خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۴

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: شدیداً نگران وضع اقتصادی کشور هستیم
  • پاسخ حجت الاسلام والمسلمین روحانی به ترامپ: تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض تهدید در برابر تهدید
  • آیت الله مصباح یزدی: طلاب حوزه‌های علمیه از مسائل اجتماعی غافل نباشند
  • آیت الله غروی: قرآن محور تمام حرکت‌ها در حوزه باشد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: منطقه با تروریسم مهاجر مواجه شده است
  • دکتر ولایتی: خواب آشفته ترامپ و پمپئو برای دیدار با مقامات عالی ایران تعبیر نخواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۷/۴
*  اطلاع‌رسانی پس از قطعیت حکم
رییس کل دادگستری استان تهران در واکنش به سخنان امیر خجسته مبنی بر اینکه در جلسه‌ای که با سخنگوی قوه قضاییه داشته او از «اجرای حکم اعدام مفسدان اقتصادی در میدان آزادی توسط دستگاه قضایی» خبر داده، اظهار کرد: من از محتوای جلسه این دو بزرگوار اطلاعی ندارم که چه بوده و اگر نیازی باشد سخنگوی قوه قضاییه اطلاع رسانی خواهند کرد.
غلامحسین اسماعیلی افزود: احکام این پرونده‌ها بعضاً صادر شده و بعضی دیگر در شرف صدور است، اما تا زمانی که حکم قطعیت پیدا نکرده نمی‌شود در ارتباط با ماهیت، وضعیت اجرا و در رابطه با محل اجرای حکم اظهار نظر کرد.
** همشهری ۹۷/۷/۴
*  جمنا با سازوکار جدیدی می‌آید
عضو شورای مرکزی جمنا با تاکید بر اینکه تشکیلاتشان سازوکار و راهبرد جدیدی را برای فعالیت‌هایشان تدوین کرده‌اند، عنوان کرد: بعد از انتخابات هجمه زیادی علیه جمنا شده و شخصیت‌های مختلف، جمنا را عامل شکست در انتخابات گذشته اعلام کردند. مهدی چمران گفته است: عده‌ای از ما گلایه دارند که چرا بعد از انتخابات، جمنا فعالیتی نکرده و در فضای سیاسی کشور نقش‌آفرینی نمی‌کند؟ چمران در ادامه و در پاسخ به انتقادات مطروح گفت: خیلی از نقدها را می‌پذیریم اما واقعیت این است که جمنا بعد از انتخابات، جلسات مرتب داشته و مشغول کار است.
** کیهان ۹۷/۷/۴
*  تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید
رئیس‌جمهور کشورمان در بخش اعظم سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پاسخ اظهارات چند ساعت قبل ترامپ را داده و ضمن اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت:
– سیاست ایران روشن است، تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض،تهدید در برابر تهدید.
– هرگونه گفت‌وگویی باید در تداوم برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد، نه با اِعراض از آن و بازگشت به گذشته، که این ارتجاعی بزرگ است. ارتجاعِ بزرگ‌تر آن‌که دولت آمریکا پنهان نمی‌کند که در پی براندازی همان دولتی است که خواستار گفت‌وگو با آن است!
– سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از ابتدا غلط بوده و رویکرد لجاجت در مقابل خواستِ مردم ایران، که در انتخابات‌های متعدد بروز و ظهور یافته، یقیناً محکوم به شکست است.
– مردم ما امروز عزادار شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه‌اند که روز شنبه توسط تروریست‌هایی به خاک و خون کشیده شدند که با کمال وقاحت از برخی پایتخت‌های غربی و در مصاحبه با رسانه‌هایی که در غرب با دلارهای نفتی اداره می‌شوند مسئولیت این وحشیگری را پذیرفتند.
*  توطئه‌های خارجی به دنبال خدشه روابط میان ایران و عراق هستند
دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل گفت: روابط ایران و عراق در آن سطحی که به مردم، دولت و نخبگان عراق برمی گردد نه تنها کاهش نیافته بلکه پیشرفت تدریجی هم داشته است، اما بازیگران خارجی با توطئه‌ها به دنبال ایجاد سردی در روابط تهران و بغداد هستند.
حسین امیر عبداللهیان افزود : اگر در مقابل داعش جمهوری اسلامی به سرعت وارد سوریه و عراق نمی‌شد، امروز باید در وسط میادین تهران، ایستگاه‌های مترو و دانشگاه‌ها با پدیده‌ای مانند بمب گذاری، انفجار و اقدامات تروریستی عوامل داعش مواجه بودیم. اما اگر تصور کنیم به این کشورها کمک بلاعوض کرده‌ایم و برای امنیت ملی خودمان چیزی به‌دست نیاورده‌ایم این بزرگترین تبلیغات غلطی است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
** شرق ۹۷/۷/۴
*  رئیس سیا خواهان مقابله با نفوذ ایران در منطقه
جینا گاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شامگاه دوشنبه در اولین سخنرانی بزرگ خود از زمان روی کار آمدنش در سیا همچون دیگر مقامات آمریکایی به گزافه‌گویی علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که ایران فعالیت‌های مخربی در منطقه خاورمیانه دارد.
گاسپل گفت که سازمان سیا بر تلاش‌های چین برای گسترش نفوذش و فعالیت‌های ایران در منطقه نظارت دارد. ما از نزدیک فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه را زیر نظر داریم و می‌خواهیم با این فعالیت‌ها مقابله کنیم.
*  تمرکز مکرون و ترامپ بر اشتراکات درباره ایران
مقام‌های فرانسوی می‌گویند: سران آمریکا و فرانسه در دیدار دوشنبه خود از مطرح کردن موارد محل اختلاف پیرامون ایران خودداری کرده و بر اشتراکاتشان تمرکز کرده‌اند. مقام‌های فرانسوی می‌گویند: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدارش با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به اختلافات جدید میان دو کشور اشاره‌ای نکرده و دو طرف تلاش کرده‌اند در مسائل مربوط به ایران و سوریه بر روی اشتراکات تمرکز کنند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این دیدار گفته سران دو کشور درباره “طیف گسترده‌ای از مسائل بین‌المللی از جمله اوضاع سوریه، مقابله با تهدیدهای ایران و تقویت تجارت منصفانه میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند.”
** ایران ۹۷/۷/۴
*  رایزنی رئیس جمهور با سران کشورها و شخصیت‌های جهان در حاشیه سازمان ملل
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و هیأت همراهش، با رؤسای جمهوری کشورهای منطقه و شخصیت‌های بین‌المللی درباره مسائل دوجانبه‌ای و جهانی دیدار و گفت‌وگو کردند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، عبدالله عبدالله رئیس هیأت اجرایی دولت افغانستان، «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی و «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله این شخصیت‌ها بودند. روحانی همچنین در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» و سی ان ان امریکا، دیدگاه‌های ایران را در بستر دیپلماسی عمومی تبیین کرد.
*  مذاکره با چاقوی امریکا روی گردن ما ممکن نیست
وانگ شئون، نماینده تجاری چین با اشاره به تحریم‌ها و تعرفه‌های امریکا علیه پکن گفت، مذاکره با واشنگتن «در حالی که ایالات متحده چاقویی را روی گردن ما گذاشته» غیرممکن است. وی تأکید کرد، پکن آماده مذاکره است اما «اکنون که ایالات متحده چنان تدابیر محدود کننده تمام عیاری تصویب کرده است چگونه روند مذاکرات می‌تواند ادامه یابد؟ این مذاکرات برابر نخواهد بود.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۴
*  پکن روابط اقتصادی با تهران را ادامه می‌دهد
وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر تعهد این کشور برای حفظ برجام گفت: پکن روابط عادی اقتصادی با تهران را ادامه می‌دهد.
وزیر خارجه چین و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
طرفین در این دیدار روابط دو جانبه بویژه در حوزه اقتصادی و همچنین مسایل مربوط به برجام را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
*  از قدس در برابر اسرائیل و تروریسم دولتی دفاع می‌کنیم
رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در بنیاد “ترکن” در نیویورک، گفت، از قدس اشغالی در برابر نظامیان اسرائیل و آنان که تروریسم دولتی علیه فلسطینیان به اجرا در می‌آورند، دفاع خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ما عزم خود را جزم کرده‌ایم و قدس، این نخستین قبله خود را به خاطر اقدامات اشغال‌گران رها نمی‌کنیم و به خاطر جاه‌طلبی‌های اسرائیل این شهر اشغالی را قربانی نخواهیم کرد. ما به حمایت از عزت قدس و کرامت حرم شریف ادامه خواهیم داد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۴
*  اقتدار نیروهای مسلح وحشت عمیقی در دل دشمنان ایجاد کرده است
همزمان با فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه اقتدار دفاعی و قدرت منحصر به فرد بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی ایران را محصول مقاومت و درس‌آموزی از ۸ سال دفاع‌مقدس توصیف و تصریح کرده است: در شرایطی که توطئه‌ها و تهدیدهای جبهه دشمن فراتر از دوران جنگ تحمیلی، میهن اسلامی را هدف قرار داده، این اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن و دل آنان، مانع عملیاتی شدن تهدیدهای سخت و وارد شدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است.
*  نمایندگان کشورها به سخنان ترامپ در سازمان ملل خندیدند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که برای ایراد سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته بود، در همان ابتدای سخنرانی خود با ارائه کارنامه‌ای از عملکرد اقتصادی خود مدعی شد دولت او طی کمتر از ۲ سال گذشته بیش از هر دولت دیگری در آمریکا دستاورد موفقیت‌آمیز در حوزه اقتصادی داشته است. این سخنان ترامپ در همان ابتدای سخنرانی او با واکنش تمسخرآمیز و خنده نمایندگان کشورها و دیپلمات‌های حاضر در مجمع عمومی روبه‌رو شد و ترامپ نیز با قطع چند ثانیه‌ای سخنان خود به حاضران اعلام کرد که «اشکالی ندارد؛ انتظار چنین واکنشی را نداشتم».
** جوان ۹۷/۷/۴
*  منطقه با تروریسم مهاجر مواجه شده است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رامیل اسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: خوشبختانه روابط ایران و آذربایجان رو به توسعه است و سفر این هیات از جمهوری آذربایجان به ایران حتما موثر خواهد بود.
رئیس قوه مقننه کشور با بیان اینکه مسئله تروریسم نکته مهم منطقه است، اظهار داشت: تروریسم همه کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عراق و سوریه برای سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی کمک کرد، باید شناخت درستی از تحرک تروریست‌ها داشت، بیان کرد: تروریسمی که اکنون با آن مواجه هستیم، مهاجرت می‌کند، تروریست‌ها در عراق و سوریه تحت فشار قرار گرفته اند و به مکان‌های دیگر می‌روند.
*  خواب آشفته ترامپ و پمپئو برای دیدار با مقامات عالی ایران تعبیر نخواهد شد
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره درخواست ترامپ و مایک پمپئو برای مذاکره با مقامات ارشد و عالی رتبه ایران اظهارکرد: این خواب آشفته ترامپ و وزیر خارجه‌اش هرگز تعبیر نخواهد شد و این قطعی است.
علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تحریم‌های آمریکا که حوزه نفت و بانکی را شامل می‌شود و از آبان ماه اتفاق می‌افتد، گفت: امکان ندارد که فروش نفت ایران با فشار آمریکا و متحدانشان به صفر برسد. ایران تسلیم نمی‌شود شاید در اوایل مشکلاتی داشته باشیم،‌ اما با وجود کشورهایی مثل چین، روسیه و یا ترکیه و یا کشورهای دوست دیگر می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.
وی گفت: در چارچوب دیپلماسی نگاه به شرق، می‌توان از سد تحریم‌ها گذشت و من آینده روشنی در این باره می‌بینم.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۴
*  خواستار گفتگوهای چندجانبه با ایران هستیم
امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: توافق هسته‌ای اجازه ثبات وضعیت ایران را داد.‎‌ وی همچنین خواستار گفت‌وگوهای چند جانبه برای حل بحران ایران شد.‎
رئیس‌جمهور فرانسه اظهار داشت: ما نباید بحران‌ها در خصوص ایران را تشدید کنیم بلکه باید برنامه زمانی برای گفت‌وگو طراحی کنیم.‎
*  خروج بیجای ترامپ از برجام، آمریکا را منزوی کرد نه ایران را
بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت اوباما فیلمی از محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و وانگ یی وزیر خارجه چین که در راهروهای سازمان ملل در حال عزیمت به محل نشست اعضای برجام بودند، منتشر کرد و نوشت: «وقتی که شما دور میز نیستید در منو هستید! خروج بی‌جای ترامپ از توافق هسته‌ای، آمریکا را منزوی کرد نه ایران را.»
** رسالت ۹۷/۷/۴
*  دشمن نمی‌تواند در جنگ سخت دستاوردی داشته باشد
سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان گفت: دشمنان ما با علم به اینکه در جنگ سخت نمی‌توانند دستاوردی داشته باشند به دنبال جنگ نرم و استحاله فرهنگی و دور کردن ملت بزرگ ایران اسلامی از قرآن و آموزه‌های دینی هستند. وی هدف اصلی دشمن در جنگ نرم را جوانان دانست و افزود: دشمن با صرف هزینه‌های بالا در جنگ نرم برای آینده جوانان برنامه‌ریزی کرده و به آن‌هم امیدوار است و ما باید بصیرت و آگاهی خود را بالا برده و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس کنیم.
*  ابوظبی و عربستان معرکه بیار منطقه هستند
محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرمنشأ کار آمریکا و اسرائیل هستند افزود: معرکه‌بیارهای منطقه‌ای مانند ابوظبی و عربستان و برخی از کشورها به میدان آمده‌اند تا نقش‌آفرینی کنند‌. ما در گذشته هم این دو کشور را در کنار صدام و منافقان دیده‌ایم.رضایی گفت: مسئولان ما در برهه‌ای باب دوستی با امارات و عربستان باز کردند و در برجام هم همین اتفاق افتاد. دشمنان قصد ضربه زدن به ما از طریق فشار مجازی و اقتصادی را دارند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۴
*  منافقین جایگاهی در میان مردم ایران ندارند
«الیزابت استیکنی»، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه دویچه‌وله در پاسخ به این سوال که چرا افراد نزدیک به ترامپ در نشست گروهک تروریستی منافقین شرکت می‌کنند و ابایی از صحبت کردن درباره برکناری نظام در ایران ندارند، مدعی شد: واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. کسانی که با گروه‌های دیگر صحبت می‌کنند کارمندان دولت آمریکا نیستند. وی در ادامه تاکید کرد که گروهک منافقین در میان مردم ایران جایگاهی ندارند. استیکنی همچنین درباره بیانیه چند مقام پیشین آمریکایی که گفته‌اند ترامپ با سیاست‌های خود خطر جنگ با ایران را ایجاد می‌کند، گفت: ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم بلکه می‌خواهیم از ابزارهای دیگر همچون تحریم‌ها، رایزنی و گفت‌وگو استفاده کنیم.
*  تکذیب دخالت آمریکا در حمله تروریستی اهواز
وزیر دفاع آمریکا ضمن رد کردن تهدیدهای ایران مبنی بر گرفتن انتقام از کسانی که در حمله تروریستی اهواز نقش داشته‌اند، ادعای دخالت آمریکا در این حمله را واهی دانست. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تهدید ایران باعث نگرانی شما شده است؟ به خبرنگاران گفت: نه، اینطور نیست. ما به طور واضح اعلام کرده‌ایم که آنها نباید ما را (در این مسئله) دخیل بدانند.
** آرمان ۹۷/۷/۴
*  درخواست سفیر ایران از انگلیس
حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس، در حساب توئیتری خود نوشت؛ «سفارت ایران در لندن ضمن تسلیم شکایت رسمی خود به «آفکام» برای بررسی اقدام غیر قانونی شبکه ایران اینترنشنال در پخش مصاحبه با سخنگوی گروه تروریستی الاحوازیه، به‌ طور جداگانه از دولت انگلیس نیز درخواست کرد که با شناسایی اعضای این گروه تروریستی، فعالیت آنها را ممنوع و از این کشور اخراج نماید.»
*  تصویب کلیات لایحه تفکیک وزارت تعاون
محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که با توجه به عریض بودن وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اصرار رئیس‌جمهور مبنی بر این موضوع با تصویب کلیات طرح تفکیک موافقت کنند و باقی بررسی‌ها را به کارگروه‌های مربوطه ارجاع کنند.
** آفرینش ۹۷/۷/۴
*  تاکید لاوروف بر پایبندی به برجام پس از نشست ایران و ۱+۴
سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه پس از نشست وزرای امورخارجه ایران و ۱+۴ درباره برجام که بامداد سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام شد، تاکید کرد که مسکو به همکاری با ایران و تعهدات خود در چارچوب برجام در راستای اصل منع تکثیر سلاح‌های اتمی پایبند است.
** قدس ۹۷/۷/۴
*  واحد پول ایران «ریال» می‌ماند
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش،‌ اظهار داشت: بر اساس یکی از این بندها عنوان شد که واحد پول جمهوری اسلامی ایران همان ریال باقی بماند. پس در متن مصوب کمیسیون نه تبدیل ریال به تومان تایید شده و نه حذف صفر در پول ملی. وی عنوان کرد: پیش از این بحث تبدیل ریال به تومان و حذف صفر آخر پول ملی مطرح بود که این موضوع در مصوبه امروز کمیسیون اقتصادی به علت شرایط موجود دیده نشده است.
*  عربستان سلاح‌هایش را در اختیار داعش قرار داد
نمایندگی سازمان عفو بین الملل در اسلواکی اعلام کرد که رژیم آل سعود سلاح‌هایی را که از اسلواکی خریداری کرده در اختیار تروریستها در کشورهای مختلف از جمله سوریه و لیبی قرار داده است.
«جلال سلیمان» معاون رئیس حزب کمونیست اسلواکی نیز فروش سلاح به رژیم آل سعود را محکوم و اعلام کرد که این سلاح‌ها سر از سوریه و داعش در آورده است.
** خراسان ۹۷/۷/۴
*  ادعاها و اتهامات ترامپ علیه ایران
رئیس جمهور آمریکا اتهامات و ادعاهای همیشگی و نیز الفاظ توهین آمیز علیه ایران را تکرار کرد.
ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل مدعی شد: ایران به مرزهای دیگر کشورها احترام نمی‌گذارد و به دنبال دخالت در امور داخلی دیگران است! او با طرح این ادعا که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از خروج آمریکا از برجام استقبال کردند، افزود: توافق هسته‌ای یک موهبت بادآورده برای ایران بود، چرا که بودجه نظامی ایران ۴۰ درصد بیشتر شد. وی بدون اشاره به ایجاد گروه‌های تروریستی توسط کشورش مدعی شد: «ایرانی‌ها منابع کشورشان را غارت می‌کنند تا آشوب را در خاورمیانه گسترش دهند و مردم ایران از این وضعیت خشمگین هستند.» وی بدون اشاره به آثار تحریم‌ها بر زندگی مردم، ادعای مردم دوستی دولت آمریکا را دوباره تکرار و تصریح کرد: تحریم‌های ایران دوباره برقرار خواهد شد و تحریم‌های دیگری هم به آن‌ها اضافه خواهد شد تا فروش نفت خام ایران کم شود. ترامپ در انتها از دیگر کشورها خواست که به گفته او «مردم ایران را حمایت و برای انزوای ایران تلاش کنند.»
** اعتماد ۹۷/۷/۴
*  استعفایی در کار نیست
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: استعفایی در کار نیست و وزیر صنعت، معدن و تجارت کماکان و با توان مضاعف به انجام وظیفه مشغول است. طرح استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه روند تضعیف دولت و در راستای تخریب روحیه مردم و مسئولان است.
** شهروند ۹۷/۷/۴
*  خنثی شدن بیش از ۱۰۰۰ توطئه در مراسم تاسوعا و عاشورا
مسئول اداره زمینی عملیات کل سپاه گفت: دشمن به شدت دنبال این است که در کشورهای منطقه و به ویژه جمهوری اسلامی ایجاد ناامنی کند. وقتی برای انتقال یک بمب از شرق و انفجار آن در تهران قریب به ۲۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند، نشان می‌دهد که به چه قیمتی حاضر هستند که به هدف خود یعنی ایجاد ناامنی دست یابند. همچنین در ماه محرم بیش از ۱۰۰۰ توطئه کشف شد از جمله خودروهای انتحاری که قصد داشتند که چه از سمت غرب و چه شرق وارد پایتخت کنند که به نوعی خنثی شد و دشمن نتوانست نقشه‌هایش را عملی کند.
** سازندگی ۹۷/۷/۴
*  هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان: اگر جبهه آمریکایی‌ها علیه ایران مستحکم‌تر شود، نه تنها چیزی بهتر و آسان‌تر نخواهد شد بلکه سخت‌تر و خطرناک‌تر نیز خواهد شد. استراتژی اعمال حداکثر فشار آمریکا علیه ایران به تنهایی نتیجه نمی‌دهد و خطر وخامت اوضاع در منطقه را ایجاد می‌کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شدیدا نگران وضع اقتصادی کشور هستیم
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی بار دیگر نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ابراز نگرانی کرد و ضمن ابراز همدردی با آنان، مسؤولان را به تلاش برای حل مشکلات مردم توصیه کرد.این مرجع تقلید که صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، از این که گاهی اوقات گوش شنوایی برای  حل مشکلات پیدا نمی شود ابراز تاسف کرد و گفت: در شرایط کنونی تغییر قیمت‌ها ساعتی و لحظه‌ای شده و مردم بویژه اقشار ضعیف،  کارمند و کارگران و بازنشستگان که حقوق ثابتی دارند را شدیدا دچار مشکل کرده است.
طلاب حوزه‌های علمیه از مسائل اجتماعی غافل نباشند
ایرنا/ آیت الله مصباح یزدی گفت: غفلت از مسائل سیاسی و اجتماعی از سوی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، همچون وابستگی به مسائل دنیوی، بیراهه و مذموم است.عضو جامعه مدرسین افزود: کسانی که با شعار بی اعتنایی به دنیا و تظاهر به فقر و ساده زیستی، از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل شده اند و خود را از سختی‌های این مسیر رها کرده اند، دچار افراط و تفریط شده اند.وی با اشاره به تصور برخی که روحانیت را فقط یک شغل آبرودار می‌دانند و سقف پرواز خود را محدود کرده‌اند، اظهار داشت: اگر طلبه‌ای با این تصور به حوزه علمیه آمده باشد، با وجود این که در مسیر خوبی گام نهاده اما به زودی پشیمان خواهد شد
قرآن محور تمام حرکت‌ها در حوزه باشد
ایکنا/ آیت‌الله غروی، با بیان اینکه قرآن کریم باید محور و رهبر همه حرکت‌ها و فعالیت‌ها در حوزه و جامعه باشد تاکید کرد: در صورتی می‌توانیم جامعه را موفق به انس با قرآن کنیم که پیوند عاطفی میان قرآن و مردم ایجاد شود.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: قرآن آن قدر عظمت دارد که امام سجاد (ع) در مورد آن فرمودند: اگر مشرق و مغرب زمین از بین برود و من در زمین تنها باشم با قرآن احساس وحشت و تنهایی نمی‌کنم؛ بنابراین اگر انسان با روش درست و عمیق سراغ قرآن برود مشکلات او برطرف خواهد شد و بهترین انیس و مونس انسان کلام خداوند است.
علت دشمنی با  حزب‌الله شکست اسرائیل از حزب الله است
تسنیم/ میشل عون رئیس جمهور لبنان در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو با اشاره به اینکه بستر مردمی حزب‌الله لبنان بیش از یک‌سوم ملت لبنان است، تأکید کرد که در صورت تجاوز اسرائیل، حزب‌الله حق دفاع از خود را دارد.وی ادامه داد که فشارهای بین المللی ضد حزب‌الله لبنان موضوع تازه‌ای نیست. این فشارها در حال افزایش است و برخی جریان‌ها نیز بعد از شکست در تسویه حساب‌های نظامی، به‌دنبال تسویه حساب‌های سیاسی با این حزب هستند. عون ادامه داد که تمامی این اتفاقات به این علت است که حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۹۳ و سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ اسرائیل را شکست داده است.
اروپا یی‌ها  قصد حمایت از برجام  دارند
صدا و سیما/معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص سخنرانی شب گذشته  روسای جمهور ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهارداشت: باتوجه به سیاست‌های دولت آمریکا و مشکلاتی که برای  جامعه جهانی ایجاد می‌کند یک نوع تک روی در عرصه بین المللی به چشم می‌خورد این در حالی است که مسئولین دیگر کشورها هم به چند  جانبه گرایی مذاکرات و نگرش‌های جهانی اشاره داشتند. عباس عراقچی از برگزاری جلسه شورای امنیت روز آینده خبر داد و افزود: با خبر هستیم که دیگر اعضای اروپایی این شورا قصد حمایت از برجام  دارند و بر لزوم پایبندی بر آن تاکید خواهند کرد. بنده مطمئن هستم جلسه فردا برخلاف خواست و میل آقای ترامپ برگزار خواهد شد و این  اتفاق به انزوای بیشتر آمریکا می‌انجامد.
  مبارزه با ایران به نفع کشورهای عربی و اسرائیل است!
مهر/«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا در نشستی در نیویورک تحت عنوان «علیه ایران  هسته‌ای متحد هستیم» با حضور عناصر وابسته به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» اظهار داشت: مبارزه با  تهدیدات ایران به نفع کشورهای حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی است.وی در ادامه سخنرانی خود در این نشست که با حضور نمایندگان بحرین، عربستان، یمن، رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار شد، گفت: نفوذ ایران در منطقه طی ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است و اقدامات ایران در منطقه باید برای این کشور هزینه ساز باشد.سفیر امارات در ادامه یاوه گویی‌های خود عنوان کرد: سیاست‌های ایران بعد از توافق هسته‌ای تغییری نکرده است.
اعتراض نمایندگان به وضعیت اقتصادی کشور
مهر/ در پی تجمع وتحصن تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در مقابل جایگاه  هیات رئیسه برای برگزاری جلسه غیرعلنی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، وعده داد هیات رئیسه با  دعوت از وزیر اطلاعات و مسئولان دولتی مساله حادثه اخیر خوزستان و نیز موضوعات اقتصادی را بررسی خواهد کرد.نایب رئیس مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس جلسه‌ای را با وزارت اطلاعات، دولت و مراجع ذیصلاح برای بررسی مساله خوزستان و  مسائل اقتصادی برگزار می‌کند و جمع‌بندی آن جلسه را روز یکشنبه در صحن علنی ارائه خواهد کرد.
حادثه اهواز واقعیت  عریان حامیان تروریسم را نشان داد
فارس/ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان «گفتگوی امنیتی منطقه ای» طی سخنانی،  اعلام کرد: تداوم گفتگوهای سازنده نقشی مهم در ایجاد امنیت، صلح و رفاه برای منطقه خواهد داشت.شمخانی «اقدام تروریستی اخیر در شهر اهواز توسط یک گروهک وابسته به بیگانگان» را «نشان دهنده تلاش سازمان یافته جریان  تروریسم و حامیان آنها برای ایجاد ناامنی» بیان کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام ضدانسانی اظهار داشت: این حادثه تروریستی بار دیگر  معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند و واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریستها را  که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نیز نشدند در معرض نگاه جهانیان قرار داد.
۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت به بهره برداری رسید
فارس/ مراسم افتتاح و بهره برداری از ۱۱۰ مدرسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام  (ره) اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم کشور امروز با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و محمد  مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در محل نمایشگاه بنیاد برکت برگزار شد.
صحبت‌های ترامپ درباره ایران در تناقض است
ایرنا /شبکه تلویزیونی سی ان ان پس از پایان نطق دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل به تحلیل آن پرداخت و گفت :سخنان ترامپ درباره ایران تماما در تناقض است.خبرنگار بخش امنیت ملی سی ان ان دراین باره گفت: آنچه که  ساعاتی پیش در توئیت ترامپ درباره ایران می‌بینیم که در آن رئیس جمهوری ایران را فردی دوست داشتنی می‌خواند و سپس در بدو ورود  به سازمان ملل هرگونه دیدار با طرف ایران را منتفی می‌داند و سپس در پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل لحن خود را تغییر داده و  دولت ایران را مستبد می‌خواند، تمامی گفتارهایی است که در باره ایران در تضاد است.
گزارش تکراری وزارت خارجه آمریکا علیه ایران
 ایرنا/ همزمان با اظهارات ضد ایرانی ‘رییس جمهور آمریکا وزارت  خارجه این کشور نیز در گزارشی ۴۸ صفحه‌ای با طرح اتهامات و ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی ؛ تلاش کرد چهره‌ای منفی از  جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارد.این گزارش که بامداد امروز (چهارشنبه ) رسانه‌ای شد ؛ در هفت فصل منتشر شده است که به ترتیب اتهامات و ادعاهایی  را با موضوعات «حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشکی ایران، فعالیت‌های مالی غیرقانونی در ایران، تهدید ایران برای امنیت دریایی،  تهدید ایران برای امنیت سایبری، نقض حقوق بشر در ایران و استثمار محیط زیست»مطرح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *