خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

  • با حضور رهبر معظم انقلاب اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برگزار شد
  • نخست وزیر هند: امروز بیش از هر زمانی به تعالیم امام حسین علیه السلام نیاز داریم
  • آیت الله غروی: قدردان ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم
  • آیت الله اراکی: اگر احکام و قوانین اسلامی به درستی اجرا می شد شاهد وضعیت فعلی در کشور نبودیم
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدوست: تضعیف مرجعیت تضعیف دین مردم را به دنبال دارد
  • آیت الله عندلیب همدانی: همه مبلغان باید با درک و مطالعه بالا در منابر حاضر شده و عمق علمی خود را ارتقا دهند

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۶
*  شلیک موشک بالستیک از یمن به پادگان متجاوزان سعودی
منابع یمنی از شلیک یک فروند موشک بالستیک به پادگان متجاوزان سعودی در شرق جیزان خبر دادند.
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک پادگان تازه تاسیس ارتش سعودی در شرق جیزان را هدف قرار داد.
*  نامه نمایندگان به سران قوا برای خداحافظی با بازنشسته‌ها
امیر خجسته دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از نامه نمایندگان به سران قوا در زمینه لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.
وی اضافه کرد: با توجه به تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس و تائید آن در شورای نگهبان منتظریم که این قانون به درستی و کامل در کشور اجرائی شود و کسی به دنبال دور زدن قانون نباشد.
نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: در این نامه به دنبال آن هستیم که هشدارهای لازم را برای اجرای هرچه سریعتر این قانون به تمامی نهادها و دستگاه‌ها بدهیم و همچنین اجازه ندهیم برخی بخواهند قانون را دور بزنند؛ به طور مثال شنیده‌ایم برخی از مقامات با مراجعه به بنیاد شهید به دنبال افزایش درصد جانبازی خود هستند تا از این قانون مستثنی شوند در حالیکه ما خطاب به بنیاد شهید می‌گوییم که تحت فشار این افراد قرار نگیرند.
** همشهری ۹۷/۶/۲۶
*  سفر صالحی به مقر آژانس
شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز با حضور مقامات عالی و ارشد انرژی اتمی کشورهای عضو در وین برگزار می‌شود. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در رأس هیأتی به منظور شرکت و سخنرانی در این کنفرانس به وین رفته است. وی همچنین در حاشیه این سفر با مقامات آژانس و دیگر مقامات کشورهای عضو در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای هسته‌ای و برجام دیدار و گفتگو خواهد کرد. صالحی احتمالا در وین با آمانو دیدار خواهد کرد.
** کیهان ۹۷/۶/۲۶
*  هدیه رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور
محمد مخبر رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم بسته‌بندی و ارسال اقلام و لوازم‌التحریر اهدایی خیرین به دانش‌آموزان مناطق محروم در قالب پویش ملی مشق احسان، از ارسال ۱۵۰هزار بسته و کیف لوازم‌التحریر به مناطق محروم کشور به ارزش ریالی ۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۵هزار بسته آن از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان هدیه رهبری و ۲۵هزار بسته توسط کمک‌های مردمی تامین شده است.
*  نوبت اخراج به جیمزماتیس وزیر دفاع رسید
بعد از سونامی استعفا، برکناری و اخراج‌های گسترده حداقل ۳۰ تن از مقامات دولت «دونالد ترامپ» حالا نوبت به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع رسیده است.
نیویورک تایمز نیز دیروز به نقل از مقامات مختلف این کشور گزارش داد که ترامپ در فکر برکناری «جیمز ماتیس» است. «نیویوک تایمز» نوشت: مدتی است که شام مشترک ماتیس با ترامپ قطع شده و در تمام مصاحبه‌های ده‌ها مقام کاخ سفید، کنگره و مقامات پیشین وزارت دفاع آمریکا طی شش هفته گذشته، حسی از وخیم شدن روابط این دو نفر غالب است.
** شرق ۹۷/۶/۲۶
*  تکذیب دخالت حجت الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری در انتصابات دولت
دفتر حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری هرگونه اظهار نظری مبنی بر ورود ایشان به عزل و انتصابات در دولت را رد کرد.
به دنبال اظهار نظر برخی افراد مبنی بر نقش حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در انتصاب وزرا، دفتر وی در اطلاعیه‌ای ضمن خلاف واقع دانستن این شایعات گفت: حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم تاکنون صرفا نظرات و مشورت‌های خود را درخصوص موضوعات راهبردی مطرح می‌کردند و اساسا هیچ توصیه و سفارشی چه ایجابی و چه سلبی درخصوص افراد نداشته اند و این موضوع را از اختیارات رئیس جمهور محترم و رای مجلس شورای اسلامی می‌دانند.
*  ایران برای حفاظت از برجام FATF را اجرا کند
معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا بر ضرورت اجرای FATF از سوی ایران در راستای حفظ برجام تاکید کرد.
مارک فیتز پاتریک، مدیر فعلی برنامه خلع سلاح و منع اشاعه موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) در صفحه توییتر خود نوشت: برای این‌که اتحادیه اروپا بتواند منافع اقتصادی برای کمک به حفاظت از برجام را تامین کند، ضروری است که ایران استانداردهای تعیین شده توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را اجرا کند.
** ایران ۹۷/۶/۲۶
*  کوپن الکترونیکی برای ۱۰میلیون نفر
برای ۱۰ میلیون‌ نفر کوپن‌ الکترونیکی‌ صادر می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده که دولت با درخواست این وزارتخانه قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم کوپن الکترونیکی ارائه کند و طرحی در این خصوص به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال ‌شده و در حال بررسی است. به گفته احمد میدری، در اظهارات مختلفی که شده، قرار است برای ۱۰ میلیون نفر یا هشت دهک از افراد جامعه کالا کارت به‌ صورت کوپن الکترونیکی برای تأمین کالاهای اساسی صادر شود و این طرح با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۶
*  حمله به سرکنسولگری ایران دردناکتر از حمله به دفاتر ما بود
اعضای شورای مرکزی جریان حکمت ملی عراق، در بیان همبستگی خود با ایران گفتند: حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره برای ما دردناک تر از حمله به دفاتر جریان حکمت بود.
جمعی از اعضای شورای مرکزی جریان حکمت ملی عراق (سید عمار حکیم) با ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره را محکوم کردند.
در این دیدار اعضای شورای مرکزی جریان حکمت ملی بر ضرورت ریشه یابی علل انحراف اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بصره و همچنین ابعاد قانونی نحوه تعامل با معترضان تاکید کردند.
*  ترامپ ترکیبی از یک پسر بچه ۸ ساله و دختر نوجوانی با احساس ناامنی است
جان کری، ‌وزیر امور خارجه سابق آمریکا با حضور در یک برنامه شبکه HBO با مجری‌گری بیل ماهر ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا او را به تمسخر گرفته و به او بابت توافق اخیر پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی‌اش با بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه هشدار داد.
جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای دونالد ترامپ را به تمسخر گرفته و گفت: او مثل یک دختر نوجوان احساس ناامنی می‌کند.
*  امروز بیش از هر زمانی به تعالیم امام حسین(ع) نیاز داریم
نخست وزیر هند در جریان بازدید از مسجد شیعیان «بوهرا» در ایندور با اشاره به قیام امام حسین(ع) بر نیاز به صلح و عدالت تاکید کرد. به گفته سخنگوی جامعه مسلمانان بوهرا، این نخستین باری است که یک نخست وزیر هند در برنامه‌های آئینی شیعیان در محرم که هر ساله در ۱۰ روز نخست ماه محرم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
نارندرا موندی نخست وزیر هند در سخنرانی برای مسلمانان در این مسجد گفت: امام حسین(ع) زندگی خود را در راه عدالت و صلح فدا کرد. او علیه بی عدالتی و تکبر قیام کرد. این آموزه‌ها از جانب او امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۶
*  هیچ خطر نظامی ما را تهدید نمی‌کند
امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پادگان شهید قهرمان همدان در سخنانی در تشریح وضعیت امروز نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه توان رزمی و آمادگی دفاعی کشور همواره در بالاترین سطح است، عنوان کرد: به مردم اعلام می‌کنیم هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ما در آستانه هیچ جنگی نیستیم. حیدری در عین حال تاکید کرد: البته این به آن معنا نیست که از حفظ آمادگی خود غافل باشیم، بلکه این امر مبارکی است و به فرموده رهبر انقلاب باید همواره خود را در سنگر احساس کنیم که این احساس در ما وجود دارد.
*  یک جاسوس در مشهد دستگیر شد
قاضی حسن حیدری در مشهدمقدس اظهار داشت: شخصی که برای کشوری متخاصم جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف می‌کرد در تور اطلاعاتی ما قرار گرفت و دستگیر شد. معاون دادستان مشهد با اشاره به اینکه این فرد در مشهد دستگیر شده است، بیان کرد: پس از دستگیری ضمن صدور قرار برای متهم، پرونده متهم به دادگاه رفت که در تجدید‌نظر «۷ سال محکومیت قطعی» برای وی لحاظ شده است.
** جوان ۹۷/۶/۲۶
*  ادعای سرقت اطلاعات هسته‌ای انگلیس از سوی هکرهای ایران
روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شد: میلیون‌ها سند از جمله پژوهش‌های حساس درباره تاسیسات انرژی هسته‌ای و دفاع امنیت سایبری توسط هکرهای ایرانی از دانشگاه‌های برجسته بریتانیا به سرقت رفته است. طبق این ادعا پژوهش‌های دانشگاههای برجسته بریتانیا همچون آکسفورد، کمبریج و ادینبورگ دزدیده شده و برای فروش روی وب سایت‌های ایرانی قرار گرفته است. دیوپالمر افسر سابق ام‌ای ۵ گفته دانشگاهها باید در این باره نگران باشند.
*  تحریم با مقاومت شکست خواهد خورد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تکنولوژی‌ها در آمریکا خلاصه نمی‌شود که بخواهند تحریم کنند، گفت: تحریم‌ها نشان دادند اگر تحریم شوندگان مقاومت کنند، تحریم کنندگان را شکست خواهند داد. علی اکبر ولایتی در حاشیه کارگاه آموزش دستیاران تخصصی بالینی در دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که هرگاه به خود متکی بوده‌ایم با اعتماد به نفس توانسته‌ایم دست به اقدامات بزرگی بزنیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۶
*  تقویت امنیت سفارت ایران در فرانسه
سفارت فرانسه در تهران در حساب توئیتری خود با توجه به حادثه اخیر و تعرض به سفارت کشورمان در پاریس نوشت: « به دنبال حوادث مشاهده شده در مقابل سفارت ایران در پاریس (جمعه ۲۳ شهریور)، فرماندهی پلیس پاریس اعلام کرد که همان روز وارد عمل شده و از ۱۲ فردی که مقابل سفارت نظارت می‌کردند، در محل بازجویی به عمل آورده است».
همچنین در توئیت دیگری بر این مطلب تاکید شد: «نظر به مسئولیت فرانسه در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک و با موافقت سفارت ایران، تمهیداتی برای تقویت امنیت سفارت ایران در نظر گرفته شد».
*  ربیعی و حاجی‌میرزایی گزینه‌های سخنگویی دولت
ربیعی و حاجی‌میرزایی به عنوان گزینه‌های اصلی سخنگوی دولت مطرح هستند.
یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌جمهوری با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: به زودی گزینه اصلی سخنگویی دولت از سوی دفتر رئیس‌جمهوری اعلام می‌شود.
محسن حاجی‌میرزایی از شهریور سال ۹۲ طی حکمی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری دبیری هیات دولت را عهده دار است. علی ربیعی نیز از ابتدای دولت دهم تا مرداد امسال مسئولیت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را عهده دار بود.
نهم مرداد ماه سال جاری با موافقت رئیس‌جمهوری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از سخنگویی دولت کناره‌گیری کرد.
** رسالت ۹۷/۶/۲۶
*  افراد در داخل کشور برای دشمن خوراک تبلیغاتی درست نکنند
آیت الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار جمعی از اعضای هیئت فرزندان شهدای تهران تأکید کرد: اسلام هم در بعد سیاسی و هم در بعد فرهنگی و اقتصادی نظرات زیادی دارد و به عقیده من شما که وارثان شهدا هستید تشکلی به وجود بیاورید که سیاست و اقتصاد مملکت را اصلاح کند و اگر کم و کسری در کشور وجود داشت تذکر بدهید، حرفی از شما بالاتر نباشد. وی با بیان این که کشور ما از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: امام راحل می‌ فرمودند این کشور را شهیدان ایجاد کردند و در چنین کشور اسلامی نباید بیکاری و فقر وجود داشته باشد، اما متأسفانه امروز این مسائل در جامعه ما زیاد است از این رو شما باید یک تشکل فراگیر و بر محور وحدت و همدلی داشته باشید. آیت الله‌العظمی نوری ‌همدانی عنوان داشت: نباید در این کشور برای دشمن خوراک درست کنیم، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در کل کشور یک جامعه مطالبه گر به نام شهدا درست کنید که حرف های شما در عرصه های مختلف از جمله امر به معروف و نهی از منکر خریدار داشته باشد.
*  گزارش‌های برجامی چهارم و پنجم مجلس هفته اول مهر نهایی می‌شود
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: گزارش‌های برجامی چهارم و پنجم مجلس هفته اول مهر نهایی می‌شود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به فرآیند تهیه گزارش های چهارم و پنجم روند ۶ ماهه اجرای برجام در کمیته هسته‌ای و کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار داشت: با توجه به تزلزلی که در نتیجه خروج آمریکا از برجام پیش آمد و همه منتظر نتیجه مذاکره با اروپایی‌ها هستند، ما نیز در مجلس تصمیم گرفتیم دو گزارش چهارم و پنجم روند ۶ ماهه اجرای برجام را با هم تجمیع کنیم و بر اساس شرایط، ارائه دهیم. وی تصریح کرد: امیدواریم پس از بازگشایی مجلس، در هفته اول مهرماه این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب و تقدیم هیئت رئیسه شود.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۶
*  ادامه تلاش‌ها برای آزادی ۱۸ صیاد چابهاری در بند
‌نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها برای آزادی ۱۸ صیاد چابهاری در بند دزدان و تروریست‌ها در سومالی ادامه دارد.
‌عبدالغفور ایرانژاد اظهار کرد: از ۱۸ صیادی که همچنان در بند سومالیایی‌ها هستند، ۴ صیاد در بند گروه‌های مختلف دزدان دریایی هستند و ۱۴ صیاد دیگر هم در بند گروه تروریستی الشباب قرار دارند. این صیادان از فروردین ۹۴ تاکنون اسیر هستند.
*  انتقاد ظریف از ربات‌های ضدایرانی در توییتر
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به برنامه‌ای تلویزیونی درباره روبات‌هایی که حساب‌های جعلی در توییتر ایجاد کرده و مطالبی در حمایت تغییر نظام ایران را منتشر می‌کنند، در توییتر خود نوشت: توییتر حساب‌های کاربران واقعی ایرانی از جمله مجریان تلویزیون و دانشجویان را به این اتهام که آنان بخشی از «عملیات نفوذ» هستند، می‌بندد. چطور است نگاهی بیندازیم به ربات‌هایی در تیرانا (پایتخت آلبانی) که برای ترویج پروپاگاندای «تغییر نظامی» استفاده می‌شوند که از سوی واشنگتن به راه افتاده است.
اخیرا شبکه الجزیره برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع ربات‌هایی که حساب‌های کاربری جعلی برای مقاصد ضدایرانی تولید می‌کنند، پخش کرد.
** آرمان ۹۷/۶/۲۶
*  تکذیب دیدار سردار سلیمانی با فرستاده آمریکا
سخنگوی سفارت واشنگتن در بغداد ادعای روزنامه کویتی در رابطه با دیدار فرمانده سپاه قدس ایران با فرستاده ویژه آمریکا در عراق را تکذیب کرد. چارلز کول در واکنش به ادعای روزنامه الجریده کویت در رابطه با دیدار سردار سلیمانی و فرستاده ویژه آمریکا در امور عراق در صفحه توئیتر خود به دو زبان انگلیسی و عربی نوشت: گزارش‌های رسانه‌ای در رابطه با دیدار سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در عراق و گفت‌وگو در رابطه با تشکیل دولت جدید عراق صحت ندارد. وی تاکید کرد که سفارت آمریکا این خبر را به طور کامل تکذیب می‌کند.
*  آغاز مذاکره بر سر صادرات گاز به پاکستان
معاون وزیر نفت گفت: قبلا حرف بر سر این بود که پاکستان به تعهدات خود عمل نکرده و امکان داشت که ما به داوری برویم، اکنون نظر ما عوض شده و حال که آنها علاقه‌مند به دریافت گاز هستند ما هم حاضریم با مذاکره موضوع را پیش برده و آن را نهایی کنیم.
امیرحسین زمانی‌نیا درباره اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و صادرات به این کشور اظهار داشت: هنوز مذاکره‌ای در این خصوص انجام نشده ولی تماس‌هایی برقرار شده و در حال تنظیم یک ملاقات در تهران و یا اسلام آباد هستیم.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۶
*  جابجایی برخی از استانداران با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان
وزیر کشور با اشاره به ابلاغ قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور با بیان اینکه در این جلسه سه موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: وضعیت اشتغال و تاکیدی که آقای رئیس جمهور به این موضوع داشتند با حضور سرپرست وزارت کار مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین گزارشی از استانداران سراسر کشور در این باره گرفته شد و سرپرست وزارت کار نیز توضیحات و برنامه خود را در این خصوص ارائه کرد.
** قدس ۹۷/۶/۲۶
*  مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور رهبرمعظم انقلاب برگزار شد
اولین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.
این مراسم با مرثیه‌سرائی آقای سید مجید بنی فاطمه آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و آقای منصور ارضی به سخنرانی و مداحی پرداختند.
*  همواره در کنار ملت و دولت ایران خواهیم بود
رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی رئیس جدید مجلس عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.
در این تماس تلفنی، رئیس جدید مجلس عراق با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی لاریجانی گفت: مردم و نمایندگان مجلس عراق همواره قدردان حمایت‌های بی‌شائبه جمهوری اسلامی ایران به عراق در گذشته و حال بویژه کمک به آزادسازی عراق از دست پلید نیروهای تروریستی داعش هستند.
محمد ریکان الحلبوسی اضافه کرد: نمایندگان مجلس عراق مخالف هرگونه اعمال فشار و تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌‌باشند و این تحریم‌ها را ناعادلانه می‌‌دانند و در کنار ملّت ایران باقی می‌مانند.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۶
*  رشد اقتصادی سه ماهه اول سال ۱.۸ درصد شد
بانک مرکزی اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰)، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ به عدد ۱.۸ درصد رسید.
به نقل از بانک مرکزی، بر اساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حساب‌های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ به ۱۶۷۶.۷ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان ۱.۸ درصد افزایش یافته است.
** شهروند ۹۷/۶/۲۶
*  پرونده دختر یکی از وزرای سابق باز است
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان کل کشور به بیان جزییات پرونده‌های فساد اقتصادی پرداخت و گفت: پرونده دختر یکی از وزرای سابق باز است و این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است. او در پاسخ به ادعاهای مطروحه مبنی بر این که فقط به پرونده‌های ضعفا رسیدگی می‌شود، گفت: دادستانی در تمام پرونده‌های مربوط به چهار حوزه خودرو، ارز،‌ سکه و سایر پرونده‌های مطرح شده در شعب ویژه، خط قرمزی ندارد، البته ممکن است به لحاظ محرمانه بودن تحقیقات و از بین نرفتن سرنخ‌ها در بیان آن تعجیل نکنیم.
** سازندگی ۹۷/۶/۲۶
*  سامانتاپاور سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل: جان کری کاری کرد که ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. دونالد ترامپ اما به گونه‌ای نامناسب، بی سابقه و در تناقض با سیاست خارجی آمریکا به شدت بی‌رحم‌ترین دیکتاتور جهان در کره شمالی را تحسین کرد و هیچ چیز به دست نیاورد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قدردان ارزش های انقلاب اسلامی باشیم
ایرنا/ آیت الله غروی درمراسم سوگواره چهل سال بصیرت عاشورایی در امامزاده عبدالله (س) شهرستان گرگان، اظهارداشت: در شرایط کنونی نیز همچون همیشه باید از رهبری تبعیت کنیم، چون انقلاب اسلامی را در مسیر درست هدایت می کند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب به برکت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در برابر همه توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و حفظ شده و باید همواره قدردان ارزش ها و دستاوردهای آن باشیم.وی همچنین رهبری را قله نظام اسلامی دانست و بر پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد.
تضعیف مرجعیت تضعیف دین مردم را به دنبال دارد
شفقنا/ عضو جامعه مدرسین مرجعیت شیعه را مایه وحدت ملی و آرامش مردم دانسته و تاکیدکرد: تضعیف مرجعیت می تواند باعث از دست رفتن دین مردم و یا روی آوردن آنها به فرقه های انحرافی شود که خطر آن از دست برداشتن از دین کمتر نیست.
حجت الاسلام‌و‌المسلمین علیدوست پیرامون جایگاه مرجعیت شیعه در جامعه و لزوم صیانت از آن بیان داشت: پاسداری از مرجعیت شیعه به دلیل کارکردی است که مرجعیت در نظام فقهی شیعه داشت؛ چون مرجع در طول تاریخ هم مرجع دینی مردم بوده به این معنی که مردم، شریعت و احکام را از او می گرفتند، هم مرجع تظلم خواهی و پناهگاه مردم بوده است.
اگر احکام و قوانین اسلامی به درستی اجرا می شد شاهد وضعیت فعلی در کشور نبودیم
رسا/آیت الله اراکی گفت: اسلام برای تمام شئون زندگی برنامه دارد و اگر قوانین اسلامی را درست اجرا می کردند وضع اینگونه نبود.عضو جامعه مدرسین با بیان این که قانونی که در کشور تصویب می شود باید اجرا کرد، ابراز داشت: حتی اگر قانون بد خوب اجرا شود بهتر از این است که قانون خوب را بد اجرا کنیم، از مهمترین مشکلات این است که برخی مجریان پایبند به قانون نیستند و قانون گریزی می کنند.وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که مسؤولان باید انجام دهند این است که در اجرای قوانین و پایبندی به آن جدی باشند.
همه مبلغان باید با درک و مطالعه بالا در منابر حاضر شده و عمق علمی خود را ارتقا دهند
رسا/آیت الله عندلیب همدانی در دیدار مبلغان حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت توجه به مساله علمی ایام محرم اظهار داشت: همه مبلغان باید با درک و مطالعه بالا در منابر حاضر شده و عمق علمی خود را ارتقا دهند.وی ابراز داشت: اما برای درک حالات باید به تاریخ و سخنان امام رجوع و مسیر خود را مشخص کنیم. وقتی الگو بودن حضرت را برای مردم ترسیم می کنیم باید بدانیم که چگونه باید با این موضوع برخورد کرد.عضو جامعه مدرسین همچنین گفت: اگر بخواهیم از سیره امامان برای وضع موجود استنساخ کنیم طریق علمی آن این است که شرایط  زمان و مکان را این همانی اثبات کنیم و یا این که از ادله لفظیه کمک بگیریم.
تروریست‌ها محموله گاز کلر را برای حمله شیمیایی به ادلب منتقل کردند
مهر/ژنرال ولادیمیر سافچنکو، مدیر مرکز روسی آشتی ملی در سوریه اعلام کرد که گروه های تروریستی اقدام به انتقال محموله های حاوی گاز کلر به منطقه مسکونی «بسنقول» واقع در استان ادلب کرده و بدین وسیله خود را برای ارتکاب یک جنایت شیمیایی علیه غیر نظامیان سوری آماده می کنند.وی در ادامه افزود: این اقدام با این هدف صورت می گیرد که انگشت اتهام حمله شیمیایی به سمت دمشق نشانه رود.این مقام روس تاکید کرد: جبهه النصره تعدادی از این محموله ها را پیشتر به دست آورده بود.
هیچ کسی در جهان قادر نیست به مقاومت لطمه بزند
رسا/ رییس شورای اجرایی حزب‌الله در مجلسی حسینی که این جنبش در مجمع «سید الشهداء» برگزار کرده بود، اعلام کرد یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی‌ها، شهدا هستند. سید هاشم صفی الدین در ادامه خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: هیچ کسی در جهان این قدرت را ندارد که به عزت، قدرت و عظمت این مقاومت ضربه بزند، برخی این موضوع را با انواع ابزارها و مکر و حیله امتحان کردند اما شکست خوردند.
خداحافظی ۱۷۰ مقام دولتی بازنشسته با اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان
باشگاه خبرنگاران/رئیس دیوان محاسبات کشور درباره قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: این قانون به تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها، مؤسسات عمومی و دستگاه‌های غیر دولتی که در ماده ۵ قانون مدیریت کشور مصادیق آن بیان شده است ، مرتبط می‌شود. عادل آذر افزود: با محاسبات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که حدود ۱۷۰ نفر از مقامات طبق قانون جدید نمی‌توانند در دستگاه‌های اجرایی به خدمت خود ادامه دهند.
پلیس کربلا خبر درگیری زائران ایرانی و عراقی را تکذیب کرد
باشگاه خبرنگاران/فرماندهی پلیس کربلا اخبار مغرضانه منتشره از سوی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر درگیری میان عراقی‌ها و ایرانی‌ها در این استان را تکذیب کرد.وی در واکنش به برخی اخبار منتشره از سوی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای عراقی به نام «الشرقیه» -که دارای گرایش‌های بعثی و سعودی است- مبنی بر درگیری و مشاجره میان عراقی‌ها و ایرانی‌ها در کربلا، این اخبار را کاملا مردود و دروغ اعلام کرد و آن را تلاش دشمنان در جهت برهم زدن رابطه دوستی میان دو کشور عراق و ایران دانست.
 اسرائیل به تروریست ها در سوریه حقوق می دهد
ایرنا/ روزنامه فرانسوی ‘لوپوئن’ چاپ پاریس در گزارشی فاش کرد، رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در سوریه، به تروریست ها در این کشور حقوق می دهد.تحقیقات صورت گرفته توسط الیزابت تسورکاف روزنامه نگار و پژوهشگر یک اندیشکده اسرائیلی تایید می کند که تل آویو به طور مخفیانه به دست کم ۱۲گروه تروریستی در سوریه کمک مالی و نظامی کرده است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در جنوب سوریه مشغول نبرد با ارتش سوریه بوده اند.در واقع باید گفت که اسرائیل به آنها برای جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه حقوق پرداخت کرده است.
نظامیان آلمانی برای مدت طولانی در عراق می مانند
 ایرنا/ وزیر دفاع آلمان برای دومین بار در سال میلادی جاری وارد اربیل شد تا با مقامات کرد عراقی در خصوص آخرین وضعیت حضور نیروهای نظامی این کشور در عراق و اقلیم گفتگو کند.وزیر دفاع آلمان که بعد از دیدار با مقامات عراقی در بغداد وارد اربیل شد اعلام کرد نیروهای نظامی آلمان برای مدت زیادی در عراق باقی خواهد ماند تا به این کشور کمک کنند.ارتش آلمان نزدیک به ۱۲۵ افسر نظامی خود را در عراق و اقلیم برای آموزش نیروهای عراقی و پیشمرگه مستقر کرده است.
جامعه مسلمانان جهان به سه میلیارد نفر می رسد
حوزه/فرانسه در بین کشورهای اروپایی مهم ترین جامعه مسلمانان اروپا را دارا است که شروع و خاتمه مراسم حج باعث می شود موضوع اسلام و مسلمانان در این کشور مورد توجه رسانه ها قرار گیرد. روزنامه مسیحی لاکروآ نیز در همین ارتباط مقالات متعددی در خصوص اسلام در جهان و مناسک حج منتشر کرد. در یکی از مقالات این روزنامه آماری از افزایش جمعیت مسلمانان در جهان ارائه داده و می نویسد: در سال ۲۰۶۰ تعداد مسلمانان در جهان از مرز ۳ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.
آمریکا سفیر فلسطین و خانواده‌اش را اخراج کرد
فارس/ دولت آمریکا پس از اتخاذ سلسله تدابیر ظالمانه در حق فلسطینی‌ها و قطع کردن کمک‌های مالی خود این بار سفیر فلسطین را اخراج کرد. سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، مقامات آمریکایی مجوز اقامت خانواده سفیر فلسطین را لغو کرده و به رغم اینکه مجوز اقامت خانواده این سفیر تا سال ۲۰۲۰ اعتبار دارد از آنها خواستند فورا خاک آمریکا را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *