خبرروز ۱۳۹۷/۰۶/۰۳

  • انتصاب فرمانده نیروی دریایی و معاون هماهنگ‌کننده سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: قم باید الگوی سایر استان‌ها باشد
  • آیت الله مقتدایی: علمای اسلام اجازه اجرا شدن توطئه‌های دشمن را ندهند
  • آیت الله خاتمی: آرزوی مذاکره بر دل آمریکا خواهد ماند
  • آیت الله اعرافی: سیاه‌نمایی نسبت به انقلاب راهبرد دشمن برای یأس مردم است
  • آیت الله رجبی: سربازی امام زمان؛ انگیزه‌ای قوی برای پویایی علمی و معنوی در مسیر طلبگی است

 

** جام جم ۹۷/۶/۳
*  نامه ۱۶ سناتور جمهوریخواه برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت
۱۶ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور، خواستار قطع دسترسی ایران به شبکه مالی «سوئیفت» شدند و هشدار دادند که عدم توفیق در این زمینه، موجب ناکامی سیاست «فشار حداکثری» خواهد شد.
هدف از این اقدام در نامه‌ای که «تد کروز» نماینده ایالت تگزاس آن را نگاشته و به امضای دیگر سناتورهای آمریکایی هم رسیده، «تضعیف ذخایر مالی ایران» عنوان شده است. سناتورها از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته اند که «تمامی اقدامات لازم» برای قطع دسترسی بانک مرکزی و دیگر موسسه‌های مالی ایران به شبکه سوئیفت را انجام دهد.
*  آغاز به کار جلسات دادگاه اخلالگران اقتصادی از فردا
جلسات رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور از فردا ۴ شهریور ماه در شعبه اول و دوم دادگاه ویژه آغاز به کار خواهد شد.
این دادگاهها به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار اسامی متهمان و همچنین محتوای جلسه برای رسانه‌ها بلامانع خواهد بود.
** همشهری ۹۷/۶/۳
*  حمله دیده‌بان حقوق بشر به ائتلاف سعودی
دیده‌بان حقوق بشر بار دیگر با حمله به عملکرد غیرانسانی ائتلاف عربی در جنگ یمن، گزارش اخیر این سازمان نظامی را فاقد اعتبار خواند. دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر آخرین فجایع انسانی رخ داده در یمن توسط نیروی هوایی عربستان سعودی و امارات اعلام کرد: ائتلاف عربی با ارائه گزارش‌های کذب سعی در انحراف افکار عمومی جهان از حقیقت آنچه در یمن می‌گذرد، دارد. سخنگوی ائتلاف عربی روز پنجشنبه با برگزاری نشست خبری، اخبار منتشر شده از فاجعه انسانی در یمن را جوسازی رسانه‌ای خوانده و اعلام کرده بود: ائتلاف به صورت مستمر در حال تقدیم کمک‌های بهداشتی و غذایی به مناطق محاصره شده در یمن است.
** کیهان ۹۷/۶/۳
*  انتصاب فرمانده نیروی دریایی و معاون هماهنگ‌کننده سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریادار پاسدار علی فدوی را به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده‌ سپاه منصوب کردند.
*  ایران در بالاترین سطح قدرت دفاعی و نظامی قرار دارد
معاون بازرسی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران این روزها در قدرت دفاعی و نظامی در بالاترین سطح بازدارندگی قرار دارد.
امیر سرتیپ سعید شعبانیان با تاکید بر اینکه توجه به توسعه صنعت دفاعی ایران لازم و ضروری است تصریح کرد: امروز با دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی در بهترین شرایط به سر می‌بریم.
** شرق ۹۷/۶/۳
*  ۲۵ سال حبس برای رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی
دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی «پارک گون هه» رئیس جمهوری پیشین این کشور را به جرم فساد مالی به ۲۵ سال زندان محکوم کرد.
دادگاه عالی تجدیدنظر سئول، پارک گون هه را در ارتباط با اتهام تبانی با دوست قدیمی‌اش به نام جوی سون سیل برای دریافت میلیاردها «وون» (واحد پول کره جنوبی) مجرم شناخت. دادگاه تجدیدنظر همچنین پارک گون هه را به ۲۰ میلیارد وون معادل ۱۷ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار جریمه کرد.
*  تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید همانند قبل از ۲۰۱۵ باشند
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از دیدار و گفت‌وگو با نیکلای پاتروشف، دبیر امنیت ملی روسیه در یک نشست خبری در مقر هیات آمریکایی در ژنو گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران در موعد مقرر امضا خواهند شد و هدف از این تحریم‌ها ایجاد فشار بر نظام ایران و اینکه این تحریم‌ها همانند قبل از سال ۲۰۱۵ باشند.
او با اشاره به این که طرف روسی در مذاکرات ژنو هیچ درخواستی مبنی بر استثنای روسیه از این تحریم‌ها نکرده است گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در رابطه با اهمیت خروج ایران و شبه نظامیان وابسته به آن از سوریه هم نظر با آمریکا است.
** ایران ۹۷/۶/۳
*  آمادگی ما، برای جنگ نیست، بلکه آمادگی برای ایجاد و حفظ صلح پایدار است
رئیس جمهوری در مراسم سالروز صنعت دفاعی که با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون فناوری رئیس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان وزارت دفاع برگزار شد، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در سخنانی با اشاره به اینکه «ما ملت مسالمت و همکاری هستیم»، گفت: آمادگی ما، آمادگی برای جنگ نیست، بلکه آمادگی برای ایجاد و حفظ صلح پایدار است. فقدان آمادگی و توانمندی کافی یعنی به استقبال جنگ رفتن و در برابر آن افزایش قدرت دفاعی یعنی صلح‌طلبی.
*  نامه انتخاباتی مجلس به دولت
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از نامه به دولت برای برگزاری انتخابات سال آینده پارلمان به صورت الکترونیکی خبر داد. محمدجواد کولیوند از ارسال نامه به دولت برای برگزاری انتخابات سال آینده مجلس به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی به دولت ابلاغ شده و قوه مجریه نیز این موضوع را به وزارت کشور ابلاغ کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۶/۳
*  آمریکا دیگران را از تجارت با ایران می‌ترساند
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به رویکرد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایالات متحده دیگران را از تجارت با ایران می‌ترساند و حتی متحدان خود را تهدید به همکاری با ایران می‌کند.
سرگئی ریابکوف رویکرد آمریکا برای جلوگیری از معامله با ایران را تهدید، باج گیری و ارعاب دیگران از جمله متحدان ایالات متحده دانست.
*  نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد
همزمان با آغاز مراسم سالروز صنعت دفاعی ، نخستین جنگنده ایرانی با نام “کوثر” با فرمان رئیس جمهور به پرواز در آمد.
بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی‌های این جنگنده است.
** وطن امروز ۹۷/۶/۳
*  آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه بنا به گفته امام(ره)، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، افزود: رهبری انقلاب هم چندی پیش بیاناتی را در همین باره فرمودند که آمریکا نمی‌تواند به ما حمله کند. این بیانات در واقع به این دلیل بود که رهبری خواستند به آنها که از آمریکا می‌ترسند تفهیم کنند آنها هرگز نمی‌توانند با ما درگیر شوند و هرگز جنگی رخ نخواهد داد. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها جرأت حمله به ایران را ندارند، چرا که می‌دانند در آن صورت چه بر سرشان می‌آید، گفت: هزاران نیروی مستقر در سوریه و لبنان در کنار موشک‌های توانمندی که دارند می‌توانند تل‌آویو و حیفا را بر سر اسرائیل خراب کنند.
*  بودجه ۱۸میلیون یورویی ربطی به بسته اتحادیه اروپایی ندارد
بهرام قاسمی درباره اخبار پیرامون بودجه‌ای که اخیرا از سوی اتحادیه اروپایی به ایران تخصیص داده شد، اظهار کرد: کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ۱۸ میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از بودجه ۵۰ میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون اروپا اختصاص داده شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این بودجه مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی مطرح شده اروپا که قرار است در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه شود، ندارد.
** جوان ۹۷/۶/۳
*  آمریکا باید از سوریه برود حضور ایران قانونی است
روسیه بار دیگر به ادعای برخی رسانه‌‌‌‌‌‌ها و مقامات امریکایی درباره خروج ایران از سوریه واکنش نشان داد و با صراحت تمام اعلام کرد حضور ایران قانونی است و به آن احترام می‌گذارد و امریکا باید نیروهای خود را از سوریه خارج کند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد امریکا پیش از آنکه همکاری با روسیه را به خروج نیروهای ایرانی از سوریه منوط کند باید خروج نیروهای خودش را از سوریه آغاز کند. این مقام روسی خاطرنشان کرد: حضور امریکا در سوریه غیرقانونی است.
*  وزیر اقتصاد فردا استیضاح می‌شود
طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی که بیست و هشتم مردادماه با ۳۳ امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد، فردا در مجلس بررسی می‌شود. منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخ به سئوالات «نادر قاضی پور» نماینده ارومیه و محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز به مجلس شورای اسلامی می‌رود. قرار است خانه ملتی‌ها لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی و طرح یک فوریتی جامع توسعه و عمران روستایی را بررسی کنند. بررسی طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی و طرح دائمی شدن قانون استخدام ناجا نیز در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.
** آفتاب یزد ۹۷/۶/۳
*  تحریم‌های ضدایرانی آمریکا نامشروع است
گزارشگر ویژه حقوق بشر و اقدامات قهری یکجانبه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی بیانیه‌ای در مقر دفتر سازمان ملل در ژنو، ضمن غیرمنصفانه و مضر دانستن اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، نسبت به گسترش جنگ اقتصادی در جهان هشدار داد.
در بیانیه ادریس الجزیری آمده است: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران متعاقب خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که با اجماع و به موجب یک قطعنامه شورای امنیت و با حمایت خود آمریکا به تصویب رسید، نامشروع بودن این اقدامات را آشکار می‌سازد.
*  انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بازسازی راکتور آب سنگین اراک
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با خروج یکجانبه آمریکا از برجام انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بهسازی نیروگاه آب سنگین اراک شد که پیش از این با حضور ایران، آمریکا و چین تشکیل شده بود.
علی اکبر صالحی با بیان این‌که «تمامی امور هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد»، افزود: علی‌رغم خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی نه در بحث اکتشاف، نه در بحث تحقیق و توسعه و نه در بحث ساخت نیروگاه‌های جدید وجود ندارد و فعالیت‌هایی همچون تولید دارو و ساخت بیمارستان در حال پیگیری است.
** رسالت ۹۷/۶/۳
*  قانون بودجه، پاسخگوی نیازهای کشور نیست
آیت‌الله احمد جنتی در دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهرگ حیات اقتصادی کشور مسئله برنامه و بودجه است و شما هم موظف هستید به وظیفه الهی و قانونی خود عمل کنید.وی با اظهار نگرانی از کمبودها، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، افزود: این مردم عزیز که همیشه وفادار نظام و انقلاب بوده‌اند مستحق خدمت هستند و باید برنامه‌ریزی شما تحت تأثیر هیچ شخص و جریان سیاسی نباشد تا رفاه حداقلی برای مردم برقرار شود و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه جز حق و حقیقت مدنظر نمایندگان مجلس نباشد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری قانون بودجه کشور را مصوب سال ۱۳۵۱ دانست و گفت: این قانون جوابگوی نیازهای فعلی کشور نیست و باید اصلاح شود.وی با تأکید بر اجرایی شدن برنامه‌های پنج ساله کشور اضافه کرد: مهمترین راه‌حل برون رفت از مشکلات کشور توجه جدی و عملی به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.
*  تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر مبارزه با احتکار و فساد اقتصادی
استاد برجسته حوزه علمیه قم بر مبارزه با احتکار و فساد اقتصادی تاکید کرد. آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه های نماز عید سعید قربان در محل حسینیه احمدآباد شهرستان دماوند با تاکید بر مبارزه با احتکار و فساد اقتصادی اظهارداشت: این بی عقلی است که انسان برای روزی آینده خود که خدا متولی آن است، کالایی را احتکار کند یا تاخیر در عرضه انجام دهد، جایی که خون شهید ریخته شده است آنجا طیب و طاهر است، این کشور را شهدا با خون خود طیب و طاهر ساخته اند، لذا از ما توقع دارند و طلبکار ما هستند، چرا باید دو تن سکه تهیه کنیم؟ برای چه؟ وقتی امثال این کارها بازار را ملتهب می کند دلیل این کار چیست؟ همه چیز در این مملکت به اندازه کافی هست با این حال بازار ملتهب باشد معنا ندارد.
*  آرزوی مذاکره بر دل آمریکا خواهد ماند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان تأکید کرد: رهبری همواره از تمام دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کرده و کمک کرده‌اند تا بار سنگین اداره کشور را مسئولان راحت‌تر به دوش بگیرند و از مردم هم انتظار کمک می‌رود، اما نهادهای قانونی نیز تکالیفی دارند؛ عمده‌ترین و اساسی‌ترین تکلیف مسئولان نظام به‌ویژه‌ دولتمردان خدمت به مردم است.
خطیب نماز عید قربان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره نخواهیم کرد، گفت: آمریکا یک ذره انسانیت و شرف در رابطه با بحث مذاکره به خرج نداد. این واقعیت وجود دارد که از اول پیروزی انقلاب تمام دولتمردان آمریکا در پی مذاکره با ایران بودند و ناکام ماندند. ترامپ هشت بار درخواست مذاکره با ایران کرده است، اما می‌گوید در پی مذاکره با ایران نیستم. او برجام را برای مذاکره مجدد با ایران بر هم زد تا اقتدار موشکی و منطقه‌ای ایران را در این موضوع بگنجاند، اما این بار نیز مسئولان آرزوی مذاکره را بر دل آن‌ها خواهند گذاشت.
** مردم سالاری ۹۷/۶/۳
*  بسته حمایتی ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران تصویب شد
کمیسیون اروپا اولین بسته حمایتی خود از ایران را تصویب کرد. این بسته با ارزش مالی ۱۸ میلیون یورو در راستای حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار در ایران و با تاکید بر بخش خصوصی به تصویب رسیده است. ۸ میلیون یورو از بسته عنوان شده شامل کمک به بخش خصوصی، ۸ میلیون یورو صرف پروژه‌های محیط زیستی و ۲ میلیون یورو به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده خواهد شد. این بسته بخشی از بسته‌ای بزرگ‌تر به ارزش ۵۰ میلیون یورو می‌باشد که با هدف حمایت از ایران در حل چالش‌های کلیدی اقتصادی و اجتماعی مصوب شده است.
*  محکومیت یک شهروند ایرانی _کانادایی در آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا یک مرد ایرانی-کانادایی را که در ماه مارس دستگیر کرده بود به اتهام ارسال فناوری به ایران به ۴۲ ماه حبس محکوم کرد. در این خبر آمده است که این فرد ۳۸ ساله با همکاری شرکت‌های چینی و چندین شریک دیگر، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، اقدام به صادرات فناوری‌های ممنوعه آمریکایی به ایران کرده است. مقامات آمریکایی ادعا کردند که این فناوری‌ها مصارف نظامی و غیرنظامی داشته‌اند.
** آرمان ۹۷/۶/۳
*  تشکر وزیرخارجه انگلیس از ‌ایران
وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اعطای مرخصی به یک محکوم امنیتی دوتابعیتی، از ایران تشکر کرد. جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، از اعطای مرخصی به نازنین زاغری استقبال کرده است. هانت در سخنرانی خود در سازمان ملل، گفته است:«ما می‌خواهیم از مقام‌های ایران برای کاری که انجام دادند تشکر کنیم». وزیر خارجه انگلیس در عین حال مدعی شد:«نباید فراموش کرد که نازنین زاغری نباید از همان اول زندانی می‌شد. نازنین بی‌گناه است.»
*  تحقیق‌وتفحص از وزارت کار کلید خورد
رئیس کمیسیون اقتصادی گفت که تحقیق و تفحص از وزارت کار در زمان تصدی ربیعی در حال انجام است. محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: این تحقیق و تفحص چهار محور اساسی دارد که بخشی از آن را آغاز کرده‌ایم.
** آفرینش ۹۷/۶/۳
*  ۲۷ کودک و ۴ زن در الحدیده با حمله عربستان در خون غلتیدند
۲۷ کودک و چهار زن در حمله عربستان به شهرستان ‘الدریهمی’ در استان الحدیده به خاک و خون کشیده شدند. جنگنده‌های متجاوز سعودی زنان و کودکان آواره را در روستای ‘الکوعی’ از توابع شهرستان «الدُریهمی» الحدیده هدف قرار داده‌اند.گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این قربانیان در نتیجه حملات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده، خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند که در مسیر، هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفتند.
*  دادگاه لاهه به شکایت ایران از آمریکا رسیدگی می کند
شکایت حقوقی تهران از اقدامات آمریکا علیه ایران روز دوشنبه در دادگاه بین المللی لاهه که بلندپایه‌ترین مرجع حقوقی سازمان ملل متحد به شمار می رود، مطرح می شود. تهران پرونده شکایت از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای ازسرگیری اقدامات این کشور علیه ایران، ماه گذشته (ژوئیه) در دادگاه بین المللی لاهه گشود. انتظار می رود تصمیم گیری و صدور حکم موقت دادگاه لاهه در باره این درخواست تهران ۲ ماه طول بکشد و شاید حکم نهایی این پرونده تا چند سال آتی صادر نشود.
** قدس ۹۷/۶/۳
*  دعوت از تهران، مسکو و آنکارا بر برگزاری نشست سوریه
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از ایران،‌ترکیه و روسیه دعوت کرد برای بررسی مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو نشست برگزار کنند. دفتر «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه دیدار خواهد کرد. قرار است دی میستورا در آغاز ماه سپتامبر آینده در ژنو با نمایندگان این سه کشور برای بررسی مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه دیدار داشته باشد.
*  واکنش نتانیاهو به بسته حمایت ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران
نتانیاهو که در یک کنفرانس خبری در «ویلینوس» پایتخت کشور لیتوانی صحبت می‌کرد تصمیم اتحادیه اروپا را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و مدعی شد اختصاص این بودجه برای مردم ایران مثل قرص سم است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من فکر می‌کنم تصمیم دیروز اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۸ میلیون یورو به ایران، اشتباهی بزرگ است.
** خراسان ۹۷/۶/۳
*  اگر استیضاح شوم بازار سقوط می‌کند
رئیس جمهور آمریکا می‎گوید بهتر است دموکرات‌ها فکر استیضاح وی را از سر بیرون کنند چراکه این کار نتیجه‎ای جز سقوط بازار، بیکاری و فقر مردم آمریکا درپی نخواهد داشت. ترامپ این ادعا را در پاسخ به اظهارات دموکرات‌هایی مطرح کرد که می‌گویند، چنان چه در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر(۱۵آبان) کنترل مجالس نمایندگان و سنای آمریکا را به‌دست بگیرند؛ وی را استیضاح می‌کنند.
*  موسوی و رهنورد به ملاقات فرزندان خود رفته اند
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه خروج به موسوی و رهنورد برای دیدار با فرزندانشان داده شده است.
قاسم میرزایی‌‌‌نیکو درباره گشایش‌‌‌‌های صورت گرفته در خصوص حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: زهرا رهنورد به همراه میرحسین موسوی به تازگی به دیدار فرزندانشان رفته‌اند. وی افزود: به هر حال من احساس می‌‌‌‌کنم قرار است در این باره گشایش‌‌‌‌هایی صورت بگیرد؛ چرا که لازمه وحدت و وفاق ملی حل این مسئله است.
** اعتماد ۹۷/۶/۳
*  احیای بانک‌های ایتالیایی برای همکاری با ایران
رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: با مدیران سیستم بانکی ایتالیا توافق شده است تا فعالیت چند بانک ورشکسته را با یورو احیا کنند تا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند. احمد پورفلاح با بیان اینکه «در ایتالیا بانک‌هایی داریم که وابستگی زیادی به دلار ندارند»، اظهار داشت: در ایتالیا این تصمیم گرفته شده است که این بانک‌ها و حتی بانک‌های ورشکسته تنها برای همکاری با ایران با یورو کار کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قم باید الگوی سایر استان‌ها باشد
رسا/آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم ، با ابراز رضایت از عملکرد ناجا و با تأکید بر توجه به جنبه‌های معنوی و اخلاقی قم گفت: باید به گونه‌ای باشد که این استان مطابق شان کریمه اهل بیت(ع) و همواره الگوی سایر استان‌ها باشد. ایشان اظهار داشت: ان شاء الله در انجام وظایف دینی، اسلامی و حمایت از فقرا و ضعفا همواره موفق باشید تا توجهات حضرت ولی عصر(عج) شامل حال همه مردم باشد.ایشان همچنین افزود: شغل پلیس ارزشمند و اسباب رضایت امام زمان(عج) است، خداوند بر توفیقات تان بیفزاید تا موجبات رضایتمندی آحاد جامعه را فراهم کرده و مقاصد اسلام و دین به وسیله شما تامین شود.
علمای اسلام اجازه اجرا شدن توطئه‌های دشمن را ندهند
 رسا/ آیت الله مقتدایی در دیدار با بزرگان نهضت حسینی پاکستان با اشاره به فعالیت شیعیان پاکستان در نهضت حسینی اظهار داشت: برادران عزیز پاکستان در نهضت حسینی بسیار فعال هستند و در مبارزه با داعش، وهابیت، افراد سودجو و فرصت‌طلب فعالیت می‌کنند که این امر بسیار با ارزش بوده و برآمده از تفکر اسلام و تشیع است.آیت الله مقتدایی با اشاره به وظایف بزرگان جهان اسلام در مقابل جریان تکفیری بیان کرد: مهمترین وظیفه ما ایستادن در مقابل افکار پلید وهابی‌گری و تکفیری است، به همین جهت باید دین اسلام و مسائل اعتقادی آن را تبلیغ کرد تا شبهات از ذهن جوانان و مردم زدوده شود، این وظیفه مهمی برای علمای اسلام است و همه باید به صورت متحد به وظیفه خود عمل کنند.
سیاه نمایی نسبت به انقلاب راهبرد دشمن برای یأس مردم است
رسا/ آیت الله اعرافی با اشاره به هفته دولت گفت: دولتمردان باید کارنامه یکساله خود را به مردم ارائه داده و پیشرفت‌ها را نشان دهند و با شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها درصدد جبران آن برآیند.وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرونده درخشانی از پیشرفت‌ها در شاخص‌های مختلف داریم که نباید مورد غفلت قرار گیرد، امروز تلاش دشمن این است که تمام دستاوردهای بزرگ انقلاب را سیاه نشان دهند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که در عین تقدیر از فعالیت ها، اشکالات وجود داشته و دارد و مردم مطالباتی دارند که باید مورد توجه واقع شود، ابراز داشت: باید برخی سیاست‌ها را اصلاح کرد و نقد باید همراه با حمایت باشد.
سربازی امام زمان؛ انگیزه‌ای قوی برای پویایی علمی و معنوی در مسیر طلبگی
رسا/ آیت الله رجبی ‌با اشاره به الزامات ایجاد و تقویت رونق علمی با عنایت به نزدیک شدن به ایام سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اصل رسالت طلاب عزیز در حوزه کار علمی دقیق و برنامه ریزی شده و با نشاط است؛ به این دلیل که دروس حوزوی به عنوان یک رسالت دینی خوانده می‌شود. عضو جامعه مدرسین با اشاره به الزامات و موانع نشاط علمی در حوزه تأکید کرد که سربازی امام زمان(عج)، خود انگیزه‌ای قوی برای پویایی علمی و معنوی در مسیر طلبگی است.وی تصریح کرد: ورود به حوزه مقطع نشاط و پویایی است و فضای معنوی حوزه نیز زمینه را برای تحصیل خوب آماده می‌کند و اصلا هم رسالتی که به دوش طلاب هست چنین اقتضایی دارد که آنها به درس و نشاط در آن توجه جدی داشته باشند.
حزب الله بنابر درخواست رسمی دمشق، در سوریه می‌ماند
مهر/ روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده که دولت سوریه از حزب الله درخواست کرده که بعد از پایان نبردهای نظامی شمالی سوریه هم در این کشور حضور داشته باشد.بر اساس این خبر باقی ماندن نیروهای حزب الله در سوریه تا بعد از پایان نبردها در محورهای شمال غربی و شمال شرقی ادامه خواهد داشت. بر اساس خبری که روزنامه الاخبار منتشر کرده مقدمات لازم برای باقی ماندن حزب الله در سوریه برای مدت نسبتا طولانی فراهم شده است و قرار است تا حزب الله به دولت سوریه در زمینه آشتی داخلی و کمک به بازگشت آوارگان از لبنان کمک کند و کنترل وضعیت مرزی بین لبنان و سوریه را برعهده داشته باشد.
دست رد «بشار اسد» بر سینه «بن سلمان»
مهر/ یکی از نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان از مخالفت رئیس جمهور سوریه با پیشنهاد ولیعهد عربستان مبنی بر قدرت مادام العمر و بازسازی سوریه در مقابل قطع روابط با حزب الله و ایران خبر داد.نواف الموسوی گفت: زمانیکه فرستاده محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به دمشق سفر کرده وبا بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد پیشنهاد وسوسه انگیزی را به وی ارائه داد. الموسوی تاکید کرد: این پیشنهاد دست کم سه ماه پیش به اسد داده شد. بشار اسد با این پیشنهاد بن سلمان مخالفت کرده و این پرونده را بست.
هوک: ایران با دریافت کمک مالی اروپا به ترورهای بیشتری دست می‌زند!
مهر/ «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران» با طرح ادعایی موهوم گفت که تصمیم اتحادیه اروپا به ارائه کمک ۲۰ میلیون دلاری به ایران، دستِ تهران را برای اجرای ترورهای بیشتر در خاک اروپا باز می‌کند! «برایان هوک» در یک نشست مطبوعاتی با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس واشنگتن علیه تهران، گفت: «بیانیه اتحادیه اروپا مورخ ۲۳اُم اگوست مبنی بر پرداخت ۲۰.۷ میلیون دلار به تهران با هدف گسترش روابط اقتصادی و منطقه‌ای میان ایران و اروپا، ارسال یک پیام اشتباه در زمانی اشتباه بود».وی در ادامه مدعی شد که «پول بیشتر در دست مقامات تهران به معنای پول بیشتر برای اجرای عملیات ترور در بسیاری از کشورهای اروپایی است!»
 کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری کمک آمریکا به فلسطین
مهر/در بحبوحه گسترش تنشها در روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه از کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری کمک مالی این کشور به کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا بدون تشریح جزئیات اعلام کرد که وجه مزبور که در اصل به برنامه‌هایی در کرانه باختری و غزه تعلق داشت، به «پروژه‌هایی با اولویت بالا در جایی دیگر» اختصاص می‌یابد.
هواپیماهای آمریکا در حال سوخت‌رسانی به جنگنده‌های سعودی در غرب یمن
فارس/انتشار فیلمی که در آن هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکا در نزدیکی سواحل یمن در حال تأمین سوخت جنگنده‌های سعودی هستند، اظهارات مقامات یمن مبنی بر مشارکت واشنگتن در جنگ علیه این کشور را تأیید می‌کند.این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی تنها در کمتر از ۱۵ روز گذشته، به خودروی حامل کودکان یمنی حمله کرده است که بر اثر آن بیش از ۸۰ کودک شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.
 مخالفت العبادی با خروج الحشد الشعبی از شهرهای بزرگ عراق
تسنیم/نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، روز گذشته با هیاتی از الحشد الشعبی و مسئولان و ادارات الحشد الشعبی دیدار کرد. حیدر العبادی» تأکید کرد که خروج نیروهای الحشد الشعبی از شهرهای بزرگ کشور در شرایط کنونی، منطقی نیست؛ زیرا احتمال بازگشت داعشی‌ها وجود دارد.دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که العبادی در این دیدار خاطرنشان ساخت: «الحشد الشعبی پدیده‌ای جدید است که با لبیک گفتن به فتوای آیت‌الله سیدعلی سیستانی (مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق) و از جان گذشتگی در راه کشورشان، امیدی برای مردم به ارمغان آورده است».
عربستان حج را عرصه تسویه حساب سیاسی کرده است
رسا/روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با انتقاد از سیاست آل سعود دربرگزاری مراسم حج با طرح این سوال که اختلاف‌ها بر سر قضیه حج از کجا آمده است، پاسخ داد، مطمئنا سیاسی کردن فضای عبادت حج از مهم‌ترین دلایل این اختلاف است و این سیاسی کاری هرگز مربوط به شیوه ادای مناسک حج نیست، بلکه به فضای عمومی حاکم بر این فریضه و به روابط بین کشورهای مسلمان مربوط است.القدس العربی نوشت: به رغم اینکه چند دهه اخیر بر سر قضیه حج اختلافاتی بین ایران و عربستان بود، اما این مشکلات محدود به ایران نبود، حجاج عراقی هم در اوج تنش ناشی از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ مشکل بزرگی در قضیه حج داشتند و بحران سوریه هم بر حج شهروندان سوری تاثیرگذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *