خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۷

  • آیت الله جوادی آملی: سازمان تبلیغات اسلامی اتاق فکر دشمن را رصد کند
  • پیام رهبرمعظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس: میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است
  • آیت الله مومن: روحانیت معارف اسلام ناب و انقلاب را تبیین کند
  • آیت الله نمازی: سیاست ایران حفظ توانمندی‌های دفاعی و نظامی است
  • آیت الله مدرسی یزدی: مسئولین باید تصمیماتی متناسب با جنگ اقتصادی اتخاذ کنند
  • آیت الله حسینی بوشهری: احتکارکننده کالا همدست دشمن است

 

** جام جم ۹۷/۷/۷
*  ۱۰۰ شرکت آلمانی ایران را ترک کردند
انجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان بیان کرد: صادرات آلمان به ایران از زمان اعلام بازگشت تدابیر اقتصادی خصمانه آمریکا، به میزان ۱۸ درصد کاهش یافته و بیش از صد شرکت آلمانی که دفاتری در ایران داشتند، ناچار شدند این بار نیز فعالیت خود را متوقف کنند.
** همشهری ۹۷/۷/۷
*  هلاکت نفر دوم جیش العدل
یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی صبح دیروز توسط نیروی زمینی سپاه منهدم شد. سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همین رابطه از هلاکت ملاهاشم نکری نفر دوم گروهک تروریستی جیش‌العدل در درگیری با رزمندگان قرارگاه قدس سپاه خبر داد.
*  تنها راه، مذاکره است
وزارت خارجه عراق خواستار تحقق ثبات در منطقه شد و پس از نشست وزرای خارجه عرب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره مذاکره با تهران اعلام کرد که این کشورها باید با ایران وارد مذاکره شوند. ابراهیم الجعفری تاکید کرد: هیچ گزینه‌ای جز گفتگو با ایران وجود ندارد.
** کیهان ۹۷/۷/۷
*  میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است
رهبرمعظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران پیامی صادر کردند.
متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که روز پنجشنبه هم‌زمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نماینده‌ ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افق‌های تازه آشکار می‌گردد و فرازونشیب‌های این راه پرافتخار نمایان‌تر می‌شود، ارزش جانبازی شهیدان جلوه‌ بیشتر می‌یابد. آنان با خون خود بنیان این سازه‌ عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند و نهال نورسی را به درخت ستبر و ریشه‌داری تبدیل نمودند. میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است، و قلّه‌ جهاد، شهادت است؛ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر.
تکریم شهیدان ‌و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه‌ ما است.
*  احتکارکننده کالا همدست دشمن است
امام جمعه قم گفت: مسئولین قوای سه ‌گانه بی‌ثباتی اقتصادی را هر چه سریع‌تر متوقف کنند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌‌های نماز جمعه قم افزود: اینکه مردم هر روز شاهد کاهش ارزش پول ملی باشند و گرانی غوغا بکند، دچار نگرانی و یاس می‌شوند و دشمن از این وضعیت بسیار خوشحال است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احتکار کالا توسط برخی آدم‌های سودجو، گفت: این اقدام همدستی با دشمن است و خیانت در حق هم‌وطنان خویش می‌باشد و مسئولین قضایی باید این افراد را به اشد مجازات برسانند.
وی سیاست‌های اقتصادی دولت را نیازمند تجدیدنظر دانست و تصریح کرد: مردم انتظار دارند نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد تا سودجویان فرصت جولان پیدا نکنند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه به مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مواضع ایشان مستحکم و از موضع اقتدار و قابل تقدیر بود.
** شرق ۹۷/۷/۷
*  سفر بن سلمان به کویت
معاون وزیر خارجه کویت از سفر ولیعهد عربستان به این کشور خبر داد. خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت پس از شرکت در مراسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان امروز سفری رسمی به کویت خواهد داشت. جارالله روابط دو کشور کویت و عربستان را برجسته و رو به رشد توصیف کرد.
*  هشدار بعیدی‌نژاد به سرویس‌های اطلاعاتی غرب
سفیر ایران در لندن به سرویس‌های اطلاعاتی در غرب هشدار داد، از تحت فشار قرار دادن برخی اتباع دوتابعیتی برای انتقال اطلاعات از ایران دست بردارند.
حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: متأسفانه سرویس‌های اطلاعاتی در غرب به ویژه از طرق غیرمستقیم برخی اتباع دوتابعیتی ایران را برای انتقال داده و اطلاعات خاصی تحت فشار قرار می‌دهند.
او ادامه داد: کشورهای غربی باید این فشارها علیه برخی اتباع ایران به ویژه سالمندان و زنان را متوقف کنند. ایران عمیقا معتقد است و تلاش می‌کند که اتباع ایران روابط عمیق با سرزمین مادری خود را حفظ کرده و به طور مستمر و بدون هیچ‌گونه نگرانی برای گردشگری، بازدید خانواده و تجارت به میهن خود سفر کنند.
** ایران ۹۷/۷/۷
*  بازداشت ۳۸ نفر به اتهام اخلال در مسیر کامیون‌های باری
فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر در استان قزوین، ۷ نفر در استان البرز، ۱۳ نفر در استان اصفهان و ۳ نفر در پاکدشت به اتهام ایجاد اختلال در حرکت کامیون‌های باری بازداشت شدند. افرادی که گفته می‌شود طی روزهای گذشته با ایجاد مزاحمت برای کامیون‌های باری، تلاش کردند سیستم توزیع کالا در کشور را مختل کنند. شماری از این افراد با تیراندازی، پرتاب آتش زنه و بطری‌های بنزین و اسید سعی در ناامن کردن جاده‌های محل تردد کامیون‌های باری دارند؛ عده‌ای نیز برای رانندگان مزاحمت‌هایی ایجاد کرده‌اند؛ از جمله با شلیک گلوله یا بستن راننده به کامیون.
*  ادعای جدید ترامپ درباره ایران
رئیس ‌جمهوری امریکا که به طرح ادعاهای غیرواقعی و مبالغه‌آمیز درباره دستاوردهای خود و دولتش شهرت دارد، ادعا کرده بعد از خروج امریکا از برجام، ایران در حال فروپاشی است. «دونالد ترامپ» گفت: «ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم؛ این توافق را لغو کردیم و حالا آن کشور در حال فروپاشی است. شاید توافق جدیدی بکنیم، ولی آن توافق، توافق بهتری خواهد بود. ولی ایران دارد فرو می‌پاشد.» ترامپ در ادامه مدعی شد: «وقتی که من روی کار آمدم، مسأله این بود که ایران چه زمانی کل خاورمیانه را می‌گیرد. حالا آنها فقط می‌خواهند دوام بیاورند.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۷
*  اجرای طرح اتحادیه اروپا برای تسهیل روابط تجاری با ایران
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: طرح تسهیل تجارت با ایران پیش از نوامبر (۱۰ آبان) اجرایی می‌شود.
به گزارش رویترز هدف از این طرح اتحادیه اروپا حفظ جریان روابط تجاری با ایران، حتی در صورت اعمال تحریم‌های آمریکا است. رویترز به نقل از دیپلماتهای اروپایی درباره این طرح تصریح می‌کند: برپایه این طرح همانند آنچه در دوران جنگ سرد در رابطه با شوروی سابق استفاده می‌شود، سیستم تهاتری (کالا به کالا) ایجاد می‌شود که بدون آن که پولی ردوبدل شود، نفت ایران با کالاهای اروپایی معاوضه می‌شود.
*  تضعیف نهادهای بین المللی خطری برای امنیت جهان است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با قدردانی از مواضع مناسب دولت روسیه در حمایت از برجام، تصریح کرد: رویکرد یکجانبه و تضعیف کننده نهادهای بین المللی که از سوی هیات حاکمه آمریکا دنبال می‌شود برای امنیت و اقتصاد جهان و بویژه منطقه خطرناک است.
شمخانی تجربیات همکاری‌های امنیتی میان ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم را موفق ارزیابی و بر ضرورت تبادل نظر نزدیک و موثر ۲ کشور در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۷
*  مسؤولان جلوی آشفتگی اقتصادی را بگیرند
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه از مواضع عزتمندانه و هوشمندانه رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر می‌کنیم، گفت: انتظار داریم این مواضع در همه عرصه‌ها ظهور و بروز داشته باشد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دیگر برای مردم قابل تحمل نیست به طور مکرر خبر اختلاس‌های کلان و فرار غارتگران بیت‌المال را بشنوند، عنوان کرد: لازم است قوه قضائیه، دادستانی‌ها و ضابطان قضایی برای احقاق حقوق عامه در بخش پولی و مالی بیش از پیش و با حساسیت بیشتر اقدام کنند و راه نفوذ و اختلاس و آشفتگی اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را سد کنند. وی افزود: انتظار آن است قوای سه‌گانه با عزم و اراده جدی، وحدت و همدلی و تمرکز جدی بر مطالبات ملت در تقویت تولید و اشتغال، اصلاح نظام بانکی، رفع فقر و محرومیت، تقویت پول ملی، مدیریت بازار ارز و سکه و مبارزه قاطع با فساد و اخلال اقتصادی، گام‌های امیدبخشی در میدان فرماندهی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بردارند.
*  ارجاع پرونده یکی از عاملان انفجار سفارت ایران به دادگستری لبنان
دادگاه نظامی لبنان پرونده «بهاءالدین حجیر» مفتی شرعی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» و متهم به دست داشتن در انفجار سفارت ایران را به شورای دادگستری ارجاع داد. دادگاه نظامی این کشور اعلام کرد: حجیر همچنین در پرونده تلاش برای ترور سیاستمداران و تاجران در بیروت نقش دارد.
** جوان ۹۷/۷/۷
*  حمایت جنبش غیرمتعهدها از مواضع ایران
اعضای جنبش غیرمتعهدها در نامه‌ای به ریاست دوره‌ای شورای امنیت، رییس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام حمایت کردند و خواستند این نامه به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی ثبت شود. این مواضع شامل حمایت از امضای برجام بین ایران و پنج بعلاوه یک، محکومیت نوسازی سلاح‌های هسته‌ای که از جمله در راهبرد هسته‌ای آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است، و انتقاد از عدم پایبندی کشورهای هسته‌ای به تعهدات خود در قالب ان پی تی است. در این سند، ۱۲۰ کشور عضو جنبش عدم تعهد، علاوه بر تأکید بر جهانشمولی ان پی تی، خواستار انعقاد کنوانسیون جامع در زمینه سلاح‌های هسته‌ای شده اند.
*  برای اداره کشور باید به سازوکار دفاع مقدس برگردیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که «برای اداره کشور باید به سازوکار دفاع مقدس باز گردیم» ،گفت: اگر انتظار داریم که آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند ، اشتباه می‌کنیم و اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با بیان این‌که امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است، گفت: هنوز محرومیت‌ها دیده می‌شود و جای جهاد سازندگی در کشور خالی است. برای اداره کشور در زمان حال باید به سازوکار دفاع مقدس باز گردیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۷
*  ادعای نتانیاهو ارزش پاسخ ندارد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: این یک نمایش جدید از سوی مقامات رژیم غاصب اسراییل است که اگر چه ارزش پرداختن ندارد؛ آن را شدیدا تکذیب و رد می‌کنیم.وی افزود: تنها مرجع رسیدگی به مسایل هسته‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی است که نظارت دائم و راستی آزمایی خود را دنبال و تاکنون با ۱۲ گزارش، تعهد ایران را به همه آنچه در برجام مسئولیت آن را پذیرفته بود مورد تایید قرار داده که مورد تاکید و تایید جامعه جهانی و تمام مراجع ذیربط و دیگر اعضای برجام است.
*  باید به برجام فرصت داد
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد از یکجانبه گرایی آمریکا تاکید کرد که برلین و اتحادیه اروپا با «فرصت دادن» به برجام «راه درست» را انتخاب کرده‌اند. ماس اظهار داشت: ما نگرانیم که اگر ایران توافق هسته‌ای را ترک کند تنش‌ها بیشتر شود. ما این را نمی خواهیم. ما مناقشه نظامی نمی خواهیم.
وزیر خارجه آلمان افزود: تمام منطقه همچون یک بشکه باروت است. کار خوبی که همه می‌توانند انجام دهند این است که کمک کنند تا به توافقی که با مذاکره حاصل شده، فرصت داده شود.
** رسالت ۹۷/۷/۷
*  سازمان تبلیغات اسلامی اتاق فکر دشمن را رصد کند
آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حوزه علمیه دارای ظرفیت های گسترده ای است که بهره مندی از این ظرفیت گسترده، نیازمند شناخت عمیق ظرفیت علمی و معارف حوزه و شناسایی محققین و پژوهشگران نخبه حوزه است. ایشان با اشاره به کلامی از حضرت امیر علیه السلام، اظهار داشت: حضرت در جریان یکی از جنگها به فرزند خود ابن حنفیه فرمود در میدان جنگ، هنگامی که با سرباز دشمن رو به رو می شوی تنها او را نبین، از بین بردن او مشکلی را حل نمی کند بلکه باید نگاه تو به اتاق فرمان و اتاق فکر دشمن باشد.وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید این کلام حضرت را همواره مورد توجه داشته باشد و همواره شناخت خود را از اتاق فکر دشمن افزایش دهد و آنجا را رصد کند.
*  حوزه باید برای نظام اسلامی کادرسازی کند
آیت الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر کادرسازی حوزه علمیه و مراکز دینی و حوزوی برای نظام اسلامی گفت: در حوزه با افراد مستعد مرتبط باشید و حوزه باید در امور مختلف مانند قضاوت،امامت جمعه و جماعت و عرصه های لازم دیگر کادرسازی کند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: علمای شیعه مرزبانان عقاید جامعه هستند و وظیفه سنگینی بر دوش دارند، در آخرت زمانی که علما محشور می شوند به اندازه علوم و جدیت آن‌ها در ارشاد بندگان به آن‌ها پاداش داده خواهد شد.
وی ادامه داد: علما وظیفه دارند که لشکریان ابلیس را بشناسند و با آن مقابله کنند و اجازه ندهند که جامعه اسلامی از مسیر خود منحرف شود.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۷
*  آمریکا آن‌قدر خام نیست که جنگی علیه ایران راه‌ بیندازد
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تی‌آر‌تی در پاسخ به سوال مجری که پرسید باور دارید که جنگی کلامی میان آمریکا و ایران راه افتاده است؟ باور دارید که این (جنگ کلامی) می‌تواند به درگیری نظامی میان این دو کشور منجر شود؟ به نظر نمی‌رسد که کسی در این میان به دنبال صلح باشد؟ بیان کرد: در دنیای واقعی، در سیاست هر چیزی ممکن است و ما همیشه باید برای رخ دادن بدترین سناریو آماده باشیم، اما اگر شما نظر من را می‌خواهید، به گمانم جنگ با ما فاصله زیادی دارد. گمان نمی‌کنم که آمریکا تا این حد خام باشد که بخواهد جنگی علیه ایران راه‌ بیندازد؛ چرا که آن‌ها بیش از هرکس دیگری از توانمندی‌های دفاعی‌ ایران و توانایی‌های ما در انتقام‌جویی در یک جنگ واقعی–که امیدواریم هرگز رخ ندهد – مطلع‌ هستند.
*  کاخ سفید خواهان اتحاد خاورمیانه علیه ایران
«تیم لندرکینگ»، از سه هفته گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده است تا زمینه را برای نشست ماه ژانویه که میزبان آن آمریکا است، آماده کند. در این نشست قرار است میسا (اتحاد استراتژیک خاورمیانه) که طرحی مشابه با ناتوی عربی است، راه‌اندازی شود.
دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه دنشنال، از جزئیات مرتبط با ساختار میسا پرده برداشت. او گفت که جدا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، امارات، کویت، بحرین، قطر و عمان)، اردن، مصر و آمریکا نیز عضو این اتحاد خواهند بود.
** آرمان ۹۷/۷/۷
*  ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد می‌گوید که دو نفر ارز برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند! سلطانی‌فر در این زمینه گفت: برای آن دو نفری که حدود ۲۴ میلیون یورو برای واردات گرفته‌اند، دو پرونده قضایی تشکیل شده که هنوز به جایی نرسیده است چون اصلا این افراد وجود خارجی نداشتند! دو قلم ارز مجموعا حدود ۲۴ میلیون یورو به اشخاصی داده شده که وجود خارجی ندارند.
*  اظهارات وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
وزیر خارجه انگلیس با متهم کردن ایران به بازداشت اتباع خارجی با هدف امتیازگیری درمذاکرات دیپلماتیک، مدعی شد که بازداشت بعضی افراد به دلیل نارضایتی ایران از برخی تصمیمات اقتصادی بوده است. جرمی هانت در اظهاراتی مملو از اتهام، مدعی شد که ایران از بازداشت اتباع خارجی به عنوان یک اهرم فشار برای امتیازگیری از دیگر کشورها استفاده می‌کند. هانت با اشاره به محکومیت «نازنین زاغری» به حبس به جرایم امنیتی، گفت:«واقعیت این است که ایران تصمیم گرفته تا افراد بی‌گناه را… به عنوان ابزاری برای اعمال فشار دیپلماتیک بازداشت کند. نمی‌توانیم چنین کاری کنیم، نمی‌توانیم چنین چیزی را بپذیریم… حتی روسیه هم چنین کاری نمی‌کند.»
** آفرینش ۹۷/۷/۷
*  تسلیحات هسته ای اسرائیل با تردستی مخفی نمی ماند
محمد جواد ظریف در توئیتری به نمایش جدید و ادعاهای بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.ظریف نوشت: هیچ هنر و تردستی هرگز نمی تواند این واقعیت را در ابهام نگه دارد که اسرائیل تنها رژیم در منطقه ما است که برنامه تسلیحات هسته ای «مخفی» و «اعلام نشده» دارد. از جمله یک زرادخانه واقعی بمب هسته‌ای.
وی افزود: وقت آن رسیده که ژریم صهیونیستی اعتراف کرده و درهای برنامه تسلیحات هسته ای غیرقانونی خود را به روی بازرسان بین المللی بگشاید.
*  مقام آمریکایی به قانونی بودن حضور ایران در سوریه اذعان کرد
جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه اذعان کرد: تهران به دعوت مقام های سوری در این کشور حضور دارد. جیمز جفری با بیان اینکه واشنگتن قصد ندارد ایران را مجبور به خروج از سوریه کند، گفت: دونالد ترامپ بر حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تا زمان خروج نیروهای ایرانی از این کشور اصرار دارد.جفری اضافه کرد: کشورهای دیگری نیز با نظر ما در خصوص حضور نیروها در سوریه موافق هستند. وی مدعی شد: در پایان روند سیاسی یا در مرحله ای از این روند بالاخره دولت سوریه احساس خواهد کرد که دیگر نیازی به حضور نیروهای ایرانی در سوریه نیست.
** خراسان ۹۷/۷/۷
*  نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازهم در سازمان ملل به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد
ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشف یک انبار جدید تجهیزات هسته‌ای در منطقه «تورقوزآباد» تهران، با واکنش طنز مقامات کشورمان و کاربران شبکه‌های اجتماعی و بی توجهی افکارعمومی و مقامات بین المللی مواجه شد.
بنیامین نتانیاهو با نمایش تصاویری که روی کاغذ پرینت گرفته بود مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای را شناسایی کرده است. وی با تکرار ادعای سرقت اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.
** اعتماد ۹۷/۷/۷
*  پارلمان عراق روز دوشنبه رئیس جمهور را انتخاب می‌کند
محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق اعلام کرد، ۳۲۹ نماینده پارلمان عراق که در ماه مه انتخاب شدند، باید فردی را از میان هفت نامزد پست ریاست جمهوری انتخاب کنند. از جمله برجسته‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری عراق، برهم صالح، نخست وزیر سابق اقلیم کردستان و فواد حسین، رئیس سابق دفتر ریاست اقلیم کردستان هستند.
** شهروند ۹۷/۷/۷
*  کانادا شهروندی افتخاری آنگ سان سوچی را پس گرفت
نمایندگان پارلمان کانادا متفق‌القول به پس گرفتن شهروندی افتخاری رهبر میانمار در واکنش به جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان روهینجایی در این کشور رای دادند. آنگ سان سوچی، رهبری دوفاکتوی میانمار در سال ۲۰۰۷ شهروند افتخاری کانادا شده بود.
مجلس عوام کانادا اخیرا به این مسأله رأی داده که کشتار روهینگیایی‌ها توسط ارتش و نیروهای امنیتی میانمار یک نسل کشی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روحانیت معارف اسلام ناب و انقلاب را تبیین کند
رسا/ آیت الله مؤمن در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی فقه و اصول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه هجرت برای تفقه و تبلیغ دین گفت: تفقه در دین و انذار و تبلیغ دین وظیفه حوزه است.وی عنوان کرد: ملاک کار حوزویان باید رضایت الهی و کارهای الهی و دینی باشد نه امور دنیوی، مردم به روحانیت نیاز دارند و اگر روحانیت پیام دین را به درستی برای جامعه تبیین کند، مردم آن را پذیرفته و اجرایی می‌کنند. عضو جامعه مدرسین سفرهای تبلیغی را اساس کار طلاب دانست و اضافه کرد: مردم به این تبلیغ‌ها و ارتباط با روحانیت فاضل نیاز دارند، در تبلیغ دین باید با زبان مردم و به گونه ای صحبت کرد که برای آنها قابل درک باشد، اگر دستور الهی را پیاده کنیم مردم به عالم دینی و تبلیغ عشق می‌ورزند.
سیاست ایران حفظ توانمندی های دفاعی و نظامی است
رسا/آیت الله نمازی حرکت بر محور ولایت و رهبری را یکی از پیام های عاشورا دانست و گفت: امروز دشمن خیلی تلاش می کند تا از طریق رسانه های ارتباط جمعی بین ملت ایران شکاف و رخنه ایجاد کند و وحدت ملت ایران را خدشه دار کند اما تاکنون موفق نشده است و در آینده نیز با هوشیاری مردم همه توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد.وی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهوازتأکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران باید بدانند سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران حفظ تمام توانمندی های دفاعی و نظامی است.
مسئولین باید تصمیماتی متناسب با جنگ اقتصادی اتخاذ کنند
فارس/آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: ساماندهی وضعیت واردات و صادرات کشور و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، از ضرورت‌های مدیریت اجرایی کشور در شرایط کنونی است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه اکنون در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم، گفت: مسئولین باید تصمیماتی متناسب با جنگ اقتصادی اتخاذ کنند.وی افزود: باید از هدر رفت ارز دولتی جلوگیری کرده و ظرفیت‌های اقتصادی کشور را با افزایش اشتغال در حوزه‌های مختلف بالا ببریم.
آمریکا درپی انتقام از ایران و حزب الله لبنان است
رسا/عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: هدف از تحریم اقتصادی، انتقام از ایران و حزب الله لبنان است.شیخ صهیب حبلی با اشاره به طرح جدید آمریکا برای فشار به حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا با آغاز جنگ اقتصادی درپی فشار به محور مقاومت، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران به علت نقش اساسی و اصلی آنان در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق است.
آمریکا دیپلماتهای خود را از بصره خارج می‌کند
مهر/ آمریکا با ادعای افزایش تهدیدات از جانب ایران و شبه نظامیان تحت حمایت تهران کنسولگری خود در شهر «بصره» عراق را تعطیل و کارکنان دیپلماتیک این کنسولگری را به مکان دیگری منتقل می‌کند. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر هشدار داد که آمریکا ایران را برای هرگونه حمله به شهروندان آمریکایی و یا مقرهای دیپلماتیک این کشور مسئول می‌داند.
درخواست ایران ازجامعه جهانی برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی
مهر/ معاون وزیر خارجه ایران در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، اقدمات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کردو خواستار اقدام عملی جامعه جهانی جهت جلوگیری از اقدامات این رژیم شد.دهقانی در این نشست اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس، حقوق بین الملل را نادیده گرفته، با تصمیمات نهادهای بین‌المللی از جمله بسیاری از قطعنامه‌های مصوب مجمع عمومی و شورای امنیت مخالفت کرده و با ادامه ارتکاب جرایم جنگی متعدد، اتخاذ سیاست‌های تبعیض نژادی، نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و گسترش شهرک سازی و آواره نمودن بسیاری از فلسطینیان معاهدات بین المللی حقوقی، را نقض کرده است.
لاوروف: نفوذ بین المللی حق ایران است
مهر/ وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش تحویل سامانه اس ۳۰۰ را به سوریه شروع کرده است.لاوروف در بخش دیگری از سخنانش در مورد حضور ایران در سوریه گفت: مسکو اعتقاد ندارد که ایران تهدیدی تروریستی در سوریه باشد چرا که تهران به مسئولان سوریه در مبارزه با تروریسم کمک می‌کند و به دعوت دولت دمشق در این کشور حضور دارد.وی افزود: آرزوهای برخی در مورد محاصره ایران در داخل مرزهای خود و اجرایی کردن این موضوع ساده انگارانه است و این حق ایران است که از نفوذ خود در عرصه بین المللی استفاده کند.
درخواست وزارت خارجه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در ایران
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با شرکت در یک کنفرانس خبری از سایر کشورها خواست تا از اغتشاش در ایران حمایت کنند.«هدر نائورت» با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: ما از شرکا، تمامی متحدان خود و همچنین تمامی ملت‌ها می‌خواهیم تا از مردم ایران و خواسته‌های آنها در خصوص حقوق بشر و آزادی‌های اساسی حمایت کنند.بر اساس سند محرمانه تهیه شده برای شورای امنیت ملی آمریکا؛ واشنگتن درصدد است تا با تشدید فشار اقتصادی بر مردم ایران و دامن زدن به ناآرامی ها، مردم ایران را در برابر مقامات قرار دهد و بدین ترتیب به خیال خود مقدمات تغییر در ایران را بوجود بیاورد.
دروغگویی در DNA نخست وزیر رژیم صهیونیستی است
مهر/ نماینده ایران درسازمان ملل گفت: نتانیاهو با نمایش چند قطعه عکس ادعا می‌کند که تاسیسات هسته ای جدیدی در ایران کشف کرده که این مبین آن است که دروغگویی در DNA این مقام ارشد صهیونیستی وجود دارد.خوشرو در پاسخ به تکرار ادعاهای واهی کشف مراکز هسته ای جدید از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در فرصت طلبی و گمراه کردن افکار عمومی دارد و در این راستا این رژیم با خبرسازی، انحراف اذهان عمومی از رفتار غیر انسانی و سبوعیت این رژیم علیه مردم فلسطین را دنبال می‌کند.
درخواستهای مکرر ترامپ برای ملاقات با مقامات ایران
باشگاه خبرنگاران/ رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ترامپ در طول دو هفته گذشته خواستار ملاقات با ایران بود اما در سخنرانی‌های خود حرفهای بی‌ربطی را مطرح کرد.واعظی با تاکید بر اینکه تعادل و سیاست روشنی در صحبتهای ترامپ دیده نمی‌شود, اظهار کرد: خوشبختانه سیاستمداران جهان نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده‌اند و روی حرفهای رئیس جمهور آمریکا حسابی باز نمی‌کنند.
اجرا نشدن برجام، اعتبار شورای امنیت را زیر سوال می‌برد
ایرنا/ وزیر امور خارجه چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تاکید مجدد بر اهمیت برجام و اعتبار بین‌المللی آن گفت: چنانچه این توافق به طور کامل اجرا نشود، اعتبار و نقش شورای امنیت زیر سوال خواهد رفت و صلح و ثبات منطقه و جهان تضعیف خواهد شد.وانگ در صحبت‌های خود گفت: برجام یک توافق چندجانبه مورد اجماع بین‌المللی است که حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد را دارد. این توافق، منافع همه طرف‌های مربوطه و به طور کلی، جامعه جهانی را تامین می‌کند.وی ادامه داد: تداوم اجرای برجام در شرایط کنونی سرنوشت ساز است.
عربستان بواسطه آذربایجان، از اسرائیل سلاح خریداری می‌کند
ایرنا/ «یوگنی ساتانوفسکی» کارشناس مسائل اسرائیل و رئیس پیشین انجمن یهودیان روسیه در مقاله ای که در یک روزنامه روسی منتشر کرد، از خرید سلاح عربستان بواسطه آذربایجان از اسرائیل پرده برداشت.
این کارشناس مسائل اسرائیل افزود: عربستان سعودی از بلغارستان، اوکراین،بلاروس و اسرائیل سلاح خریداری می‌کند و از طریق آذربایجان تسلیحات فوق را به ریاض منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *