خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مردم می‌خواهند ارزانی را در سفره خود ببینند و نه در حرف مسئولان
  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد
  • آیت الله خاتمی: فرهنگ عاشورایی آمریکا را ناکام خواهد گذاشت
  • آیت الله حسینی بوشهری: عاشورا و مهدویت راز ماندگاری شیعه است
  • آیت الله کعبی: فعالیت رسانه‌ها باید  سبب تقویت نظام و تضعیف دشمنان شود
  • حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی: رئیس جمهور و مسئولان درد مردم را بشنوند

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۲
*  ایران باید از شرکت هواپیماسازی ای. تی آر شکایت کند
رئیس کمیسیون عمران مجلس از ضرورت شکایت ایران از شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای.تی.آر خبر داد.
محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: با اجرای تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، شرکت‌ای تی آر اعلام کرده که نمی‌تواند به تعهدات خود به طور کامل عمل کند، این یعنی آن که ۸ فروند از هواپیما‌های مذکور به ایران تحویل داده نمی‌شود.
*  نامه نمایندگان به رئیس جمهور برای عزل آخوندی
جمعی از نمایندگان در حال تهیه و تدوین نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت و عزل آخوندی وزیر راه و ترابری هستند.
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده ملایر در بیان جزئیات نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور یکی از دغدغه‌ها و مشکلات جدی مردم را بحث مسکن توصیف کرد و افزود: متأسفانه آقای آخوندی به عنوان وزیر راه، تحرکات لازم را برای رفع دغدغه‌های مردم در حوزه مسکن ندارد.
** همشهری ۹۷/۶/۲۲
*  امروز؛ تشییع پیکر ۱۳۵ شهید گمنام
مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس امروز با حضور مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و سایر مقامات اعم از مسئولان قوای قضائیه و مقننه، ساعت ۹ صبح از درب اصلی دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار خواهد شد.
*  ۵/۶ سال حبس برای مشایی
با رأی شعبه اول دادگاه انقلاب اسفندیار رحیم مشایی مجموعا به ۶ و نیم سال حبس برای ۳ اتهام محکوم شد. براساس این رأی، مشایی برای اتهام خود مبنی بر اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور به ۵ سال حبس و برای ۲ اتهام دیگر خود به ترتیب به یک سال و ۶ ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که علی اکبر جوانفکر هم در همان پرونده به ۴ سال حبس محکوم شده است. در مورد اتهامات دیگر مشایی و افراد دیگر، پرونده همچنان در دادگاه مفتوح است. غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در این باره گفته است: رأی صادره غیرقطعی است.
** کیهان ۹۷/۶/۲۲
*  ابهامات FATF باید با بررسی دقیق برطرف شود
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: تضمین امنیت در گرو پایبندی مردم به اعتقادات مذهبی است، شما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر کارهای فرهنگی نیز متمرکز باشید و امنیت را به صورت مسائل معنوی نیز دنبال کنید.
وی با اشاره به اهمیت توجه دقیق به موضوع FATF گفت: در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم، شکی نیست اما در اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهند؛ ابهام وجود دارد، آنها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند ولی معلوم نیست که داعش جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند. دومین نقطه مبهم در FATF نظارت بر اطلاعات بانکی است.
استاد برجسته درس خارج حوزه ادامه داد: اینکه چه کسی نظارت می‌کند و بر چه اطلاعاتی نظارت می‌شود. ما خودمان نظارت می‌کنیم تا تخلفی صورت نگیرد، این موضوعات مبهم بوده و شفاف نیست که با بررسی دقیق باید ابهامات برطرف شود.
*  به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما از حق غنی‌سازی دفاع می‌کنیم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان لار اظهار داشت: از ابتدای انقلاب جریان شر بین‌المللی علیه ایران مسئله‌سازی می‌کرده که بعد از جنگ مسئله هسته‌ای را عَلَم کردند و اکنون ۱۲ سالی است که با ماجرای هسته‌ای در چالش هستیم این در حالی است که جمهوری اسلامی در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای، استراتژی روشنی را دنبال کرده است.رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای اعلام کردیم که اگر حق غنی‌سازی را از ما بگیرند مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و مقام معظم رهبری در این خصوص فتوا صادر کرده و آن را حرام دانستند.
** شرق ۹۷/۶/۲۲
*  بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع جدید پاکستان، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور کشورمان مبنی بر توسعه هر چه بیشتر روابط میان کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کرد با شروع به کار دولت جدید پاکستان و تحت اراده سیاسی رهبران دو کشور، نواقص و کمبودهای گذشته در روابط دو جانبه جبران شود.
حاتمی با بیان اینکه اطمینان داریم پاکستان به عنوان یک کشور مهم در جهان اسلام در راستای منافع امت اسلامی همچون گذشته نقش مثبتی در روند تحولات منطقه‌ای ایفا خواهد کرد، تصریح کرد: بحران‌های موجود در منطقه و کشورهای اسلامی به ویژه یمن راه حل نظامی ندارد بلکه باید از طریق مذاکره و روشهای سیاسی به این بحران خاتمه داد.
*  ترامپ بدترین رئیس جمهوری آمریکا
جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با شبکه خبری بی.بی.سی شدیدا به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده حمله کرد و گفت:‌ فکر می‌کنم که ترامپ را می‌توان به عنوان “بدترین رئیس جمهوری آمریکا” اعلام کرد. اگرچه او در مدت زمانی که روی کار است، موفقیت‌هایی را به دست آورده اما کاری نکرده که آمریکا ایمن تر و زیباتر شود.
** ایران ۹۷/۶/۲۲
*  با تخریب دولت رأی نمی‌آورند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور: کسی تصور نکند که با تخریب دولت در انتخابات ۱۴۰۰ رأی می‌آورد.
– سخنان رهبری نقطه ابهامی باقی نگذاشت؛ زمان خالی کردن پشت دولت نیست – ارزیابی اقتصاد کشور بر مبنای ارز خارجی به دور از حق، انصاف و کارشناسی است.
– برخی ویروس بدبینی را در سخنانشان، تریبون‌ها و رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند.
– اگر ترس، هراس و ناامیدی ایجاد کنیم، هزینه ملت را بالا برده‌ایم و چه کاری ضدانقلابی‌تر از این که در صفحه اول روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خود، در دل مردم هراس ایجاد کنیم.
*  عراق دنبال معافیت از تحریم‌های ایران است
عبد الحمزه هادی معاون وزارت برق عراق اعلام کرد که این وزارت تمام تلاش خود را می‌کند تا معافیت از تحریم‌های امریکا علیه ایران در تبادل انرژی با جمهوری اسلامی را به دست آورد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۲
*  سیاست راهبردی ایران تحکیم روابط با همسایگان است
محمود واعظی که در رأس یک هیات بلند مرتبه سیاسی و اقتصادی صبح چهارشنبه وارد عشق آباد شده است، در دیدار با قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان، ضمن سپاسگزاری از مواضع سازنده این کشور، اعلام کرد که تهران این آمادگی را دارد تا همه ظرفیت‌های خود را در جهت توسعه و پیشرفت روابط با این کشور دوست و برادر به خدمت بگیرد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ضمن ابلاغ سلام و پیام کتبی «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران» به همتای ترکمنستانی خود و ملت این کشور، بر اراده جمهوری اسلامی برای گسترش روابط همه جانبه با همسایگان خود از جمله ترکمنستان تاکید کرد.
*  آیت الله اشرفی شاهرودی دارفانی را وداع گفت
آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی مدرس خارج فقه حوزه علمیه شاهرود و از علمای به نام کشور در فقه و کلام، دیروز مصادف با دوم محرم ۱۴۴۰ بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله اشرفی ۸۵ ساله بود و ۴۴ سال امامت جماعت مسجد جوادالائمه شاهرود را نیز بر عهده داشت.
*  خط و نشان آمریکا برای همکاری هند در بندر چابهار ایران
یکی از مقامات ارشد کاخ سفید با اشاره به هند بعنوان شریک تجاری و یکی از خریداران بزرگ نفت ایران، عنوان کرد که آمریکا هیچ کشوری را از تحریم بابت تجارت و همکاری با ایران معاف نخواهد کرد.
آلیس جی ولز معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی تاکید کرد: تمامی کشورهایی که با ایران تبادلات مالی، پولی و تجاری داشته باشند، همگی بدون قائل شدن هیچ استثنایی شامل تحریم‌های اقتصادی آمریکا خواهند شد.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۲
*  سپاه ما را پیچیده زد
عناصر تروریستی «حزب دموکرات کردستان» و «حزب دموکرات کردستان ایران» روز چهارشنبه نشستی خبری درباره حمله موشکی اخیر ایران، در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار کردند. عناصر این دو گروهک تروریستی اذعان کردند حمله موشکی سپاه پاسداران، پیچیده‌ترین عملیاتی بود که ایران تاکنون علیه آنها انجام داده است. این دو حزب تروریستی همچنین از اتحادیه اروپایی، سازمان ملل و آمریکا خواسته‌اند فوراً حمله موشکی ایران را محکوم کنند.
*  صدور بیانیه مشترک ۴ کشور عربی علیه ایران و ترکیه
۴ کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با صدور بیانیه‌ای مشترک، ایران و ترکیه را به دخالت در بحران سوریه متهم کردند. این ۴ کشور که کمیته وزارتی چهارگانه‌ای تحت عنوان «پیگیری بحران ایران و مقابله با دخالت‌‌های این کشور در امور کشورهای عربی» را تشکیل داده‌‌اند در بیانیه مشترک خود ایران و ترکیه را به دخالت مستمر در بحران سوریه متهم کرده و مدعی شدند این اقدام پیامدهای خطرناکی برای آینده سوریه، حاکمیت این کشور، امنیت و ثبات و وحدت ملی سوریه به همراه خواهد داشت. این کمیته چهارگانه مدعی شده است سیاست‌‌های ایران و ترکیه در راستای حل بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی و بیانیه «ژنو یک» نیست.
** جوان ۹۷/۶/۲۲
*  مردم می‌خواهند ارزانی را در سفره خود ببینند و نه در حرف مسئولان
رئیس و برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده‌اند با آیت الله‌العظمی نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در این دیدار پس از عرض تسلیت فرارسیدن ایام عزای حسینی اظهار داشت: تصویب کردن یک قانون مهم است ولی وکلای مردم باید در فکر اجرای آن هم باشند. وی گفت: با نشستن و جلسه گرفتن و حرف و بیانیه کار درست نمی‌شود. مردم می‌خواهند ارزانی و فراوانی و از بین رفتن بیکاری را در سفره و زندگی خود بیینند که تا امروز ندیده‌اند. نباید اقتصاد را به تحریم و برجام گره بزنند چرا که بیشتر آن مربوط به داخل و خود مملکت است. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی تاکید کرد: شنیده‌ایم که دوباره قرار است قرارداد FATF را به مجلس بفرستند، شما در این زمینه باید بسیار هوشیار باشید و مردم هم می‌دانند که نظام ما برگرفته از اهل بیت(ع) و عاشوراست که نمی‌تواند با بیگانگان و بدخواهان کنار بیاید.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۲
*  منتظر اقدامات عملی اروپا در زمینه برجام هستیم
رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در بحث برجام منتظر اقدامات عملی بیشتری از سوی اروپا هستیم تاکید کرد: اگرچه اروپا اقداماتی انجام داده اما هنوز این تلاش ها، انتظارات ما را برآورده نکرده است.
کمال خرازی با بیان اینکه اروپا برخلاف آمریکا که از برجام خارج شده است همچنان به این تعهد پایبند است افزود: اروپا متعهد است وظایفش را در چارچوب برجام به خوبی انجام دهد و در موضع گیری‌های سیاسی از برجام حمایت کند تا این قرارداد بین المللی به قوت خود باقی بماند.
*  ایران و آمریکا بازیگران کلیدی برجام بودند
رییس‌جمهور روسیه گفت: ایران و آمریکا بازیگران کلیدی برجام بودند. ولادیمیر پوتین در اجلاس اقتصادی که در «ولادی وستک» روسیه برگزار شد درباره توافق هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد. رییس جمهور روسیه در این نشست گفت: تهران و واشنگتن نقش کلیدی در توافق هسته‌ای ایران بازی کردند و روسیه و دیگران تنها از این توافق‌ها حمایت کرده‌اند.
** رسالت ۹۷/۶/۲۲
*  عزاداران، حسینی بیندیشند و زینبی قیام کنند
همزمان با آغاز ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، عباسیه روستای نیاک با پیام آیت الله جوادی آملی فعالیت خود را آغاز کرد.در بخشی از این پیام آمده است: حسینیه‌ها، عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها و هر مکانی که به نام مقدس و منزه اینها بنیانگذاری می‌شود، مسئولیت اساسی‌ آن تبیین حق و آثار پُر برکت عدل، تبیین باطل و آثار مشئوم ظلم است و کسانی که در عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها، حسینیه‌ها تلاش و کوشش می‌کنند، باید نموداری از حق و نموداری از عدل باشند.در ادامه این پیام تاکید شده است: بنابراین آنچه از این حسینیه و هیئتِ مسئول این حسینیه و عزاداران این حسینیه و عباسیه که به نام مبارک سیّد حسن ولی‌(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَی عَلَیْه‏) متوقّع است آن است که اینها حسینی فکر کنند، عباسی بیندیشند، زینبی قیام بکنند و به هر حال اهل بیتی باشند.
*  توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد
آیت الله‌العظمی صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد، گفت: اگر مقاصد اسلامی و دینی و ولایت اهل بیت(ع) را پیاده کنیم، تمامی مقاصد دیگرمان تامین می شود.وی ادامه داد: اوضاع و احوال امروز به نفع اسلام است و ما همیشه امیدوار بوده و می‌دانیم که خداوند متعال هم کمک می کند. همه باید در راه ولایت حضرت ولی عصر(عج)، تایید اسلام و دفع دشمنان تلاش کنند و بدانند پیشرفت حقیقی در دین اسلام است.استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه چیز ما از عزاداری امام حسین(ع) است و باید پررونق باشد، افزود: باید مراقب باشیم تا هویت دینی ما محفوظ بماند. اگر مقاصد اسلامی و دینی را دنبال کنیم، مقاصد دیگر هم تامین می شود.همه باید فکرشان این باشد که دین و اسلام جلو برود و مسلمانان دنیایشان پررونق و عظمت باشد.
*  رئیس جمهور و مسئولان درد مردم را بشنوند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم با بیان این که مومنان باید یار و کمک یکدیگر باشند، گفت: امروز دشمن سرمایه‌گذاری کرده که شیعیان و مسلمانان رابه جان هم بیندازند.وی افزود: امروز عده ای آنقدر بی رحم شده اند که خون مردم را در این شرایط سخت می مکند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید هوشیار باشیم که استکبار برای همه کشورهای اسلامی برنامه دارد تا آن‌ها را نابود کند، اظهار داشت: همه جامعه به ویژه مسئولان باید هوشیار باشند که در زمین دشمنان بازی نکنند. وی با تأکید بر این که رئیس جمهور و مسئولان باید زمانی را در هفته قرار دهند تا درد مردم را بشنود، عنوان کرد: مسئول در نظام اسلامی باید حرف مردم را گوش داده و جواب آن‌ها را بدهد، مردم باید ببینند که مسئول خدمتگزار آنان است نه این که بخواهد ریاست بر آن‌ها داشته باشد؛ مسئولان باید مردم را به خوبی شناخته و خدمتگزار واقعی آنان باشند.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۲
*  دلار سلاح دشمن در جنگ اقتصادی است
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور افرادی را که مردم را تحریک به خرید سکه و ارز می‌کنند سربازان دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت دانست و تاکید کرد: عملیات روانی و شبکه‌های اجتماعی اصلی ترین نقش را در شرایط جنگ اقتصادی دارند، ما باید در جنگ اقتصادی برنامه راهبردی و نقشه راه داشته باشیم.
غلامرضا جلالی گفت: مردم ما باید بدانند که دلار برنده ترین سلاح دشمن در جنگ اقتصادی علیه کشور ماست و فکر نکنند که دلار کالا و یا اوراق بهادار است.
** آرمان ۹۷/۶/۲۲
*  واکنش تهران به بیانیه واهی کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب علیه ایران را فرافکنی و تلاش آنها برای انحراف افکار عمومی از جنگ افروزی و حمایت‌شان از تروریسم دانست. بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه کمیته چهار جانبه اتحادیه عرب که طی آن در موارد متعددی به طرح اتهامات و ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته بودند، افزود: اعضای این کمیته در حالی دست به صدور چنین بیانیه‌ای زده‌اند که آثار و نتیجه تجاوز ویرانگر آنها در یمن، فاجعه‌ انسانی بی‌سابقه‌ای را در دوران معاصر به وجود آورده و علاوه بر ویرانی زیرساخت‌های اولیه زندگی در این کشور، موجب گرسنگی، بیماری، آوارگی و فقر میلیون‌ها انسان بی‌گناه در آن شده و در چنین شرایطی، متجاوزین بی‌توجه به چنین جنایاتی، به اتکای حمایت برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و با بی‌اعتنایی هر روزه سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی، همچنان بر اشتباه مصیبت بار خود پای می‌فشارند و بر دامنه و عمق این فاجعه بی‌سابقه می‌افزایند.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۲
*  ایران و روسیه در مساله بازسازی سوریه در اولویت هستند
ولید معلم، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه گفت که سوریه در جنگ با تروریست‌ها از دوستان خود ایران و روسیه کمک خواست بنابراین در روند بازسازی نیز طبیعتا اولویت به این کشورها داده خواهد شد و این امر به منظور تقدیر از فداکاری‌های‌شان در سوریه خواهد بود. همچنین این دو کشور به علاوه برخی کشور های دوست از جمله چین، هند ، مالزی، برزیل و جنوب آفریقا از امکانات مناسبی برای شرکت در بازسازی برخوردارند.
*  عربستان از اسرائیل سامانه «گنبد آهنین» خریده است
منابع دیپلماتیک فاش کردند دولت سعودی سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. منابع دیپلماتیک بلندپایه تأکید کرده اند که روابط دولت سعودی و اسرائیل هم اکنون به سطحی رسیده است که پیش از این هیچ کشور عربی جرأت سخن گفتن از چنین سطح روابطی را با اسرائیل نداشت.
** خراسان ۹۷/۶/۲۲
*  شاید درباره بازنشستگی شهرداران به مجلس استفساریه بدهیم
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشوردر حاشیه هیئت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص قانون منع خدمت بازنشستگان اظهار کرد: با توجه به شبهاتی که در این خصوص صورت گرفته هرچند رئیس مجلس در زمان تصویب گفت قانون منع خدمت بازنشستگان شامل شهرداران هم می‌شود ولی دوستان در حوزه‌های تفسیری این موضوع ، برداشتشان این است که این قانون شامل شهرداران نمی شود. اگر لازم باشد باید استفساریه به مجلس بدهیم.
*  هشدار روسیه در باره تبعات تحریم نفتی ایران
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه درباره تاثیر تحریم‌های قریب الوقوع آمریکا علیه صادرات نفت ایران هشدار داد و گفت: این یک وضعیت بی اطمینانی عظیم در بازار ایجاد می‌کند.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۲
*  لوایح مربوط به FATF هیچ ربطی به برجام ندارد
حسینعلی امیری معاون پارلمان رئیس جمهور گفت:‌ لایحه FATF با نظر نمایندگان مجلس، دو ماه مسکوت ماند که ان‌‌‌‌شاءالله در جلسات پاییز به نتیجه خواهد رسید و در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. لایحه مربوطه هیچ ربطی به برجام ندارد و برای استانداردسازی و سروسامان دادن به نظام بانکی،‌ ارتباط بانک‌های جمهوری اسلامی ایران با بانک‌های دیگر دنیا و موسسات مالی دنیا به این لوایح نیاز است.
** شهروند ۹۷/۶/۲۲
*  در کشف احتکار نباید بی‌احتیاطی کنیم
وزیر دادگستری با اشاره به نگرانی‌هایی که درباره تعزیرات دارد،‌گفت: همیشه یک نگرانی درباره تعزیرات داشتم که این نگرانی خیلی هم بی‌ربط نیست من نگرانم که یکبار خدایی نکرده در تعزیرات یا در مجموعه قوه قضاییه به خاطر فشار و جو مطالبات مردم و فضای هیجانی، از مسیر تعادل و قانون خارج شویم.
آوایی خاطرنشان کرد: در بازار اعتبار اکثر بازاریان به پولشان نیست بلکه به اعتماد مردم است، اگر در مورد کسی که خلافی مرتکب نشده و انبار دارد، بریزیم در انبارش و او را بی‌آبرو کنیم دیگر نمی‌تواند در بازار سر بلند کند و کار ما هر دو طرفش سخت است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
استعداد نظامی باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد
حوزه/ آیت‌ الله سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ، ایمان و تقوا را از نکات مورد توجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد. استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عاشورا مکتبی برای آحاد بشریت است، پیام عاشورا را پیامی جامع توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست و مردم متدین ما با در هم پیچیدن نظامی فاسد، خواهان نظام اسلامی و عاشورایی شدند.
عاشورا و مهدویت راز ماندگاری شیعه است
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به علل جاودانگی حادثه عاشورا تاکید کرد: خدای عزوجل اراده تکوینی خود را بر اوج روز افزون آن و حفظ ثمره خون سیدالشهدا علیه السلام قرار داده است و با وجود تلاش‌های مخالفان امام حسین علیه السلام در طول تاریخ برای خاموش کردن نور حسین، این نور هر روز پر فروغ تر جلوه می‌کند.وی با اشاره به نتایج دو کنفرانس مهمی که در غرب برای تجزیه وتحلیل علل ماندگاری شیعه بنا شد بیان کردندکه در یکی از این کنفرانس‌ها علل ماندگاری شیعه را عزاداری عاشورا و مهدویت دانستند که برای شکست بال اول یعنی عزاداری عاشورا تحریف عزاداری و تهی کردن آن از پیام‌های نهضت امام حسین علیه السلام در برنامه دشمنان قرار گرفته است و در عین حال بالندگی و زایندگی این مکتب و اعتقاد روز به روز چشم آنان را خیره تر می‌کند.
فرهنگ عاشورایی آمریکا را ناکام خواهد گذاشت
حوزه/ آیت الله خاتمی با بیان این‌که طبق کلام الهی مسئولان نباید خسته شوند چرا که این امر منجر به خستگی مردم خواهد شد، گفت: آمریکایی‌ها صراحتاً از براندازی نظام سخن می‌گویند اما آنچه آن‌ها را ناکام خواهد گذاشت، مکتب عاشورایی و فرهنگ «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» است.عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که دین مداری در طول تاریخ همواره هزینه‌بر بوده است، گفت: طبق کلام الهی فراوان بودند پیامبرانی که بدون سستی جنگیدند، از منطق غلط «نمی‌توانیم» دوری کردند و تسلیم نشدند. وی با تأکید بر این‌که قرآن رمز سربلندی را صبر معرفی می‌کند، گفت: کشورهایی که صبوری پیشه نکردند، ذلیل و خوار و در نهایت سرنگون شدند؛ اعتماد به دشمنان راه به جایی نمی‌برد اما مقاومت جواب داده و خواهد داد.
فعالیت رسانه‌ها باید سبب تقویت نظام و تضعیف دشمنان شود
رسا/آیت الله کعبی دردیدارجمعی از مدیران خبرگزاری رسا به جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر این که رسانه‌ها در خط مقدم مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن هستند، استفاده حداکثری از تبلیغ اثرگذار رسانه را مهم و ضروری ارزیابی کرد.عضو جامعه مدرسین با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای از بین بردن هویت اسلامی و انقلابی جامعه اظهار داشت: در شرایط امروز رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دینی و انقلابی مسؤولیت سنگینی دارند و باید به صورت جهادی فعالیت‌ها را رصد کرده و متناسب با تحرکات دشمن اقدام کنند.وی ادامه داد:  فعالیت‌های رسانه‌ها باید سبب تقویت نظام و تضعیف دشمنان شود و باید به گونه ای عمل کرد که دشمن زمین گیر شود.
فیلم حمله شیمیایی ادعایی به ادلب کلید خورد
صدا و سیما/ وزارت دفاع روسیه گزارش داد فیلمبرداری از حمله شیمیایی (ادعایی) به شهر ادلب سوریه شروع شده است.این فیلم با هدف اثبات این ادعا که دولت سوریه به حمله شیمیایی در ادلب مبادرت ورزیده تهیه شده و قرار است به زودی برای رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری جهانی ارسال شود.بر اساس بیانیه ای که ‹‹مرکز آشتی برای سوریه››، واقع در روسیه، منتشر کرده است، شماری از کانال‌های تلویزیونی در خاورمیانه و یک کانال خبری آمریکایی به جسرالشغور در ادلب روانه شده اند تا این فیلم را که برای تحریک (افکار عمومی) لازم است تهیه کنند.
ایران و روسیه آماده مقابله با تحریم‌های آمریکا هستند
ایرنا/ معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما شاهد آمادگی و تمایل طرف ایرانی برای حداکثر تلاش به منظور حفظ برجام هستیم، طرف‌های برجام تفاهم دارند که حفظ این توافق بین المللی به نفع همه طرفها ازجمله ایران و روسیه است.سرگئی ریابکوف ادامه داد: واشنگتن آماده است اقدامات زیادی (علیه ایران) انجام دهد و چنین روندی در سیاست آمریکا بسیار خطرناک است به همین خاطر مجموعه تدابیری را با ایران برای مقابله با تحریم‌ها تعیین کردیم که باید با طرف‌های اروپایی مورد بحث قرار دهیم.
حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است
صدا و سیما /نماینده ایران در نشست شورای امنیت گفت: مبارزه با تروریسم در ادلب بخش لاینفک مأموریت برقراری دوباره امنیت و ثبات در سوریه بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان است. غلامعلی خوشرو همچنین در پاسخ به اظهارات نماینده دائم امریکا گفت جمهوری اسلامی ایران به دعوت دولت سوریه و برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارد؛ در حالی که حضور و عملیات نظامی امریکا در سوریه غیرقانونی و نقض منشور سازمان ملل است و باید پایان یابد.
حمله مأموران آل سعود به «تکایا» و «خیمه‌های عاشورایی»
فارس/همزمان با ماه محرم، از شرق عربستان سعودی خبر می‌رسد نیروهای این کشور به حسینیه‌ها و خیمه‌های محرم در مناطق شیعه نشین حمله و آن‌ها را تخریب کرده‌اند.فعالان توییتری در عربستان سعودی از دیروز (چهارشنبه، دوم محرم) با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از منطقه قطیف و الإحساء عربستان سعودی از یورش مأموران امنیتی و پلیس شهر القطیف به این اماکن و نمادهای محرم خبر دادند.
 رژیم صهیونیستی در فهرست ننگین ترین ناقضان حقوق بشر
فارس/دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالیانه خود «رژیم صهیونیستی» و ۳۷ کشور را در فهرست ناقضان حقوق بشر و طرف‌های دارای رویه‌های «شرم‌آور» در این زمینه قرار داد. درگزارش سالانه «آنتونیو گوترش»، عربستان و بحرین نیز در فهرست ۳۸ کشور و حاکمیت ناقض حقوق بشر جهان قرار داد.
طرح کنگره آمریکا برای تحریم جدید ایران
فارس/در ادامه اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، اکنون قانونگذاران آمریکایی به دنبال طرحی برای مقابله با آنچه که نفود فزاینده ایران در عراق می‌نامند، هستند. نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به بهانه حمایت ایران از گروه‌های مسلح عراقی تنظیم کرده‌اند. یکی از مشاوران مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که سناتورهای جمهوری‌خواه به بهانه نگرانی از احتمال سوء قصد شبه‌نظامیان عراقی تحت حمایت ایران به اماکن دیپلماتیک آمریکا در این کشور، در حال تدوین طرحی برای اعمال تحریم در این رابطه هستند.
اعضای باقی‌مانده برجام باید منافع ایران را تضمین کنند
تسنیم/سفیر دائم کشورمان در آژانس انرژی اتمی با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل این نهاد بین‌المللی، آن را نشانه‌ای آشکار از شفافیت برنامه هسته‌ای کشورمان دانست. غریب آبادی، با تصریح به این که برخلاف رفتار آمریکا، ایران رفتار مسئولانه‌ای را اتخاذ کرده و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، تاکید کرد همانگونه که مکررا اعلام شده است، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقی مانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی مناسب، تضمین نمایند و اقدامات بسیار بیشتری باید صورت گیرد تا منافع اقتصادی ایران را، آنگونه که در برجام تصریح شده است، تضمین نماید.
انتقام اخیر سپاه از تروریست‌ها؛ پیام معنادار برای دشمنان است
ایسنا/فرمانده کل سپاه گفت: انتقام اخیر سپاه از تروریست‌ها پیام بسیار معناداری برای دشمنان بویژه ابرقدرت‌هایی است که فکر می‌کنند می‌توانند اهداف پلید و زورگویی‌هایشان را به ما تحمیل کنند.سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه «این توانمندی پیام بسیار تعیین کننده ای برای همه دشمنان داشت»، ادامه داد: آن‌هایی که در اطراف و در شعاع ۲ هزار کیلومتری خاک مقدس ایران، نیرو، پایگاه و تجهیزات دارند باید بدانند که همه موشک‌های سپاه پاسداران از دقت بالایی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *