جهان اسلام است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی: رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی، لازمه تحقق عدالت قضایی است
  • آیت الله علیدوست: ساده کردن متون آموزشی حوزه کار مناسبی نیست

 

** جام جم ۹۷/۷/۸
*  متهم سکه ثامن از کشور خارج شد
دادستان تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: متاسفانه یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی متهم از کشور خارج شده و چند روز قبل از آن نیز همسرش را از کشور خارج کرده؛ اما تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گرانقیمت توقیف شده است. عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران گمرک کشور از صدور سه کیفرخواست دیگر در رابطه با پرونده‌های تلفن همراه و ارسال آن‌ها به دادگاه‌های ویژه خبر داد.
** همشهری ۹۷/۷/۸
*  افشاگری آخوندی علیه نمایندگان
کانال تلگرامی وزیر راه و شهرسازی با استناد به اصل حق دسترسی شهروندان به اطلاعات، ۲ نامه منتشر کرد که از زوایای بسیاری قابل تأمل و بررسی است. آخوندی در نامه اول که خطاب به معاون مسکن وزارتخانه راه و شهرسازی است با اشاره به آنچه تخلف‌های فرج‌الله رجبی، نماینده فعلی مردم شیراز از قانون، مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی و… خوانده شده، خواستار تعلیق پروانه مهندسی وی به مدت یک سال شده و اظهار شده است. اما نامه دوم منتشر شده از سوی آخوندی به مراتب وجهه مهمتری دارد. در این نامه ادعا شده است کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی کشور بوده و ۴ سال نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده، دانشنامه جعلی ارائه کرده است.
*  شهادت ۶ فلسطینی در غزه
وزارت بهداشت فلسطین تایید کرده است که ۶ نفر در تظاهرات مردم غزه در مرز با رژیم صهیونیستی، به دست نیروهای اسرائیلی شهید شده‌اند. یکی از کشته شدگان یک پسرنوجوان ۱۲ ساله است. یک نوجوان ۱۴ ساله هم بعد از شلیک تک تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسید. در همین روز ۵۰۶ نفر هم مجروح شدند.
** کیهان ۹۷/۷/۸
*  گروهک تروریستی جیش‌الظلم هلاکت یکی از فرماندهان خود را تأیید کرد
گروهک تروریستی جیش‌الظلم با صدور بیانیه‌ای درگیری روز جمعه با ماموران سپاه پاسداران را تایید و از هلاکت ملا هاشم به عنوان یکی از فرماندهان این گروهک خبر داد.در این بیانیه همچنین اعلام شده است که اعضای گروهک تروریستی جیش‌الظلم قبل از انجام هرگونه خرابکاری در دام ماموران سپاه پاسداران گرفتار شده‌اند که این نشان از ‌اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی دارد.
*  عملیات بزرگ در الحدیده انصارالله ائتلاف سعودی را از ۳ محور درهم کوبید
عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی که از سه محور در جنوب الحدیده انجام شد، به کشته و زخمی شدن و اسارت ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی-اماراتی منجر شده است. این عملیات از سه محور انجام شد و جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز نتوانستند مانع موفقیت این عملیات شوند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز جمعه نیز هفت خودروی نظامی متجاوزان و شبه‌نظامیان همپیمان آنها در «الدریهی» و «التحتیا» و «الجاح الاسفل» در ساحل غربی را منهدم کرده بودند.
** شرق ۹۷/۷/۸
*  انتصاب رحمانی فضلی به عنوان رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور
رئیس‌ جمهور در حکمی رحمانی فضلی را به عنوان «رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» منصوب کرد.
در حکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی آمده است: در اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی نظر به مراتب تعهد و تجربیات ارزنده، جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «رییس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» منصوب می‌شوید.
سیاستگذاری و برنامه ریزی رسانه‌ای و نظارت بر اجرای آنها برای ایفای نقش فعال و موثر در مواجهه با جنگ روانی و اقتصادی مورد انتظار است.
طبق مصوبه شورای عالی تمامی مسئولان و اعضای قوای سه گانه، ائمه جمعه، کارکنان نهادهای رسمی کشوری و لشگری و کلیه رسانه‌های کشور موظف به هماهنگی، همکاری و اجرای تصمیمات ابلاغی ستاد می‌باشند.
*  نظر نیکی هیلی درباره صحبت با نتانیاهو
نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد: از صحبت‌های ضدایرانی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لذت می‌بریم.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار عکسی در توییتر شخصی خود نوشت: ما همیشه از دیدار با نخست‌وزیر نتانیاهو برای صحبت درباره ادامه جنگ با گرایشات ضداسرائیلی در سازمان ملل و خطر ایران و تروریست وابسته به آن، نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان، لذت می‌بریم.
** ایران ۹۷/۷/۸
*  سهل‌انگاری، عامل بروز حادثه تروریستی اهواز بوده است
یک هفته پس از حادثه تروریستی اهواز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، «سهل‌انگاری» را عامل بروز حادثه تروریستی اهواز دانست و اعلام کرد که این کمیسیون به دنبال مشخص کردن قصور و اهمال نهادهای امنیتی- اطلاعاتی و اعلام آن است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در جلسه‌ای با حضور وزرای اطلاعات و کشور و با شرکت ۹۲ نماینده دیگر مجلس، فیلم حادثه تروریستی اهواز بررسی شد، جمع‌بندی بررسی‌های کمیسیون را این طور خلاصه کرد: «سهل‌انگاری باعث بروز حادثه تروریستی اهواز شده است.»
*  مذاکرات عربستان با کشورها برای قطع خرید محصولات پتروشیمی ایران
احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به سفر هیأت‌هایی از عربستان سعودی به کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران، تصریح کرد: عربستانی‌ها در این نشست‌ها خواستار توقف خرید محصولات پتروشیمی ایران شده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۸
*  صادرات غیرنفتی ایران از ۲۳ میلیارد دلار گذشت
گمرک ایران اعلام کرد: صادرات غیرنفتی ایران در نیمه نخست امسال رکورد جدیدی ثبت کرد و به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسید.
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست امسال، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۵۶ میلیون و ۶۴۴ هزار تن رسید که ارزش آن رقمی برابر ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار می‌شود.
بر این اساس تا پایان شهریورماه سال‌جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری افزایش ۱۳درصدی داشته و در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۱۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تن به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار بوده است.
*  برخی کشورها علیه ایران سیاه نمایی می‌کنند
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با بیان اینکه برجام توافقی است که چگونگی حل مساله هسته‌ای با ایران و برخی مسائل دیگر در جهان را تعیین کرد، گفت: متاسفانه برخی کشورها علیه ایران دست به سیاه نمایی می‌زنند.
«ماریا زاخارووا» گفت: ایالات متحده در حالی دست به سیاه نمایی علیه ایران می‌زند که دو سال پیش با این کشور توافق هسته‌ای امضا کرد و براساس آن نحوه حل و فصل اختلافات مشخص شد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۸
*  رویکرد آمریکا در «یکجانبه‌گرایی» منسوخ و غیرقابل قبول است
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نسبت به اظهارات اخیر ترامپ در اجلاس سازمان ملل واکنش نشان داد و تاکید کرد: «به‌رغم تاکید دونالد ترامپ در مقر سازمان ملل بر «یکجانبه‌گرایی افراطی»، موضع‌گیری کشورهای دوست آمریکا همچون فرانسه، آلمان، انگلیس و هلند نشان از این داشت که چنین رویکردی منسوخ و غیرقابل قبول است».
*  آغاز تغییر مدیران وزارت کشور با اجرای قانون جدید
سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از آغاز تغییرات مدیران وزارت کشور با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد. وی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تغییر معاون عمرانی وزارت کشور خبر داد و نوشت: با آغاز تغییرات مدیران وزارت کشور با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مهدی جمالی‌نژاد امروز به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور معارفه و از زحمات و خدمات هوشنگ خندان‌دل تقدیر و تشکر شد.
** جوان ۹۷/۷/۸
*  صاعقه‌ای بر سر دشمنان خواهیم شد
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پیامی به سرگرد سعدالله اقدامی با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه طاها اقدامی، کودک معصوم چهار ساله در حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز تاکید کرد: پاسداران انقلاب هرگز نخواهند گذاشت خونهای پاک و مطهر این شهدای گران‌قدر به هدر رود و به فضل الهی مصمم هستند همچون صاعقه‌ای ویرانگر بر سر آنان فرود آیند.
*  تجمع ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان در استان‌ها و ۱۰۰ هزار نفری در تهران
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته همواره با مقاومت و ایستادگی مردم از خطرها گذشتیم، تاکید کرد: جنگ اقتصادی را هم پشت سر خواهیم گذاشت و بار دیگر دشمن را ناکام می‌گذاریم. سردار سرتیپ غیب‌پرور در همایش مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان (یاد یاران ۵) همچنین از تجمع ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان در مراکز استانها و ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان در تهران بزرگ خبر داد. غیب‌پرور گفت: این رزمایش از ۹ شهریور ماه امسال شروع شد و در آن ۱۰۰۰ گردان بیت‌المقدس در سراسر کشور در آن مشارکت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: حلقه پایانی رزمایش یک تجمع ۷۰۰ هزار نفری در مراکز استانها است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از این ۷۰۰ هزار بسیجی سازمان یافته ۱۰۰ هزار نفر آنها در تهران در روز پنجشنبه تجمع خواهند کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۸
*  چاره‌ای جز بالا بردن کیفیت دولت نداریم
حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی در صفحه شخصی خود نوشت: ما چاره‌ای جز بالابردن کیفیت دولت نداریم، شیوه دولت‌داری ما عقب‌تر از مسائل ماست.
وی افزود: هرچه ما بیشتر برای دقت و صحت تصمیماتمان زحمت بکشیم و آن‌ها را با نظارت بیشتری اجرا کنیم، مردم متحمل زحمت کمتری برای اداره زندگی خود می‌شوند و احساس آرامش و اطمینان بیشتری می‌کنند.
*  موافقت دادگاه آمریکا با شکایت از ترامپ
یک قاضی فدرال آمریکا حکم داده که بالغ بر ۲۰۰ نماینده و سناتوردموکرات آمریکایی می‌توانند از دونالد ترامپ به اتهام نقض قوانین مربوط به تعاملات مالی و مقرری‌های دریافتی رئیس جمهور آمریکا در قانون اساسی در ارتباط با معاملاتش با دولت‌های خارجی شکایت کنند. بر اساس قانون اساسی آمریکا، هر مقام انتخاب شده توسط رای مردم نمی‌تواند هیچ گونه “هدیه، مقرری، سمت و دفتر یا عنوانی از هر نوعش و از جانب هر مقام و رهبر خارجی اعم از پادشاه، شاهزاده یا دولت خارجی” دریافت کند.
** رسالت ۹۷/۷/۸
*  از خطر سیاسی و اعتقادی صوفیان غفلت نشود
استاد برجسته حوزه علمیه گفت: از خطر سیاسی و اعتقادی صوفیان غفلت نشود. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دست‌اندرکاران همایش “تصوف شاخصه‌ها و نقدها” با تشکر از احساس مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی در برابر فرق انحرافی اظهار کرد: تصوف از جهات مختلفی قابل مطالعه است که از آن غفلت شده است.
وی با اشاره به طرفداری خارجی‌ها از صوفیان، این حمایت را به خاطر اشتراک در برخی عقاید و کنار آمدن صوفیان با آنان دانست و افزود: تاریخ نشان می‌دهد که صوفیان در مقابل ائمه(ع) هم می ایستادند و از ایشان ایراد می گرفتند. وی با بیان این که صوفیان هم از بعد سیاسی و هم از بعد دینی و اعتقادی یک خطر محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: کار علمی پیرامون تصوف کار بسیار خوبی است و باید با تبلیغ این فرقه‌ها در کشور مقابله شود.
*  آمریکا اصلی‌ترین دشمن رابطه ایران و چین است
رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا اصلی‌ترین دشمن رابطه ایران و چین است. علی‌اکبر ولایتی در دیدار وانگ‌جی‌سی رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی و استراتژیک دانشگاه پکن گفت: رابطه ایران و چین یک رابطه مثال‌زدنی است و دشمنان زیادی دارد که در رأس آن امریکاست اما به‌رغم این دشمنی این رابطه بهتر از قبل می‌شود.رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی و استراتژیک دانشگاه پکن نیز با بیان اینکه نقش مهم ایران در منطقه قابل‌انکار نیست و امروز روابط ایران و چین تحت‌فشارهای ایالات‌متحده آمریکاست اما باید مناسباتمان را با این کشور حفظ و تنظیم کنیم به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنان روحانی در سازمان ملل را شنیدم و این سخن که ایران بنای جنگ با امریکا را ندارد، قبول داریم و جمهوری خلق چین نیز همچون ایران قصدی برای جنگیدن با آمریکا ندارد ولی امیدواریم آمریکا در امور داخلی دو کشور دخالت نکند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۸
*  اعتراض بقایی و جوانفکر به احکام صادره
مهران عبدالله‌پور در خصوص آخرین وضعیت پرونده جدید مطرح شده علیه حمید بقایی اظهار کرد: درخواست تجدیدنظرخواهی خود را در رابطه با حکم صادره علیه ایشان در رابطه با اتهام توهین به مسئولان ثبت کردیم. عبدالله پور در رابطه با پرونده دیگر موکلش علی اکبر جوانفکر نیز گفت: در رابطه با حکم صادره علیه آقای جوانفکر نیز در دادگاه انقلاب درخواست واخواهی خواهیم کرد.
*  پاسخ تند تهران به اتهامات وزیرخارجه سعودی
« بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل و ادعاهای واهی و تکراری وی علیه کشورمان، ضمن رد آنها گفت: بدون تردید عربستان سعودی با نام و نشان ترین حامی تروریسم در جهان است و ریشه و منشاء تروریسمی که امروزه تمام جهان بویژه خاورمیانه را در کام خود کشیده است، جایی جز عربستان سعودی و افکار و اندیشه‌های افراطی که توسط این رژیم تبلیغ، ترویج و تامین مالی می‌شود، نیست. این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: اینکه عادل الجبیر با افتخار حمایت کشورش از استراتژی ترامپ در مقابله با چندجانبه گرایی و تخریب توافقات و قراردادهای بین المللی را اعلام می‌کند، موضوع عجیبی نیست چرا که کشورش از جمله مهمترین حامیان جریان وابسته به اندیشه‌های ترامپ در آمریکاست.
** آرمان ۹۷/۷/۸
*  مذاکرات ایران و فرانسه برای حفظ برجام
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط از قول منابع دیپلماتیک بلندپایه فرانسوی مدعی شد بین ایران و باقیماندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره مسائلی که امضاکنندگان برجام آنها را ضروری می‌دانند، گفت‌وگو‌هایی در جریان است. مسائلی همچون آینده توافق هسته‌ای پس از سال ۲۰۲۵، مهار برنامه موشک‌های بالستیکی و سیاست منطقه‌ای ایران، در رأس این گفت‌وگو‌ها قرار دارند. این منابع با بیان اینکه از طریق گفت‌وگو‌ها پیام‌هایی به ایران داده می‌شود، افزودند خلاصه پیام اروپایی‌ها به مقامات ایران این است: پایبندی شما به توافق هسته‌ای هدیه‌ای نیست که شما به ما می‌دهید بلکه این به نفع شماست. با این حال، توافق به تنهایی برای حفظ همکاری بین‌المللی با شما کافی نیست. زیرا جهان تغییر کرده است. شما باید برای تکمیل آن (توافق)، با ورود به مذاکرات بر اساس بند‌های چهارگانه موافقت کنید.
** آفرینش ۹۷/۷/۸
*  با تحریم هیچ کشوری موافق نیستیم
ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن رد ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق اظهار کرد: ما کشورمان را با فداکاری‌ آزاد کردیم و ملت عراق در مقابل تقسیم مقاومت کردند. عراق هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنار این کشور در نبرد با داعش ایستاد.
جعفری تاکید کرد: ما اظهارات نتانیاهو را در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق که به بهانه هدف قرار دادن حاکمیت کشورمان مطرح می‌شود، رد می‌کنیم و نباید از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای تهدید امنیت و حاکمیت دیگر کشورها استفاده شود.
** قدس ۹۷/۷/۸
*  سازوکارهای ویژه اروپا تا آبان‌ماه اجرایی می‌شود
سید عباس عراقچی درباره مذاکرات با اتحادیه اروپا به‌منظور مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار کرد: زمانبندی ما همان چهارم نوامبر (۱۳ آبان) است. بنابراین براساس مذاکرات با اروپایی‌ها، سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری با ایران تا شروع دور دوم تحریم‌های آمریکا در این تاریخ اجرایی خواهد شد. معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: یا حداقل باید تا آن تاریخ ساختارش مشخص شده و بخشی از آن شروع به کار کرده باشد. اروپایی‌ها نظر ما را می‌دانند که تا چهار نوامبر، حداقل بخشی از این سازوکارها اجرایی شود.
*  هیچ استکباری قدرت آن را ندارد که حق را از بین ببرد
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه بطلان در نظام عالم جایی ندارد، گفت: هیچ استکبار و صهیونیستی آن قدرت را ندارد که حق را از بین ببرد. وی در اولین جلسه درس اخلاق خود پس از مراجعت به شهر قم که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بیان داشت: جهان با حق خلق شده است. خدای سبحان فرمود ما کل این عالم را با یک مصالح خاص خلق کردیم.
اگر یک ساختمانی مصالحش حق بود، باطل برنمی‌دارد. هیچ ممکن نیست بطلان در نظام عالم جا داشته باشد.
** خراسان ۹۷/۷/۸
*  امام جمعه نجف خواستار لغو روادید برای زوار ایرانی در اربعین شد
امام جمعه نجف اشرف خواستار آن شد تا روادید زائران ایرانی اباعبدا… الحسین(ع) برای تسهیل ورود به کربلا در اربعین، لغو شود. بر اساس این گزارش، صدرالدین قپانچی گفت: لغو روادید زوار ایرانی برای ورود به کربلا در واقع خدمت به امام حسین(ع) است. وی همچنین ضمن محکومیت حمله تروریستی اهواز و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، افزود: لغو روادید زائران ایرانی می‌تواند نوعی ابراز همبستگی عملی با آن‌ها در پی حادثه تروریستی اهواز باشد.
** اعتماد ۹۷/۷/۸
*  فلسطین از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد
تشکیلات خودگردان فلسطین علیه آمریکا به علت انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.
دیوان بین‌المللی دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایتی را از تشکیلات خودگردان فلسطین علیه آمریکا به دلیل انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس دریافت کرده است و فلسطین این تصمیم آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی خوانده است.
در این بیانیه همچنین آمده است، تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس این کشور را به نقض کنوانسیون سال ۱۹۶۱ وین در ارتباط با روابط دیپلماتیک متهم کرده است که تمامی کشورها را ملزم می‌کند تا سفارت خود را در خاک کشور میزبان تاسیس کنند.
** شهروند ۹۷/۷/۸
*  جنگ آمریکا با ایران محکوم به شکست است
وزیر امور خارجه ایران گفت که دل‌مشغولی آمریکا درباره ایران در سراسر منطقه نتیجه معکوس داشته است.
ظریف در ادامه افزود: این حقیقت که آمریکا از برجام خارج شده است، کارایی هرگونه توافق جدیدی را تضعیف می‌کند، چراکه تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد و به گمانم اولویت‌های آمریکا بسیار متفاوت هستند. اولویت آن‌ها جنگ با ایران است و این سیاست محکوم به شکست می‌باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
علما مرزبانان دین هستند
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی،‌گفت: علمای شیعه همیشه تلاش‌شان این بود که درعرصه فرهنگ سازی بالاترین خدمات را انجام دهند. در حوزه علمیه ظرفیت عظیمی وجود دارد و حوزه می‌تواند در موضوعاتی مانند قضاوت و مدیریت، کادر سازی کند.وی درادامه به نقش علمای شیعه در پاسداری از اسلام اشاره و بیان داشت:در روایات است که علمای شیعه مرزبانان دین و اسلام هستند. کار علما شناسایی ابلیس و لشگریان آن است تا بتوانند بدرستی از مرزهای دین حراست کنند .
دشمن به دنبال فضاسازی علیه حوزه علمیه است
رسا/آیت الله مقتدایی، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: دشمنان در تلاش هستند تا نقطه ضعفی در حوزه علمیه پیدا کرده، آن را برجسته کنند و سبب دلسردی جامعه و حتی طلاب نسبت به حوزه علمیه و دستاوردهایی آن شوند.نایب رییس جامعه مدرسین با تأکید بر اهمیت نقش آفرینی عالمان دینی در هدایت مردم به مسیر دین، گفت: عالم دین نباید دچار انحطاط و انحراف شود، اگر یک زمانی عالمی دچار انحراف شده و از مسیر حق و حقیقت و مسیر دین خدا خارج شود مصیبت بزرگی به بار خواهد آورد.
تحصیل ۱۰۰ هزار نفر از بانوان در قم تجربه جدیدی در جهان اسلام است
حوزه/آیت الله اعرافی در دیدار فراگیران روسی دوره اندیشه اسلامی در ایران معاصر،‌ پرداختن به علوم اسلامی در قلمرو بانوان و گشودن دریچه علوم انسانی به روی زنان در ابعاد وسیع را تجربه جدیدی در جهان اسلام دانست و تاکید کرد: امروزه نزدیک به صد هزار نفر از زنان در قم و سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان در حال تحصیل در رشته‌های مختلف علوم اسلامی هستند که نتیجه آن تربیت قشر عظیمی از بانوان اندیشمند و عالم خواهد بود.وی، قم را یکی از قطب‌های مهم فکری و معرفتی جهان اسلام در عصر معاصر دانست و تصریح کرد: بدون تردید امروز قم قلب تپنده معرفتی است که دانش و علوم اسلامی را تولید و به سراسر ایران و جهان منتشر می‌نماید.
ساده کردن متون آموزشی حوزه کار مناسبی نیست
حوزه / آیت الله علیدوست در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه یزد با بیان اینکه طلاب قدرت ارتباط با نصوص دینی و متون علما را ندارند، گفت: ساده کردن متون آموزشی حوزه کار مناسبی نیست و طلاب باید به نحوی تربیت شوند که بتوانند با میراث عظیم به جا مانده ارتباط مناسب و خوب برقرار کنند.عضو جامعه مدرسین هدایت تحصیلی را بحث آموزشی بسیار مورد نیاز دانست و گفت: اگر اساتید بتوانند طلاب را هدایت تحصیلی کنند می‌توان تاثیرات مثبتی را پیش بینی کرد.
رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی، لازمه تحقق عدالت قضایی است
حوزه/ حجت الاسلام و‌المسلمین عباس کعبی، در همایش بسیج حقوقدانان استان قم گفت: اگر جامعه در مسیر حق و عدل حرکت کند و زمینه‌های تحقق این مهم میسر شود، بی شک خود به خود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و شاهد تحقق امنیت و آرامش و ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد عمومی خواهیم بود. عضو جامعه مدرسین گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در تحقق عدالت قضایی، رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز کاهش شکاف طبقاتی است.
تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار در ۶ ماه اخیر
مهر/ سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: ۶۶۸ پرونده با موضوع احتکار به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در ۶ ماه نخست امسال تشکیل شده است.سید یاسر رایگانی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۴۹۶ پرونده مختومه شد، افزود: ۱۵۱ پرونده احتکار لوازم خانگی داشتیم که بیشتر آن ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال، تلویزیون و یخچال فریزر بود.
امارات باید مسئولیت حمله اهواز را به عهده بگیرید
مهر/ محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به یاوه گویی‌های «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا علیه ایران گفت: اول مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز را به عهده بگیرید و بعد به حملات وحشیانه خود علیه کودکان و محاصره ملت یمن در کنار هم پیمان تروریست خود ادامه دهید. العتیبه در سخنان خود در نشست ضد ایرانی در نیویورک با حضور عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یمن منطقی ترین وساده ترین مکان برای رویارویی با ایران است.
افزایش آمریکاستیزی در آلمان
مهر/ وزیر اقتصاد آلمان در یادداشتی که در روزنامه ولت ام زونتاگ منتشر شده درباره مناسبات برلین- واشنگتن نوشت: چندی است که شاهد افزایش موج آمریکاستیزی در آلمان هستیم. این رویداد پیامدهای خوبی را به دنبال نخواهد داشت. پتیر آلتمایر همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود به افزایش بودجه دفاعی اشاره و عنوان کرد: افزایش بودجه دفاعی در کشور می‌تواند ضامن امنیت برای شهروندان باشد. ارگان‌های زیربط باید تدبیری برای این امر اتخاذ کنند.
سوریه مجددا همبستگی خود را با ایران اعلام کرد
مهر/ وزیر خارجه سوریه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اعلام همبستگی مجدد با ایران ضد آمریکا اعلام کرد: همانطور که جنوب سوریه را آزاد کردیم بلندی‌های جولان را هم آزاد می‌کنیم. ولید المعلم افزود: ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه نامشروع است و با همه چیز جنگیده غیر از تروریسم. ائتلاف آمریکایی به رهبری آمریکا شهر الرقه در شمال شرق سوریه را ویران کرد.
تحریم‌های ضد ایرانی می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار برساند
مهر/ نشریه پلاتس لندن نوشت: بنابر اعلام پال هورنسل، از مدیران بانک انگلیسی استاندارد چارترد، تحریم‌های آمریکا ضد ایران می‌تواند در پایان سال جاری میلادی سبب خلاء وحشتناک در بازار شود و ممکن است قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.. بانک استاندارد چارترد هفته گذشته با استناد به تحریم‌های آمریکا ضد ایران، برآورد خود را از میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال آینده میلادی، سه دلار افزایش داد و به ۷۸ دلار رساند.این بانک همچنین پیش‌بینی کرد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود.
ایران و روسیه باید تجارت با ارزهای ملی را آغاز کنند
ایرنا/ عضو هیات رئیسه حزب حاکم روسیه واحد گفت: ایران و روسیه برای مقابله با تحریم‌های غربی تجارت با ارزهای ملی را به اجرا درآورند.«آلکساندر ژیلکین» خاطرنشان کرد: تجارت با واحد پول ملی دو کشور باعث کاستن از فشار تحریم‌ها خواهد شد و من تحقق این مساله را امری مهم برای دو کشور می‌دانم.
خروج آمریکا از برجام اعتماد متقابل را تضعیف کرد
ایرنا/ وزیر امور خارجه اتریش برجام را «نتیجه اقدامات چندجانبه» خواند و گفت «خروج یکی از طرف ها» از این توافقنامه «اعتماد متقابل را تضعیف کرده» و روند «اعتمادسازی» را مختل می‌کند. کنایسل طی سخنانی در هفتادوسومین مجمع عمومی سازمان ملل به نام آمریکا اشاره نکرد اما از خروج این کشور از برجام انتقاد کرد.وزیر خارجه اتریش برجام را «نتیجه اقدامات بین المللی» و «مشمول نظام مستقل راست آزمایی» خواند که باید حفظ شود.
آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار موشک به بحرین می‌فروشد
ایرنا /وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های هدایت و چند منظوره به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به بحرین موافقت کرد.قرارداد فروش ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا همچنین شامل آموزش، خدمات فنی و حمایت لجستیکی نیز می‌شود.
اظهارات تحقیرآمیز ترامپ درباره عربستان
باشگاه خبرنگاران/رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی با اشاره به تماس تلفنی خود با پادشاه عربستان بار دیگر اظهارات تحقیرآمیزی را درباره وابستگی عربستان به آمریکا به زبان آورد و گفت در این تماس تلفنی به ملک سلمان گفته مشخص نیست بدون آمریکا سرنوشت عربستان سعودی چه خواهد شد! دونالد ترامپ افزود: به ملک سلمان گفتم، پادشاه! شما چندین تریلیون پول دارید اما بدون ما چه کسی می‌داند برایتان چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید نتوانید آن هواپیما‌ها را نگه دارید. می‌دانید چرا؟ چون به آن‌ها حمله خواهد شد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *