خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۱۳

  • توصیه‌های مراجع عظام تقلید به مسئولان جهت حل مشکلات معیشتی مردم
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: سران سه قوه با روحیه انقلابی و شعار «ما می‌توانیم» قاطعانه وارد میدان شوند
  • آیت الله نمازی: ملت ایران به هر سلاحی که برای دفاع نیاز باشد مسلح خواهد شد
  • آیت الله اعرافی : مسئولان رهنمودهای رهبری و مراجع را نصب العین قرار دهند
  • آیت الله کعبی: مراجع تقلید با دولت‌ اتمام حجت کردند
  • آیت الله علیدوست: نیاز محوری؛ هویت، رسالت و هدف اصلی حوزه است

 

** جام جم ۹۷/۵/۱۳
*  مردم اجازه تصمیم‌گیری را به خودفروخته‌ها نمی‌دهند
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی گفت: دشمنان فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم می‌خورد،‌ اما بدانند از این خبرها نیست این ملت ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آنها تصمیم بگیرند.
** همشهری ۹۷/۵/۱۳
*  کشتار یمنی‌ها در حمله عربستان به بندر حدیده
حمله هوایی عربستان و متحدانش به بندر حدیده در کنار دریای سرخ در یمن، باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد. در این حملات ۵۵ نفر جان خود را از دست دادند که در میان آنها زنان و کودکان هم به چشم می‌خورند. همچنین ۱۲۴ نفر هم در این حملات هوایی مجروح شدند. وزارت بهداشت دولت حوثی‌ها در یمن اعلام کرده است که هدف این حملات هوایی، بیمارستان عمومی الثوره و همینطور یک بندر شلوغ ماهیگیری بوده است.
** کیهان ۹۷/۵/۱۳
*  آمریکا نهادهای اروپایی مرتبط با ایران را به تحریم تهدید کرد!
طبق گزارش رسانه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن»، چندین مقام ارشد آمریکایی از هشدار جدی کاخ سفید و کنگره اروپا به شرکای اروپایی واشنگتن با این مضمون خبر داده‌اند: «یا به همه پیوندهای تجاری با ایران پایان دهید یا با تحریم‌های سخت و جدید آمریکا طی ماه‌های پیش رو مواجه شوید».
طبق این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» و بسیاری در کنگره آمریکا در حال همکاری برای فشار بر شرکای اروپایی درباره تعاملات مالی و تجاری آنها با ایران هستند تا تحریم‌های شدیدی علیه ایران در بخش‌های نفتی و بانکداری اعمال کنند.
*  دستگاه قضا با قاطعیت به وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهد
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای نسبت به مسائل جاری کشور و مشکلات موجود واکنش نشان داد و با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت ضعیف است، خواستار ترمیم کابینه شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: بسیارى از مردم معتقدند، تیم اقتصادى دولت ضعیف است. چه اصرارى دارند که مشکلات به دست آنها حل شود؟ چرا این تیم ضعیف را عوض نمى‌کنند؟ چرا صاحب‌نظران باتجربه اقتصادى را فرا نمى‌خوانند؟ چرا به جاى اینکه کارخانه‌ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت نمایند، ثروت‌هاى مردم را از گردش اقتصادى خارج کرده و به صورت سکه و دلار در خانه‌ها محبوس مى‌کنند؟
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در این بیانیه تصریح کرده است: مردم از دستگاه قضایى نیز به شدت شکایت دارند. مى‌گویند اگر آنها با قاطعیت، شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادى برخورد کنند این جرثومه‌هاى فساد به سرعت برچیده مى‌شوند.
مردم قضاتى مى‌خواهند شجاع، باقاطعیت و باسرعت که به این وضع شرم‌آور مفسدان پایان دهند.
** شرق ۹۷/۵/۱۳
*  واردات نفت هند از ایران در ماه میلادی گذشته رکورد زد
منابع خبری گزارش داده‌اند واردات نفت هند از ایران در ماه میلادی گذشته به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است. منابع خبری گزارش داده‌اند هند با نزدیک‌شدن به تحریم‌های ضدایرانی دولت آمریکا واردات نفت خود از ایران را در ماه میلادی گذشته (جولای) ۳۰ درصد افزایش داده و به رقم بی‌سابقه ۷۶۸‌ هزار بشکه در روز رسانده است. خبرگزاری رویترز این خبر را براساس تحلیل داده‌های مقدماتی مربوط به ورود تانکرهای حامل محموله‌های نفتی منتشر کرده است.
*  با تحریم‌های آمریکا همکاری دشوار است
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تمایل این اتحادیه برای افزایش تعامل اقتصادی و تجاری با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا تأکید کرد. موگرینی گفت: «مصمم هستیم با وجود تصمیم آمریکا برای نقض تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها، تعامل اقتصادی و تجاری قانونی خود را با ایران ادامه و حتی افزایش دهیم». وی بار دیگر یادآوری کرد که راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای را تأیید کرده است. باوجوداین موگرینی با یادآوری «وزن آمریکا در مبادلات مالی» تصریح کرد که همکاری با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا دشوار خواهد بود.
** ایران ۹۷/۵/۱۳
*  رد درخواست رفع حصر
برخی منابع خبری مدعی شده‌اند درخواست رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با مخالفت روبه‌رو شده است.
*  ارسال فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز به وزارت اقتصاد
بانک مرکزی اعلام کرد: به‌دستور رئیس کل این بانک، فهرست کامل دریافت‌کنندگان ارز به نرخ رسمی به وزارت اقتصاد ارسال شد. بنا به دستور رئیس جمهوری، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به مسعود کرباسیان وزیر اموراقتصادی و دارایی فهرست کامل وارد کنندگانی را که از ۲۲ فروردین تاکنون ارز به نرخ رسمی دریافت کرده‌اند برای بهره‌برداری و اقدام لازم از سوی گمرک ایران اعلام کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۱۳
*  نباید بمباران هر روزه مردم بی پناه یمن عادی شود
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به بیمارستان و بازاری در بندر الحدیده را محکوم کرد و گفت: بمباران هر روزه مردم بی پناه یمن نباید در افکار عمومی جهان عادی شود. بهرام قاسمی گفت: به خاک و خون کشیدن و انتقام از مردم و حمله به اهداف غیرنظامی مانند بیمارستان ها، خانه‌ها و اماکن عمومی برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های عربستان و متحدانش در میدان جنگ، چیزی جز جنایت جنگی نیست و استمرار هر روزه آن و سکوت جامعه بین المللی در برابر اینگونه اقدامات، وضعیت مردم یمن را به صورت نگران کننده‌ای، وخیم کرده است.
*  اعلام طرح “معامله قرن” به تعویق می‌افتد
یک روزنامه صهیونیستی از تعویق اعلام طرح صلح آمریکا موسوم به “معامله قرن” برای چند ماه خبر داد.
روزنامه صهیونیستی “یسرائیل هیوم” به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید نوشت: اعلام معامله قرن به بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا و انتخابات اسرائیل موکول می‌شود.
** وطن امروز ۹۷/۵/۱۳
*  مراجع تقلید با دولت اتمام حجت کردند
آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتقاد شدید مراجع تقلید از وضعیت اقتصادی کشور گفت: بیانیه ۳ تن از مراجع تقلید، آیات عظام نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی و صافی‌گلپایگانی و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اتمام حجت با دولتمردان و دستگاه‌هایی است که مسؤولیت حل مشکلات معیشتی مردم را بر عهده دارند. عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مواضع، تاکیدی است بر مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه مجریه؛ اگر دولت توانمند نیست و نسبت به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی از قبیل ایجاد ثبات در بازار ارز، ایجاد انضباط مالی و پولی، اصلاح نظام بانکی و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سستی و کاهلی می‌کند طبیعتا صلاحیت خود را برای ادامه کار از دست می‌دهد. استاد حوزه با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات اقتصادی مردم اظهار داشت: دولت به شکل شفاف با مردم صحبت کند، پاسخگوی مطالبات آنها باشد و از مردم معذرت‌خواهی کند.
*  «نه» بزرگ چین به آمریکا برای تحریم ایران
دولت چین درخواست ایالات متحده برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرد. ۲ مقام آمریکایی مطلع به موضوع (که خواستند نام‌شان فاش نشود) گفتند واشنگتن نتوانست در مذاکرات با چین، آنها را برای قطع واردات نفت از ایران ترغیب کند. این ۲ مقام عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا، مخالفت چین با درخواست این کشور را «ضربه‌ای به اقدامات دولت ترامپ جهت منزوی کردن ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای» توصیف کرده و گفتند پکن اما قبول کرد خرید نفت از ایران را افزایش ندهد.
دولت چین،‌ به عنوان بزرگ‌ترین خریدار جهانی نفت و نخستین ‌وارد‌کننده نفت از ایران، قبلا اعلام کرده بود با تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران مخالف است. پکن در ماه جولای خرید نفت از ایران را از میزان ۲۶درصد به ۳۵ درصد افزایش داده بود.
** جوان ۹۷/۵/۱۳
*  مردم انتظار دارند برخورد با مفاسد شعاری و زمان‌بر نباشد
امام‌جمعه موقت تهران از مراجع قضایی خواست: طبق قانون با خائنان اقتصادی کشور برخورد قاطع صورت گیرد و در فرصت مناسب مجازات عبرت‌آمیز برای متخلفان اعمال شود.
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مسئله اقتصاد قوام و از پایه‌های اساسی هر جامعه است، گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم، معلول غفلت‌ها، سوءمدیریت ها، توجه نکردن به قوانین شرع انور در مدیریت کشور است. وی گفت: مردم از قوه قضائیه توقع دارند که اگر قرار است قاطعانه باشد، اولاً شعار نباشد و ثانیاً زمان اجرای آن طول نکشد؛ در حد امکان رسیدگی‌ها در مسیری قرار گیرد که مردم خیلی چشم به راه نمانند و شاهد این باشند که مجازات‌های عبرت‌آمیز در مورد مفسدان اقتصادی اعمال شود.
*  مذاکره با امریکا برای حل مشکلات بی‌معناست
آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان تهران با اشاره به مشکلات جدی معیشتی مردم گفت: تقاضای جدی ما از مسئولان بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و مبارزه با مفسدان اقتصادی است. وی افزود: مردم می‌گویند چرا مراجع و علما سکوت کرده‌اند در حالی که بنده مکرر به مسئولان اجرایی چه خصوصی، چه عمومی نه تنها تذکر دادیم بلکه خواهش کردیم به وضع مردم رسیدگی کنید، مردم در رنج هستند خیلی از مشکلات معیشتی ربطی به تحریم ندارد و با مدیریت صحیح و نظارت بر بازار و قیمت‌ها حل می‌شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: مردم ایران، چون متکی بر ایمان هستند و انقلاب را دوست دارند و دشمن‌شناس هستند، هیچ گاه زمینه را برای جولان امریکا و ایادی آنان فراهم نخواهند کرد. آیت‌الله‌العظمی نوری ‌همدانی هر گونه مذاکره با امریکا را بی‌معنا دانست و خاطرنشان کرد: چطور عده‌ای این همه ظلم و جنایت را از امریکا علیه مردم ایران می‌بینند، اما باز هم از دوستی و مذاکره با امریکا دم می‌زنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۱۳
*  رزمایش ایران در خلیج فارس آغاز شده است
«ویلیام اربن» سخنگوی ارشد مقر مرکز فرماندهی آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شده بود سپاه پاسداران قرار است به زودی یک رزمایش دریایی بزرگ برگزار کند و طی آن قدرت و توانایی بستن تنگه هرمز توسط ایران را به نمایش بگذارد. وی در ادامه گفته بود که این رزمایش احتمالا طی دو روز آینده آغاز می‌شود. اما کمتر از یک روز بعد، یک مقام دیگر مدعی شد این رزمایش آغاز شده و سپاه پاسداران چندین قایق نظامی کوچک را در مرحله اول رزمایش به کار گرفته است.
این مقام آمریکایی ادامه داد که زمان برگزاری این رزمایش مشکوک است، چراکه در زمانی برگزار می‌شود که تنها یک کشتی جنگی آمریکایی در خلیج‌فارس حضور دارد و تنش‌ها میان ایران و آمریکا افزایش یافته است.
*  سپاه در موضوع مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشد
علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده تهران در نامه‌ای خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وی در پاسخ به پیشنهاد مذاکره ترامپ گفت: جناب عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید.
** رسالت ۹۷/۵/۱۳
*  اگر برای حل مشکلات اقدام نکنید فردا دیر است
آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار جمعی از مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان، به وضعیت بد اقتصادی مملکت، سر و سامان داده و قشر ضعیف جامعه را از این مشکلات طاقت فرسا نجات دهند؟وی در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به مسئولان راه حل مشکلات موجود را همت جهادی و کنارگذاشتن منافع جناحی دانست و عنوان کرد: مسئولان باید ببینند مردم چه می‌خواهند نه اینکه خود را نماینده مردم معرفی کرده ولی بر خلاف میل آنها رفتار کنند،مردمِ همیشه در صحنه ما، عزت و شرف و سربلندی مملکت را می‌خواهند و مسئولان باید پاسخگوی این همه خوبیِ مردم باشند.وی تأکید کرد:‌ از تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران می خواهم که با کنارگذاشتن منافع حزبی و جناحی و با وحدت کلمه و نیت خالص، همین امروز در رفع مشکلات مردم، همت جهادی کنند که دیگر، فردا دیر است.
*  دشمن به دنبال سرمایه‌گذاری و نفوذ بین روحانیت است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت هدف از تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت به تعبیر مقام معظم رهبری را خدمت به اسلام و جامعه روحانیت و صیانت از این قشر دانست و با اشاره به تلاش‌های دشمن برای نفوذ و نقش‌آفرینی در نهاد روحانیت، هدف از آن را به حداقل رساندن و تضعیف نقش موثر روحانیت در هدایت جامعه عنوان کرد.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۱۳
*  هیچ خطری مرزهای کشور را تهدید نمی‌کند
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح طومار هر متجاوزی را در کمترین زمان ممکن در هم می‌پیچند، تاکید کرد: آنچه امروز در چرخه دفاعی نیروی زمینی به کار گرفته می‌شود، حاصل دست‌رنج متخصصان و سربازان ایران اسلامی است و با افتخار اعلام می‌کنیم هیچ نیازی به ادوات و تجهیزات خارجی نداریم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه بازدید از تیپ مستقل پیاده ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی گفت: هیچ خطری مرزهای کشور را تهدید نمی‌کند و جنجال‌های رسانه‌ای و یاوه گویی‌های دشمنان بی نتیجه است.
*  جنگ آمریکا با تمامیت جمهوری اسلامی
«حمید بعیدی نژاد» طی سخنانی در جلسه شورای اداری کاشان، اظهار کرد: آمریکا می‌کوشد تا با فشارهای اقتصادی مردم را به اعتراض وادار کند و به عبارتی جنگی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و به حرف هم بسنده نمی‌کند.
سفیر ایران در انگلیس با اشاره به آگاهی دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم کامل صادرات نفت را به صفر برسانند.
** آرمان ۹۷/۵/۱۳
*  تاکید وزیران خارجه ایران و چین بر حفظ برجام
محمد جواد ظریف و «وانگ یی» وزیران امور خارجه ایران و چین در حاشیه نشست اتحادیه آ سه آن در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار «وانگ یی» با تاکید بر دوستانه، راهبردی و همه جانبه بودن روابط ایران و چین اظهار کرد: دو کشور به همکاری‌های نزدیک تر خود در همه زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی، بویژه حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی و بهره مندی ایران از مزایای آن ادامه خواهند داد. محمد جواد ظریف نیز چین را کشوری مهم‌ و شریک راهبردی ایران خواند و بر حفظ و گسترش روابط دو جانبه و یافتن راه‌های نوآورانه در انتفاع ایران از دستاوردهای برجام تاکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه دیدارهای خود با مقامات شرکت کننده در نشست وزیران خارجه اتحادیه آسه آن با وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز دیدار کرد.
*  صادرات ایران به برزیل ۲۵ برابر شد
ایران در سال جاری صادرات به برزیل را افزایش داده و نسبت به سال گذشته به ۲۵ برابر رسانده است. براساس تازه‌ترین ‌آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۳۴ هزار و ۱۲۴ تن کالا از ایران به برزیل صادر شده است که ارزش آن به ۱۴ میلیون و ۸۹۴ هزار دلار می‌رسد. صادرات ایران به برزیل در این مدت ۰۹/۰ درصد از کل وزن صادرات و ۱/۰ درصد از ارزش کل صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۵/۱۳
*  آمریکا ۷۰۰۰ مایل دورازخانه خود، در خلیج فارس چه می‌کند؟
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از حضور نظامیان آمریکایی در آب های خلیج فارس نوشت که شاید نمی‌دانند در منطقه ما، هفت هزار مایل ( بیش از ۱۱هزار و ۲۶۵ کیلومتر) دورتر از خانه خود چه می‌کنند. ظریف افزود: به نظر می‌رسد ناوگان آمریکا نمی‌تواند راهش را در آب‌های ما پیدا کند؛ شاید به این خاطر که نام این منطقه را به درستی نمی‌داند.وی در توییت کنایه آمیزخود خطاب به آمریکایی‌ها ادامه داد: برای دو هزار سال یعنی طولانی‌تر از موجودیت آمریکا، نام این آب‌ها خلیج فارس بوده است.
*  امیدواری جدید ترامپ به بهبود روابط آمریکا و ایران
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی جدید ابراز امیدواری کرد که روند امور بین ایران و آمریکا خوب پیش برود.این برای سومین بار ظرف یک هفته اخیر است که ترامپ در مورد رابطه با ایران صحبت می کند. ترامپ بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی موسوم به برجام انتقاد کرد و گفت: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و بسیار پرهزینه با ایران که ناکارآمد بود، خارج کردم.امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب پیش برود. اما به شما می‌گویم ایران اکنون در مقایسه با چهار ماه پیش، کشور بسیار متفاوتی شده‌ است.
** قدس ۹۷/۵/۱۳
*  احتمال از سرگیری مذاکرات با ایران برای اجرای خط لوله صلح
یک مقام نفتی پاکستان گفت: این احتمال وجود دارد که ماه آینده میلادی مذاکرات دو کشور بر سر موضوع از سرگیری اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان آغاز شود. پیش‌تر دولت نواز شریف در پاکستان در سال ۲۰۱۶ مذاکره در این باره را متوقف کرده بود.وی گفت:‌ قرار بود هیأتی از ایران به پاکستان سفر کرده و در این رابطه با دولت موقت در این کشور گفت‌وگو کند اما تصمیم بر این شد که این مذاکرات به بعد موکول شود تا از تأثیر آن در نتیجه انتخابات در پاکستان جلوگیری شود.
*  ۲۵ شهید در حمله به مسجد امام زمان(عج) افغانستان
مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کردند که بر اثر حمله انتحاری به مسجد «امام زمان(عج)» واقع در شهر «گردیز» مرکز ولایت پکتیا ۲۵ نفر شهید و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند. «جمیل هوتک» یکی از مقامات امنیتی پکتیا اعلام کرد که ۲ مهاجم انتحاری مواد همراه شان را در مسجد امام زمان (عج ) در شهر گردیز منفجر کردند.
منابع وابسته به پلیس در شرق افغانستان اعلام کردند که ۲۵ نفر در حمله انتحاری به یک مسجد اهل تشیع در شهر گردیز شهید شده و ۲۳ نفر دیگر مجروح شده اند.
** خراسان ۹۷/۵/۱۳
*  فضاسازی جدید انگلیس علیه ایران با استناد به یک جفت حلقه!
مقامات انگلیسی با استناد به ضبط یک حلقه لاستیک در فرودگاه هیثروی لندن که در صنعت نفت کاربرددارد ، مدعی شده اند این مواد ممکن است در حوزه کلاهک‌های موشکی استفاده شود! به گفته آن‌ها ممکن است این یک جفت حلقه در کلاهک‌های جنگی نیز مورد استفاده قرار گیرند. مسئولان فرودگاه هیثروی لندن بعد از این کشف (!) ادعا کرده اند که شاید تلاش برای ارسال قطعات مورد استفاده در کلاهک‌های موشکی به مقصد ایران را ناکام گذاشته اند!
** اعتماد ۹۷/۵/۱۳
*  احتمال لغو سوال از رییس‌جمهور
بهرام پارسایی، عضو فراکسیون امید از احتمال پس گرفتن برخی امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور خبر داد. وی گفت: درحال حاضر سوال از رییس‌جمهور نتیجه خاصی نخواهد داشت و تا زمانی که برنامه‌ای منظم و مشخص برای اقدامات خود نداشته باشیم، این اقدامات فایده‌ای ندارد. علاوه براین معاون پارلمانی رییس‌جمهور در خصوص طرح سوال از آقای روحانی گفتند که این اقدام غیرقانونی است، به همین دلیل امکان دارد برخی نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند و اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور تغییر پیدا کند.
** سازندگی ۹۷/۵/۱۳
*  حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور: اجرای سخت‌گیرانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌تواند یک فرصت استثنایی برای جوانتر شدن سن مدیریت اداری در کشور باشد اما باید مراقب بود که جایگزین‌ها هم سختگیرانه انتخاب شوند تا در کنار کاهش سن شاهد افزایش کارآمدی هم باشیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
سران سه قوه با روحیه انقلابی و شعار «ما می‌توانیم» قاطعانه وارد میدان شوند
اختصاصی/جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و حمایت از مواضع مراجع تقلید در این زمینه، از مسؤولان قوای سه گانه خواست ضمن تلاش شبانه روزی، با روحیه انقلابی و شعار ما می‌توانیم ، قاطعانه وارد میدان شوند تا ثمره مجاهدت و جهاد فی سبیل الله آنها بار دیگر کشور را در مسیر رشد و پیشرفت به حرکت در آورد. در بخشی ازاین بیانیه آمده است: آنچه امروز مشکلات اقتصادی را تشدید کرده و موجی از فشار و دغدغه را بر عموم مردم غیور سرازیر نموده است، ثمره بی‌توجهی‌ها به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و سهل انگاری و تعلل در برخورد با مفسدان اقتصادی، امتیازطلبان، زیاده‌خواهان و بی‌توجهی به تذکرات و راهبردهای اقتصادی مقام معظم رهبری بوده و هست. دراین بیانیه همچنین تاکید شده است:.مسئولان کشوری و لشکری باید با مدیریت جهادی و حساب شده ضمن پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با صلابت و قدرت به مبارزه با استکبار ادامه دهند و لحظه‌ای از دشمنیِ دشمن غافل نشوند.
ملت ایران به هر سلاحی که برای دفاع نیاز باشد مسلح خواهد شد
رسا /آیت الله نمازی گفت: دشمنان اسلام و ایران باید بدانند ملت ایران با الهام از قرآن به هر سلاحی که برای دفاع از اسلام و ایران و انقلاب و ملت لازم باشد خود را مسلح خواهد کرد.عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران وظیفه خود را به خوبی انجام داده و در همه صحنه های انقلاب حاضر بوده و شایسته خدمت بیشتر از سوی مسؤولان نظام است، به مسؤولان نظام، هیات دولت، مجلس و قوه قضائیه توصیه کرد مشکلات مردم را حل کنند.وی یادآور شد: دشمنی های آمریکا به نفع کشور و ملت ایران است و فشارهای آمریکا سبب اتحاد و وحدت و انسجام ملت ایران می شود.
مسئولان رهنمودهای رهبری و مراجع را نصب العین قرار دهند
رسا/آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان این که نباید خیال مذاکره با دشمن عهد شکن و دروغگو وجود داشته باشد، گفت: عهدشکنان دروغ گو ادعای مذاکره می‌کنند اما اولین شرایط مذاکره انسانی را نمی فهمند.وی با اشاره به شرایط حساس کشور و وجود مشکلات اقتصادی اضافه کرد: امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب ژست‌ها می‌گیرند، قدرت نمایی می‌کنند و برگ‌های جدید از تحریم و توطئه رو می‌کنند که ناشی از عصبانیت و خشم آن‌ها از اقتدار و بقای انقلاب اسلامی است.
نیاز محوری؛ هویت، رسالت و هدف اصلی حوزه است
رسا/آیت الله علیدوست با اشاره به تراث عظیم حوزه‌های علمیه، این تراث را سرمایه‌ای بس ارزشمند و گرانبها دانست وتصریح کرد: اگرعلمای گذشته ما می‌خواستند فقط نیاز دوران معاصر را ببینند معنا نداشت که این آثار به وجود آید،ثمرۀ این حرکت مبارک این شده است که ما الان با یک تراث عظیمی از گذشتگان مواجهیم و الان در حاکمیت اسلامی استفاده می‌کنیم، قانون می‌نویسیم و حتی در عرصه‌های فرهنگی و در فقه مقارن حرف برای گفتن داریم و اگر دنیا هم بخواهد می‌توانیم به آن عرضه کنیم.عضو جامعه مدرسین درادامه تاکیدکرد: اگر کسی سیرِ تاریخ را مورد بررسی قرار دهد می‌تواند نیازهای آینده را هم بررسی کند بنابراین نیازمحور بودن هویت حوزه، رسالت و هدف آن است.
تقاضای صهیونیست‌ها از ترامپ برای ساخت شهرک‌های بیشتر در کرانه باختری
فارس/ شهرک‌نشینان صهیونیست در فلسطین اشغالی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند که شهرک‌های بیشتری برای آنها در اراضی فلسطینیان تاسیس کند.«هانانل دورانی» یکی از مقامات شورای شهرک‌سازی طی مراسمی در شهرک «افرات» واقع در کرانه باختری، حمایت ترامپ را کلید اصلی ساخت شهرک‌های بیشتر دانست.
عفو بین‌الملل شواهد بیشتری از همکاری‌های جاسوسی اسرائیل-عربستان فاش کرد
فارس/عفو بین‌الملل همکاری‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای حمله به فعالان حقوق بشر را فاش کرده است.روزنامه جروزالم‌پست گزارش داد یکی از کارکنان عفو بین‌الملل با پیام‌هایی در «واتس‌آپ» هدف حملات سایبری قرار گرفته که حاوی جاسوس‌افزارهای ساخت یک شرکت صهیونیستی بوده است. مطابق این گزارش، پیام‌هایی که به عنوان «طعمه» برای این عضو سازمان عفو بین‌الملل و برخی از فعالان حقوق بشر در عربستان ارسال شده حاوی جاسوس‌افزارهایی بوده‌اند که شرکت اسرائیلی «NSO» آنها را به عربستان سعودی فروخته است.
موضع لندن حفظ و بقای برجام است
ایرنا/نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: موضع دولت ما بقای برجام است و آن را برای منطقه و عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای ارزشمند می‌داند و مایل هستیم که این توافق ادامه یابد. کارن پیرس در عین حال مدعی شد: حتی اگر ما با برخی از اقدامات ایران در منطقه که باعث نگرانی و بی ثباتی می‌شود، موافق نباشیم، به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم.
دلیل انصراف عربستان از تائید «معامله قرن» فاش شد
فارس/ سردبیر روزنامه «رای الیوم»، افشاگری رسانه‌های غربی درباره انصراف عربستان از ترویج طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه را با عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران مرتبط دانست. روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در سرمقاله خود با عنوان «علت غیب شدن ناگهانی انور عشقی چیست؟» به دلایل افشاگری رویترز درباره مخالفت ملک سلمان با پسرش بر سر معامله قرن پرداخت ونوشت یکی از مهم‌ترین آسیب‌های عربستان از سیاست‌های نسنجیده، ولی عهد سعودی افتادن در دام حمایت از معامله قرن و سردمدار آن «جرد کوشنر»، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلات»، فرستاده آمریکا به خاورمیانه است.
هیچ چیز حمله به بیمارستان یمن را توجیه نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران/هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل در یمن از حمله هوایی که عربستان به” بزرگترین بیمارستان یمن” در شهر حدیده هدف قرار داد ابراز تعجب کرد و اعلام کرد: ” براساس قوانین بشردوستانه بین المللی، بیمارستان‌ها مصون هستند. هیچ چیز این تلفات انسانی را نمی‌تواند توجیه کند. تلویزیون المسیره شمار قربانیان را ۵۵ کشته و ۱۲۴ زخمی اعلام کرد.
سوریه جنایت رژیم سعودی در الحدیده یمن را محکوم کرد
باشگاه خبرنگاران /وزارت امور خارجه سوریه جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به بیمارستان و بازار ماهی فروشان شهر الحدیده را به شدت محکوم کرد.وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: جنایت زشتی که رژیم سعودی در الحدیده یمن مرتکب شده است نشان از سرخوردگی و ناامیدی متجاوزان سعودی به خاطر شکست‌های پی در پی شان دارد.وزارت خارجه سوریه افزود: این جنایت در سطح جنایات جنگی است که پیگیری آن ضرورت دارد. وزیر بهداشت یمن نیزدر کنفرانسی خبری گفت، ائتلاف سعودی دست به جنایت وحشتناکی زده که این حملات و جنایت‌ها به طور مشخص حملات و جنایت‌های آمریکا محسوب می‌شود.
داعش تمرکز خود را بر اروپا قرار می‌دهد
تسنیم/”رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره دست کم گرفتن خطر داعش هشدار داده و تاکید کرد که بعد از شکست‌های این سازمان تروریستی در عراق و سوریه حالا داعش تمرکز خود را بر برنامه ریزی حملات تروریستی در اروپا قرار می‌دهد. گئورگ ماسن”افزود: همچنان خطر بزرگی از جانب آن‌ها ما را تهدید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *