خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۷

  • آیت الله‌العظمی شبیری زنجانی: شیعه در دنیا با عاشورا و امام حسین(ع) شناخته می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان تأکید کردند: جنگ رسانه‌ای دشمن به موازات جنگ اقتصادی با هدف ایجاد یأس و احساس بن‌بست
  • آیت الله مقتدایی: دولت و مجلس به دنبال راه‌حل برای رفع بیکاری و گرانی باشند
  • آیت الله حسینی بوشهری: اخلالگران اقتصادی و محتکران همدست دشمن هستند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: هیچ مشکلی مانع پیشرفت انقلاب نخواهد بود
  • آیت الله مروی: عظمت دستاوردهای نهضت حسینی فراموش نشود

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۷
*  پیشنهاد دوباره ترامپ برای دیدار با رئیس جمهوری
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد امکان دیدار با همتای ایرانی‌اش در نیویورک گفت: همه چیز ممکن است، باید ببینیم چه می‌شود. ترامپ با بیان این که همچنان برای گفتگو میان واشنگتن و تهران آمادگی دارد، گفت: به آنها بستگی دارد که بخواهند گفتگو کنند یا نه. من همیشه در دسترس هستم.
رئیس جمهور آمریکا همچنین در یک سخنرانی، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اقدامی مثبت و خدمت بزرگی به رژیم صهیونیستی دانست.
** همشهری ۹۷/۶/۱۷
*  ناآرامی‌های شبانه عراق؛ از بصره تا بغداد
ناآرامی‌های جنوب عراق و شهر بصره در ساعات پایانی روز پنجشنبه وارد مرحله جدیدی شد. در جریان این درگیری‌ها، معترضین علاوه بر حمله و به آتش کشیدن چندین مرکز دولتی، از جمله استانداری و شورای شهر بصره، به پایگاه چندین حزب عراقی نیز هجوم بردند. پایگاه جنبش نجبا، حزب الدعوه، و کتائب حزب الله از جمله مهمترین این مراکز بوده‌اند. از سوی دیگر، معترضین به ساختمان کنسولگری ایران در شهر بصره نیز حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. این در حالی است که معترضان عراقی بعد از این اقدامات، در مقابل پایگاه سرایاالسلام (شاخه نظامی جریان صدر) تجمع کرده و در حمایت از این روحانی شیعه شعار دادند.
** کیهان ۹۷/۶/۱۷
*  جنگ رسانه‌ای دشمن به موازات جنگ اقتصادی با هدف ایجاد یأس و احساس بن‌بست
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان: امروز نظام اسلامی با یک جنگ همه‌جانبه‌‌ اقتصادی مواجه است که از یک اتاق جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می‌شود اما در کنار این جنگ، یک جنگ مهم رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می‌شود.
– بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه‌‌ اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند و به‌طور جدی در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.
– نباید فضای عمومی کشور به ‌گونه‌ای شود که اقدامات و تبلیغات مثبت، قابل باور نباشند اما سخن دروغ دشمن قابل باور شود زیرا این وضعیت بسیار خطرناک است.
– راه علاج مشکلات کشور، خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیت دستگاه‌های مسئول نیست، بلکه راه علاج، ایجاد رابطه‌‌ سالم بین افکار عمومی و دستگاه‌های مسئول، سخن گفتن و انتقاد کردن، و درعین‌حال کمک فکری و عملی کردن است.
*  اخلالگران اقتصادی و محتکران همدست دشمن هستند
امام جمعه قم گفت: در انتقاد از حاکمیت باید به گونه‌ای رفتار کرد و سخن گفت که در مسیر جنگ رسانه‌ای دشمن مبنی بر ناکارآمدی جمهوری اسلامی قرار نگرفت.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: سوءتدبیر هست کسی هم منکر آن نیست اما نباید به بهانه این سوءتدبیرها عملا در نقشه جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گرفت و جنگ تبلیغاتی آنها را با بزرگ‌نمایی و اغراق مدد رساند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به کشف انبارهای پر از کالاهای احتکار شده و نیز برخی اخلال‌گری‌های اقتصادی توسط عده‌ای سودجو گفت: ممکن است برخی با گرفتن مزد از دشمن به اخلال‌گری در عرصه اقتصاد پرداخته باشند و ممکن است که تنها با هدف سودجویی بوده باشد اما در هر حال باید بدانند که هم محتکرکننده کالا و هم اخلال‌گر اقتصادی همدست دشمن هستند و باید به اشد مجازات برسند.
** شرق ۹۷/۶/۱۷
*  سلطان سکه امروز به اتهام فساد فی‌الارض محاکمه می‌شود
براساس اعلام مسئولان دستگاه قضائی، سلطان سکه (حمید مظلومین) امروز محاکمه می‌شود.
این فرد در شعبه اول دادگاه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی سیداحمد زرگر محاکمه خواهد شد.
*  ایران از هیچ تلاشی برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه دریغ نکرده است
ا‌میر سرتیپ حاتمی در دیدار با ژنرال وی فنگ هه وزیر دفاع چین ‌با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و همچنین سابقه چند هزار ساله همکاری‌های دو جانبه‌ اظهار داشت: دو کشور با‌ منافع و تهدیدات مشترک ‌می‌توانند در این چارچوب ‌همکاری‌های مشترک را توسعه دهند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات و نا‌امنی‌ها در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه دریغ نکرده است.
او از ‌رویکرد یکجانبه‌گرایانه آمریکا در نقض مکرر مقررات بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: ‌عملکرد این کشور ناقض صلح و امنیت جهانی است.
** ایران ۹۷/۶/۱۷
*  ایران، ترکیه و روسیه برای پایان دادن به تروریسم در سوریه توافق کردند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان سران سه کشور ضامن صلح در سوریه با کنار گذاشتن برخی اختلاف نظر‌ها بر موضع پایان دادن به تروریسم و به طور ویژه مقابله با گروه‌های تروریستی باقی مانده در ادلب توافق کردند.
نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که عصر دیروز در سالن اجلاس سران پایتخت کشورمان برگزار شد با توافق آنها بر سر «بیانیه تهران» رویه‌شان را در ادامه مسیر همکاری‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه مشخص کرد.
سران ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست سه جانبه خود در بیانیه‌ای بر عزم خود برای ادامه همکاری تا نابودی نهایی گروه‌های تروریستی در سوریه تأکید کردند. آنها در این بیانیه با تأکید بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد، احترام به این اصول را از سوی همگان ضروری دانستند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۷
*  انتقاد علی مطهری از قطعنامه پنجمین اجلاس خبرگان
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از قطعنامه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که به گفته وی صرفا شامل رهنمودهای اقتصادی است، انتقاد کرد و گفت که بهتر است این مجلس در قطعنامه پایانی اجلاس‌های خود گزارشی از وظایفش را به مردم ارائه کند.
دکتر علی مطهری در یادداشتی با عنوان «مجلس خبرگان و قانون اساسی» که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشت: نگاهی به قطعنامه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که صرفا شامل رهنمودهای اقتصادی است نشان می‌دهد که مجلس خبرگان به کلی از مسیر قانونی خود خارج شده و وارد حوزه اختیارات مجلس و دولت شده است.
*  آیت الله‌العظمی سیستانی خواستار توقف فوری خشونت‌ها در بصره شد
آیت الله‌العظمی سیستانی مرجعیت عالی عراق اقدامات خشونت بار در جریان اعتراضات اخیر بصره را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
شیخ ‘عبدالمهدی الکربلایی’ نماینده مرجعیت عالی عراق در خطبه دوم نماز جمعه کربلا در صحن مطهر امام حسین‌(ع)، در بیانیه‌ای دیدگاه آیت الله‌العظمی سیستانی درخصوص بحران اخیر را تشریح کرد.
وی در خطبه‌ای که به خطبه مرجعیت معروف است، حمله و تیراندازی به تظاهرکنندگان مسالمت جو، حمله برخی تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی و نیز حمله به مراکز عمومی و خصوصی و آتش زدن و غارت آن را به شدت محکوم کرد.
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۷
*  قضایای سوریه نشان داد آمریکا مهارشدنی است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و هیأت همراه با تأکید بر اینکه همکاری‌های دو‌جانبه ایران و روسیه می‌تواند در مسائل جهانی نیز گسترش یابد، افزودند: یکی از مواردی که دو طرف می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، مهار آمریکا است زیرا آمریکا یک خطر برای بشریت است و امکان مهار آن نیز وجود دارد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قضایای سوریه را یک نمونه موفق از مهار آمریکا برشمردند و خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها اکنون در سوریه شکست واقعی خورده‌اند و به اهداف خود نرسیدند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم‌افزایی آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعا زمینه‌ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن آمریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل‌گیری یک قدرت اسلامی نگران است.
** جوان ۹۷/۶/۱۷
*  تلاش دشمن جا انداختن ادعای ناکارآمدی نظام است
امام جمعه موقت تهران تلاش دشمن را جا انداختن ادعای ناکارآمدی نظام در اذهان عمومی عنوان کرد و گفت: مشکلات موجود را باید با مطالعه، تلاش شبانه‌روزی و انگیزه ایمانی رفع کرد.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دشمن برای ایجاد التهاب و اضطراب بین مردم جنگ رسانه‌ای را قوت بخشیده است. وی افزود: رئیس جمهور آلوده و بی خرد امریکا می‌گوید روزی که من وارد کاخ سفید شدم زمان تسخیر خاورمیانه را تعیین کردم. خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: بحث تسخیر خاورمیانه، تنها تسخیر ایران نیست و قرار است براساس این نقشه سراغ هرکدام از کشور‌های اسلامی بروند. آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: آن‌ها همانند ۴۰ سال گذشته در این توطئه هم به جایی نمی‌رسند و ترامپ و نتانیاهو این آرزو را به گور می‌برند.
*  نفس تروریست‌ها در عراق و سوریه به شماره افتاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم سهم بسیاری داشته‌اند و امروز نفس تروریست‌ها در سوریه به شماره افتاده است.
علی لاریجانی که در رأس هیئتی به ولگوگراد روسیه سفر کرده است در دیدار با ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه افزود: امریکایی‌ها به ایران و روسیه فشار می‌آورند و دو کشور را تحریم می‌کنند، این موضوع نشان می‌دهد مشکل آن‌ها در جای دیگری است. وی با بیان اینکه با تصمیمات رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس دوما، شاهد همکاری‌های بیشتری میان دو طرف هستیم، افزود: ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه سهم بسزایی داشته‌اند.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۷
*  تکذیب خبر ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین
سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: اخبار منتشر شده در رابطه با توافق قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین صحت ندارد. براساس این گزارش پس از دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی با قاسم الاعرجی برخی رسانه و شبکه‌های اجتماعی مدعی توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایران به بغداد در ایام اربعین امسال شدند.
** رسالت ۹۷/۶/۱۷
*  رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت نابودی رفت
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت نابودی رفت. سردار احمد وحیدی در اولین جشنواره بین المللی ساعت شنی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: بنابر فرموده قرآن کریم دشمن ما مشخص است و مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی پایان نمی پذیرد مگر با محو آن و منطقه ما تنها با محو رژیم صهیونیستی امن می شود و فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.وی ملت فلسطین را نماد عزت و مقاومت دانست و تصریح کرد: حمایت از ملت فلسطین وظیفه ماست و باید تا پیروزی نهایی کنار آنها باشیم.
*  نقشه های خطرناک ضد شیعی ناکام ماند
دبیرکل حزب‌الله با تشریح وضعیت کنونی منطقه اعلام کرد: طرح آمریکا،‌اسرائیل و سعودی از بین بردن و نسل‌کشی شیعیان و به راه انداختن جنگ شیعه-سنی بود که شکست خورد. «سید حسن نصراله» دبیر کل حزب‌الله در دیدار عاشورایی سالانه که چند روز قبل از فرارسیدن ماه محرم در جمع اعضای حزب‌الله برگزار می‌شود، تاکید کرد:”حالا‌ آمریکا و اسرائیل و دنباله‌روهایش و در رأس همه‌شان، عربستان به این نقطه رسیده‌اند که باید بر اصل مرکز تمرکز و جنگ را به داخل ایران منتقل کنند. برای همین تحریم‌ها را افزایش دادند و تلاش کردند که ایران را منزوی کنند و مردم را از حکومت زده و آنان را وسوسه‌کنند و به تظاهرات بکشانند و فتنه بین ایران و عراق و بین مردم ایران و لبنان درست کنند.”
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۷
*  نافرمانی کاخ سفید مقابل ترامپ
یادداشت انتقادی بدون امضا نیویورک تایمز علیه رئیس جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» را خشمگین کرده است. نیویورک تایمز توضیح داده که نویسندۀ این مطلب مقام عالی رتبه دولت ترامپ است که موقعیتش در صورت افشای نام به خطر خواهد افتاد. توضیح این روزنامه آمریکایی باعث شده است که مقامات عالی رتبه دولت آمریکا یک به یک اعلام کنند که نویسنده «مقاله مقاومت» نیستند. نویسنده در این مقاله که برای ستون آزاد روزنامه نیویورک تایمز نوشته شده است به سیاست‌های اشتباه ترامپ اعتراض کرده و خواستار پایان این سیاست از طرف همکاران خود او شده. ترامپ این اقدام را خیانت نامیده است و گفته در صورت واقعی بودن این نامه باید این فرد معرفی شود. این فرد که نامش اعلام نشده در نظر دارد به خاطر منافع آمریکا با سیاست‌های ترامپ مقابله کند.
*  چالش روسیه برای آمریکا
«واسلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را به چالش کشید. این دیپلمات روسی گفت: ما پیشنهاد ویژه‌ای برای همکاران آمریکایی خود داریم و از آنها می‌خواهیم لیست مواضعی را که گفته می‌شود پنتاگون به عنوان مرجع حملات مشخص کرده است منتشر کند. وی ادامه داد: در صورتی که شما مدعی هستید این مکان‌ها مرتبط به زرادخانه‌ها و سایر موارد مربوط به تسلیحات شیمیایی هستند به منشور ملل متحد احترام بگذارید و فهرست این مکان‌ها را بدهید .
** آرمان ۹۷/۶/۱۷
*  خواهان اشد مجازات برای مسببان هستیم
سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن حمله صورت گرفته به سرکنسولگری ایران در بصره تاکید کرد: خواهان اشد مجازات برای مسببان این موضوع هستیم. بهرام قاسمی در خصوص تعرض مهاجمان ناشناس و تحریک شده به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در بصره گفت: متأسفانه این خبر صحت دارد و حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش کشیدن ساختمان سرکنسولگری ایران خسارات مالی زیادی به بار آورد. ‌سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: با توجه به اطلاع و هشدار قبلی به مقامات دولت عراق، بدیهی است مسئولیت هرگونه اهمال و تعلل امنیتی برعهده دولت عراق بوده و انتظار داریم این دولت در شناسایی و اشد مجازات مهاجمان تعجیل کند.
*  پرتاب ماهواره در جشن پیروزی انقلاب اسلامی
جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی در به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، بسیار قدرتمند عمل کرده است و در بین کشورهای طراز اول قرار دارد، از پرتاب ماهواره در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد. سردار قاسم تقی‌زاده تصریح کرد: امروزه ایران از لحاظ سیستم دفاعی و بازدارندگی، بسیار پیشرفته و قدرتمند است و به هیچ کشوری وابسته نیست؛ قدرت و عمق نفوذ ایران فراتر از خاورمیانه و در سطح جهانی است.
** آفرینش ۹۷/۶/۱۷
*  رئیس رژیم صهیونیستی غزه را به حمله نظامی تهدید کرد
رئیس رژیم صهیونیستی گفت که جنگ آتی در نوار غزه نسبت به جنگ‌های قبلی “متفاوت و شدیدتر” خواهد بود. ریون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در بازدید از مرزهای سرزمین اشغالی با نوار غزه گفت: تل‌آویو مصمم است که خود را برای یک جنگ بزرگ آماده کند.اگر ما را با یک جنگ غافلگیر کنند آن وقت ضربه بزرگ و شدیدی به دشمن واردمی‌کنیم.
*  تمامی کشورها باید خرید نفت از ایران را متوقف کنند
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دهلی نو به خبرنگاران اعلام کرد: ما به دنبال اعمال فشار بر هند در موضوع خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه نیستیم. وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: پیش‌بینی می کنیم تمام کشورها واردات نفت از ایران را متوقف کرده و به صفر برسانند؛ در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهند شد. وی در ادامه افزود: کشورهایی نیز هستند که توقف کامل خرید نفت از ایران برای آنها تا مدتی زمان‌بَر است، به همین دلیل معافیت‌ هایی را برای آنها در نظر گرفته، در موارد لزوم برای خریداران نفت ایران برخی استثناءهائی قائل می‌ شویم.
** قدس ۹۷/۶/۱۷
*  نیکوکاران با انفاق مال موجب حفظ اسلام شده‌اند
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی گفت: خیران با انفاق مال خود در مناطق محروم ضمن اینکه نقش برجسته‌ای در حفظ اسلام و تشیع دارند، در قیامت نیز از آثار آن بهره‌‌مند می‌‌شوند. این مرجع تقلید در آیین بهره‌برداری از شبستان امام خمینی(ره) حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کسانی که با انفاق بخشی از دارایی‌های خود به افراد محروم جامعه خدمت می‌کنند در حقیقت به سیره اهل بیت (ع) عمل کرده اند.
وی تصریح کرد: ایثار و از خود گذشتگی از ویژگی‌های فرهنگ تشیع است در حالی که کشتار دسته جمعی انسان‌های بی گناه، ویرانگری، آتش زدن انسان‌ها و از بین بردن آثار تاریخی گذشتگان از ویژگی‌های مکاتب به ظاهر اسلامی ولی پیرو کفر جهان امروز است.
*  شیعه در دنیا با عاشورا و امام حسین شناخته می‌شود
آیت الله العظمی شبیری زنجانی محرم و صفر را خصیصه ممتاز مذهب تشیع دانست و از جوانان هیئتی خواست از این فرصت برای افزایش معلومات دینی خود استفاده کنند. این مرجع تقلید با مخاطب قرار دادن گروهی از جوانان مذهبی که در دفتر ایشان حضور یافته بودند، قیام امام حسین(ع) را احیا کننده دین پیامبر(ص) و مسیر آزادگی خواند و تاکید کرد: شیعه در دنیا با عاشورا، امام حسین و ائمه طاهرین(ع) شناخته می‌شود و فوق‌العاده بودن ۱۲ امام شیعه – در هر بخش و حوزه‌ای – مورد تصدیق غیرشیعه حتی مخالفان است و این مطلب قابل انکار نیست. اینکه چنین شخصیت‌هایی نسل به نسل این گونه از نظر علم، تقوا و موقعیت اجتماعی ممتاز باشند، در هیچ مذهب و فرقه‌ای سابقه ندارد و این امتیاز را باید قدر دانست.
** اعتماد ۹۷/۶/۱۷
*  رکورد صادرات نفت ایران به چین
آمارهای اداره گمرکات چین نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران به این کشور در ماه گذشته میلادی (اوت) به ٨٧۴ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
مدیر شرکت «سینوپک» که بزرگ‌ترین پالایشگاه دنیاست، اظهار داشت: اگر این شرکت واردات نفت از ایران را متوقف کند، کسب و کار خودمان زیان می‌بیند. سینوپک در سال ٢٠١٧ حدود ١۴٩,٨٣ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرد. مدیر این شرکت اظهار داشت: «از آنجایی که ما طبق قراردادهای مرتبط با ایران تعهداتی بر عهده داریم، لازم است که طبق قرارداد به این خریدها ادامه دهیم.»
** شهروند ۹۷/۶/۱۷
*  بیش از سه هزار میلیارد به بیت‌المال برگشت
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، در بخشی از سخنان خود گفت: در برخی از پرونده‌ها می‌گویند خوردند و بردند اما برای آنکه ذهنتان آگاه شود،‌ می‌گویم که برای مثال در پرونده سه هزار میلیاردی که برخی‌ جاها می‌نشینند و می‌گویند خوردند و بردند، زمانی که ایشان دستگیر شد ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد بدهی وجود داشت که به بیت‌المال برگشت و از شخص ایشان ۶۴۳ میلیارد جزای نقدی گرفته شد. فقط از متهم ردیف اول بیش از تمام سه هزار میلیاردی که در اذهان مردم وجود داشت،‌ برگشت.
** سازندگی ۹۷/۶/۱۷
*  جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا: ما رئیس جمهوری داریم که از مسیر منحرف شده است…. ما رئیس جمهوری داریم که قادر به انجام کارش نیست، کسی که اوقات تلخ دمدمی مزاجانه دارد، اطلاعات کافی در مورد خیلی از این تصمیم‌هایی که می‌گیرد،‌ ندارد. همچنین می‌بینیم که افرادی اقدام به سرقت اسناد ریاست جمهوری از روی میز او می‌کنند. این یک بحران قانون اساسی واقعی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دولت و مجلس به دنبال راه‌حل برای رفع بیکاری و گرانی باشند
تسنیم/آیت‌الله مقتدایی با اشاره به پایان اجلاسیه خبرگان با دستورکار “بررسی مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم” اظهار داشت: خبرگان محترم که این موضوع را انتخاب کردند برای این بود که مشکلات مردم و امر معیشت آنها، بیکاری و گرانی را مشکلات خودشان هم می‌دانند و با مردم ایران اسلامی همدردی دارند.وی افزود: این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا راه‌حلی برای این مشکلات پیدا شود و بحث‌ها و پیشنهادات خوبی توسط اعضا با روسای قوای مقننه و قضاییه مطرح شد.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: امیدواریم این پیشنهادات به‌وسیله مسئولان و مجلس اجرایی شود. اگر نیازی به قانون دارد مجلس ورود کند و اگر نیاز به اجرایی شدن دارد هیئت دولت به‌دنبال راه‌حل باشد تا گوشه‌ای از مشکلات مردم حل شود.
هیچ مشکلی مانع پیشرفت انقلاب نخواهد بود
رسا/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم تاکید کرد: دشمنان هیچگاه به هدف خود که جلوگیری از پیشرفت اسلام است دست نخواهند یافت. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان خبرگان با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند دشمنان امروز ملت ایران از دشمنان دیروز قدرتمندتر نیستند بلکه کارآزموده تر عمل می کنند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند؛ همه مسؤولان کشور بدانند که خواست رهبرمعظم انقلاب، مراجع و حوزه‌های علمیه این است که مانند همیشه با حمایت مردم مقاومت کرده و دشمن را ناکام بگذارد، مسؤولان امروز باید همت کرده و دست در دست هم، توانمندی نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند و ثابت کنند که هیچ مشکلی مانع پیشرفت انقلاب نخواهد بود.
عظمت دستاوردهای نهضت حسینی فراموش نشود
رسا/آیت‌الله مروی، در همایش علمی کاربردی «طلایه داران هدایت» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با تأکید بر این که ریشه رسالت پیامبران تبلیغ، دعوت، ارشاد و هدایت مردم است، بیان داشت: ایام محرم، زمان آزمایش الهی برای مردم است و فلسفه مهم عاشورا نیز همین موضوع است. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به این که اگر مردم به اهل بیت(ع) متوسل شوند، نتیجه خواهند گرفت، گفت: در شرایط فعلی اختلافات و درگیری‌ها و پنجه انداختن به صورت یکدیگر سبب شده که عظمت دستاوردهای نهضت حسینی فراموش شود.
ایران امن‌ترین آسمان را دارد
مهر/فرمانده منطقه پدافند هوایی تهران گفت: بهره برداری از انواع سامانه‌های پدافندی به روز و کارآمد باعث می‌شود بگوییم آسمان ایران در منطقه امن ترین آسمان است.امیر ساعدی درباره دلایل تاکید فرمانده معظم کل قوا بر اهمیت و اولویت پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی به واسطه تهدیداتی که پیرامون کشورمان وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.بنابراین بواسطه این تهدیدها جمهوری اسلامی باید به سمت بازدارندگی دفاعی پیش برود که یکی از بخش‌های این بازدارندگی پدافند هوایی است.
دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی قرار دارد
مهر/ رئیس جمهور صبح امروز در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه مردم ما هرگز تسلیم فشار آمریکا نخواهند شد، تصریح کرد: دولت امروز در صف مقدم جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی قرار دارد. حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با مقاومت و روحیه ایستادیم و از مشکلات عبور کردیم، خاطرنشان کرد: مگر ملت ما ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی دانند چه می گویند و چکار می کنند سر خم کنند؟رئیس جمهور ادامه داد: این گروه از طرفی ملت ایران را تحت فشار قرار می دهند و از طرفی هر روز پیغام می فرستند که بیایید با هم مذاکره کنیم. هر دوهفته نمی گذرد که پیغام برای ما می فرستند که بیایید مذاکره کنیم. نرمش در پیام را ببینیم یا عمل ددمنشانه شما را ببینیم. اگر راست می گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا در زندگی مردم ایران می خواهید فشار وارد کنید.
احضار سفیر عراق به وزارت خارجه
مهر/درپی تعرض به کنسولگری کشورمان دربصره «عبود الموسوی» سفیر عراق در تهران، به وزارت خارجه احضار و از وی خواسته شد سریعاً اعتراض شدید ایران را به دولت متبوع خود منتقل کند تا نسبت به شناسایی، دستگیری و محاکمه مسببین اقدام نمایند.
حوادث بصره خواسته‌های آمریکا را تأمین می کند
مهر/ دبیرکل عصائب «اهل الحق» عراق با اشاره به حوادث اخیر در شهر بصره تأکید کرد که حوادث این شهر خواسته‌های آمریکا را تأمین می کند. شیخ قیس الخزعلی با حضور در تلویزیون عراق و طرح این سؤال که چرا افراد به اصطلاح معترض به کنسولگری‌های آمریکا و انگلیس تعرض نکردند، افزود: آتش زدن ساختمان‌های بسیج مردمی تسویه حساب سیاسی است.وی گفت: اگر اعتراضات به کمبود آب است همه می دانند که وزیر آبرسانی کابینه از جریان صدر و نفر اول دولت هم حیدر العبادی است، پس چرا دفاتر جریان صدر و دفاتر نخست وزیر به آتش کشیده نشد؟الخزعلی تصریح کرد: هدف از به آتش کشیدن دفاتر ما اجرای نقشه آمریکا برای انتخاب نخست وزیری مطابق با خواست کاخ سفید است و این بر کسی پوشیده نیست. سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیزدر بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر بصره ابراز نگرانی و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران‌ در این شهر را به شدت محکوم کرد.
آمریکا در موضوع سوریه به حاشیه رانده شده است
تسنیم/”آلکسی پوشکوف” عضو کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که آمریکا در روند حل‌وفصل بحران سوریه دیگر به حاشیه رانده شده و اقدامات واشنگتن برای سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه با شکست مواجه شده است.پوشکوف تأکید کرد که شاهد بارز این مسئله که آمریکا در روند حل‌وفصل مسائل سوریه دیگر به‌حساب نمی‌آید، برگزاری نشست رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه است که روز جمعه، ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در تهران برگزار شد.
انهدام یک تیم تروریستی در استان کردستان
باشگاه خبرنگاران/ روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی استان کردستان و هلاکت ۶ تروریست و زخمی و متواری شدن بقایای آن خبر داد.در این اطلاعیه با اشاره به ضبط سلاح ،مهمات و تجهیزات ارتباطی این تیم تروریستی توسط رزمندگان اسلام ، تاکید شده است: همانگونه که به ملت ایران وعده داده شده است، آتش انتقام رزمندگان غیور دامان همه تروریست‌های مزدور و وابسته به استکبار جهانی که در پی ایجاد ناامنی ، خرابکاری و بر هم زدن آرامش در میهن اسلامی هستند را خواهد گرفت.
خسارت‌های آمریکا در جهان بسیار زیاد است
حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: الحمد لله خسارت‌های آمریکا در جهان بسیار زیاد است. آمریکا برای سلطه و کسب منافع اقتصادی، فکری، سیاسی و اجتماعی با تعدادی از کشور‌ها مشکل دارد که از جمله آنها؛ اتحادیه اروپا، ترکیه و روسیه است، لذا به شما می گویم که در برابر پریشان حالی آمریکا صبر کنید تا نتیجه آن را بگیرید، همانطور که ما در برابر جنگ‌های آمریکا علیه لبنان از طریق اسرائیل صبر کردیم و بر اسرائیل پیروز شدیم و پروژه آمریکا را شکست دادیم. شیخ نعیم قاسم درادامه افزود: در توطئه تجاوز به سوریه صبر کردیم و تکفیری‌ها را شکست دادیم و اگر کمی دیگر صبر کنیم پیروزی‌های بزرگتری به دست خواهیم آورد.
واکنش دی‌میستورا به نشست ایران، روسیه و ترکیه
ایسنا / نماینده سازمان ملل در سوریه با اشاره به نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه که در تهران با حضور روسای جمهور این سه کشور برگزار شد، گفت که پیام‌ها از نشست تهران نشان دهنده این است که این کشورها مایل به ادامه مذاکرات برای جلوگیری از وقوع فاجعه احتمالی در ادلب هستند.دی‌میستورا در ادامه تاکید کرد که باید از تمام شبه نظامیان و جنگجویان خواسته شود تا در یک ضرب‌الاجل تعیین شده به حضور نظامی خود را (در این منطقه) پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *