خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۰۴

  • با حضور در مرقد امام راحل(ره)؛ رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند
  • دبیرکل حزب‌الله لبنان: آمادگی معنوی و داشتن ایمان مهم‌ترین مسائل در تحقق پیروزی هستند
  • آیت الله شب‌زنده‌دار: معاندان با هر بهانه‌ای درصدد تخریب نظام و روحانیت هستند
  • آیت الله اعرافی: نباید نگاه معامله‌گری به تبلیغ داشت
  • آیت الله کعبی: حاشیه‌سازی نمی‌تواند مطالبه‌گری حوزه انقلابی را خاموش کند
  • نوام چامسکی: سرکوبگرترین کشورها در خاورمیانه متحدان آمریکا هستند

 

** جام جم ۹۷/۶/۴
*  مخالفت ۲ بانک آمریکایی با فشارهای مالی ضدایرانی
یک رسانه نومحافظه‌کار آمریکایی در خبری تاییدنشده ادعا کرده دو موسسه مالی بزرگ در آمریکا تعهدی برای قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی در دنیا نخواهند داشت. وبگاه واشنگتن فری بیکن مدعی شده «جی‌پی‌مورگان» و «سیتی‌بانک»- دو موسسه مالی بزرگ در آمریکا که جزو هیئت مدیره شبکه مالی سوئیفت محسوب می‌شوند- با قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی مخالف هستند.
این رسانه آمریکایی نوشته «جی‌پی‌مورگان» و «سیتی‌بانک» می‌توانند نقشی محوری در پایبندی سوئیفت و اعضای آن به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران داشته باشند.
*  رئیس جمهور به دور از عصبانیت به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم به دور از عصبانیت و به صورت کارشناسی به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد و به حواشی مطرح شده در فضای مجازی توجهی نکند.
مهندس باهنر در نشست ماهیانه این تشکل با اشاره به برگزاری جلسه سئوال از رئیس جمهور در روزهای آینده گفت: رئیس جمهور در نظر داشته باشد کشور در حال حاضر به آرامش نیاز دارد و همچنین نمایندگان هم به این موارد دقت کرده و در رفتارها و گفتارها حفظ شأن کنند.
** همشهری ۹۷/۶/۴
*  لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع
هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد و به بررسی مغایرت‌های لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی پرداخت. در این جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که به منظور بررسی مغایرت‌های لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تشکیل شده بود ابتدا گزارش تطبیق لایحه مذکور با سیاست‌های کلی نظام از سوی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و امور اداری دبیرخانه مجمع ارائه شد و سپس اعضای هیأت مواد و بندهای این لایحه را مورد بررسی قرار دادند.
*  رایزنی هند و اروپا درباره ایران
پایگاه اینترنتی ایندین تریبیون نوشت: هند در حال گفتگو با اعضای اتحادیه اروپاست تا راهی برای راضی کردن آمریکا به منظور برداشتن تحریم‌های این کشور علیه ایران بیابد، چرا که به باور مقامات دهلی نو، این تحریم‌ها تاثیراتی منفی بر اقتصاد هند خواهند داشت. به نوشته این سایت، آمریکا فشارهای تحریمی خود را افزایش داد و در نتیجه هند که بخش زیادی از نیاز نفتی خود را از ایران تامین می‌کند در حال جستجوی راههایی به منظور حفظ مناسبات با ایران است.
** کیهان ۹۷/۶/۴
*  اگر اراده دولت بر حل مشکلات مردم باشد جریان‌های انقلابی به میدان خواهند آمد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با ‌اشاره به مشکلات معیشتی مردم، وظیفه همه نیروهای انقلاب را همفکری برای یافتن راه‌حل‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با وجود نقش اصلی دولت در اقتصاد، هیچ کاری بدون همدلی و همراهی مردم پیش نخواهد رفت، بنابراین اگر یک طرح جامع و نقشه راه با ثبات وجود داشته باشد، جریان‌های مردمی و انقلابی امیدوار و مصمم به میدان خواهند آمد، و ضمانت اجرای سیاست‌ها و اقدامات اصولی خواهند بود.
*  آمادگی معنوی و داشتن ایمان مهم‌ترین مسائل در تحقق پیروزی هستند
سیدحسن نصرالله، در دیدار اخیرش با اعضای یگان «فرهنگ‌سازی مبارزه و جهاد» گفته: «حزب‌الله طی ۷ سال گذشته در مرکز جنگ موجودیت بود. آمریکا هفت تریلیون دلار هزینه کرد، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز پول زیادی خرج کردند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند چرا که برای ما آمادگی معنوی و داشتن ایمان مهم‌ترین مسائل در تحقق پیروزی است.»دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه پیش‌بینی کرد تا زمان ماندن دونالد ترامپ در قدرت همچنان فشار مالی بر حزب‌الله ادامه داشته باشد.
** شرق ۹۷/۶/۴
*  حمله موشکی طالبان به پایگاه آمریکایی
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد: نیروهای این گروه شب گذشته چندین موشک به پایگاه نظامی بگرام، بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در افغانستان پرتاب کرده‌اند. او مدعی شد در این حملات موشکی تلفات سنگین جانی و مالی به نظامیان آمریکایی وارد شده است.
** ایران ۹۷/۶/۴
*  وزیر نفت چهار کارمند را به دلیل دریافت هدیه تعلیق کرد
 بیژن زنگنه، وزیر نفت دستور داد چهار نفر از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب به دلیل تخلف از بخشنامه مربوط به منع دریافت هدایا و تسهیلات مسافرتی از شرکت غیرمتبوع تعلیق شوند. بر پایه برخی گزارش‌ها که به تأیید سازمان حراست صنعت نفت رسیده تخلف این افراد از بخشنامه دوازدهم خردادماه ۱۳۹۷ وزیر نفت درباره ممنوعیت دریافت هدایا و تسهیلات مسافرتی از غیر شرکت‌ تابع، محرز شد.
*  به درد و رنج مردم واقف هستیم، راه امام می‌تواند منجی کشور و مردم باشد
در دومین روز هفته دولت، رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شده و با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای سخت و دشوار کشور عزیز ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است، تصریح کرد: به‌رغم چنین شرایطی، راه امام می‌تواند منجی کشور و مردم باشد و همانطوری که تکیه امام راحل به مردم بود، تکیه خلف صالح او رهبر معظم انقلاب نیز به مردم است.
وی با بیان اینکه به درد و رنج و مشکلات مردم واقف هستیم، اظهارکرد: همه تلاش ما آن است که از درد و مشکلات مردم بکاهیم و هیچ تردید نداریم که با وحدت، اتحاد و استقامت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۴
*  باید اژدهای ۷ سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش به مسلخ برد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت الکترونیک را اتصال فرآیندهای بین‌دستگاهی و امکان نظارت دستگاه‌ها بر یکدیگر دانست و برای تشریح نقش دولت الکترونیک در جلوگیری از فساد اعلام آمادگی کرد.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: باید اژدهای هفت سر فساد را با همه ۱۳۰۰ امضای طلایی‌اش، به مسلخ برد. در کنار برخورد با مُفسد، این تنها راه باقی‌مانده برای اصلاح فرآیندهای فسادزاست؛ انباشت پرونده در دستگاه قضا و انتظار برخورد سخت، بعنوان تنها راه مبارزه با فساد، نه منطقی است و نه نتیجه مطلوب خواهد داشت.
*  ۱۹۰ زخمی در تیراندازی نظامیان صهیونیست به اهالی غزه
اهالی محاصره شده نوار غزه جمعه این هفته نیز در «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت» شرکت کردند. وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در بیست و دومین راهپیمایی حق بازگشت، ۱۹۰ نفر زخمی شده‌اند که ۵۰ تن از آن‌ها هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفته‌اند.
** وطن امروز ۹۷/۶/۴
*  حوزه، مطالبه از مسؤولان کشور را با جدیت دنبال می‌کند
پس از تجمع اخیر طلاب و روحانیون در فیضیه قم جهت مطالبه‌گری وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بیش از ۲۵۰ نفر از فضلا، روحانیون و طلاب حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: حوزه علمیه مسیر پرافتخار مطالبه‌گری از مسؤولان کشور که فرمان امام‌المسلمین به بزرگان، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه است را با جدیت ادامه داده و تسلیم این نوع جوسازی‌ها نخواهد شد و از حوزویان انقلابی در سراسر کشور می‌خواهیم که با قدرت در پی تحقق مطالبات رهبر مقتدر انقلاب و ملت شریف ایران برآیند.
*  سرکوبگرترین کشورها در خاورمیانه متحدان آمریکا هستند
نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز معروف آمریکایی و استاد دانشگاه ام‌‌ای ‌تی با انتقاد از روابط آمریکا با حکومت‌های سرکوبگر خاورمیانه، ایران را در مقایسه با عربستان به نروژ تشبیه کرد. استاد دانشگاه ام‌آی‌تی در ادامه مصاحبه تاکید کرد: «سرکوبگرترین کشورها در خاورمیانه متحدان آمریکا هستند، یعنی همان‌هایی که ما از آنها حمایت می‌کنیم. [ولی] ایران از این لحاظ در مقایسه با عربستان‌سعودی شبیه نروژ است. تا آنجا که به خشونت در منطقه خاورمیانه مربوط می‌شود هم، اقدامات عربستان‌سعودی و امارات در یمن که ما از آنها حمایت می‌کنیم از هر چیز دیگری بدتر است».
** جوان ۹۷/۶/۴
*  عزم عمران خان برای احیاء خط لوله گاز ایران
«عمران خان» نخست وزیر جدید پاکستان در نشستی از عزم خود برای توسعه روابط نزدیک این کشور با ایران از جمله در زمینه واردات گاز طبیعی خبر داد.
عمران خان در این زمینه گفت: یکی از پروژه‌های اصلی مشترک «اسلام آباد» و «تهران» احیاء خط لوله گاز «ایران-پاکستان» خواهد بود.
وی در بخش دیگری ضمن اشاره به خط لوله «تاپی» گفت: حتی اگر این خط لوله احداث شود حجم عرضه گاز از طریق آن به پاکستان کافی نخواهد بود و ضرورت واردات گاز ایرانی وجود دارد.
*  استیضاح وزیر کشور از دستور کار خارج شد
محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: تقاضای استیضاح وزیر کشور، با توجه به اقناع تعدادی از نمایندگان از دستور کار این کمیسیون خارج شد و استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۴
*  با عاملین اصلی هتک حرمت‌ها در فیضیه برخورد قانونی می‌شود
رضا سیار فرماندار قم در خصوص تجمع مدرسه فیضیه قم عنوان کرد: این مراسم برگزار شد و افرادی با در دست گرفتن تراکت‌ها، دست‌نوشته‌ها و شعارهایی موجب ناراحتی مراجع عظام تقلید شدند، همان روز گزارش واقعه و عمل خلاف قانون به استانداری و شورای تامین استان ارائه شد.
وی ادامه داد: در شورای تامین استان نیز مصوب شد تا با عاملین اصلی برگزاری مراسم و هتک حرمت‌ها برخورد قانونی شود.
*  ابراز تاسف ایران از درخواست اعدام فعالین سیاسی عربستان
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بیانیه‌ای در خصوص درخواست اعدام دادستانی کل عربستان سعودی برای «اسراء الغمغام» و همسر وی «موسی الهاشم» به همراه چند نفر دیگر از فعالان سیاسی این کشور، این اقدام را تاسف بار توصیف کرد.
در این بیانیه آمده است: سیاست عربستان در سرکوب مسلمانان روشنفکر و حق‌طلب و ظلم‌ستیز به اتهام «تروریسم» مضحک و غیرقابل قبول است؛ اگر بنا باشد با تروریست‌ها برخورد شود، حکام فعلی سعودی متهمان ردیف اول هستند که مسئولیت به نابودی کشاندن جان و مال صدها هزار نفر از مردم بی گناه منطقه را به گردن دارند.
** رسالت ۹۷/۶/۴
*  اروپا تمایلی برای کمک جدی به ایران ندارد
استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا معتقد است اروپا می‌خواهد ایران را متعهد به برجام کند و به این ترتیب وعده های مبهم می‌دهد، اما مایل نیست به ایران کمک جدی کند.
قانونی که اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پیش بینی کرده نسخه‌ جدیدی است از قانونی به نام “Blocking Statute” که اتحادیه اروپا سال ۱۹۹۶ در برابر تحریم‌های کوبا توسط آمریکا تصویب کرده بود.شیرین هانتر در خصوص این قانون می‌گوید: “قوانین فعلی برای مقابله با تحریم های آمریکا چندان موثر نیستند. علاوه بر این، مسئله واقعی این است که اروپا نمی خواهد به خاطر ایران مقابل آمریکا بایستد.
*  کلاهبرداری از شرکت نفت جی، بیمه ایران و بانک گردشگری
جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی به صورت علنی درشعبه۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزارشد. قاضی صلواتی دربیان اتهامات متهم ردیف اول پرونده حمید باقری درمنی گفت: اتهام وی شامل افساد فی الارض ازطریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی ازشرکت نفت جی به میزان۳۲۲ میلیون و۳۴۳ هزارو۳۳۶ کیلوگرم قیر، مشارکت درشروع کلاهبرداری ازشرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت درکلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری ازبانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ۴۱ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان است.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۴
*  بسته اتحادیه اروپا در راستای برجام نیست
وزیر امور خارجه گفت: کمک ۱۸ میلیون دلاری اتحادیه اروپا در راستای بسته حمایتی برجام نیست و این که گفته می‌شود این کمک به ازای برجام است حرف بی ربط است.
محمد جواد ظریف در حاشیه همایش عبور از بحران و توسعه سیاسی ایران افزود: اتحادیه اروپا قرار بود چندین اقدام از جمله حفظ فروش نفت ایران و حفظ کانال‌های بانکی انجام دهد که کماکان منتظریم آنها را انجام دهند.
وی ادامه داد: این بسته‌ای است که کمک می‌کند دو طرف با یکدیگر ارتباط داشته باشند و ربطی هم به برجام ندارد.
*  نشست چشم انداز روابط ایران و کره جنوبی
نشست چشم انداز روابط ایران و کره جنوبی با هدف بررسی ظرفیت‌های بازار ایران پس از خروج آمریکا از برجام با حضور مسئولان و مقامات تجاری دو کشور در گیدونگ کره جنوبی برگزار شد. محمد حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در این نشست با تاکید بر اینکه کشورهای چین، هند، روسیه و ترکیه برای حضور در فضای اقتصادی ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند، به شرکت‌های کره‌ای توصیه کرد به فعالیت‌های خود در بازار ایران ادامه داده و از خروج از بازار ایران در شرایط کنونی خودداری نمایند.
** آرمان ۹۷/۶/۴
*  ورود جدی به مساله آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق
احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهارداشت: کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا در نامه‌ای به دکتر روحانی درباره ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم و مشکلات ناشی از آن استمداد خواست. وی افزود: رئیس جمهوری متعاقب آن به وزارت امور خارجه دستور داده است با توجه به اینکه آتش‌سوزی در این مدت طولانی شائبه عمدی بودن دارد، فوری به دولت عراق در این باره اعتراض شود. لاهیجان‌زاده اضافه کرد: رئیس جمهوری همچنین درپی‌نوشت این نامه از سپاه برای مشارکت در خاموش کردن آتش سوزی هورالعظیم در خاک عراق درخواست کرده است.
*  جزئیات طرح ۲ شکایت ایران ازآمریکا در دیوان لاهه
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص طرح دعوای ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران دو شکایت را از ایالات متحده آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده بود. دعوی اول، مربوط به احکام پرونده‌هایی است که دادگاه‌های آمریکایی صادر کرده‌اند و ادعایشان مسائل تروریستی است که اجرایش را در کشورهای دیگر شاهد هستیم. جنیدی با اشاره به طرح دعوی دوم ایران از آمریکا تصریح کرد: دعوی جدیدی که ایران علیه آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده، مربوط به خروج ایالات متحده از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها است که در این رابطه، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری به وزیر دادگستری آمریکا نامه‌ای نوشت و در آن، درخواست شد تا وضعیت موجود حفظ شود.
** آفرینش ۹۷/۶/۴
*  خروج ۵۳ شرکت خارجی از بازار ایران؛ فرانسه و آلمان پیشتاز شدند
در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگشت موج تحریم‌های متوقف شده علیه کشورمان، تاکنون ۵۳ شرکت بین‌المللی اروپایی، آسیایی و آمریکایی بازار ایران را ترک کرده‌اند و یا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.این شرکت‌ها در ۸ صنعت عمده ایران از جمله نفت، حمل و نقل، خودرو، بانک و بیمه، برق، هواپیمایی، معدن و فلزات و فناوری ارتباطات فعال بوده‌اند.
*  آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله به سوریه می‌شوند
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می‌شوند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-۱ آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند. ایگور کوناشنکوف افزود: این حمله به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی تدارک دیده شده است. وی توضیح داد:شرکت خصوصی «اولیو» انگلیس تروریست‌ها را آموزش داده است تا با مواد سمی در ادلب دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند.
** قدس ۹۷/۶/۴
*  نیروهای مسلح تحت زعامت رهبر معظم انقلاب قرار دارند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بنا بر تدبیر اخیر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اینکه «مدیریت نیروهای مسلح با رهبری است؛ یعنی نیروهای مسلح را رهبری مدیریت می‌کند.» بیانیه سراسری «منزلت نیروهای مسلح» را خطاب به فرماندهان، مسئولان، مدیران و آحاد کارکنان نیروهای مسلح صادر کرد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این بیانیه با تاکید بر به رسمیت شناختن تفکیک قوای سه‌گانه، یادآور شد: نیروهای مسلح در برابر اصل ۱۱۰، تحت فرماندهی و زعامت رهبری نظام قرار دارد.
*  هدف تحریم‌ها لطمه زدن به مردم ایران نیست!
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در واکنش به موضع گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ناعادلانه و زیان‌آور بودن تحریم‌های ایران ادعا کرد: هدف از تحریم‌ها نه لطمه زدن به مردم، بلکه بازگرداندن سریع ایران به سر میز مذاکره است.
گفتنی است «ادریس جزایری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه «تأثیر منفی اقدامات یک‌جانبه قهری» در بیانیه‌ای اظهار داشت: وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اجرای همه‌جانبه آن از سوی شورای امنیت صورت گرفته و همین حاکی از «غیرقانونی» بودن این تحریم‌هاست.
** خراسان ۹۷/۶/۴
*  ادغام ۳ غول بزرگ پتروشیمی در انتظار امضای ۲ وزیر
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) گفت: ادغام شرکت‌های شستا، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر هم اکنون کلید خورده و در انتظار امضای وزیران نفت و کار است. مرتضی لطفی افزود: تقریباً پیش نویس تفاهم نامه‌ای درباره این موضوع تهیه شده است که امید می‌رود، محسنی بندپی ، سرپرست وزارت کار و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به زودی آن را امضا کنند.
*  حاشیه‌های اولین جلسه دادگاه مشایی ازتغییرعجیب وکلا تا در آوردن پیراهن
اولین جلسه رسیدگی علنی به اتهامات مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد دیروز در شرایطی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد که متهم با لباس زندان و با دستبند در دادگاه حاضر شد، اما با توجه به ترک جلسه توسط وکیل مشایی و ادعای او مبنی بر مطلع نبودن از کیفرخواست، قاضی ضمن اعلام تنفس، وقت دیگری را برای دادگاه تعیین کرد. قبل از شروع دادگاه وکیل جدیدی از ناحیه وکلای سابق آقای اسفندیار رحیم مشایی در محل دادگاه انقلاب حاضرشد و مراتب عزل وکلای سابق را اعلام و فرد اخیر الذکر نیز قبل از تشکیل جلسه دادگاه محل را ترک کرد، در نتیجه دادگاه با حضور متهم مذکور و بدون حضور وکلای مدافع متهم برگزار شد. مشایی در این جلسه با رفتارهایی مانند درآوردن پیراهن سعی در متشنج کردن فضا داشت. او مدعی بود که از مفاد کیفرخواست اطلاعی نداشته است.
** اعتماد ۹۷/۶/۴
*  شاید در شر دشمنی‌های خارجی، خیر «انسجام دوباره فرزندان انقلاب» نهفته ‌باشد
حجت‌الاسلام‌ سید حسن خمینی در تجدید میثاق هیات‌دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی با تبریک هفته دولت گفت: روزهای سختی از حیث مسائل اقتصادی داریم ولی روزهای سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم. یادگار امام افزود: روزهای خوشی را در پیش روی داریم که ان‌شاء‌الله با توجه به آنها مسیرمان را بهتر و باصلابت‌تر ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: شاید در شری که امروز به سبب دشمنی‌های خارجی بر ما مستولی شده خیری باشد و آن، انسجام دوباره فرزندان انقلاب است؛ چرا که از دست رفتن آن انسجام در مقاطعی می‌توانست پایه‌های نظام را متزلزل کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
معاندان با هر بهانه‌ای درصدد تخریب نظام و روحانیت هستند
رسا/آیت الله شب زنده دار با اشاره به هجمه‌ها علیه حوزه علمیه گفت: امروز معاندان و کسانی که دلشان برای اسلام نسوخته با سوء استفاده از برخی سخنان می‌خواهند به اسلام، روحانیت، نظام و رهبری ضربه بزنند. گاهی یک حرف کوچک را که کسی شاید سهوا گفته یا توجه نداشته چه آثاری دارد، مورد سوء استفاده قرار می‌دهند.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: برخی مواضع خوبی دارند و حرف‌های خوبی می‌زنند که باید از این مواضع درست و روشنگری‌ها تقدیر شود اما از این افراد توقع نیست سخنانی بگویند که سبب سوء استفاده دشمن شود، این که گفته می‌شود ۷۰۰ رساله وجود دارد کجاست؟ اگر واقعا این تعداد فاضل بزرگ در حوزه داشته باشیم که باید شکر خدا کرد چرا که اصل اجتهاد خوب است، رساله دادن و در معرض قرار دادن باید با توجه به شرایط و وظایف باشد.
نباید نگاه معامله گری به تبلیغ داشت
حوزه/ آیت الله اعرافی در همایش «طلایه داران تبلیغ» اردبیل تصریح کرد: نباید تبلیغ را معامله کرد، به این معنا که گرچه علما و بزرگان و مردم باید مبلغین را تامین کنند، اما نباید نگاه معامله‌گری وجود داشته باشد.مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به این که در دهه ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم قرار داریم، افزود: پیامبر اکرم(ص) غدیر را به گونه‌ای طراحی و پیاده سازی نمودند که در طول قرن ها، دشمنان اهل بیت(ع) نتوانند آن را محو کنند؛ البته خیلی‌ها خواستند غدیر را محو کنند، اما به لطف الهی و تلاش علما و بزرگان نتوانستند .
حاشیه سازی نمی تواند مطالبه گری حوزه انقلابی را خاموش کند
رسا/آیت الله کعبی ، در اجلاسیه سراسری اساتید حوزه علمیه خراسان با بیان این که دشمنان می‌خواهند جریان مطالبه گری حوزه انقلابی به حاشیه رود، گفت: حوزه صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و مردم عدالتخواه در صحنه بوده و خواهد بود و با حاشیه سازی‌ها از صحنه بیرون نخواهد رفت.عضو جامعه مدرسین با بیان این که انقلاب اسلامی برپایه مولفه‌های حکومت رسول‌الله(ص) شکل گرفت که این مولفه‌های اسلام ناب باید امروز نیز استقرار داشته باشد، خاطر نشان کرد: این اسلام ناب به فرمایش امام خمینی(ره) در برابر اسلام آمریکایی بوده که تبیین اسلام ناب محمدی برپایه آموزه‌های اهل بیت رسالت حوزه‌های علمیه و حاملان رسالت الهی است.
تحریم ایران به دلیل حمایتش از کشورهای منطقه است
مهر/ معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء طی سخنانی در اجتماع علمای عراق، ضمن محکومیت تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: ما امروز نیازمند یک موضع حقیقی هستیم تا به دنیا، ملت‌های جهان و پیروان ادیان بگوییم که برای دفاع از مصالح ملت‌هایمان و آینده فرزندانمان ایستادگی می‌کنیم.حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «یوسف الناصری» ضمن بی‌تاثیر خواندن محاصره اقتصادی ایران، تصریح کرد: این محاصره تنها علیه ملت برادر ایران اتخاذ نشده است، بلکه علیه ملتی است که در کنار تمام ملت‌های مستضعف منطقه و جهان قهرمانانه ایستاده است.وی افزود: اگر این ملت در کنار ما نایستاده بود و تروریسم داعش را نابود نمی‌کرد، امروز اینگونه در محاصره اقتصادی قرار نمی‌گرفت. به عبارات دیگر، شکست داعش با پشتیبانی جمهوری اسلامی باعث محاصره اقتصادی ایران و عصبانیت شیطان بزرگ (آمریکا) شده است.
مانور مشترک رژیم صهیونیستی با چند کشور اسلامی
مهر/روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که قرار است در مانور مشترک دریایی رژیم صهیونیستی موسوم به «ریمفاک» در اقیانوس آرام و منطقه هاوایی،  ۲۵ الی ۲۶ کشور با ۴۷ کشتی جنگی و ۲۰۰ جنگنده و ۵ زیردریایی مشارکت داشته باشند که در میان این کشورها چند کشور اسلامی نیز حضور دارند.این روزنامه خاطر نشان کرد که این مانورها از دهه ۷۰ قرن گذشته تاکنون هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و هر بار کشورهای جدیدی به آن می‌پیوندند. این اولین بار است که رژیم صهیونیستی با نیروی دریایی خود در این مانور مشارکت می‌کند.
ائتلاف سعودی مانع ورود کشتی حامل فرآورده‌های نفتی به الحدیده شد
مهر/با هدف تشدید فشارها بر ملت یمن ائتلاف سعودی از ورود یک کشتی حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده ممانعت کردند.این در حالی است که این کشتی دارای مجوزهای لازم برای عبور از مسیرهای مختلف به سمت بندر الحدیده بوده است.مقامات ائتلاف سعودی تاکنون هیچ دلیل قانع کننده‌ای را برای توقیف کشتی مذکور ارائه نکرده‌اند.
سیاست‌های جدید نفتی ایران تحریم‌های آمریکا را کم اثر می‌کند
باشگاه خبرنگاران/وب‌سایت تحلیلی بلومبرگ گزارش داد سیاست‌های جدید نفتی ایران موجب شده تا علی‌رغم تحریم‌های جدید آمریکا صادرات نفت این کشور همچنان ادامه داشته باشد.وب‌سایت بلومبرگ نوشته است صادرات محموله‌های نفتی ایران به چین در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد در حالی که خریداران نفت ایران در حال تسلیم‌شدن در برابر تحریم‌ها و فشار‌های نفتی آمریکا هستند، سیاست تغییر مالکیت کشتی‌های حامل محموله‌های نفتی و همچنین تغییر شرایط قرارد‌ادهای نفتی ایران موجب می‌شود که صادرات نفت ایران با وجود کاهش همچنان ادامه داشته باشد.این مؤسسه مشورتی می‌افزاید: بر اساس شرایط قرارداد‌های جدید، ایران به راحتی می‌تواند کل صادرات نفتی را با استفاده از ناوگان نفت‌کش‌های خود تحویل خریداران دهد.
بودجه موساد رکورد زد
باشگاه خبرنگاران/منابع خبری در رژیم صهیونیستی فاش ساختند بودجه سازمان اطلاعات خارجی این رژیم (موساد) به رکورد بی سابقه دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) در حال حاضر به طور دائم هفت هزار نفر را به کار گرفته است. بودجه این سازمان برای امسال به رقمی بی سابقه یعنی حدود دو میلیارد و سیصد میلیون دلار رسیده است.در اسرائیل جاسوسی بخشی جدانشدنی از امنیت داخلی است، این تعریف اهمیت موساد برای اسرائیل را از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۵۱ تاکنون نشان می‌دهد.
هزاران آواره روهینگیایی نیاز به حمایت فوری سازمان ملل دارند
ایرنا /رئیس سازمان حقوق بشر روهینگیا در مالزی در سالروز قتل عام مسلمانان در ایالت راخین میانمار از کشورهای عضو سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست تا گام‌های عملی فوری برای نجات جان صدهاهزار آواره روهینگیایی از شرایط وخیم کنونی در اردوگاههای بنگلادش بردارند.«ظفر احمد بن عبدالغنی» افزود: برغم گذشت یکسال از بحران روهینگیا هنوز هیچ اقدام عملی برای نجات بازماندگان سرکوب هولناک سال گذشته توسط نظامیان و بودائیان افراطی میانمار انجام نشده است.
چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اجرا نمی کند
ایرنا/ یک روزنامه ژاپنی گزارش کرد که چین به هیچ وجه حاضر نیست تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را اجرا کند.تارنمای روزنامه نیکی در مطلبی تحلیلی نوشت: چین وارد کننده بزرگ نفت ایران است و بعید به نظر می‌رسد زیر بار تحریم‌های یکجانبه آمریکا برود.گزارش رسانه ژاپنی حاکی است که روابط چین با ایران اصولا دوستانه بوده است و دو کشور در زمینه اقتصادی، تجاری و انرژی روابط بسیار نزدیکی دارند.همین گزارش تصریح می‌کند که ایران هم همانند قبل از سال ۲۰۱۲ میلادی پذیرفته است که دریافتی هایش با یوان باشد.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان مانع از تشکیل دولت در لبنان هستند
رسا/عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان ، بر روابط بین سوریه و لبنان تاکید کرد و بیان داشت: حزب الله از تلاش‌های میشل عون رییس جمهور لبنان برای تشکیل حکومت وحدت ملی و از بین بردن موانع حمایت می‌کند. شیخ نبیل قاووق ادامه داد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، آمریکا و رژیم سعودی با هر گونه اقدامی که موجب تقویت لبنان و جبهه مقاومت می‌شود به شدت مخالف هستند بر این اساس تشکیل دولت تاکنون با چالش جدی مواجه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *