خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: ملت ایران محکم‌تر از قبل از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهد کرد
  • آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی: عاملان حادثه تروریستی اهواز با پاسخ کوبنده به سزای اعمال شان برسند
  • رئیس جمهور: امریکا را برای تجاوزگری و دخالت‌هایش پشیمان می‌کنیم
  • آیت الله خاتمی: دشمن دست از شیطنت علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی برنمی‌دارد
  • آیت الله اعرافی: احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است
  • بیانیه سپاه پاسداران: در آینده‌ای نزدیک انتقام مهلک و فراموش نشدنی از تروریست‌ها گرفته خواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۷/۲
*  هیأت دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد
هیأت دولت با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم در اهواز، تاکید کرد: دولت روز تشییع پیکر عزیزان ملت امروز (دوشنبه) را عزای عمومی اعلام می‌کند.
*  استیضاح وزیر راه کلید خورد
طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیش از ۵۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. در این طرح به سوءمدیریت در ساماندهی بازار مسکن، نابسامانی در مسکن مهر و مشکلات موجود در حوزه راه و جاده‌‌ای و همچنین مشکلات مربوط به راه‌آهن اشاره شده است.
** همشهری ۹۷/۷/۲
*  ابراز همدردی مقتدی صدر
مقتدی صدر از رهبران سیاسی و مذهبی عراق در یک پیام توییتری و هشتگ یک جمله فارسی با ایرانیان ابراز همدردی کرد. او در جمله کوتاه فارسی خود نوشت: صبر کنید پیروز خواهید شد و در ادامه پیام خود به زبان عربی نوشت: بار دیگر دست‌های افراط‌گرایی همسایه ما ایران را هدف قرار داد تا امنیت آن را بر هم زند و ملت آن را دچار رعب و وحشت کند، اما ملت ایران دوستدار میانه‌روی و قوی‌‌تر از آن است که از تاریکی بترسد.
** کیهان ۹۷/۷/۲
*  یک دوتابعیتی دیگراز وزارت نفت با ده‌ها میلیارد تومان اختلاس به گرجستان گریخت
مسئول فروش فرآورده‌های نفتی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی متواری شد.
ظاهرا ح.ط. که مدت ۲ سال و نیم در این سمت مشغول به کار بوده است پیش از این دو بار دیگر نیز دست به سوءاستفاده زده بود که در نوبت‌های قبل ارقام این سوءاستفاده‌ها اندک بوده است. با این وجود ظاهرا توجهی به این موضوع از سوی مسئولان امر صورت نگرفته بود تا اینکه نامبرده توانست ارقام کلان‌تری را به جیب بزند.
پیگیری‌ها حاکی از آن است که ظاهرا ح.ط که پیش‌تر خانواده خود را به گرجستان فرستاده بود خود نیز به این کشور متواری شده است.
*  اخبار ضد و نقیض از استعفای وزیر صنعت
در حالی که برخی منابع از استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رییس جمهور خبر داده‌اند، روابط عمومی وزارت صنعت با صدور اطلاعیه‌ای استعفای شریعتمداری را تکذیب کرد.
دیروز یکی از نمایندگان تهران از استعفای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رییس جمهور خبر داد. پس از انتشار این خبر روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد اخبار منتشر شده مبنی بر استعفاء محمد شریعتمداری وزیر صنعت از اساس صحت ندارد.
** شرق ۹۷/۷/۲
*  سیاست‌های کهنه خود در ترویج ایران‌هراسی را کنار بگذارید
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در موضوع تروریسم که در آن اتهامات و ادعاهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است، اظهار کرد : اتهامات واهی و بی اساسی که در این گزارش علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است در حالی است که روز گذشته با حادثه تروریستی در شهر اهواز، جهان شاهد این واقعیت بود که ایران خود یکی از قربانیان اصلی تروریسم از سوی گروه‌های تروریستی است.
بهرام قاسمی تاکید کرد : به دولت و مقامات آمریکا توصیه می‌کنیم که سیاست‌های کهنه خود در ترویج ایران هراسی و ایران ستیزی و ایراد اتهامات خودساخته و غیرواقعی را به کناری نهاده و با تصحیح اشتباهات و سیاستهای غلط خود در قبال مسائل منطقه از جمله قطع ارتباط با هسته‌های تروریستی نشان‌دار و بی نشان، با صراحت و شفافیت تمام در هماهنگی با دولتهای منطقه وارد مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی و خدمت به انسان و انسانیت به جای حمایت و پشتیبانی از کشتار انسانهای بی گناه توسط گروههای تروریستی شود.
*  قصدمان تغییر نظام ایران نیست
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار کرد که قصد آمریکا تغییر نظام در ایران نیست.
نیکی هیلی گفت : آمریکا به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. ما در هیچ‌کجا به دنبال تغییر نظام نیستیم.
او در ادامه با طرح این ادعا که «اقتصاد ایران به علت خروج دونالد ترامپ از توافق (هسته‌ای)، سرنگون شده است» مدعی شد: در آمریکا، کسی ایران را دوست ندارد و در ایران نیز کسی آمریکا را دوست ندارد. هر دو طرف با یکدیگر کشمکش دارند.
** ایران ۹۷/۷/۲
*  در انتظار یک نمایش جنجالی دیگر از نتانیاهو
یک مقام نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته، وی در سخنرانی روز پنجشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد اطلاعاتی شگفت‌انگیز، جالب و جدید درباره ایران ارائه دهد که جهان متعجب خواهد شد.
*  امریکا را برای تجاوزگری و دخالت‌هایش پشیمان می‌کنیم
رئیس جمهوری ایران روز گذشته برای حضور در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به موضوع دیدارهایش در نیویورک اشاره کرد و گفت:«در این سفر و در دیدارهای دوجانبه و هم در سخنرانی مجمع عمومی و هم در فرصت‌های مصاحبه به جنایت امریکا و به تخلف امریکا و نقض حقوق بین‌الملل از سوی امریکا اشاره خواهیم کرد و همچنین با کشورهای دوست‌ برای ادامه کار برجام در حاشیه این اجلاس و هم با رهبران برخی کشورهای اروپایی و آسیایی دیدار دارم و این موضوع مهم را دنبال خواهیم کرد که بتوانیم با کمترین هزینه از این تحریم عبور کنیم و امریکا را برای تجاوزگری و دخالت نسبت به کشورها و بویژه ایران پشیمان کنیم».
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۲
*  لغو روادید ایران برای عمانی‌ها تا ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان اعلام کرد: با توجه به تسهیلاتی که عمان برای ورود اتباع ایرانی در نظر گرفته است ، در اقدامی متقابل، دریافت روادید سفر به ایران برای اتباع عمانی لغو شد و تا ۱۰ روز آینده اجرایی می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی اظهار داشت: بنا به تصویب هیات وزیران در جلسه ۲۶ شهریور و ابلاغ معاون اول رییس جمهوری از این پس اتباع عمان می‌توانند بدون دریافت روادید به ایران سفر کنند.
** وطن امروز ۹۷/۷/۲
*  توانمندی دفاعی باعث ایجاد امنیت داخلی شد
مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توانمندی دفاعی باعث ایجاد امنیت در کشور و بازدارندگی در برابر توطئه‌های دشمنان جهت هجمه به ملت ایران می‌شود. سردار حسین دهقان به ظرفیت‌های فنی، انسانی و صنعتی نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و گفت: این پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها پشتوانه امنیت ملی کشور است و جمهوری اسلامی ایران با توجه به دکترین دفاعی خود برای گسترش توانمندی‌های دفاعی خود بدون توجه به اینکه دیگران چه می‌گویند و چه می‌خواهند، حرکت می‌کند.
*  حمله موشکی به فرودگاهی در جنوب عربستان
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (تحت کنترل انصارالله) با موشک بالستیک از نوع بدر۱ فرودگاه محلی شهر جازان در جنوب عربستان را هدف قرار داد. این در حالی است که ائتلاف عربستان مدعی شده سامانه‌ دفاع هوایی این کشور این موشک را رهگیری کرده‌ است.
** جوان ۹۷/۷/۲
*  وعده انتقام از تروریست‌ها نزدیک است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با محکوم کردن اقدام مزدوران استکبار در منطقه تأکید کرد: این جنایت که در تداوم خیانت‌های ۴۰ ساله گذشته استکبار و اذناب منطقه‌ای آن‌ها صورت گرفته است، همچون گذشته هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌ها نخواهد داشت؛ بلکه ماهیت پلید دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی، صفوف ملت غیور ایران را بیش از پیش منسجم‌تر خواهد کرد.
سرلشکر باقری در این پیام با یادآوری مواضع کینه‌توزانه برخی مقامات کشور‌های منطقه که آشکارا از انتقال ناامنی به درون مرز‌های جمهوری اسلامی ایران سخن گفته‌اند، هشدار داده است که ضمن تصحیح رفتار‌های خصمانه خود با جمهوری اسلامی ایران، از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند؛ در غیر این صورت نیرو‌های مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها با ملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد.
*  نمایندگان با فوریت طرح عفو عمومی مخالفت کردند
نمایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات که مربوط به مجازات‌های حبس ابد و اعدام در جرائم تعزیری است، مخالفت کردند.
نمایندگان در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس با ۱۰۶ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر، با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.
نمایندگان همچنین با ۱۰۸ رأی موافق، ۷۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر، با یک فوریت طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات رأی منفی دادند و بنا شد این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۲
*  حتی در دشواری‌ها باید به مدرسه و دانشگاه چشم امید داشت
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی در اینستاگرام نوشت: مدرسه و دانشگاه سرزنده و با نشاط، نشانه حیات جامعه هستند و درس از سر مهر معلمان و اساتید دلسوز، پرورش دهنده شهروندانی مسئول، مهربان و امیدوار برای کشور است. حتی در دشواری‌ها و تنگناهای کنونی باید بیش از هرکس و هرجا به دانش آموز، دانشجو، معلم و استاد و مدرسه و دانشگاه چشم امید داشت.
** رسالت ۹۷/۷/۲
*  طراحان حادثه تروریستی اهواز، پیگیری امنیتی و قضائی شوند
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و تاکید کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی به‌ویژه بازماندگان و خانواده محترم شهدا، سلامتی کامل مجروحان را از خداوند متعال مسئلت نموده و پیگیری امنیتی و قضائی عوامل و طراحان این حادثه تروریستی و غیرانسانی را از دستگاه‌های مسئول به‌طور جد خواستارم. بدخواهان و مستکبران آمر و مزدوران ضعیف عامل این جنایت بدانند که تجربه تاریخی، گواه عزت‌طلبی و انسجام روز افزون ملت ایران در مقابل با طراحان اصلی حوادثی از این دست بوده و دوران عزتمند دفاع مقدس رهاورد همین انسجام و عزت طلبی برخاسته از مکتب عاشوراست.
*  سرشاخه‌های مزدور حادثه تروریستی اهواز زودتر شناسایی شوند
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه درپیامی با توجه با حادثه خونین مراسم رژه نیروهای مسلح دراهوازتأکید کرد: تروریست‌های کوردل باید بدانند ملت ایران سال‌هاست قربانی اقدامات تروریستی افراد متکی به کشورهای سلطه هستند.دراین پیام بیان شده است: ملت ومسئولان ما هیچ‌گاه درقبال این تحرکات مذبوحانه ازهدف مقدس خود کوتاه نیامده وهمه توان خود را درمقابله با جریانات وابسته ومزدورادامه خواهند داد؛ دراین راستا لازم است نیروهای امنیتی وانتظامی دراسرع وقت همه تلاش خود را درشناسایی سرشاخه‌های این مزدوران به‌کاربرده واین اطمینان را به رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌دهد که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته توسط قضات انقلابی وارزشی برخورد قاطع، سریع وتوأم با اقتدارتام با این جریانات خواهد داشت.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۲
*  آماده امتیاز دادن به ایران هستیم
«برایان هوک» رئیس گروه موسوم به «اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با تکرار خواست مقام‌های این کشور برای مذاکره با تهران گفت: اگر مقام‌های ایرانی تصمیم به اتخاذ مسیر متفاوتی بگیرند، آماده‌ایم برای ارائه امتیازهای بسیار گفت‌وگو کنیم.
هوک در ادامه ادعاهای خود، بار دیگر با تکیه به ادبیات تهدید گفت: شاید ایرانی‌ها الان مایل به مذاکره نباشند، اما تجربه تاریخی نشان داده است، زمانی که این کشور تحت فشار قرار بگیرد، به میز مذاکره برمی‌گردد. وی با ادعای «عدم وجود مدیریت صحیح اقتصادی در ایران و هزینه‌تراشی فعالیت‌های منطقه‌ای تهران» گفت: زمانی می‌رسد که حکومت ایران باید هزینه فایده اقداماتش را در نظر بگیرد.
*  احضار کاردار امارات به وزارت خارجه
در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی در خصوص حادثه تروریستی اهواز، کاردار امارات عربی متحده امروز توسط رئیس اداره سیاسی ذیربط به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات غیرمسئولانه و موهن مشاور مذکور به وی ابلاغ شد. در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت امارات خواهد شد و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.
** آرمان ۹۷/۷/۲
*  رد تشکیل دو وزارتخانه جدید در مجلس
شکور پورحسن شقلان درباره جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی گفت: ادامه بررسی طرح تشکیل وزارتخانه‌های «صنعت و معدن» و «توسعه صادرات و بازرگانی» در جلسه کمیسیون اجتماعی مطرح شد که رای نیاورد.وی تصریح کرد: مورد بعدی که در جلسه کمیسیون بررسی شد طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی بود که قبلا هم طرح‌هایی در این رابطه وجود داشته است. از آنجایی که در قوانین مدنی پیش‌بینی‌هایی برای این طرح در نظر گرفته شده بود این طرح هم رای نیاورد.
*  ادعای تاجگردون علیه بانک مرکزی
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت؛ دیروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. وی آورده است: شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت تعمدا ماموریت در خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم دارند.
** آفرینش ۹۷/۷/۲
*  ترامپ آماده دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای است
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس گفت که رئیس جمهوری آمریکا آماده دیدار با مقام‌های ایرانی در نیویورک است.
او گفت آقای ترامپ حاضر به ملاقات با آقای روحانی است. اما در عین حال گفت که به گمان آنها رهبر واقعی ایران آیت الله خامنه‌ای است و آقای ترامپ آمادگی دیدار با او را هم دارد.
وزیر خارجه آمریکا، آیت الله خامنه‌ای را “صحنه‌گردان واقعی ایران” توصیف کرد.
*  ایران آماده مقابله با آمریکا است
سخنان حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل درباره آمادگی ایران برای مقابله با آمریکا در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
رویترز در گزارش خود نوشت: روحانی یک روز بعد از حمله به رژه نظامی ایران که به کشته شدن ۲۵ نفر از جمله ۱۲ عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، گفت: ایران آماده مقابله با آمریکا و متحدانش در خلیج (فارس) است.
** قدس ۹۷/۷/۲
*  تغییر گسترده در رفتار ایران را می‌خواهیم
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اعلام اینکه واشنگتن به دنبال تغییر گسترده در رفتار ایران است، مدعی شد: طرح‌های ایران را در منطقه مختل کردیم!
جان بولتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» اعلام کرد: دونالد در نشست چهارشنبه شورای امنیت قرار است درباره سیاست‌های منع گسترش خود در ارتباط با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی و ایران حرف بزند و به تفاوت‌های این دو موضوع نیز اشاره خواهد کرد.
وی افزود: خواستار تغییر گسترده در رفتار ایران هستیم؛ در غیر اینصورت آن‌ها با تبعات بیشتری مواجه می‌شوند.
وی ادعا کرد: تحریم‌های اخیر آثار اقتصادی و سیاسی قابل توجهی را در ایران داشته است.
*  ملت ایران محکم‌تر از قبل از آرمان‌های انقلاب دفاع خواهد کرد
آیت الله العظمی نوری همدانی با صدور پیامی جنایت تروریستی در اهواز را محکوم و تاکید کرد: ملت ایران محکم‌تر از قبل از آرمان‌های امام راحل و شهدا دفاع کرده و دست هر متجاوزی را با عنایت خداوند متعال قطع خواهد کرد. وی با بیان اینکه حادثه تروریستی در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز بار دیگر چهره سیاه استکبار و نوکران آن را نمایان ساخت، تاکید کرد:‌ بی شک خون پاک و مطهر این شهیدان شجره طیبه انقلاب اسلامی ما را که در این ۴۰ سال با خون همین شهیدان آبیاری شد، محکم‌تر و مقاوم‌تر خواهد نمود.
** خراسان ۹۷/۷/۲
*  در آینده‌ای نزدیک انتقام مهلک و فراموش نشدنی از تروریست‌ها گرفته خواهد شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدای حادثه تروریستی اهواز، به ملت ایران اطمینان داد در آینده نزدیک تروریست‌ها با انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی مواجه خواهند شد. در بخشی از این بیانیه تأکید شده است: به فضل الهی و با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار و با یاری خداوند متعال، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش ناشدنی از آن‌ها گرفته خواهد شد.
** اعتماد ۹۷/۷/۲
*  پاسخ سخت و غافلگیر کننده در انتظار تروریست‌ها
امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: همان تفکری که موجب شد صدام، آغازگر تحمیل جنگ ۸ ساله به ملت مقاوم ایران اسلامی باشد، امروز در شکلی دیگر در تلاش برای ایجاد اختلاف و صدمه میان صفوف ملت بزرگ ایران و تضعیف و خدشه‌دار ساختن امنیت پایدار است. تروریست‌های حقیر باید بدانند که پاسخی سخت و غافلگیرکننده در انتقام خون‌های پاک به زمین ریخته شده هموطنان‌مان دریافت خواهند کرد.
** سازندگی ۹۷/۷/۲
*  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه: درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است. پرونده متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیربانک مرکزی وجود دارد و در حال تحقیقات هستیم ضمنا این فرد ممنوع‌الخروج شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عاملان حادثه تروریستی اهواز با پاسخ کوبنده به سزای اعمال شان برسند
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن محکوم کردن حادثه ترویستی اخیر در اهواز که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از هموطنان شد، تاکید کرد که باید عاملان این جنایت با پاسخ کوبنده به سزای اعمال‌شان برسند. وی از این حادثه به عنوان یک جنایت یاد و شفای عاجل مجروحان این حادثه را از درگاه احدیت مسالت کرد.این مرجع تقلید همچنین خواستار هوشیاری و مراقبت بیشتر مسؤولان امنیتی و دستگاه های ذیربط به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شد.
دشمن دست از شیطنت علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی برنمی دارد
ایرنا/آیت الله خاتمی در یادواره شهدای روحانی شهرستان ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: به فضل خداوند انقلاب و انقلابی ها در ایران زنده اند و تروریست ها را به روز سیاه خواهند نشاند. عضو جامعه مدرسین با محکومیت حادثه تروریستی اهواز گفت: حرکت مذبوحانه تروریست ها در اهواز گویای این است که دشمن دست از شیطنت علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی برنمی دارد.وی  ادامه داد: از برکت های خداوند در انقلاب اسلامی ایران باز بودن باب شهادت است، شهادتی که ۴۰ سال است فرهنگ آن این کشور را حفظ کرده است.
احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است
حوزه/ آیت الله اعرافی در آیین نواختن زنگ نماز که در نخستین روز از سال تحصیلی در دبیرستان نجمیه قم ، برگزارشد ضمن تبریک سال  تحصیلی به دانش آموزان و دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت به اهمیت عبادت در سنین جوانی اشاره کرد و ابراز داشت: در مقوله های عبادت توجه داشته باشید که نباید عبادت را ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید. مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است گفت: امیدواریم نماز بر پایه معرفت و اخلاص استوار گردد و روز به روز عمق پیدا کند.
وزارت خارجه به تذکر اکتفا نکند
مهر/ محسن رضایی صبح امروز در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز با تأکید بر اینکه خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا و هویت ندارند، گفت: اینکه عده ای خیال می کنند می توانند خوزستان را از ایران جدا کنند، یک رویای محقق نشدنی است؛ خوزستان جزو لاینفک ایران است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت خارجه به تذکر اکتفا نکند چون تمام این تروریست ها در کشورهای دانمارک، هلند و انگلستان هستند.
حمله ائتلاف آمریکایی به مواضع حشد شعبی در غرب الانبار
مهر/فرمانده عملیات حشد شعبی در غرب استان الانبار از حمله نظامیان وابسته به ائتلاف آمریکا علیه مواضع نیروهای حشد شعبی خبر داد.قاسم مصلح اعلام کرد نظامیان دانمارکی عضو ائتلاف آمریکا در عراق یکی از مواضع حشد شعبی در منطقه القائم واقع در غرب الانبار را با شلیک ۸ خمپاره هدف قرار دادند.وی افزود: این خمپاره ها در نزدیکی یکی از پادگان های فرماندهی حشد شعبی در غرب الانبار اصابت کرد.
حضور نمایندگان رهبر انقلاب در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز
ایسنا/ نمایندگان رهبرمعظم انقلاب در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز حضور یافتند و از مجروحان حادثه عیادت کردند.حجج اسلام و المسلمین مروی و رحیمیان در این دیدارها که نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مسئولان استانی نیز آنان را همراهی می کردند، ضمن آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تروریستی، در جریان روند درمانی قرار گرفتند.
اتحادیه اروپا به تسلیت حادثه تروریستی اهواز اکتفا کرد
مهر/ سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را صرفا تسلیت گفت اما این حادثه را محکوم نکرد.در این بیانیه آمده است: ما به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت می گوییم و برای مجروحان بهبودی عاجل آرزومندیم.
زیاده خواهی آمریکا با سیاست های راهبردی و اصول نظام همخوانی ندارد
مهر/معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه استقلال مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: زیاده خواهی آمریکا با سیاست های راهبردی و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد. نوبخت وجود استقلال را برای رسیدن جوامع به توسعه و پیشرفت لازم و ضروری عنوان و اظهارکرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب استقلال نظام مقدس اسلامی ایران و رسیدن به عزت و اقتدار شد.وی با بیان اینکه برخی انقلاب را زمینه ساز موفقیت یک ملت و برخی دیگر آن را تخریب کننده و مایه عقب ماندگی می دانند، افزود: انقلاب برای توسعه و رشد کشور نقش بزرگی ایفا کرده است.
دولت آمریکا به دنبال سیاسی کردن اوپک است
ایرنا/نماینده ایران درهیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سیاست را وارد این نهاد نفتی کرده است.کاظم پور اردبیلی در مصاحبه با شبکه سی.ان.بی.سی اظهار داشت: دولت آمریکا تلاش می کند سیاست را وارد اوپک کند. هدف این دولت آن است که اعضای این سازمان را متشتت کرده و با کاهش بهای نفت منافع خود را تضمین کند.
 ۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند
ایرنا/بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند،سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.در بیانیه این مقام های سابق که خود را عضو «ائتلاف ملی برای جلوگیری از سلاح هسته ای ایرانی» معرفی کرده اند، آمده است: «راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران، فشار حداکثری اقتصادی، سیاسی و نظامی برای تغییر رفتار ایران است.» بنابر این بیانیه، «برنامه تحریم حداکثری به تنهایی نمی تواند اهداف مورد نظر آمریکا را محقق کند.»
الاحوازیه مسئولیت خود در حمله تروریستی اهواز را تکذیب کرد
باشگاه خبرنگاران/ گروهک الاحوازیه در حالی که پیشتر مسئولیت حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز را برعهده گرفته بود، مسئولیت خود در این حمله تروریستی را رد کرد.پس از افشای قرائن متعدد در خصوص پشتیبانی سعودی‌ها از گروهک الأحوازیه، تکذیب مسئولیت این گروه تروریستی در حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز -علیرغم تایید اولیه- را می‌توان تلاشی در جهت خارج کردن ریاض از زیر فشار افکار عمومی جهان برشمرد.
تاکید فرانسه بر لزوم حفظ روابط با ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه فرانسه بار دیگر بر لزوم حفظ برجام تأکید کرد و گفت روابط عادی تجاری با ایران باید حفظ شود.لودریان در مصاحبه با نشریه لوموند بر لزوم داشتن روابط معمول تجاری با ایران به خصوص در زمینه داروسازی و کشاورزی تأکید کرد.او افزود: تا زمانی‌ که ایران به تعهدات  خود در توافق هسته‌ای احترام بگذارد، فرانسه نیز به تعهدات این توافق احترام خواهد گذاشت.
مقام های پارلمانی روسیه خواستار اقدام قاطع علیه اسراییل شدند
ایرنا/ اقدام تحریک آمیز جنگنده های اسراییلی که منجر به سرنگونی هواپیمای شناسایی ایلوشین۲۰ شد واکنش تند برخی مقام های پارلمانی روسیه را به همراه داشت که خواستار اقدام قاطع علیه اعمال تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در سوریه شدند. آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون تاکیدکرد که اسراییل باید پاسخگوی اقدامات خود که منجر به سرنگونی هواپیمای روسی در دریای مدیترانه شد، باشد.روز سه شنبه هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای ایل-۲۰ روسیه بر اثر اقدامات تحریک امیز جنگنده های رژیم صهیونیستی هدف پدافند هوایی سوریه قرار گرفت و تمام ۱۵ سرنشین آن کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *