خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۳

  • آیت الله‌العظمی نوری همدانی: هیچ اشرافی بر قیمت‌ها نیست
  • رئیس مجلس خبرگان رهبری: دشمن می‌خواهد هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها را پای رهبری بنویسد
  • آیت الله مصباح یزدی: حوزه علمیه مسئول انحراف نسل‌های بعدی است
  • رئیس قوه قضائیه: مشکلات اقتصادی با برخوردهای صرفا قضایی حل نمی‌شود
  • آیت الله اعرافی: «قدرت علمی» شاخصه حوزه پیشرو است
  • وزیر امور خارجه: تروریست‌ها باید از ادلب خارج شوند

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۳
*  هفتمین جلسه دادگاه میر باقری درمنی
هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.
در بخشی از جلسه دیروز نماینده بانک مرکزی مسائلی را علیه متهم مطرح کرد. ادامه نشست رسیدگی به اتهامات باقری درمنی امروز برگزار می‌شود.
*  اقدامات ضد ایرانی آمریکا را نمی‌پذیریم
وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه اقدامات غیرقانونی آمریکا در برخی مسائل از جمله در خصوص ایران، سازمان تجارت جهانی و مناقشه اسراییل و فلسطین را نمی‌پذیرد.
سرگئی لاوروف با بیان اینکه آمریکا اقداماتی می‌کند که ارتباطی با دیپلماسی ندارد، اظهار داشت: آنها از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام که سندی مهم و بی سابقه بود خارج شدند یا در خصوص حل مناقشه اسراییل و فلسطین تلاش‌های سایر کشورها را به هدر می‌دهند.
** همشهری ۹۷/۶/۱۳
*  رایزنی انگلیس و ژاپن برای دور زدن تحریم ایران
رسانه‌های انگلیسی گزارش کرده‌اند که مقامات دولتی این کشور برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مقامات ژاپنی تبادل نظر کرده‌اند. وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه‌ای را درباره مذاکره با مقامات ژاپنی در خصوص جلوگیری از این تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرده‌ است. در این بیانیه آمده است که دیپلماتها در حال همکاری با اروپا و سایر شرکا هستند تا بهره‌مندی ایران را از مزایای کاهش این تحریم‌ها تضمین کنند. وزرای انگلیسی ابراز امیدواری کرده‌اند که در زمینه واردات نفت و روابط بانکی و همچنین بیمه کشتی‌های حمل و نقل نفتی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شوند.
** کیهان ۹۷/۶/۱۳
*  طرح شفافیت فعالیت نمایندگان با ۱۹۰ امضا تدوین شد
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی کشور عدم شفافیت فعالیت‌ها و رای نمایندگان مردم در خانه ملت است، گفت: طرح ۲ فوریتی با عنوان «شفاف‌سازی فعالیت‌های نمایندگان در مجلس» تهیه کردیم تا براساس آن همه فعالیت نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها برای مردم مشخص شود؛ این طرح با ۱۹۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و امیدواریم که همین تعداد نماینده هم به طرح رای دهند.
وی همچنین پیشنهاد کرد که رای به طرح مذکور به صورت شفاف باشد تا مردم از جزئیات آن آگاه شوند.
*  حجت‌الاسلام رستمی رئیس ‌نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شد
حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منصوب کردند.
بخشی از متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
دانشگاه مهم‌ترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ چشم‌انداز آینده‌ کشور و رقم‌زننده‌ سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند – به توفیق و هدایت الهی – خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد آینده کشور و دانش آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. انشاءالله.
** شرق ۹۷/۶/۱۳
*  هیئت پارلمانی ایران راهی اروپا شد
هیئت روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا به ریاست کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی و به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا به این منطقه سفر کرد.
این هیئت در این سفر با مقامات پارلمان اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ دیدار و گفتگو خواهندکرد.
** ایران ۹۷/۶/۱۳
*  رئیس جمهور امروز به عسلویه می‌رود
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز به عسلویه سفر و چند طرح مهم اقتصادی را افتتاح می‌کند. این سفر یک روزه است و در آن، دو واحد پتروشیمی مرجان و پردیس و همچنین نیروگاه پتروشیمی دماوند افتتاح می‌شوند. قرار است در این سفر قراردادهای جمع آوری گازهای همراه نفت بین شرکت ملی نفتخیز جنوب و شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امضا شود.
*  ادعای توقف خرید نفت ایران توسط شرکت‌های ژاپنی
آژانس خبری فرانسه از توقف کامل خرید نفت از ایران توسط کمپانی‌های ژاپنی از ابتدای اکتبر خبر داده است. براساس گزارش آژانس خبری فرانسه، توکیو به دنبال تعلیق تحریم‌های امریکا علیه ایران جهت ادامه واردات نفت از ایران بوده اما بعید به نظر می‌رسد که به این هدف دست پیدا کند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، کمپانی‌های نفتی بزرگ ژاپن در حال بررسی راه‌های افزایش واردات از جاهای دیگر به دلیل کسری نفت خام وارداتی از ایران هستند.
*  بررسی موضوع انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور
جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه با اشاره به مشکلات و مسائل تهران بزرگ و شهرهای اطراف و تکلیف قانونی برای انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور به خارج از تهران تصریح کرد: حتی اگر انتقال پایتخت و مرکز سیاسی و اداری کشور به خارج از تهران انجام شود، باز هم از اهمیت و جایگاه تهران کاسته نمی‌شود و به جهت جمعیت بزرگی که در تهران بزرگ ساکن هستند، ساماندهی تهران باید همچنان در دستور کار و به‌عنوان یکی از موضوعات و اولویت‌های اصلی مدیریت کشور مطرح باشد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۳
*  مشکلات اقتصادی با برخوردهای صرفا قضایی حل نمی‌شود
رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: تسریع در رسیدگی‌ها، تصمیمی مدیریتی و براساس خواست مردم و مصلحت کشور است.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به سخنان برخی افراد در پی استجازه رئیس قوه قضاییه از رهبر معظم انقلاب، چنین اظهاراتی را علاوه بر نسبت‌های خلاف، توهین به دستگاه قضایی، مسئولان قضایی و بالالتزام رهبر معظم انقلاب دانست و بار دیگر تاکید کرد: این استجازه که مربوط به برهه حساس کنونی است و حالت موقت دارد، صرفا برای پاره‌ای از صلاحیت‌ها و حذف پاره‌ای تشریفات دادرسی، برای تسریع در رسیدگی‌ها و اعلام آنها بوده است و نسبت به اصل برخورد با مفاسد، استجازه‌ای صورت نگرفته است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، گفت: جهت پیشگیرانه برخوردهای قضایی مشخص است اما مشکلات اقتصادی با برخوردهای صرفا قضایی حل نمی‌شود.
*  تروریست‌ها باید از ادلب خارج شوند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سوریه در حال پاکسازی کامل تروریسم در این کشور است و باقی تروریست‌ها از جمله تحریرالشام (جبهه النصره) باید از ادلب خارج شوند.
محمد جواد ظریف در بدو ورود در فرودگاه بین المللی دمشق اظهار داشت: پس از پیروزی‌های خوب جبهه مقاومت علیه گروه‌های افراطی و تروریسم در سوریه زمان بازسازی این کشور فرا رسیده است و کشورهای متحد راهبردی سوریه در آن سهیم هستند.
لازم به ذکر است هدف از سفر وزیر خارجه کشورمان ضمن دیدار با مسئولان ارشد سوریه، استمرار رایزنی‌ها با طرف سوری است که به عنوان شریک راهبردی در آغاز برگزاری اجلاس سه جانبه که در روز‌های آینده در ایران برگزار می‌شود .
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۳
*  «تهران» میزبان اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه
سومین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات سوریه، روز جمعه شانزدهم شهریورماه جاری در تهران برگزار می‌شود.
همراه هر یک از روسای جمهوری، تعدادی از وزرا هم به تهران خواهند آمد و لذا علاوه بر موضوع اجلاس، مذاکرات دوجانبه‌ای بین روسای جمهور و هیات‌ها نیز انجام خواهد شد.
*  پیشنهادهای اروپایی‌ها کافی نیست
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست پیام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در آینه دیپلماسی رسانه‌ای درباره آخرین روند مذاکرات ایران با اتحادیه اروپایی درباره برجام با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد و پیشنهادهای متعددی دریافت کرده‌ایم، گفت: این پیشنهادها کافی نیست و ما هنوز ضمانت‌ها و تعهدات لازم و عملی را دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: ما منتظریم پیشنهادهای عملی دریافت کنیم که از ضمانت‌های لازم اجرایی برخوردار باشند، بعد از دریافت این پیشنهادها ایران تصمیم مقتضی را درباره موضوع برجام خواهد گرفت.
** جوان ۹۷/۶/۱۳
*  چهار لایحه برای طی مسیر قانونی به مجلس ارسال شد
رئیس جمهور چهارلایحه در خصوص تخلفات رانندگی، بنادر، میراث فرهنگی و شهرداری‌ها را برای طی مسیر قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
چهار لایحه اصلاح ماده(۱۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و الحاق بنادر شهید بهشتی، شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، اصلاح قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور و درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نامه‌های جداگانه‌ای از سوی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به علی لاریجانی برای طی مسیر قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
*  اختلاف سم مهلک جامعه اسلامی است
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار شماری از علمای اهل سنت کردستان، با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اختلاف را سم مهلک جامعه اسلامی و زلزله‌ای ویرانگر توصیف کرد.
وی جامعه اسلامی را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، انسجام و همدلی دانسته و تاکید کرد: «اگر مسلمانان متحد باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند بر آنها مسلط شود.»
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام هشدار داده و گفت: «الان دشمنان به دنبال این هستند که گروه‌های مختلف اسلامی را به جان هم بیندازند و متاسفانه این کار را در عراق و سوریه نیز عملیاتی کردند.»
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همه گروه‌های اسلامی را به کنار گذاشتن اختلافات و تکیه بر مشترکات توصیه و افزود: «امروز زمانی است که دشمن، اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌داند، از این رو باید بیدار و آگاه باشیم.»
وی تاکید کرد: «امت اسلام باید هوشیار باشند، دست به دست هم دهند و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند.»
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۳
*  در تجارت با ایران واحد پول ملی را جایگزین دلار می‌کنیم
رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا در روابط تجاری خود با ایران و چین از واحد پول‌ ملی استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود ترکیه در حال بررسی همین طرح با روسیه نیز هست.
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در نشست تجاری ترکیه و قرقیزستان که در بیشکک برگزار شد، بر لزوم توقف تسلط دلار آمریکا بر تبادلات تجاری و جایگزینی واحدهای پول ملی به جای دلار در روابط تجاری تاکید کرد.
** رسالت ۹۷/۶/۱۳
*  خودم خرید می‌روم ، می‌بینم اشرافی بر قیمت‌ها نیست
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی گفت: امروز ضعف مدیریت بزرگ‌ترین مشکل است. هیچ اشرافی بر قیمت‌ها نیست. بنده خودم خرید شخصی را انجام می‌دهم و می‌بینم که هر روز یک قیمت روی اجناس است. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار عده‌ای از جوانان گروه‌های خودجوش جهادی تهران، کمک به مردم و خصوصا مناطق محروم را ضروری دانست و گفت: با همه این سفارش که به ما رسیده چقدر وظیفه ما سنگین می‌شود امروز. مردم ما از نظر معیشتی در وضعیت نامناسب هستند، قشر ضعیف جامعه از زندگی روزانه خود درمانده شده‌اند. چرا مسئولان اقدام عاجل نمی‌کنند؟ چرا با مفسدان و محتکران برخورد جدی نمی‌شود؟ عده‌ای از وضع پیش آمده سوءاستفاده می‌کنند و در عرضه اجناس به مردم سخت‌گیری می‌کنند. اینان بدانند هر کسی به مردم و همنوع خود ظلم کند در دنیا و آخرت عقوبت سختی خواهد داشت.
*  جدا نشدن از ولایت فقیه انقلابی بودن است
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جدا نشدن از ولایت فقیه انقلابی بودن است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش مداحان استان کرمان در سیرجان با بیان اینکه سیدالشهدا برای اسلام و حفظ ارزش‌های دینی به شهادت رسید و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه راه حضرت امام حسین (ع) است تصریح کرد: مگر می شود در مجلس حسین بن علی(ع) از شهدای کربلا گفت ولی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس چیزی نگفت و یادی نکرد. وی با بیان اینکه اگر شهداء نبودند امروز امنیتی نبود و هیچ چیز حتی مجلس عزاداری امام حسین (ع) هم وجود نداشت گفت: این روزها بازار ضد انقلاب داغ است و کسی که دنبال راه سید الشهدا(ع) است، هرگز دست از نظام اسلامی و ولی فقیه نمی‌کشد و می داند خط سید الشهدا(ع) خط انقلاب است که اسلام و نظام را حفظ می کند.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۳
*  ادعای آمریکا درباره حقوق اقلیت‌های دینی در ایران مغرضانه است
اسقف و رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران،‌ در واکنش به اظهارات برخی مقامات آمریکا اعلام کرد که ارامنه از آزادی کامل برای انجام مناسک و مراسم دینی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جمهوری اسلامی برخوردارند و ما نگران تحریم‌ها علیه ملت ایران هستیم. در بخشی از بیانیه اسقف سرکیس داویدیان آمده است: اظهارات برخی مقامات آمریکا درباره حقوق اقلیت‌های دینی در ایران و نبود آزادی برای انجام مناسک دینی ادعایی مغرضانه و بی اساس است.
*  سپاه و ارتش در کنار هم می‌توانند با هر تهدیدی مقابله کنند
امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش، با عزیز نصیرزاده فرمانده این نیرو دیدار کرد.
امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار گفت: نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در کنار هم می‌توانند با هر نوع تهدیدی مقابله کنند و به هیچ دشمنی اجازه هیچ گونه جسارتی به کشورمان را نخواهند داد.
** آرمان ۹۷/۶/۱۳
*  بازدید نمایندگان از فردو و نطنز
همزمان با آغاز مراحل اولیه ساخت «آزمایشگاه مرجع ملی خلأ»، نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تاسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کردند. حشمت‌ا… فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به همراه تنی چند از اعضای این کمیسیون از جمله مجتبی ذوالنور، رئیس کمیته هسته‌ای، کریمی قدوسی، صفاری نطنزی و شوشتری دیروز ضمن بازدید از مجتمع‌های هسته‌ای شهید علیمحمدی (فردو) و شهید احمدی روشن (نطنز) در جریان آخرین فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران در این سایت‌ها قرار خواهند گرفت. هدف از این بازدید کسب اطمینان نمایندگان از ایجاد زمینه برای تحقق ظرفیت غنی سازی ۱۹۰ هزار سو در کشور با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری است.
*  طرح استیضاح آخوندی ۴۵ امضا دارد
جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی ۴۵ امضا دارد، گفت: پیش از این حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور، خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند، نمایندگان انتظار داشتند دولت به این درخواست مجلس عمل می‌کرد، آقای رئیس‌جمهور که می‌گوید ما با مجلس تعامل داریم، باید درخواست مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت را مورد توجه جدی قرار می‌داد.
** آفرینش ۹۷/۶/۱۳
*  مواضع ایران در خاک عراق را هدف قرار می‌دهیم!
مقامات نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های تجاوزکارانه خود اعلام کردند که مواضع ایران را در خاک عراق هدف قرار خواهند داد. «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش اخیر رویترز مبنی بر استقرار موشک های بالستیک ایران در عراق گفت: ما با هر نوع تهدید ایران در هر مکانی برخورد خواهیم کرد. در همین حال «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به طور ضمنی اشاره کرد که تل آویو مواضع ایران در داخل خاک عراق را هدف قرار خواهد داد.
*  ایران و چند کشور دیگر خواهان بازسازی سوریه هستند
وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که علاوه بر روسیه، ایران، هند، مالزی، چین، برزیل و چند کشور دیگر برای مشارکت در بازسازی این کشور ابراز تمایل کرده اند. «ولید المعلم» خاطرنشان کرد: بازسازی سوریه، فرصتی برای دوستان ما بوجود می آورد که در مبارزه با تروریسم از سوریه حمایت کردند.وی با بیان اینکه ملت سوریه از این طریق قدردانی خود را از رهبری روسیه نشان خواهد داد، ادامه داد: ما ارزیابی های سازمان ملل و مبلغ اعلام شده از طرف این سازمان برای بازسازی سوریه را نمی پذیریم چرا که سازمان ملل تحت فشار آمریکا و سایر کشورهای غربی قرار دارد.
** قدس ۹۷/۶/۱۳
*  سیاست ایران درباره تحصیل کودکان افغان قابل توجه است
فیلیپو گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در بازدید از مرکز خدمات به پناهندگان و مهاجرین «خلیج فارس» تهران طی سخنانی با بیان این که شواهد نشان از تلاش ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به پناهندگان دارد، گفت: البته جنبه‌های مختلفی برای خدمات رسانی به پناهندگان وجود دارد، که از آن جمله می‌توان به فرمان رهبر ایران برای تحصیل کودکان افغان اشاره کرد، که این عالی ترین و پیشرفته ترین سیاست در خصوص خدمات رسانی به پناهندگان است.
*  انصراف نوری مالکی از نامزدی نخست وزیری عراق
رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از نامزدی برای نخست وزیری این کشور انصراف داد. المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: زمانی که چند سال پیش اعلام کردم برای نخست‌وزیری نامزد نمی‌شوم، در این امر جدی بودم. هنوز به این دیدگاه پایبندم و تصور می‌کنم که این مصلحت است.
** خراسان ۹۷/۶/۱۳
*  امیر شاه صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش شد
امیر خلبان حسن شاه‌صفی، روز گذشته به سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. امیر شاه‌ صفی تا چندی پیش فرمانده نیروی هوایی ارتش بود. براساس این گزارش به تازگی حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مفتخر به دریافت نشان «نصر» کردند.
** اعتماد ۹۷/۶/۱۳
*  تاکید وزیر کشور بر پیگیری انتقال آب از دریای عمان
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن موضوع آب شرب در سال ۹۸ گفت: موضوع استقرار دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و انتقال آب از دریای عمان حتما با اولویت توسط دستگاه‌های مسوول پیگیری شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه بررسی آخرین وضعیت خشکسالی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت ارایه پیشنهادات و روش‌های نوین جهت مقابله با وضعیت موجود خشکسالی و مصرف بهینه آب در کشور اظهارکرد: انجام اقدامات فرهنگی به‌خصوص فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد تا بتوانیم به کمک مردم با وضعیت خشکسالی موجود مقابله کنیم.
** سازندگی ۹۷/۶/۱۳
*  محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که کشور باید با دو مجلس اداره شود، مجلس نخست سنا خبرگان باشد و مجلس دیگر هم منطقه‌ای باشد. مجلس ما اکنون مجلس منطقه‌ای است و در مجلس منطقه‌ای آنقدر اولویت‌های گوناگون وجود دارد که به تنها چیزی که توجه نمی‌شود منافع ملی است. در ساختار کشور باید مرکزی به وجود بیاید که دقت آن صرفا روی منافع ملی باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمن می‌خواهد هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها را پای رهبری بنویسد
مهر/آیت الله جنتی صبح امروزدر پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری یکی از دسیسه‌های دشمن است، آنها می‌خواهند نا بسامانی‌هایی که در مملکت هست، همه را به پای رهبری بنویسند و اینطور وانمود کنند که رهبری همه‌کاره است و دیگر نهادها و قوا کاره‌ای نیستند؛ اینها نقشه شوم دشمن است.رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری اقدامات بسیاری را در حوزه‌های کلان برای حل مشکلات کشور انجام داده‌اند، تصریح کرد: رهبری خطوط کلی و سیاست‌های کلان را تعیین می‌کنند، در موضوع هسته‌ای ایشان در سخنرانی اخیر خود اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته‌ای خطوط قرمز را رعایت نکرده است. وی همچنین عنوان کرد: حل مشکلات این کشور امکان ندارد مگر اینکه امور به دست جوانان مومن انقلابی و متعهد سپرده شود.
حوزه علمیه مسئول انحراف نسل‌های بعدی است
حوزه/ آیت الله مصباح یزدی گفت: بدون اصلاح جامعه نمی شود با هیچ برنامه‌ای نسل‌های بعدی را مسلمان نگاه داشت و اگر انحرافی در نسل‌های بعدی رخ دهد، حوزه علمیه مسئول است. اولین وظیفه ما نیز این است که در مقابل انحرافات سکوت نکنیم.عضو جامعه مدرسین در ادامه با تاکید بر قید اسلامی بودن انقلاب مردم ایران اظهار داشت: عمده دلیل انقلاب‌های جهان بر روی دو محور استقلال و آزادی شکل می‌گیرد و تفاوت انقلاب ما با این انقلاب‌ها در همین مسئله است که ما علاوه بر این موارد، خواستار انقلاب اسلامی بوده‌ایم.
بانک باید واسطه بین سرمایه دار و تولید کننده باشد
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار مسؤولان بانک مهر اقتصاد کثرت بانک‌ها در کشور را امری ناپسند دانست و گفت: بانک‌ها باید نقش مؤثر در اقتصاد کشور داشته باشند و تسهیلاتی را که از مردم به صورت سپرده دریافت می‌کنند در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که بانک باید واسطه‌ای بین سرمایه دار و تولید کننده باشد، افزود: بانک باید تسهیلاتی را در اختیار تولید کننده قرار داده و تولید کننده آن را در مسیر تولید قرار دهد و نتایجش برای کشور باشد و آن کسی هم که سپرده گذار است سود ببرد.وی تأکید کرد: اگر بانک واقعاً به دنبال افزایش سرمایه خودش نباشد و به دنبال افزایش سرمایه جامعه باشد، این بانک در اقتصاد جواب می‌دهد.
«قدرت علمی» شاخصه حوزه پیشرو است
حوزه/آیت الله اعرافی، در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه غرب استان مازندران دانش بنیان بودن را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های حوزه عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، بنیه علمی حوزه بیشتر تقویت شود. مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که امروز ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت تقویت پایه‌های علمی حوزه بهره گرفت، افزود: پایه‌های قوی علمی می‌تواند حوزه را به درجه اعلی برساند.وی با تأکید بر این که «قدرت علمی» شاخصه حوزه پیشرو است، خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله مهم نیازمند تلاش و ممارست در عرصه علم آموزی حوزه است.
برخورد با هرنوع هنجارشکنی وظیفه ناجاست
فارس/ فرمانده نیروی انتظامی در همایش فصلی فرماندهان و مدیران عالی نیروی انتظامی گفت: ناجا بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی با هر نوع هنجارشکنی برخورد می‌کند؛ بر همین اساس با بی‌حجابی در خودرو برخورد شده و به مالک خودرو تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار دوباره خودرو توقیف خواهد شد. سردار اشتری با تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی به صورت آماده‌باش و شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به مردم کشور است تصریح کرد: امنیت که بالاترین سرمایه برای کشور و مردم است، با لطف الهی، هدایت مقام معظم رهبری، کمک مردم و همت مأموران ناجا در کشور، ساری و جاری است و هر روز امنیت، آرامش و نظم در کشور ارتقا می‌یابد.
راه‌های بهبود اوضاع سوریه در تهران بررسی می‌شود
ایرنا/ کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران درباره اقدامات بعدی برای عادی سازی و بهبود وضعیت سوریه گفت وگو می‌شود.در بیانیه کاخ کرملین که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شد، آمده است: روز هفتم ماه سپتامبر (جمعه آینده) ولادیمیر پوتین برای دیدار کاری و شرکت در نشست سه جانبه سران کشورهای ضامن مذاکرات صلح آستانه برای حل مسائل سوریه به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند.
هند برای ادامه خرید نفت خام از ایران به راهکار چین متوسل شد
باشگاه خبرنگاران/، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دولت هند به پالایشگاه‌های این کشور اجازه داده است برای ادامه خرید نفت خام از ایران و در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا، از بیمه و نفت‌کش‌های ایرانی استفاده کنند. گزارش رویترز می‌افزاید: تلاش‌های هند برای ادامه خرید نفت خام از ایران مشابه گام‌هایی است که چین در این زمینه برداشته است؛ یعنی خریداران نفت خام ایران حمل همه محموله‌های وارداتی خود را از طریق کشتی‌های متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران انجام دهند.
 نگرانی ترامپ از شکست کامل تروریست‌های سوریه
ایرنا/ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی که نشان دهنده نگرانی او از شکست کامل تروریست‌های سوریه بود، تاکید کرد که دولت سوریه نباید به ادلب حمله کند.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سوریه، ایران و روسیه برای پاکسازی ادلب از وجود تروریست‌ها هشدار داد.ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید بی محابا به استان ادلب حمله کند. روس‌ها و ایرانی‌ها در صورت مشارکت در این فاجعه بالقوه انسانی دچار اشتباه سختی می‌شوند.
آغاز به کار پنجمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری
رسا/پنجمین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور اکثریت اعضا و به ریاست آیت الله جنتی در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد.بر اساس این گزارش دستورکار پنجمین اجلاسیه خبرگان رهبری در دوره پنجم به شرح ذیل خواهد بود:- نطق ریاست مجلس خبرگان رهبری- نطق‌های قبل از دستور هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه- سخنرانی دو تن از سران قوا- بررسی راه‌های رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم. همچنین بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح روز پنجشنبه؛ ۱۵ شهریورماه طبق روال اجلاسیه‌های گذشته با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند و سپس به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند رفت.
سرنگونی حکومت ایران خیال‌بافی است
باشگاه خبرنگاران / ژنرال «یائیر گولان» جانشین اسبق فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی و مدیر سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شاباک)، طی سخنانی در یک همایش به اصطلاح «ضدتروریسم» در مؤسسه هرتزلیا واقع در تل‌آویو، گفت تصور اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در حال سقوط است، تنها خیال خامی بیش نیست.مدیر سابق شاباک که یکی از معدود گزینه‌های تصدی ریاست ارتش رژیم صهیونیستی است، ضمن تأکید بر این موضوع که کسانی که تصور می‌کنند نظام ایران در آستانه سرنگونی قرار دارد در حال خیالپردازی هستند، افزود: تهدید هسته‌ای ایران نه باید دست کم گرفته شود و نه بزرگنمایی شود.
 ارتش یمن گزینه‌های زیادی برای پاسخ به دشمن دارد
ایرنا / سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، گزینه‌های زیادی برای پاسخ به متجاوزان به یمن داریم.سرتیپ شرف لقمان افزود: ما در مرحله جدیدی از مقاومت قرار داریم و گزینه‌های ما برای پاسخ به دشمن زیاد است.وی گفت: عملیات پهپادها و نیز عملیات موشکی و دریایی ما اخیرا متناسب با جنایت‌های متجاوزان علیه مردم یمن افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *