خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۱۰

ولادت باسعادت حضرت امام موسی بن جعفر الکاظم (علیه‌السلام) را تبریک می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید
  • آیت الله استادی: حدیثی به عظمت حدیث غدیر وجود ندارد
  • آیت الله نمازی: نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه مانور قدرتمندانه سیاسی است
  • آیت الله خاتمی: رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت
  • آیت الله اعرافی: چهلمین سالگرد انقلاب با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۶/۱۰
*  انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی سراوان و هلاکت و زخمی شدن هفت تروریست در این عملیات خبر داد.
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ساعات اولیه بامداد جمعه ۹ شهریور یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی که از مرزهای کشور همجوار قصد نفوذ به داخل و ارتکاب اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی داشت، با هوشیاری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه و طی یک درگیری منهدم شد.
** همشهری ۹۷/۶/۱۰
*  سفر غیرمنتظره ظریف به ترکیه و پاکستان
وزیر امور خارجه به صورت غیرمنتظره به ترکیه رفت و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. او سپس برای دیدار با نخست وزیر جدید پاکستان عازم اسلام‌آباد شد. بنابر اعلام وزارت خارجه ایران، محمدجواد ظریف و عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره روابط دوجانبه و اقتصادی و مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.
** کیهان ۹۷/۶/۱۰
*  منافذ فساد را ببندید میدان را برای فعالان سالم اقتصادی باز کنید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت:
– مهم‌ترین وظیفه‌ ما به‌عنوان حکومت اسلامی، معیار و شاخص قرار دادن حکومت علوی است.
– در این یک‌سال کارهای خوبی در زمینه‌ رشد اقتصادی، انرژی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات انجام شده است که باید این‌گونه خدمات با بیان هنرمندانه به مردم گفته شود.
– حجم و کیفیت فعالیت و عملکرد مسئولان اقتصادی کشور باید به‌گونه‌ای باشد که شب و روز نشناسند و محور فعالیت‌ها هم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد که اساس آن تکیه بر تولید داخلی است.
– سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هم سنگرسازی دفاعی و توانمندسازی در مقابل دشمن است و هم، توانمندسازی برای حرکت رو به جلو. بنابراین اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید داخلی دارای جنبه‌های پدافندی و آفندی است.
– باز کردن میدان برای فعالان سالمِ اقتصادی و جوانان مبتکر و پرتلاش و برطرف کردن موانع و بهبود فضای کسب‌وکار و همچنین «بستن منافذ فساد و برخورد با مفسد» دو رکن مهم مدیریت اقتصادی کشور است.
– ارتباط و ادامه‌ مذاکره با اروپا ایراد ندارد اما باید ضمن ادامه‌ این کار، از آنها درباره‌‌ مسائلی نظیر برجام و یا اقتصاد، قطع امید کنید.
– برجام هدف نیست بلکه وسیله است و طبعاً اگر به نتیجه برسیم که با این وسیله، حفظ منافع ملی امکان‌پذیر نیست آن را کنار می‌گذاریم.
– مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت.
– جلسه‌ سئوال نمایندگان از رئیس جمهور نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران بود و خداوند به آقای رئیس‌جمهور و قوه‌ مقننه خیر بدهد که مشترکاً چنین نمایش اقتداری را نشان دادند.
*  رفتار متین نمایندگان و رئیس ‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران دولتمردان در نظام اسلامی را تابلوی نظام دانست و تصریح کرد: اگر آنها خوب عمل کنند، پای سبد نظام ریخته می‌شود و چنانچه بد عمل کنند پای سبد نظام ریخته می‌شود.
امام جمعه موقت تهران جلسه سؤال از رئیس‌جمهور را مورد‌اشاره قرار داد و با بیان اینکه این جلسه، نمایش زیبای مردمسالاری بود، تصریح کرد: آنچه در مجلس رخ داد، جدی بود و نمایشی نبود. نمایندگان واقعاً سؤال کردند و رئیس‌جمهور هم جدی وارد صحنه شد. هم متانت در گفتار نمایندگان و رفتارشان بود هم در گفتار و رفتار رئیس‌جمهور.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در پی دعوا بود و می‌خواست روز سه‌شنبه دعوای نمایندگان را شاهد باشد، تصریح کرد: رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور آنها را ناکام گذاشت.
*  دیوان لاهه با دریافت خواسته‌های پنج‌گانه ایران وارد شور شد
پس از چهار روز از آغاز بررسی شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، این دیوان اعلام کرد روند استماع اظهارات طرفین پایان یافته و حالا قضات وارد شور شده‌اند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «تصمیم دیوان درباره درخواست اعلام تدابیر موقت در یک نشست عمومی، که تاریخ آن در وقت مقتضی اعلام می‌شود، بیان خواهد شد.»
** شرق ۹۷/۶/۱۰
*  موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراه شد.
*  معاون وزیر خارجه انگلستان در تهران
آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس به تهران آمد تا با مقامات ایرانی درباره آینده توافق هسته‌ای گفتگو کند. این اولین سفر برت به ایران پس از خروج آمریکا از برجام است. معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که در آستانه سفرش به تهران منتشر شد، گفت: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام عمل می‌کند، ما نیز به آن متعهد می‌مانیم زیرا معتقدیم این توافق بهترین راه برای حصول اطمینان از آینده‌ای امن و امان برای منطقه است. برت در سفر خود موضوع دو تابعیتی‌های بازداشت شده در ایران را نیز مطرح خواهد کرد.
** ایران ۹۷/۶/۱۰
*  همه ملت ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب
نخواهند گذاشت که توطئه‌های دشمنان تحقق پیدا کند
رئیس جمهوری در دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب با اشاره به تحریم‌های امریکا گفت: در شرایط امروز راه حل سیاسی پیش روی ما نیست چرا که دولتی که تحریم‌ها را برخلاف همه مقررات بین‌المللی به ایران تحمیل کرده، به هیچ چیزی پایبند نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه هدف امریکایی‌ها بالاتر از فشار اقتصادی است و می‌خواهند یک بار دیگر به ایران برگردند و بر کشور مسلط شوند، خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مجدداً استقلال ایران را زیر پا بگذارند و بر مردم ایران آقایی کنند اما ملت ما هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد و این را با ایستادگی و مقاومت خود به جهان نشان خواهد داد.
رئیس جمهوری تأکید کرد: همه ملت ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب و با هدایت ایشان نخواهند گذاشت که توطئه‌های دشمنان تحقق پیدا کند.
*  وزیر ما جاسوس بود
روزنامه تایمز آف‌ اسرائیل با اشاره به گفته‌های اخیر وزیر اطلاعات ایران در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه «یک عضو کابینه دولت متخاصم را در اختیار گرفتیم»، مدعی شده «وزیر پیشین اسرائیلی که در سال جاری دستگیر و به جرم جاسوسی برای ایران محکوم شد، با وجود انکارهای اولیه در واقع مأمور ایران بوده است.» به نوشته این روزنامه، این اولین تأیید روابط با وزیر انرژی اسبق اسرائیل گونن سیگو است که در ماه مه دستگیر و از گینه استوایی به اسرائیل مسترد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۱۰
*  موافقت هیات دولت با امضای چندین موافقت‌نامه همکاری با کشور‌های ساحلی دریای خزر
هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری، با صدور مجوز برای پاراف و امضای موقت چندین موافقت‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با کشور‌های ساحلی دریای خزر موافقت کرد.
این موافقت‌نامه‌ها شامل موافقت‌نامه پروتکل همکاری و تعامل نهادهای مرزبانی در دریای خزر الحاقی به موافقت‌نامه امنیتی در دریای خزر ۲۰۱۰، موافقت‌نامه همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل، موافقت‌نامه همکاری تجاری اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر و موافقت‌نامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر است.
*  برنامه موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی‌های بی مورد و ناشی از برداشت‌های نادرست و از سر نا آگاهی برخی کشورها اعلام داشته است. بهرام قاسمی تصریح کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز به خوبی می‌دانند سیاست منطقه‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه‌ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش زا و بحران سازند ، نیست می‌توانند سیاست‌های خود را اصلاح کنند. در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
** وطن امروز ۹۷/۶/۱۰
*  هشدار سرلشکر باقری به کشورهای متخاصم درباره تنگه هرمز
سرلشکر محمد باقری در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، مسؤولان و مدیران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس با بیان اینکه «هیچ‌گاه از راهبردهای جدید دشمن غافل نشده و همواره آنها را رصد می‌کنیم»، تصریح کرد: به‌برکت آمادگی و توانمندی نیروی دریای سپاه، کشورهای متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین‌الملل رفتار کرده‌اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد.
** جوان ۹۷/۶/۱۰
*  آمریکا تلاش کرد دادگاه لاهه را به انحراف بکشاند
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران درباره سوءاستفاده وکیل آمریکا در دادگاه لاهه از سخنان وی گفت: طرف آمریکایی به جای پاسخ به انبوه ادله و استدلالات منطقی و حقوقی وکلای ایرانی به ارائه توجیهات غیرفنی و غیرمرتبط با پرونده مبادرت کرد و با تقطیع صحبت‌های مقامات ارشد کشورمان و اینجانب و نیز ارائه ترجمه‌ها و تفسیرهای نادرست، سعی کرد از پاسخگویی فرار کرده و دادگاه را به انحراف بکشد.
*  سرنوشت ملت را نمی‌توان معطل قول‌های دیگران کرد
علی لاریجانی در مراسم جشن دستیابی به تولید ۴۰ هزار تن ظرفیت نامی شرکت فولاد غرب آسیا ضمن تبریک عید سعید غدیر با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور اظهار داشت: تعلل در اجرای تصمیماتی که برای شکوفایی اقتصادی اتخاذ شده به ضرر کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون کشور‌های اروپایی قول‌هایی را در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و تولیدی به جمهوری اسلامی ایران داده‌اند و در این روز‌ها باید حرف‌های خود را روی کاغذ بیاورند تا ببینیم چند مردِ حلاج هستند. وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت فرمودند، نمی‌توانیم سرنوشت ملت را معطل قول‌های دیگران کنیم، باید فرض بر این باشد که اروپایی‌ها همکاری با ایران نخواهند داشت و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات کشور انجام دهیم البته مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید زمینه مذاکره با اروپایی‌ها را کور کنیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۱۰
*  ترامپ خود را برای استیضاح آماده می‌کند
دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا خود را برای استیضاح شدن آماده می‌کند.
«واشنگتن پست» گزارش داد که ترامپ به تازگی با تیم حقوقی خود احتمال استیضاح را بررسی کرده است.
واشنگتن پست اضافه کرد که «دونالد مک‌گان» مشاور کاخ‌سفید که ترامپ اعلام کرد در پاییز برکنار می‌شود،‌ با استفاده از احتمال استیضاح شدن، در تلاش بوده رفتار ناسنجیده ترامپ را کنترل کند.
*  پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بار دیگر تایید شد
آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای را تایید کرد.
بر اساس گزارش فصلی تازه آمانو مدیر کل آژانس، میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران از سقف تعیین‌شده در برجام تجاوز نکرده است. ضمنا ایران دسترسی‌های مورد درخواست آژانس را فراهم کرده، به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده و در حال اجرای تعهدات مرتبط با این توافق است.
** رسالت ۹۷/۶/۱۰
*  نصب نشان نصر به سینه امیر سرتیپ خلبان شاه‌صفی
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، را مفتخر به دریافت نشان نصر کردند.فرمانده معظم کل قوا، در راستای اجرای مأموریت‌های متعدد در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به پاس سال‌ها خدمت صادقانه، مخلصانه و شجاعانه این نیرو، نشان پر افتخار نصر را به امیر سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی اعطا فرمودند.
*  امیدواریم جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نتایج مثبتی برای مردم داشته باشد
آیت‌الله احمد جنتی در سخنان پیش از دستور جلسه هفتگی شورای نگهبان، با اشاره به برگزاری جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون اساسی از سوی نمایندگان برای انجام وظایف نظارتی مجلس را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که این جلسه نتایج مثبتی را برای مردم در پی داشته باشد.وی با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم یمن و سوریه، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر دست متجاوزان از این کشور کوتاه شود و مردم مظلوم این کشورها از ظلم دولت‌های استکباری در امان بمانند.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۱۰
*  تاکید ژاپن به پیگیری معافیت تحریم ایران
یکی از مقامات ارشد دولت ژاپن اظهار کرد: این کشور به پیگیری معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه واردات نفت ایران متعهد می‌ماند چرا که تامین ملزومات نفتی از ایران را برای امنیت این کشور در زمینه تجارت و انرژی مهم می‌داند. ریو مینامی، مدیرکل بخش نفت، گاز و منابع معدنی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اظهار کرد: موضع ژاپن حتی پس از دور دوم مذاکرات با دولت آمریکا همچنان محکم باقی می‌ماند.
*  روایت روسی از نشست سه جانبه ایران
دمیتری پسکوف که ۲۵ مرداد ماه خبر از برگزاری نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در کشورمان داده بود در جمع خبرنگاران تصریح کرد که سران تهران، مسکو و آنکارا هفتم ماه سپتامبر (روز جمعه هفته آینده) در تهران دیدار می‌کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه یادآور شد که سران ترکیه و روسیه در حاشیه این اجلاس، دیدار دوجانبه‌ای با هم خواهند داشت. تاس گزارش داده است که پیشتر ایران اعلام کرده بود که این نشست در تبریز برگزار خواهد شد.
** آرمان ۹۷/۶/۱۰
*  ادعای کمک مالی قطر به ایران
عضو کمیسیون مالی کنگره آمریکا طی سخنانی به نقش مشکوک قطر در تامین مالی دولت‌هایی مثل ایران اشاره کرده و تصریح کرد نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بانک‌های ایرانی عملیات تبادل ارزهای خارجی را از طریق بانک‌های ملی قطر انجام دهند، به‌ویژه آنکه رئیس جمهور ایران اخیرا بر حمایت کشورش از قطر، با هدف گسترش روابط مستحکم بین این دو، صحبت کرده و امیر قطر را به توسعه روابط با ایران فراخوانده است. این نماینده آمریکایی در مقاله‌ای که در فاکس نیوز منتشر شد، خاطر نشان کرد که قطر همچنان در حال حمایت مالی از تروریسم است و اینگونه اقدامات آن، موجب بی نتیجه ماندن تلاش‌های واشنگتن برای مهار فعالیت‌های تهران در خاورمیانه می‌شود.
*  محکومیت مدیرعامل مؤسسه ثامن به ۱۵ سال حبس
بر اساس رأی دادگاه کیفری یک، ابوالفضل میرعلی، مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. رأی صادره، حضوری محسوب شده و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است. رسیدگی به سه متهم پرونده ثامن‌الحجج در طول ۱۲ جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. متهم ردیف اول این پرونده تاکنون با قرار وثیقه چهار هزار میلیارد تومانی در زندان به سر می‌برده و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به قید وثیقه آزاد بودند.
** آفرینش ۹۷/۶/۱۰
*  تاکید اردوغان بر ادامه همکاری ترکیه با ایران و روسیه در موضوع سوریه
رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان طی سخنانی در مراسم بزرگداشت نود و ششمین سالگرد «پیروزی بزرگ» در کاخ بش‌تپه آنکارا گفته است «جهت جلوگیری از تکرار فاجعه حلب در ادلب، همکاری با ایران و روسیه را ادامه می‌دهیم».بر اساس این گزارش قرار است سومین نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه با محوریت موضوع سوریه، جمعه در تهران برگزار شود.
*  سوال این است که آیا ایران جان سالم به در می برد؟
بلومبرگ با اشاره به مصاحبه رییس جمهور آمریکا مدعی شد: حکومت ایران ممکن است به دلیل سیاست‌های دولت سقوط کند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری بلومبرگ در راستای سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا با بیان اینکه «وقتی که من به کاخ سفید آمدم درباره ایران این سوال مطرح بود که آن‌ها چه زمانی خاورمیانه را در تسلط خود میگیرند؟» ادعا کرد: حالا اما سوال این است که آیا جان سالم به در می برند؟! تفاوت زیادی از یک سال و نیم پیش تاکنون صورت گرفته است.
** قدس ۹۷/۶/۱۰
*  امسال ۹۵۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری ۹۵۰ هزار شغلی را که دولت قول داده است،‌محقق کنیم. انوشیروان محسنی بندپی افزود: در این راستا ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در مرحله اول پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط چهار بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، رفاه و پست بانک در اختیار متقاضیان روستایی قرار گرفت. وی همچنین اضافه کرد: یکی از اقدام‌های خوبی که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی از سال ۹۶ شروع شد، افزایش سه تا پنج برابری حقوق مستمری بگیران بود.
** خراسان ۹۷/۶/۱۰
*  فرانسه باز هم خواستار مذاکره موشکی، برجامی و منطقه‌ای شد!
وزیر خارجه فرانسه در اوج بی اعتمادی ایران به اروپا به دلیل وضعیت برجام، بار دیگر درخواست مذاکره درباره برنامه موشکی، نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی و همچنین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵را مطرح کرد. لودریان وزیر خارجه فرانسه که در جمع سفرای کشورش سخنرانی می‌کرد، گفت: برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم، اما ایران هم باید خواسته‌های ما را بشنود.
*  نتانیاهو ایران را تهدید اتمی کرد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بازدید از راکتور اتمی دیمونا در اظهاراتی معنادار گفت: «هر کشوری که ما را به نابودی تهدید کند، خودش را در معرض خطر مشابهی قرار می‌دهد.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درسخنانی که نشان دهنده منطق زورمدارانه این رژیم است تاکید کرد: در خاورمیانه و بیشتر نقاط جهان، یک حقیقت ساده وجود دارد؛ جایی برای ضعیفان نیست. ضعیفان نابود می‌شوند، قتل عام و از صفحه تاریخ حذف می‌شوند. قدرتمندان زنده می‌مانند، به قدرتمندان احترام می‌گذارند، با قدرتمندان پیمان می‌بندند و در آخر با قدرتمندان به صلح می‌رسند.
** اعتماد ۹۷/۶/۱۰
*  به خطر افتادن تمامیت ارضی را تحمل نخواهیم کرد
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: امروز دشمن عزم خود را جزم کرده تا با اعمال تحریم‌ها، فشارهای بی‌سابقه‌ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا بگذارد که البته پس از پیروزی انقلاب همیشه این نوع فشارها و توطئه‌ها علیه کشورمان بوده است.
فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌(ص) گفت: کشور ایران به هیچ عنوان دنبال جنگ‌افروزی نیست اما هرگونه به خطر افتادن تمامیت ارضی خود را تحمل نخواهد کرد و متجاوزین پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد.
** سازندگی ۹۷/۶/۱۰
*  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه: اگر هدف حفظ برجام است، آن وقت هیچ گریزی از این نیست که تعهد عادی‌سازی روابط اقتصادی ایران عملی شود و نه اینکه خواسته‌های نامربوط مطرح شود. اینکه ایران تنها کشوری باشد که هنوز تعهدات برجامی خود را در عمل و نه تنها در حرف اجرا می‌کند تنها گزینه ایران نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وظیفه علما، بالا بردن دانش و ارتقاء اخلاق جامعه است
حوزه/ آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه ایران اسلامی را از انحرافات نجات داده است، خاطرنشان ساختند: مدیریت حوزه‌های علمیه باید خدمات و آثار شخصیت‌های بزرگی که در این حوزه تربیت شده و کتاب‌های مفیدی که تألیف گشته را منعکس نماید.این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: وظیفه علما و روحانیت، بالابردن فکر و دانش انسان‌ها و ارتقاء مباحث اخلاقی جامعه می‌باشد.وی با اشاره به دو مسئولیت حوزویان، بیان داشتند: تعلیم و تهذیب دو مسئولیت بزرگ حوزویان نسبت به جامعه بوده تا شاهد ارتقاء فکری و اخلاقی مردم باشیم.
حدیثی به عظمت حدیث غدیر وجود ندارد
رسا/آیت الله استادی در مراسم جشن عید غدیر در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ، با اشاره به اعتقاد مسلمانان نسبت به قضیه غدیر با تأکید بر این‌که شاید حدیثی به عظمت حدیث غدیر وجود نداشته باشد، گفت: دلیل این سخن این است که رسول گرامی اسلام در هیچ جمعیتی به عظمت جمعیت غدیر صحبت نکرد‌ه‌اند. مسأله غدیر در تاریخ ثبت شده است و هیچ مورخی اعم از شیعیان و اهل‌سنت و غیرمسلمانان منکر این مسأله نیستند و مورد قبول همه است.
نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه مانور قدرتمندانه سیاسی است
رسا/آیت الله نمازی سؤال قوه مقننه از قوه مجریه و هیات دولت را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: نظارت قوه مقننه بر قوه مجریه در حقیقت یک مانور قدرتمندانه سیاسی است.عضو جامعه مدرسین افزود: در قانون اساسی نظارت برحسن اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بر عهده مجلس است و مجلس قوانینی را تصویب و به دولت ابلاغ می کندکه باید برای اجرای صحیح قانون نظارت داشته باشد.وی در ادامه نظارت بر اجرای قوانین از سوی مجلس را لازمه تکامل جامعه دانست و با بیان اینکه نظارت یکی از مباحث حقوقی و اجتماعی در اسلام است اظهار داشت: همانگونه که مومنین در امر به معروف و نهی از منکر نسبت به یکدیگر وظیفه دارند تا در صورت ترک معروف تذکر دهند و یا اگر منکری انجام شد مومنین وظیفه نهی دارند.
چهلمین سالگرد انقلاب با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد
رسا/ آیت الله اعرافی با بیان این که چهلمین سالگرد انقلاب، با شکوه بیشتر و بزرگتر برگزار خواهد شد، گفت: ملت ایران بر مشکلات فائق می‌آید و دشمنان طعم تلخ شکست را بار دیگر خواهند چشید. وی همچنین با بیان این که اقدامات در حوزه صنعت دفاعی به ویژه در بخش موشکی و هواپیما قابل تقدیر است، افزود: برای این که در برابر دشمن بایستیم و از مشکلات مهمی که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای ملت ایران به وجود آوردند عبور کنیم نیازمند این هستیم که اقتدار کشور تقویت شده و قدرت دفاعی مستحکم شود.
تلاش وزیر دفاع فرانسه برای پاک کردن خون مردم یمن از دستان الیزه
مهر/در حالی که عربستان سعودی با استفاده از تسلیحات دریافتی از کشورهای غربی حملات خود به مردم بی دفاع یمن را ادامه می‌دهد، وزیر دفاع فرانسه مدعی شد که تسلیحات صادر شده از این کشور به ریاض در جنگ یمن مورد استفاده قرار نگرفته اند.وزیر دفاع فرانسه در حالی که مدعی بود از شرایط یمن «خشمگین» است گفت: تسلیحاتی که فرانسه به عربستان سعودی و امارات فروخته در حمله به غیر نظامیان یمنی به کار نرفته است.پارلی در مراسمی در دانشگاه علوم سیاسی پاریس گفت: «من کاملا آگاهم که شرایط انسانی در یمن فاجعه بار است. من هم مانند شما خشمگینم».
سفارت آمریکا در بغداد منبع تروریسم است
فارس/ صدها نفر از مردم عراق جمعه (۹ شهریور) در تظاهرات ضد آمریکایی که در شهر بغداد، پایتخت این کشور برگزار شده بود، شرکت کردند.این تظاهرات در میدان «الفردوس» بغداد برگزار شد و افراد شرکت کننده در آن، از آمریکا خواستند به مداخله خود در امور داخلی عراق پایان دهد.معترضان عراقی طی این تظاهرات، اعلام کردند که «سفارت آمریکا در بغداد منبعی برای تروریسم در عراق تبدیل شده است».
نقش منطقه‌ای ایران دغدغه جدی ماست
تسنیم/رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تلاش این اتحادیه برای حفظ برجام ادامه دارد و اینکه دوازدهمین گزارش آژانس اتمی در تأیید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای در برجام خبر خوبی برای آنهاست.فدریکا موگرینی، پس از پایان نشست غیررسمی دوروزه وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما نشستی در سطح وزرا در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه خواهیم داشت. دینامیک‌های منطقه‌ای برای صلح در سوریه مهم هستند و ما در این زمینه، درباره نقش منطقه‌ای ایران که دغدغه‌ای جدی برای همه ماست، گفتگو کردیم، و نیاز به پرداختن به این موضوع است. تقریباً درباره این موضوع مفصل بحث کردیم.
روسیه شواهد محکمی درباره حملات شیمیایی تحریک‌آمیز در سوریه به سازمان ملل داده است
تسنیم/ لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ترجیح می‌دهد به‌جای صحبت در مورد خطرات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، به خطرات اقدامات تحریک‌آمیزی اشاره کند که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، قصد محکوم کردن دولت سوریه را دارند.لاوروف گفت بدون هیچ شکی چنین اقدامات تحریک‌آمیزی در سوریه در جریان است، و مسکو “شواهد متقنی” را که از منابع مختلف به دست آورده است، به سازمان ملل متحد و به لاهه که میزبان مقر سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی است، ارائه کرده است.
آمریکا لیستی از اهداف برای حمله احتمالی‌اش به سوریه تهیه کرده است
ایسنا/ شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، کارشناسان اطلاعاتی و جاسوسان نظامی در آمریکا لیستی از اهداف احتمالی را تهیه کرده‌اند که گفته می‌شود در حمله جدید آمریکا به سوریه مورد هدف قرار خواهند گرفت.در این گزارش آمده است، آمریکا حملاتی را به این اهداف در صورت صدور “دستور مناسب” توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان واکنش به اجرای “حمله شیمیایی با مواد سمی از سوی نیروهای دولت سوریه” خواهد داشت.مسؤولان در بخش دفاعی آمریکا مدعی‌اند، نیروهای دولت سوریه طی هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از هلی‌کوپترهای جنگی را به سمت ادلب روانه کرده‌اند و آمریکا نگران استفاده از آنها در نهایت به منظور انجام حمله شیمیایی دیگر با استفاده از بمب‌های حاوی گاز کلر هستند.
لبنان با تحریم اقتصادی علیه ملت‌ها مخالف است
ایرنا/ رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر مخالفت کشورش با تحریم اقتصادی و مجازات دسته جمعی علیه ملت ها، نقش ایران در حمایت از ملت‌ها مقابل اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را یادآور شد. نبیه بری تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند باعث قطع رابطه لبنان و سوریه یا قرار دادن آن در حالت جمود باشد.وی همچنین گفت که موضوع آوارگان سوری در لبنان نیاز به راه حل سیاسی پس از تشکیل دولت جدید دارد و دو طرف هم باید در این زمینه گفت و گو کنند.
بری همچنین با هشدار نسبت به آمادگی آمریکا برای حمله احتمالی به سوریه تاکید کرد که این تجاوز هرگز نخواهد توانست وضعیت را به گذشته بازگرداند.
رزمایش سراسری «سپاهیان حضرت محمد رسول الله۲» برگزار می‌شود
فارس/ رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج «سپاهیان حضرت محمد رسول الله۲»، با بیان اینکه بنا شد در چهلمین سال انقلاب «بسیج» یک کار فوق العاده و نو انجام دهد، اظهار داشت: عملیات بزرگ بسیج از دیروز آغاز شده و مرحله اول آن تا ۲۹ شهریور ادامه می‌یابد و مرحله دوم هم در هفته دفاع مقدس انجام می‌گیرد. سردار غیب پرور به اهداف این رزمایش اشاره کرد و گفت: اهداف این کار بزرگ کشوری، امید بخشی مردمی و‌ مایوس سازی دشمن و‌اعلام تعامل با همه دستگاه‌هایی است که خواستار همکاری با بسیج هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *