خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۵

  • آیت الله جوادی آملی: عاشورا برای ما یک اصل و عزاداری ما عبادت است
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: غرب می‌خواهد درهای علم را به روی ما ببندد
  • آیت الله خاتمی: اطاعت عملی از ولایت فقیه لازمه در اهتزاز نگه داشتن پرچم اسلام است
  • آیت الله کعبی: روابط مستحکم ایران و عراق با فضاسازی‌های منفی وهابی‌ها و بعثی‌ها به‌هم نمی‌خورد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: دشمنان کینه توز انقلاب هیچگاه دست از دشمنی بر نمی‌دارند
  • وزیر امور خارجه: دیگر وقتمان را برای مذاکره مستقیم با آمریکا هدر نمی‌دهیم

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۵
*  کسی خود را شایسته نمایندگی نمی‌داند استعفا دهد
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا شرایط حداقلی نامزدها را در نظر می‌گیرد، گفت: اگر کسی خودش را شایسته نمایندگی نمی‌داند، می‌تواند کناره‌گیری کند.
عباسعلی کدخدایی در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص دامنه شمول قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: این موضوع را باید از مجلس و دولت بپرسید؛ شورای نگهبان به مصادیق وارد نمی‌شود.
*  دستگیری ۳ مقام دولتی در ارتباط با اخلالگری در بازار ارز
دادستان تهران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های اختلال در بازار ارز خاطرنشان کرد: سه نفر از مقامات دستگاههای دولتی در ارتباط با پرونده‌های شعب ویژه اخیرا و طی چند روز گذشته دستگیر شدند که با تکمیل تحقیقات در هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت و این افراد بیشتر به حوزه ارز و مسائل مرتبط با کالاهایی که در پرونده‌های شرکت‌ها مطرح است مربوط می‌شوند. عباسعلی جعفری دولت آبادی ادامه داد: یکی از آنها نیز مرتبط با بانک مرکزی بود که بعد از تحقیقات توضیح خواهیم داد.
** همشهری ۹۷/۶/۲۵
*  تهاجم به سفارت ایران تحت بررسی و پیگیری است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تعداد اندکی معاند ضدایرانی قصد تعرض به سفارت ایران در پاریس را داشتند که موفق نشدند. بهرام قاسمی اظهار داشت: متأسفانه به رغم انتظار طبیعی‌ای که از پلیس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور این مهاجمان که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، به موقع در محل حاضر نبودند، که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. وی افزود: پس از پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذی ربط، تعدادی از مهاجمان توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها هستیم.
*  انتخاب‌ جوان‌ترین رئیس مجلس خاورمیانه در عراق
سرانجام با گذشت ۴ ماه از برگزاری انتخابات عراق، پارلمان جدید این کشور محمد ریکان الحلبوسی ۳۷ ساله را به ریاست خود برگزید تا به این ترتیب عراق صاحب جوانترین رئیس پارلمان خاورمیانه شود.
الحلبوسی جوان به عنوان نامزد ائتلاف القوی‌العراقیه طی روزهای اخیر موفق به کسب حمایت ائتلاف سازندگی (با محوریت حشدشعبی و دولت قانون) شده و با کسب ۱۶۵ رأی از مجموع ۲۵۱ رأی ریاست پارلمان را در اختیار گرفت.
** کیهان ۹۷/۶/۲۵
*  دیگر وقتمان را برای مذاکره مستقیم با آمریکا هدر نمی‌دهیم
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در جریان گفت‌وگو با نشریه آلمانی ‌اشپیگل از کشورهای اروپایی خواست تا با توجه به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران اقدام مثبتی صورت دهند.
وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: توافق هسته‌ای با ایران یک توافق عاشقانه نیست. بلکه توافقی منطقی است. ایران آمادگی دارد که تا زمانی که منافعش تامین شود، آن را اجرا کند. این کاملا خواستی کاربردی و نه احساسی است. روابط جهانی بر مبنای داد و ستد است. اگر این توافق در پی اقدامات آمریکا و عملکرد خنثی اروپایی‌ها به هم بخورد در این صورت ما هم اقدام می‌کنیم.
*  گزارش نیوزویک از عملیات سایبری ایران علیه داعش
هفته‌نامه آمریکایی در گزارشی ضمن‌اشاره به سطح پیشرفته ایران در جنگ سایبری مدعی شده برخی شواهد حکایت از آن دارند که ایران حداقل طی دو سال گذشته جنگی دقیق و مخفیانه علیه مواضع سایبری داعش ترتیب داده است و اعضای گروهک‌های تروریستی را به دقت تحت نظر دارد.
نیوزویک نوشت: طرح مذکور شامل تصاویر پس زمینه جهش یافته موبایلی و برخی برنامه‌های جعلی خبری است که مخفیانه اطلاعاتی را در مورد اهداف خود جمع‌آوری می‌کند. بر اساس ادعای پژوهشگران، این اطلاعات از هواداران داعش در ایران و گروه‌های اقلیت کرد درترکیه جمع‌آوری می‌شود.
** شرق ۹۷/۶/۲۵
*  تغییر نظام ایران سیاست آمریکا نیست
هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در توییتی نوشت : متغایر با آنچه که جان کری گفته است، تغییر نظام ایران سیاست آمریکا نیست. نماینده بولتون و وزیر پمپئو این موضوع را شفاف کرده‌اند. ما از اینکه مردم ایران رهبری مدنظر خود را در اختیار داشته باشند، حمایت می‌کنیم.
*  تبعیت افغانستان از تحریم‌های آمریکا علیه ایران
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت افغانستان در راستای تحریم‌های آمریکا ورود برخی کالاهای صنعتی مانند فولاد، سیمان، آهن‌آلات و میلگرد از ایران را ممنوع کرد. علی شریعتی درباره بخشنامه جدید افغانستان مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از کالاها به ایران گفت: پنجشنبه گذشته دولت افغانستان در راستای تحریم‌های آمریکا ورود برخی کالاهای صنعتی مانند فولاد، سیمان، آهن‌آلات و میلگرد را از ایران ممنوع کرد. عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: کاشی و سرامیک و فرآورده‌های نفتی نیز از جمله این کالاها هستند.
** ایران ۹۷/۶/۲۵
*  تصویب پیشنهادات درباره روش‌های فروش نفت
اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه دیروز، ضمن بررسی تحولات بازار ارز، ضرورت مقابله با عملیات جنگ روانی و جوسازی‌های کاذب علیه مصالح اقتصادی کشور را مورد تأکید قرار دادند. این جلسه که با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تشکیل شد؛ با توجه به اقدامات خصمانه دولت امریکا برای کاهش فروش نفت ایران و کارشکنی در مناسبات بانکی خارجی، از همه دستگاه‌ها خواسته شد که در جهت حمایت از ابتکارات وزارت نفت و تقویت بانک مرکزی اقدام نمایند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۵
*  اروپا به دنبال ‘مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران’است
روزنامه فرانسوی ‘ لوپوئن ‘ روز شنبه نوشت : اتحادیه اروپا به دنبال نوعی ‘ مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران’ است.
در تارنمای این روزنامه فرانسوی آمده است : کشور‌های اروپایی قصد دارند این اقدام را به منظور جلوگیری از پیامد‌های تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اجرا بگذارند.
در این گزارش به نقل از یک مقام دولتی در کاخ الیزه که خواست نامش فاش نشود، آمده است: ما از این ساز و کار به عنوان ‘مبادله پایاپای بسیار پیچیده’ نام می‌بریم.
در واقع، کشورهای اروپایی می‌کوشند تا به این ترتیب بانک‌های بین المللی اروپا در معرض تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار نگیرند.
*  بهبود ۱۱ پله‌ای ایران از نظر درآمد سرانه ملی در جهان طی ۳ سال
ایران با درآمد سرانه ملی ۱۹ هزار و ۱۳۰ دلاری از رتبه ۷۴ در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۶۳ در سال ۲۰۱۷ رسید.
در جدیدترین گزارش برنامه توسعه سازمان ملل، درآمد سرانه ملی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ را ۱۹ هزار ۱۳۰ دلار اعلام کرده است. درآمد سرانه ملی ایران در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۶ هزار و ۳۹۵ دلار عنوان شده بود.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۵
*  دستگیری ۱۸ عضو شبکه هرمی خروج ارز از کشور
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک باند خروج غیرقانونی ارز از کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات‌کل اطلاعات استان فارس و هرمزگان و در راستای صیانت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعداد ۱۸ نفر از لیدرها و اعضای فعال دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال (financial)، دستگیر و پرونده تخلفات آنها به مراجع قضایی ارجاع گردید. این افراد با استفاده از روش‌های اغواگرایانه اقدام به جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری از آنها و همچنین راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی کرده و مبالغ قابل توجهی ارز از کشور از طریق صرافی‌های غیرمجاز و یا به صورت فیزیکی خارج کرده بودند.
*  ۳ شهید در بیست‌وپنجمین راهپیمایی بازگشت
روز جمعه، راهپیمایی‌ بازگشت، برای بیست‌وپنجمین هفته متوالی در مرز شرقی نوار غزه برگزار شد و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن مردم، ۳ شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی بر جا گذاشت. سخنگوی حماس در همین راستا اعلام کرد مشارکت گسترده در راهپیمایی‌های بازگشت با اصرار برای ادامه این تظاهرات‌ها تا تحقق اهداف ادامه دارد.
** جوان ۹۷/۶/۲۵
*  روابط مستحکم ایران و عراق با فضاسازی‌های منفی وهابی‌ها و بعثی‌ها به‌هم نمی‌خورد
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روابط مستحکم ایران و عراق با فضاسازی‌های منفی وهابی‌ها و بعثی‌ها به‌هم نمی‌خورد، گفت: بنده بیانیه‌های عشایر، شیوخ و قبایل عراق درباره استقبال از مهمانان ایرانی عتبات عالیات را به چشم دیده‌ام. آنها بیانیه صادر کرده و به بعثی‌ها و مزدوران سعودی و آمریکایی هشدار داده‌اند که کوچک‌ترین تحرکات آنها را رصد می‌کنند وبا تمام وجود از زائران ایرانی استقبال خواهند کرد.
آیت‌الله کعبی با اشاره به شکست پروژه تخریب روابط ایران و عراق اظهار داشت: حرکات ایذایی کنسولگری آمریکا و سعودی برای ایجاد تفرقه بین ملت ایران و عراق و تحت‌الشعاع قرار دادن مراسم محرم خصوصا پیاده‌روی اربعین با عمق روابط مذهبی و حسینی ملت ایران و عراق خنثی شد.
*  نداشتن سفیر در چین و هند قابل توجیه نیست
حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خلا دیپلماسی و دیپلماتیک ایران در دهلی نو و پکن باعث می‌شود تا فضا برای جولان آمریکا فراهم شود، گفت: آمریکا همواره سعی می‌کند کشور‌های همسوی سنتی ایران را از ایران دور کند بنابراین نداشتن سفیر در کشورهایی همچون چین و هند به هیچ وجه قابل توجیه نیست و حتی یک ساعت تاخیر هم ضربه به منافع ملی کشور تلقی می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۵
*  تحریم‌ها علیه سوریه اقتصاد این کشور را نابود کرده است
گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که تحریم‌ها علیه سوریه اقتصاد این کشور را نابود کرده است.
ادریس الجزائری در گزارشی درباره پیامدهای تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه که آن را تقدیم این سازمان کرد، آورده است که این تحریم‌ها اقتصاد سوریه را نابود و پیچیده کرده و ممنوعیت‌های مالی آمریکا مانع دسترسی سوری‌ها به مواد غذایی، دارو و قطعات یدکی برای پمپ‌های آب و ژنراتورهای برق شده است که مستقیم بر کیفیت زندگی مردم تاثیر می‌گذارند.
*  دولت در خط مقدم مبارزه با فساد است
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارد و همه دستگاه‌های کشور نیز در این شرایط حساس باید به دولت در زمینه مبارزه با فساد کمک کنند.
حسینعلی امیری درباره مبارزه دولت با فساد افزود: دولت از هر طرح و برنامه قابل اجرا در زمینه مبارزه با فساد با قاطعیت حمایت می‌کند و معتقد است که برای موفقیت در این عرصه باید از سازمان‌های موازی که فقط به ناکارآمدی و طولانی شدن روند مبارزه با فساد منجر می‌شود، پرهیز کرد.
** رسالت ۹۷/۶/۲۵
*  غرب می‌خواهد درهای علم را به روی ما ببندد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان این که دنیای غرب علوم اسلامی را مصادره کرده است، تأکید کرد: روزی که در کل اروپا یک دانشگاه و یک کتابخانه نبود دانشمندان بزرگی در کشورهای اسلامی بودند و تلاش می‌کردند، امروز هم باید تلاش کنیم این نکته را تأکید کنیم که علوم، اصلی از اسلام است. وی افزود: غربی‌ها تلاش کردند درهای علم و دانش را به روی ما ببندند، به همین جهت بازگشت دادن علوم اسلامی و ثابت کردن آن به دنیا اهمیت زیادی دارد، به ویژه در دانشگاه‌ها علوم انسانی اسلامی را ترویج کنید.
آیت الله‌العظمی نوری‌همدانی عنوان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه امروز ضرورتی غیر قابل انکار است هرچند همگی ما ابتدا طلب کنندگان علم و شاگردان مکتب امام صادق(ع) بودیم، ولی این نقشه دشمنان بود که ما را از یکدیگر جدا کردند و تلاش کردند به دانشگاه‌ها چهره غربی بدهند.
*  در زمینه امنیت ملی با کسی تعارف نداریم
سردار حسین سلامی در حاشیه یادواره سرداران و ۲۳۰ شهید مهدی‌شهر، با اشاره به پاسخ قاطع سپاه به گروهک‌های تروریستی اظهار داشت: این پاسخ یک پیام روشن دارد و آن این‌ است که ما در مقابل دشمن هیچ عملی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. هر عملی که دشمنان انجام دهند؛ با واکنشی به مراتب بزرگ‌تر مواجه می‌شوند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در زمینه امنیت ملی با هیچ کس تعارف و شوخی نداریم، افزود: پاسخ (ما) هم قاطع، پشیمان‌کننده و شکننده است.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۵
*  محاکمه باقری درمنی به پایان رسید
دادگاه انقلاب ختم رسیدگی به اتهامات باقری درمنی را اعلام کرد.
نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی شنبه ۲۴ شهریور ماه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در پایان جلسه قاضی صلواتی ختم رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی را اعلام کرد و گفت که دادگاه در مهلت مقرر حکم متهم ردیف اول را صادر خواهد کرد.
حمید باقری درمنی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع وبا شکایت بانک سپه، ملی وکشاورزی با اشاره به مواد مطروحه اعم از اینکه او ۷۵۱ میلیارد و ۷۴۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۵۴ ریال در حق بانک ملی و ۹۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۹۲ ریال در حق بانک کشاورزی و ۲۳۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۰۱ ریال در حق بانک سپه و به تحمل ۱۳ ماه حبس و رد مال محکوم شده است که در کیفرخواست قرائت شد.
*  تلاش «عهد التمیمی» برای سفر به ایران
باسم التمیمی پدر «عهد التمیمی»، دختر مبارز فلسطینی اعلام کرد که علیرغم ممنوع الخروجی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی خانواده او در تلاش است تا سفری به ایران داشته باشد.
«عهد التمیمی»، دختر مبارز فلسطینی پیش از این در رابطه با امکان سفرش به ایران گفته بود: من پیامدهای سفر به ایران را به خوبی می‌دانم ممکن است دوباره به زندان برگردم، اما زندان مرا نمی‌ترساند، طبیعتا زندان سخت است، اما نمی‌گذاریم به مانعی در برابر ما تبدیل شود.
** آرمان ۹۷/۶/۲۵
*  یک شرکت آلمانی در پی توقف روابط با ایران
شرکت فولادسازی « اس ام اس گروپ» آلمان روابط تجاری خود با تهران را متوقف می‌کند. سفارت آمریکا در آلمان در حساب توئیتری خود اعلام کرد در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت فولادسازی «اس ام اس گروپ» آلمان روابط تجاری خود با تهران را متوقف می‌کند. گفته می‌شود این شرکت متوسط آلمانی در فوریه سال ۲۰۱۷ برای توسعه ظرفیت تولیدی یک کارخانه فولاد ایرانی، یک قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری را امضا کرده بود.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۵
*  یک میلیارد دلار به حفظ اشتغال موجود اختصاص یافت
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در شرایط تحریم، پنج بسته حمایتی و جبرانی در حوزه اشتغال در نظر گرفته شده که یک میلیارد دلار آن برای حمایت از تولید و اشتغال موجود اختصاص می‌یابد. «محمدباقر نوبخت» در آیین امضای یادداشت تفاهم اشتغال در سازمان برنامه و بودجه افزود: برنامه جامع مقابله با تحریم از تیرماه امسال آماده شد و بر اساس آن، علاوه بر تنظیم برخی بازارها، بسته حمایتی و جبرانی دیده شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از بسته های حمایتی که نهایی شده حمایت از واحدهای تولیدی موجود و جلوگیری از ریزش نیروی کار فعلی است و برای این منظور یک میلیارد دلار به صورت نقد در اختیار داریم.
*  شرط و شروط ۷ کشور برای آینده سیاسی سوریه
سلسله نشست‌های بین‌المللی با محوریت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به میزبانی استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با کشورهای عضو “کارگروه کوچک” بدون دستیابی به توافق نهایی خاتمه یافت اما در اعلامیه ارائه شده از سوی هفت کشور به استفان دی‌میستورا اصول کلی این گروه یا شروط آنها مطرح شده است.
از جمله این شروط قطع کامل روابط دولت سوریه با ایران و نیز منوط کردن ارائه هرگونه کمک به روند بازسازی سوریه در مناطق تحت کنترل دولت در صورت وقوع تغییر واقعی است.
** قدس ۹۷/۶/۲۵
*  استیضاح وزیر نفت کلید خورد
احمدامیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس کلید خورد.
امیرآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر پتروشیمی‌ها مواد اولیه کارخانه‌ها را به درستی تامین نمی‌کنند لذا تعدادی از نمایندگان گفته‌اند که می‌خواهند استیضاح وزیر نفت را پیگیری کنند.
*  دستگیری مظنونین حمله به کنسولگری ایران در بصره
نیروهای امنیتی عراق ۳۰ نفر از اغتشاشگران در ناآرامی‌های اخیر در بصره را دستگیر کردند. براساس این گزارش، شماری از مظنونان حمله به کنسولگری ایران نیز در بین دستگیر شدگان حضور دارند.
** خراسان ۹۷/۶/۲۵
*  علیرضا آوایی وزیر دادگستری با بیان این که داشتن خط قرمز در برخورد با مفاسد یعنی فداکردن یک ملت برای یک فرد، افزود: وجود خط قرمز در برخورد با مفاسد برای کشور، مردم و نظام جز ضرر نخواهد داشت.
*  امارات و عربستان در حال تبدیل اوپک به ابزار آمریکا هستند
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، ضمن انتقاد از رفتار برخی کشورها در اوپک همزمان با تحریم نفت ایران از سوی آمریکا گفت:«عربستان و امارات، در حال تبدیل اوپک به ابزاری برای آمریکا هستند و با این کار اعتبار چندانی برای این سازمان نمانده است». کاظم پور اردبیلی همچنین گفت: از یک‌سو، روسیه و عربستان به بهانه متوازن‌سازی بازار جهانی نفت به دنبال تصاحب بخشی از سهم ایران هستند و از سوی دیگر برخی اعضای اوپک، دست در دست آمریکا برای ضربه زدن به برخی بنیان گذاران این سازمان تلاش می‌کنند. در واقع تلاش ترامپ برای ممانعت از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت خام سبب گروگان‌گیری بازار از سوی روسیه و عربستان شده است که تمایل زیادی هم به قیمت‌های پایین نفت ندارند.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۵
*  رئیس مجلس قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را ابلاغ کرد
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز (شنبه) در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.
** شهروند ۹۷/۶/۲۵
*  فقط ۶۰ روز فرصت دارید
قاضی ناصر سراج با تاکید بر اینکه دستگاههای مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند، تصریح کرد: افراد مشمول این قانون نیز می‌بایست در مهلت قانونی مقرر، سمت و پست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
** سازندگی ۹۷/۶/۲۵
*  سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی: با اروپایی‌ها مذاکرات متعددی صورت گرفته و این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم با بسته‌ای که اروپا ارائه می‌دهد حقوق ایران تضمین شود، روابط ایران با چین و روسیه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است لذا برای حل مشکلات بعد از خروج آمریکا از برجام ضمن ادامه گفتگوها باید ابتکاراتی ارائه شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عاشورا برای ما یک اصل و عزاداری ما عبادت است
شفقنا/ آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما عزاداری می‌کنیم هم برای ثواب و هم برای اینکه خون‌بهای حسین بن علی را بگیریم، گفت: عاشورا برای ما یک اصل و عزاداری ما یک عبادت است.وی درادامه افزود: شعار رسمی ما شیعه‌ها برای همیشه، مخصوصاً این ایام این دو اصل کلی است؛ به ما فرمودند وقتی به یکدیگر رسیدید بگویید: «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاه و علیه السلام)»، اصل اول که جنبه عبادی دارد این است که ما داغدیده و مصیبت زده‌ایم، خدا اجر همه ما را بزرگ و عظیم بشمارد و اجر عظیم به ما مرحمت کند، اما اصل دوم این است که به یکدیگر بگوییم امیدواریم خدا آن توفیق را به ما بدهد که ما خون‌بهای حسین بن علی را بگیریم، اینکه ما می‌گوییم: «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ»، راجع به این اصل دوم است؛ یعنی ما موظفیم که این خون‌بها را بگیریم و تا روز قیامت هم این وظیفه ماست.
اطاعت عملی از ولایت فقیه لازمه در اهتزاز نگه داشتن پرچم اسلام است
مهر/آیت الله خاتمی اظهار کرد: تقویت و اطاعت عملی از ولایت فقیه لازمه در اهتزاز نگه ‏داشتن پرچم اسلام در کشور است و یکی از وظایف مهم مسئولان و مردم این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند و رهنمودهای ایشان را سرلوحه عمل خود قرار دهند.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:دشمنان از اسلام ناب محمدی می‌ترسند و برای به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام در ایران، مسئولان و مردم باید مسائلی را رعایت کنند، در درجه اول مسئولان این نظام باید شیرینی حکومت دینی را به مردم بچشانند تا مردم فرق حکومت دینی با نظام ستم‏شاهی را در رفتار و عمل درک کنند.
دشمنان کینه توز انقلاب هیچگاه دست از دشمنی بر نمی دارند
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به آسیب‌های دنیا زدگی گفت: نباید غفلت کنیم و به دنیا دلبستگی داشته باشیم چرا که سبب سقوط انسان می‌شود. وی افزود: اگر کسی دلبستگی نداشته باشد می‌تواند سعادتمند شود و با ابزارهای گوناگون مانند پول کار خیر انجام دهد اما اگر اینچنین نباشد انسان در آخرت حسرت می‌خورد. عضو جامعه مدرسین گفت: آموزه امام حسین(ع) این است که دشمن کینه توز هیچگاه دوست نخواهد شد، نکند که انسان فریب بخورد و دشمن را دوست خود بشمارد.
آمریکا قادر به توقف کامل صادرات نفت ایران نیست
تسنیم/یک مقام ارشد ایرانی گفت: واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فاصله عرضه و تقاضا در بازار کم است و تولید کنندگان رقیب نمی توانند جای خالی نفت ایران را پر کنند. حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در اظهاراتی گفت: وجود «کمبود عرضه» در بازار نفت بدان معناست که آمریکا قادر به رسیدن به هدف خود یعنی به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیست. وی افزود: «هیچ جا ظرفیت تولید ذخیره وجود ندارد.»
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق
باشگاه خبرنگاران/یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق مقابله و تعدادی از موشک‌های شلیک‌شده را رهگیری و ساقط کرده است.در همین ارتباط، سایر رسانه‌های سوری نیز از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان دمشق خبر داده‌اند.
رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها مدعی شدند رژیم صهیونیستی سامانه دفاعی موشکی اس-۲۰۰ سوریه در دمشق را هدف قرار داده است.فارس شهابی، نماینده پارلمان سوریه در واکنش به حمله موشکی رژیم صهیونیستی در توئیتر نوشت: «اسرائیل تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا عملیات آزادسازی ادلب را متوقف کند، اما باز هم مثل همیشه شکست می‌خورد.»
اذعان رسانه آمریکایی به توانمندی موشکی و اشراف اطلاعاتی سپاه
باشگاه خبرنگاران / پایگاه آمریکایی “نشنال اینترست” در گزارشی با اشاره به انتقام اخیر سپاه از تروریست‌های حزب دموکراتیک کردستان نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هفته گذشته ۷ فروند موشک زمین به زمین را به سمت پایگاه گروه‌های معارض کرُد در شمال عراق شلیک کرد. نشنال اینترست در ادامه نوشته است: ایران تصمیم گرفت این پیغام را به اقلیم کردستان منتقل کند که اجازه دادن به گروه‌های معارض برای انجام عملیات در ایران می‌‌تواند منطقه نسبتاً باثبات و به لحاظ اقتصادی شکوفای کردستان را بی‌ثبات کند. ایران پیشتر نیز زمانی که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، در اکتبر ۲۰۱۷ به دولت فدرال عراق در بازپس‌گیری کنترل شهر نفت‌خیز کرکوک کمک کرد، نشان داده بود که می‌تواند در معادلات منطقه کردستان تاثیرگذار باشد.
پمپئو: برجام شکست خورد، آن را رها کنید
باشگاه خبرنگاران/وزیر امور خارجه آمریکا در پیام‌هایی توئیتری از شکست توافق هسته‌ای ایران خبر داد و نوشت: «برجام شکست خورد، آن را رها کنید.»مایک پمپئو در این پیام‌ها که مخاطب آن «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا بود، همچنین مدعی شد: «برجام برخلاف آنچه به مردم آمریکا گفته شد، تمام راه‌های ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را مسدود نمی‌کرد.» پمپئو روز گذشته (شنبه) نیز در یک کنفرانس خبری، انجام چنین دیدارهایی را از سوی وزیر خارجه دولت اوباما، “نامناسب” و “بی‌سابقه” توصیف کرد.
بودجه فرهنگی کشور حد اکثر هفت دهم درصد نسبت به کل بودجه تزریقی دولت است
حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه فرهنگ درکشور مظلوم است و شبکه‌های اجتماعی علیه این بخش مهم تبلیغ‌های غیر منصفانه را بیان می‌کنند.حجت الاسلام مازنی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گام‌های بلندی در زمینه بودجه فرهنگی برداشته ایم.وی افزود: ما باید همه اعتبارات فرهنگی را برای مردم توجیه کنیم، بودجه فرهنگی کشور حد اکثر هفت دهم درصد نسبت به کل بودجه تزریقی دولت است و این رقم کمی است.
مردم بصره حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند
ایرنا/ اقشار مختلف مردم بصره با انجام یک راهپیمایی باشکوه، اقدام معدودی افراد نفوذی درحمله به سرکنسولگری ایران را خوش خدمتی به آمریکا و سعودی برای ایجاد شکاف میان دو ملت ایران و عراق دانسته وآنرا محکوم کردند.راهپیمایان با حمل پرچم‌های عراق و ایران و نیز گروههای مختلف الحشد الشعبی و سردادن شعارهای ‘کلا کلا آمریکا’، ‘الموت لامریکا’ و ‘الموت لاسرائیل’، ضرورت هوشیاری دولت و ملت عراق را در برابر توطئه‌ها و دخالت‌های آمریکا در عراق خواستار شدند.
 مقام صهیونیست خواستار ترور فرماندهان مقاومت شد
ایرنا/عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواستار ترور فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شد. «حاییم یلین» در واکنش به فرود یکی از بالون‌های آتش‌زای رها شده توسط فلسطینیان از نوار غزه به منزلش در شهرک بئیری در مجاورت غزه تصریح کرد که از رهاسازی بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا از غزه و ناتوانی دولت رژیم صهیونیستی از مقابله با آن، به ستوه آمده است.
تیراندازی در صحن «مسجد النبی»
فارس/ منابع خبری در عربستان سعودی اعلام کردند که شنبه‌شب یک فرد ناشناس اقدام به تیراندازی در یکی از صحن‌های مسجدالنبی کرده است.در این حادثه که گفته می‌شود فردی ناشناس با سلاح کلت کمری تیراندازی کرده، کسی آسیب ندیده است. به ادعای منابع سعودی، فرد بازداشت شده ۴۲ ساله، «بیمار» بوده و تسلیم پلیس منطقه مرکزی مدینه منوره شده تا اقدامات انتظامی در مورد او به عمل آید. در این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *