خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۰۷

عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت مبارک باد

  • آرایش جنگی بی سابقه روسیه و سوریه ترامپ را از حمله به دمشق منصرف کرد
  • با حکم رهبر معظم انقلاب اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شدند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: آیات امامت جزء برنامه درسی طلاب قرار گیرد
  • آیت الله کعبی: تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی رسالت آموزش و پرورش است
  • سخنگوی جنبش انصارالله یمن: طوری امارات را بزنیم که نشود تکذیب کرد

 

** جام جم ۹۷/۶/۷
*  رسیدگی به۲۲۲ پرونده قاچاق سازمان یافته
در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص ریشه‌های قاچاق کالا و ارز قرائت شد. پس از قرائت این گزارش علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۲۲۲ پرونده به عنوان پرونده‌های مربوط به قاچاق سازمان یافته به محاکم تحویل داده شد که ۱۱ هزار میلیارد تومان حاصل این احکام بود تاکنون هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و بقیه تا پایان سال واریز می‌شود، درباره جرایم سازمان یافته ۵۵۵ متهم که قاچاقچی اصلی بودند و اقتصاد را مختل می‌کردند، دستگیر شدند و در اختیار محاکم قرار گرفتند.
*  لطمه ارزی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۹ متهم به کشور
کیفرخواست ۱۹ نفر از متهمان ارزی در جلسه دیروز دادگاه اخلالگران اقتصادی از سوی نماینده دادستان قرائت شد. قاضی زرگر در جلسه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب گفت: ۱۹ متهمی که قرار است امروز پرونده آنها رسیدگی شود با شگردهایی که خارج از عرف بوده فعالیت داشتند که ارزش ریالی فعالیت‌های آنها موجب لطمه ارزی به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان به کشور شده است.
** همشهری ۹۷/۶/۷
*  پرداخت ۳۸ میلیارد از مطالبات صندوق ذخیره
براساس آمارهای صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران بخشی از مطالبات سپرده‌گذاران صندوق‌دار دوره مدیریتی اخیر تسویه شده است.
براساس گزارش صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، به رغم تعلل برخی سازمانها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران در واریز سهم صندوق و طلب۲۵ میلیارد تومانی موسسه صندوق دخیره از آنها، آمارها نشان می‌دهد از ابتدای بهمن ۱۳۹۶ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان از دیون صندوق به بازنشستگان و سپرده‌گذاران پرداخت شده است.
*  نشست آلمان و فرانسه درباره دور زدن تحریم ایران
وزرای دارایی فرانسه و آلمان امروز در پاریس برای پیدا کردن راهی برای ارتباط مالی مستقیم با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا دیدار می‌کنند.
برونو لومار و اولاف شولتز در حالی امروز با هم ملاقات می‌کنند که دو کشور در دو روز گذشته آشکارا درباره لزوم استقلال اروپا در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه چند کشور از جمله ایران صحبت کرده‌اند.
** کیهان ۹۷/۶/۷
*  سفیر ایران با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد
«فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق با «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد گفت‌وگو کرد.
بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق، در این دیدار دو طرف درباره تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه و تحولات سیاسی در منطقه و عراق رایزنی کردند.
*  اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شدند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی را منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بدینوسیله حضرات حجج اسلام سید مهدی خاموشی، محمد قمی، احمد واعظی، محمدحسین روحانی نژاد و محمدرضا فلاح را براساس ماده ۸ و ۹ اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اعضای هیأت امنای آن سازمان منصوب می‌کنم.
لازم است آقایان محترم در چارچوب وظایف آمده در اساسنامه و با جهت‌گیری‌های مذکور در حکم رئیس‌سازمان اقدامات مقتضی را مجدّانه دنبال نمایند.
*  آرایش جنگی بی سابقه روسیه و سوریه ترامپ را از حمله به دمشق منصرف کرد
آماده‌باش کامل نیروی دریایی روسیه و ارتش سوریه برای مقابله با حمله مشترک آمریکا، انگلیس و فرانسه به دمشق گویا دونالد ترامپ را از انجام این حمله منصرف کرده است. سامانه‌های موشکی «اس-۷۵)، «بیتشورا»، «پانتسیر» و «بوک» ارتش سوریه،‌ هر لحظه آماده هستند تا به حملات هوایی آمریکا واکنش نشان دهند.
** شرق ۹۷/۶/۷
*  واکنش وزیر خارجه آمریکا به دریادار تنگسیری
وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی تنگه هرمز را یک گذرگاه جهانی عنوان کرد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به سخنان علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران کنترل تنگه هرمز را در دست ندارد، توییت کرد : تنگه (هرمز) یک گذرگاه جهانی است. آمریکا به همکاری با شرکایش برای اطمینان از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در گذرگاه‌های جهانی ادامه خواهد داد.
دریادار تنگسیری گفته بود: از منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز دفاع کرده و مشکلی که دشمن بتواند در این منطقه ایجاد کند نداریم. خلیج فارس خانه ماست و می‌توانیم با کمک کشورهای همسایه امنیت آن را تامین کنیم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه از جمله آمریکا وجود ندارد.
*  امارات و عربستان مسئول جرائم جنگی یمن
سه کارشناس نهاد عالی حقوق بشری سازمان ملل تاکید دارند، دولت‌های یمن، امارات و عربستان احتمالا مسئول جرایم جنگی شامل تجاوز، شکنجه، ناپدید شدن و محرومیت از حق زندگی در یمن طی سه و نیم سال جنگ هستند.
این کارشناسان در اولین گزارش خودشان برای این شورای حقوق بشری همچنین به احتمال “ارتکاب جرایمی” توسط نیروهای حوثی در یمن اشاره کردند که با ائتلاف تحت امر عربستان و دولت یمن از مارس ۲۰۱۵ می‌جنگند.
این کارشناسان همچنین مدارکی از حملات هوایی ائتلاف سعودی‌ها طی سال گذشته جمع‌آوری کردند.
** ایران ۹۷/۶/۷
*  با فرهنگ انقلاب قادر به عبور کم‌ هزینه‌تر از مقطع فعلی هستیم
رئیس جمهوری روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و نیز میلاد با سعادت حضرت امام‌هادی(ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر علاوه بر مدیریت و مبارزات انقلابی، الگوی ماندگار رعایت اخلاق و فرهنگ در عرصه مدیریتی هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه نهضت اسلامی برآمده از تحولات فرهنگی در حوزه، دانشگاه، بازار و سطوح مختلف جامعه بود، تأکید کرد: امروز هم که دشمنان انقلاب اسلامی همزمان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را علیه نظام و مردم سازماندهی کرده‌اند، قادر خواهیم بود با تأسی به همان فرهنگ انقلابی، ضمن ارتقای آگاهی، امید و مشارکت مردم، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقطع سخت فعلی عبور کنیم.
*  بقایی ۱۱ شهریور محاکمه می‌شود
حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم که از ۲۲ اسفند ۹۶ و به دلیل محکومیت به مجازات جرایمی همچون اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در حبس به سر می‌برد، یکشنبه ۱۱ شهریور محاکمه خواهد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۷
*  دومین جلسه دادگاه لاهه با تکرار اتهامات آمریکا علیه ایران پایان یافت
دومین روز دور نخست استماع شفاهی شکایت ایران از آمریکا در دیوان دادگستری بین المللی مستقر در لاهه هلند با تکرار اتهام‌های هسته‌ای و موشکی آمریکا علیه ایران و توجیه خروج این کشور از برجام و از سرگیری تحریم‌ها پایان یافت.
در این جلسه و در نخستین فرصت دفاع سه ساعته آمریکا، جنیفر نیوستد رئیس و دیگر اعضای هیأت آمریکایی دفاعیات خود را مطرح کرده و به توجیه فنی و حقوقی اقدام‌های واشنگتن و ادعای عدم صلاحیت دیوان لاهه برای بررسی شکایت ایران پرداختند.
** وطن امروز ۹۷/۶/۷
*  همکاری نظامی ایران با دولت سوریه کاملا مشروع است
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: همکاری نظامی ایران با دولت سوریه، کاملا مشروع و حضور ما در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور بوده است. سیدکمال خرازی در دیدار هیاتی از بنیاد آلمانی برگهوف به موضوع سوریه پرداخت و اظهار داشت: روند آستانه در کاهش بحران سوریه موثر بوده است و همه باید از این روند و مذاکرات حمایت کنند. وی تصریح کرد: حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عرب منطقه از گروه‌های تروریستی در سوریه و سکوت اروپا از این وضع، عامل اصلی بحران در سوریه بوده است.
*  بازدید وزیر دفاع از روند پاکسازی شهر حلب
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در آخرین برنامه‌ خود در سفر به سوریه با حضور در منطقه حلب، به همراه جمعی از فرماندهان مقاومت از روند پاکسازی شهر از دست متجاوزان و تروریست‌ها بازدید کرد.
امیر حاتمی در این بازدید ضمن دیدار و گفت‌وگو با ‌فرماندهان محور مقاومت، در جریان آخرین شرایط امنیتی و استقرار صلح و ثبات در شهر حلب قرار گرفت.
** جوان ۹۷/۶/۷
*  تشکیل کمیته بررسی پاسخ‌های رئیس جمهور
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور درباره پاسخ‌های دیروز رئیس جمهور در صحن علنی پارلمان گفت: وکلای ملت با ضریب درصد بالا از چهار سؤال رئیس جمهور قانع نشدند که این نشان از عدم رضایت آن‌ها دارد. وی ادامه داد: یک کمیته از سوی نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس جمهور و همچنین حقوقدانان داخل مجلس تشکیل خواهد شد تا موارد مطرح شده از سوی رئیس جمهور را با قوانین جاری تطبیق دهد. رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر این کمیته تشخیص دهد که دولت خلاف قانون عمل کرده است، مواردی را که وکلای ملت از آن‌ها قانع نشده‌اند به قوه قضائیه ارجاع خواهند داد.
*  طوری امارات را بزنیم که نشود تکذیب کرد
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: پس از آنکه حقایق مربوط به آنچه در فرودگاه ابوظبی در پی حمله پهپاد صماد ۳ مشخص شد و حاکمیت امارات تلاش کرد آن را تصادفی نشان دهد، این کشور به زودی خود را با واقعیاتی روبه‌رو خواهد دید که تکذیب و مغلطه درباره آن‌ها برایش دشوار خواهد بود. شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن در تماس تلفنی با شبکه ماهواره‌ای المسیره ضمن تأکید بر اینکه موشک‌ها و پهپاد‌های این ارتش می‌توانند با وجود تدابیر و اقدامات امارات به اهداف خود در این کشور برسند، بار دیگر از سرمایه‌گذاران خواست از امارات خارج شوند.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۷
*  گفت‌وگوی وزیر خارجه انگلیس با ظریف درباره ” زاغری”
یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد: وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه با محمدجواد ظریف درباره نازنین زاغری گفت‌وگو کرده است.
ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری اعلام کرده است که جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس به نازنین زاغری بیشتر از وظایفش به عنوان وزیر امور خارجه اهمیت می‌دهد. هانت خود اعلام کرد که روز جمعه با محمدجواد ظریف صحبت کرده است اما صحبت‌هایش کافی نبوده‌ است. وی با انتشار توئیتی اعلام کرد که برای آزادی زاغری به تلاشش ادامه خواهد داد.
*  استیضاح وزیر صنعت تقدیم هیات رئیسه شد
یک عضو هیات رئیسه مجلس از ارائه طرح استیضاح محمد شریعت‌مداری وزیر صنعت و معدن و تجارت به هیات رئیسه مجلس خبر داد.
احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد:‌ دو گروه از نمایندگان دو طرح جداگانه استیضاح وزیر صنعت را به هیات رئیسه ارائه کردند. یک گروه شامل ۱۰ نماینده و گروه دیگر شامل حدود ۵۰ نماینده است که هیات رئیسه در نهایت تقاضای آنها را تجمیع می‌کند.
** رسالت ۹۷/۶/۷
*  آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰۰ پروژه گازرسانی
در آغازین روزهای دومین سال کاری دولت دوازدهم و همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری و عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰۰ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی گاز ایران آغاز شد. حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، گفت: همزمان با هفته دولت، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۵ شهر و ۱۹۰۰ روستا در اقصی نقاط کشور با هزینه ای بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
*  اروپا با تلاش برای نجات برجام در حال مسموم کردن روابط با ترامپ است
تارنمای واشنگتن فری بیکن در گزارشی به بررسی روند مقابله اروپا با تحریم های آمریکا علیه ایران پرداخت.در این گزارش آمده است که مقامات ایرانی و همتایان اروپایی آنها در تلاش برای نجات توافق هسته ای هستند این در حالی است که ایران در حال حاضر با بحران اقتصادی سختی مواجه است.چندین مقام آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفته اند که اروپا با اقدامات خود برای نجات برجام در حال مسموم کردن روابط خود با دولت ترامپ است.مقامات آمریکایی در کنگره و دولت ترامپ به دقت در حال ارزیابی موقعیت بوده و اعلام کرده اند که به اروپا اجازه نخواهند داد تا مانع از تحریم‌های جدید آمریکا شود.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۷
*  واکنش وزیر کشور به شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی
روح‌الله‌ جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در توئیت خود نوشت: وزیر کشور شایعه‌ سوءاستفاده‌ زائران عراقی از زنان ایرانی را تکذیب کرده و خواستار برخورد قاطع قضایی با عاملان نشر این مطالب اختلاف برانگیز و خلاف واقع شد.
جمعه‌ای نوشت: هشدار! پس از عدم موفقیت دشمنان ملت ایران در بلواسازی، این‌بار دشمنان فتنه‌گر و اختلاف‌افکن، با پخش شایعاتی در صدد تفرقه‌ میان دو ملت برادر و همسان ایران و عراق هستند. هیچ گزارش رسمی و مستندی درباره شایعاتی مبنی‌بر تعرض به زنان ایرانی وجود ندارد. باید مراقب شیطنت تفرقه‌افکنان بود.
*  پیشنهاد جدید ریاض به دمشق
یک روزنامه لبنانی از تماس تلفنی رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی با رئیس امنیت ملی سوریه خبر داد که طی آن طرف سعودی پیشنهاد مشارکت در بازسازی سوریه به شرط قطع روابط دمشق با تهران را مطرح کرده است.
** آرمان ۹۷/۶/۷
*  از صفر تا صد یک جت را خودمان می‌سازیم
امیر سرتیپ محمد حسین دادرس در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ارتش جایگاهش در اقتدار نیروهای مسلح چیست، گفت: نیروهای مسلح تحت هدایت مقام معظم رهبری و هردو دست‌های توانایی برای نظام هستند، ما امروز هم تجهیزات نظامی داریم هم آنها را می‌سازیم و هم توان به روزرسانی آنها را در اختیار داریم. وی با اشاره به ساخت نخستین جنگنده ایرانی در روزهای اخیر، اظهار کرد: این موفقیت‌مان را به رهبری تبریک می‌گویم که می‌توانیم از صفر تا صد یک جت را خودمان بسازیم که با نمونه‌های خارجی هم قابل مقایسه نیست چرا که بسیار از آنها به روزتر است و قطعاً رصد تهدیدات خارجی ما را به اینجا رسانده که بتوانیم تجهیزات نظامی را خودمان بسازیم.
*  شرایط کنونی نیازمند قیام ملی علیه فشارهای اقتصادی آمریکاست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط کنونی کشور نیازمند قیام ملی از سوی مردم علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکاست. محسن رضایی خاطرنشان کرد: این نخستین بار نیست که مردم با زورگویی آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند بلکه طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب، علیه ایران توطئه کرده و این سومین موج توطئه است و مردم همواره در عرصه‌های مختلف همانند هشت سال جنگ تحمیلی به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد. رضایی بیان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اقتصاد ایران ضعیف است و آنان قوی هستند پس با محاصره اقتصادی و تجارت شروع کردند و قصد دارند تا آبان ماه امسال، آخرین فشارها را به ملت ایران وارد کنند. بزرگترین مشکل آمریکا این است که ملت ایران را نمی‎شناسد.
** آفرینش ۹۷/۶/۷
*  انگلیس درصدد اجتناب از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران
روزنامه تایمز گزارش داد که مقام‌های انگلیس باهدف حفظ برجام، درصدد پیدا کردن راهکارهایی برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برآمده‌اند. مقام‌های وزارت خارجه و دارایی انگلیس با همتایان ژاپنی خود دیدار کرده تا در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران رایزنی کنند. یک مقام دولتی انگلیس به نشریه تایمز اعلام کرده است که لندن نیز برای واردات نفت، مسائل بانکی و بیمه به دنبال رهیافت‌های مشابهی می‌گردد.
*  ایران نمی‌تواند تنگه هرمز یا باب‌المندب را ببندد
مشاور انرژی عربستان در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه که گفته بود ایران کنترل کامل تنگه هرمز را در دست دارد، گفت: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، احتمال دارد شورای امنیت سازمان ملل مجوز اقدام نظامی را صادر کند. این مقام عربستانی اظهار کرد، ایران نمی‌تواند تنگه هرمز یا باب‌المندب را به طور کامل یا جزئی ببندد. وی افزود: توقف کامل صادرات ایران با تحریم‌های فعلی محتمل نیست. ایران پیشتر تهدید کرده بود که در واکنش به هرگونه اقدام خصومت‌آمیز از سوی آمریکا، تنگه هرمز را خواهد بست و مسیر اصلی حمل‌ونقل نفت را مسدود خواهد کرد.
** قدس ۹۷/۶/۷
*  دیدار مراجع عظام تقلید با تولیت آستان قدس رضوی
همزمان با دهه ولایت تعدادی از مراجع عظام تقلید با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.
همزمان با دهه ولایت مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و علوی گرگانی ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کردند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این دیدار‌ها به ارائه گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی در راستای خدمت به زائران، تحقق منشور هفتگانه مقام معظم رهبری، رسیدگی و کمک به نیازمندان و محرومان و تسهیل در امر زیارت را از جمله اولویت‌های کاری آستان قدس رضوی معرفی کرد.
مراجع عظام تقلید نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، توجه به قشر مستضعف، رسیدگی به محرومان، تسهیل در امر زیارت زائرانی که بضاعت مالی برای تشرف به مشهد مقدس را ندارند و همچنین ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه تأکید کردند.
** خراسان ۹۷/۶/۷
*  جوسازی رئیس گروه اقدام ایران در اولین سخنرانی
«برایان هوک» رئیس گروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا دیروز در کنار «نیکی هیلی» نماینده این کشور در سازمان ملل، مهمان «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف. دی. دی.) بود. برایان هوک به عادت مقام‌های آمریکایی، به دخالت در امور داخلی ایران پرداخت و ضمن بی‌احترامی به نیروهای امنیتی ایران، از برخورد با زنان بدحجاب انتقاد کرد. هوک مدعی شد: «ماهیت انقلابی و سرکوبگر رژیم ایران و ابراز این جهان‌بینی انقلابی در داخل و خارج از مرزهای ایران، دلیل تصمیم دولت ترامپ برای اتخاذ راهبردی جدید در قبال ایران است.»
*  حکم پرونده دختر وزیر سابق صادر شد
حکم پرونده تعزیراتی دختر یکی از وزیران دولت یازدهم صادر و اجرا شد. سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات درباره آخرین وضعیت پرونده انبار احتکار دارو در استان البرز که متعلق به یکی از بستگان وزیر دولت یازدهم است، گفت: این فرد دو پرونده داشته است. برای پرونده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی حکم صادر و اجرا و تمامی داروهای انبار این خانم با هزینه شخصی معدوم شده است. پرونده پنج میلیاردی این فرد که مربوط به قاچاق دارو است مفتوح بوده و به دلیل این که در صلاحیت تعزیرات نبود به دادسرای استان البرز ارجاع داده شده است.پیشتر روزنامه شرق گزارشی درباره احتکار دارو منتشر کردکه دختر نعمت زاده وزیر سابق صنعت به آن واکنش نشان داده بود.
** اعتماد ۹۷/۶/۷
*  به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می‌کنیم
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: کشورش قصد دارد به شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند، کمک کند. هایکو ماس گفت که اولویت آلمان بر ایجاد کانال‌های مالی با ایران است. اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های امریکا را ارایه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آیات امامت جزء برنامه درسی طلاب قرار گیرد
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به آیه تبلیغ راز موفقیت علمای شیعه را توجه به مسأله امامت خواند و گفت: ضرورت دارد که آموزش آیات مربوط به امامت در برنامه درسی طلاب قرار گیرد. عضو جامعه مدرسین در ادامه با بیان این که حوزه علمیه در حدیث ثقلین ریشه دارد وانقلاب اسلامی سبب شکوفایی بیشتر حوزه‌های علمیه شده است اظهار داشت: حوزه علمیه برای آن جهت پایه ریزی شد تا به دستور پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین، یعنی تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) عمل شود؛ به عبارت دیگر عمل به قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) دو رکن حوزه علمیه است.
تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی رسالت آموزش و پرورش است
مهر/آیت الله کعبی اظهار کرد: تربیت نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی رسالت آموزش و پرورش است و برای این مهم باید شش شاخصه را درون خود برنامه ریزی و عملیاتی کند. عضو جامعه مدرسین افزود: «رشد سطح عقلانیت»، «بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی»، «بستر سازی برای پیشبرد دانش تربیت، ارتقا، خلاقیت و نوآوری آن»، «رشد و توسعه ایمان اجتماعی و توجه به مساله توحید، معاد و تقویت روحیه پرستش الهی»، «مهارت افزایی و تقویت مهارت‌های زندگی، اجتماعی و فرهنگی»، «ارتقای سطح اخلاقی جامعه» از جمله شاخصه‌هایی است که باید در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی جامع عملیاتی گردد.
سفر هیأت آمریکایی به دمشق
مهر/خبرگزاری «رویترز» گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌های منطقه‌ای درباره سفر یک هیأت امنیتی آمریکا به دمشق را تایید کرد و به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که واشنگتن کانال‌هایی برای تماس با دمشق دارد. هیأت آمریکایی در این سفر به دمشق پیشنهاد داده در صورت خروج مستشاران نظامی ایران از سوریه، نیروهای آمریکایی هم سوریه را ترک کنند.
سفر هیأت عراقی به آمریکا برای معافیت از تحریم ایران
مهر/در پی برقراری مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور با اعزام هیأتی به آمریکا درصدد است تا با مقامات واشنگتن بر سر انجام معاملات مالی با ایران به توافق برسد.این نخستین اظهارات یک مقام رسمی عراق از زمان انتشار گزارش هفته گذشته رویترز در خصوص تمایل بغداد به دریافت معافیت از برخی تحریمهای ایران است.
گزارش سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود
مهر/در جلسه علنی امروز مجلس نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری اظهار داشت: تخلفاتی در اداره کشور رخ داده است که نتیجه آن، رأی ۲۰۰ نماینده در مورد استنکاف رئیس‌جمهور از اجرای قوانین بود.حاجی‌دلیگانی ادامه داد: رئیس‌جمهور از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه پنجم توسعه، قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و قانون حمایت از تولید ملی استنکاف کرده است.در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در عناوین سؤال و گزارش‌ها، استنکاف از قانون نوشته می‌شد، حرف شما درست بود، اما این بحث نبوده است.وی اظهار داشت: اگر سؤال از رئیس‌جمهور تحت عنوان استنکاف از قانون و نقض قانون بود، ارسال به قوه‌قضائیه انجام می‌شد؛ وگرنه امکان‌پذیر نیست.
سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان شد
مهر/ سازمان عفو بین الملل خواستار تحریم تسلیحاتی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها در یمن شد. لین معلوف، مسئول خاورمیانه‌ای عفو بین‌الملل در واکنش به گزارش گروه کارشناسی سازمان ملل در مورد یمن خواستار تحریم تسلیحاتی ائتلاف تحت رهبری سعودی شده است.
تائید جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران
فارس/ وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی تیتر امشب که شامگاه سه شنبه از شبکه خبر پخش شد، اظهار کرد: وزارت اطلاعات برای مردم و حافظ امنیت مردم است و با همراهی مردم توانسته مسئولیت خود را انجام دهد. حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.وی افزود: ما در شهریور ماه یک عضو داعش را در جنوب کشور دستگیر کردیم و در شمال غرب هم به گروه‌های تروریستی ضربه وارد کردیم.
تصمیمات اشتباه دولت باعث بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است
تسنیم /رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مجلس فقط از تصمیمات اشتباه اقتصادی دفاع کرد گفت: رئیس جمهور باید می‌پذیرفت که تصمیمات اشتباه دولت باعث بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است.پورابراهیمی با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس اظهارداشت: پیام این جلسه این بود که مجلس نسبت به مشکلات اقتصادی کشور بی‌تفاوت نیست و مجلس در پیگیری مشکلات اقتصادی مردم هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد.
مردم آمریکا خواستار استیضاح ترامپ هستند
تسنیم/ بر اساس نتایج یک آمار، تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها خواستار آغاز روند استیضاح رئیس جمهور این کشور هستند.پایگاه خبری کنگره آمریکا نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن ۴۴ درصد از شرکت کنندگان در آن از کنگره خواسته بودند تا روند استیضاح “دونالد ترامپ” آمریکا را آغاز کند.
وزارت نفت واردات ۸۴ قلم کالای مشابه تولید داخل را ممنوع کرد
 ایرنا/معاون امور مهندسی، وزیر نفت از تصمیم این وزارتخانه مبنی بر جلوگیری از واردات ۸۴ قلم کالای مشابه تولید داخلی به منظور تقویت صنعت کشور و توسعه فناوری‌های مختلف خبر داد.مهندس بیطرف اظهار داشت: اخیرا وزیر نفت بخشنامه ای را به کلیه شرکت‌های تابعه نفت و پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت نفت ابلاغ کرد که مطابق با آن،این بخش‌ها ملزم به استفاده از ۸۴ قلم کالای جدید ساخت داخل شدند و هیچکدام از شرکت‌ها حق خرید مشابه خارجی آن محصول را ندارند.
وضعیت سلامت شیخ عیسی قاسم خوب است
رسا/دفتر آیت الله غریفی از علمای بحرین طی بیانیه ای از بهبودی وضعیت جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور خبر داد.در این بیانیه آمده است: وضعیت جسمانی رهبر شیعیان بحرین خوب است و به فضل دعای آن‌ها سلامتی خود را به دست آورده است.
مردم آمریکا قادر به تامین نیاز‌های اولیه خود نیستند
باشگاه خبرنگاران / رسانه سی‌بی‌اس نیوز،امریکا اعلام کرد به رغم اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دائما مدعی اشتغالزایی و رشد اقتصادی قوی در این کشور است، بررسی موسسه تحقیقاتی اربین نشان داد از هر ۱۰ نفر در آمریکا ۴ نفر قادر به پرداخت هزینه نیاز‌های اولیه خود از جمله مواد غذایی و مسکن نیستند و این مشکل در میان طبقه متوسط آمریکا نیز وجود دارد.
درخواست فرانسه از دیپلمات‌های خود برای تعویق سفر به ایران
باشگاه خبرنگاران/ فرانسه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده پیشین، از دیپلمات‌های خود خواست سفرهای غیرضروری به ایران را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیاندازند.
ترکیه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را رعایت نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران /وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این که آنکارا تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران را رعایت نخواهد کرد، تهدید کرد اگر آمریکایی‌ها مثل گاوچران‌ها با ترکیه رفتار کنند، آنکارا نیز پاسخی متقابل به آن‌ها خواهد داد.چاووش اوغلو افزود: ترکیه یک منطقه یا ایالت آمریکا نیست بنابراین مجبور نیست تصمیم نادرستی را که یک کشور بر ضد یک کشور دیگر اتخاذ کرده است، تایید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *