خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۳

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: عاشورا با پوست، خون و جان مردم عجین است
  • رهبر معظم انقلاب: گوشمالی سختی به عوامل بزدل حادثه تلخ اهواز خواهیم داد
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: حوزه علمیه مقاصد شریعت و معارف الهی را برای جامعه اسلامی و جهانی تبیین کند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: علوم غربی در پاسخگویی به نیازهای جهان بی نتیجه بوده است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: تروریسم تکفیری ریشه در برخی کشورهای منطقه دارد
  • شورای امنیت سازمان ملل جنایت تروریستی اهواز را محکوم کرد

 

** جام جم ۹۷/۷/۳
*  استیضاح شریعتمداری فعلا متوقف شد
عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر دولت هفته آینده اصلاحات و تغییراتی که به مجلس وعده داده را انجام ندهد، استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت در مجلس اعلام وصول می‌شود.
** همشهری ۹۷/۷/۳
*  منتظر دست انتقام ایران باشند
سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در حاشیه مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرفداران منطقه‌ای خود با توسل به این گروهکهای تروریستی در پی اهداف شوم خود هستند. این اقدام گروهک تروریستی در واقع ادامه مبارزه و جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها با ملت ایران است که مرکز ثقل آن در اداره خزانه‌داری آمریکاست و این بار در قالبی ددمنشانه و مردم‌کش جلوه پیدا کرده است. تروریست‌ها منتظر دست انتقام ملت ایران باشند.
** کیهان ۹۷/۷/۳
*  گوشمالی سخت در انتظار عوامل ترور اهواز
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار قهرمانان ورزشی: بر اساس گزارشها این کار بزدلانه (حادثه اهواز) کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است. مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.
– مدال واقعی شمایید، زیرا بالاترین ارزش برای یک کشور و لازمه پیشرفت آن، وجود نیروی انسانی کارآمد، مؤمن، جدی، با هوش و پر تلاش است.
– مستکبران از پیروزی ملت ایران در هر عرصه‌ای خشمگین می‌شوند، بنابراین پیروزی شما در واقع پیروزی ملت و شکست جبهه وسیع دشمنان ایران است، به همین دلیل حقیقتاً به شما افتخار می‌کنم و پیام‌های تشکر من به شما به معنای واقعی کلمه، برآمده از دل است.
– خاضع و خاشع شدن در مقابل هنجارهای استکبار مایه افتخار نیست، بنابراین در مقابل تهدید به اینکه اگر فلان مسابقه را ندهید یا کاری را انجام ندهید، فلان فدراسیون از شما ناراضی می‌شود، نباید تسلیم تهدیدها و هنجارهای غلط و تحمیلی شوید.
– جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب، رژیم صهیونیستی و رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی را به رسمیت نشناخت، البته رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی سقوط کرد و رژیم غاصب، کذّاب و نژادپرست صهیونیستی نیز ساقط خواهد شد.
*  احداث و بازسازی ۱۰۷۵ مدرسه
فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در آیین افتتاح هشت پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در سطح استان گلستان اظهار کرد: سپاه در کنار ماموریت اصلی خود بحث محرومیت‌زدایی، را در دستور کار قرار داده است.
سرتیپ ضیاءالدین حزنی با بیان اینکه با سازمان نوسازی مدارس کشور قرارداد همکاری برای ساخت ۳۰۰ هزار متر مربع کلاس درس در مناطق محروم منعقد کردیم، یادآور شد: به همت آموزش و پرورش یک هزار و ۷۵ مدرسه در کشور را احداث و بازسازی کردیم.
** شرق ۹۷/۷/۳
*  ادعای روسیه درباره حضور ایران در بلندی‌های جولان
سفارت روسیه در اراضی اشغالی مدعی شد که رژیم صهیونیستی از روسیه خواسته تا به وضعیت گروه‌های تحت حمایت ایران در مرز بلندی‌های جولان سامان دهد.
سفارت روسیه در اراضی اشغالی ساعاتی قبل در توییتی با طرح این ادعا ادامه داد که پس از انجام گرفتن صحبت‌هایی میان روسیه و ایران، این گروه‌ها به همراه جنگ‌افزارهای سنگین، ۱۴۰ کیلومتر از سمت شرق از این مرز فاصله گرفته‌اند.
** ایران ۹۷/۷/۳
*  ترامپ جبران کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران در یکی از نخستین برنامه‌های خود در نشست با مدیران رسانه‌ای امریکا با اشاره به عهدشکنی امریکا در چارچوب برجام، گفت: «ترامپ در حقیقت چند اقدام بسیار نادرست را علیه ایران و ملت ایران انجام داده است. او بی دلیل از توافق برجام خارج شده، ملت ایران را بدون هیچ دلیلی تحریم و تهدید و در امور داخلی ما دخالت کرده است. قبل از هر بحثی این اقدامات نادرست باید جبران شود.» او در پاسخ این پرسش که اگر اروپایی‌ها هم در موضوع برجام به امریکا بپیوندند ایران چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: «ایران تاکنون به تعهدات خود به برجام پایبند بوده و اگر ۵ کشور به تعهدات‌شان پایبند باشند، می‌توانیم آن را حفظ کنیم و اما اگر شرایط دیگری پیش بیاید، به طور طبیعی ما هم در آن شرایط تصمیم خود را اتخاذ می‌کنیم.»
*  ادعای ضد ایرانی الشرق الاوسط
روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن، در ادامه داستان‌سرایی‌های قبلی رسانه‌های عربی-امریکایی علیه ایران در گزارشی ادعا کرد ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، اخیراً پس از عبور از خاک ایران وارد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شده است. این روزنامه همچنین به نقل از منابع امنیتی ناشناس در ادعایی مضحک گفته است که داعش با همکاری ایران(!) مکانی را در شهر زاهدان برای میزبانی از عناصر خود در اختیار دارد و بغدادی نیز پس از ورود به ایران به زاهدان رفته و از آنجا به افغانستان سفر کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۳
*  وقت برکناری نتانیاهو رسیده است
رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار تغییر نخست وزیر فعلی این رژیم به خاطر آنچه «کوتاهی در زمینه مسأله فلسطین» خواند، شد.
تزیپی لیونی رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در گفتگویی تلویزیونی بنیامین نتانیاهو را نخست وزیری بد توصیف و اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است تا نتانیاهو از سمتش کنار گذاشته شود و فرد دیگری به جای او انتخاب شود.
*  همه عوامل حادثه تروریستی اهواز شناسایی شده‌اند
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: همه عوامل این حادثه شناسایی شده‌اند و در زمان مقتضی خود قطعا یک گوشمالی سنگینی را خواهند دید.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی در پاسخ به پرسشی درباره پاسخ نیروهای مسلح به تروریست‌های حمله تروریستی روز شنبه اهواز، اظهار کرد: کسانی که حادثه تروریستی اهواز را رقم زدند سرنوشتی جز همان سرنوشت صدام و صدامیان نخواهند داشت و قطعا برخورد بسیار شدید و سختی با کسانی که مسبب این حادثه هستند در آینده به عمل می‌آید.
** وطن امروز ۹۷/۷/۳
*  کشور‌های اروپایی لانه فساد تروریست‌ها هستند
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان می‌گوید در اسناد سازمان ملل از گروهک‌های تروریستی دفاع شده و دبیرکل این سازمان باید بلافاصله از ملت ایران به خاطر گزارش‌های جدید و قدیمش عذرخواهی کند و یکی از خبط‌ها و فضاحت‌های بزرگ سازمان ملل این است که پوششی برای فعالیت‌های تروریستی با عنوان مدافعان حقوق بشر درست کرده است. محمدجواد لاریجانی اظهار داشت: امروز کشور‌های اروپایی لانه فساد تروریست‌ها هستند و این دامن آنها را خواهد گرفت. امروز منافقین، گروهک‌های پژاک و کومله و امثال اینها از کوچک و بزرگ در کشور‌ها و پایتخت‌های اروپایی براحتی زندگی می‌کنند، در آنجا پول جمع‌آوری می‌کنند و شبکه‌های اطلاعاتی سیا و دیگران به اینها پول می‌دهند و نیرو‌های مختلفی را به کار می‌گیرند و توطئه می‌کنند و همه اینها خلاف مقررات بین‌المللی است.
*  آمادگی دانمارک برای تحویل تروریست‎ها به ایران
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک در پاسخ به سؤالی درباره این درخواست ایران گفت: اگر اثبات شود اعضا یا افرادی وابسته به این تروریست‌ها در دانمارک حضور دارند، این افراد باید محاکمه و زندانی شوند. اسپرسن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دانمارک درخواست استرداد تروریست‎ها را داشته است؛ آیا ما این کار را انجام خواهیم داد؟ اظهار داشت: فکر می‌کنم باید این کار را انجام دهیم. اگر شواهد کافی برای آن وجود داشته باشد انجام می‌دهیم.
** جوان ۹۷/۷/۳
*  امنیت مردم قابل تسامح نیست
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امنیت مردم به هیچ عنوان قابل مجامله و تسامح نیست، به سازمان قضایی نیروهای مسلح دستور داد که علل وقوع حادثه تروریستی در اهواز را به دقت بررسی کند.
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: اجانب و فراعنه منطقه و همچنین مزدورانی که در کشورهای غربی لانه کرده اند به دنبال ایجاد بحران در کشور ما هستند و بر این اساس تروریستها را به انجام چنین عملیاتی تحریک می‌کنند اما عملیات اخیر فاقد هرگونه ارزش نظامی بود و صرفاً مردم بی گناه غیرنظامی و برخی اعضای نیروهای مسلح را که در یک رژه نمادین شرکت کرده بودند به خاک و خون کشیدند که این امر نزد همه وجدان‌های بیدار در جهان محکوم است.
*  تروریسم تکفیری ریشه در برخی کشورهای منطقه دارد
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیئت همراه با تصریح بر شناسایی و پیگیری ریشه‌های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقبیح سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفتگوهای سازنده،تلاش‌های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۳
*  به زودی سران مفسدان اقتصادی در میدان آزادی اعدام می‌شوند
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به دیدار صبح امروزش با سخنگوی قوه قضاییه گفت: در دیداری که امروز داشتم خبر اعدام تعدادی از سران مفسدان اقتصادی در ملاء عام و در میدان آزادی به بنده داده شد که این حکم به زودی توسط دستگاه قضایی اجرا می‌شود.
خجسته همچنین از صحبت با رییس مجلس برای به جریان افتادن تحقیق و تفحص از قوه مقننه خبر داد و افزود: تحقیق و تفحص از مجلس را آغاز کرده‌ایم و این درخواست‌مان هم‌اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه است و رییس این کمیسیون باید هرچه سریع‌تر این درخواست را بررسی کند. *  توافق هسته‌ای باید حفظ شود
ترزامی، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد که به اعتقاد وی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است و توافق باید به قوت خود باقی بماند.
ترزامی ‌افزود: طبق آن چیزی که می‌بینیم باور داریم که ایران به تعهداتش عمل می‌کند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باید حفظ شود. موضوع پایبندی ایران به این توافق چیزی است که من نظری متفاوت از رئیس‌جمهور ترامپ دارم.
وی همچنین گفت: ما با آمریکا در این مورد که دیگر جنبه‌هایی در رفتار ایران وجود دارد که باید به آنها نیز رسیدگی کرد، موافق هستیم. همچون موشک‌های بالستیک و عملکرد ایران در منطقه. اینها موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
** رسالت ۹۷/۷/۳
*  خواب آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران تعبیر نمی‌شود
وزیر نفت گفت: حذف نفت ایران در میان‌مدت امکان‌پذیر نیست، اما در کوتاه مدت آمریکایی‌ها مسائلی در ذهن شان هست تا اگر شده حتی برای یک ماه به‌صورت نمادین صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، اما این خواب هیچ گاه تعبیر نمی‌شود. بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک در الجزایرگفت:دراین نشست بر پایبندی به سهمیه‌ها تاکید شد و هیچ بحثی درباره افزایش تولید مطرح نشد.
*  خانواده‌های شهدا ومجروحان حادثه تروریستی اهوازتحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند
رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران تأکید کرد: خانواده‌های شهدا ومجروحان حادثه تروریستی اهوازتحت پوشش بنیاد شهید وامورایثارگران قرارمی‌گیرند. حجت الاسلام شهیدی دردیداربا جمعی ازمجروحان حادثه تروریستی اهواز، گفت: چنین حوادثی نه تنها برروحیه مردم ما تأثیرمنفی نمی‌گذارد، بلکه آنها را برای مقابله با دشمنان متحد ومنسجم می‌کند.وی افزود: خوشبختانه روحیه مجروحان وآسیب دیدگان این حادثه بسیارعالی است ونشان‌دهنده جاری بودن روحیه وفرهنگ ایثاروفداکاری درجامعه اسلامی وبین تک تک مردم کشورمان است.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۳
*  عربستان پرونده شهدای ایرانی مسجدالحرام را به جریان انداخت
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر با بیان این‌که بعثه و سازمان حج دو پرونده منا و مسجدالحرام را در شرایطی که روابط ایران و عربستان در تخاصم به سر می‌برد، گام به گام جلو برده‌اند و در همه مذاکرات سیاسی با مقامات آن کشور به عنوان نخستین موضوع پیگیر شده‌اند، گفت: اخیرا نامه رسمی از سوی دفتر نمایندگی عربستان در نیویورک فرستاده و درخواست شده اسامی شهدای مسجدالحرام و بازماندگان آن حادثه را بفرستیم که شنبه گذشته (۳۱ شهریورماه) آخرین وکالت‌نامه امضا شد. ان‌شاءالله این اسامی را می‌فرستیم و امیدواریم اولین بخش پرداخت‌های دیه به خانواده‌های مسجدالحرام به‌زودی انجام شود.
** آرمان ۹۷/۷/۳
*  سیاست ایران همکاری‌های منسجم مبتنی بر عدالت و صلح است
وزیر کشور تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همکاری‌های منسجم مبتنی بر عدالت، صلح و توسعه است و آمادگی کامل داریم با همه کشورهای منطقه بجز رژیم صهیونیستی این روابط را گسترش دهیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار رامیل اسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، دولت و مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری گسترش و بسط همکاری‌های متقابل با کشورهای همسایه است، گفت: معتقدیم با توجه به ظرفیت، امکانات و منابعی که در منطقه وجود دارد می‌توانیم به صلح، توسعه و بهبود وضع مردم کمک کنیم.
*  تشکیل ۶۶۸ پرونده احتکار به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بیشترین انرژی ما در چند ماه گذشته صرف موضوع مبارزه با احتکار شده و ۶۶۸ پرونده با عنوان احتکار داشتیم که ۱۰۰هزار میلیارد ریال ارزش این پرونده‌ها بوده است. یاسر رایگانی با اشاره به آمار عملکرد شش‌ماهه از وضعیت پرونده‌های سازمان تعزیرات بیان کرد: ۲۳۲هزار و ۱۴۲ فقره کل پرونده‌های ما بوده است، تعداد ۱۷۷هزار و ۲۸۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات به ما ارجاع شد و در مقایسه با سال گذشته نشان‌دهنده رشد هفت‌درصدی تعداد پرونده‌های کالا و خدمات است.
** آفرینش ۹۷/۷/۳
*  در صورت درخواست رئیس جمهور ایران برای مذاکره، ترامپ بررسی می‌کند
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اینکه مقامات ایران گفته‌اند با آمریکا مقابله خواهند کرد، گفت: آنها تا جایی که بخواهند می‌توانند با ما مقابله کنند اما مشکل اینجاست که آنها دوست ندارند درباره هشدارهای ما به آنها صحبت کنیم. ما درباره آزمایش موشک‌های بالستیک به آنها هشدار داده‌ایم. ما حمایت از تروریسم را به آنها گوشزد کردیم. ما درباره فروش سلاح نیز هشدار داده‌ایم. نیکی هیلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) مخالفتی با آن داشته باشد. رئیس‌جمهور ایران تاکنون درخواستی نداده است اما اگر وی خواستار این دیدار شود از نظر من رئیس‌جمهور به طور جدی آن را بررسی خواهد کرد.
*  ۶۰ عالم و مبلغ دینی در زندان‌های عربستان هستند
حساب کاربری”بازداشت شدگان عقیدتی” در عربستان در توییتر اعلام کرد: تعداد استادان دانشگاهی که بازداشت شده‌اند به ۵۰ تن می‌رسد. همچنین ۲۵ خبرنگار، ۲۰ فعال حقوقی و ۱۰ وکیل نیز بازداشت شده‌اند. این حساب کاربری هفته گذشته اعلام کرده بود که تعداد بازداشت‌شدگان سیاسی در عربستان به ۲۶۱۳ تن رسیده است. به گفته فعالان منظور از این رقم تعداد بازداشت شدگان بعد از سپتامبر ۲۰۱۷ است.
** قدس ۹۷/۷/۳
*  دستگیری ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی تروریست‌های اهواز
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی وزیر اطلاعات گفت: ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی کننده و دخیل در حادثه اهواز دستگیر شدند. در همین راستا حامیان و هادیان خارجی اقدام تروریستی مذکور شناسایی شدند.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات نیز آمده است: در پی اقدامات صورت گرفته در آغازین دقایق حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، هویت تیم ۵ نفر تروریستی وابسته به گروه‌های تجزیه طلب تکفیر تحت حمایت کشورهای مرتجع عربی شناسایی و خانه تیمی این تروریست‌ها کشف شد.
*  نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه
نخستین نشست یک روزه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه تحت عنوان گفتگوی امنیتی منطقه‌ای با حضور ایران، روسیه، چین، هندوستان و افغانستان در تهران برگزار می‌شود.
در این نشست که به ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، راه‌های مبارزه با تروریسم، افراطی گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا، مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
** خراسان ۹۷/۷/۳
*  بازگشت مبلغ کلاهبرداری ۲۲میلیارد تومانی پیامک‌های ارزش افزوده از مردم آغازشده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز بازگشت مبلغ کلاهبرداری ۲۲ میلیارد تومانی از مردم در حوزه ارزش افزوده خبرداد.
محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر وجود عزم راسخ برای برخورد با سوء استفاده از ناآگاهی مردم در بخش ارزش افزوده، گفت: یکی از کلاهبرداری‌ها در حوزه خدمات ارزش افزوده است که رقم ۲۲ میلیارد تومان را شامل می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده،بازگشت پول مردم در این پرونده از روز یک شنبه آغاز شده است.
** اعتماد ۹۷/۷/۳
*  مسکو سامانه‌های اس-۳۰۰ ارتش سوریه را تحویل می‌دهد
ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه با همتای سوری‌اش بشار اسد تماس تلفنی برقرار کرد و با یکدیگر درباره آخرین تحولات سیاسی در سوریه و توافق ادلب و نحوه اجرای آن گفت‌وگو کردند. بشار اسد در این گفت‌وگوی تلفنی به پوتین و ملت روسیه به خاطر حادثه سقوط هواپیمای نظامی روسیه «ایلوشین۲۰» و کشته‌شدن ۱۵ نظامی روسی تسلیت گفت. از سوی دیگر، پوتین اسراییل را مسوول ساقط‌شدن هواپیمای روسی خواند و به بشار اسد اطلاع داد که روسیه سامانه‌های دفاع هوایی سوریه را تقویت و این کشور را به سامانه مدرن «اس- ۳۰۰» مجهز خواهد کرد.
** شهروند ۹۷/۷/۳
*  دولت در هر شرایطی کالاهای اساسی را تامین می‌کند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت در شرایط دشوار پیش‌رو از اقشار ضعیف جامعه صیانت کرده و اعتبارات مناسبی را برای حمایت از آنها در نظر گرفته است و مردم اطمینان داشته باشند که کالاهای اساسی و نیازهای مرتبط با دارو و درمان در هر شرایطی تامین می‌شود.
** سازندگی ۹۷/۷/۳
*  سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه: هیچکس گمان نکند مردمانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگران شوند. کسانی که می‌گویند ناامنی را به درون سرزمین ایران می‌کشانند، مشخص است که کانون طراحی این توطئه‌ها هستند و ما از این دشمنان انتقام سختی خواهیم گرفت. به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم. آنها فقط شکست را آموخته‌اند. در مکتب ما،‌ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تنها آموخته‌اند که چگونه شکست بخورند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عاشورا با پوست، خون و جان مردم عجین است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مجالس و برنامه‌های عزاداری اباعبدالله(ع) فرهنگ عاشورا را عجین با پوست، خون و جان مردم دانست.استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار نظر دشمنان و معاندان فرهنگ اسلامی و شیعه که می‌گویند باید عاشورا و عزاداری را تحریم کنیم، این اظهار نظرها را ناشی از بی خبری، حماقت و جهل آنان نسبت به فرهنگ عاشورا ارزیابی کرد وگفت: مگر می‌شود این برنامه را تحریم کرد؛ تمام دنیا هم بخواهد تحریم کند راه به جایی نخواهند برد.ایشان همگان را نسبت به حفظ و تقویت ارزش‌های دینی در جامعه توصیه و تاکید کرد: دشمن از همین ارزش ها ناراحت هست، ما هم باید روی همین مبانی اصرار کنیم و با تمام وجود در حفظ و تقویت آن بکوشیم.
حوزه علمیه مقاصد شریعت و معارف الهی را برای جامعه اسلامی و جهانی تبیین کند
رسا/آیت الله شب زنده‌دار، با تسلیت ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع)، جنایت تروریستی ظالمان و خبیثان زمان علیه مردم بی دفاع را محکوم کرد.عضو جامعه مدرسین با آرزوی موفقیت برای طلاب در سال جدید تحصیلی یکی از هدفگذاری‌های مهم طلاب را فقاهت دانست و اظهار داشت: امروز در حوزه علمیه به معنای واقعی نیازمند فقاهت هستیم نه این که تنها سخنگوی فقیهان باشیم بلکه فقیه شدن لازم است.وی با بیان این که فقیه شدن احتیاج به کار و تلاش شبانه روزی و مجدانه دارد، ابراز داشت: مباحث دارای عمق و گستردگی بسیار است و جامعه اسلامی و جهانی از حوزه‌های علمیه توقع و انتظار دارد که مقاصد شریعت، احکام و معارف الهی را تبیین کند.
علوم غربی در پاسخگویی به نیازهای جهان بی نتیجه بوده است
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی در نشست معاونان پژوهشی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه قم با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد پیشرفت مراکز حوزوی هستیم، گفت: قبل از انقلاب اسلامی مراکز تخصصی حوزوی وجود نداشت، اما هم اکنون شاهد رشد روز افزون این مراکز هستیم.وی با تأکید بر این که حوزه علمیه در حال حاضر بسیار پویا و بالنده است، ابراز داشت: کسانی که مردم را از حوزه ناامید می‌کنند و یا به دنبال ناامید کردن مردم از حوزه هستند، انصاف داشته باشند و این پویایی‌هایی که به برکت انقلاب در حوزه علمیه به وجود آمده را مشاهده کنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که علوم غربی در پاسخگویی به نیازهای جهان بی نتیجه بوده است، گفت: ما معتقدیم به برکت قرآن کریم و عترت یک منبع و سرمایه سرشاری داریم که به وسیله آن می‌توان نیاز همه بشریت را پاسخ گفت.
اروپا درصدد راه اندازی نهادی مالی برای تجارت با ایران است
باشگاه خبرنگاران/وزرای خارجه ایران و اعضای باقیمانده برجام برای دومین بار پس از خروج آمریکا از این توافق در مقر سازمان ملل در نیویورک تشکیل جلسه دادند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از پایان این نشست با قرائت یک بیانیه بر تعهد مشترک اعضا بر حفظ و ادامه برجام و پیشبرد اموری از جمله مدرن‌سازی راکتور اراک تاکید کرد.موگرینی در ادامه این بیانیه تاکید کرد که اتحادیه اروپا به تعهدات برجامی خود و ایجاد کانالی برای ادامه صادرات نفتی ایران و تجارت با این کشور پایبند است و برخورداری ایران از منافع اقتصادی برجام را ضروری می‌داند. وی همچنین از تشکیل یک نهاد قانونی برای تسهیل تراکنشهای مالی اتحادیه اروپا با ایران و تداوم تجارت کشورهای اروپایی با تهران مطابق با قوانین این اتحادیه خبر داد.
 محکومیت جنایت تروریستی اهواز درشورای امنیت
باشگاه خبرنگاران/ شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای حمله تروریستی اخیر در اهواز را به شدیدترین وجه محکوم کرده و عمیق‌ترین مراتب همدردی و تسلیت را با خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز داشت. «اعضای شورای امنیت مجددا تاکید کردند که تروریسم در تمامی اشکال و مصادیق یکی از شدیدترین تهدید‌های صلح و امنیت بین المللی است.»
آمریکاییها از سوریه خارج نمی شوند
باشگاه خبرنگاران /جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: «تا زمانی که نیرو‌های ایرانی شامل شبه نظامیان وابسته به این کشور و یا نیرو‌های متحد آن نظیر حزب الله در سوریه باشند ما نیروهایمان را از این کشور خارج نخواهیم کرد.»واشنگتن پست نوشت، اظهارات بولتون نشان می‌دهد که دولت آمریکا ماموریتی فراتر از مبارزه با داعش در سوریه دارد.
اروپایی‌ها در حفاظت از برجام شکست خورده‌اند
باشگاه خبرنگاران/خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی نوشت: اردیبهشت امسال پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا، این کشور را از توافق هسته‌ای خارج کرد، یکی از مقامات ارشد آمریکایی در نشستی که در واشنگتن برگزار شد به دیپلمات‌های اروپایی گفت تلاش آنها برای نجات این توافق از طریق محافظت از سرمایه گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ایران راه به جایی نخواهد برد. این مقام آمریکایی در آن جلسه به دیپلمات‌های اروپایی گفت: شما نمی توانید مانع اقدامات امریکا شوید.گزارش رویترز می‌افزاید اکنون که تنها شش هفته تا آغاز موج بعدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران (در چهارم نوامبر) باقی مانده است، دیپلمات‌های اروپایی اذعان می‌کنند که این مقام آمریکایی راست می‌گفته است.
ایران از قربانیان اصلی تروریسم در جهان است
 ایرنا/دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین اقدامات تروریستی را جنایتکارانه ترین اقدامات ضد بشری عنوان کرد و گفت: ایران از قربانیان اصلی تروریسم در جهان است.’چین یونگ’  با بیان اینکه تروریسم و افراط گرایی جهان را تهدید می کند تصریح کرد جامعه جهانی در برابر حرکت های تروریستی در هرکجا که باشند مسئولیت دارد.دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین با اشاره به اینکه ایران بارها از جانب تروریست ها ضربه خورده است تصریح کرد ایران جزو کشورهایی است که در مبارزه با این پدیده از هیچ تلاشی دریغ نکرده و عاملی مهم برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و نابودی تروریسم بوده است.’چین’ تصریح کرد: ایران برخلاف تبلیغات رسانه های غربی نه تنها تهدیدی برای صلح جهانی نیست بلکه خود بارها هدف اقدامات تروریست ها قرار گرفته است.
ادعای سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی درباره نظامی بودن کشتی تجاری ایران
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن در نشستی مطبوعاتی با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران، در اظهاراتی بی اساس گفت تهران به بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد و قانون بین الملل را نقض می‌کند.وی با نشان دادن تصاویری از یک کشتی ایرانی مدعی شد که این کشتی با آنکه با نام تجاری ثبت شده، اما یک کشتی نظامی به نام«ساویز» است که اقدام به رصد کشتی‌هایی می‌کند که از تنگه باب المندب عبور می‌کنند.
الحاق به کنوانسیون با حق تحفظ امکان‌پذیر است
صدا و سیما/رئیس مجلس در نشست علنی امروز مجلس درپاسخ به اخطار حاجی دلیگانی در جریان رسیدگی به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی گفت: دو لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و مبارزه پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.آقای لاریجانی همچنین تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون وین می‌توانیم با حق تحفظ به کنوانسیون ملحق شویم و در این مسیر اگر کشوری شروط ما را نپذیرفت می‌تواند در آن خصوص با ما همکاری نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *