خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۹

  • سپاه محل جلسه سران یکی از گروهک‌های تروریست را با ۷ موشک هدف قرار داد
  • رهبر معظم انقلاب: ملتی که از اخم و تشر نترسد، ابرقدرت‌ها را عقب می‌نشاند
  • آیت الله غروی: راه علاج مشکلات خالی کردن پشت دولت نیست
  • آیت الله اراکی: سوژه‌های نابی برای تبیین مفاهیم ناب اسلامی وجود دارد
  • آیت الله کعبی: حمله به کنسولگری ایران در آمریکا و عربستان طراحی شد
  • آیت الله فقیهی: کمک به مساجد موجب رفع مشکلات جامعه و در امان بودن جوانان می‌شود

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۹
*  رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از سوی مجمع تشخیص
آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌‌ای در تاریخ ۴ شهریورماه به آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، مغایرت‌های یکی دیگر از لوایح چهارگانه درخواستی FATF یعنی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با بندهای ۷، ۱۳ و ۲۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بندهای ۱ و ۱۱ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه گذاری، بند ۱ سیاست کلی امنیت قضایی و بند ۱۴ سیاست کلی امنیت اقتصادی را اعلام کرد.
** همشهری ۹۷/۶/۱۹
*  نشان درجه یک فتح برای امیر دریادار سیاری
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد. در این مراسم فرماندهان،‌استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش جوایز خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.
** کیهان ۹۷/۶/۱۹
*  ملتی که از اخم و تشر نترسد ابرقدرت‌ها را عقب می‌نشاند
فرمانده معظم کل قوا در شانزدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران:
– بار سنگین آینده‌ روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخش‌های مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده ‌دارند.
– جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان‌کاری، ایستادگی خود را در مقابل ظلم و استکبار ابراز می‌کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.
– استکبار و در رأس آن آمریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ‌های خانگی، افزایش و توسعه‌ فجیع فعالیت‌های تروریستی و درگیری‌های منطقه‌ای می‌بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آنها کمک می‌کنند.
– آنها می‌دانند که پیام جذاب اسلام، دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.
– تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالَم از اینکه ایران با اتکا به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرت‌های جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت‌زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند.
– جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی‌های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرت‌ها را به عقب‌نشینی و شکست می‌کشاند.
*  استیضاح ترامپ قطعی است
وکیل پرونده رسوایی «واترگیت» در دوره ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون با برشمردن اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا و دولتش گفته «ترامپ بدون شک استیضاح خواهد شد». «اندرو هال، وکیل مدافع مشاور ارشد ریچارد نیکسون در رسوایی واترگیت، با ‌اشاره به رسوایی‌های اخیر دولت آمریکا می‌گوید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تاریخ بار دیگر تکرار خواهد شد و رئیس‌جمهور و معاونانش با مشکلات حقوقی جدی روبه‌رو خواهند گردید.
** شرق ۹۷/۶/۱۹
*  وظیفه همه بخش‌ها خدمت به مردم است
وزیر اطلاعات در همایش ۴۰ سال بصیرت عاشورایی در گرگان گفت: در نظام جمهوری اسلامی اصل مردم هستند و همه تشکیلات برای خدمت رسانی بوده و به آن افتخار می‌کنیم. باید با خدمت رسانی بیشتر ، دست دشمن را از ایجاد ناامنی برای مردم کوتاه کنیم.
حجت‌الاسلام محمود علوی افزود: دشمن در حوزه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به کشور است و به شیوه‌های گوناگون مردم را تهدید می‌کند که یکی از این موارد باور و اعتقاد آنها است که سبب می‌شود پاسداری و حراست از مرزهای اعتقادی اهمیت بیشتری نسبت به حراست از مرز فیزیکی داشته باشد.
*  تکذیب تیراندازی اطراف نهاد ریاست جمهوری
معاون سیاسی- امنیتی استاندار تهران شنبه شب خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف نهاد ریاست جمهوری را بی اساس خواند و گفت: هیچ حادثه یا مورد امنیتی از جمله وقوع تیراندازی در اطراف نهاد ریاست جمهوری رخ نداده است.
شکرالله حسن بیگی افزود: در هماهنگی با نهادهای امنیتی و انتظامی مشخص شد که در حوالی میدان حر یا پاستور که در نزدیکی نهاد ریاست جمهوری قرار دارند به علت برگزاری مراسم جشن عروسی شهروندان، صدای ترقه و فشفشه شنیده شده و تداعی صدای تیراندازی بوده است.
** ایران ۹۷/۶/۱۹
*  بودجه یک میلیارددلاری برای اشتغال
یک میلیارد دلار اعتبار برای حفظ و توسعه اشتغال کشور تخصیص داده شد. در جلسه روز یکشنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تشکیل شد، اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ و توسعه اشتغال مصوب شد.
*  بازداشت ۱۴ ایرانی در بحرین
وزارت کشور بحرین، شنبه‌شب طی بیانیه‌ای ادعا کرد که مقام‌های امنیتی این کشور ۱۴ ایرانی را که با گذرنامه‌های جعلی کشورهای آسیایی وارد بحرین شده‌اند بازداشت کرده‌اند. در این بیانیه ادعا شده است بازداشت شدگان با پرداخت پول، این گذرنامه‌های آسیایی را دریافت کرده بودند تا بتوانند به بحرین وارد شوند. این وزارتخانه به‌هویت بازداشت‌شدگان اشاره‌ای نکرده و هیچ تصویری هم از ورود این افراد به بحرین منتشر نشده است.سخنگوی وزارت خارجه ایران اما در واکنش به ادعای وزارت کشور بحرین گفت که تاکنون هیچ سند و مدرکی در این زمینه به مقامات ذیصلاح ایرانی ارائه نشده است.«بهرام قاسمی» افزود: صرف اینکه ادعا شده افراد مزبور اصالتاً ایرانی هستند و با گذرنامه جعلی وارد بحرین شده‌اند، قابل اثبات نیست و تا دریافت اطلاعات کامل در این زمینه نمی‌توان اظهارنظر بیشتری کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۹
*  مراقب سرریز شدن صبر مردم باشیم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر پرهیز از بوروکراسی‌های بی ثمر، فرافکنی مسئولیت ها، رانت سازی و رانت خواری و دعواهای جناحی گفت: از سرریز شدن صبر مردم بترسیم.
مهندس محسن هاشمی در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: حوصله تاریخی جامعه ایران نیز ظرفیتی دارد و باید از هر اقدامی که مانع خدمت به مردم می‌شود، پرهیز کرد چرا که این موضوع موجب سرریز شدن صبر جامعه خواهد شد. *  فواد معصوم خواستار تحقیق فوری درباره حمله به کنسولگری ایران شد
‘فواد معصوم’ رئیس جمهوری عراق با محکوم کردن حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره، خواستار تحقیق فوری، شناسایی عوامل حمله و برخورد قانونی با آنان شد.
وی در بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات مردم بصره به ناتوانی و فساد اداری و برای بهبود شرایط معیشتی و اجتماعی خود، از سوء استفاده برخی از این اعتراضات انتقاد کرد. وی گفت: ما بر حفظ، حمایت و تقویت روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی در سطح مردمی و دولتی درهمه زمینه‌ها تاکید داریم.
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۹
*  صنعت دفاعی سرمشقی برای همه مسؤولان باشد
دادستان کل کشور با بیان اینکه صنعت دفاعی باید سرمشقی برای سایر بخش‌های نظام باشد، گفت: همه مسؤولان باید در راستای خدمت به مردم، کشور و انقلاب تمام توان خود را به منصه ظهور برسانند. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری و هیأت همراه با حضور در نمایشگاه صنایع دفاعی، از جدیدترین دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه‌‌های هوایی، دریایی، الکترونیک تسلیحات، خودرویی، مهمات، رزم زمینی و… بویژه جت جنگنده کوثر بازدید کرد.
*  ردپای عوامل خارجی در حادثه بصره پررنگ است
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نسبت به حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره عراق واکنش نشان داد. امیرعبداللهیان در این مطلب آورده است: در حادثه به آتش کشیدن سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، رد پای عوامل خارجی و جنگ‌افروزان در منطقه پررنگ است. وی تصریح کرد: اجازه داده نخواهد شد شیعه انگلیسی و وهابیت سعودی، عراق را به آشوب بکشانند. روابط تهران و بغداد راهبردی است.
** جوان ۹۷/۶/۱۹
*  ۷ موشک سپاه بر پیکره تروریسم
روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و توضیحاتی در مورد عملیات موشکی ایران علیه تروریست‌ها به ملت ایران ارائه داد. در اطلاعیه سپاه آمده است: یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز شنبه ۱۷ شهریور ماه در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد. بر اساس گزارش‌های موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران منهدم شد و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.
*  حمله به کنسولگری ایران در امریکا و عربستان طراحی شد
آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به حوادث اخیر در بصره، گفت: بر اساس اطلاعات موثق و اسناد مستند غیرقابل‌انکار می‌گویم که اغتشاشات اخیر بصره و حمله به کنسولگری ایران در این شهر، توسط سرکنسول امریکا و عربستان سعودی طراحی و توسط بعثی‌ها اجراشده است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اختلاف‌افکنی میان ملت ایران و عراق را از جمله برنامه‌های اغتشاشگران دانست و گفت: عمق روابط ایران و عراق فراتر از آن است که با این‌گونه موارد خدشه‌دار شود و قطعاً مردم ایران و عراق با روابطی که دارند و اتحادی که در اربعین نشان خواهند داد این فتنه امریکایی، سعودی و بعثی را ناکام خواهند گذاشت.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۹
*  دلایل مخالفت دولت با طرح تشدید مبارزه با فساد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص مخالفت دولت با طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی که در صحن علنی مجلس مطرح و رد شد، گفت: دولت در بحث مبارزه با مفاسد قطعا از هر طرحی که معطوف به آن باشد، حمایت کرده و با آن موافق است. وی ادامه داد: طرحی که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه و روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی پارلمان مطرح شد، خلق و ایجاد یک تشکیلات با در اختیار گرفتن وظایف ذاتی برخی از دستگا‌ه‌های دیگر مانند وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بود که با اساسنامه این نهادها در تناقض و تعارض است.
*  عربستان و امارات قطع رابطه با ایران را شرط حمایت از اسد اعلام کرده‌اند
عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای کمک‌هایشان به منظور بازسازی سوریه برای دولت این کشور شرط گذاشتند.
شواهد موجود حاکی از آن است که سعودی‌ها، قطر و امارات متحده عربی که تروریست‌های مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را از لحاظ مالی پشتیبانی می‌کردند و تا همین چند وقت پیش هم مخالف حضور اسد در مسند قدرت بودند اکنون از باقی ماندن وی در این سمت حمایت کرده‌اند مشروط بر اینکه اسد رابطه خود را با ایران قطع کند.
** رسالت ۹۷/۶/۱۹
*  شواهدی از تصمیم سازی سرویس‌های بیگانه برای مدیران داریم
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شواهدی ازتصمیم سازی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای مدیران داریم، گفت: تنها دلایل بروزمشکلات، تحریم های دشمن نیست وسوء مدیریت وبی انگیزگی برخی مدیران نیزسبب مشکلات اقتصادی شده است. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دربرنامه زنده نگاه یک دررابطه با دلایل بروزمشکلات اقتصادی این روزهای کشور اظهارکرد: تردید نکنید دست بیگانه دربرخی گرانی‌ها ومشکلات اقتصادی وجود دارد تا الان در خصوص تصمیم‌سازی قرائن وشواهد داریم اما سوءنیت فرد مشخص نیست. معاون اول قوه قضائیه درپاسخ به این سوال که آیا برخورد با پرونده۵۰ میلیون تومانی معنی برخورد با دانه درشت‌ها را می دهد؟ افزود: ما از همین دون پایه‌ها به دانه درشت‌ها می رسیم. من به ضعف اطلاع‌رسانی در قوه قضائیه اذعان می‌کنم اما ما محدودیت‌های قانونی داریم.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۹
*  تنش در اوپک با اعمال تحریم علیه ایران
شبکه بلومبرگ گزارش داد که همزمان با نزدیک شدن به تاریخ بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه نفت و تاثیر آن بر فروش نفت ایران، تنش‌ها در اوپک شدید شده است. بنابر گزارش بلومبرگ، کاهش صادرات ایران نگرانی‌هایی در خصوص سخت شدن وضعیت بازار نفت همزمان با نزدیک شدن به پایان سال (میلادی) به وجود آورده و افزایش تولید از سوی دیگر اعضای اوپک برای جبران این فقدان موجب بروز اختلافاتی نیز شده است.
*  عدم انحراف ایران از برجام
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: گزارش اخیر «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران حاکی از عدم انحراف این کشور از مسیر اجرای برجام است. «ماریا زاخارووا» با بیان این مطلب افزود: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سی ام ماه اوت (هشتم شهریور) گزارش دیگری درباره بازرسی‌های آژانس در ایران در چارچوب برجام و مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرد.
** آرمان ۹۷/۶/۱۹
*  راه‌اندازی سالن پیشرفته سانتریفیوژهای مدرن
رئیس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژهای مدرن به دستور رهبر معظم انقلاب خبر داد. علی اکبر صالحی با اشاره به بازسازی رآکتور تهران گفت: رآکتور تهران دیگر اصلا رآکتور دوسال پیش نیست و کاملا بازسازی شده است. الان با یک کشور اروپایی درباره استحکام این رآکتور قرارداد بزرگی بسته‌ایم. او در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای پروتکل الحاقی در ایران افزود: اگر برجام به پایان برسد، احتمالا دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم. البته بنده در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستم. این تصمیمی است که هیات نظارت بر برجام و مسئولان ارشد نظام می‌گیرند.
*  به دانه درشت‌ها هم می‌رسیم
سید احمد زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «با وجود اینکه به‌نظر می‌آید قوه قضاییه عزمش را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم کرده، اما برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که قوه قضاییه نباید به این متهمان اکتفا کند بلکه باید دانه درشت‌ها را پای میز محاکمه بیاورد. آیا افراد دانه درشتی هستند که قرار است محاکمه شوند یا متهمان فعلی درشت‌ترین‌ها هستند؟» گفت: پرونده اولیه مربوط به دلالان بود و شنبه که محاکمه شروع شد از صرافان و دانه درشت‌ها بودند و به تدریج پیش می‌رویم و ان‌شاءالله به دانه درشت‌ها می‌رسیم.
** آفرینش ۹۷/۶/۱۹
*  بیرون کردن نیروهای ایران، دلیل ماندن آمریکا در سوریه
جیمز جفری، یکی از مسؤولان بازنشسته که اخیرا از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نماینده او در سوریه انتخاب شده، اظهار کرد: نیروهای آمریکا در سوریه باقی می‌مانند و هدف آنها نیز بیرون کردن ایران از این کشور و پس از آن آغاز روند سیاسی در سوریه است. وی تقویت نقش ایران در سوریه را برای آمریکا بسیار بد خواند و در اظهاراتی واهی مدعی شد،‌ حضور ایران در سوریه تشکیل یک دولت واقعی در لبنان را منتفی می‌کند و همچنین احتمال ایجاد یک درگیری شدید با اسرائیل تقویت خواهد کرد.
*  میانمار حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره روهینجاها را نپذیرفت
دولت میانمار اعلام کرد: حکم دیوان کیفری بین المللی مبنی بر اینکه صلاحیت قضایی برای بررسی جنایت صورت گرفته علیه روهینجایی‌ها را دارد، نمی‌پذیرد.
دیوان کیفری بین‌المللی اخیرا اعلام کرده که این دیوان صلاحیت قضایی دارد تا جنایت صورت گرفته علیه روهینجایی‌ها را به عنوان جنایت علیه بشریت بررسی کند.
** قدس ۹۷/۶/۱۹
*  سوژه‌های نابی برای تبیین مفاهیم ناب اسلامی وجود دارد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در هیچ دوره‌ای از دوره‌های تاریخ اسلام به استثنای ۵۰ و ۶۰ سال اولیه، ما سوژه‌های ناب برای تبیین مفاهیم ناب اسلامی همچون عصر حاضر نداریم.
آیت الله اراکی در ششمین نشست اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار که در شهر قم برگزار شد، تصریح کرد: در برابر هجمه فرهنگی دشمن سوژه‌های ناب فراوانی داریم اما برای اینکه بتوانیم سوژه‌ها را اولویت بندی کنیم باید نقطه‌های تهاجم دشمن را تشخیص بدهیم و ببینیم بیشتر به کجای موجودیت ما حمله می‌کند.
** خراسان ۹۷/۶/۱۹
*  بودجه کل حوزه‌های علمیه به اندازه ۳ دانشگاه کشور نیست
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بودجه‌ای که به کل حوزه‌های علمیه کشور توسط مسئولان اختصاص داده شده، به اندازه سه دانشگاه بزرگ کشور نیست و نباید سیاه نمایی‌ها و دروغ‌های دشمنان را باور کرد.
آیت‌ا… سید احمد خاتمی در همایش «طلایه‌داران تبلیغ»، در مسجد جامع تبریز ، القای جنگ روانی را که روحانیت از چشم افتاده است و مردم توجهی به روحانیت ندارند مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: دشمن می‌خواهد تمام مشکلات را به گردن روحانیت بیندازد. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با طرح این سوال که آیا در ماه محرم از سیاست و از مسائل انقلاب بگوییم یا نگوییم؟ ابراز کرد: منبر تریبون جناح‌ها نیست، محراب محل تاخت و تاز جریانات سیاسی نباید باشد، بلکه باید ضمن بیان مسائل دینی، رهنمود‌های مقام معظم رهبری را تبیین کند.
*  بر خلاف تلاش‌های رژیم صهیونیستی، کار ایران در سوریه رو به پیشرفت است
روزنامه «البناء » در یادداشتی با اشاره به این که بر خلاف تلاش‌های رژیم صهیونیستی، کار ایران در سوریه رو به پیشرفت است به نقل از ژنرال یائیر نامزد ریاست ستاد کل این رژیم نوشت: بمباران‌های هوایی و موشکی اسرائیل در ۲۱ ماه گذشته علیه اهداف ایرانی در سوریه، ژنرال قاسم سلیمانی را از ادامه کار خود باز نداشته است بلکه او را به خلق روش‌های جدید برای استقرار مجدد نیروهایش در سوریه و به‌کارگیری تاکتیک‌های نظامی جدید سوق می‌دهد که امنیت نیروهایش را تضمین و آن‌ها را از حملات اسرائیل مصون می‌دارد.
** اعتماد ۹۷/۶/۱۹
*  عراق باید خسارت مادی و معنوی حمله به کنسولگری را بپردازد
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله به کنسولگری ایران خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی است. به طور طبیعی دولت عراق مسئولیت حفاظت از کنسولگری و سفارت ایران در این کشور را دارد. لذا باید خسارات معنوی و مادی وارد شده به کنسولگری ایران در بصره را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی پرداخت کند. باید بررسی کرد چه اتفاقی افتاد، در شرایطی که مناسبات خاصی بین ایران و عراق وجود دارد نیروهای افراطی تلاش کردند مناسبات را به سمت اختلاف پیش ببرند. به همین دلیل باید طرفین مراقب باشند تا اختلاف افکنی‌ها باعث از بین رفتن شرایط بین ایران و عراق نشود.
** شهروند ۹۷/۶/۱۹
*  رژیم ترامپ به یک کمدی تبدیل شده
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مطلبی در فضای مجازی به توییت وزیر امور خارجه آمریکا که از عدم حمایت ایران از فلسطین انتقاد کرده بود، پاسخ داد. او نوشت: تذبذب رژیم ترامپ واقعا به یک کمدی تبدیل شده است. یک هفته، محور ادعاهای آن این است که ما منابع‌مان را در خارج از کشور به تاراج می‌دهیم و هفته بعد ادعا می‌کند که به اندازه کافی برای حمایت از فلسطینی‌ها هزینه نمی‌کنیم! بالاخره یکی را انتخاب کنید.
** سازندگی ۹۷/۶/۱۹
*  مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه: هدف ما توقف حملات است. ادلب منطقه کاهش تنش است و در آن ۵/۳ میلیون انسان زندگی می‌کنند. آنکارا در حال حاضر با مسکو و تهران تلاش گسترده‌ای را برای متوقف کردن حملات به ادلب و تمرکز بر روند سیاسی انجام می‌دهد و این تلاش‌ها تنها به نشست سران سه کشور در تهران محدود نیستند. در نشست روز جمعه تهران این خواست و اراده ما آشکار شده و چارچوب آن ترسیم شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کمک ۲۵ میلیون تومانی به جشن عاطفه ها
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن قدردانی از راه اندازی پویش احسان احسن توسط کمیته امداد مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند به این طرح کمک کرد.همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی از مراجع تقلید در عراق نیز با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان در جشن عاطفه ها مشارکت و به دانش آموزان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان قم کمک کرد.
راه علاج مشکلات خالی کردن پشت دولت نیست
آنا /آیت الله غروی گفت: راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت نیست، باید رابطه سالم میان دستگاه‌های مسئول و مردم برقرار شود.عضو جامعه مدرسین با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر هوشیاری مردم در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن، گفت: امروز با جنگ اقتصادی جدی دشمن روبه‌رو هستیم، می‌طلبد مردم در این زمینه شناخت بیشتری از توطئه دشمن داشته باشند.وی، تصریح کرد: مسئله تحریم موضوعی است که آمریکا بر کشور ما تحمیل کرده و سیاستمداران آمریکا و سرمایه‌گذاران در تلاش‌اند تا از این طریق فشار زیادی بر ملت ایران تحمیل کنند.
کمک به مساجد موجب رفع مشکلات جامعه و در امان بودن جوانان می‌شود
حوزه/ آیت الله فقیهی در مراسم کلنگ زنی مسجد بقیه الله اعظم(ع) قم، گفت: اقامه نماز فقط به معنای نماز خواندن نیست، بلکه تشویق به برپایی نماز و ایجاد شرایط نماز خواندن همچون احداث مساجد از مصداق‌های اقامه نماز است که این مساله سبب از بین رفتن مشکلات جامعه و در امان بودن جوانان مسلمان می‌شود.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: عده‌ای بدون اعتقاد به معاد اقدام به خرید خانه در کشور‌های دیگر با این عقیده که خیال راحت داشته باشند می‌کنند؛ اما مومن فقط رضایت خدای تعالی را مد نظر گرفته و با کمک در امر ساخت مسجد، آخرت خود را خریداری می‌کند.
دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه با مراجع تقلید
رسا/حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر خود به شهر مقدس قم، با جمعی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در سپاه صبح امروز با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و وحید خراسانی دیدار کرد که این دیدارها بدون حضور خبرنگاران و به صورت خصوصی برگزار شد.حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی همچنین در ادامه برنامه خود با حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و سبحانی دیدار و گفتگو نمود.
مجلس به دنبال رفع مشکل تولیدکنندگان است
ایرنا/ رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان به دنبال مدیریت مسیر تولید کشور در تلاطم هستند، گفت: مجلس رفع مشکل تولیدکنندگان را پیگیری می‌کند.دکتر لاریجانی که به شیراز سفر کرده است ادامه داد: در شرایط فعلی که سختی ها بیشتر شده، یک وظیفه ممتاز داریم؛ آن هم سهل کردن خدمت رسانی به مردم است.وی با تاکید بر اینکه روز یکشنبه در شورای سران قوا مباحثی درخصوص مسائل کشور مطرح شد، گفت: به دنبال این هستیم که با ارائه کمک‌های مختلف، تسهیلاتی را ایجاد کنیم تا افرادی که کارآفرین هستند و ظرفیت‌هایی را برای تولید کشور خلق کرده اند، در تلاطمات دچار مشکل نشوند.
به آتش کشیدن کنسولگری ایران یک اقدام وحشیانه بود
رسا/ تجمع علمای اهل تسنن عراق امروز طی پیامی حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره این کشور را به شدت محکوم کردند.آنان تصریح کردند: ما این تعرض را از سوی برخی عناصر نفوذی می‌دانیم و این اقدام وحشیانه را محکوم می‌کنیم.تجمع علمای اهل تسنن عراق اظهار داشتند: تعرض به کنسولگری ایران مطابق با حق ضیافت عراق از دیپلمات‌های ایرانی نیست و در واقع بی احترامی به دیپلماسی این کشور محسوب می‌شود.
ترامپ ثابت کرد حق با منتقدان ایرانی برجام بود
مهر/وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی اِن اِن، تصمیم کاخ سفید برای خروج از توافق هسته‌ای ایران را «نابخردانه و خطرناک» خواند.«جان کری» ، توافق هسته‌ای ایران را «قدرتمندترین، پاسخگوترین و شفاف‌ترین توافق هسته‌ای در جهان» خواند و اذعان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با گزافه‌گویی در مورد اهمیت مشکلات بالقوه آتی، به این توافق لطمات زیادی وارد کرده است.وی گفت که خروج واشنگتن از این توافق مُهر تأییدی بود بر این دیدگاه منتقدان برجام در داخل ایران که دولتمردان آمریکا غیرقابل اعتماد هستند. وی خطاب به زکریا گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرد که حق با آنان بود».
نصرالله به خوبی نقاط ضعف اسرائیل را می‌شناسد
تسنیم/رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی بار دیگر از عملکرد و ماهیت برجسته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها نسبت به برتری نصرالله در جنگ روانی و تبلیغاتی اطلاع دارند.در همین رابطه عاموس هارئیل تحلیلگر ارشد رژیم صهیونیستی هفته گذشته در مطلبی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص تحت عنوان «تبلیغات نصرالله» به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله در سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان اشاره کرد که از تزلزل در حالت روانی نظامیان رژیم صهیونیستی پرده برداشته بود.شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در تحلیل سخنرانی‌های دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: نصرالله سخنران برجسته و بسیار باهوشی است و در بسیاری از موارد در تحلیل نقاط ضعف جامعه اسرائیل اشتباه نمی‌کند.
 اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاه
باشگاه خبرنگاران/حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان (ح‌د‌ک) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است.در این میان، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در گزارشی در واکنش به این حمله نوشت: حمله موشکی ایران به دفتر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق حاوی پیامی روشن برای واشنگتن، ریاض و تل‌آویو بود. روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در گزارشی، حمله روز شنبه به مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان را نشان‌دهنده قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاه عنوان کرد.
 ۱۷ استاندار و بیش از ۶۰ شهردار بازنشسته می‌شوند
ایسنا/ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آمار وزارت کشور با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود ۱۷ استاندار و بیش از ۶۰ شهردار در کلانشهر و شهرهای مهم کشور و همچنین افراد در رده‌های مهم مدیریتی، بازنشسته می‌شوند.علیرضا رحیمی با تاکید بر این‌که «فضای مدیریتی دولت به اقدامات هوشمندانه نیاز دارد»، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در شرایطی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد که جامعه به شدت دنبال چنین قانونی بود، وی عدم به کارگیری بازنشستگان را مطالبه عمومی جامعه دانست
کالاهای اساسی بیش از نیاز داخلی ذخیره شده است
ایرنا/وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تمهیدات لازم را از پیش اندیشیده و امکانات لازم برای تامین این نیازها در ماه‌های آتی حتی در بعضی اقلام بیش از نیاز سال هم فراهم شده است.شریعتمداری تصریح کرد: در بسیاری از موارد رشد حداقلی (کمتر از ۱۰ درصدی در میزان فروش) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد و طرح این مساله شاید بیشتر ناشی از نگرانی موجود در جامعه باشد، اما آنچه از سوی مدیران فروشگاه ها طرح شد، فعالیت طبیعی و فروش طبق برنامه است.
اعزام ده‌ها هزار مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف کشور
فارس/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ مبلغ توسط این دفتر در ماه محرم به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به اعزام مبلغ توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: این مبلغین طی روزهای دوم تا دوازدهم محرم به تبلیغ می‌پردازند، حدود ۱۰ درصد از این افراد جزو خواهران مبلغ هستند. همچنین دو هزار نفر از این مبلغان هم در قالب گروه‌های تبلیغی اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *