خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۲۰

فرا رسیدن ماه محرم الحرام را به شیعیان جهان تسلیت می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی‌: همه گروه‌ها با وحدت در مقابل دشمن بایستند
  • آیت‌الله مومن : فرهنگ دینی باید صحیح و درست در جامعه اشاعه یابد
  • رئیس قوه قضائیه: بزرگنمایی برخی کاستی‌ها القای دشمن است
  • آیت‌الله خاتمی: ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) باعث رشد معنوی انسان می‎شود
  • آیت‌الله فیاضی : برخی مسائل علوم انسانی را می‌توان از طریق فلسفه حل کرد

 

** جام جم ۹۷/۶/۲۰
*  بین ظریف و ریاست جمهوری اختلافی نیست
روابط عمومی وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای برخی اظهارنظرها مبنی بر اختلاف‌نظر وزیر امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری در خصوص سفر امسال رئیس جمهور به نیویورک به منظور شرکت در هفتادوسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بی اساس خواند و تکذیب کرد.
*  طرح استیضاح آخوندی با بیش از ۴۰ امضا
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از تقدیم طرح استیضاح آخوندی با بیش از ۴۰ امضا به کمیسیون متبوعش خبر داد.
** همشهری ۹۷/۶/۲۰
*  مجمع FATF را رد نکرده است
بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌ای به آیت الله جنتی مغایرت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است، روابط عمومی این نهاد اطلاعیه‌ای داده و اعلام کرده است: مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه را رد نکرده است. در اطلاعیه‌ مجمع آمده است: ابلاغ مصوبات هیأت عالی نظارت مجمع به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به معنای رد لوایح یا طرح‌ها نیست و این هیأت پس از احصاء موارد مغایرت یا عدم انطباق در قالب یک تعامل مطلوب اصلاح طرح‌ها را دنبال می‌کند.
*  تأیید دوازدهم برنامه هسته‌ای ایران
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نخستین روز اجلاس شورای حکام اعلام کرد: ایران تعهدات خود تحت برجام را اجرا کرده است. در متن بیانیه آمانو آمده است: ایران تعهدات هسته‌ای خود را طبق برنامه جامع اقدام مشترک اجرا کرده و ادامه عمل به این تعهدات از سوی ایران امری ضروری است. آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت موافقتنامه پادمانی ادامه می‌دهد و ارزیابی‌ها درباره مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد. اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی صورت گرفته که این نهاد بین‌المللی از زمان توافق برجام، ۱۲ بار در گزارش‌های خود اجرای تعهدات برجامی توسط ایران را تأیید کرده است.
** کیهان ۹۷/۶/۲۰
*  هدف آشوبگران بصره تخریب روابط ایران و عراق است
«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد که هدف اصلی آشوبگران در حمله به کنسولگری ایران تخریب روابط دوستانه دو ملت ایران و عراق است.
وزیر خارجه عراق در پیامی به ملت ایران گفت: شما همواره مورد احترام و تقدیر ملت‌های جهان از جمله ملت عراق هستید.
وی افزود: آشوب‌گران از سوی یک عده ناشناس هدایت می‌شوند تا هم وجهه عراق را تخریب کنند و هم روابط دوستانه ایران و عراق را تخریب کنند و ما به دنبال عاملان آن هستیم.
*  ام.آی-۶ در تدارک یک حمله شیمیایی به مردم سوریه است
«ریچارد بلاک» فاش کرد: دستگاه جاسوسی موسوم به «ام.آی-۶» انگلیس در حال طراحی حمله شیمیایی به مردم سوریه است. این سناتور به گفته نماینده ایالت «ویرجینیا» در سنای آمریکا دستگاه جاسوسی انگلیس پس از ارتکاب جنایت، قصد دارد آن را به گردن دولت سوریه بیندازد و از این طریق زمینه را برای حمله آمریکا و متحدان اروپایی آن برای حمله به ارتش سوریه، آماده کند. طی هفته‌های گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه بارها اعلام کرده‌اند اگر ارتش سوریه دست به حمله شیمیایی علیه مردم این کشور بزند، آنها به ارتش سوریه حمله خواهند کرد!
** شرق ۹۷/۶/۲۰
*  اعلام حضور نتانیاهو در جلسه شورای امنیت در رابطه با ایران
وبسایت عبری زبان والا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه مهم و حساس شورای امنیت در رابطه با تحریم‌های ایران و خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای که ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود، شرکت کند.
این وبسایت صهیونیستی اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو علاقه‌مند به شرکت در جلسه شورای امنیت در رابطه با ایران است که این جلسه به ریاست دونالد ترامپ برگزار می‌شود.
** ایران ۹۷/۶/۲۰
*  رزمایش نظامی امریکا در خلیج فارس و دریای سرخ
فرمانده ناوگان پنجم امریکا از برگزاری رزمایش‌هایی در خلیج فارس و دریای سرخ خبر داد. دریاسالار اسکات استرنی در مقر این ناوگان در بحرین گفت که نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد در ماه سپتامبر برای نشان دادن آمادگی خود در زمینه تضمین آزادی عبور و مرور در آبراهه‌های خلیج فارس و دریای سرخ دست به رزمایش‌های نظامی بزند.
*  حدیده در ۲۴ ساعت ۶۰ بار بمباران شد
منابع متعدد خبری از کشته شدن ده‌ها نفر ظرف ۲۴ ساعت در حدیده خبر دادند. یک منبع مطلع نیز درباره تشدید حملات در این استان و شهر بندری حدیده گفت، ظرف ۲۴ ساعت ۶۰ حمله انجام شده که نشان می‌دهد شرایط انسانی بی‌تردید در حال وخیم‌تر شدن است. این منبع مطلع که نامش فاش نشده افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد احتمال افزایش تلفات غیرنظامیان در حدیده و حومه آن بالا است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۲۰
*  اجرای ۱۱۹ پروژه زیرساختی و ۱۵۰ پروژه روبنایی بازآفرینی شهری طی سال گذشته
هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عملکرد این شرکت در سال ۹۶ را تشریح کرد و گفت: ۱۵۰ پروژه روبنایی با ۲۴۱ هزار متر مربع و با رقم ۱۴۴۰ میلیارد ریال اجرا شد و ۱۱۹ پروژه به مبلغ ۷۲۰۲ میلیارد ریال با هدف ارتقای زیرساخت‌های محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا شد.
*  اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگر از محور مقاومت حساب می‌برد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، اسرائیل امروز هزار بار بیشتر از قبل از محور مقاومت حساب می‌برد.
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، تشدید تهدیدهای دشمن صهیونیستی با عدم قدرت آن برای مقابله، ارتباط مستقیم دارد چرا که از آمادگی مقاومت برای دفاع و مقابله با هرگونه جنگ احتمالی آگاه است.
وی تاکید کرد، دشمن صهیونیستی از ۱۲ سال پیش و پس از آنکه مقاومت یادش داد هرچیزی را که می‌خواهد نمی‌تواند با جنگ به دست بیاورد، ناامید شده است.
** وطن امروز ۹۷/۶/۲۰
*  از مردم عذرخواهی می‌کنیم
محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان که اخیرا از سوی بدنه این جریان متهم به سکوت شده بود، در دیدار تعدادی از اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان زبان به انتقاد از دولت باز کرد و گفت: جامعه بیش از هر زمانی به جریان اصلاحات نیاز دارد، هر چند نقد مردم را می‌پذیریم چون مسؤولیت داریم. از مردم هم بابت مشکلات عذرخواهی می‌کنیم چون دولتی را روی کار آوردیم که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند منویات اصلاحات را پیاده کند، البته منطقی هم نیست رودرروی آن بایستیم. مجبوریم صورت‌مان را با سیلی سرخ کنیم.
*  ارجاع «طرح شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان» به معاونت قوانین مجلس
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس درباره آخرین وضعیت طرح دوفوریتی شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان مجلس، گفت: این طرح به ۱۹۶ امضا رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح به تایید هیات‌رئیسه مجلس رسیده است، اظهار داشت: طرح دوفوریتی شفافیت آرا و فعالیت نمایندگان از هیات رئیسه به معاونت قوانین ارجاع شده و در حال بررسی است و سپس در مسیر ارائه به صحن علنی می‌رود.
** جوان ۹۷/۶/۲۰
*  بزرگنمایی برخی کاستی‌ها القای دشمن است
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی:
– از بستر ماه محرم باید برای تزکیه روح خود و همچنین پالایش جامعه از منکر و ترویج معروف استفاده کنیم.
– دشمن در حال پیشبرد یک جنگ اقتصادی تمام عیار به پشتوانه جنگ رسانه‌ای است. امروز در کشور ما هیچ‌گونه کسری از حیث توانایی واردات کالا وجود ندارد اما جنگ رسانه‌ای دشمن که برخی در داخل متأسفانه دانسته یا ندانسته با آن همراهی می‌کنند، موجب می‌شود برخی کاستی‌ها برجسته شود.
-‌ برخورد با رسانه‌هایی که تقابل میان ایران و عراق را دنبال کنند.
– ممکن است سلایق افراد و گروه‌ها در داخل کشور مختلف باشد اما در مقابل دشمن باید ید واحده باشیم.
– برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضائیه عقب‌نشینی می‌کند. بر همین اساس تلاش کردند امواجی درست کنند و کینه‌های شخصی خود را نسبت به مسئولان قضایی مطرح کنند. غافل از اینکه آنچه مسیر ما را روشن می‌کند، نه جنجال‌ها و هیاهوهای رسانه‌ای بلکه موازین شرعی و قانونی است و در این راه، استوار ایستاده‌ایم.
*  باور ۳۷۳ با موفقیت روی موشک بالستیک آزمایش شد
امیر سرتیپ دوم محمود ابراهیمی نژاد معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از تست سامانه باور ۳۷۳ روی موشک بالستیک و آغاز تحقیقات برای ساخت سامانه پانتسیر ایرانی خبر داد.
وی افزود: باور ۳۷۳ زاییده فکر ایرانی است و صفر تا صد آن در اختیار ماست و این بزرگترین امتیازی است که باور به اس ۳۰۰ دارد.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۲۰
*  هر اقدام خصمانه را پاسخ ۱۰ برابری می‌دهیم
علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح دیروز در نشست مشترک با مدیران ارشد خودروسازی گفت: دوران بزن در رو در عرصه جهانی پایان یافته و هر اقدام خصمانه علیه کشور را در هر عرصه‌ای پاسخ ده برابر می‌دهیم .
شمخانی گفت : پاسخ موشکی اخیر به اقدامات ناامن ساز یک گروهک تروریستی در منطقه اقلیم کردستان عراق رویکردی است که در پاسخ به هرگونه تهدیدی اعمال خواهد شد.
*  همکاری بریتانیا با ایران و آمریکا به منظور بررسی دلایل حوادث بصره
سفیر بریتانیا در عراق بیانیه‌ای را در محکومیت حوادث و خشونت‌های بصره علیه اماکن دیپلماتیک منتشر کرد.
در این بیانیه که در صفحه رسمی سفارت انگلیس در بغداد در فیسبوک منتشر شده آمده است: تیم من و خودم به طور طبیعی با همکارانمان در ایران و آمریکا در ارتباطیم و امیدواریم از این ارتباط در روزهای آتی برای اشتراک اطلاعاتمان درباره واقعیت‌های روزهای اخیر، به دور از پروپاگاندا و تئوری توطئه، بهره ببریم. عراقی‌ها باید مطمئن باشند که تئوری توطئه درباره هژمونی آمریکا و ایران در عراق نباید جدی گرفته شود.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۲۰
*  آیت‌الله‌العظمی سیستانی سیاستمداران پیشین عراق را تایید نکرد
یکی از رهبران ائتلاف سائرون در عراق اعلام کرد که مرجعیت دینی با اسامی پنج نامزد برای پست نخست وزیری از جمله حیدر العبادی، نوری مالکی و هادی العامری مخالفت کرده‌ است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به مرجعیت دینی این خبر را توضیح داد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: مرجعیت از واژه‌ای به اسم مخالفت استفاده نکرده و ایشان نام هیچ فردی را نبرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: مرجعیت دینی به گروه‌های مختلفی که با ایشان ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم داشته‌اند، گفته تایید نمی‌کند نخست وزیر آینده از میان سیاستمدارانی انتخاب شود که در سال‌های گذشته در قدرت بودند و برایشان هیچ فرقی بین افراد عضو احزاب یا افراد مستقل نیست.
*  بررسی وضعیت برجام در دیدار عراقچی و ریابکوف
در دیدار سید عباس عراقچی با «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، آخرین وضعیت برجام و تلاش‌های انجام شده برای جبران آثار خروج آمریکا از این توافق بررسی شد. در این دیدار ضرورت بازگشت توازن به توافق هسته‌ای و جبران تبعات خروج آمریکا از برجام و همچنین تامین خواسته‌ها و مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ توافق هسته‌ای برجام، مورد تاکید قرار گرفت.
** آرمان ۹۷/۶/۲۰
*  پرونده بابل در بهارستان
بازداشت ۷ نفر از اعضای شورای شهر و شهرداری بابل به مجلس هم رسید و نمایندگان درباره آن به اظهار نظر پرداختند. چند روز قبل خبری مبنی بر بازداشت ۵ عضو شورای شهر بابل به اتهام فساد اخلاقی منتشر شد که امام جمعه این شهر آن را تایید کرد و پس از آن خبر رسید که ۲ نفر دیگر که عضو شورای شهر بابل نبوده اما مرتبط با شهرداری بوده‌اند هم بازداشت شدند که اتهامات دیگری داشتند. عضو کمیسیون شوراهای مجلس دراین رابطه گفت: این موضوع در مراحل مقدماتی و در حد اتهام است و هنوز هیچ اتهامی اثبات نشده اما متاسفانه نام و تصویر این افراد منتشر شده است. پروانه مافی افزود: پیگیر هستم تا پس از پایان تعطیلات، در نخستین جلسه کمیسیون شوراها که احتمالا اوایل مهر برگزار شود این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.
*  بار دیگر دشمنان را به بن بست کشانده و ناامید خواهیم کرد
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش حافظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای دشمنان در هر سطحی که باشند، آتش قهر و غضب خداوند قهار است. امیر سیدعبدالرحیم موسوی تصریح کرد: امروز جوان‌ترین عضو خانواده بزرگ ارتش حزب‌ا… به نمایندگی از مدافعان زمین، دریا و آسمان ایران عزیز، در پیشگاه آن امام بزرگوار بی‌تابی خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام(ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ابراز می‌دارند. وی خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی به یقین دیگر بار دشمنان را به بن‌بست کشانده و ناامید خواهیم کرد.
** آفرینش ۹۷/۶/۲۰
*  افراد آلوده به فساد را معرفی کنید
معاون اول قوه قضائیه از مردم خواست افراد آلوده به فساد را به دستگاه قضا معرفی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه نشست مسئولان عالی قضایی گفت: قولی که به مردم می‌دهم دو چیز است: اول اینکه کسانی که اطلاع‌رسانی صحیحی در جهت معرفی مفسدین به ضابطین یا به قوه قضاییه داشته باشند، حتماً از آنها حمایت می‌شود.
قول دومی هم که می‌توانم بدهم این است که قوه قضاییه به‌فضل پروردگار و با کمک مردم هیچ‌گونه خط قرمزی نخواهد داشت و ان‌شاءالله با تمام توان در مقابل هر نوع فساد و جرمی ایستادگی و پرونده‌ها را طبق قانون بررسی و احکام را صادر خواهد کرد.
** قدس ۹۷/۶/۲۰
*  آمریکا خواهان روابط راهبردی دمشق با روسیه و ایران نیست
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: هدف آمریکا در سوریه سیطره بر همه فعالیت‌های کشور به نفع اسرائیل است.
المعلم تاکید کرد: اولا، واشنگتن نمی خواهد که سوریه به عنوان کشور اصلی مقاومت ضد اسرائیل باشد و در ثانی، آنها نمی خواهند سوریه روابط راهبردی با ایران و روسیه داشته باشد.
وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: آمریکا تلاش می‌کند که سوریه یکی از ادوات سیاست خارجی آمریکا باشد که به نفع اسرائیل عمل کند.
*  دشمنان را همچون علف‌های هرز درو می‌کنیم
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ۸ سال دفاع مقدس تضمین کننده ۸۰ سال امنیت کشورمان است زیرا دشمنان می‌دانند اگر به ایران حمله کنند، مدافعان امنیت کشورمان آن‌ها را همچون علف‌های هرز درو می‌کنند.
سرلشکر صفوی در دومین همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس، با بیان اینکه مدافعان امنیت کشورمان فقط دفاع نمی کنند، بیان داشت: آنها متجاوزان را تا آن سوی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی هم تعقیب خواهند کرد.
** خراسان ۹۷/۶/۲۰
*  ترامپ با یک کودتا مواجه شده است
استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید با اشاره به یک ستون ناشناس در نیویورک تایمز به رویترز گفت که دونالد ترامپ با یک کودتا مواجه شده است.بنن در جریان سفر به ایتالیا تاکیدکرد که این یک حمله مستقیم به نهادهای دولتی است. این یک کودتاست.بنن گفت: آخرین باری که یک رئیس جمهور آمریکا با چنین شرایطی مواجه بوده در جریان جنگ داخلی آمریکا و زمانی بوده که ژنرال جرج بی مک کلیلان با آبراهام لینکولن، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا درگیر شده بود.حالا تعدادی از اعضای حزب جمهوری خواه معتقدند ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست و این یک بحران است.
*  محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که هیچ کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند، گفت: دولت امروز در میدان است و باید پشتوانه داشته باشد. وی گفت: من نگرانم که رکورد۴۹.۵ درصد تورم دولت مرحوم آیت ا… هاشمی را بزنیم البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و این رکورد به نام آقای هاشمی بماند.
** اعتماد ۹۷/۶/۲۰
*  با پوتین توافق کردیم در مبادلات از روبل و ریال استفاده شود
علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری اعلام کرد: طی صحبتی که با آقای پوتین شد، توافق شد که بخشی از مبادلات به‌جای یورو و دلار، از روبل و ریال استفاده شود و در نشست اخیر هم این موضوع مصوب شد و آقای همتی نیز اعلام کردند که برای پیگیری این تصمیم، به مسکو سفر خواهند کرد.
اینکه دلار پول بین‌‌المللی باشد توطئه آرامکوی عربستان و آمریکا است و ان‌شاالله با استفاده از پول ملی در مبادلات بین‌‌المللی این توطئه اقتصادی برطرف شود.
** شهروند ۹۷/۶/۲۰
*  پذیرش FATF در دست مجلس و دولت است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چندی پیش درباره لوایح چهارگانه یکسری ایرادات را به مقام معظم رهبری اعلام کردند که ایشان نیز ملاحظاتی را مطرح کردند. بعد از آن گردش کاری صورت گرفت. در نهایت ایشان این موضوع را بیان کردند که باید در این باره مجلس و دولت نظر دهند؛ یعنی مجلس و دولت را مامور کردند که نظرشان را اعلام کنند.
حشمت‌الله فلاحت پیشه در بخش دیگر صحبت‌های خود تاکید کرد: پایان مهلت ۲۰ روزه به معنای قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نیست.
** سازندگی ۹۷/۶/۲۰
*  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: هر میزانی که امید مردم به آینده را افزایش دهیم، دوره شرایط سخت امروز کاهش می‌یابد. اگر در زمینه افزایش امید مردم به آینده به خوبی عمل کنیم، شرایط سخت در همین سال ۹۷ پایان می‌یابد. اینکه می‌گوییم راهکار مشکلات کشور سیاسی است به معنای آن نیست که یک گروه بروند و گروه دیگر بیایند بلکه منظورمان همانی است که در دوران جنگ نیز تحقق یافت؛ در آن زمان همه راهکار پایان جنگ را سیاسی می‌دانستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه گروه‌ها با وحدت در مقابل دشمن بایستند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در آیین آغاز به کار رادیو محرم ، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) محرم را سرمایه‌ای بزرگ برای شیعیان و مسلمانان دانست و تاکید کرد: این سرمایه بزرگ و گنجینه معارف باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.وی با تاکید بر حراست و پاسداری و بهره برداری عظیم از این سرمایه ارزشمند، اظهار داشت: محرم و عاشورا جاذبه‌ای دارد که همه گروه‌ها و اقشار و اقوام و جناح‌ها را جمع می‌کند؛ این حلقه اتصال سرمایه مهمی است و باید همه جناح‌ها و گروه‌ها از آن استفاده و فاصله‌ها را کم کنند و در مقابل دشمن خارجی بایستند تا اگر نگرانی‌هایی هست در پرتو نام امام حسین و عاشورا و محرم برطرف شود.
فرهنگ دینی باید صحیح و درست در جامعه اشاعه یابد
 تسنیم/آیت الله محمد مومن در همایش احیای فرهنگ خمس در استان مرکزی برضرورت و اهمیت فرهنگ خمس در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: باید دقت داشت که توجه داشتن و عمل کردن به فرهنگ خمس به عنوان یک تکلیف دینی دارای برکات بی‌شماری برای افراد جامعه است که گشایش در کار و رزق مومن از آن جمله است.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بخواهیم و بتوانیم فرهنگ دینی را به درستی و صحیح در جامعه ترویج و اشاعه کنیم، قطعا سعادت اخروی و سعادت دنیوی نصیب جامعه اسلامی ما خواهد شد.
ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) باعث رشد معنوی انسان می‎شود
حوزه/ آیت الله خاتمی در برنامه شب اول محرم بارگاه منور رضوی عنوان کرد: همه ما خوب می‎دانیم اوج گریه و زاری برای از دست دادن یک شخص، نهایتا چندسال است اما سیدالشهدا(ع) مصیبت عظیمی دارد که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز مردم جامه مشکی برتن کرده و برای ایشان به عزاداری و مرثیه‎سرایی می‎پردازند.عضو جامعه مدرسین در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) پرچم هدایت اسلام است، عنوان کرد: یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‎شود.
برخی مسائل علوم انسانی را می‌توان از طریق فلسفه حل کرد
رسا/ آیت الله فیاضی درحاشیه سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی علوم انسانی اسلامی با موضوع «فلسفه اسلامی و علوم انسانی اسلامی»،با بیان این که بعضی از مسائل علوم انسانی را می‌توانیم از طریق فلسفه حل کنیم، از آمادگی این مجمع برای همکاری در راه اسلامی سازی علوم انسانی خبر داد.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: بعضی از مسائل علوم انسانی را می‌توانیم از طریق فلسفه حل کنیم اما همه موضوعات عقلی نیستند که از طریق فلسفه رفع شوند بعضی از مسائل نیاز به مراجعه به نقل دارند. بعضی موضوعات نقلی هستند اما فلسفه ما هنوز رشد و توسعه یافتگی را پیدا نکرده است که بتواند جواب‌گو باشد، البته بالقوه این توانایی را دارد اما هنوز بالفعل نشده است.
جدیدترین آمار از تلفات عربستان در جنگ یمن
مهر/منابع یمنی به جدیدترین آمار از تلفات سعودی‌ها طی هشت ماه گذشته سال جاری میلادی پرداخته اند که فقط طی آگوست گذشته ۵۳ نظامی ارتش عربستان کشته و ۲۳ نظامی دیگر زخمی شده اند.این آمار از رسانه‌های رسمی و غیر رسمی سعودی است.این نظامیان در جبهه‌های جیزان، نجران و عسیر کشته و زخمی شده‌اند. با این حساب تعداد کشته و زخمی شدگان ارتش عربستان طی هشت ماه گذشته سال جاری میلادی ۴۲۵ کشته و ۲۶۹ زخمی است.
اگر تروریست‌ها بازهم تحرکاتی نشان دهند، با سیلی محکم‌تری روبرو خواهند شد
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به شلیک موشک‌های سپاه به سمت محل استقرار تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق گفت: عملیات سپاه علاوه بر تروریست ها، هشداری برای حامیان آنان هم بود که با وقاحت اجازه استفاده از اراضی خودشان برای اقدامات خراب کارانه علیه ایران را می‌دهند.سردار سنایی راد تصریح کرد: اقدام سپاه سیلی محکمی بر صورت آنها بود و اطلاعات منتشر شده از رسانه‌ها هم بیانگر موفقیت این عملیات بوده است.
سلاح ۵ میلیارد دلاری ایران برای مبارزه با تحریم‌های آمریکا
باشگاه خبرنگاران / روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی درخصوص راهکار‌های ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا نوشت: ایران برای مبارزه با تحریم‌های آتی یک سلاح ۵ میلیارد دلاری را در اختیار دارد.در این گزارش آمده است: دارایی‌های «صندوق سرمایه‌گذاری خارجی ایران» امکان دسترسی ایران به پول نقد (دلار)، کالا، خدمات، و فناوری‌هایی را ممکن می‌کند که با اعمال تحریم‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. به گفته مشاوران این صندوق سرمایه‌گذاری، این صندوق با ده‌ها پروژه سرمایه‌گذاری و حساب‌های بانکی در ۲۲ کشور جهان، سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار دارد و اولویت آن سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی است که بتوان از طریق آن‌ها به خدمات، کالاها و فناوری‌هایی دست یافت که در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار دارند.
افزایش تبادلات تجاری اسرائیل و کشورهای عربی
حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: میزان تبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از زمان آغاز سال میلادی تاکنون بیش از یک میلیارد دلار است به گونه‌ای که نتانیاهو گفت: گمان نمی کردم که روزی برسد که با کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی تا این حد روابطمان عادی شود.عضو ارشد حزب الله همچنین تصریح کرد لبنان با معادله همکاری ارتش و مقاومت در دژ مستحکم است و در برابر تجاوز اسرائیل آماده است.
تحرکات وزیر انرژی آمریکا ضد ایران در ریاض و مسکو
مهر /رویترز به نقل از یک منبع آگاه از تحرکات وزیر انرژی آمریکا با همتایان خود از روسیه و عربستان برای اعمال محدودیت نفتی علیه تهران خبر داد.رویترز به نقل از یک منبع آگاه در این خصوص اعلام کرد که وزیر انرژی آمریکا قصد دارد روسیه و عربستان را به افزایش تولید نفت ترغیب کند تا بتواند صادرات نفت خام ایران را هدف قرار دهد.بر این اساس، ریک پری قرار است امروز با خالد فالح وزیر انرژی و چند مقام رسمی دیگر عربستان سعودی در واشنگتن ملاقات کند.
هشدار مقام سازمان‌ ملل درباره پیامدهای تحریم ایران
مهر/ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امور امدادرسانی اضطراری درباره پیامدهای تحریم ضد ایرانی آمریکا هشدار داد. «مارک لوکاک» اعلام کرد: اگر تاثیر تحریم‌‌ها افزایش یابد، تحرک بسیار زیادی میان افغانستان و ایران و حتی در مکان‌‌های دیگر نیز ایجاد خواهد شد.وی افزود: ما پناهجویانی را دیده ایم که زمان زیادی را در ایران بوده‌اند؛ اما اکنون به سوی ترکیه و سپس اروپا در حرکت هستند.وی تصریح کرد: تحریم‌‌ها وجود دارند، تحریم‌‌های آمریکا و فشار این کشور در حال حاضر قابل مشاهده است. این مسئله بر پناهجویان نیز اثر می‌گذارد.
همتی: نقدینگی مهار می‌شود
تسنیم/رئیس کل بانک مرکزی در جلسه بامدیران عامل بانک‌ها با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درمورد کنترل وهدایت نقدینگی وجلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی درحضور سران قوا برعزم نظام درکنترل نقدینگی وحمایت ازسیاستهای بانک مرکزی دراین زمینه تاکید کرد.دراین جلسه بانکهای کشور آمادگی خود را برای همراهی وکمک به بانک مرکزی درکنترل ومهارنقدینگی ونیز پشتیبانی از فعالین اقتصادی اعلام و مقرر شد در کنترل بازار ارزنیز با سیاستهای بانک مرکزی همراهی نمایند.
ایران در بحث امنیت مماشات ندارد
تسنیم/ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه تروریست‌ها در شمال عراق را اقدامی “تلافی جویانه و پیشدستانه” توصیف و تاکید کرد: جمهوری اسلامی در بحث امنیت و مقابله با تروریسم با کسی مدارا نمی‌کند.قاسمی افزود: «امیدواریم با تمهیداتی که همه طرف‌ها خواهند اندیشید، مرزهای مشترک در این منطقه حساس، امن ترین و با ثبات ترین مرزها در منطقه باشد. بی شک جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت خود و تعدی عناصر تروریست، وابسته و معاند ضد ایرانی با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *