خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۱

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: عده‌ای به دنبال ایجاد جدایی بین سپاه و مرجعیت هستند
  • آیت الله یزدی: هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی روابط تاریخی ملت ایران و عراق را بگیرد
  • دبیرکل حزب الله لبنان: حضور مستقیم در محافل حسینی مظهر قدرت است
  • آیت الله اعرافی: اهتمام روز افزون حوزه بر تقریب مذاهب اسلامی است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی: دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه جزء لاینفک مراسم ماه محرم است
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: نیروهای مسلح ما صبر نمی‌کنند تا ناامنی به داخل خانه‌های مردم بیاید

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۱
*  گستاخی آمریکا مرز ندارد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: آمریکا تهدید کرده که دیوان بین المللی کیفری را تحریم و حتی قضات این دیوان را در دادگاههای آمریکا محاکمه می‌کند. کسی اظهار خشم نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد گستاخی این رژیم سرکش آمریکایی هیچ حد و مرزی ندارد. جامعه بین‌المللی چه زمانی می‌گوید دیگر کافی است و آمریکا را مجبور خواهد کرد تا همانند یک کشور عادی رفتار کند؟
** همشهری ۹۷/۶/۲۱
*  ترامپ بازنده تاریخ است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه باخبرگزاری آسوشیتدپرس ابراز امیدواری کرد که توافق اتمی میان تهران و قدرت‌های جهانی باقی بماند در غیر این صورت برنامه هسته‌ای ایران در موقعیتی قدرتمند تر از گذشته قرار خواهد گرفت.
علی اکبر صالحی در این مصاحبه اختصاصی گفت که پیامد هر گونه حمله جدید به دانشمندان هسته‌ای ایران ‘ناگوار خواهد بود.’
صالحی همچنین تصمیم دونالد ترامپ برای خروج این کشور از توافق هسته‌ای را منجر به ‘قرار گرفتن وی در زمره بازندگان تاریخ’ دانست.
وی افزود: این توافق می‌توانست راه ایجاد اعتماد و اطمینان از دست رفته را هموار سازد.
صالحی در ادامه از تلاش ایران برای ساخت تاسیسات جدیدی در سایت غنی سازی اورانیوم فردو خبر داد.
*  اخراج حامی ایران از سخنرانی جان بولتون
در جریان سخنرانی مشاور امنیت ملی آمریکا یک زن معترض که ایران را صلح طلب توصیف کرده بود با تمسخر جان بولتون مواجه و در نهایت از جلسه اخراج شد.
پیش از آغاز سخنرانی جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در انجمن فدرالیست که در آن دیوان دادگستری بین‌المللی و فلسطین را هدف قرار داد، یک زن معترض پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود “ایران خواهان صلح است “. وی همچنین فریاد می‌زد که بولتون یک جنگ طلب است.
** کیهان ۹۷/۶/۲۱
*  شرکای انتخاباتی دولت اجازه ترمیم کابینه را نمی‌دهند
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس ‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌گوید فلان وزارتخانه را دو وزارتخانه کنیم؛ چرا؟ چون این وزیر را نمی‌خواهد. خب اگر وزیری را نمی‌خواهید بردارید، ولی شرکای انتخاباتی اجازه نمی‌دهند! بالاخره عموها و عموبزرگ‌ها و بابابزرگ‌های دولت در اطراف رئیس‌جمهور فراوان هستند که هر کدام در انتخابات زحمت کشیده‌اند و سهم دارند.
*  نیروهای مسلح ما صبر نمی‌کنند تا ناامنی به داخل خانه‌های مردم بیاید
سرلشکر محمد باقری در آیین دانش‌آموختگی دانشجویان انتظامی دانشگاه امین با‌ اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در شمال عراق اظهار داشت: چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ساکت نمی‌نشینند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما صبر می‌کنیم، اتمام حجت می‌کنیم، پیغام و تذکر هم می‌دهیم؛ اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نیست.
ما صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و یا به کارخانه‌ها و مراکز جمعیتی و توسعه‌ای ما راه پیدا کند. ما دارای نیروهای مسلح و نظامی فعال هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.
*  ۴ هزار شرکت کاغذی برای فرار از مالیات
سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در یک نشست خبری اظهار داشت: در راستای مبارزه با شرکت‌های کاغذی و فاکتورهای صوری تا کنون ۴هزار شرکت کاغذی شناسایی شده و فقط در یک استان ۳۰۰۰ میلیارد تومان برگ تشخیص فرار مالیاتی برای مودیان واقعی صادر شده است.
** شرق ۹۷/۶/۲۱
*  تحقیقات درباره حمله به کنسولگری ایران درحال انجام است
حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست با فرماندار بصره، رئیس مجلس استان و فرماندهان امنیتی آن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تحقیقاتی در رابطه با به آتش کشیدن موسسات در بصره از جمله کنسولگری جمهوری اسلامی ایران درحال انجام است و از نیروهای امنیتی می‌خواهیم که نتایج این تحقیقات را اعلام کنند.
او افزود: اتفاقات اخیر بصره به دلیل اختلافات سیاسی بود و برخی از احزاب سیاسی که نیروی نظامی نیز در اختیار دارند تلاش کردند تا استان را به آتش بکشند.
*  حمید بقایی به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد
حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
کانال تلگرامی بهار با انتشار تصویر حکم صادره در این باره، نوشت: در پی انتشار فیلم سخنان حمید بقایی مقابل زندان اوین، دادگاه کیفری شعبه ۱۰۵۹ وی را در اتهام نشر اکاذیب تبرئه و به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به ۶ ماه حبس محکوم کرد.
رأی صادره برای بقایی ظرف ۲۰ روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.
** ایران ۹۷/۶/۲۱
*  همه مسئولان، تریبون داران احزاب و رسانه‌ها در معرض امتحان هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تحلیل شرایط موجود و توطئه دشمنان نظام اسلامی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مشکل در زندگی مردم پرداخت و افزود: با وجود رهبری شجاع و مدبر و مردم فداکار و مصمم از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد اما همه مسئولان، تریبون داران، احزاب و رسانه‌ها در معرض امتحان قرار دارند. روحانی گفت: ملت و دولت کنار یکدیگرند و دستگاه اجرایی با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهد بود.
*  توئیت ضد ایرانی نیکی هیلی
سفیر امریکا در سازمان ملل در توئیتی مدعی شد که دولت ایران به مردم خود خدمت نمی‌کند. نیکی هیلی، در ادامه دخالت‌های بیجای مقامات امریکایی در امور داخلی کشورمان، در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت که دولت‌هایی همانند ایران و ونزوئلا خدمتگزار مردم خود نیستند. وی در ادامه با متهم کردن ایران به فساد، ادعا کرد که این دولت‌ها تنها به منافع خود خدمت می‌کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۱
*  نخستین موتور واترجت برای شناورهای تندرو ساخته شد
امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ساخت نخستین موتور واترجت برای شناورهای تندرو خبر داد و گفت: در دومین همایش پیشران‌های دریایی این موتور رونمایی می‌شود.
*  سامانه انتشار فیش حقوقی مسئولان و نمایندگان در حال طراحی است
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که سامانه انتشار فیش حقوقی مسئولان و نمایندگان در حال طراحی است و پس از اتمام کار امکان دسترسی به آن فراهم خواهد شد.
*  مراسم معارفه نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد
مراسم معارفه حجت الاسلام رستمی رییس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تکریم از حجت الاسلام محمدیان رییس سابق این نهاد سه شنبه ۲۰ شهریور ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، جمعی از مسئولان آموزش عالی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مختلف، نمایندگان تشکل‌های استادی و دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار شد.
در این مراسم رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اخلاق مداری، پذیرفتن دانشجویان با روی خوش و شنیدن درد و دل آنها راز موفقیت در انجام رسالت نهاد نمایندگی ولی فقیه است.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۱
*  از سوءمدیریت‌ها و مشکلات اقتصادی گله‌مندیم
سردار غلامحسین غیب‌پرور در مراسم آغاز رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج در مشهد خطاب به دشمن و فعالیت‌های روزافزون آن گفت: ما را از هجمه اقتصادی نترسانید، معترفیم بعضی از مشکلات اقتصادی مردم، کام همگان را تلخ کرده است، ما از سوءمدیریت بعضی از مدیران کشور ناراحت و گلایه‌مند هستیم، از اینکه از توان و ظرفیت فوق‌ا‌لعاده بسیج استفاده نمی‌شود گلایه‌مندیم اما این به معنای یاس و ناامیدی نیست. وی افزود: ما در دوران دفاع‌مقدس و در طول ۴۰ سال اثبات کرده‌ایم پای دین و انقلاب‌مان به فضل خدا خواهیم ایستاد.
*  ۲۲ کشته در انفجار شرق افغانستان
روز گذشته در نتیجه انفجار انتحاری در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست‌کم ۲۲ تن کشته شدند. این انفجار انتحاری علیه یک تظاهرات در شهر جلال‌آباد و منطقه مرزی نزدیک پاکستان رخ داد. همچنین ۲۳ تن دیگر نیز در این انفجار انتحاری زخمی شده‌اند. هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار انتحاری را بر عهده نگرفته است.
** جوان ۹۷/۶/۲۱
*  امضای سند همکاری‌های جامع بین ایران و افغانستان
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان امضای سند همکاری‌های جامع بین ایران و افغانستان را در راستای گسترش مناسبات دوجانبه مهم برشمرد و بر حفظ ثبات و امنیت افغانستان تاکید کرد.
سید عباس عراقچی که به منظور شرکت در نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند و بحث و گفت‌وگو پیرامون سند جامع همکاری‌ها بین ۲ کشور به کابل سفر کرده، عنوان کرد: کار سه کمیته از کمیته‌های پنج‌گانه برای دست‌ یافتن به سند جامع همکاری‌های مشترک بین ۲ کشور نهایی است و کار بر روی ۲ کمیته دیگر ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی امضای سند همکاری‌های جامع در روابط دو کشور را در راستای توسعه مناسبات مهم ارزیابی کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۱
*  قاضی آمریکایی ایران را به پرداخت ۱۰۴ میلیون دلار غرامت محکوم کرد
یک قاضی فدرال در واشنگتن، حکمی مبنی بر پرداخت ۱۰۴.۷ میلیون دلار از سوی ایران به قربانیان حمله ادعایی ۱۹۹۶ در ظهران عربستان سعودی که در آن ۱۹ نظامی آمریکایی کشته شدند، صادر کرده است.
این حکم روز دوشنبه و به صورت غیابی با ادعای دست داشتن ایران و سپاه پاسداران در بمب گذاری پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی برجهای خُبَر در عربستان صادر شده است.
براساس گزارش دویچه وله، در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر عربستان، ۱۹ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰ تن زخمی شدند.
** رسالت ۹۷/۶/۲۱
*  ترامپ سیاست تغییر نظام در ایران را دنبال می‌کند
«جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت و گو با «پی بی اس» در خصوص دولت دونالد ترامپ و رویکرد آن در قبال کشورهایی همچون ایران، روسیه و چین سخن گفت.وزیر خارجه اسبق آمریکا در خصوص رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران گفت: به اعتقاد من دولت ترامپ به سمت تغییر نظام در ایران حرکت می کند.
کری در ادامه گفت: دولت، تصمیم هایی گرفته که به شدت برای آمریکا خطرناک و غیرسازنده است؛ اجازه بدهید سؤالی بپرسم؛ کدام کشور با ما همراه است؟ کشورهایی که در مذاکرات برجام دخیل بودند، همه در تلاش برای حفظ این توافق هستند و نکته جالب اینکه ایران هم حامی و خواهان حفظ آن است.
*  حضور مستقیم در محافل حسینی مظهر قدرت است
اولین شب محافل عاشورایی و حسینی ماه محرم الحرام در لبنان، دوشنبه شب با شعار «یا حسین رهایت نمی‌کنیم» در مجمع سید الشهداء در ضاحیه جنوبی در بیروت برگزار شد.
سید حسن نصراله دبیرکل حزب الله لبنان در مجمع سید الشهداء(ع) درباره مضامین و مفاهیم مقاومت و فلسفه عاشورا به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرده است.
 دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی کوتاه خود اعلام کرد که «حضور مستقیم در محافل حسینی، نشانه‌ای از نشانه‌های قدرت است».
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۱
*  آمریکا علیه ما جنگ اقتصادی به راه انداخته است
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط دشوار و خطیری هستیم، گفت: مدیران کم‌انگیزه یا بی‌انگیزه که اهل نق زدن هستند، افراد این شرایط خطیر نیستند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و آمریکا اعلام کرده است که علیه ما یک جنگ اقتصادی به راه انداخته است علاوه بر این آنها جنگ رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده‌اند تا بر افکار عمومی ملت ما تاثیر بگذارند. در این شرایط انتظار ملت ما این است که همه دستگاه‌ها و قوا به گونه‌ای باشد که حداقل فشار بر زندگی آنها وارد شود.
*  واکنش دیوان لاهه به تهدیدات آمریکا
دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام کرد، به فعالیت خود به صورت ناامیدانه ادامه خواهد داد. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این تهدید کرده است که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری بخواهد به تحقیقات خود درباره فعالیت‌های آمریکا در افغانستان ادامه دهد، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه این دادگاه اعمال خواهد کرد.
دادگاه بین‌المللی کیفری با انتشار بیانیه‌ای افزود: این دادگاه یک نهاد مستقل و بی‌طرف است و از حمایت ۱۲۳ کشور جهان برخوردار است.
** آرمان ۹۷/۶/۲۱
*  توافق نهایی ایران و عراق در مورد ریال
سخنگوی وزارت امورخارجه اعلام کرد: زوار ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در عراق برای دریافت روادید ریال پرداخت خواهند کرد. قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با سرانجام مذاکرات ایران و عراق در ارتباط با نحوه پرداخت هزینه روادید اربعین حسینی از سوی زائران ایرانی شرکت کننده در این مراسم در عراق، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان حج و زیارت در نهایت دو کشور ایران و عراق تفاهم کردند که زوار ایرانی، این هزینه را به صورت ریال پرداخت کنند.
*  قدرت نداشته باشیم، دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: حتما یک نیروی دریایی ممتاز و برجسته می‌خواهیم که امنیت را در دریاها برقرار کند و اگر در این حوزه قدرت نداشته باشیم، دیگران منابع خلیج فارس را به تاراج می‌برند. امیر دریادار حبیب‌‌‌ا… سیاری با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک کشورمان از لحاظ جغرافیایی گفت: کشورمان در موقعیتی قرار گرفته که هم در شمال و هم در جنوب دریا دارد؛ در شمال ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی و در جنوب نزدیک ۱۲۰۰ کیلومتر در خلیج فارس مرز داریم که یک مزیت مهم برای کشور است.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۱
*  هشدار آمریکا درباره پرواز در حریم‌ هوایی ایران
مدیریت حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا در هشداری تازه به شرکت‌های هواپیمایی این کشور، خواستار احتیاط بیشتر در پرواز بر فراز حریم هوایی ایران شد. این هشدار که از سوی مدیریت حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا برای هواپیماهای آمریکایی صادر شده، بیان می کند که اقدامات نظامی مرتبط با درگیری سوریه نیز در حریم هوایی ایران صورت می‌گیرند.
اداره خدمات پروازی که اطلاعات امنیت پرواز را در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار می دهد، اظهار کرد: در برنامه ریزی پروازها در آسمان ایران، باید روابط پرتنش ایران و آمریکا را در نظر داشت.
** قدس ۹۷/۶/۲۱
*  تعرض افراد ناشناس به سفارت ایران در هلسینکی
پلیس فنلاند از بازداشت ۴ مهاجم ناشناس به سفارت ایران در هلسینکی خبر داد.
بنا به گفته پلیس، مهاجمان با تعرض به سفارت ایران، به سمت پهپاد نیروهای امنیتی فنلاند که در حال فیلم‌برداری از این اتفاق بود، سنگ پرتاب کردند.
پلیس فنلاند اعلام کرد در این تجمع که ۱۵۰ نفر در آن حضور داشتند، کسی زخمی نشد. بنا بر این گزارش، ۳ نفر از مهاجمان به سبب تشویق به خشونت و یک نفر نیز به علت مقاومت در مقابل نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
*  دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه جزء لاینفک مراسم ماه محرم است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دفاع از خون شهداء، نظام اسلامی و ولایت فقیه، جزء لاینفک مراسمات ماه محرم است گفت: دشمنان دین خدا همواره به دنبال خاموش کردن نور خدا هستند؛ اما وعده الهی، نابودی جبهه کفر و شرک است.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی دیروز درمراسم برافراشتن پرچم عزای ماه محرم در دانشگاه ادیان و مذاهب، با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام گفت: شرط خوشحالی امام حسین علیه السلام از مسئولان نظام، اثبات قدرت و توانایی جمهوری اسلامی ایران در اداره صحیح جامعه و برون رفت از مشکلات است.
** خراسان ۹۷/۶/۲۱
*  افتتاح ساختمان جدید کنسولگری ایران در بصره
روز گذشته با حضور «ایرج مسجدی» سفیر کشورمان در بغداد و تعدادی از مسئولان عراقی ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره پس از آتش زدن آن توسط آشوبگران، افتتاح شد. مسجدی پس از نصب پرچم کشورمان در ساختمان جدید کنسولگری ایران، درباره اتفاقات اخیر بصره گفت: «اکنون هیچ دستگاهی را به آتش زدن کنسولگری ایران متهم نمی‌کنیم، اما این وظیفه مسئولان عراقی است که هویت متجاوزان را که ارتباطی با ملت دوست عراق ندارند، مشخص کنند.»
*  رسیدگی ۱۰۰ درصدی به پرونده‌ها در دیوان عالی با وجود افزایش آمار
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اشاره به گزارش عملکرد سال ۹۶ گفت: حدود ۱۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۲۵ پرونده در سال ۹۶ به دستگاه قضایی به صورت تکراری وارد شده که از این میزان پنج میلیون و ۸۲۸ هزار و ۱۳۶ پرونده غیر تکراری محاسبه شده است.حجت‌الاسلام حمید شهریاری افزود: تعداد پرونده‌ها در دیوان عالی کشور حدود چهار هزار و ۵۰۰ فقره نسبت به سال قبل افزایش داشته اما رسیدگی در حدود ۱۰۰ درصد بوده است.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۱
*  ایران آمادگی شروع هیچ‌گونه مذاکره‌ای را با آمریکا ندارد
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: توافق برجام با تغییر رئیس جمهور آمریکا و حاکم شدن گروهی تندرو در کاخ سفید مورد تعرض مستقیم ترامپ قرار گرفت و به دستور او ایالات متحده آمریکا از آن خارج شد.
وی افزود: نظر به اینکه هدف ایالات متحده آمریکا از این فشارها مشخص است و آن تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران است، تا زمانی که تغییری در اهداف آمریکا دیده نشود و این رژیم دست از تهدید و قلدری علیه مردم و نظام ایران برندارد، ایران آمادگی شروع هیچگونه مذاکره‌ای را با آمریکا ندارد و به مقاومت خود ادامه خواهد داد. ما مطمئن هستیم که با مقاومت مردم ایران و کمک کشورهای دوست در مقاومت خود علیه این تهدیدات موفق خواهیم شد.
** شهروند ۹۷/۶/۲۱
*  امروز، روز اختلاف نظر نیست
رئیس مجلس در سفر خود به شهرستان لارستان با بیان اینکه شرایط ما در ایران متفاوت شده و زورگویی‌های غربی‌ها برای ایجاد شکست در انقلاب است، گفت: اما آنها اشتباه می‌کنند و ملت ایران در مقابل ترامپ یزیدی ایستادگی می‌کند.
لاریجانی در ادامه عنوان کرد: همه افرادی که اختلاف‌نظر دارند، باید بدانند که امروز، روز اختلاف‌نظر نیست و باید روی اصل ولایت، تفکر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ایستادگی کنیم.
** سازندگی ۹۷/۶/۲۱
*  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: شورای نگهبان هیچگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به خاطر رأیی که آنان به طرح یا لایحه‌ای می‌دهد یا اظهارنظری که می‌کند، ردصلاحیت نکرده است. این حرفی که برخی می‌گویند دلیل مخالفت با طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان، ترس آنان از شورای نگهبان به هنگام بررسی صلاحیت‌هاست حرف بی ربطی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عده‌ای به دنبال ایجاد جدایی بین سپاه و مرجعیت هستند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است،.وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از اولین شرط‌های مذاکره‌شان حذف سپاه و حشدالشعبی و حزب الله لبنان است، برای اینکه تا این‌ها هست آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست.وی ادامه داد: تاکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست به دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.
مسؤولان به وظایف خود عمل می‌کردند مشکلات امروز ایجاد نمی شد
رسا/ آیت الله سبحانی در دیدار رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پرستیژ جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع بین المللی و در خارج محفوظ باشد، گفت: هر پدیده‌ای که به پاکی ایران لطمه وارد کند برای ما پذیرفته نیست.وی باتاکیدبراینکه از تذکر دادن به مقامات مسئول کوتاهی نکنید اظهار داشت: اگر در مورد فساد اداری تذکر می‌دادند و مسئولان نیز عمل می‌کردند کار به اینجا نمی رسید و مشکلات کنونی ایجاد نمی شد.
 هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی روابط تاریخی ملت ایران و عراق را بگیرد
مهر / آیت‌الله یزدی در دیداراعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مسئله زائران ایرانی و عراقی غیر از اینکه در ابعاد سیاسی مسئولیت‌هایی را ایجاد می‌کند، موضوعی صددرصد مردمی، عاطفی و مذهبی است تصریح کرد:تاریخ نشان داده که هیچ قدرتی نتوانسته جلوی این روابط را بگیرد.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه اگر روابط دو کشور قطع باشد، مردم نمی گذارند این ارتباط مذهبی منقطع شود. افزود: حکومت موظف است به هر مقداری تسهیلاتی را برای زائران فراهم کند، اگر قوانینی وجود دارد که موانع را زیاد می‌کند، مجلس باید این قوانین را بررسی و زمینه تسهیل را فراهم کند تا مردم بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند. عضو فقهای شورای نگهبان دربخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به عملکرد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به دور از مصلحت اندیشی، لوایح مربوط به FATF را بر مبنای شرع و قانون اساسی مورد بررسی قرار می‌دهد.
اهتمام روز افزون حوزه بر تقریب مذاهب اسلامی
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی  مجلس گفت: در نظام آموزشی حوزه گرایش‌های مختلف علوم اسلامی هدفگذاری شده و زیرساخت‌های تحولی حوزه در عرصه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حال شکل گیری است.عضو جامعه مدرسین جذب و پذیرش دانش پژوهان مذاهب مختلف اسلامی و ارائه محتوا بر اساس مبانی فقهی  را از رویکردهای تقریبی المصطفی دانست و تصریح کرد: میزبانی جامعه المصطفی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی، نشان از اهتمام روز افزون این مرکز دینی بر تقریب مذاهب اسلامی است.
«اصلاح قوانین» مدنظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص است، نه رد آن‌ها
مهر/دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، به برخی انتقادات نسبت به عملکرد «هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام» پاسخ داد. رضایی اعلام کرد: اخیرا عده‌ای با لحن مناسب و نامناسب از هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرده و ایراد گرفته‌اند. این هیئت که از یک سال پیش در اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی فعال شده است، جمعی پانزده نفره از اعضای مجمع‌اند که بر اجرای سیاست‌های کلی نظام نظارت دارند.وی تصریح کرد: منتقدان گفته‌اند هیئت عالی نظارت، قوانین مجلس را رد کرده است، درحالی که رد قوانین مطرح نیست بلکه اصلاح و انطباق آن ها با سیاست‌های کلی مورد نظر است.
موگرینی: دفاع از برجام را ادامه می‌دهیم
فارس/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی کوتاهی بار دیگر مدعی شده به دفاع از توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد. موگرینی گفت: «ما دفاع از توافق هسته‌ای ایران و پیمان پاریس را ادامه داده وخواهیم داد و از فعالیت‌های ضروری تمامی نهادهای سازمان ملل اعم از آنروا حمایت می‌کنیم».
حضور تروریست‌ها در ادلب قابل تحمل نیست
فارس/ دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن اذعان به اینکه اوضاع «ادلب» و حضور تروریست‌ها در آن قابل تحمل نیست از روسیه، ایران و ترکیه خواست از هیچ تلاشی برای محافظت از غیرنظامیان در این استان سوریه فروگذار نکنند. گوترش گفت: «می‌دانم که اوضاع فعلی در ادلب قابل ادامه نیست و حضور گروه‌های تروریستی را نمی‌توان تحمل کرد، اما مبارزه با تروریسم، طرف‌های درگیر جنگ را از تعهدات اساسی‌شان ذیل قوانین بین‌المللی معاف نمی‌کند.»
 هیچ راهی جز نابودی تروریست‌ها در ادلب وجود ندارد
تسنیم/ معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه راهی جز نابودی تروریست‌ها در ادلب وجود ندارد گفت: فعالیتهای آمریکا در سوریه خطرناک و غیرسازنده است.ریابکوف افزود: این بسیار مایه تاسف است زیرا کسانی که در جمع مخالفان قرار دارند آماده کنار آمدن با دولت بشار اسد هستند اما آمریکا همچنان در حال بازی کردن با کارت افراد مسلح از جمله افراد مرتبط با جبهه النصره یا تحت هر نامی که اکنون به اسم آن عملیات انجام می‌دهند است.
ایران نقشی سازنده در بازگرداندن صلح به سوریه دارد
ایرنا/ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، نشست تهران را مذاکره درباره راه‌های رسیدن به صلح پایدار در سوریه دانست و افزود: همانطور که ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت کرده است، نقشی سازنده در بازگرداندن صلح و شکوفایی به این کشور ایفا خواهد کرد.غلامعلی خوشرو ادامه داد: آنها تعهد خود به حق حاکمیت سوریه، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی آن را مجددا اعلام کردند. این حق مسلم هر کشوری است و سوریه از این حق مستثنی نیست. همگی باید به این حق احترام بگذارند.
اتحادیه اروپا از دیوان بین المللی کیفری حمایت کرد
ایرنا /اتحادیه اروپا در واکنش به تهدید آمریکا به تحریم دیوان بین المللی کیفری از اقدامات این دادگاه حمایت کرد. یک سخنگوی اتحادیه اروپا که نامش ذکر نشده به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: قربانیان جنایت‌های بین المللی هرکجا که باشند مستحق عدالت هستند و باید جنایتکاران جنگی در هر نقطه‌ای که یافت شدند به دادگاه تحویل، محاکمه و مجازات شوند.وی افزود: اتحادیه اروپا همچنان از نقش قانون و تلاش‌ها برای تحقق عدالت علیه شنیع ترین جنایت‌ها حمایت می‌کند و به تمکین از دیوان بین المللی کیفری و فعالیت‌های این دادگاه ادامه می‌دهد.
آمریکا به جای نابودی، تروریسم را در جهان گسترش داد
ایرنا/رئیس جمهوری لبنان گفت: آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر  اعلام کرد که جهان را از تروریسم آزاد خواهد کرد و به ملت ها، آزادی و دموکراسی می‌دهد، اما آنچه تاکنون پس از ۱۷ سال شاهد هستیم این است که تروریسم به جای اینکه نابود شود، در سراسر جهان گسترش یافته است.میشل عون ادامه داد: سیاست‌های بین المللی که همچنان در خاورمیانه به اجرا در می‌آید، کینه و عداوت را افزایش داده و با بالابردن نسبت افراطی گری، راه را برای گسترش خشونت و تروریسم گشوده است.
اسرائیل قادر به دفاع از خود در برابر حزب‌الله نیست
ایسنا/ باب وودوارد در کتاب منتشر شده خود «ترس: ترامپ در کاخ سفید» نوشته، در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی که دولت دونالد ترامپ، تازه زمام امور را به دست گرفته بود، مقامات ارشد آمریکایی به شدت نسبت به این‌که اگر کسی مداخله نکند اسرائیل نمی‌تواند از خودش در برابر حمله احتمالی حزب‌الله دفاع کند به شدت ابراز نگرانی کردند. از دیدگاه آنها چنین رویدادی می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد. وی مدعی شد: حزب‌الله نایب عالی برای ایران است تا از آن برای تحت فشار قرار گذاشتن و حمله به اسرائیل استفاده کند؛ اسرائیلی که پایگاه‌های هوایی‌اش ممکن است در جریان حملات موشکی نابود شوند. سیستم‌های دفاعی گنبد آهنی و فلاخن داوود اسرائیل در این رویارویی کافی نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *