خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۸

  • حضرت آیت الله سبحانی: منابر محرم باید تقویت کننده عقاید، احکام و مباحث اخلاقی باشد
  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس عاشوراست
  • آیت الله ممدوحی: غرب دنبال دو دستگی در داخل ایران است
  • آیت الله خاتمی: هدف نهایی دشمنان براندازی نظام است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: باید با استفاده از فرصت ماه محرم و صفر در مسیر تکامل و پیشرفت گام برداریم
  • آیت الله موسوی اصفهانی: توطئه‌های دشمن برای امروز نیست که بترسیم

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۸
*  ارسال ۲ هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم کشور
با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوجین مناطق محروم کشور آغاز شد. آیین ارسال دو هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم کشور با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در یکی از مراکز بنیاد برکت برگزار شد. در مرحله اول ۳۰۰ جهیزیه برای زوجین مناطق محروم ارسال شد و مابقی جهیزیه‌ها طی یک ماه آینده به این مناطق ارسال می‌شود.
*  اجرای حکم اعدام ۳ نفر از اشرار مسلح ضدانقلاب
حکم اعدام ۳ نفر از اشرار مسلح ضدانقلاب که با انجام اقدامات نظامی و تروریستی در غرب کشور موجبات ناامنی و داغدار شدن برخی خانواده‌ها را فراهم آورده بودند، اجرا شد.
از جمله اقدامات زانیار و لقمان مرادی ترور و شهادت ۴ نفر از شهروندان از جمله فرزند امام جمعه مریوان با هدف ایجاد تفرقه و اختلافات مذهبی، با هدایت و دستور مستقیم سرویس اطلاعاتی بیگانه بوده است.
فعالیت به نفع گروهک تروریستی تجزیه طلب، عزیمت به همراه تیم تروریستی با هدف انجام بمب‌گذاری و اقدامات خرابکارانه و ترور شهروندان کُرد در روز قدس سال گذشته، درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی در ۲ تیرماه ۱۳۹۶ از جمله اقدامات رامین حسین پناهی، فرد تروریست دیگر بوده است.
** همشهری ۹۷/۶/۱۸
*  اصابت موشک به دفتر حزب دمکرات کردستان
منابع محلی اقلیم کردستان عراق از کشته شدن دست کم ۹ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر خبر دادند. تلویزیون محلی اقلیم کردستان عراق مجروح شدن خالد عزیزی و مصطفی مولودی را تأیید کرد. برخی منابع محلی اظهار کردند که سران دو حزب دمکرات کردستان عراق و دمکرات کردستان ایران در یک نشست مشترک در حال رایزنی بودند که محل جلسه مورد اصابت قرار گرفت. در جریان اصابت چند فروند موشک به محل جلسه سران حزب دمکرات کردستان و ح.د.کا ابراهیم زیوه‌ای از سران حزب دمکرات کردستان کشته شد. همچنین برخی منابع ادعا کردند که علاوه بر موشک یک هواپیمای بدون سرنشین نیز در منطقه حضور داشته است.
** کیهان ۹۷/۶/۱۸
*  اسرائیل درگیر جنگی مخفی علیه ایران است ولی به اهدافش نمی‌رسد
مجله آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی تحت عنوان «گسترش جنگ مخفی اسرائیل علیه ایران» نوشت: اسرائیل به طور کامل به نبرد در سوریه ملحق شده، اما مشخص نیست که اسرائیل بتواند به هیچ یک از اهداف خود در آنجا برسد. این گزارش با بیان اینکه «به تازگی مشخص و واضح شده است که اسرائیل درگیر جنگی مخفی علیه ایران در سوریه است»، این جنگ را شامل حملات هوایی و کار اطلاعاتی، کشتار هدفمند عنوان کرده و هدف آن را خروج «نیروهای ایران و متحدانش» از سوریه خواند. فارین پالیسی افزود: با توجه به راهبرد اسرائیل، دستیابی به این هدف بعید است. اما هدف کمتر از آنکه ایجاد اختلال در تحکیم و تقویت ایران در سوریه است، قابل رسیدن است.
*  تمجید شبکه دولتی انگلیس از حمله سازمان یافته به شورای نگهبان
دم خروس جنجال چند هفته اخیر علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان، از شبکه دولتی انگلیس بیرون زد.
شبکه دولتی بی‌بی‌سی، ضمن یادداشت مفصلی نوشت: «اعتراض به نظارت استصوابی، بازسازی گفتمان نیروهای سیاسی میانه‌رو است. پیشنهاد «مبارزه با نظارت استصوابی» به علل گوناگون جدی گرفته شده. ایران با چالش‌های بی‌سابقه در سیاست‌های داخلی و خارجی و اقتصادی روبرو است و نیروهای سیاسی برای اینکه بتوانند راه‌حل‌هایی برای مدیریت و بهره‌برداری از این شرایط ارائه دهند به تلاش افتاده‌اند.
*  معامله قرن را زیر پا دفن می‌کنیم
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته مردم فلسطین معامله قرن را زیر پایشان دفن خواهند کرد.
«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین طی سخنانی در اردوگاه بازگشت واقع در شرق شهر غزه گفته: «مردم به پاخاسته فلسطین به بازگشت به سرزمین مادری خود در نوار غزه تاکید دارند و حقوق مردم فلسطین را تصمیم سازان کاخ سفید مشخص نخواهند کرد بلکه راهپیمایی‌های حق بازگشت که با قدرت ، عدالت و فداکاری صورت می‌گیرد تعیین خواهد کرد.»
** شرق ۹۷/۶/۱۸
*  تروریست ها به مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده‌اند
وزیر دفاع در سفر به چین با معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن دیدار و پیرامون مسائل منطقه و همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کردند.
امیر حاتمی در دیدار ارتشبد ژانگ یو شیا با اشاره به وضعیت پیچیده جهان افزود: در این اوضاع پیچیده منطقه غرب آسیا به یکی از کانون‌های اصلی بحران در جهان تبدیل شد و تروریست ها با افراط گرایی و تجزیه طلبی و با حمایت فرامنطقه‌‌ای موجب تشدید این بحران شدند. وزیر دفاع با بیان اینکه کمک چین در صحنه بین المللی در حمایت از دولت سوریه بسیار موثر بود، خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز تروریست ها به مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده اند.
*  پیگیر خبر حمله پلیس امارات به ماهیگیران ایرانی هستیم
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمله پلیس دریایی امارات به یک لنج ماهیگیری ایرانی در آبهای خلیج فارس گفت: از روز جمعه که این خبر منتشر شد دستگاههای ذیربط بویژه بخش‌های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه، سفارت ما در ابوظبی و سرکنسولگری کشورمان در دبی پیگیر موضوع شدند که تاکنون خبر رسمی و تایید شده‌‌ای به دست ما نرسیده است که به محض دریافت اخبار دقیق و موثق اقدامات و واکنش‌های مقتضی را به عمل می‌آوریم.
** ایران ۹۷/۶/۱۸
*  ترامپ می‌خواهد با مذاکره با ایران به اسطوره تبدیل شود
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره هدف دعوت به مذاکرات از سوی دولتمردان آمریکایی گفت: تجربه مذاکرات محرمانه ایران و امریکا درباره موضوع هسته‌ای می‌تواند برای کسی مانند ترامپ که بشدت مایل به مذاکره همه جانبه با ایران و ثبت این موفقیت به‌نام خودش است، اهمیت زیادی داشته باشد. بالاخره ایران برای امریکا خیلی مهم است. ترامپ بخوبی می‌داند که ایران وزنه‌ای است که اگر بتواند با آن به یک تفاهم جامع سیاسی و اقتصادی برسد، کار بزرگی انجام داده است و می‌تواند به یک اسطوره تبدیل شود.
*  «سلطان سکه» پشت میز محکمه
نخستین جلسه محاکمه وحید مظلومین موسوم به‌ سلطان سکه و تعدادی از مرتبطین اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعبه ۲ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی سیداحمد زرگر و به‌ صورت علنی برگزار شد. ‏‎بر اساس بررسی‌های فنی صورت گرفته در شبکه وحید مظلومین ۱۷۰ هزار تراکنش مالی در قالب ۲۱۹ فقره حساب انجام شده که رقم این تراکنش‌ها بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است. در کیفرخواست صادر شده وحید مظلومین به افساد فی الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز ارز و سکه و قاچاق عمده ارز از کشور در حد کلان متهم شده است.
*  مدرکی از همکاری ایران با القاعده وجود ندارد
در حالی که دولت دونالد ترامپ مدعی وجود ارتباط میان ایران و القاعده است، بررسی اخیری که از سوی اتاق فکر «امریکای نوین» صورت گرفته، نتیجه‌گیری کرده است که مدرکی از همکاری ایران و القاعده وجود ندارد. این مرکز تحقیقاتی بررسی‌های خود را بر مبنای اسناد به دست آمده در مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده پس از کشته شدن او به دست نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۱ صورت داده است.
نلی لاهود، کارشناس مسائل القاعده و مؤلف این تحقیقات تصریح کرد: اسناد به دست آمده از مخفیگاه بن لادن از جمله سندی ۱۹ صفحه‌ای که تا نوامبر گذشته منتشر نشده بود، نشان می‌دهند که ایران مخالف حضور شبه نظامیان القاعده در خاک خود بوده است. لاهود اظهار کرد: ایران در ابتدا تا جایی که می‌توانست به عنوان یک کشور سوم با این مسأله برخورد کرد. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهند که القاعده بی اعتمادی شدیدی نسبت به تهران داشته است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۸
*  اتاق بازرگانی ژاپن آماده توسعه همکاری با ایران است
رئیس اتاق بازرگانی ژاپن با اشاره به روابط اقتصادی توکیو – تهران اظهار کرد این اتاق آماده توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران است.
‘آکیو میمورا’ روز شنبه در دیدار با ‘مرتضی رحمانی موحد’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تصریح کرد ما به خوبی از ظرفیت‌های ایران، نیروی انسانی با هوش و پرتلاش و نیز تاریخ و تمدن کهن ایران مطلع و خواهان توسعه روابط با تهران هستیم.
*  درد و رنج مردم یمن بی‌سابقه است
مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه اعلام کرد، درد و رنج انسانی و نیازهای بهداشتی در یمن به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.
احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت، مراکز بهداشت اصلی یمن به دلیل جنگ فلج شده‌اند.
این سازمان از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست به قوانین انسانی درباره بیمارستان‌ها، پرسنل بخش بهداشت و بیماران احترام گذاشته و حمل و نقل داروها و مستلزمات پزشکی را محدود نکنند.
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۸
*  تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس در ایام محرم
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس، ۲۲ شهریورماه از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشییع خواهد شد. سردار «محمدرضا یزدی» اظهار داشت: وداع با این شهدا، ۲۱ شهریورماه طی مراسمی تحت عنوان «شبی با شهدا» با حضور مردم شهیدپرور و مقامات لشکری و کشوری بعد از نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.
*  آمریکا امنیت تجارت دریایی را به خطر می‌اندازد
اقدامات یکجانبه آمریکا بر امنیت تجارت دریایی تاثیر منفی داشته و سازمان بین‌المللی دریانوردی نباید اجازه دهد یک کشور برخلاف مقررات بین‌المللی امنیت دریایی را به مخاطره بیندازد. محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی به اقدامات خصمانه و یکجانبه و ایجاد محدودیت‌های خودخوانده آمریکا در مسیر حمل‌ونقل دریایی اشاره کرد و افزود: اقدامات آمریکا در چند ماه گذشته به تجارت بین‌الملل خدشه وارد کرده است.
** جوان ۹۷/۶/۱۸
*  مسئولان کوتاهی کنند، از مردم سیلی می‌خورند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب اعزامی به مناطق مختلف کشور برای انجام تبلیغ در دو ماه عزاداری، خطر القای ناکارآمدی حکومت اسلامی را توطئه دشمن دانست و افزود: یأس و ناامیدی در جامعه خطر بزرگی است، اما نباید از بازگو کردن حقایق غفلت کرد. علمای ما باید با مردم و در کنار آن‌ها باشند. امروز هم وظیفه همین است. روحانیت در دفاع از مردم و انقلاب و نظام باید بر سر عده‌ای که ضربه می‌زنند داد بزنند. امروز تمام خواسته رهبری معظم، علما و مراجع حل مشکلات مردم است. اگر مسئولی در خدمت به مردم کوتاهی کند، بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد.
*  شیطنت‌ها در روابط ایران و عراق نقشه استکبار است
نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق در واکنش به شایعات در فضای مجازی علیه زوار عراقی گفت: این اخبار کذب توطئه استکبار جهانی است که در تلاش بودند تا دیواری آهنین بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند. آیت الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق درباره شایعه‌هایی که اخیرا پیرامون زوار عراقی در مشهد در برخی رسانه‌ها ایجاد شد و نیز برخی اقدامات رادیکال در عراق علیه ایران، اظهار داشت: این اقدامات نوعی شیطنت است که قطعا به دست ایادی آمریکا طراحی می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۸
*  حضور ایران در سوریه تاریخ انقضاء ندارد
کاظم جلالی رئیس گروه پارلمانی ایران و اروپا طی گفت‌وگویی با یورونیوز درباره حضور ایران در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور پیدا کرد. حضور ایران، حضور گسترده‌ای نیست و طبعا تاریخ انقضاء هم ندارد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص آزادسازی ادلب تصریح کرد: در حمله به ادلب و مبارزه با تروریسم، حتما باید برنامه‌هایی پیاده شود که در آن مردم کمترین آسیب را ببینند. البته با توجه به اینکه تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر استفاده می‌کنند، تصور اینکه مردم آسیب نبینند، غیرمنطقی است. در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران همیشه نگرانی نسبت به مردم در مبارزه با تروریست‌ها وجود دارد.
*  دستگیری دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مرزهای غرب کشور
دادستان تهران گفت: تنها در یک مورد در سلفچگان سه هزار و پانصد خودروی وارداتی که مربوط به یک شرکت است، توقیف شد.
جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: این شرکت متعلق به چند برادر است و مجموع خودروهای توقیفی این شرکت در سلفچگان به ۵ هزار خودرو می‌رسد و تخلف آنان در قالب یک پرونده در حال پیگیری است.
وی با اشاره به دستگیری دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو توضیح داد: ۱۵ روز پیش شخصی به نام میثم رضایی از مرزهای غربی کشور در حال خروج بود که با هوشیاری وزارت اطلاعات دستگیر شد و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت؛ این شخص شاکی‌های خصوصی بسیار دارد و خودروهای زیادی را تعهد کرده و اکنون پرونده وی در مرحله بازجویی است.
** رسالت ۹۷/۶/۱۸
*  پرونده سلحشوری و حیدری روی میز حراست مجلس
عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از بررسی ویژه شکایت جمعی از نمایندگان درباره نطق ساختار شکنانه پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری در اولین فرصت خبر داد. حجت‌ الاسلام علیرضا سلیمی اظهار داشت: پس از نطق ساختار شکنانه خانم سلحشوری و آقای حیدری در صحن علنی هفته گذشته مجلس،‌ جمعی از نمایندگان نامه‌ شکایتی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کردند. وی افزود: با توجه به اینکه در این خصوص به هیئت شکایت رسیده، باید حتما مورد رسیدگی قرار گیرد.
*  امکان وقوع کودتا در کاخ سفید وجود دارد
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره وقوع فاجعه در درون کاخ‌سفید و کودتا علیه دونالد ترامپ هشدار داد. جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی اعلام کرد: او تمامی علائم هشداردهنده وقوع فاجعه در درون کاخ سفید را می‌بیند و درباره وقوع فاجعه در دولت آمریکا هشدار داد.رئیس سابق سیا که در اواسط آگوست مجوز امنیتی او از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا لغو شد، اعلام کرد: به وضوح همه چیز در حال رسیدن به نقطه جوش خود است. آنچه در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی اتفاق خواهد افتاد مشخص می‌کند کشور تا چه اندازه متحمل زیان خواهد شد.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۸
*  واکنش وزارت خارجه آمریکا به خشونت علیه دیپلمات‌ها
به دنبال خشونت‌ها در بصره و به آتش کشیده شدن کنسولگری ایران در این شهر به دست معترضان، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خشونت‌ علیه دیپلمات‌ها را محکوم کرد و از همه طرف‌ها از جمله نیروهای امنیتی و معترضان درخواست کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کرده و از دیپلمات‌ها و تجهیزات آنها حفاظت کنند. وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه اشاره مستقیمی به ایران و کنسولگری‌ آن در بصره نکرده است.
** آرمان ۹۷/۶/۱۸
*  اصلاح ساختار وزارت خارجه ضروری بود
وزیر امورخارجه با اشاره به اصلاحات ساختاری انجام شده در این وزارتخانه، اظهار کرد: با تغییرات ساختاری انجام شده ضمن کوچک شدن ساختار وزارتخانه، شرایط برای استفاده بهینه از کارشناسان فراهم شده است. محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه در حاشیه مراسم اختتامیه «چهاردهمین جشنواره شهید رجایی»، با اشاره به انتخاب وزارت امورخارجه به عنوان دستگاه برتر دولتی در بخش اصلاح ساختار سازمانی این جشنواره، اظهار کرد: این ضرورت وجود داشت که بعد از چندین سال، ساختار وزارت امورخارجه متناسب با شرایط روز تغییر کند و اصلاح شود.
*  هزینه‌کرد توتال در ایران می‌ماند
بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: توتال قرار نیست مبلغی به عنوان جریمه به ایران پرداخت کند، بلکه مبلغی که این شرکت تاکنون در فاز۱۱ پارس‌جنوبی هزینه کرده است تا زمان بهره‌برداری و تولید بازپرداخت نمی‌شود. شرکت فرانسوی توتال تجهیزات ویژه‌ای در ایران نداشته است که در کشور باقی بماند.
** آفرینش ۹۷/۶/۱۸
*  ترامپ ثابت کرد بی اعتمادی ایران به آمریکا درست بوده است
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از اقدام رییس جمهور این کشور برای خروج از بر جام گفت‌ که دونالد ترامپ ثابت کرد که بی اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکا درست بوده است. جان کری گفت‌: این یک اقدام بسیار خطرناک و غیر عاقلانه بود که بر مبنای هیچ استراتژی درستی نبوده است. به نظر من این اقدام بیشتر تحقق یک وعده انتخاباتی بود که رییس جمهور در کارزار انتخابات آن را مطرح کرد و هیچ مبنایی در مسیر دستیابی به اهداف رییس جمهوری ندارد. البته اگر اساسا هدفی وجود داشته باشد.
*  مذاکرات بی نتیجه ۲+۲ در هند در مورد تحریمهای ایران
منابع خبری هندی دیدار اخیر جیمز متیس وزیر دفاع و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان هندی خود را فاقد دستاورد خاصی در مورد تحریم های ایران ارزیابی کرده‌اند. پمپئو پس از گفت و گو با سوشما سواراج همتای هندی خود اعلام کرد: هر چند آمریکا دلش نمی خواهد به منافع متحدانش ضربه بزند اما همه کشورهایی که دوست دارند روابط خود با آمریکا را حفظ کنند باید به درخواست آن برای قطع همکاری با کشورهای هدف تحریم های آمریکا پاسخ مثبت داده و نظر آمریکا را تامین کنند.
** قدس ۹۷/۶/۱۸
*  ائتلاف سائرون خواستار استعفای العبادی شد
حسن العاقولی نماینده ائتلاف سائرون در نشستی خبری گفت: که در نشست دیروز پارلمان که با حضور ۱۷۲ نماینده و حیدرالعبادی نخست وزیر و استاندار بصره و شماری از وزیران برگزار شد همه نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند اما پاسخ نخست وزیر در زمینه بحران بصره قانع کننده نبود. وی از العبادی خواست که استعفا و از مردم عذرخواهی کند. پیش از این ائتلاف الفتح نیز خواستار استعفای دولت شده بود.
*  آمریکایی‌ها در حوزه نظامی در جنگ با ایران موفق نمی‌شوند
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در سخنانی در مراسم گردهمایی مدیران مدارس نمونه کشوری براساس الگوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور افسارگسیخته آمریکا از اینکه بگوید ما در پی نابودی ایران هستیم، پرهیزی ندارد. آنها کارشان را هم شروع کردند، اما در جنگ با ما در حوزه سخت‌افزاری، نظامی و دفاعی حتما موفق نمی‌شوند؛ بنابراین در حوزه نرم‌افزاری تلاش می‌کنند که فرهنگ غربی – آمریکایی را القا کنند.
** خراسان ۹۷/۶/۱۸
*  ممانعت اسرائیل از سفر عهد التمیمی به ایران
«عهد التمیمی»، دختر قهرمان فلسطینی که رسانه‌ها از او به عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می‌کنند و با دعوت معاونت برون مرزی صدا و سیما برای حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی، قصد خروج از فلسطین و سفر به اروپا و سپس ایران را داشت، از طرف رژیم صهیونیستی، ممنوع الخروج شد.
** شهروند ۹۷/۶/۱۸
*  تماشاچی “کشتار غیرنظامیان” نخواهیم بود
رئیس‌جمهور ترکیه متعهد شد که کشورش هرگز در برابر “کشتار هزاران غیرنظامی بی گناه” در سوریه تماشاچی نخواهد بود و در این “بازی” مشارکت نمی‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در توئیت‌هایی که جمعه شب به زبان‌های ترکی، عربی، انگلیسی و فارسی منتشر کرد، اظهار داشت: ما به عنوان دولت ترکیه از ابتدا در راستای مقابله با “کشتار غیرنظامیان” در سوریه مبارزه کردیم و از برادران سوری خود بدون هیچگونه تبعیضی حمایت کردیم.
** سازندگی ۹۷/۶/۱۸
*  وی فنگ هه، وزیر دفاع چین: روابط میان نیروهای مسلح چین و ایران به طور مثبتی در حال گسترش است. پکن آماده است تا روابط استراتژیک خود با تهران را تقویت کند و حوزه‌های همکاری دوجانبه را گسترش دهد تا به نتایج مفیدی در همکاری میان ارتش دو کشور برسد و به دنبال آن در گسترش شراکت استراتژیک جامع دو کشور مشارکت داشته باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس عاشوراست
فارس/آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام تبلیغی دهه اول این ماه اظهار کرد: یکی از مهمترین درس‌هایی که از عاشورا می‌گیریم، اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.وی افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس عاشورا است که باید از سوی مبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد.این مرجع تقلید گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) و آثار آن در زنده نگه داشتن اسلام حقیقی مهمترین مسئله‌ای است که در این ایام باید از سوی مبلغان در منابر بیان شود و به گوش همه آنها که دنبال حقیقت هستند برسد.
منابر محرم باید تقویت کننده عقاید، احکام و مباحث اخلاقی باشد
فارس/ حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر لزوم توجه به اولویت‌ها در اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور اظهار داشت: به جهت شرایط خاص و محرومیت‌هایی که وجود دارد، باید اعزام مبلغ به استان‌های کرمانشاه به خصوص مناطق زلزله زده و نیز سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گیرد.وی همچنین با تاکید بر این که منابر تبلیغی به خصوص در ایام ماه محرم باید زمینه لازم برای رشد و تحول معنوی و فکری مردم را فراهم کند، گفت: واقعاً جای بسی تأسف است که می‌بینیم بدحجابی در کشور از جمله در شهرهای مذهبی و دیگر نقاط غوغا می‌کند و در مواجهه با چنین وضعی منابر ما باید تقویت کننده عقاید و احکام و مباحث اخلاقی باشد.
غرب دنبال دو دستگی در داخل ایران است
آنا/آیت‌الله ممدوحی با اشاره به دیدار اخیر خبرگان با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حفظ و تعمیق رابطه مردم با دستگاه‌های دولتی، گفت: به طور کلی غرب برای بدست آوردن حاکمیت در سایر کشورها دنبال ایجاد دو دستگی است.عضو جامعه مدرسین یأس و ناامیدی را از دسیسه‌های مهم غرب دانست و ادامه داد: غرب می‌خواهد از این طریق به فروپاشی در کشورها دامن بزند، همچنان که در پیدا و پنهان اعلام کرده بودند که ما می‌خواهیم ایران را از درون از بین ببریم.وی درادامه اظهار کرد: در جریان سئوال مجلس از رئیس‌جمهور، غرب دنبال این بود که دو دستگی میان مجلس و دولت ایجاد کند و چنین وانمود کند که برخی مدافع مجلس و برخی هم مدافع دولت هستند و می‌خواست از این طریق کشور را به هم بریزد.وی تصریح کرد: غرب می‌خواست همان طرحی را که در اکراین انجام داد، در ایران دنبال کند و با دو دستگی مردم و دولت ایران را از بین ببرد؛ اما خوشبختانه با مدیریت درست رهبر معظم انقلاب در جلسه سئوال مجلس، رئیس‌جمهور با متانت پاسخ گفت و سبب ناکامی دشمنان شد.
هدف نهایی دشمنان براندازی نظام است
تسنیم/آیت الله خاتمی اظهار داشت: رسالت ما روحانیون طبق سوره احزاب چند مورد است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و سیاسی مردم اشاره کرد.وی با تأکید بر اینکه در دهه اول محرم دهه ابلاغ رسالات الهی است افزود: امروز نسل چهارم وارد عرصه جامعه شده است و اموری مذهبی که روزی برای ما بدیهی به شمار می‌آمد، برای نسل‌های بعد از انقلاب آن هم در این دنیای شبهه افکنی، وضعیت متفاوتی دارد.عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه استکبار از حاکمیت اسلام در منطقه ناراحت است به همین دلیل طرح براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کند مطرح کرد: اولین ابزار براندازی دشمنان در این عرصه، جنگ اقتصادی است که با تمام قوا آن را انجام می‌دهند.
باید با استفاده از فرصت ماه محرم و صفر در مسیر تکامل و پیشرفت گام برداریم
 فارس/آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه باید با استفاده از فرصت ماه محرم و صفر در مسیر تکامل و پیشرفت گام برداریم اظهار کرد: محرم، ماه تکامل و پیشرفت انسان‌ها است و سفارش به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره عاشورا به دلیل زنده نگه‌داشتن جان و روح انسان‌ها است.وی با تأکید بر اهمیت تعظیم شعائر حسینی (ع) افزود: تعظیم شعائر اهل بیت(ع) اجر و ثواب بسیار زیادی دارد اما نباید در اصل و کیفیت عزاداری و سوگواری شبهه و اخلالی وارد شود. عضو جامعه مدرسین با انتقاد از مواضع برخی افراد در تضعیف فرهنگ عزاداری گفت: هر قدر که عزاداری‌ها با شکوه بیشتری برگزار شود، پسندیده‌تر و بهتر است.
توطئه‌های دشمن برای امروز نیست که بترسیم
فارس/آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه زیربنای حکومت اسلامی کتاب الله و عترتی بود که با تمسک به آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال عدم شکل‌گیری این نظام بودند به همین دلیل انواع دسیسه‌ها را علیه آن به کار بستند.وی افزود:‌ با وجود اینکه دشمنان همواره به دنبال براندازی نظام بودند اما خوشبختانه امروز در چهلمین سالگرد آن قرار داریم.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت:‌ آنقدر تبلیغات سوء و بزرگنمایی در مورد مسائل اقتصادی می‌شود که برخی از خواص نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند در حالی که ما این توطئه‌ها را ۴۰ سال دیده‌ایم و متعلق به امروز نیست که بترسیم امروز کسانی که تریبون دارند و در صدر همه صدا و سیما و ائمه جماعات باید دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
پنتاگون: با روسیه در ادلب همکاری نمی‌کنیم
مهر/وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ادعا کرد: واشنگتن آماده ارائه برنامه خود در مبارزه مؤثر با تروریست ها در سوریه است؛ اما قصد همکاری با روسیه را در این خصوص ندارد.این در حالی است که ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: تروریست ها در شهر ادلب واقع در سوریه تا عصر امروز از سلاح شیمیائی استفاده می‌کنند. تروریست ها در شهر ادلب تمام آمادگی های لازم برای ارتکاب این اقدام تحریک آمیز را به انجام رسانده و به صورت کاملی برای حمله شیمیائی تا عصر امروز هشتم سپتامبر به این اقدام مبادرت خواهند ورزید.
جایزه بین‌المللی سوادآموزی ۲۰۱۸ یونسکو به ایران رسید
مهر/ بر اساس اعلام دبیرخانه جوایز بین‌المللی سوادآموزی یونسکو، طرح ترکیب سواد با مهارت‌های پایه رایانه در دوره انتقال، از سازمان نهضت سوادآموزی موفق شداز بین طرح های رسیده از ۵۷ کشور در فهرست برندگان جوایز بین‌المللی سوادآموزی یونسکو در سال ۲۰۱۸ (جایزه کنفوسیوس) قرار گیرد. موضوع این جوایز برای امسال (۲۰۱۸)، «سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» اعلام شده بود.هیئت ارزیاب این برنامه، علت اصلی انتخاب طرح فوق را تمرکز طرح بر روی آموزش اصول رایانه برای زنان و بهبود شرایط سوادآموزی این قشر فعال جامعه در راستای توانمندی آنان در حوزه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات دانست.
العبادی به آمریکا می‌رود
فارس/ «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق طی روزهای آینده به آمریکا سفر می‌کند نخست وزیر عراق برای جلب نظر آمریکایی‌ها درباره تشکیل دولت اضطراری درعراق به زودی به آمریکا می‌رود.
 هند خواستار ۲ برابر شدن تجارت با ایران شد
تسنیم/ یک مقام هندی گفت، وزیر بازرگانی و صنعت هند پیشنهاد دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری ایران و هند در طی ۵ سال آینده را مطرح ساخته است. حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر به ۱۳.۸ میلیارد دلار می‌رسد.این مقام هندی همچنین گفت، سفر برنامه ریزی شده وزیر بازرگانی و صنعت هند به تهران در اوایل ماه اکتبر به دلیل برخی مسائل به تعویق افتاده است. وی قرار بود در نشست وزرای کشورهای عضو کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب در تهران شرکت کند.
 واکنش کدخدایی به درخواست برخی نمایندگان برای تغییر قانون اساسی
تسنیم/ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در توئیتی در واکنش به درخواست برخی نمایندگان مجلس برای تغییر قانون اساسی، نوشت “اصل در حقوق اساسی، ثبات قانون اساسی است. قانون اساسی ما ظرفیت‌هایی دارد که مورد استفاده قرار نگرفته است. معتقدم به جای اصلاح قانون اساسی، به فکر استفاده از تمام ظرفیت‌های آن باشیم. آیا قوای سه گانه و سایر نهادها، تمام اختیارات و صلاحیت‌های مصرح در قانون اساسی را به کار گرفتند؟”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *