خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۰۵

میلاد با سعادت امام علی‌النقی«علیه‌السلام» را تبریک می‌گوییم

  • دبیرکل حزب‌الله لبنان: غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود
  • آیت الله ممدوحی: زیارت نامه جامعه کبیره امام هادی(ع) بزرگ‌ترین ذخیره علمی و معرفتی است
  • آیت الله خاتمی: اروپا هیچ موقع آمریکا را رها نمی‌کند و طرفدار ایران نمی‌شود
  • سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: محکومیت ۳۱۱ مجرم فساد مالی از حبس تا اعدام
  • نشریه رأی الیوم: جنگنده ایرانی کوثر نشانه پیشرفت ایران همزمان با اعمال تحریم‌هاست

 

** جام جم ۹۷/۶/۵
*  نفص فنی اف – ۵ و شهادت خلبان
روابط عمومی پایگاه هوایی دزفول از نقص فنی و سقوط یک فروند جنگنده‌ اف – ۵ خبر داد. علت این سانحه که به شهادت یکی از خلبانان منجر شد توسط تیم بررسی در حال پیگیری است.
*  برخی اعضای دولت و رسانه‌ها توقعات از برجام را بالا بردند
وزیر امور خارجه با بیان اینکه برخی اعضای دولت و رسانه‌ها توقع مردم را از برجام بالا بردند، گفت: من بارها گفتم باید باهمکاری، آنچه را مقدور است از برجام به دست آوریم، اما این کار را نکردیم.
محمدجواد ظریف عنوان کرد: امروز با وجود همه فشارهای خارجی و جنگ گسترده روانی که آمریکایی‌ها علیه ما ایجاد کرده‌اند، شاخص‌های اقتصادی ما وضعیت بدی ندارد.
** همشهری ۹۷/۶/۵
*  وزیر دفاع ایران به سوریه رفت
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی سوریه گفت: به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت در روابط دو کشور را نمی‌دهیم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیئت دفاعی ـ نظامی به کشور سوریه سفر کرده است با سپهبد علی ایوب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی سوریه، دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و دو جانبه گفت‌وگو کردند.
امیر حاتمی در این سفر با بیان اینکه معتقدیم حفظ تمامیت ارضی سوریه موجب ثبات این کشور و ثبات در منطقه خواهد شد، اضافه کرد: متاسفانه کشورهای فرامنطقه‌ای در صدد دامن زدن به تفرقه در منطقه و کشور سوریه هستند. وی با اشاره به مداخلات کشورهای بیگانه در امور منطقه به ویژه سوریه در مدت درگیری این کشور با تروریست‌های داعشی تصریح کرد: به همین دلیل از تلاش‌های ارتش سوریه برای پاکسازی کامل سرزمین سوریه حمایت کرده و آن را حق دولت این کشور برای اعمال حاکمیت می‌دانیم.
** کیهان ۹۷/۶/۵
*  برگزاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳ نفر از متهمان مفاسد اقتصادی اخیر
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از متهمانی که با ارز دولتی، کالا وارد کشور کرده‌اند؛ اما با قیمت گزاف به فروش رسانده و در نظام توزیع، اخلال ایجاد کرده‌اند دیروز در شعبه اول ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام اقتصادی به ریاست قاضی موحد و به صورت علنی برگزار شد.
*  جنگنده ایرانی کوثر نشانه پیشرفت ایران همزمان با اعمال تحریم‌هاست
یک نشریه عرب زبان با اشاره به رونمایی از جنگنده ایرانی کوثر در مقاله‌ای نوشت: هدف هوشمندانه ایران از نمایش قدرت نظامی، موشکی و هوایی‌اش، جلب توجه دشمنان آن، به سمت این توانایی‌هاست، ولو اینکه ظرفیت‌های هوایی ایران به دلیل تحریم‌ها، نتواند به سطحی عالی برسد.
رای الیوم نوشت: جمهوری اسلامی ایران در ضمن نمایش توانایی‌های نظامی خود، اخیرا از جنگنده کوثر رونمایی کرد که به گفته سازندگان آن، صددرصد تولید داخل است.
** شرق ۹۷/۶/۵
*  دستورات رئیس جمهور به وزیر کشور در پی زلزله منطقه تازه آباد
رئیس جمهور روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمانشاه، در جریان تازه‌ترین گزارش‌ها درباره زلزله ۵.۹ ریشتری منطقه تازه آباد استان کرمانشاه قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفت و گو با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، پس از دریافت گزارشی از روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه، دستور داد که همه امکانات برای ارائه کمک‌های امدادی فوری به زلزله زدگان این منطقه هماهنگ شوند.
*  مقتدی صدر وارد بیروت شد
یک سایت اماراتی اعلام کرد رهبر جریان صدر عراق در سفری ویژه وارد شهر بیروت شده است.
این منبع جزئیاتی درباره موضوع این سفر نداد اما به نظر می‌رسد این نشست درباره تشکیل دولت جدید عراق باشد چرا که معمولا بیروت میزبان نشست‌های رهبران سیاسی شیعی با مسئولان پرونده تشکیل دولت عراق در حزب‌الله لبنان است.
** ایران ۹۷/۶/۵
*  ایران خواهان گسترش و تعمیق روابط با قطر است
رئیس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با تبریک عید قربان و آرزوی سربلندی و موفقیت برای همه مسلمانان بویژه مردم قطر، افزود: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوانی برای توسعه همکاری‌ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری‌های مشترک نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در این تماس تلفنی از امیر قطر برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع گفت‌وگو و همکاری‌های آسیا که قرار است مهرماه در تهران برگزار شود، دعوت کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۵
*  غرب برای یک نمایش شیمیایی در سوریه آماده می‌شود
دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد آزادسازی «هرمل» سخنرانی کرد. سیدحسن نصرالله عنوان داشت: تمامی اطلاعات در حال حاضر نشان می‌دهد که مقدمه چینی‌های جدیدی برای نمایش شیمیایی در ادلب در حال انجام است. غرب برای یک نمایش شیمیایی آماده می‌شود تا دست به تجاوز و تعدی علیه سوریه بزند و این درحالیست که غرب در قبال جنایت‌هایی که در حق کودکان یمنی صورت می‌گیرد، سکوت اختیار کرده است.
*  القای تقابل میان ارکان نظام، کمک به جنگ روانی دشمن است
دفتر رییس جمهوری در اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس اعلام کرد: هرگونه القای جدایی و تقابل میان ارکان نظام کمک به جنگ روانی و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است.
در بخشی از اطلاعیه روابط عمومی دفتر رییس جمهوری آمده است: نماینده مردم شریف ارومیه در جلسه دیروز ۴ شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی، ضمن برداشت نادرست و ناقص، اظهارات حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم سالروز صنعت دفاعی را، دخالت در عزل و نصب فرماندهان نظامی و انتظامی دانسته و بر مبنای آن اقدام به اخطار قانون اساسی کرده است.
** وطن امروز ۹۷/۶/۵
*  جان‌باختن ۲ تن و مصدومیت ۲۴۱ نفر در زلزله۹/۵ ریشتری
زلزله‌ای به بزرگی ۹/۵ ریشتر ساعت ۲:۴۳ بامداد دیروز کرمانشاه را لرزاند. این زمین‌لرزه تاکنون ۲۴۱ مصدوم و ۲ فوتی داشته است. برق سرپل‌ذهاب وصل است و برق مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.
*  جان مک‌کین مُرد
جان مک‌کین، سناتور ضد ایرانی و رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا در سن ۸۱ سالگی درگذشت. دفتر مک‌کین اعلام کرد وی پس از ۱۴ ماه ابتلا به سرطان و تومور مغزی، بامداد یکشنبه تسلیم این بیماری شده و جان باخت. وی از جمله سردمداران سیاست‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا و خواستار تقابل حداکثری با ایران بود. او بارها در سخنرانی‌های تند خود ضمن تهدید ایران به اقدام نظامی، به سران جمهوری اسلامی نیز توهین کرده بود.
** جوان ۹۷/۶/۵
*  محکومیت ۳۱۱ مجرم فساد مالی از حبس تا اعدام
حجت الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در یکصد و سی‌امین نشست خبری:
– در قم مطالبی گفته و شعار‌هایی داده شد و شعاری نوشته شد که این حرف محکوم و رد شد و قوه‌قضائیه هم این موضوع را در دستور قرار داد و در دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل شد و دنبال موضوع است و سیستم اطلاعاتی هم قضیه را دنبال می‌کند.
– محمود سعادت به اتهام فساد اخلاقی در دادگاه عالی قضایی به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دائم از شغل قضایی محکوم شد.
– ۳۱۱ ‌نفر در رابطه با فساد مالی به اعدام و حبس ابد و حبس‌های‌۲۵ و ۲۰ و ۱۰ و پنج سال و کمتر محکوم شدند که البته کل آمار محکومان اقتصادی ما نیست.
– در خصوص مفاسد مالی در همین سال‌های اخیر، شش‌نفر به عنوان مفسد فی‌الارض محکوم به اعدام شدند.
– ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی خسروی بود و کل بدهی این فرد برگشت، علاوه بر آن از خود این فرد ۶۲۵میلیارد تومان هم جزای نقدی گرفته شد. بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان در کل این پرونده از متهمان مختلف وصول شد.
– مظلومین چند سال پیش هم دادگاهی شد و عنوان افساد فی‌الارض برای این فرد مطرح شد، اما به خاطر اظهار‌نظر‌های حراست بانک مرکزی و اطلاعات تبرئه شد؛ این فرد همان کسی است که دو تن سکه خریده است.
– در پرونده بازداشت فعالان محیط زیستی برای پنج نفر کیفرخواست صادر شده است و به دادگاه می‌روند، اتهام این افراد امنیتی است.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۵
*  شما تنها نیستید، ظرفیت بسیج در اختیار شماست
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به صحبت دیروز رییس‌جمهور مبنی بر این‌که “دولت را تنها نگذارید” گفت: بیش از یک سال است که به شما اعلام آمادگی و همکاری کرده، نامه زده و در ترییون‌های مختلف اعلام کرده‌ایم ولی پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
وی در همین رابطه افزود: شما اگر بخواهید تنها نیستید؛ فرهیختگان بسیج در اصناف، پزشکی و صنعت و اقشار مختلف بسیج در خدمت شما هستند اما راه بسته است، راه را باز کنید بسیج متعلق به نظام و نسخه شفابخش است.
*  آماده شدن طرح جامع شفافیت اقدامات نمایندگان
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه طرح جامع شفافیت اقدامات نمایندگان آماده شده و با امضای ۳۰ نماینده در این هفته با دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود، گفت: با این طرح تمام فعالیت‌ها، اقدامات، ماموریت‌ها، حضور و غیاب و آرای نمایندگان به طور شفاف در آن مشخص می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
** رسالت ۹۷/۶/۵
*  حجم خدماتی که بعد از انقلاب برای بخش‌های مختلف کشور انجام شده، قابل تقدیر است
رئیس مجلس گفت: حجم خدماتی که بعد از انقلاب برای بخش‌های مختلف کشور انجام شده، قابل تقدیر است.
علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی تقاضای استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اظهارات الیاس حضرتی که در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان مطرح شد، گفت: مقصود این بود تلاطم‌های امروز مشکلاتی را ایجاد کرده، ولی حجم خدماتی که بعد از انقلاب برای بخش‌های مختلف کشور از سوی همه مدیران انجام شده قابل تقدیر است.این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ایشان خواستند القاء کنند مشکلاتی که به وجود آمده تلاطم‌هایی است که فشار به مردم آمده لذا نباید از این مسائل سوء استفاده شود.
*  کشف ۳۷۰ تن مواد مخدر در پنج ماه گذشته
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف۳۷۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه نخست سال جاری خبرداد وگفت: دو میلیون و۸۰۰ هزار نفر به صورت تفننی یا دائمی مصرف کننده انواع مواد مخدر در کشور هستند. پرویز افشار با اشاره به کشف بیش از۳۷۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه نخست امسال گفت: این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش یافته است.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۵
*  فرار روبه جلوی عربستان در یمن با اتهام علیه ایران
ائتلاف عربی به رهبری عربستان بار دیگر ایران را به دست داشتن در حملات موشکی انصارالله یمن به عربستان متهم کرد. «ترکی المالکی»، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد که عصر شنبه راس ساعت ۱۹:۵۲ شبه نظامیان حوثی وابسته به ایران(انصارالله یمن) یک موشک بالستیک از استان عمران یمن به سوی عربستان شلیک کردند. سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در ادامه مدعی شد که این اقدام خصمانه از سوی شبه نظامیان حوثی (انصارالله) نشان دهنده تداوم حمایت‌های ایران از آنها و نقض آشکار قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت با هدف تهدید امنیت عربستان و امنیت منطقه و بین‌الملل است.
*  مخالفت ایران با اقدامات تضعیف‌کننده مبارزه با مواد مخدر
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با «آلیسیا بوئنروستو ماسیو»، رئیس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد و سفیر و نماینده دائم مکزیک در وین، دیدار کرد. کاظم غریب‌آبادی در این دیدار تاکید کرد: ضمن این که پیشگیری و درمان دو ستون عمده سیاست ایران در مقابله با مواد مخدر هستند، اما مبارزه همچنان ستون اصلی را تشکیل می‌دهد و از این‌رو، با هر اقدامی در جهت تضعیف اصل مبارزه در اسناد بین‌المللی مربوطه، مخالفت جدی و اصولی دارد.
** آرمان ۹۷/۶/۵
*  ادامه خرید نفت سئول از ایران
«یو چانگ هیان» سفیر کره جنوبی در ایران در دیدار «کاظم جلالی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سفارت کره‌ جنوبی در تهران تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور به کار خواهد گرفت. وی ادامه داد: توسعه روابط با ایران برای کره ‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم. سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران در ادامه با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط کشورش یادآور شد:‌ کره جنوبی باوجود خروج آمریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
*  ۳ میلیون بیکار مطلق در کشور
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱/۱۲ درصد است، گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار‌مطلق در کشور وجود دارد. امیدعلی پارسا ضمن بیان اینکه سهم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کل بیکاران در کشور ۳۶ درصد است، ابراز داشت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری جمعیت در سن کار کشور ۶۶ میلیون و ۶۰۰هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد ۴۱ درصد جویای کار و ۵۹ درصد مابقی به دنبال کار نبودند.
** آفرینش ۹۷/۶/۵
*  ابقای ریاست محسن هاشمی در شورای شهر تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۲۱ رای مجددا محسن هاشمی را به عنوان ریاست شورای شهر تهران در دومین سال دوره پنجم انتخاب کردند. در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای این شورا انتخابات هیات رئیسه را در دستور کار خود دادند که در نخستین انتخابات ریاست شورای اسلامی شهر تهران تعیین می‌شود.
*  هیچ پروتکل همکاری در زمینه هواپیما میان ایران و عراق وجود ندارد
یک منبع عراقی در واکنش به اظهارات یکی ازفرماندهان هوا فضای سپاه مبنی بر همکاری ایران با عراق در زمینه هواپیما از جمله سوخوی ۲۵ گفت: بدون شک میان ایران و عراق همکاری تسلیحاتی وجود دارد و ایران به خصوص در زمان جنگ با داعش عراق را به سلاح‌های مختلفی مجهز کرد و تمام هزینه‌های آن از سوی بغداد پرداخت شده است اما پروتکل همکاری در زمینه هواپیماها وجود ندارد.وی مدعی شد: عراق ۱۳۷ فروند هواپیما به ایران داد اما بعد از سقوط نظام صدام در سال ۲۰۰۳ ایران هیچ کدام را پس نداد.
** قدس ۹۷/۶/۵
*  تهدید ایران به جنگ از سوی دشمنان به ضرر آنها تمام می‌شود
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تهدید جمهوری اسلامی ایران به جنگ و تهدیدات نظامی از سوی دشمنان به ضرر دشمن تمام می‌شود.
سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز یکشنبه در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: امروز شرایط حاکم بر کشور بسیار ویژه، پیچیده و حساس است و در این شرایط همه به دنبال راه‌حل برای عبور از این بحران و شرایط پیچیده کنونی هستند.
وی افزود: شرایط برای رقم خوردن یک اتفاق مهم فراهم شده است که از نظر من یک امتحان الهی محسوب می‌شود.
*  بانک مرکزی زیر بار پاسخگویی نمی رود
احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: وقتی ما به بانک مرکزی می‌گوییم در زمانی که ما تحریم می‌شویم و نمی‌توانیم دلار را تامین کنیم چرا ارز را در این دوران سختی در بازار پخش می‌کنید؟ بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که این دلارها را به چه کسانی و چه زمانی و تا چه میزان در اختیار افراد خاص قرار داده است. باید اینها روشن شود. متأسفانه بانک مرکزی زیر بار نرفت، چون منافعی در کار بوده که این ارزها را به افراد خاصی داده است.
** خراسان ۹۷/۶/۵
*  استیضاح ۴ وزیر کابینه دولت در دستور کار مجلس است
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: هم اکنون استیضاح وزیران کشور، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و راه و شهرسازی در دستور کار مجلس و کمیسیون هاست. حسین مقصودی با اشاره به طرح استیضاح وزیر صنعت، افزود: همان طور که ربیعی و کرباسیان رفتند اگر شریعتمداری هم به صحن مجلس بیاید با رای بالا برکنار می‌شود. وی ادامه داد: قبل از این که هزینه‌های بیشتری انجام شود و اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد رئیس جمهوری باید دست به بازسازی کابینه بزند.
*  استفاده از تلفن همراه در صحن ممنوع می‌شود
غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، با بیان این که رهبرمعظم انقلاب بر انضباط کمیسیون‌‎ها و اقتدار مجلس در دیدار خود با نمایندگان مجلس تاکید کردند، افزود: در این زمینه تصمیمات خوبی درباره انضباط کمیسیون‌ها و صحن گرفته شد؛ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در داخل صحن و کمیسیون‌ها یکی از موضوعات بود. به موجب این طرح نمایندگان نمی‌توانند تلفن همراه خود را به داخل صحن ببرند از این رو این موضوع سبب مشارکت بیشتر نمایندگان خواهد شد.
** اعتماد ۹۷/۶/۵
*  نمایندگان مجلس رای به برکناری وزیر اقتصاد دولت دوازدهم دادند
مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت حسن روحانی دیگر نه وزیر امور اقتصادی و دارایی است و نه عضوی از دولت دوازدهم، مجلس دیروز بعد از یک جلسه استیضاحِ چندساعته که به نطق ۱۴ نفر از نمایندگان موافق استیضاح، ۲ نماینده مخالف استیضاح و پاسخ مفصل خود کرباسیان به سوالات استیضاح‌کنندگان اختصاص داشت، درنهایت تصمیم به برکناری این وزیر دولت دوازدهم گرفت.
نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ نماینده حاضر در صحن از اعطای رای‌اعتماد مجدد به مسعود کرباسیان خودداری کرده و حکم به برکناری وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دادند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
زیارت نامه جامعه کبیره امام هادی(ع) بزرگ‌ترین ذخیره علمی و معرفتی است
تسنیم/ آیت‌الله ممدوحی ، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: امام علی النقی(ع) از جمله معصومینی است که عظیم‌ترین معارف الهی را به بشریت ابلاغ کرده است.وی با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت نامه جامعه کبیره امام هادی(ع) افزود: زیارت جامعه کبیره یکی از آثار به‌جای مانده از امام هادی(ع) است که هر صفحه آن شامل همه معارفی است که از اهل بیت(ع) برای انسان‌ها رسیده است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت نامه جامعه کبیره امام هادی(ع) گفت: متاسفانه تاکنون شرح مناسبی برای جامعه کبیره نوشته نشده است ولی این کتاب گوهربار بزرگ‌ترین ذخیره علمی، معرفتی، الهی، تقوایی و عرفانی است.
اروپا هیچ موقع آمریکا را رها نمی کند و طرفدار ایران نمی‌شود
حوزه/آیت الله خاتمی، با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که دوره «بزن در رو» گذشته است و اگریک بار بزنند، ده بار خواهند خورد، تصریح کرد: آمریکا خوب می‌فهمد اگرجنگی در بگیرد هم پیمانان او در منطقه خصوصا رژیم صهیونیستی (تلاویو و حیفا) را با خاک یکسان خواهیم کرد.عضو جامعه مدرسین، با بیان اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران جبهه کفر آمریکا و اتحادیه اروپا با هم متحدند، بیان داشت: ساده انگاری است عده‌ای فکر کننند که در جنگ اقتصادی، اتحادیه اروپا جانب ایران را خواهد گرفت، در حالی که اروپا هیچ موقع آمریکا را رها نمی کند و طرفدار ایران نمی‌شود.
انقلاب آفاق بسیار گسترده‌ای فراروی روحانیت قرار داد
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که انقلاب آفاق بسیار گسترده‌ای را فراروی روحانیت قرار داد، تصریح کرد: طلبه باید خود را خادم مردم و آماده هر گونه فداکاری برای فکر و دین و دنیای مردم بداند و آگاه باشد که این عمامه در واقع کفن ماست. آیت الله اعرافی، همچنین با بیان این که اساسی‌ترین عنصر در شخصیت طلبگی، رشد و تعالی اخلاقی است، افزود: ما باید بدانیم که سخت‌ترین کارها، جهاد اکبر و دست و پنجه نرم کردن با شیطان‌های درون و جنود شیطانی است که هر لحظه ما را مورد هجوم و تاخت و تاز قرار می‌دهند.وی افزود: ما اگر به حوزه آمده‌ایم باید با خدا معامله کرده و دل به خدا و اولیای الهی سپرده و در مسیر علم و اخلاق و کسب تقوا بکوشیم.
محاصره یمن توسط عربستان، بزرگترین محاصره جهان است
حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: از نتایج تأخیر در تشکیل دولت جدید، ایجاد مانع در پروژه‌های توسعه ای، سخت شدن شرایط زندگی برای مردم، باز شدن در‌های دخالت‌های خارجی و تضعیف لبنان در معادله‌های سیاسی منطقه‌ای و بین المللی است.عضو ارشد حزب‌الله با تاکید بر اینکه محاصره‌ای که عربستان سعودی علیه مردم یمن تحمیل کرده، بزرگترین محاصره جهان است، گفت: قرارداد قرن همچنان مسئله فلسطین را تهدید می‌کند و این توطئه‌ها با همدستی کشور‌های عربی امنیت ملی فلسطین و لبنان را تهدید می‌کند.
لاهه امروز به شکایت ایران از آمریکا رسیدگی می‎کند
مهر/ دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه امروز دوشنبه به شکایت ایران از آمریکا رسیدگی می‌کند.در واقع، طرف ایرانی خواهان اجرای عدالت در راستای رفع تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال خروج یکجانبه از برجام، بر ایران تحمیل کرده است.در شکایتی که ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری معروف به دادگاه جهانی ارائه داده است، تحریم‌های آمریکا ناقض پیمان مودت ایران- آمریکا است که در سال ۱۳۳۴ امضا شد.
روحانی فردا ۸ صبح در مجلس حاضر می‌شود
مهر/ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور ساعت ۸ صبح فردا سه‌شنبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.رنجبرزاده ادامه داد: مدت جلسه سوال از رئیس جمهور یک ساعت و نیم است که یک ساعت رئیس جمهور و نیم ساعت نمایندگان سوال کننده برای سخنرانی فرصت دارند.عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد : نمایندگان فردا با حفظ آرامش، پاسخ‌های رئیس جمهور و سوالات وکلای ملت را گوش خواهند داد و به پاسخ‌های رئیس جمهور رای می‌دهند.
هرگونه تحرک اشرار در مرزهای کشور را در نطفه خفه خواهیم کرد
مهر/ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش‌های مرزبانان گفت: هرگونه تحرک اشرار در مرزهای کشور را در نطفه خفه خواهیم کرد.
همکاری رئیس جمهور فراری یمن با آمریکا برای مقابله با ایران
مهر/رئیس جمهوری فراری یمن اعلام کرد که به همکاری‌های خود با آمریکا برای رویارویی با ایران در منطقه ادامه می‌دهد.عبد ربه منصور هادی مدعی شد که این همکاری‌ها با آمریکا در خصوص روند مبارزه با تروریسم و مداخلات ایران در منطقه صورت می‌گیرد.منصور هادی تاکید کرد که برای مواجهه با سیاستهای ایران و نیروهای انصارالله و همچنین حملات موشکی آنها که خاک عربستان را هدف قرار می‌گیرد با آمریکا همکاری می‌کند.
دستیاران بن سلمان خواستار انتقال جنگ از یمن به لبنان شدند
مهر/روزنامه «الاخبار» لبنان از جلسه‌ای خبر داد که در آن دستیاران «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی توصیه کردند که جنگ از یمن به لبنان منتقل شود.بر اساس این گزارش، روزنامه الاخبار این خبر را در شماره امروز (دوشنبه) خود بر اساس گزارش دیپلماتیک محرمانه‌ای منتشر و اعلام کرد که این روزنامه از محتوای آن اطلاع یافته است.این گزارش که طرف‌های تاثیرگذار لبنان هم در جریان آن قرار گرفته اند، درباره جلسه‌ای است که در ریاض به ریاست محمد بن سلمان و تعدادی از مقام‌های سعودی از جمله «عادل الجبیر» وزیر خارجه، «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی و یکی از دستیاران ویژه ولیعهد سعودی برگزار شد.
ابراز نگرانی محافل نظامی اسراییل از پیمان دفاعی جدید ایران وسوریه
مهر/ وبگاه خبری «دبکا فایل» وابسته به محافل اطلاعاتی- نظامی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با انتشار گزارشی نوشت که «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در رأس یک هیأت بزرگ نظامی برای دیداری دو روزه وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و در جریان این سفر یک پیمان دفاعی دوجانبه برای تقویت روابط میان ارتش ایران و سوریه امضا می‌کند.امیر حاتمی در اینباره گفت که علت سفر وی به دمشق، تقویت جبهه «مقاومت» ایران و سوریه است.این وبگاه وابسته به محافل نظامی رژیم صهیونیستی، سفر امیر حاتمی به سوریه را واکنش ایران به دیدار هفته گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از اسرائیل دانست.
ایران و عربستان می‌توانند مشکلات خود را با گفت وگو حل کنند
ایرنا/ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دیپلماسی حج می‌تواند به بهبود شرایط سیاسی بین تهران و ریاض کمک کند، اظهار کرد: ایران و عربستان دو کشور بزرگ منطقه هستند و می‌توانند مسایل خود را با گفت وگو حل و مشکلات را به حداقل برسانند.حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر که روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مکه مکرمه سخن می‌گفت، افزود: همانگونه که در موضوع حج با گفت وگو و تعامل طرفین توانستیم برنامه‌های خود را بخوبی پیش ببریم، اگر به همین گونه نیز برای بهبود شرایط سیاسی بین دو کشور عمل شود، نتیجه بخش خواهد بود.
 پشت لبخند آمریکا، یگان‌های ویژه ترور است
ایرنا /ارگان کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی در واکنش به لغو سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، کاخ سفید را به «دورویی» متهم کرد و نوشت: مقام‌های این کشور با لبخندی برلب در گفت وگوها، در پشت پرده، رزمایش‌هایی با شرکت یگان‌های ویژه ترور تدارک دیده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه «رودونگ سینمون» با نام بردن از رزمایشی با حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن، آن را آماده‌سازی برای «نفوذ» به پیونگ یانگ دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *