خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۷

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دانشگاه و حوزه با هم متحد باشند
  • آیت الله مصباح یزدی: جمهوریت و اسلامیت در نظام ما تفکیک نشدنی است
  • آیت الله نمازی: بزرگترین درس عاشورا وحدت ملی است
  • آیت الله خاتمی:  دشمن شدیداً در پی تغییر فرهنگ خانواده با ابزار فضای مجازی است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: رویکرد اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مکانیسم مناسبی نداشته است

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۷
*  هیچ فشاری را برای افزایش درصد جانبازی نمی‌پذیریم
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ گونه توصیه و اعمال فشاری را برای افزایش درصد جانبازی نمی‌پذیرد.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با اشاره به تأیید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در موضوع افزایش درصد جانبازی تابع قوانین و مقررات است و هیچ نوع توصیه و اعمال فشاری بر اجرای وظایف قانونی بنیاد تأثیر نمی‌گذارد و مسئولان بنیاد اجازه هیچ اعمال نفوذی در این زمینه را نخواهند داد.
** همشهری ۹۷/۶/۲۷
*  آخرین خبر از استیضاح دو وزیر
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره آخرین وضعیت استیضاح آخوندی گفت: طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هنوز به هیأت رئیسه مجلس ارائه نشده است. او با بیان اینکه هم اکنون تنها استیضاح شریعتمداری در مجلس مطرح است، گفت: طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از ارائه به هیأت رئیسه، جهت بررسی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده است.
*  استعفای آیت الله جنتی
دفتر رئیس مجلس خبرگان اعلام کرد: آیت الله جنتی علاوه بر استعفا از امامت جمعه تهران، از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم استعفا داده است.
** کیهان ۹۷/۶/۲۷
*  رویکرد اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مکانیسم مناسبی نداشته است
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، خروج آمریکا از برجام را «بی مسئولیتی» این کشور خواند و محکوم کرد.
صالحی همچنین خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواند.
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت:به رغم دلگرمی از مواضع اتحادیه اروپا درباره برجام، اروپا باید اقدامات عملی و محکمی در رابطه با اجرای توافق بردارد.
صالحی گفت: اتحادیه اروپا باید تعهداتش را اجرا کند. اتحادیه تاکنون رویکرد اصلاح تدریجی را در پیش گرفته و این مکانیسم مناسبی نیست.
*  دومین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد
دومین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در حسینیه امام خمینی(رحمه‌الله علیه) با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان کشور و رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.
این مراسم با مرثیه‌سرائی آقای حاج ماشاء‌الله عابدی آغاز شد و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و آقای حسین سازور به سخنرانی و مداحی پرداختند.
*  دونالد ترامپ نمونه بارز یک فرد دنیاپرست است
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان طی مراسمی که در ایام ماه محرم هر شب در مجمع سیدالشهدای ضاحیه جنوبی برگزار می‌شود و به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی می‌کند، اظهار داشت: ترامپ، یک انسان دنیاپرست است و هیچ‌گونه مشکلی با جنگ و ویرانی و خونریزی ندارد.
** شرق ۹۷/۶/۲۷
*  توئیتر برای بستن حساب‌های جعلی علیه ایران اقدام کند
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن از مسئولان شبکه مجازی توئیتر خواست به درخواست رسمی دکتر ظریف در چارچوب وظیفه قانونی خود برای بستن حساب‌های جعلی که اقدام به ارسال هشتگ‌های براندازنده علیه ایران می‌کنند، اقدام کند. او در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس گزارشهای مستند، سازمان منافقین به عنوان اولویت کار تشکیلاتی خود و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های اطلاعاتی که از سوی آمریکا و اسرائیل و به هزینه عربستان در اختیار این سازمان در پایگاه اشرف در آلبانی قرار گرفته است، به هزار و ۵۰۰ عضو خود ماموریت داده است که در کاری تمام‌وقت روزانه میلیون‌ها پیام در قالب هشتگ‌های براندازانه با هویت‌های جعلی تولید و در شبکه‌های مجازی تکثیر کنند.
** ایران ۹۷/۶/۲۷
*  ادعاهای وزیر خارجه مراکش علیه ایران
وزیر امور خارجه مراکش در گفت‌وگویی درباره دلایل قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران، ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرده است. «ناصر بوریطه» ادعا کرده که تهران در پی نفوذ در این کشور بوده و افزوده: ایرانی‌ها جمعیت پراکنده مراکشی‌ها در اروپا از جمله بلژیک را هدف قرار داده‌اند، چون اروپا به ما اجازه فرستادن ائمه سنی به اروپا را نمی‌دهد، جوانان ما در اروپا به لحاظ دینی به خود واگذار شده‌اند. اکنون این جماعت از سوی ایرانی‌ها و افغان‌ها به سمت اسلام شیعه سوق داده می‌شوند. بوریطه ادعا کرده: همه منابع مالی ایران از مسیر حزب‌الله در حال سرمایه‌گذاری مجدد در آفریقاست. ایران در حال خرید هتل، سوپرمارکت و مانند آن است؛ پس اقدامات ایران در جنوب صحرا را دست کم نگیرید، بویژه اقدامات مالی ایران را.
*  افزایش صادرات ایران به قطر
طی پنج ماه نخست سال‌جاری ۱۱۹ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار انواع کالا از ایران به قطر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱.۲۷ درصدی داشته است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۷
*  نشست اعضای برجام دوم مهر در نیویورک برگزار می‌شود
یک مقام دیپلماتیک روس بدون ذکر نام به خبرگزاری تاس گفت که کشورهای عضو برجام بدون آمریکا روز ۲۴ ماه سپتامبر (دوم مهر) در نیویورک نشست برگزار می‌کنند و فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آن شرکت دارد.
*  جهان در انتظار شنیدن مواضع ایران از زبان روحانی در نیویورک است
«فرانک ویزنر» معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا در امور امنیت بین المللی درباره سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌گوید: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک در مرحله‌ای مهم و حساس انجام می‌شود که رهبران جهان و مقام‌های آمریکایی در انتظار شنیدن مواضع ایران و سیاست‌های آن از زبان حسن روحانی هستند.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۷
*  فعالیت ۱۸ هزار گروه جهادی تا پایان سال ۹۷ در کشور
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی درباره نقش این سازمان در تحقق توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: ۱۸ هزار گروه جهادی تا پایان سال فرصتی برای نوسازی و توسعه کشور در مسیر توسعه و تحقق اهداف، برنامه‌ها و اسناد بالادستی برای دولت ایجاد می‌کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همکاری دولت با بسیج باید بیشتر شود، چرا که استعداد بسیج یک اقیانوس است و عمق، طول و عرض بسیج مشابه قوه لایزال است و من همواره درباره همکاری بسیج با دولت اعلام آمادگی کرده‌ام.
*  وزیر انرژی روسیه تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را محکوم کرد
الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: در نتیجه تحریم‌های آمریکا که قرار است از نوامبر مجددا اعمال شود، تبعاتی علیه صنعت نفت ایران وجود خواهد داشت. وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران گفت: موضع ما همچنان این است که این تحریم‌ها غیرسازنده و اشتباه است. وزیر انرژی روسیه افزود: بهتر است همکاری‌ها در بازار ادامه پیدا کند، ایران یک صادر‌کننده نفت در بازار است که عرضه باثبات را در بازار تامین می‌کند.
** جوان ۹۷/۶/۲۷
*  با جهاد خستگی‌ناپذیر سیلی محکم دیگری به دشمن خواهیم زد
ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در شرایطی که استکبار جهانی با تمام نیرو و دسیسه‌ها و توطئه‌های مذبوحانه، جنگ اقتصادی و رسانه‌ای وسیع و گسترده‌ای را علیه کشورمان به راه انداخته است، ملت قدرشناس و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی به روز‌های سخت دفاع مقدس که با تمام وجود فرزندان خود را در جبهه‌های حق علیه باطل یاری می‌رساندند، می‌توانند در کمک به مسئولان نظام، نقشه‌های شوم آمریکای جنایتکار را به یأس و شکست تبدیل سازند.
به ملت شریف اطمینان می‌دهیم با جهاد خستگی‌ناپذیر، خلاقانه و نوآورانه فرزندان ملت در نیرو‌های مسلح در عرصه‌های گوناگون و مورد نیاز کشور، سیلی محکم دیگری به دشمن خواهیم زد و در دست‌یابی به موقعیت ممتاز بین‌المللی موفق خواهیم شد.
*  تقدیر رئیس جدید پارلمان عراق از حمایت‌های بی دریغ ایران
رئیس جدید پارلمان عراق تاکید کرد با تعرض به ایران از خاک کشورش مخالف است و همه تلاشش را برای دفاع از کشور و همسایگان عراق به کار خواهد گرفت.
«محمد الحلبوسی» رئیس جدید پارلمان عراق در نخستین مصاحبه تلویزیونی درباره ایران تاکید کرد: ما حمله به ایران از خاک عراق را نمی‌پذیریم و باید از کشورمان و همسایگان حمایت کنیم.
الحلبوسی در نخستین موضع‌گیری سیاسی در سطح روابط خارجی پس از انتخابش به عنوان رئیس پارلمان عراق، گفت که اعضای پارلمان با هرگونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه ایران مخالفند و این اقدام را ظالمانه می‌دانند و به ماندن در کنار ملت ایران ادامه خواهند داد.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۷
*  حمایت وزیر خارجه بحرین از بستن حساب کابران ایرانی در توییتر
وزیر امور خارجه بحرین از اقدام مدیر عامل توییتر مبنی بر بستن حساب‌های کاربران ایرانی حمایت کرد. خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین ضمن تشکر از جک دورسی، مدیر عامل توییتر، برای بستن حساب‌های برخی کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی، در اظهاراتی مداخله‌جویانه در توییتی با تاکید بر این‌که «به کارت ادامه بده» مدعی شد که مردم ایران با این اقدام موافقند.
** رسالت ۹۷/۶/۲۷
*  فروپاشی آل سعود دیر یا زود اتفاق می‌افتد
نویسنده مقاله نیوزویک معتقد است که طبق شواهد، فرسایش تدریجی مشروعیت رژیم آل سعود قطعی است و فروپاشی آل سعود دیر یا زود اتفاق می‌افتد.
طبق تحلیل نیوزویک، حکومت عربستان سعودی پس از جنبش کشورهای عرب منطقه در سال ۲۰۱۱، برای بقا مجبور شد بسیاری از مخالفان خود اعم از اسلام‌گرایان تا مدافعین حقوق زنان را سرکوب کند.
ساختار قدرت در عربستان سعودی از آن سال تا کنون تغییر بسیاری کرده است. در حال حاضر، بن سلمان به تنهایی در راس قدرت قرار دارد. او قصد دارد قدرت را از طریق برخی تغییرات اجتماعی در عربستان حفظ کند اما با توجه به تاریخ حکومت سعودی، او بسیاری از ابزارهایی را که به او اجازه می‌دهد بدون استفاده از زور به طور مستقیم حکومت کند، از دست داده است. بن سلمان چاره‌ای جز استفاده از خشونت ندارد.
*  عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق می‌شود
منابع داخلی عراق از مقبولیت ۹۵ درصدی عادل عبدالمهدی و نخست‌وزیری او خبر دادند. همچنین هیثم الجبوری یکی از نمایندگان پارلمان عراق روز گذشته اعلام کرده بود فهرست‌های سازندگی و اصلاح و نمایندگان کُرد برای معرفی عادل عبدالمهدی جهت تصدی سمت نخست‌وزیری عراق به توافق رسیده‌اند.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۷
*  کتمان حزب کومله در حمله به سفارت ایران
حزب کومله دست داشتن در حمله به سفارت تهران در پاریس و به آتش کشیدن پرچم ایران را تکذیب کرد. حزب کومله در بیانیه‌ای اظهار کرد: کومله اتهام دست داشتن در حمله به سفارت ایران در پاریس را تکذیب می‌کند. این حزب در بیانیه خود متذکر شده است که اعضایش در فرانسه در تجمع مسالمت آمیزی در مقابل سفارت ایران شرکت کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: متاسفانه برخی افراد شرکت‌کننده در این تجمع دست به اعمال خشونت‌آمیزی علیه سفارت ایران زدند و حتی اگر خشم مردم را نیز درک کنیم، کاملا چنین اقدامات غیرمتمدنانه‌ای را محکوم می‌کنیم.
*  هشدار پمپئو برای تخطی از تحریم‌های آمریکا
وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص عدم پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار داد. «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری هشدار داد:«با فرا رسیدن ۴ نوامبر، برای هر کس که بخواهد در فعالیت‌های اقتصادی با نظام ایران شرکت داشته باشد، قوانین متفاوتی وجود خواهد داشت. بسیاری از کشورها هم اکنون در حال اقدام برای ترک (روابط اقتصادی با) ایران هستند.»
** آرمان ۹۷/۶/۲۷
*  حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و آبه دیدار می‌کنند
خبرگزاری کیودو خبر داد: نخست‌وزیر ژاپن اواخر ماه جاری میلادی در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد. یک منبع دولتی ژاپن اعلام کرد: ژاپن امیدوار است که روابط خود با ایران را حفظ کند، چرا که به واردات نفت خام کشورمان وابسته است. قرار است این دو مقام ارشد برای ششمین سال متوالی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند. بر اساس اظهارات این منبع آگاه، آبه به دنبال آن است که درباره توقف واردات نفت به دنبال درخواست آمریکا، از سوی طرف‌های ژاپنی با روحانی گفت‌وگو کند.
*  محال است تولید نفت ایران به صفر برسد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تلاش روس‌ها برای جبران کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد که به صفر رسیدن تولید نفت ایران یک آرزوی محال است. بهروز نعمتی گفت: تلاشی که شاهد آن هستیم، این است که می‌خواهند تولید نفت ایران کاهش یابد ولی شرایط بازار و مجموعه عوامل باعث می‌شود این توفیق برایشان حاصل نشود.
وی یادآور شد: زمستان سختی در مناطق نفت‌خیز روسیه در پیش است، علاوه بر این طوفانی که در آمریکا آمده و مسائل مربوط به خلیج مکزیک همگی دست به دست هم می‌دهند که عملا این اتفاق نیفتد.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۷
*  خواهان توافقی جامع با ایران هستیم
ریک پری وزیر انرژی آمریکا در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش خطاب به این نشست را قرائت کرد.
رئیس جمهور آمریکا در پیام خود خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت: ما خواهان توافقی جامع هستیم که به طور کامل به فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اقدامات بی ثبات کننده این کشور رسیدگی می‌کند.
*  ایران به اجرای تعهداتش در برجام پایبند است
«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان از زمان برگزاری آخرین نشست مجمع عمومی، پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام را مورد بررسی و نظارت قرار داده، تائید کرد که تهران به اجرای تعهدات پایبند بوده است.
آمانو این سخنان را در اولین روز آغاز به کار شصت و دومین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان داشت و افزود:این مهم است که ایران به اجرای کامل تعهداتش در این رابطه ادامه دهد.
** قدس ۹۷/۶/۲۷
*  سفارت ایران در یونان مورد تعرض قرار گرفت
رسانه‌های یونانی از تعرض اعضای یک گروه «آنارشیست» به سفارت ایران در این کشور خبر دادند.
وب‌سایت “گریک ریپورتر” گزارش داده اعضای گروه هرج و مرج طلب “روویکوناس” صبح دوشنبه با قوطی‌های رنگ این حمله را انجام داده‌اند. تعرض‌کنندگان حدود ۱۰ نفر بوده‌اند و بعد از انجام این حمله با موتورسیکلت از صحنه متواری شده‌اند. به نوشته وب‌سایت گریک ریپورتر، پلیس تا کنون فردی را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده است.
یک سخنگوی این گروه هرج و مرج طلب در صفحه‌اش در فیسبوک گفته این حمله در حمایت از آنچه “سرکوب‌گری ایران علیه کُردها” خوانده شده، انجام شده است.
*  جمهوریت و اسلامیت در نظام ما تفکیک نشدنی است
آیت الله مصباح یزدی شاخص‌های حوزه تراز انقلاب اسلامی را تبیین کرد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه در مدرسه معصومیه قم با تاکید بر اینکه تفاوت اساسی انقلاب کشور ما با سایر انقلاب‌ها، اسلامی بودن آن است، افزود: اسلامیت فصل مقوم انقلاب ایران است؛ بیشتر انقلاب‌ها با شعار استقلال و آزادی انجام شد اما در ایران استقلال و آزادی در کنار جمهوری اسلامی مطرح می‌شد.
وی با تاکید بر لزوم شناختن اسلام در همه ابعاد و تبیین آمیزه‌های آن و استحکام بخشیدن به این آموزه‌ها در مقابل سیل شبهات، افزود: هنوز تمامی ابعاد اسلام برای بسیاری از مردم و حتی مسئولان شناخته شده نیست لذا کسانی جمهوری اسلامی را به دو بخش تقسیم می‌کنند و معتقدند بخش جمهوری مربوط به سیاست و اداره کشور و بخش اسلامیت امری فردی است. این در حالی است که دین وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی از سایر نظام‌ها و انقلاب‌هاست.
** خراسان ۹۷/۶/۲۷
*  به مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تلاش‌های اروپا برای زنده ماندن برجام گفت: «تضمین‌های قبلی اروپایی که قابل اجرا نبود کنار گذاشته شده و جایگزین شده است و در حال فرموله شدن است تا بتواند سازوکارهایی را برای همکاری ایران و اروپا ایجاد کند.»
قاسمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ایران شروطی برای مذاکره با آمریکا دارد و آیا این احتمال وجود دارد که ایران با آمریکایی‌ها در ارتباط با مسائل موشکی مذاکره کند، گفت: با توجه به اقدام ناشیانه و غیر متمدنانه دولت کنونی آمریکا در خروج از برجام و سیاست‌هایی که این کشور علیه ایران دنبال می‌کند، ما به مذاکره با آمریکا فکر نمی‌کنیم چه برسد به این که درباره شروط آن صحبت کنیم.
*  توضیحات ولایتی درباره سیاست «نه شرقی نه غربی»
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل طی نشستی که در موسسه انقلاب اسلامی برگزار شد، به پرسش‌هایی درباره راهبرد نگاه به شرق پاسخ داد. علی اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی درباره نسبت راهبرد نگاه به شرق با شعار «نه شرقی نه غربی» گفت: اگر معنای «نه شرقی نه غربی» بد برداشت شود با قانون اساسی نیز تعارض خواهد داشت. دکتر ولایتی در ادامه تصریح کرد: شرقی که ما الان به آن توجه می‌کنیم با آن شرق ایدئولوژیک تفاوت دارد. البته این را هم بدانید که اکنون همه دنیا نگاه به شرق دارند. آمریکایی‌ها بارها تصریح کردند که استراتژی آینده‌شان این است که ثقل سیاسی و اقتصادی خودشان را در شرق آسیا و حضور در منطقه ژاپن، چین و کره متمرکز کنند، یعنی آینده اقتصاد دنیا و به تبع آن سیاست دنیا در این منطقه می‌چرخد.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۷
*  ۱۱ میلیارد دلار کالای وارداتی داخلی سازی می‌شوند
رضا رحمانی معاون طرح برنامه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: طی جلساتی با معاونین وزارتخانه به یک مفهوم مشترک رسیدیم که امسال ۱۱ میلیارد دلار از واردات کالاهای سال قبل را داخلی سازی کنیم.
ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق صنایع داخلی، افزایش ثروت ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استمرار و افزایش تولیدات فعلی، صادرات کالا و ارزآوری، مقابله با تحریم، تأثیرگذاری در سایر کشورها از طریق ایجاد بازارهای مصرف اهدافی هستند که در این پروژه بزرگ ملی دنبال می‌کنیم.
** سازندگی ۹۷/۶/۲۷
*  سردار محمدحسین سپهر رئیس سازمان بسیج مستضعفین: مخالف موازی‌کاری و اقدامات بدون نظارت دولت هستیم. بسیج تمام ظرفیت خود را بدون هیچ گونه منت در اختیار دولت برای عبور از پیچ‌های خطرناک تحریمی قرار می‌دهد و حاضر به هیچ اقدامی که اقتدار دولت جمهوری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد نیست بلکه بر عکس بسیج و دولت در کنار یکدیگر ید واحده‌ای در برابر مستکبران عالم برای خنثی‌سازی نقشه‌های شومشان خواهند بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دانشگاه و حوزه با هم متحد باشند
مهر/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها اظهار داشت: باید توجه داشت که دانشگاه از غرب آمده است و بنیان‌گذاران آن قصد جداسازی علوم از دین را داشته تا افرادی را با اعتقادات ضعیف پرورش دهند.وی ادامه داد: نمی‌توان منکر وجود دانشگاه در کشور شد چرا که این از ضروریات است و هرگز نمی‌توان آن را حذف کرد بلکه باید اشکالات و نواقص آن را اصلاح کرد.استاد حوزه قم گفت: آینده کشور در دست دانشگاهیان و حوزویان است لذا این دو باید با هم هماهنگ و متحد باشند در غیر این صورت دوگانگی در کشور ایجاد می‌شود.
 نگذاریم فرهنگ غرب بر دانشگاه سیطره پیدا کند
رسا/ آیت الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار حجت الاسلام رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان این که کار در دانشگاه فعالیتی بسیار مهم و مقدس است، اظهار داشت: باید نظارت جدی بر اسلامی بودن دانشگاه‌ها و دروس شکل گیرد، مناظره و بیان مسائل به صورت علمی مشکلی ندارد ولی نباید اساتیدی در دانشگاه‌ها باشند که با اساس اسلام و نظام اسلامی و انقلاب در تضاد باشند.وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به سه عنصر متون درسی، استاد و شاگرد در دانشگاه تأکید کرد که نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی بر دانشگاه‌ها سیطره پیدا کند.
بزرگترین درس عاشورا وحدت ملی است
تسنیم/آیت الله نمازی در دیدار کادر آموزش پرورش کاشان به مناسبت هفته احیای امر به معروف ونهی از منکر اظهار داشت :تعلیم و تربیت شغل انبیا است و گاهی پاسخ معلم به ذهن کنجکاو دانش آموز، کشوری را از مشکلات نجات می‌دهد.عضو جامعه مدرسین با بیان این مطلب که معلمی زمینه کمال و رشد جامعه رافراهم می‌کند گفت: مکتب عاشورایی سرمایه بزرگی است که معلمان باید از پیامهای آن استفاده کنند و به دانش آموزان بیاموزند.نماینده ولی فقیه وحدت ملی را بزرگترین درس عاشورا دانست و ابراز داشت: وجود اختلاف‌های گروه‌های سیاسی در جامعه بیانگر این است که از سرمایه عاشورا خوب استفاده نکردیم.
 دشمن شدیدا در پی تغییر فرهنگ خانواده با ابزار شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌ها و فضای مجازی است
حوزه/ آیت الله خاتمی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی گفت: امروز در جامعه اسلامی به شدت نیاز به خانواده‌های عاشورایی داریم ، البته در کشورالحمدلله از این خانواده‌ها داشتیم و داریم، ولی باید شاخصه‌های خانواده عاشورایی تبیین شود.عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که دشمن شدیدا در پی تغییر فرهنگ خانواده با ابزار شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌ها و فضای مجازی است، اظهار کرد: دشمن به دنبال القای فرهنگ خانواده غربی در جامعه اسلامی است که یکی از پیامدهای آنها طلاق است.وی اذعان کرد: ما برای اینکه جوانان خود را بیمه کنیم، باید الگوهای خانواده دینی و عاشورایی را الگوسازی و نهادینه کنیم.
برخی از ملل اسلامی درحال خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل، هستند
مهر/ «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله با اشاره به همکاری برخی دول اسلامی با مستکبران تصریح کرد: «برخی از امت‌های اسلامی به عنوان ملل مسلمان نماز می‌خوانند، روزه می‌گیرند، به اسلام گرایش دارند و شعارهای اسلامی سر می‌دهند؛ اما همزمان با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل کاملاً هماهنگ هستند و به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خوش خدمتی می‌کنند که این نه منطبق با اصول اسلام است و نه قرآن کریم».
حمله موشکی ناوچه فرانسوی وجنگنده‌های صهیونیستی به لاذقیه
مهر/وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک ناوچه فرانسوی در جریان حمله ۴ جنگنده صهیونیست به یک مرکز تحقیقاتی در لاذقیه سوریه چندین موشک به سمت این منطقه شلیک کرده است.این وزارتخانه تاکید کرد که در جریان این حمله ارتباط با یک فروند هواپیمای روس که حامل ۱۴ نظامی روس بوده قطع شده است.همچنین ارتش سوریه اعلام کرد که حمله هوایی به لاذقیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی و از حریم هوایی لبنان صورت گرفته است.
۸۰ درصد از خواسته‌های FATF اجرا شد
فارس/ عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای بخش اعظم برنامه اقدام FATF توسط ایران هیچ اثر مثبتی بر بهبود روابط بانکی و نرخ ارز نداشته است؛ اینکه گفته می‌شود تصویب FATF منجر به کاهش قیمت دلار می‌شود، اشتباه است.صفری، افزود: دیگر ایران نباید منتظر مذاکره باشد.
ظریف: دیپلماسی اثر دارد
ایسنا/ وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییترش نوشت: دیپلماسی فعال مسئولانه در چند هفته گذشته ـ سفر من به آنکارا و دمشق و سپس اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران و نشست اخیر در سوچی ـ به جلوگیری از جنگ در ادلب منتهی می‌شود. دیپلماسی اثر دارد.
دولت ترامپ از طرح «هیلی» درباره ایران عقب نشینی کرد
ایرنا/ روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت آمریکا از طرح «نیکی هیلی» برای برگزاری نشستی به ریاست دونالد ترامپ در سازمان ملل در خصوص ایران دوری می‌کند زیرا از تبعات تشکیل چنین جلسه‌ای بیمناک است.آنها معتقد هستند که این جلسه اختلافات عمیق میان آمریکا، فرانسه و انگلیس بر سر توافق هسته‌ای با ایران را آشکار می‌کند.برخی مقام‌های آمریکایی نیز ابراز نگرانی کرده اند که یکی از بندهای منشور سازمان ملل این اجازه را به ایران می‌دهد تا در آن جلسه شرکت کند زیرا این کشور «طرف اختلافی تحت رسیدگی» است. این امر احتمال بروز بن بستی ناخوشایند و پرستیز میان ترامپ و نماینده ایران را بالا می‌برد.
آغاز احداث بلوکهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر
ایرنا/ رئیس روس اتم گفت:شرکت روس اتم اقدامات فنی و عملیاتی در محل احداث بلوک‌های دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر را آغاز کرد. لیخاچف در اجلاس عمومی آژانس اتمی با بیان این مطلب افزود: کارهای فنی احداث نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران آغاز شده است.براساس برنامه اعلام شده، سال ۲۰۲۴ دومین واحد نیروگاه بوشهر به صورت روشن تحویل ایران می‌شود و سال ۲۰۲۶ نیز برق سومین نیروگاه وارد شبکه انتقال انرژی خواهد شد.
واردات ارز به ایران قاچاق نیست
مهر/ بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، واردات ارز به کشور قاچاق نیست و اکنون گزارش‌های رسمی حکایت از شدت گرفتن ورود دلار از افغانستان به ایران دارد.در همین زمینه رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش در نامه‌ای به وزیر کشور، با توجه به مصوبه دولت خواستار تسهیل ورود ارز به کشور شده بود. عبدالناصر همتی ورود ارز بصورت اسکناس و طلا را به داخل کشور مجاز اعلام کرده و به دفعات به تقویت این بخش اشاره داشته است.
اروپا تلاش‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کرده است
ایرنا / تارنمای «واشنگتن فری بیکن» از هراس افکنی آمریکا علیه بانک‌ها و شرکت‌های بین المللی خبر داده و نوشت، واشنگتن آنها را تهدید کرده است که از همکاری با ایران دست بردارند اما اروپایی‌ها همچنان به تلاش برای حفظ روابط تجاری با ایران و برجام ادامه می‌دهند.این رسانه با اشاره به تلاشها وتهدیدات آمریکایی علیه شرکتهای اروپایی نوشت:اما این تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا به دلیل فعالیت‌های رهبران آلمان و سایر کشورهای اروپایی تضعیف شده است. اروپایی‌ها امیدوار هستند برنامه‌ای برای کنار زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ایجاد کنند.
هادی العامری» رسما از نامزدی برای نخست‌وزیری عراق انصراف داد
فارس/«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق که از گزینه‌های مطرح نامزدی برای نخست‌وزیری این کشور بود، رسما اعلام کرد که برای تصدی نخست‌وزیری نامزد نمی‌شود. العامری با اشاره به اینکه در عرصه جهاد و سازندگی کشور بدون هیچ پست و عنوانی باقی‌خواهد ماند، تاکید کرد: ما معتقدیم که اکنون زمان درگیری‌ میان گروه‌ها و احزاب نیست. قضیه امروز، قضیه احزاب نیست بلکه قضیه مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *