طلیعه ۱۳۶۳ – ۹۷۰۷۰۵

وقوع انقلاب اسلامی ایران و تاثیر شگرف آن بر منطقه و جهان، که چون لرزه‌ای بر پیکره رژیم‌های مستبد و مستکبر بود، منجر به آن شد که جبهه‌ای گسترده از دشمنان نظام اسلامی زیر چتر استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

 جبهه معارض انقلاب اسلامی در ابتدای امر با هدف طراحی جنگ داخلی سعی کرد جریانات تجزیه طلب و ضدانقلاب را علیه نظام اسلامی بسیج کند. براین اساس سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب، کشور در آتش فتنه‌های تجزیه طلبانه در کردستان، خوزستان، ترکمن صحرا، بلوچستان و آذربایجان دچار جراحت‌هایی شد. اما وحدت و یکپارچکی مردم فرصت عرض اندام را از مزدوران استکبار گرفت و اکثریت این معارضین و جنایتکاران به خارج از مرز‌ها رانده شدند.

با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام و پایان جنگ تحمیلی، دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که دیگر حمله مستقیم نظامی کار ساز نیست، اما حمایت و تجهیز گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب و باز گرداندن  آن‌ها به میدان مبارزه با انقلاب هیچ گاه از دستور کار استکبار خارج نشد و ناامن کردن برخی نقاط کشور با طراحی‌ها و برنامه‌هایی جدید دنبال شد.

 تحریک قومیت‌ها با هدف خدشه دار کردن وحدت ملی طرحی بود که در اکثر کشور‌ها جواب داده و منجر به تجزیه و چند پارگی برخی کشور‌ها شده است. کوچک شدن کشور‌ها در اثر جنگ‌های تجزیه طلبانه، شرایط مساعدی را برای تامین منافع استکبار فراهم می‌کرد. به همین علت، این الگو همیشه برای مقابله با ایران نیز در برنامه اتاقهای جنگ دشمنان نظام اسلامی قرار داشته است. سران و سرشاخه‌های اصلی معارضین انقلاب اسلامی در کشور‌های اروپایی، امریکا و دول مرتجع عربی  در هر فرصتی به فکر نفوذ و ضربه زدن بوده‌اند.

وقوع فجایع تروریستی کور در کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان، خاک پاک این مناطق را بارها به خون مردم بیگناه رنگین کرده است. اقدام تروریستی اخیر در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز نمونه‌ای دیگر از این تحرکات مذبوحانه و کور دشمنان بوده است. بی شک این اقدام تروریستی با هدایت و حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم‌های مرتجع و مستکبر عملیاتی شده بود.

 دشمنان ما در پوشش نقاب دروغین حقوق بشر، تروریست‌های دست پرورده خود را نیروهای مقاومت می‌خوانند و با ایجاد جنگ تبلیغاتی چهره‌ی سیاه و آلوده جنایتکاران را تطهیر می‌کنند. آنها با سوءاستفاده از برخی شکاف‌های اجتماعی و قومی و نیز مشکلات معیشتی، سعی دارند خود را در لابلای صفوف مردم پنهان سازند اما این وقایع دردناک برخلاف تصور دشمنان، منجر به افزایش همدلی و وحدت ملی، بصیرت و بیداری مردم خواهد شد.

روز خونین اهواز نشان داد دشمن تا چه اندازه پلید و خونریز است. دشمن وحدت ملی، اقتدار و ثبات ملی ما را نشانه گرفته است و برای رسیدن به اهداف پلید خود، از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد. درس بزرگ اهواز درس ایستادگی و دشمن شناسی است و این درس سرلوحه حرکت رو به جلوی ما خواهد بود. انشاءالله. (خ-۱۳۶۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *