خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۱۴

  • معاون اول رئیس جمهوری: با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران سیاست‌های اقتصادی جدید کشور، دوشنبه اعلام می‌شود
  • رئیس کمیته عالی انقلاب یمن: از آل سعود و آمریکا انتقام سختی خواهیم گرفت
  • آیت الله مقتدایی: معرفی مفسدان اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد
  • آیت الله موسوی اصفهانی: وظیفه شناسی رمز پیشرفت در زندگی طلبگی است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: حوزه و مراجع از وضع معیشت مردم در رنج هستند
  • حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی: تشدید خصومت‌ها علیه انقلاب نشانه توفیق نظام اسلامی است

 

** جام جم ۹۷/۵/۱۴
*  وزیر خارجه کره شمالی سه‌شنبه در تهران
یک منبع مطلع با تائید سفر این هفته وزیر خارجه کره شمالی به تهران گفت که «ری یانگ- هو» سه‌شنبه با ظریف دیدار می‌کند. پیش از این خبرگزاری کیودو از سفر وزیر خارجه کره شمالی به تهران خبر داده و اعلام کرده بود که ری یانگ – هو پس از شرکت در نشست وزرای خارجه آ.سه.آن در سنگاپور به تهران سفر خواهد کرد.
*  مذاکره با آمریکا نمی‌تواند منافع کشور را تأمین کند
عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در شرایطی که دولت آمریکا هیچ تعهدی به اجرای پیمان‌های بین‌المللی از جمله برجام ندارد، بحث مذاکره با این کشور بی‌معنا است.
وی افزود: البته بنده معتقدم که مذاکره کردن همواره بهترین راهکار برای پیشبرد منافع کشور بوده ولی در شرایطی که طرف مقابل از اساس اهل مذاکره نیست، نشستن پای میز مذاکره نمی‌تواند منافع کشور را تأمین کند.
** همشهری ۹۷/۵/۱۴
*  در صورت حصول بدهی، زنجانی عفو می‌شود
رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در واکنش به پرداخت نشدن پول زنجانی از طرف شرکای خارجی گفت: بعد از تشدید تحریم‌های بانکی نسبت به ایران، شرکت ملی نفت باید به پیشنهاد شرکای خارجی زنجانی مبنی بر افتتاح حساب در بانکی که آنها معرفی کردند، پاسخ می‌داد. وی گفت: در رأی قطعی که برای بابک زنجانی از طرف دیوان عالی کشور صادر شده است این موضوع مطرح شده که در صورت پرداخت وجه، آقای زنجانی استحقاق بهره‌مندی از ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت. ماده ۱۱۴ هم یعنی عفو، می‌خواهم بگویم که برخلاف اینکه گفته می‌شود که چه زنجانی پول بدهد و چه ندهد، مجازات او قطعی است و اعدام می‌شود، چنین چیزی نیست.
** کیهان ۹۷/۵/۱۴
*  وجود پایگاه نظامی سرّی آمریکا نزدیک مرز ترکیه با ایران
یک روزنامه ترکیه‌ای، از یک مرکز عملیاتی آمریکا در شرق این کشور و در فاصله ۴۵۰ کیلومتری مرز ایران خبر داد که از آن به‌شدت محافظت می‌شود و در آن، از برخی فرماندهان آمریکایی نیز به‌صورت سرّی حفاظت به عمل می‌آید.
روزنامه «ملی» [Millî Gazete] چاپ ترکیه، با ‌اشاره به اینکه آمریکا اکنون ایران را هدف قرار داده است، نوشت: «واشنگتن در حال حاضر تلاش می‌کند تا با تحریم اقتصادی تهران را تحت فشار قرار دهد اما در این میان، موضع ترکیه در صورت مداخله نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران، بیش از پیش مهم خواهد بود زیرا ترکیه در مورد تحریم اقتصادی علیه ایران نگاه مثبتی ندارد اما در عین حال، وجود پایگاه‌های پیشرفته مخفی آمریکا در ترکیه، یکی از مسائلی است که نیاز به روشنگری دارد.»
*  از آل‌سعود و آمریکا انتقام سختی خواهیم گرفت
جنایت هولناک سعودی‌ها در بندر الحدیده یمن که به شهادت ۶۰ غیرنظامی منجر شد با واکنش گسترده جهانی رو به رو شد و مردم و انقلابیون یمنی نیز با برپایی تظاهرات میلیونی فریاد انتقام انتقام سر دادند.
رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: انصارالله انتقام این جنایت را از متجاوزان سعودی خواهد گرفت و پاسخ دشمن را خواهد داد و این جنایات هرگز اراده مردم برای مقابله با دشمن را ضعیف نخواهد کرد. محمدعلی الحوثی، در سخنرانی خود به توان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن تمامی اهداف نظامی و حساس کشورهای دشمن حتی اگر زیرزمین باشند،‌اشاره و تاکید کرد: نمی‌توانیم بپذیریم که عزت ما از بین برود.
** شرق ۹۷/۵/۱۴
*  تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته، برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست
خیرالله ترخانی سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی استاندار البرز درباره ناآرامی‌های اخیر در کرج، گفت: تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته، برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست، بلکه ناشی از سوءاستفاده برخی گروه‌هاست که در ادامه قطعا با آنان برخورد خواهد شد. در این مدت سعی کردیم با این تجمعات مماشات کنیم و به حرف‌های آنان گوش دهیم، اما دیدیم این مطالبات اقتصادی نیست و کاملا ساختارشکنانه است.
*  ازسرگیری اعتراض‌ها در عراق
تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم عراق به استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور بازگشت و معترضان در بصره اعلام کردند امروز تحصن خواهند کرد. مرجعیت عالی‌قدر شیعیان نیز حمایت خود را از این تظاهرات مردمی اعلام و معترضان را به کنترل خشم خود برای حل مشکلات دعوت کرد.
** ایران ۹۷/۵/۱۴
*  رسانه نباید دروغ بگوید
نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع مدیران، سردبیران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ سلامت؛ صداقت و قدرت را شروط تأثیرگذاری رسانه عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین عامل جلوگیری از فساد در جامعه؛ رسانه و افکار عمومی است که می‌تواند جلو فساد را چه در حوزه سیاست، چه در حوزه اجتماع و چه در حوزه اقتصاد بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اینکه رسانه سالم، صادق و قوی می‌تواند شرط سلامت یک جامعه باشد، تصریح کرد: رسانه باید سالم باشد، خودش را وامدار کسی نداند، صادق باشد و هیچ دروغی نگوید.
*  رئیس جمهوری سابق و امام جمعه مشهد مجوز برپایی تجمع بگیرند
محمدعلی تبرایی دبیر اجرایی و عضو کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است، اگر رئیس جمهوری سابق و امام جمعه مشهد خواهان برپایی تجمع هستند، به کمیسیون درخواست دهند تا مجوز بگیرند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۱۴
*  اجماع جهانی روشنی برای حفظ برجام وجود دارد
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه توییتر خود با تشریح نتایج برنامه‌ها و دیدارهای روز دوم حضور خود در سنگاپور و دیدارش با تعدادی از مقامات شرکت کننده در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه آسه آن نوشت: با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سنگاپور و وزرای خارجه چین، نیوزیلند، استرالیا و اندونزی دیدار کردم. اجماع جهانی روشنی در ضرورت انجام اقدامات هماهنگ برای حفظ برجام وجود دارد. با خانم موگرینی جزئیات اقدامات اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از بهره مندی اقتصادی مردم ایران از برجام را بررسی کردیم.
*  با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران سیاست‌های اقتصادی جدید کشور دوشنبه اعلام می‌شود
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران و مسئولان سه قوه برگزار شد، با اشاره به تصویب کلیات سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، اظهار کرد: به دنبال سیاست‌های گذشته و مشکلاتی که در برخی بخش‌ها به وجود آمده بود و همچنین شرایط جدیدی که در اقتصاد کشور پیش آمده، با توجه به اینکه بر اساس اعلام رییس‌جمهوری آمریکا در روزهای آینده تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران آغاز می‌شود. جزئیات این سیاست‌ها در جلسه دوشنبه هیات دولت بررسی و به تصویب خواهد رسید.
** وطن امروز ۹۷/۵/۱۴
*  آمریکا با ژست «حمایت از مردم» از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد
وزارت خارجه آمریکا بار دیگر در توئیتی مداخله‌جویانه، ژست «حمایت از مردم ایران» گرفت و ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌ نشده، از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان حمایت کرد. در این توئیت آمده است: «ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم». این وزارتخانه همچنین ضمن متهم کردن دوباره مقامات ایران به فساد مالی، مدعی حمایت از «صدای مردم ایران» شد.
*  انصارالله پرنده جاسوسی عربستان را سرنگون کرد
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح شنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به متجاوزان را در شهر المصلوب در جوف سرنگون کردند. یک منبع نظامی در این رابطه گفت یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروهای متجاوز سرنگون شد. این هواپیما همزمان با حمله مزدوران به شهر المصلوب به پرواز درآمده بود.
** جوان ۹۷/۵/۱۴
*  ساخت نخستین کلیسا در عربستان سعودی
یکی از مشاوران دیوان پادشاهی اعلام کرد که شهر صنعتی نیوم قرار است محل ساخت اولین کلیسا در عربستان باشد. به گفته این مشاور، ساخت کلیسا در هر کشوری ممکن است انجام شود اما در شبه جزیره عربستان وجود دو دین غیر ممکن است. به همین دلیل با توجه به اینکه شهر نیوم در شمال عربستان خارج از شبه جزیره عربستان تلقی می‌شود مشکلی ایجاد نمی‌کند. طرح ساخت کلیسا در عربستان مانند دیگر اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در راستای طرح تبلیغات عربستانی آزاد و اصلاح شده انجام می‌شود.
*  تا نابودی تروریسم در سوریه می‌مانیم
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره بحث خروج نیرو‌های ایرانی از خاک سوریه گفت: «تا زمانی که تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران حضور خواهد داشت. ما به درخواست دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم به اینجا آمده‌ایم و به محض اینکه احساس کنیم سوریه نزدیک به ثبات نسبی است و مبارزه با تروریسم در حال تمام شدن است، ما حضور خود را کاهش می‌دهیم یا به کلی از سوریه خارج می‌شویم و حالا باید کسانی بیرون شوند که بدون اجازه دولت سوریه وارد شده‌اند.»
قاسمی تأکید کرد: «ورود ما به سوریه به درخواست کشور دیگری نبود که امروز به درخواست کشور دیگری سوریه را ترک کنیم. ما منافع و مصالح خود را به خوبی تشخیص می‌دهیم و در جهت منافع خود حرکت می‌کنیم، همانگونه که دولت روسیه هم از منافع و مصالح خود در همه جای جهان پیروی می‌کند.»
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۱۴
*  تشکر سفیر آمریکا در آلمان برای تصویب قانون منع انتقال پول به ایران
«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا، در برلین نسبت به اقدام جدید آلمان در مورد اعمال محدودیت برای انتقال پول نقد به ایران ابراز خرسندی کرد.
وی در توییتر خود با اشاره به طرح برلین برای مسدود کردن مسیر انتقال پول به ایران نوشت: این یک معضل بسیار جدی است و ما از شرکای آلمانی‌مان برای اقدام به توقف فعالیت‌های ایران تشکر می‌کنیم.
*  پنج فروند هواپیمای ATR جدید امروز به ایران می‌رسند
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: پنج فروند هواپیمای جدید خریداری شده از شرکت ATR چهاردهم مرداد وارد کشور می‌شوند. این هواپیماها قرار است امروز در فرودگاه مهرآباد روی زمین بنشینند و به این ترتیب تعداد هواپیماهای ATR تحویل شده به ایران به ۱۳ فروند افزایش می‌یابد که همگی به ناوگان هواپیمایی هما افزوده شده‌اند.
** رسالت ۹۷/۵/۱۴
*  آمریکا در طرح مذاکره با ایران به دنبال عوام‌فریبی است
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکا در طرح مذاکره با ایران به دنبال عوام‌فریبی است.حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رضا اکرمی درباره طرح مذاکره بدون پیش‌شرط از سوی ترامپ گفت: رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌هایی می‌زند که وزیر خارجه‌اش هم قبول ندارد. ترامپ می‌گوید حاضر است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند، اما وزیر امور خارجه‌اش شروطی را برای مذاکره با ایران تعیین می‌کند! وی افزود: آمریکا به هیچ معاهده‌ای پایبند نیست و با این کارها به دنبال عوام‌فریبی است و باید بدانند تا زمانی که اصل گفت‌وگو بر اساس منافع و احترام متقابل را قبول نکنند، هیچ مذاکره‌ای قابل قبول نخواهد بود.
*  شهردار پاریس برای منافقین سنگ تمام گذاشت
شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، بنرهای سفارشی این گروه را بر روی ساختمان خود نصب کرد.نصب این بنرهای ضدایرانی برروی ساختمان شهرداری پاریس، جدیدترین اقدام حمایتی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین به شمار می‌رود. مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین در صفحه توئیتر خود شخصا از «ژان فرانکو لوگار» شهردار منطقه یک پاریس بابت این اقدام بشردوستانه (!) “عمیقا تشکر کرد”. بنرهایی که شهرداری منطقه یک پاریس در حمایت از گروهک تروریستی منافقین برروی نمای بیرونی ساختمان خود نصب کرده، به اعدام برخی از تروریست‌های این گروه در دهه ۶۰ اشاره دارد.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۱۴
*  نیروی دریایی ارتش تلاش‌های گسترده‌ای در جزایر خلیج‌فارس انجام داد
امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم افتتاح فاز جدید بیمارستان گلستان نداجا طی سخنانی اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس ما درگیر مسئله جزایر شدیم و کاری که نیروی دریایی در جزایر انجام داد بسیار بزرگ بود. در جزایر از کمترین امکانات برخوردار بودیم ولی تلاش‌های گسترده‌ای در این منطقه انجام شد و به موازات این تلاش‌ها، بهداشت و درمان ارتش هم تلاش‌های فراوانی انجام داد.
*  گفت‌وگوی بی‌نتیجه ژاپن- آمریکا درباره تحریم‌های ایران
وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرده دومین دور گفت‌وگوهای میان مقام‌های این کشور و مقام‌های آمریکایی درباره تحریم‌های ایران بی‌نتیجه پایان یافته است.
وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان این کشور در دیدار با مقام‌های آمریکایی از آنها خواسته‌اند درخواستشان درباره کاهش واردات نفت خام از ایران، بر فعالیت‌های شرکت‌های ژاپنی تأثیر منفی نگذارد.
بیانیه وزارت خارجه ژاپن حاکی است که دو طرف نتوانسته‌اند در این خصوص به نتیجه‌ای برسند. قرار شده مقام‌های دو کشور به رایزنی‌ها در این باره ادامه دهند.
** آرمان ۹۷/۵/۱۴
*  مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد که مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده اما موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است. حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده، ده‌ها ملاقات وزرای خارجه دو کشور در برجام و سه دور مذاکره در بغداد که من هم در آن حضور داشتم از آن جمله است. مشکل، مذاکره نیست بلکه رفتار قلدرمآبانه، جنایات بزرگ و بدعهدی‌های مکرر آمریکا است. موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.
*  ۷ شرط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا
روزنامه کویتی الجریده ادعا کرد که ایران با ۷ شرط پذیرفته بوده است که با آمریکا مذاکره کند. ۷ شرطی که پیش‌بینی می‌شد آنقدر سخت باشند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا آنها را نپذیرد. به نوشته الجریده این ۷ شرط عبارت بودند از: بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای و اجرای تمامی تعهداتش. توقف تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران. ارائه تضمین در جهت عدم تلاش آمریکا برای براندازی نظام. پایان دادن به اختلاف افکنی میان ایران با کشورهای عربی توسط آمریکا. پایان دادن به تحریم‌های جدید اقتصادی. توقف فشارهای اقتصادی. توقف فشار به شرکت‌های اروپایی تا آنها به تهران بازگردند.
** آفرینش ۹۷/۵/۱۴
*  تغییر قوانین مالی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول ایران
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: مقامات آلمانی با درخواست واشنگتن برای تغییر قوانین پولی خود برای جلوگیری از انتقال ۳۰۰ میلیون یورو از هامبورگ به ایران موافقت کرده و قرار است به زودی تمهیدات جدیدشان را ارائه دهند.
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات آلمان قرار است در ماه جاری (میلادی) قوانین پولی را ارائه دهند که می‌تواند انتقال پول ایران به خاک این کشور را به تاخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند.
بنابراین گزارش، موضوع انتقال پول ایران از هامبورگ به یک چالش و دلخوری در روابط آلمان و آمریکا تبدیل شده بود.
*  از سرگیری صادرات نفت از تنگه باب‌المندب
عربستان انتقال نفت از طریق تنگه باب‌المندب را از سرگرفت. خالد الفالح، وزیر انرژی و صنعت عربستان گفت: ازسرگیری انتقال نفت از طریق تنگه باب المندب بعد از این صورت گرفت که فرماندهی ائتلاف عربی اقدامات لازم برای حمایت از کشتی‌هایش اتخاذ کرد.از حدود ۱۰ روز پیش و بعد از حمله انصارالله یمن به دو کشتی عربستان در دریای سرخ، ریاض انتقال نفت از طریق باب المندب را به حالت تعلیق درآورد.
** قدس ۹۷/۵/۱۴
*  اولتیماتوم به وزیر صنعت‌ برای معرفی متخلفان واردات خودرو
نماینده مردم جیرفت در مجلس از اولتیماتوم ده روزه مجلس به شریعتمداری برای انتشار لیست کسانی که غیرقانونی و خارج از عرف به سامانه ورود کرده و خودروهای خارجی و گرانقیمت خریده‌اند،‌ خبر داد.
یحیی کمالی‌پور اظهار داشت: قرار شد ظرف ۱۰ روز وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشات خود را به کمیسیون اعلام کنند. نهایتاً کمیسیون پس از جمع‌بندی آن را به نظر رئیس مجلس و نهایتاً صحن برساند.
*  نوکران آمریکا به نتیجه نمی‌رسند
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شکست منافقین در دسیسه چینی علیه ملت ایران، گفت: منافقین و دولت‌های بیگانه‌ای که از آنها حمایت می‌کنند، شناخت دقیقی از ملت ایران ندارند چرا که به علت تنفری که از آنها وجود دارد این نوکران آمریکا به نتیجه‌ای نخواهند رسید.
سردار محمداسماعیل کوثری در خصوص عدم استقبال از فراخوان منافقین برای تجمعات غیرقانونی در کشور اظهار داشت: خیال آمریکا، صهیونیست و سعودی‌ها که از منافقین پشتیبانی می‌کنند این است که منافقین برای آنها معجزه می‌کنند. اما این هم از مسائلی است که باید بگوییم خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است.
** خراسان ۹۷/۵/۱۴
*  حمایت ۵۰۰ گروه تبلیغی از مواضع اخیر مراجع تقلید
در حمایت از مواضع مقتدرانه و مطالبه مراجع تقلید از سران سه قوه مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی، ۵۰۰ گروه تبلیغی کشور و طلاب و فضلای حوزه علمیه بیانیه‌ای صادر کردند.
*  سفیر ایران در پاکستان با عمران خان دیدار کرد
مهدی هنردوست سفیر کشورمان در اسلام آباد با عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف که موفق شده است در انتخابات پیروز شود، دیدار کرد و پیروزی وی را تبریک گفت. در این دیدار عمران خان نیز ضمن تشکر و قدردانی از تلاش تهران برای تحکیم روابط دو جانبه گفت: «برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط با ایران داریم و هیچ مانعی نمی‌تواند باعث کم شدن روابط ما با این کشور شود.» از عمران خان به عنوان چهره‌ای ضدسعودی و متمایل به ایران یاد می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۵/۱۴
*  تاسیس لیست سیاه ارزی دولت
در نامه‌ای که محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده، با اشاره به تبانی برخی شرکت‌های ایرانی واردکننده کالا از برخی کشورها برای برخورداری از ارز دولتی، از پی‌نوشت رییس‌جمهور برای برخورد با افراد متخلف خبر داده است. وی در این نامه اشاره کرده که رییس‌جمهور دستور داده: «این افراد را در لیست سیاه قرار دهید.» در راستای دستور رییس‌جمهور، وزیر صنعت، نیز برای برخورد با افرادی که ارز با نرخ رسمی از دولت دریافت کرده اما کالای خود را در موعد مقرر وارد کشور نکرده‌اند به معاون صادراتی وزارت صنعت دستور داده تا کارت بازرگانی این افراد تعلیق شده، نام آنها در لیست سیاه قرار گیرد و با اتهام قاچاق ارز به مراجع قضایی معرفی شوند.
** سازندگی ۹۷/۵/۱۴
*  آیت الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: تورم و بی ثباتی اقتصاد، باعث بروز مشکلات معیشتی به ویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه شده و لازم است مسئولان برای رفع این معضلات اقدام عاجل نمایند. باید بر لزوم مبارزه جدی و قاطع با کسانی که از نوسانات اقتصادی سوءاستفاده کرده یا به هر نحو به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند تاکید کرد. همانگونه که از دولت و مجلس انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی و وضع موجود را ساماندهی کنند، از قوه قضائیه هم این توقع هست که با جدیت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
معرفی مفسدان اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد
حوزه/ آیت الله مقتدایی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی به جهت ندانم کاری ها، اشتباهات و سوء مدیریت‌ها و همچنین فعالیت دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب در تحریک عده‌ای از مردم و القای شبهات در وضعیت خاصی به سر می‌بریم و به خصوص دشمنان به شکل موذیانه‌ای می‌خواهند ذهن مردم را مشوش کرده و به نارضایتی‌ها دامن بزنند.قائم مقام جامعه مدرسین با تاکید بر این که از این حیث معرفی مفسدان اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: متاسفانه کوتاهی روشنی در قوه قضاییه در عدم معرفی مفسدان اقتصادی صورت می‌گیرد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که مفسدان اقتصادی و کسانی که اختلال اقتصادی در کشور ایجاد کرده اند باید معرفی شده و هر چه سریعتر به مجازات برسند.
وظیفه شناسی رمز پیشرفت در زندگی طلبگی است
رسا/آیت الله موسوی اصفهانی در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی طلاب شهر ملایر تصریح کرد: طلاب جدید الورود باید از اول راه با هدف طلبگی و این راه آشنا شوند و با آشنایی کامل تصمیم به تحصیل گرفته و با آگاهی کامل موانع راه را کنار بزنند.عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: تهذیب نفس در راه طلبگی شرط کافی نیست و طلبه باید در کنار تهذیب نفس خوب درس بخواند تا بتواند در راه طلبگی ایفای نقش کند.وی در پایان بیان داشت: مرحله سوم در راه طلبگی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، سرباز امام زمان باید در راه ولایت وظیفه شناس باشد و در این راه از هیچ کاری شانه خالی نکند.
حوزه و مراجع از وضع معیشت مردم در رنج هستند
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی، در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی استان قم گفت:بخشی از تجمعات مردمی به خاطر گرفتاری‌های اقتصادی مردم است که لازم است هر چه سریعتر مسئولین به این امور رسیدگی کنند و وضع معیشت مردم بهبود یابد اما بخش دیگری نیز سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه و روحانیت همواره درکنار مردم بوده و است خاطر نشان ساخت: امروز حوزه و در راس آن مراجع معظم تقلید و علما از وضع معیشت مردم ناراحت و در رنج هستند و در این جهت همسو و همراه مردمند؛ همچنین باید دانست که خود طلاب نیز از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند؛ اما متاسفانه مردم نگاهشان به عده معدودی از روحانیون صاحب منصب است،اما باقی طلاب و روحانیونی که ۹۰درصد آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند را نمی بینند.
تشدید خصومت‌ها علیه انقلاب ، نشانه توفیق نظام اسلامی است
حوزه/ عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: تشدید دشمنی‌ها و خصومت‌ها علیه انقلاب اسلامی ، نشانه توفیق نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل است.حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با بیان این که یکی از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی تاکید بسیار بر اقتدار ، عزت مداری و حمایت از نهضت‌های آزادی بخش و مظلومان جهان بوده است، اظهار داشت: ما از امام راحل آموختیم که باید از مظلومان حمایت کرد و در عین حال در مواجهه با دنیای استکبار از موضع عزت و اقتدار عمل نمود.وی افزود: از شاخص‌های استکبار جهانی ، استکبار و استعمار و تضاد آن با آرمان‌های ماست و لذا همواره یک تعارض ذاتی بین ما و آن‌ها وجود داشته به طوری که پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی منافع و هویت استکبار جهانی را به خطر جدی انداخته است.
ارتباط نزدیک کلاه سفید‌ها با تروریست‌های سوریه
صداوسیما/سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: افراد موسوم به کلاه سفید‌ها در واقع مزدورانی خارجی بودند که در سوریه به نفع کشور‌هایی دیگر که سیاست هایشان با منافع سوریه در تضاد است، فعالیت داشتند. زاخارووا تاکید کرد: کلاه سفیدها ارتباط تنگاتنگی با تروریستها در سوریه داشتند و به تداوم درگیری در این کشور دامن زدند.
ترور نیکلاس مادورو شکست خورد
باشگاه خبرنگاران/یک پهپاد حامل مواد منفجره که حین سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا قصد ترور او را داشت، توسط محافظانش هدف قرار گرفت و پس از برخورد به یک ساختمان منفجر شد.در این حادثه آسیبی به مادورو نرسید و تنها سخنرانی او بود که نیمه‌کاره رها شد اما ۷ تن از نیروهای گارد ملی در جریان این حمله زخمی شدند.
امیدواریم بسته جدید ارزی دولت مانند دلار ۴۲۰۰ تومانی نباشد
باشگاه خبرنگاران/رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: امیدواریم بسته‌ ارزی پیش بینی شده دولت مثل دلار ۴۲۰۰ تومانی نباشد.امیر خجسته درادامه اظهار کرد: امیدواریم که با بسته جدید ارزی دولت، دلار به جایگاه اصلی خود بازگردد و در تنظیم بازار تاثیر مثبتی داشته باشد.وی افزود: اگر بسته ارزی از سوی بانک مرکزی به خوبی طراحی و همچنین کالاهای احتکار شده روانه بازار شوند، تیم اقتصادی می‌تواند بازار را کنترل کند.
ترامپ: از شر توافق هسته‌ای ایران راحت شدیم!
باشگاه خبرنگاران/ ترامپ ضمن تکرار یاوه‌گویی‌های خود درباره برجام گفت آمریکا از شر توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران راحت شد. وی در عین حال، با ارسال یک توییت، مجددا از تمایل خود به مذاکره با ایران سخن گفت.
برنامه هسته‌ای-موشکی پیونگ‌یانگ برقرار است
مهر/ هیأت کارشناسی سازمان ملل در گزارش ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸، مدعی شد: کره شمالی برنامه هسته‌ای-موشکی خود را متوقف نکرده و تلاش‌ برای دور زدن تحریم‌بین‌المللی از راه تبادل کشتی به کشتی محصولات نفتی و زغال‌سنگ را افزایش داده است.پیونگ‌یانگ همچنین متهم به مشارکت در قاچاق تسلیحاتی به مقصد یمن، سوریه و لیبی است.
قم از لحاظ امنیت همواره در رتبه بالایی قرار دارد
حوزه/ فرمانده انتظامی قم در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی ضمن ابراز خرسندی از الطاف و رهنمودهای بزرگان و علمای حوزه گفت: ما خود را سرباز ولایت و مراجع تقلید می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم و در این دوران نیز همواره از رهنمودهای مراجع و بزرگان حوزه بهره مند می‌شدیم. سردار مجتبایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت امنیتی قم با بیان این که استان قم از نظر امنیت در سه ماهه ابتدای سال ۹۷ رتبه اول را داشته است، گفت: جرایم خشن مثل سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، قتل و نزاع‌های دسته جمعی در قم یا اصلا نداریم و یا رو به کاهش و منفی است.
بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا از فردا
ایسنا/اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا از روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود. این تحریم‌ها ، تحریم‌های جدیدی نیست و شامل تحریم‌های ملی آمریکا علیه ایران می‌شود که از سال ۱۳۸۹ در دولت محمود احمدی‌نژاد علیه ایران وضع و اعمال شد. این تحریم‌ها با شروع مذاکرات ایران و ۱+۵ در سال ۱۳۹۲ به طور موقت متوقف و با اجرایی شدن برجام در دی‌ماه ۱۳۹۴ متوقف شد.
وعده مقام حزب‌الله برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه
رسا/معاون رییس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان گفت که این حزب در جنگ ۳۳ روزه جلوی طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدهای این رژیم علیه لبنان را گرفت.شیخ «علی دعموش» تصریح کرد که همه شاخص‌ها و اوضاع میدانی در سوریه بیانگر این است که به پیروزی سوریه و متحدان آن در جنگ علیه گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها اعتراف کرده‌اند و این جنگ کاملا در مسیر یکسره شدن به نفع نظام سوریه و متحدان آن است.شیخ دعموش ادامه داد: «آن کس که از تمامی خاک سوریه خارج خواهد شد، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و ایادی آن‌ها، تروریست‌هاست که برای نابود کردن سوریه و منطقه آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *