خبرروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۱

  • پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه تروریستی ۳۱ شهریور شهر اهواز
  • رهبر معظم انقلاب: جنایت تروریستی در اهواز توطئه دولت‌های دست‌نشانده آمریکا در منطقه است
  • آیت الله استادی: مسؤولان و حوزویان مراقب رفتار و کلام خود باشند
  • آیت الله نمازی: سازش نکردن با ظالم مهمترین درس عاشورا است
  • آیت الله خاتمی: آمریکا آرزوی مذاکرات موشکی را به گور می‌برد
  • آیت الله کعبی: پاسخ جنایت تروریستی اهواز مشت آهنین و ضربه کوبنده به استکبار خواهد بود

 

** جام جم ۹۷/۷/۱
*  کناره‌گیری ۷ معاون وزارت صنعت
۷ نفر از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به طور دسته‌جمعی استعفا دادند.
** همشهری ۹۷/۷/۱
*  کمک به امنیت ۳۰ کشور
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: به ۳۰ کشور جهان در موضوع امنیت منطقه کمک کردیم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح روز گذشته در همایشی با موضوع اقتدار دفاعی گفته است: تا سال ۸۶ هیچ گونه زیردریایی نداشتیم و امروز در حال حرکت به سمت ساخت زیردریایی‌های سنگین هستیم و به ۳۰ کشور در خصوص امنیت کمک می‌کنیم.
** کیهان ۹۷/۷/۱
*  جنایت تروریستی در اهواز توطئه دولت‌های دست‌نشانده آمریکا در منطقه است
در پی حادثه تروریستی صبح روز گذشته در اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بی‌گناه آتش می‌گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر می‌زنند. دل‌های پرکینه‌ آنان نمی‌تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌‌ توطئه‌ دولت‌های دست‌نشانده‌‌ آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌‌ دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.
اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت می‌نمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌‌ مقتدر قضائی کشور بسپارند.
*  پیام‌های تسلیت برای حادثه تروریستی اهواز
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به رئیس‌جمهوری کشورمان بر آمادگی مسکو برای همکاری با تهران در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.
دولت پاکستان نیز حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز را به ‌شدت محکوم کرد.
رئیس جمهور سوریه، پارلمان عراق، سید عمار حکیم، وزارت خارجه ترکیه، نخست وزیر ارمنستان، وزیر دفاع آذربایجان، وزارت خارجه عمان، جنبش انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در پیام‌های جداگانه، حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کردند.
** شرق ۹۷/۷/۱
*  بقایی و جوانفکر به حبس محکوم شدند
مهران عبدالله وکیل دادگستری گفت: حمید بقایی به اتهام توهین به مسئولان ( نسبت ظالم دادن به رئیس قوه قصاییه) در شعبه ١٠۵٩ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ۶ ماه حبس محکوم شده است.
این وکیل دادگستری اظهارداشت: علی اکبر جوانفکر نیز به اتهام توهین به مسئولان و نشر اکاذیب بابت نوشته‌هایش در کانال‌های تلگرامی در شعبه ١٠۶٠ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ٢سال و نیم حبس محکوم شده است.
*  هنوز حدود ۳۰ درصد رسوب کالا در انبارهای گمرک وجود دارد
معاون اول رئیس جمهوربر ضرورت تلاش جدی در جهت سرعت بخشیدن به رویه‌های گمرکی و بهبود جریان ترخیص کالا تاکید کرد و گفت: با وجود تصمیمات و راهکارهای اتخاذ شده، هنوز حدود ۳۰ درصد رسوب کالا در انبارهای گمرکی وجود دارد.
اسحاق جهانگیری صبح دیروز پس از بازدید از انبارهای گمرک تهران در جلسه بررسی مشکلات واردات و صادرات با بیان این مطلب به بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت دستور داد تا در سریع ترین زمان ممکن موانع پیش روی ترخیص کالا و مقررات زائد را بر دارند.
** ایران ۹۷/۷/۱
*  پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران صادقانه نیست
رئیس جمهوری ایران در آستانه عزیمت به نیویورک جهت حضور در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در یادداشتی که در روزنامه امریکایی واشنگتن پست منتشر شد، ایران را کشوری حامی صلح معرفی کرد که در مواجهه با عهدشکنی دولتمردان امریکا در چارچوب برجام، راه پایبندی به اصول و قوانین بین‌المللی را برگزیده است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی نوشت: پیشنهاد آقای ترامپ برای مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ایران صادقانه نیست. ما پیشنهاد ایشان را باور کنیم یا سخنان وزیر خارجه وی را که شرط گفت‌وگو با ایران را تحقق نکاتی می‌داند که توهین آشکار به ملت ایران تلقی می‌شود؟ علاوه بر این، ما چگونه می‌توانیم به امریکا اعتماد کنیم در حالی که از تعهدات بین‌المللی‌اش بویژه قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت که خود بانی آن بوده کنار می‌کشد و دیگر کشورها را برای اجرای آن مصوبه تهدید به تنبیه می‌کند؟
*  ترامپ بدنبال جنگ با ایران نیست
نشریه «دیلی بیست» در گزارشی نوشته است: برخی مشاوران امنیتی و تندرو دونالد ترامپ، رئیس ‎جمهوری امریکا نگران هستند که مبادا وی قصد حرکت به سمت توافق با ایران را داشته باشد. این در حالی است که رئیس ‎جمهوری امریکا درخصوص جنگ با ایران، نظری مخالف داشته و تنها به دنبال آن است تا ثابت کند می‎تواند به توافقی بهتر از باراک اوباما، رئیس ‎جمهوری پیشین این کشور با تهران دست یابد. «دِیلی بیست» در بخشی از این گزارش می‌‏نویسد: «زمانی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور وارد کاخ سفید شد، ترامپ از او استقبال کرد و گفت: نمی‌گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۷/۱
*  دستور رییس‌جمهور برای پی‌گیری سریع موضوع اقدام تروریستی اهواز
رییس جمهور در تماسی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندارخوزستان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی بکار گرفته شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند.
*  مقابل هرگونه تجاوزگری آمادگی کامل داریم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح بیش از گذشته آماده هستند و چنانچه دست و چشم تجاوزگری به سمت ملت و کشور عزیز ما باشد به خوبی دفاع می‌کنیم.
سرلشکر محمد باقری در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح، مدافع ملت هستند، نیروی ملتی که هیچ‌گاه سر جنگ با کسی ندارد اما در اوج آمادگی دفاعی بسر می‌برد.
** وطن امروز ۹۷/۷/۱
*  افزایش شمار شهدای راهپیمایی بازگشت به ۱۸۴ نفر
تظاهرات روز جمعه فلسطینیان همان‌گونه که هیات عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره اعلام کرده است، تحت عنوان جمعه «شکستن محاصره» نامگذاری و برگزار شد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در نتیجه تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز یک فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۸۴ فلسطینی طی آن به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که حال صدها نفر از آنها وخیم است.
** جوان ۹۷/۷/۱
*  مردم مهم ترین مولفه قدرت ایران هستند
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس مهمترین پیام رژه دریایی نیروهای مسلح در خلیج فارس و تنگه هرمز را نمایش اقتدار دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیز پیام صلح و امنیت برای کشورهای همسایه جنوبی خلیج فارس عنوان و تصریح کرد: این رژه دریایی همچنین پیام آورعزت و اقتدار مدافعان ایران اسلامی به دشمنان جمهوری اسلامی و امنیت منطقه است.
وی مهمترین مولفه قدرت ایران اسلامی را مردم مومن و انقلابی و مقاوم توصیف و تصریح کرد: این ملت غیور با درس گرفتن از قیام عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در برابر ظلم و زور ایستاده اند و این را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
*  آمادگی بسیج برای مقابله با هرگونه خطر از سوی آمریکا
سازمان بسیج‌ مستضعفین ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه خطری از سوی آمریکا و عمال دست آموزش، آمادگی خود را برای همکاری با دولت در عرصه‌های خدمت رسانی، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.
در بخشی از بیانیه سازمان بسیج مستضعفین آمده است:‌
سازمان بسیج‌ مستضعفین آماده است تا با تکیه بر توان تخصصی فرزندان بسیجی ملت بزرگ ایران‌ در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی باردیگر طعم‌ تلخ شکست را به دشمنان چشانده و پیروزی دیگری را برای این سرزمین الهی رقم بزند.
** آفتاب یزد ۹۷/۷/۱
*  از تجربه مدیریتی دوران جنگ استفاده کنیم
رئیس بنیاد ایرانیان با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح ما خار چشم دشمنان شده است، دوران دفاع مقدس را تجربه‌ای گران سنگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و بر ضرورت استفاده از تجربه مدیریتی زمان جنگ برای فائق آمدن بر مشکلات کنونی کشور تاکید کرد.
عارف با بیان اینکه ایران اگر در دفاع مقدس قهرمان بود، قهرمان آشتی و صلح مبتنی بر عدالت نیز بود، تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران همیشه منادی صلح و دوستی در جهان بوده است.
*  تکذیب رایزنی دولت و مجلس برای استیضاح ربیعی و کرباسیان
حسینعلی امیری معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مورد اینکه برخی معتقدند دولت با رایزنی که با مجلس داشت سعی کرد بار کنار گذاشتن وزرای اقتصاد و کار را بر عهده خانه ملت بگذارد، گفت: نه واقعیت قضیه این است که ما با صداقت در مجموعه دولت با هم کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور نسبت به همه حسن نظر دارد، فضای حاکم بر دولت اخلاص، برادری و صداقت است، چنین تحلیلی به هیچ وجه درست نیست.
** رسالت ۹۷/۷/۱
*  رژه ۶۰۰ شناور جنگی ارتش و سپاه در آب‌های تنگه هرمز
۶۰۰ شناور جنگی ارتش و سپاه در آب‌های نزدیک به تنگه هرمز رژه رفتند. رژه یگان‌های شناور نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و آب‌های نزدیک به تنگه هرمز برگزار شد.در رژه امسال که با حضور یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروهای دریایی ارتش و سپاه برگزار شد، حدود ۶۰۰ شناور دریایی از انواع مختلف حضور داشتند.
*  آمریکا آرزوی مذاکرات موشکی را به گور می‌برد
آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم بزرگداشت شهادت جانسوز اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش که با حضور رهبر معظم انقلاب و هزاران عزادار حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: چه کسی است که نفهمد این تازه به دوران رسیده آمریکا و گدای سیاستی که شده رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران له‌له نمی‌زند، ترامپ برجام را کنار گذاشت تا مجدد ایران را پای میز مذاکره بکشاند تا در زمینه اقتدار موشکی و نفوذ مقتدرانه ما در منطقه دخالت کرده و آن را ضعیف کند اما این آرزو را به گور خواهد برد.امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم ایران مردمی عاشورایی و تربیت شده در مکتب امام حسین‌(ع) هستند، رهبری فرمودند: مسئولان حق ندارند در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره کنند؛ این ملت عاشورایی است هرگز زیر بار ذلت نمی‌روند و در طول ۴۰ سال نشان داده که دشمن را خسته می‌کنند ولی خودشان خسته نمی‌شوند.
** مردم سالاری ۹۷/۷/۱
*  سعید مرتضوی به زندان برگشت
سعید مرتضوی که انتشار عکس او در مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا با واکنش‌هایی همراه شد، امروز به زندان برگشت.
سعید مرتضوی قبل از روز تاسوعا به مرخصی رفته بود و امروز پس از چهار روز مرخصی به زندان اوین برگشت.
*  ادعای تکراری پمپئو علیه ایران درباره عراق
وزیر امور خارجه آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و خصمانه این کشور علیه ایران گفت: هر حمله‌ای که توسط نیروهای مورد حمایت ایران علیه آمریکا در عراق انجام شود تهران پاسخگو خواهد بود. «مایک پمپئو» گفت که اگر ایران یا نیروهای مورد حمایتش در عراق حمله‌ای علیه آمریکا انجام دهند واشنگتن دست به اقدام مستقیم علیه تهران خواهد زد. پمپئو گفت: ما به ایران اجازه نخواهیم داد که استفاده از نیروهای نیابتی برای حمله به منافع آمریکا بی پاسخ بماند. ایران برای این حملات مسئول دانسته خواهد شد.
** آرمان ۹۷/۷/۱
*  انتقاد رئیس‌جمهور چک از تحریم ایران
رئیس جمهور چک با انتقاد از تحریم‌ها علیه ایران گفت که شرکت‌های کشورش مایل به تجارت با تهران هستند. میلوس زمان در دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی جدید آمریکا پرداخت و تاکید کرد که جنگ تجاری به نفع هیچکس نیست و می‌تواند به یک بحران جهانی تبدیل شود. وی همچنین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت که شرکت‌های چک مایل به تجارت با این کشور هستند.
*  دیدار کری با ظریف به شکایت رسید
سناتور فلوریدا از وزارت دادگستری امریکا خواست تا تحقیقاتی مبنی بر ملاقات‌های خصوصی جان کری با محمدجواد ظریف انجام دهد. «مارکو روبیو» در نامه‌ای از وزارت دادگستری امریکا درخواست کرد تا مشخص کند که آیا جان کری وزیر امور خارجه پیشین امریکا، قانون لوگان و قانون ثبت عوامل خارجی را نقض کرده است یا نه. این قوانین مذاکرات اشخاص غیرقانونی را با دولت‌های خارجی منع می‌کنند.
** آفرینش ۹۷/۷/۱
*  ایران پاسخ قاطعی به تروریست‌ها می دهد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به دنبال حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز در صفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد: «تروریست‌های اجیر شده، آموزش دیده، مسلح و تامین مالی شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه نگاران هم وجود دارند.‌ جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی شان را مسئول این حمله می داند.»وی در این پیام توئیتری تصریح کرد: «ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست‌ها خواهد داد.»
*  تروریست‌ها در ۲ کشور حاشیه خلیج فارس سازماندهی شدند
سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: چهار عامل عملیات تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز وابسته به سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد هستند. آنان در دو کشور حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی و تسلیحاتی شده اند و در این کشورها آموزش دیده و سازماندهی شده‌اند.
** قدس ۹۷/۷/۱
*  آمریکا نمی‌تواند توان نظامی خود را به رخ ایران بکشد
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به جایگاه قدرت دفاعی ایران در منطقه و ضرورت تقویت آن گفت: این جای افتخار دارد که جمهوری اسلامی ایران به توانایی دفاعی «خود اتکا» و «بازدارنده» دست یافته است و آمریکا نمی‌تواند توان نظامی خود را به رخ ایران بکشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توان دفاعی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ایران در حوزه‌های موشکی، بازدارندگی و وارد ساختن ضربات متقابل و پشیمان کننده به توان لازم رسیده و بارها هم در حوزه بحران‌های منطقه‌ای توان خود را نشان داده است.
*  باید فرق بین عرفان و تصوف را روشن کنیم
آیت الله‌العظمی نوری همدانی، در دیدار اساتید و دست‌اندرکاران همایش «تصوف؛ شاخصه‌ها و نقدها» تصریح کرد: تصوف از فرقه‌های انحرافی است.
وی با نقد وحدت وجود در تفکر صوفیه گفت: در فقه ما چند جا درباره صوفیه بحث شده است، باید توجه کرد که عرفان ما دارای درجات بلندی است و صوفیه خود را به نام عرفا قلمداد کردند و اولین بحث ما این است که باید فرق بین عرفان و تصوف را روشن کنیم.
وی گفت: تمام خصوصیاتی که ما برای ائمه خود قائل هستیم که ائمه(ع) طی الارض دارند و در جمادات و نباتات و حیوانات تسلط دارند را این‌ها در چهره‌سازی‌هایی که کرده اند، برای صوفیان بیان کرده اند و عظمتی که ما منحصر در اهل بیت می‌دانیم را برای بزرگان خود حراج کردند.
** خراسان ۹۷/۷/۱
*  حمایت آشکار مشاور ولیعهد ابوظبی از جنایت اهواز
در اقدامی قابل تامل و در حمایت از تروریست‌های عامل حادثه اهواز، عبدالخالق عبدا… مشاور ولیعهد ابوظبی در توئیتی گستاخانه پرده از حامیان اصلی جنایت دیروز برداشت و نوشت: « ۱۰ کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به هدف نظامی اقدام تروریستی نیست و کشاندن جنگ به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده است که طی مرحله آینده افزایش می‌یابد.»
** اعتماد ۹۷/۷/۱
*  کشف انباری برای نگهداری صد تن مواد پتروشیمی
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی گفت: حدود دو سه هفته پیش در شورآباد انباری که صد تن مواد پتروشیمی در آن نگهداری می‌شد را کشف کردیم که همان لوازمی بود که به قیمت مصوب دولتی خریداری و نگه داشته بودند تا به قیمت آزاد بفروشند. بنابراین یکی از علل عمده‌ای که مطرح شد افزایش تقاضا از سوی این شرکت‌ها بود که این موضوع را شرکت‌های پتروشیمی باید مدیریت کنند.
** شهروند ۹۷/۷/۱
*  همه قدرت‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند غیر از آمریکا
خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست پیش روی وزیران امور خارجه ایران و ۱+۴ گزارش داد: کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای با ایران به غیر از آمریکا در حالی با یکدیگر در نیویورک دیدار می‌کنند که به گفته بسیاری از دیپلمات‌ها یک تلاش نشدنی برای زنده نگه داشتن این توافق است. ماموریت حساس و شاید غیر واقع‌بینانه آن‌ها این است که تهران را متقاعد به ماندن در توافق هسته‌ای و ادامه محدودیت‌های هسته‌ای‌اش ذیل این توافق علی‌رغم خروج واشنگتن از آن کنند. اقدامی که مانع از بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق هسته‌ای خواهد شد.
** سازندگی ۹۷/۷/۱
*  ویلیام برنسز قائم مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا: فکر می‌کنم ایالات متحده با ترک توافق برجام اشتباه بزرگی مرتکب شد و ما پس از آن گام هم راهبردی پیش گرفته‌ایم که به نظر عمیقا معیوب است تا جایی که من فهمیده‌ام هدف دیپلماسی ما دنبال کردن یک توافق بهتر نیست، بلکه هدف نزدیک کردن رژیم ایران به فروپاشی یا تسلیم است. فکر می‌کنم ما توان خود در احیای فشار اقتصادی‌ای را که چند سال پیش ایرانی‌ها را پای میز مذاکره آورده دست بالا گرفته‌ایم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی حادثه تروریستی ۳۱ شهریور شهر اهواز
اختصاصی/در پی حادثه تروریستی حمله به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مردم بی دفاع، این اقدام تروریستی را محکوم نمود.دربخشی ازاین پیام آمده است: این حادثه تلخ و خونین که در مثلث آمریکایی، سعودی، صهیونیستی استکبار طراحی و توسط مزدوران آنها در مراسم مزیّن به نام هفته دفاع مقدس به انجام رسید، نشانه‌ی عمق ناتوانی، کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.سردمداران نابخرد استکبار و ایادی منطقه‌ای آنها باید بدانند؛ انقلاب اسلامی ایران و رشادت‌های ملت شهیدپرور این مرز و بوم در طول تاریخ انقلاب این واقعیت را به ثبت رسانده است که عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر و بد طینت نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه‌ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.درپایان این پیام جامعه مدرسین همچنین از مسئولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی می‌خواهد ضمن شناسایی عوامل پیدا و پنهان این حادثه‌ی خونین با آنان بر خورد جدی نمایند.
مسؤولان و حوزویان مراقب رفتار و کلام خود باشند
رسا/آیت الله استادی صبح امروز در صحن علنی پارلمان ضمن مباحث اخلاقی با استناد به روایتی از صحیفه سجادیه تصریح کرد: بدون شک همه ما باید مراقب باشیم که رفتار و کلامی که داریم منجر به محو کلام خدا نشود. در این راه سران قوا نیز باید به گونه‌ای رفتار کنند که خدای نکرده قرآن کریم محو نشود.عضو جامعه مدرسین درادامه ابراز داشت: گاهی یک فرد در جایگاهی قرار دارد که کلام او بسیار تاثیرگذار است، از همین جهت از تمام مسؤولان و حوزویان می‌خواهم مراقب کلام خود باشند، زیرا این امکان وجود دارد که با نوع بیان ما افراد جذب انقلاب و دین شوند و یا به این مقولات پشت کنند.
سازش نکردن با ظالم مهمترین درس عاشورا است
رسا/آیت الله نمازی در مراسم رژه یگان های نظامی کاشان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تفکر توحیدی عاشورا است، تأکید کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران باید بدانند همانگونه که در طول ۴۰ سال گذشته ملت و دولت و سران سه قوه تمام قد در برابر توطئه های دشمن ایستاده است، این مقاومت تا ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: مقابله با دشمن و تسلیم نشدن در برابر ظالم، فرهنگی است که ملت و امام و رهبری از فرهنگ توحیدی عاشورا و اهل بیت(ع) گرفته است.
پاسخ جنایت تروریستی اهواز مشت آهنین و ضربه کوبنده به استکبار خواهد بود
رسا/ آیت الله کعبی، با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز و تسلیت به بازماندگان این حادثه گفت: جنایت تروریستی تکفیری دشمنان اسلام، انقلاب و ایران که دیروز در رژه نیروهای مسلح اهواز توسط مزدوران آمریکا، صهیونیست و آل سعود صورت گرفت برای جبران شکست از جبهه مقاومت اسلامی بود.عضو جامعه مدرسین با بیان این که طراحان جنایت تروریستی اهواز به سزای جنایات خود خواهند رسید، تأکید کرد: پاسخ این جنایت تروریستی کور مشت آهنین و ضربه کوبنده به استکبار خواهد بود.
موضوع امنیت ملت مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد
ایسنا/ رئیس مجلس، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز گفت: سوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند. تروریست‌های دست پرورده قدرت جنایتکار می‌توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان نیز انجام دهند. لاریجانی دربخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: گرچه این تقلای آخر آنها در قبال اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد اما دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند؛ موضوع امنیت ملت مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد.
دم خروس دولت ترامپ دوباره از نشست منافقین بیرون زد
باشگاه خبرنگاران/ در حالیکه دولت آمریکا ادعا می‌کند سیاست آن تغییر رفتار ایران است نه حکومت ایران، وکیل ترامپ شب گذشته در گردهمایی منافقین در نیویورک بار دیگر حرف از تغییر نظام ایران زد.رودی جولیانی که طبق معمول به عنوان پای ثابت نشست منافقین، در گردهمایی این گروهک تروریستی در هتل شرایتون نیویورک حاضر شده بود، در سخنرانی خود در این نشست با این ادعا که حکومت ایران به زودی سرنگون خواهد شد، به حاضران در این نشست وعده داد که خیلی زودتر از آنچه آنها تصور می‌کنند، در یک “ایران آزاد” آنها را ملاقات خواهد کرد.البته وکیل ترامپ همانطورکه پیشتر اعتراف کرده بود، روز گذشته نیز پیش از حضور در نشست منافقین در نیویورک در مصاحبه با دیلی‌بیست اذعان کرد که پول انجام این سخنرانی به حساب شرکتش واریز خواهد شد اما از بیان مبلغ آن خودداری کرد.
پشیمانی سختی در انتظار تروریست‌ها و حامیان آنها است
رسا/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی حمله تروریستی به مردم اهواز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تروریست ها در سالروز حمله صدام به ایران، با کشتار مردم، جشن خون گرفتند. ما جشن آنها را به عزایی پشیمان کننده تر از عقوبت صدام و داعش تبدیل خواهیم کرد. محسن رضایی همچنین در پیامی توئیتری در پاسخ به حمایت آشکار مشاور ولیعهد ابوظبی از تروریست‌ها نوشت: مشاور بی‌خرد و خود فروخته ولیعهد ابوظبی با نقض آشکار قوانین بین‌الملل بر دخالت بیگانگان در حادثه تروریستی اهواز صحه گذاشت. پشیمانی سختی در انتظار اوست.
سفرای هلند، دانمارک و کاردار انگلیس به وزارت امورخارجه احضار شدند
مهر/سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفرای هلند و دانمارک و کاردار موقت انگلیس در غیاب سفیر دیشب به وزارت امور خارجه احضار شدند.بهرام قاسمی افزود: در جریان این احضارها که بصورت جداگانه توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه صورت گرفت به دیپلمات‌های ارشد هلندی و دانمارکی نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی مزدوری که مسبب جنایت دیروز در اهواز بوده اند، شدیدا اعتراض شد. به سفرای هلند و دانمارک تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در مورد اقامت این افراد در کشورهای مزبور هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه آنان بوده است. این پذیرفتنی نیست که تا زمانی که افراد این گروهک تروریستی در خاک اروپا مرتکب جنایت نشده‌اند در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.
خوداتکایی کامل ایران درتولید انواع سانتریفیوژ
ایرنا /دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امروز درتولید انواع سانتریفیوژ درهمه حوزه ها به خوداتکایی کامل رسیده و ذره‌ای وابستگی به خارج از کشور نداریم. علی اصغر زارعان در مراسم گشایش نمایشگاه «یاد یاران» در قم با بیان اینکه در صورت صلاحدید مسئولین نظام، قادریم به شرایط بسیار بهتر و بالاتر از پیش از برجام بازگردیم، افزود:ماامروز زیرساخت‌های دستیابی به وضعیتی بسیار فراتر از ۱۹۰ هزار سو را ایجاد کرده ایم، زیرا هیچ اعتمادی به دشمنان نداریم وباید اقدامات عمیق و ریشه دار انجام دهیم که دراین عرصه با تدبیر، پیش بینی‌های لازم انجام شده است.
حجم بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافت
مهر / بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان تیرماه بر اساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار است که ۶ هزار و ۷۲۱ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۳ هزار و ۹۴۶ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.حجم بدهی‌های ایران در پایان خرداد ماه ۱۰ هزار و ۴۴۱ میلیون دلار بوده که در پایان تیرماه با اندکی افزایش به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان ماه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰۵ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در چهار ماه نخست سال جاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *