خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۴

  • حضرت آیت الله سبحانی: منبر باید در مردم تحول ایجاد کند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مسئولان دغدغه روز و شب‌شان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد
  • آیت الله مومن: رئیس جمهور برای حضور در اجلاس خبرگان با موضوع معیشت مردم وقت نداشت
  • رئیس قوه قضائیه: فضا برای مفسدان اقتصادی ناامن می‌شود
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی: دستاورد اصلی دولت در اقتصاد متلاشی شده است
  • آیت الله علیدوست: منکر ضعف‌‌های حوزه نیستیم، اما از دایره انصاف خارج نشویم

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۴
*  ارز مورد نیاز کالاهای اساسی تامین می‌شود
بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵/۵ میلیارد یورو ارز بابت ورود کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم عزیز کشورمان تامین شده است. بنابر سیاست‌های جدید ارزی، تامین ارز کالاهای اساسی و ضروری بر مبنای نرخ ارز مصوب دولت به صورت معمول در حال انجام است و ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری بنابر سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران با نرخ مصوب تامین می‌شود.
** همشهری ۹۷/۶/۱۴
*  هشدار آمریکا به اسرائیل در خصوص ایران
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند آمریکا به اسرائیل در خصوص حمله نظامی به اهداف ایران در عراق هشدار داده است. آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی طی هفته‌های اخیر چنین هشداری به مقامات اسرائیل داده است. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل ادعا کرد ممکن است رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی ایران در عراق حمله کند. وی همچنین مدعی شد این حمله مشابه حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه خواهد بود.
** کیهان ۹۷/۶/۱۴
*  برجام باعث عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل شد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت توافق هسته‌ای (برجام)، این رژیم را به کشورهای عربی نزدیک‌تر کرده و موجب عادی‌سازی تدریجی روابط میان اسرائیل و اعراب شده است.
بنیامین نتانیاهو با تکرار انتقاد از برجام و توصیف آن به عنوان توافقی که «از هر نظر بد است»، گفت تنها مزیت این توافق این بود که اسرائیل را در مقیاسی که هرگز سابقه نداشته، به جهان عرب نزدیک کرده است. وی که در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، افزود که رژیم اسرائیل قصد ادامه روابط با جهان عرب را دارد.
*  جوش و خروش جوانان بسیجی برای خدمت به مردم در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)۲
با آغاز « رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج؛ سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)۲» رایحه خوش خدمت رسانی، نقاط محروم در سراسر کشور را فرا گرفته است.
این رزمایش با حضور ۷۰۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر با فرمان سردار غیب‌پرور، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین از روز جمعه ۹ شهریور ماه آغاز به کار کرد. این رزمایش در دو محور فعالیت گروه‌های جهادی و رزم گردان‌های عاشورا برگزار می‌شود. سازمان بسیج سازندگی با ساماندهی بیش از ۷ هزار گروه جهادی در نقاط محروم کشور، محوریت «خدمت» را در این رزمایش سراسری عهده‌دار شده است.
*  هرگونه معامله با اسرائیل بر سرخاک فلسطین شرعا حرام است
«شیخ محمد احمد حسین» مفتی قدس با صدور بیانیه‌ای «هرگونه» معامله با دشمنان بر سر خانه مسلمانان را «باطل» و«حرام» اعلام کرد. وی گفت معامله با دشمنان اسلام خیانت به خداوند تعالی و رسول گرامی(ص) است و هر فلسطینی که زمینش را به دشمنان خود بفروشد یا معاوضه کند، گناهکار است، زیرا فروشنده زمین به دشمن، با این کار خود، موجب دوری مسلمانان از خانه خود می‌شود.
** شرق ۹۷/۶/۱۴
*  هورالعظیم را آتش می‌زنند تا پول برق ندهند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی مدعی شد که آتش سوزی‌های هورالعظیم عمدی است تا پول برق ندهند. عیسی کلانتری در پانزدهمین کنگره ملی «علوم زراعت و اصلاح نباتات» درباره آتش سوزی‌های هورالعظیم در خوزستان مدعی شد که هورالعظیم را آتش می‌زنند تا پول برق ندهند و این گونه برای ما گرفتاری ایجاد و به ما جفا می‌کنند.
*  تعرض به سفارتخانه‌های عربستان و انگلیس خطا بود
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعرض به سفارتخانه‌های انگلیس و عربستان را غیرعادی و خطا دانست و تاکید کرد: مسئولان امنیتی باید امنیت سفارتخانه‌ها را تامین کنند، نباید اجازه داد امنیت کشورمان به دلیل تصمیم عده‌ای و بدون نظر حاکمیت در عرصه بین‌المللی و جهانی زیر سئوال برود.
او همچنین با دادن اطمینان به مردم که تحریم‌های این دوره آمریکا متفاوت با تحریم‌های قبلی است گفت: سیاست نظام خروج از برجام نیست، باید با اقتدار از منافع ملی دفاع کرده و کارمان را با دنیا ادامه دهیم.
** ایران ۹۷/۶/۱۴
*  اگر بتوانیم نفت خود را بفروشیم، برجام را ادامه می‌دهیم
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز گذشته در برنامه مجله سیاسی و فرهنگی «رودررو» به تشریح روند رایزنی‌های ایران و کشورهای ۱+۴ درباره برجام پرداخت. عراقچی درباره بحث برجام گفت: «قبل از برجام به خاطر تحریم‌های امریکا فروش نفت ما زیر یک میلیون شد و الان برخی کشورها سفارش‌های آتی را کاهش می‌دهند تا زمانی که بتوانیم نفت خود را بفروشیم، ماندن در برجام منافع خود را خواهد داشت و حتی اگر بعد از ۱۳ آبان قادر باشیم نفت خود را بفروشیم، ممکن است ادامه کار با برجام را مدنظر قرار دهیم.» معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: «گذاشتن مهلت، بستن دست و پای خودمان است. تا زمانی از برجام منتفع شویم در برجام می‌مانیم نمی‌خواهیم تاریخی بگذاریم که به جای اینکه دست و پای آنها را ببندیم، دست و پای خود را ببندیم. تا زمانی از منافع برجام بهره‌مند نشویم، خروج از برجام یک ثانیه است.» عراقچی ادامه داد: «ما به جای مهلت شرط گذاشتیم تا الان ماندن برجام به نفع ماست.»
*  کاروان سازندگی ایران متوقف نخواهد شد
رئیس جمهوری در مراسم بهره‌برداری از چند طرح بزرگ پتروشیمی با بیان اینکه تلاشگران صنعت نفت، امروز گام بلندی در مسیر عزت ایران، تولید و اشتغال برداشتند، اظهار داشت: بهره‌برداری ۳ واحد عظیم پتروشیمی در یک روز، ثابت می‌کند که از مشکلات عبور خواهیم کرد و دشمنان قادر به توقف ملت ایران در مسیر پیشرفت نیستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی مرجان، دماوند و پردیس در عسلویه، با اشاره به اینکه دشمن فقط زمانی موفق می‌شود که امید و حرکت ما متوقف شود، تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می‌کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۴
*  حملات هوایی گسترده روسیه و سوریه به مواضع تروریست‌ها در ادلب و حماه
جنگنده‌های سوری و روس دیروز به شدت مواضع گروه‌های تروریستی را در شمال غرب استان حماه و ریف غربی ادلب هدف قرار دادند که در واقع به منزله فراهم‌سازی مقدمات عملیات پاکسازی ادلب موسوم به «فجر ادلب» است.
منابع خبری معارض هم اعلام کردند که این حملات مواضع تروریست‌ها را در مناطق «جسر الشغور، جبل الزاویه، مروج، الشغر، حرش بسنقول، انب، الجانودیه، غانی، السرمانیه و زیزون» هدف قرار داده و به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها منجر شده است.
*  مسائل میان ایران و عراق باید از طریق مذاکره حل و فصل شود
جلسه شورای عالی آب روز گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به روابط مستحکم و صمیمانه تهران و بغداد تصریح کرد: خوشبختانه تردیدی در اراده تهران و بغداد برای افزایش مناسبات فیمابین وجود ندارد. البته برخی مسائل نیز میان دو کشور وجود داشته و دارد که ممکن است به توسعه همکاری‌ها آسیب وارد کند که باید از طریق مذاکره و گفتگو نسبت به حل و فصل آنها اقدام شود.
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۴
*  دولت می‌تواند با رویکرد جهادی مشکلات را حل کند
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پیرامون «اولویت‌های دوران جنگ اقتصادی» بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «این جبهه برخلاف حامیان دوران انتخابات جناب آقای روحانی، دولت دوازدهم را در تعلیق ندانسته و بر این باور است که این دولت هنوز می‌تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریان‌های غیرانقلابی و رانت‌خواه، مشکلات کشور را حل کند». در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: «دولت می‌بایست با تغییر رویکرد و انتخاب اولویت قطعی تکیه بر توانمندی‌های داخلی به جای امید به بیگانگان و مذاکره با ملت به‌جای مذاکره با ترامپ، با تحول اساسی در تیم و برنامه اقتصادی اداره کشور حرکت مجدانه‌ای را آغاز نماید تا فراتر از امیدزایی در جامعه، ریشه مشکلات کنونی را خشک نماید».
*  واکنش سخنگوی شورای نگهبان به نامه کروبی
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به نامه یکی از سران فتنه که اخیرا منتشر‌شده، واکنش نشان داد. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود نوشت: متن روزهای اخیر منتسب به آقای کروبی یادآور بیانیه‌های ایشان در سال ۸۸ است. متن‌هایی که از آن ایشان نیست و ظاهرا برای او می‌نویسند، همانند تصمیماتی نیز که برای او می‌گیرند.‌ای کاش ایشان از حصر فکری اطرافیان در‌می‌آمد، خودش فکر می‌کرد! خودش تصمیم می‌گرفت و خودش می‌نوشت!
** جوان ۹۷/۶/۱۴
*  رئیس جمهور برای حضور در اجلاس خبرگان با موضوع معیشت مردم وقت نداشت
آیت‌الله محمد مؤمن، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره توجه مجلس خبرگان به مشکلات معیشتی مردم و دعوت از سران قوا برای شرکت در اجلاسیه، اظهار داشت: سال گذشته که خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شدیم، ایشان در صحبت‌هایشان فرمودند که خبرگان خوب است مطالباتی از مسئولان داشته باشند و در همین راستا آیت‌الله جنتی جمعی از خبرگان را انتخاب کردند که این مطالبات را از مسئولان دنبال کنند. عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: برای تکمیل این بحث از رؤسای قوا دعوت کردیم که حضور پیدا کنند که رئیس جمهور گفت: وقت ندارد، ولی رئیس قوه قضائیه صحبت کرد و امروز چهارشنبه هم رئیس مجلس به جمع خبرگان خواهد آمد.
*  بالاترین رضایتمندی از نیرو‌های انتظامی و امنیتی است
رحمانی فضلی، وزیر کشور در گردهمایی سراسری فرماندهان و معاونان نیروی انتظامی که دیروز در محل مقر فرماندهی ناجا برگزار شد با تأکید بر ضرورت کسب رضایتمندی مردم در مراجعه به ادارات از جمله نیروی انتظامی اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی‌های مختلف، نیرو‌های انتظامی و امنیتی از بالاترین میزان رضایت مندی در بین سایر دستگاه‌ها برخوردارند.
وی با بیان اینکه این رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی را باید قدر بدانیم، افزود: این میزان رضایتمندی نشان‌دهنده با اهمیت بودن مقوله امنیت برای مردم است و الحمدلله امنیت مطلوبی هم در کشور برقرار است.
*  الحاق جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش
رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از اضافه‌ شدن جنگنده کوثر به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش در آینده نزدیک خبر داد. امیر عبدالکریم بنی طرفی رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه جنگنده کوثر آخرین مراحل تست عملیاتی را می‌گذراند، اظهار داشت: این جنگنده به زودی در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار می‌گیرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۴
*  واکنش ایران به خبر ارسال تجهیزات ساخت سلاح به لبنان
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای شبکه خبری فاکس‌نیوز مبنی بر ارسال تجهیزات ساخت سلاح از ایران به لبنان را تکذیب کرد.
وی در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد: انتشار این نوع اخبار نادرست در روزها و هفته‌های اخیر به امری رایج بدل شده است و نشانگر تشدید جنگ روانی کانون‌های ضد ایرانی و معاند نسبت به ایران می‌باشد. در ادامه ادعاهای بی اساس مقامات و رسانه‌های غربی علیه ایران، شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد که یک شرکت هواپیمایی ایرانی مظنون به ارسال تجهیزات اسلحه به حزب‌الله و کارخانه‌های سلاح ایرانی واقع در لبنان است.
** رسالت ۹۷/۶/۱۴
*  حوزه عصر انقلاب پاسخگوست
آ‌یت الله جوادی آملی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی علومی که محجور بود، مشهور شد، گفت:به برکت نظام اسلامی بسیاری از مسائل مورد نیاز را که در رساله‌های قبلی نبود، حوزه علمیه فعلی پاسخ می‌دهد. همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور، مراسم سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مازندران با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل آغاز گردید.حضرت آیت الله جوادی آملی در پیام خود بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی علومی که محجور بود، مشهور شد. شهرت یافت دل‌پذیر شد. کسانی که به حوزه‌های قبل از انقلاب مأنوس بودند، می‌دانند که حوزه در باب طهارت و صلاه و صوم و زکات و خمس و حج و مانند آن خلاصه می‌شد. بحث‌های حدود و دیات و قضا و شهادات و جهاد و اینها را می‌گفتند محل ابتلا نیست، کمتر بحث می‌کردند.
*  فضا برای مفسدان اقتصادی ناامن می‌شود
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه فضا برای مفسدان اقتصادی ناامن تر می‌شود، تأکید کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی سریع تروقاطع ترخواهد بود ودراین زمینه هیچ مسامحه‌ای نمی کنیم. آیت الله آملی لاریجانی درحاشیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که دربازارارزوسکه وطلا وخودرو و مانند آن اخلال ایجاد وازرانت استفاده می‌کنند مطمئن باشند که با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.وی با اشاره به نامه اخیرش به مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: البته پیش ازاین هم با مفسدان برخورد می‌شد اما با توجه به شرایط جدید درخواست کرده ایم که این برخوردها ورسیدگی به پرونده‌ها سریع ترباشد به گونه‌ای که هم اکنون نیزرسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی هم درمقدمات و هم دردادگاه‌ها سریعترانجام می‌شود.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۴
*  سوال ۳۱ نماینده درباره پخش فیلم دوتابعیتی‌ها در مجلس
یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که ۳۱ نماینده از وزیر دفاع درباره نحوه‌ی پخش فیلم دوتابعیتی‌ها سوالی را مطرح کرده است که تقدیم هیات رئیسه شد.
علیرضا رحیمی اظهار کرد: بنده سوالی از وزیر دفاع درباره‌ی نحوه دسترسی به فیلم مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی را مطرح کردم که ۳۰ نماینده دیگر آن را امضاء کرده‌اند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا این مستند در کمیسیون امنیت ملی توسط سازمان اطلاعات سپاه پخش و اعلام شد که محرمانه و غیرقابل نقل است.
*  دیدار معاون وزیر خارجه مغولستان با ظریف
معاون وزیر امور خارجه مغولستان با «محمد جواد ظریف» دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار ضمن تاکید بر روابط بسیار خوب دو کشور، در خصوص سفر مقامات مغولستان به ایران، تعاملات پارلمانی، همکاری‌های کشاورزی بویژه بخش دامپروری، برگزاری نشست تجاری مشترک، همکاری‌های ترانزیتی بویژه حمل و نقل‌ریلی، ‌افزایش تبادلات مردمی و مسائل کنسولی، همکاری‌های علمی و فرهنگی، نفت و انرژی، همکاری در مجامع بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
** آرمان ۹۷/۶/۱۴
*  سوال از وزیر بهداشت در هیأت رئیسه
سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح سوال از سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درباره «احتکار و افزایش قیمت دارو» را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده است. در این سوال آمده است: با توجه به اینکه اقلام دارویی و نهاده‌های صنعت دارو در فهرست دریافت کنندگان ارز با نرخ دولتی (۴۲۰۰ تومانی) هستند، علت سوء مدیریت که منجر به احتکار و افزایش قیمت و نایاب شدن داروهای مورد نیاز بیماران شده است، چیست؟ حسینی در این باره توضیح داد:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارز تخصیص یافته بعضا برای واردات اقلام مصرفی غیرضروری اختصاص یافته است. توضیح دهید که برای ساماندهی و مدیریت عرضه دارو و اقلام دارویی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
*  کری پدر توافق پایان یافته ایران است
پس از آن که بر اساس گزارش برخی منابع خبری جان کری، احتمال نامزدی اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را رد نکرد، دونالد ترامپ وی را «پدر توافق پایان یافته ایران» خواند. رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: می‌بینم که جان کری پدر توافق پایان یافته ایران، به فکر نامزدی برای ریاست جمهوری افتاده است. وی افزود: این برای من خوش شانسی است – اگرچه آرایشی که در حال شکل گیری در میدان است واقعا خوب به نظر می‌رسد – برای من!
** آفرینش ۹۷/۶/۱۴
*  از دولت جدید عراق حمایت می‌کنیم
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد که این کشور برغم کارشکنی برخی، همانطور که تاکنون بوده است، از دولت جدید عراق نیز حمایت خواهد کرد. در این بیانیه با تبریک و گرامیداشت افتتاح چهارمین دوره پارلمان ملی عراق، این رویداد بعنوان یک موفقیت و گامی مهم در راه ثبات سیاسی و امنیتی در عراق خوانده شده است.این بیانیه تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران همواره اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با عراق قائل بوده است و بر ادامه همکاری‌ها، حمایت‌ها و هماهنگی در زمینه های گوناگون سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با عراق تاکید دارد و این تاکید برغم تکرار برخی تلاش‌ها برای ایجاد فضای منفی و ضربه زدن به روابط دو کشور صورت می‌گیرد.
*  ملک سلمان و پسرش مسئول تمام جنایات عربستان هستند
یک شاهزاده سعودی در اظهارات بی سابقه ‘سلمان بن عبدالعزیز’ و ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد عربستان را مسئول تمام جنایاتی دانست که از سوی این رژیم در داخل و خارج کشور انجام می‌شود. شاهزاده’ احمد بن عبدالعزیز’ وزیر سابق کشور عربستان در یک فیلم ویدیویی در پاسخ به شعارهای جمعی از تظاهر کنندگان علیه آل سعود به آنها می‌گوید : خاندان آل سعود هیچ دخالتی در مسایل سیاسی ندارند و کسانی که مسئولیت اصلی اوضاع کنونی در یمن را بر عهده دارند شخص پادشاه و ولیعهد می‌باشند.
** قدس ۹۷/۶/۱۴
*  شکایت ایران در دادگاه لاهه دیر به جریان افتاد
حجت‌الاسلام‌ ذوالنوری نماینده مردم قم درمجلس گفت: من معتقدم شکایت ایران از آمریکا در مجامع حقوقی بین المللی دیر هنگام به جریان افتاد. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید همان موقع که آمریکا از برجام خارج شد از این دولت شکایت می‌کردند. برجام یک معاهده چند جانبه است و خروج آمریکا از آن باعث تحمیل خسارت‌هایی به ایران خواهد شد. گرچه مجامع بین المللی تحت نفوذ قدرت و سلطه آمریکایی‌ها هستند و ممکن است ما امیدی به نتیجه نداشته باشیم اما تکلیف‌مان این است که از منافع ملت دفاع کنیم
*  حضور ایران در بازسازی سوریه و عراق، بازی برد – برد است
وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به برگزاری اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه، ترکیه (روند آستانه) در تهران گفت: تلاش ما بر این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.
محمدجواد ظریف درباره توئیت دیروز ترامپ درخصوص عملیات آزادسازی ادلب افزود: آنها بیشتر دنبال این هستند که از این آب گل آلود برای اهداف سیاست داخلی خودشان بهره مند شوند.
وی همچنین گفت: بازسازی سوریه و عراق فرصت خوبی هم برای شرکت‌های ایرانی و هم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و اشتغال برای ایرانیان است و لذا در این زمینه که در واقع بازی برد – برد است ضروری است کار جدی تری انجام دهیم.
** خراسان ۹۷/۶/۱۴
*  مخالفت کمیسیون امنیت ملی با طرح ممنوعیت استفاده از مدیران ۲ تابعیتی
علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون متبوعش گفت که در این نشست طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی مورد تصویب کمیسیون قرار نگرفت.
*  ماجرای ضمانت نامه‌های جعلی متهم
هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی مبنی بر افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور در حالی روز گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد که موضوع ده‌ها ضمانت نامه جعلی و بدون وثیقه در این پرونده در حضور نماینده دادستان، وکلای شاکی و متهم مورد بررسی قرار گرفت و همچون جلسات گذشته، متهم اصلی پرونده ضمن انکار ارتباط خود با این اقدامات مجرمانه، همه اتهامات را به محمد رضا نصیری مربوط دانست که اکنون متواری است.
** اعتماد ۹۷/۶/۱۴
*  ریاست سیاست خارجی اروپا یک ماه دیگر تغییر می‌کند
رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد پس از پایان دوره تصدی‌اش در سال آینده دیگر برای انتصاب مجدد در این سمت نامزد نخواهد شد. فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه سابق ایتالیا و رییس کنونی سیاست خارجه اتحادیه اروپا که نقش بسیار مهمی را در حفظ توافق اتمی ایران ایفا کرده در جمع سفرای اتحادیه اروپا گفت: نهایت تلاشم را در مدت زمان باقی مانده می‌کنم تا این سمت را به‌طور آماده در اختیار جانشینم بگذارم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولان دغدغه روز و شب شان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از گرانی‌‌های افسار گسیخته در جامعه، خواستار اتخاذ تدابیر عاجل برای حل مشکلات مردم شد و گفت: در این شرایط واقعا اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله کارگران، کارمندان شرایط بسیار سختی دارند؛ تاکید می‌کنیم مسؤولان این موضوع را جدی بگیرند؛ شوخی نیست، یک مساله سرنوشت ساز است.وی ادامه داد: هر روز می‌شنویم فلان کالا و محصول گران تر شده است؛ توصیه و تاکید ما به مسؤولان این است که شب و روز باید فکرشان این باشد که راه حلی برای این مشکلات پیدا کنند، دلخوش نکنند به این که اینها منتسب به فشارهای خارجی است.
منبر باید در مردم تحول ایجاد کند
حوزه/ آیت الله سبحانی در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم به موضوع ماه محرم و تبلیغ طلاب اشاره کردند و گفتند: طلابی که در ماه محرم منبر می‌روند، باید این مسئله را در نظر داشته باشند که «الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاست» و بر این اساس به ارائه مطلب بپردازند.ایشان درادامه ابراز داشتند: منبر باید در مردم تحول ایجاد کند و با استفاده از آیات قرآن، روایات، مباحث اخلاقی، مباحث تاریخی و … می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.
منکر ضعف‌‌های حوزه نیستیم، اما از دایره انصاف خارج نشویم
رسا/آیت الله علیدوست با اشاره به این که نباید در یک سری جمع‌‌های عمومی نسبت به حوزه ایرادهای واهی گرفته شود، گفت: ما منکر ضعف‌‌های حوزه نیستیم ولی خدمات این نهاد مبارک به نظام و انقلاب اسلامی نیز برکسی پوشیده نیست.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: از وقتی که ما به حوزه‌‌های علمیه نگاه می‌کنیم همواره یک سری محسنات و یک سری ضعف‌هایی داشته است و هیچ نمی توانیم به آن نمره بیست بدهیم چون تنها وقتی یک مجموعه نمره بیست می‌گیرد که معصوم در آن حضور داشته باشد؛ حوزه علمیه هم یک پدیده بشری است و اگر کسی بخواهد به این حوزه نگاه کند ظرفیت‌‌های بسیار بزرگی در کنار نواقص می‌بیند ولی ما وظیفه داریم که از این تشکیلات دفاع کنیم.
دستاورد اصلی دولت در اقتصاد متلاشی شده است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کعبی،درنطق پیش ازدستور اجلاس خبرگان گفت: از آنجا که طبق پیش‌بینی‌های صاحب‌نظران اقتصادی کشور در نیمه دوم سال با تورم و گرانی سرسام‌آوری مواجه خواهد بود، لازم است در این زمینه اخطار جدی به دولت داده شود.عضوجامعه مدرسین در ادامه با طرح سئوالاتی درباره دغدغه‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم با بیان اینکه برخی وزرا و مسئولین اصلاً نمی‌خواهند بار کمرشکن گرانی و تورم و کمبود عرضه مایحتاج زندگی را بر دوش مردم ببیند و درک کنند، تصریح کرد: این مانور ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم تا کجا قرار است، ادامه یابد و مسئولان تا کی قرار است نظاره‌گر باشند و اقدامات مؤثری صورت ندهند!.
 دونالد ترامپ خواستار ترور بشار اسد شد
مهر/در کتاب جدیدی که با عنوان «ترس» و با قلم «باب وودوارد» گزارشگر معروف رسوایی واترگیت روز سه شنبه توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته خواستار ترور «بشار اسد» همتای سوری خود شده بود، اما وزیر دفاع آمریکا از اجرای این درخواست وی طفره رفت.کتاب مزبور همچنین روایت می‌کند که دستیاران ترامپ به منظور محدود ساختن آنچه که رفتار خطرناک و مخرب ترامپ قلمداد می‌کنند، از اجرای دستورات وی سرباز می‌زنند.
۲۰۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه طی ۱۸ ماه
مهر/ یک مسئول نظامی صهیونیست اذعان کرد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ حمله هوایی علیه سوریه انجام داده است.وی در ادامه مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل ۲۰۲ حمله هوایی علیه اهداف نظامی در سوریه انجام داده که اکثر آنها متعلق به نیروهای ایرانی بوده است.این مسئول صهیونیست گفت: در جریان حملات هوایی مذکور دست کم از ۸۰۰ موشک و بمب استفاده شد.جدیدترین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه طی شب گذشته در استان‌‌های حماه و طرطوس صورت گرفت که با واکنش فوری پدافند هوایی ارتش سوریه رو به رو شد.
با نیروهای خارجی در عراق همچون اشغالگران برخورد می‌کنیم
مهر/ شماری از گروه‌‌های زیر مجموعه حشد شعبی عراق با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به توطئه‌‌های آمریکا و انگلیس در این کشور اعلام کردند: با نیروهای خارجی در عراق همچون اشغالگران برخورد می‌کنیم.این گروهها تأکید کردند: متأسفانه محور شرورِ آمریکایی و انگلیسی به دنبال تأثیرگذاری بر روند سیاسی در عراق و تشکیل یک دولت مزدور و ضعیف هستند و «مک گورک» و «السبهان» را مأمور انجام این مأموریت کرده‌اند.
انگلیس به دنبال راهی برای تداوم روابط تجاری با ایران
مهر/ معاون وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت مجدد کشورش از توافق برجام، تاکید کرد که ادعای عملیات مخفی لندن در رابطه با ناآرامی‌ها در ایران یک اتهام واهی است! آلیستر برت، تاکید کرد که انگلیس و اتحادیه اروپا بدنبال اجرای مکانیسم‌هایی هستند که روابط تجاری و اقتصادی با ایران ادامه یابد.«برت» همچنین تاکید کرد که انگلیس حاضر است هزینه حفظ روابط تجاری‌اش را با ایران در مقابل تحریم‌ها و فشارهای آمریکا متحمل شود.
ایرادات شورای نگهبان به لایحه پالرمو رفع شد
مهر، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: ایرادات شورای نگهبان به لایحه پالرمو رفع شد و در جلسه آتی کمیسیون نیز ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد.
باید اسد را به سرنوشت قذافی دچار می‎کردیم!
مهر/ یکی از سناتورهای ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا مدعی شد وزیر دفاع این کشور با رد درخواست ترامپ مبنی بر ترور بشار اسد، مرتکب اشتباه شده است. «استیو دنیس» خبرنگار بلومبرگ در پیامی توییتری به نقل از «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه جنگ‌ طلب نوشت: جیمز ماتیس (وزیر دفاع آمریکا) اشتباه کرد و حق با دونالد ترامپ (رئیس‌ جمهوری آمریکا) بود. باید با اسد همان کاری را می‌کردیم که با معمر قذافی (دیکتاتور مقتول لیبی) کردیم!
آمریکا از نفوذ طولانی مدت ایران در منطقه نگران است
فارس/ مدیر اطلاعات ملی آمریکا از آنچه به گفته وی «سیر نفوذ طولانی مدت ایران در منطقه» است، ابراز نگرانی کرد.«دنی کوتس»، از گسترش نفوذ تهران در سوریه ابراز نگرانی کردو گفت: «فعالیت‌های ایران در سوریه نگرانی‌ها درباره سیر نفوذ طولانی‌مدت ایران در منطقه را تشدید کرده و باعث انجام حملات هوایی از سوی اسرائیل علیه برخی اهداف معین ایران در سوریه شده است.»
سرمایه گذاری سنگین دشمن برای نفوذ در حوزه‌‌های علمیه
رسا/حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور درنشست مبلغان حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌‌های متعدد دشمن برای ضربه به حوزه و نظام، نسبت به سرمایه گذاری سنگین دشمن برای نفوذ در حوزه‌‌های علمیه هشدار داد وگفت: راه‌اندازی مکاتب جدید انحرافی با استفاده از معنویت گرایی یکی از راه‌های نفوذ در حوزه‌های علمیه است و بر طلاب و مبلغان لازم است که علاوه بر هشیاری نسبت به این مسأله، مردم را نسبت به خطرات چنین جریاناتی آگاه سازند.
واشنگتن به منافع تهران در منطقه احترام بگذارد
تسنیم/ وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه رویارویی بین مسکو و واشنگتن همچنان در حال افزایش است، آمریکا را به استفاده ابزاری از دلار برای تنبیه سایر کشورها متهم نموده و برخورد این کشور با ایران را غیرحرفه‌ای و غیرواقع بینانه نامید.”سرگئی لاوروف” معتقد است که مواضع آمریکا در برخورد با ایران کاملا غیرواقعی است، و مواضع غیرقابل قبولی در برخورد با این کشور گرفته است.این کشور همیشه منافعی خواهد داشت که باید به آنها احترام گذاشت. هر چند این منافع باید قانونی باشند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *