خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۳۱

سالروز شهادت سیدالساجدین امام علی بن الحسین(علیه السلام) را تسلیت می‌گوییم

  • رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح: نه تنها از توانمندی موشکی دست می‌نمی‌داریم بلکه روز به روز آن را تقویت خواهیم کرد
  • آیت الله نمازی: سوء استفاده‌های اقتصادی نتیجه نادیده گرفتن امر به معروف است
  • آیت الله خاتمی: فرهنگ حسینی؛ فریاد “هیهات منَّا الذلّه” است
  • آیت الله اعرافی: مسؤولان نسبت به ایجاد ناامنی در جامعه حساس باشند و برخورد قاطع کنند
  • حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز

 

** جام جم ۹۷/۶/۳۱
*  حمله موشکی عربستان به صعده و شهادت ۳ زن
در حمله موشکی رژیم سعودی به منطقه مران در حیدان در استان صعده، سه زن عضو یک خانواده شهید و یک نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک پادگان متعلق به متجاوزان را در جزیره السوابع در ساحل غربی هدف قرار داد. این حمله با پهپاد قاصف ۱ انجام شده است.
** کیهان ۹۷/۶/۳۱
*  گستاخی تازه فرانسه در پی انفعال وزارت خارجه
به دنبال سکوت و تسامح وزارت خارجه در برخورد قاطع با دولت فرانسه که پاریس را به محل رفت و آمد و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی تبدیل کرده است دولت این کشور برای تعیین سفیر جدید در ایران شرط گذاشت!
رسانه‌های بین‌المللی طی گزارشی اعلام کردند: دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه تعیین سفیر جدید این کشور در تهران را معلق نگاه داشته است.
رویترز در خبری گزارش لوموند درباره تصمیم پاریس برای معلق کردن انتصاب سفیر در تهران را تأیید کرد و نوشت پاریس گفته است قبل از دریافت اطلاعات درباره ادعاهای مربوط به تلاش تهران برای بمب‌گذاری در همایش مجاهدین خلق [گروهک تروریستی منافقین] در منطقه «ویلپنت» اقدام به تعیین سفیر نخواهد کرد.
*  مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی (ره)
مراسم عزاداری لیالی تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) با حضور هزاران تن از مردم دلباخته اهل بیت آن حضرت در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب در شب‌های گذشته برگزار شد.
*  طنین فریاد «هیهات مناالذله» در سراسر جهان
میلیون‌ها نفر در سراسر جهان همزمان با روز عاشورا در عزای سرور و سالار شهیدان ‌اشک ماتم ریختند و پرشورتر و بلندتر از همیشه فریاد یاحسین(ع) و هیهات مناالذله سر دادند.
امسال پرشورتر از سال‌های قبل در چهارگوشه جهان از تهران ام‌القرای جهان اسلام گرفته تا انگلیس در اروپا تا هند و سوریه در آسیا تا کانادا در قاره آمریکا میلیون‌ها انسان از هر قوم و قبیله‌ای و با هر رنگ و نژادی همزمان با روز عاشورا و به شهادت رسیدن سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفایش به عزاداری پرداختند. در عراق بر اساس گزارش‌ها و به گفته شورای استانداری کربلا ۳ میلیون زائر حسینی که از سراسر جهان خود را به بین‌الحرمین رسانده بودند حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را همچون نگینی در آغوش گرفته و به عزاداری پرداختند.
** شرق ۹۷/۶/۳۱
*  عراق سفیرش در تهران را تغییر داد
احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: سعد جواد قندیل به جای راجح الموسوی به عنوان سفیر عراق در ایران منصوب شده است. وزارت امور خارجه عراق راجح الموسوی را در پی انتشار ویدیویی مبنی بر رفتار تند او با جمعی از شهروندان عراقی در تهران به بغداد فرا خواند.
*  پیام دوستی پاکستان از امارات
عمران خان نخست وزیر پاکستان که در سفری منطقه‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس رفته است،‌تاکید کرد: ما خواهان روابط خوب با همسایگان خود، شامل ایران، هند و افغانستان هستیم. وی در بخش دیگری از این مصاحبه به اختلافات در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: هرگونه مناقشه در دنیای اسلام تمامی ما را تضعیف خواهد کرد. بنابراین پاکستان آماده است تا نقشی برای رفع این اختلافات و ایجاد صلح و آشتی ایفا کند.
** ایران ۹۷/۶/۳۱
*  لاهه رأی خود را درباره شکایت ایران دو هفته دیگر صادر می‌کند
دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه هلند، اعلام کرد رأی خود را درباره شکایت ایران علیه امریکا چهارشنبه ۱۱ مهر، یعنی دو هفته دیگر صادر می‌کند. براساس این خبر که در تارنمای رسمی دیوان بین‌المللی دادگستری منتشر شد، در این جلسه قاضی عبدالقوی احمد یوسف رئیس این دادگاه رأی دیوان را قرائت می‌کند. ایران چندی پیش به دلیل نقض عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال ۱۹۵۵ از امریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.
*  تهدید اتمی رژیم صهیونیستی را محکوم کنید
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل این سازمان خواست تا تهدید اتمی رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کنند. در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدام‌های لجام گسیخته و تهدید اتمی رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کنند.ایران همچنین خواستار آن شده است تا این رژیم را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۳۱
*  آشوریان در راه اعتلای ایران لحظه‌ای درنگ نکرده اند
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به بیست و نهمین کنگره اتحادیه جهانی آشوریان، به تجلیل از نقش و جایگاه آشوریان ایران پرداخت و تاکید کرد که آنها در راه اعتلای کشور لحظه‌ای درنگ نکرده اند.
پیام حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به این کنگره که شب گذشته در بیروت برگزار شد، از سوی «احمد حسینی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی در لبنان، قرائت شد.
*  برجام گام مثبت در عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای است
دبیرکل سازمان ملل متحد نشست شورای امنیت با حضور رئیس جمهوری آمریکا را نشستی عادی همچون سایر جلسات این شورا دانست و درباره برجام هم گفت: موضع من در این باره تغییر نکرده و معتقدم این توافق گام مثبتی برای عدم گسترش سلاح هسته‌ای است. آنتونیو گوترش تاکید کرد: امیدوارم منع گسترش بتواند تفوق یابد چرا که از نظر من گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌تواند برای منطقه بسیار خطرناک باشد.
** وطن امروز ۹۷/۶/۳۱
*  خاورمیانه از کف آمریکا رفته است
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تجربه و کارنامه ۴ دهه این ملت در لبیک به امام، پیش روی آمریکا و جامعه جهانی است؛ فلسفه رفتارهای اخیر ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان این است که اگر در مقابل حرکت ملت ایران کوتاه بیاییم، خاورمیانه از دست ما رفته است؛ آقای ترامپ! خاورمیانه از کف شما رفته است. خطیب جمعه تهران ادامه داد: سخن نتانیاهو هم این است که اگر در مقابل این حرکت کوبنده کوتاه بیاییم، باید با رژیم صهیونیستی خداحافظی کنیم؛ آقای نتانیاهو! سرویس‌های اطلاعاتی شما می‌دانند که زمان خداحافظی فرارسیده است.
*  هرگز درخواست ملاقات با ترامپ از سوی ایران مطرح نشده است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن‌ را تکذیب کرد. قاسمی گفت: اینگونه اظهارات یا خبرسازی‌ها طراحی رسانه‌ای – روانی و نعل وارونه زدن‌های محافل خاصی است که ناشیانه به قلب واقعیات می‌پردازند؛ این روش‌ها کاملا برای ما شناخته شده است و آرشیو ما مشحون از این دست خبرسازی‌هاست. مجددا تاکید می‌کنم از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با آقای ترامپ مطرح نشده است.
** جوان ۹۷/۶/۳۱
*  عربستان در حمله به سفارت خودش در تهران نقش داشت
معاون سابق عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران از وجود سندی در وزارت خارجه خبر داده که نشان می‌دهد عربستان، خود در ماجرای حمله به سفارتش در تهران نقش داشته است.
حسین امیرعبداللهیان گفته است: «در ماجرای سفارت عربستان در تهران، تحلیل و ارزیابی بنده این است افرادی که با پرتاب «کوکتل‌مولوتف» سفارت عربستان را به آتش کشیدند نیرو‌های حزب‌اللهی و بسیجی نبودند بلکه عوامل نفوذی بودند که کاملاً هدایت شده این کار را انجام دادند. این را به این دلیل عرض می‌کنم که سفارت عربستان یک هفته قبل از این حادثه به سفارتخانه‌های خارجی در ایران اطلاعیه داده و تمامی خودرو‌های سفارت و دیپلمات‌های خود را به فروش گذاشته، البته سند این موضوع در وزارت امور خارجه موجود است.»
*  امضاهای طرح استیضاح آخوندی به ۵۰ رسید
حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد امضا‌های طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ۵۰ امضا خبر داد و گفت: طراحان در حال جمع‌آوری امضا‌های بیشتر برای طرح استیضاح وی هستند.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۳۱
*  بهترین راه برای حل مشکلات کشورهای عربی با ایران گفت‌وگوی مستقیم است
حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما خطر ایران در منطقه بیشتر است یا عربستان گفت که در ابتدا طبیعتا عربستان هم‌پیمانان و برادران ما هستند؛ زیرا این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که باید آن را تقویت کنیم. ایران نیز کشور همسایه ماست و باید با آن روابطی طبیعی داشته باشیم؛ بنابراین بهترین راه این است که بطور مستقیم با ایران گفت‌وگو کنیم.
** رسالت ۹۷/۶/۳۱
*  دولت فرمانده اقتصادی نیاز دارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فرمانده اقتصادی نیاز دارد.
محمدرضا باهنر با توجه به نقدهای زیادی که به تیم اقتصادی دولت وارد است و تاکید کارشناسان مبنی بر تغییر این تیم، افزود: بحث‌هایی که می‌گوید دولت باید اصولا تغییر کند و زیر و رو شود را مطالبات افراطی می‌دانم و فکر می‌کنم کسانی که این بحث‌ها را طرح می‌کنند، عمق تحلیل و دیدگاه‌شان خوب نیست یا اینکه خدایی ناکرده بحث‌های دیگری دارند اما اصولا باید یکسری آدم‌های ممحض و مجهز وارد دولت شوند. نقدی که به آقای رئیس‌جمهور وارد است، این است که خانه‌تکانی در دولت را باید خودشان آغاز کنند.
*  با تصویب لوایح «اف ای تی اف» همه مشکلات ما حل نمی شود
وزیر امور خارجه ایران گفت با تصویب لوایح «اف ای تی اف» همه مشکلات ما حل نمی شود.
نمایشگاه رونمایی از اسناد نقش وزارت امور خارجه در دوران دفاع مقدس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اداره مطالعات سیاسی وزارت برگزار شد.در حاشیه این نمایشگاه وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی را اعلام کرده است و ما منتظر اجرایی شدن اقدامات عملی اتحادیه اروپا هستیم. وی با اشاره به برگزاری جلسه مجدد ۱+۴ بیان کرد: در این جلسه مجموعه اقداماتی که تا آن زمان انجام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه جلسه را به هیئت نظارت در تهران گزارش خواهیم داد و براساس آن مقامات عالی کشورمان تصمیم خواهند گرفت.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۳۱
*  دشمن در تلاش است تا با ابزار تهدید و تحریم، پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی را سد کند
ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه‌ای آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.
در این بیانیه آمده است:تلاقی عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات من الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود.
امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خوداتکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می‌تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد. دشمن بداند که روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده و خواسته باطل و مردود را نخواهد داد.
*  جو سازی اسرائیل علیه ایران
رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی در راستای جوسازی علیه ایران گفت که این رژیم نمی‌تواند تهدیدات ایران در شصت دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین علیه سایت‌های هسته‌ای این رژیم را نادیده بگیرد. «زئیو سنیر» رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آن تهدیدها اسرائیل را وادار کرده تا برای حفاظت از سایت‌های هسته‌ایش اقداماتی انجام دهد.
سنیر همچنین در ادامه سیاست ایران‌هراسی ادعا کرد: نظام (ایران) تلاش دارد تا اقدامی انقلابی انجام دهد. می‌خواهد اسرائیل، عربستان سعودی و تمام کسانی را که در منطقه شیعه نیستند تهدید کند. وی تصریح کرد : آشکارا، ما اغلب تهدید می‌شویم چراکه ما کشور قدرتمندی هستیم که جلوی ایران ایستاده است. ما می‌دانیم که باید اماکن استراتژیک‌مان را حفظ کنیم.
** آرمان ۹۷/۶/۳۱
*  منافع ما به خطر بیفتد، وتو می‌کنیم
وزیر نفت در آستانه نشست کمیته وزارتی اوپک در خصوص هر تصمیمی که منافع ملی ایران را به مخاطره بیندازد هشدار داد. وزیر نفت با اشاره به برخی تلاش‌ها برای کاهش تولید و صادرات ایران افزود: اگر اتفاقی برای صادرات و تولید نفت ایران بیفتد، ما بدون نیاز به هیچ تاییدی به تولید اصلی خود بازخواهیم گشت. زنگنه با انتقاد از همسویی برخی اعضای این کمیته با سیاست‌های آمریکا افزود: اوپک سازمانی مستقل است و زیر مجموعه وزارت انرژی آمریکا نیست.
*  درخواست ۹۰ نماینده از لاریجانی
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اعلام این خبر که تاکنون بیش از ۹۰ تن از نمایندگان مجلس به کمپین شفافیت آراء پیوسته‌اند، گفت: نمایندگانی که به کمپین شفافیت آراء پیوسته‌اند، در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، از وی خواسته‌اند که آرای‌شان به صورت علنی و شفاف از سوی مجلس اعلام شود.
** آفرینش ۹۷/۶/۳۱
*  ادعای واهی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران
هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود بار دیگر مدعی شد که واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به مراکز آمریکایی در عراق می‌داند. وی که به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر احزاب کرد تروریستی در منطقه اقلیم کردستان عراق اشاره داشته است، در ادامه ادعاهای خود افزود: از نظر ما ایران همچنان عامل بی‌ثباتی در منطقه است. آنها از طریق نیروهای مورد حمایت خود همچنان به تلاش برای حمله به دولت‌ها و افراد ادامه می‌دهند.نائورت مدعی شد: هر آمریکایی‌ای که (در این درگیری‌ها) جان خود را از دست دهد، ما آنها (ایران) را مسئول می‌دانیم.
*  اتباع عربستان از سفر به ایران منع شدند
رسانه‌های سعودی به نقل از مراجع ذی‌ربط این کشور گزارش دادند که اتباع این کشور علاوه بر ممنوعیت ورود به ایران، عراق، قطر، سرزمین‌های اشغالی و تایلند، اجازه مسافرت به ۱۰کشور دیگر را نیز ندارند.
ممنوعت سفر به ۱۰کشور جدید شامل ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، تانزانیا، موزامبیک، کنیا، اتیوپی، جزایر کومور، جزایر موریس، جزایر سیشل و ولایرونیون است.
** قدس ۹۷/۶/۳۱
*  خدمت به حسین بن علی(ع) منحصر در برپایی مراسم سوگواری نیست
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عاشورا روزی سرنوشت ساز و تاریخی در حیات انسانیت به صورت عام و رسالت اسلام به شکل خاص است، خاطرنشان کرد: نهضت سیدالشهدا نهضتی انسانی، ریشه دار، تمدن گرا، اصلاحگرانه، رحمانی، اخلاقی، تربیتی، جهادی، قابل انطباق با همه ادوار، جاویدان، متکامل و در حال صدور است که بیداربخشی، پیروزی، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم را در همه عصرها به انسان‌ها الهام می‌کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خدمت به حسین بن علی(ع) منحصر در برپایی مراسم سوگواری نیست، اظهار داشت: هدایت و حمایت از انسان‌ها، رفع حوائج، رفع مکروه و دوری از مشکلات در زمان کنونی خدمت به حسینی است که همه طوایف، نژادها، قومیت‌ها را گردهم جمع می‌کند.
*  ملتی که می‌خواهد عزیز باشد باید هزینه کند
نماینده خبرگان با اشاره به نعمت بی بدیل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و لزوم شکرگزاری برای این نعمت بزرگ گفت: رهبری ولایت فقیه به معنای یاری مردم توسط فقیه است که مردم را در مسیر الهی قرار می‌دهد.
آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شام غریبان که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که باید با بصیرت به حرف فرمانروایان الهی گوش داد، گفت: از اصول علم جامعه شناسی اسلامی این است که هیچ جامعه‌ای مگر در گرو اطاعت و نصرت مردم شکل نمی گیرد.
اگر جامعه‌ای اطاعت و یاری نکند هر حکومتی فرو می‌پاشد، جامعه اسلامی نیز بر اساس همین پیمان‌ها شکل می‌گیرد. آیت الله اراکی تاکید کرد: هر ملتی که می‌خواهد عزیز باشد، باید هزینه کند.
** خراسان ۹۷/۶/۳۱
*  باید در مقابله با تحریم‌ها و فشارها کنار ایران بایستیم
سید حسن نصرا… دبیر کل حزب ا… لبنان با بیان این که باید در سطح سیاسی، مردمی و معنوی در مقابله با محاصره و تحریم‌ها و فشارها در کنار ایران بایستیم و از آن حمایت کنیم، گفت: همه می‌دانیم که ایران تحریم می‌شود زیرا به دین، اسلامیت، جمهوریت، استقلال، حاکمیت و آزادی خود پایبند و متعهد است و برآن پافشاری می‌کند. وی افزود: ایران از رهبری گرفته تا دولت و پارلمان و ملت نمی پذیرند که بنده آمریکا باشند.
*  به نفت ایران وابسته‌ایم
سفیر کره جنوبی اعلام کرد: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند. سفیر کره‌جنوبی در دیدار با معاون بین‌الملل اتاق تهران مدعی شد: اخباری که به تازگی مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد، بی‌اساس و جعلی است. بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم تا بتوانیم معافیت‌های لازم را برای خرید نفت از ایران کسب کنیم.
** اعتماد ۹۷/۶/۳۱
*  ۳ وزیر به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند
محمود حجتی وزیر کشاورزی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و محمدعلی بطحایی وزیر آموزش و پرورش این هفته با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.
** شهروند ۹۷/۶/۳۱
*  نقشه‌های ایران جای نقشه‌های روسیه و انگلستان را گرفت
مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور خبر داد که نقشه‌های ایران از خزر و خلیج فارس جایگزین نقشه‌های روسیه و انگلیس در ابعاد بین‌المللی شد. او گفت: دو چارت تهیه شده از دریای خزر از سواحل نوشهر و فریدون کنار توسط سازمان نقشه‌برداری کشور که پس از نیم قرن جایگزین نقشه‌های بین‌المللی روسیه در این دریا شدند؛ از این نقشه‌ها در سالن خلیج فارس این سازمان رونمایی شد.
** سازندگی ۹۷/۶/۳۱
*  سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه: توسعه برنامه موشکی حق حاکمیتی ایران است. مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران بایستی بدون اعمال فشار و از طریق مذاکره حل و فصل شوند. ما همواره از اینکه هر مسئله‌ای که در روابط میان کشورها و در گفتگوها بر سر مسائل بغرنج بروز پیدا می‌کند از طریق مذاکره و توافقات حل شود، حمایت کرده‌ایم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سوء استفاده‌های اقتصادی نتیجه نادیده گرفتن امر به معروف است
رسا/آیت الله نمازی گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شده بود امروز شاهد سوء استفاده های اقتصادی و خروج سرمایه های هزاران میلیاردی از کشور نبودیم.عضوجامعه مدرسین درادامه افزود: تا زمانی امامت و امت با یکدیگر گره خورده باشند دشمنان اسلام، آمریکا و صهیونیست جهانی و فرانسه و شیوخ خلیج فارس هیچ غلطی نمی توانند بکنند. وی امامت و شهادت را علت مبقیه اسلام دانست و اظهار داشت: امروز رهبری مقتدر و شجاع و ملت پا به رکاب و آماده ایران اسلامی در عصر غیبت سبب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام شده است.
فرهنگ حسینی؛ فریاد “هیهات منَّا الذلّه”
صدا و سیما/ آیت الله خاتمی گفت: امتی که همچون ملت ایران عاشورایی باشد روی ذلت را نخواهد دید و همه توطئه‌های دشمنان بر چنین ملتی به فضل الهی خنثی خواهد شد.عضو جامعه مدرسین افزود: مذاکره با دشمن و کوتاه آمدن از اصول اسلامی با فرهنگ نبوی، علوی و حسینی سازگار نیست و فرهنگ حسینی فریاد “هیهات منا الذله” است.وی درادامه گفت: اینکه گفته می‌شود حضرت امام حسین‌(ع) در شب عاشورا با عمر سعد مذاکره کردند، تفسیر نادرستی است زیرا مذاکره نوعی بده بستان است در حالی که حضرت امام حسین‌(ع) آن شب فقط عمر سعد را نصیحت کردند.
مسؤولان نسبت به ایجاد ناامنی در جامعه حساس باشند و برخورد قاطع کنند
رسا/آیت الله اعرافی با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و خواهند ماند، از مسؤولان خواست که برای تحکیم امنیت جامعه نسبت به ایجاد ناامنی‌ها به ویژه در جریان قتل روحانی مشهدی برخورد قاطع داشته باشند.امام جمعه قم دربخش دیگری از سخنان خود هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و با بیان این که دفاع مقدس راهنمایی بزرگ برای امروز و فردای ما است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگی بسیار نابرابر بود اما ملت در دفاع مقدس از این جنگ کاملا نابرابر پیروز خارج شد و درس ماندگاری به دشمنان داد.
نه تنها دست از توانمندی موشکی برنمی‌داریم؛ بلکه روز به روز آن را تقویت خواهیم کرد
باشگاه خبرنگاران/ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروزدر مراسم رژه نیروهای مسلح اظهارداشت: جنگ ۸ ساله به ما آموخت که باید در روز سختی روی پای خودمان ایستاده و تحت فرمان رهبری، متحد و آماده فداکاری باشیم و به پیروزی امیدوار بوده و به یکدیگر و مسئولین‌مان اطمینان داشته باشیم و بدانیم با ایستادگی و اتحاد پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود.رئیس جمهور با بیان اینکه آنها می‌گویند که ما از سلاح‌های دفاعی و موشک‌های خود دست برداریم و آنها را کنار بگذاریم و به تعبیر خودشان ما را از دخالت در منطقه منع می‌کنند، گفت:‌ ایران نه تنها سلاح‌های دفاعی و موشک خود را کنار نمی‌گذارد، بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه آنها از موشک‌های ما عصبانی هستند به معنای آن است که امروز تأثیرگذارترین سلاح ما موشک است پس با این سخن آنان ما قدر موشک‌های خود را بیشتر می‌دانیم.
نیروهای مسلح ایران آمادگی ایستادگی مقابل هر تهدیدی را دارند
مهر/ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروزدر مراسم رژه ملی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس گفت: نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار هستند و آمادگی ایستادگی در مقابل هر تهدیدی را دارند.دکتر لاریجانی با برشمردن چهار علت به عنوان قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قدرتی رسیده است که آمادگی ایستادن در مقابل هر قلدر مستی را دارند. همچنین آماده یاری رساندن به هر دوست و همسایه در منطقه است و دوستان خود را در برابر نقشه‌های زیاده خواهانه آمریکا یاری می‌کند. همان طور که در سوریه و عراق این گونه رفتار کرد.
شکست سازمان ملل در مبارزه با قحطی در یمن
مهر/معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: به زودی در یمن به نقطه ای بدون بازگشت می‌رسیم که نمی توان از تلفات بیشمار انسانی ناشی از قحطی فراگیر در کشور جلوگیری کرد.مارک لوکوک با هشدار در خصوص وضعیت اسفبار هفته‌های گذشته یمن تاکید کرد سازمان ملل متحد در شرف شکست در جنگ علیه قحطی در یمن است.این در حالی است که سازمان غیردولتی موسوم به نجات کودکان هشدار داد بیش از پنج میلیون کودک در یمن به علت گرسنگی، با خطر از دست دادن جان خود مواجه هستند.
سانا فیلم ساختگی حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را منتشر کرد
باشگاه خبرنگاران /خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) فیلم ساختگی حمله شیمیایی ادعایی در ادلب سوریه که توسط تروریست‌ها و کشورهای غربی ساخته شده و در آن کلاه‌سفید‌ها در حال صحنه سازی این حمله شیمیایی هستند را منتشر کرد.خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرده که در واقع سه نسخه متفاوت از این فیلم وجود دارد که سناریو‌های آن‌ها اندکی با یکدیگر تفاوت دارد و فیلمی که روی یوتیوب قرار داده شده بود به بهانه نقض قوانین این سایت حذف شده است.
نام هیچ کشوری در دستور نشست ۴ مهر نیست
ایرنا/ سه عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند دستورکار نشست چهارم مهرماه (۲۶ سپتامبر) تغییری نکرده است. این جلسه درباره منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، بدون ذکر نام هیچ کشوری خواهد بود.«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هم در نشست خبری خود تاکید کرد نشست شورای امنیت با حضور رئیس جمهوری آمریکا نشستی عادی همچون سایر جلسات این شورا است و تنها اعضای شورا می‌توانند در آن حاضر شوند.وی در عین حال درباره برجام گفت: موضع من در این باره تغییر نکرده و معتقدم این توافق گام مثبتی برای عدم گسترش سلاح هسته‌ای است.
حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز
مهر/ صبح امروز تروریست‌ها با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند. فرمانده سپاه خوزستان نیز با اشاره به این حادثه گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.سردار شاهوار پور با اشاره به آخرین آمار شهدا و مجروحین این حادثه اعلام کرد:۱۱شهید و ۶۰ زخمی تا این لحظه گزارش شده است. سخنگوی سپاه پاسداران با محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح دراهوازاقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.سردار شریف با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.
آمریکا تمامیت ارضی سوریه را در معرض خطر قرار داده است
تسنیم/”سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مهمترین تهدید جدی برای تمامیت ارضی سوریه، اوضاع در مناطق شرقی رود فرات است که با حمایت آشکار طرف آمریکایی، ساختارهای مستقل در آنجا ایجاد شده است.به گفته وی، طرف روسی اصرار دارد تا فعالیت‌های غیرقانونی در این منطقه فورا متوقف کردند و ما مواضع خویش در این رابطه را هم در تماس‌های مستقیم خود با مقامات آمریکایی و هم از طریق سازمان ملل بیان کرده‌ایم.
تاکید انصارالله بر ایستادگی در مقابل متجاوزان به یمن
مهر / جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر، تاکید کرد که این انقلاب با اقتدار در برابر تجاوزگری آمریکایی صهیونیستی و مزدورانشان ایستاده است.در این بیانیه آمده است که توطئه‌ها و جنایات دشمن علیه ملت یمن تنها به ادامه ایستادگی و اقتدار بیشتر انقلاب منجر خواهد شد. انصارالله با بیان اینکه انقلاب تا تحقق تمام اهدافش ادامه خواهد یافت، آزادگان در مناطق تحت اشغال متجاوزان سعودی- اماراتی و مزدورانشان در یمن را به تحرک جدی و اتخاذ مواضع علمی در مخالفت با کشورهای اشغالگر و سلطه‌گر فرا خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *