خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۸

  • سخنگوی قوه قضائیه: اتهام بسیاری از اخلالگران اقتصادی دستگیر‌شده در حد افساد فی‌الارض است
  • مجله آمریکایی فوربس: انصارالله جنگ یمن را به عمق خاک عربستان و امارات کشاند
  • آیت الله حسینی بوشهری: عمران مسجد تنها به ساخت آن نیست
  • آیت الله کعبی: مجلس، بعد نظارتی خود را بر قوه مجریه افزایش دهد
  • وزیر امور خارجه: اعتیاد آمریکا به تحریم را از بین می‌بریم
  • وندی شرمن: ترامپ نمی‌داند ایران در برابر تهدیدات تسلیم نخواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۵/۸
*  تکذیبیه قوه قضاییه درباره پرداخت ارز به سلطان سکه
روابط عمومی قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای انتشار اخباری به نقل از سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر پرداخت ۱۵۹ میلیون دلار به سلطان سکه را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: در مصاحبه روز شنبه غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه نشست دادستانی تهران در خصوص برخورد قضایی با تخلفات اخیر بازار، موضوع پرداخت ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۵۱ میلیون یورو ارز از سوی بانک مرکزی به فردی خارج از سیستم بانکی و صرافی مطرح شد که یکی از رسانه‌ها اشتباها دریافت کننده این مبالغ را سلطان سکه ذکر کرد که صحیح نیست.
*  لزومی ندارد مسکن مهر تکمیل شود
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرنوشت مسکن مهر گفت: یک دولتی آمده مقوله‌ای به نام مسکن مهر عرضه کرده ما باید حق خریداران و ذی‌نفعان را تا ریال آخر حفظ کنیم اما برخی از واحدهای مسکن مهر روی زمین‌هایی ساخته شده که بیابان محسوب می‌شود، لزومی ندارد این واحدها تکمیل شود برخی هم در مکان‌هایی است که بر سر زمین‌هایش دعوا شده و تا زمانی که تکلیف دعاوی معلوم نشود دولت اقدامی نمی‌کند.
** همشهری ۹۷/۵/۸
*  تهدید ترامپ انحراف افکار عمومی بود
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به توییت هفته گذشته دونالد ترامپ خطاب به رئیس جمهور کشورمان نوشت: این سخنان تند در پی اظهارات «حسن روحانی» که گفته بود «جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست» مطرح شد. واکنش ترامپ ناشایست و از روی ناتوانی بود. توییت او یک اقدام ناامیدانه برای انحراف افکار عمومی از موضوع ارتباط او با روسیه بود. «مکس بوت» نویسنده این گزارش در گفتگو با «سی ان ان» هم گفته: اگر کسی باشد که حرفهای دم‌دمی درباره خشونت می‌زند، آن رئیس جمهور آمریکاست. این جایی است که رهبر کشوری مثل ایران به مراتب معقول‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد. او گفته: به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال تغییر نظام در ایران است در حالی که معلوم نیست نظام جایگزین، دوست آمریکا باشد.
*  مجلس دوباره به دنبال تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد
جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص جلسه دیروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است: جلسه کمیسیون حقوقی با حضور آقای خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه و نماینده حقوقی وزارت اطلاعات برگزار شده و طرح مذکور دارای ۴۳ ماده است که تشکیل یک سازمان قضایی را با هدف مبارزه با مفاسد اقتصادی زیر نظر قوه قضائیه مطرح می‌کند و بررسی جزئیات این طرح به اتمام رسید و نهایی شد. او گفته: این طرح آماده می‌شود تا به صحن ارائه شود. کلیات طرح سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نخستین بار اسفند ۹۴ در کمیسیون مشترک مجلس به تصویب رسیده بود.
** کیهان ۹۷/۵/۸
*  تهدیدات FATF باج‌خواهی آمریکا از ایران است
«جیمز پتراس»، استاد بازنشسته جامعه‌شناسی در دانشگاه «بینگامتون، نیویورک» تهدیدهای FATF را «نوعی باج‌خواهی» توصیف کرد و گفت : «پر واضح است که این اتهامات و تهدیدها نوعی باج‌خواهی برای هماهنگ‌ شدن با سیاست‌های آمریکا و پرونده‌سازی علیه قوانین مالی ایران هستند تا تحریم‌های مالی وضع کرده و مبادلات بین ایران و بانک‌های مختلف در اروپا، آسیا و جاهای دیگر را قطع کنند.»
*  تجمع دانشجویان در اعتراض به بازرسی آژانس از دانشگاه‌ها
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران دیروز در اعتراض به بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها مقابل دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تجمع کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این حرکت خصمانه و مداخله‌جویانه را محکوم کردند. *  اتهام بسیاری از اخلالگران اقتصادی دستگیر‌شده در حد افساد فی‌الارض است
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در بخش خبری ٢٠:٣٠ شب گذشته در مورد برخورد با اخلالگران اخیر اقتصادی، اظهار داشت: تا به امروز ٢٩ نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را دستگیر کرده‌ایم که الان بازداشت هستند. سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه به زودی محاکمات این افراد به ترتیب شروع می‌شود، عنوان اتهامی بسیاری از آنها را در حد افساد فی‌الارض عنوان کرد.
*  انصارالله جنگ یمن را به عمق خاک عربستان و امارات کشاند
مجله آمریکایی فوربس: درخواست عربستان و امارات برای خرید سامانه‌های ضدپهپادی نشان می‌دهد که جنگ به داخل این دو کشور کشیده شده است.
هیئت‌های سعودی و اماراتی برای خرید سامانه‌های ضدپهپادی به استرالیا، فرانسه و فنلاند رفته‌اند.
حوثی‌ها (جنبش انصارالله) خطرناکتر از قبل برای عربستان و امارات شده‌اند.
انقلابیون و ارتش یمن اخیرا شرکت آرامکو را در عمق عربستان و فرودگاه پایتخت امارات را با پهپادهای دوربرد هدف قرار داده‌اند.
انقلابیون یمن وعده داده‌اند طی روزهای آتی زیرساخت‌های کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار خواهند داد.
** شرق ۹۷/۵/۸
*  انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰
اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند. در جلسه دیروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی فرهاد تجری و امیر حسنخانی به‌عنوان نایب‌رئیس اول و دوم کمیسیون و ولی داداشی و خجسته به‌عنوان دبیران کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شدند. همچنین بهرام پارسایی به‌عنوان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شد.
*  ادعای حمایت ایران از طالبان
یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان مدعی شد که نیروهای طالبان سلاح ایرانی به‌کار گرفته‌اند. کرام‌الدین رضازاده، نماینده پارلمان افغانستان، مدعی شد که نیروهای مبارز مردمی در ولایت غور سلاحی ایرانی کشف کرده‌اند که نیروهای طالبان از آن استفاده می‌کردند.
** ایران ۹۷/۵/۸
*  ادعای میانجیگری عمان بین ایران و امریکا
روزنامه العرب چاپ لندن نوشته که سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع امریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و امریکا صورت گرفته است. این روزنامه افزوده: سفر بن علوی به واشنگتن تأکیدی بر میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن است؛ همانند آنچه که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت و در نهایت به توافق هسته‌ای (برجام) در تابستان ۲۰۱۵ ختم شد.
*  آیت الله جنتی در شورای نگهبان حق وتو ندارد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، شایعات و بحث‌ها درباره حق وتو، رأی یا جایگاه ویژه آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در این شورا را تکذیب کرد و گفت که چه در بررسی صلاحیت‌ها و چه بررسی مصوبات، تصمیمات با رأی‌گیری اعضای شورا اتخاذ می‌شود. کدخدایی در پاسخ به اینکه «درافکارعمومی ذهنیتی وجود دارد که آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان حق وتو دارد»، اظهار کرد: ایشان هم به عنوان یک فرد و یک عضو رأی می‌دهد. چه درمصوباتی که از سوی مجلس می‌آید و چه در بررسی صلاحیت‌ها ممکن است نظری داشته باشد اما اعضا نظری مخالف نظر ایشان دهند که رأی‌گیری می‌کنند و هر نظری که رأی بیشتری داشت، انجام می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۸
*  اعتیاد آمریکا به تحریم را از بین می‌بریم
دکتر ظریف وزیر امور خارجه در سومین نشست در یک ماه اخیر با فعالان اقتصادی:
– معتاد بودن آمریکایی‌ها به تحریم، باعث شد در دوران اوباما نیز آنها وظایف و تعهداتشان را اجرا نکنند.در آن زمان نیز بیشتر نگرانی آنها روی حفظ تحریم‌هایی بود که ترک آن را تعهد نکرده بودند.
– اکنون در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم شرایط را از هر روز بهتر کنیم چون دنیا در کنار ما قرار گرفته است.
– ما می‌توانیم فشارها را با افزایش تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی به فرصت تبدیل کنیم و در چند ماه آینده به آمریکایی‌ها نشان دهیم که باید این اعتیاد خود را ترک کنند.
– معتقدم یک شکاف بین آمریکا و اروپا وجود دارد و ما می‌توانیم در این حوزه فعال باشیم.
*  مقاومت تا نابودی اشغالگری ادامه می‌یابد
عهد التمیمی، دختر نوجوان معترض فلسطینی که به اتهام مشت زدن به دو سرباز اسرائیلی در زندان‌های این رژیم بازداشت شده و صبح دیروز (یکشنبه) آزاد شد، پس از آزادی‌اش تاکید کرد که تا پایان اشغالگری به مقاومت ادامه خواهد داد.
** وطن امروز ۹۷/۵/۸
*  هدف دشمن مخدوش کردن اذهان داخلی نسبت به سپاه و بسیج است
مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال‌هاست به سپاه و بسیج حمله می‌کنند و به‌ دنبال حاشیه‌سازی برای این دو نهاد هستند، گفت: هدف دشمن مخدوش کردن اذهان داخلی نسبت به سپاه است. سردار مسعود جزایری با اشاره به هجمه رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی به سپاه قدس و فرمانده آن، گفت: آمریکایی‌ها همواره تلاش کردند به نقاط اصلی قوت نظام ضربه وارد کنند و آن را در برنامه دائمی خودشان قرار داده‌‌اند و سعی می‌کنند با عناصر عملیات روانی این استراتژی را ادامه دهند.
*  آزادسازی جولان اشغالی با همت مردم سوریه شدنی است
حسین امیرعبداللهیان، دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آزادسازی قنیطره از چنگال تروریست‌های جبهه النصره و صهیونیست‌ها بر مردم، نیروهای مسلح و رئیس‌جمهور سوریه مبارک باد. وی تاکید کرد: این پیروزی یعنی آزادسازی بلندی‌های اشغال‌شده جولان با همت سوری‌ها شدنی است.
** جوان ۹۷/۵/۸
*  هیچ کس از تغییرات در دولت مطلع نیست
مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور در خصوص ترمیم کابینه گفت: همانطور که آقای واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفته‌اند، آقای رئیس‌جمهور ترمیم کابینه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌ و با توجه به شرایط کنونی کشور، این تغییرات می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند. وی ادامه داد: با این وجود، درباره اینکه چه کسانی تغییر می‌کنند و چه تغییراتی ایجاد می‌شود، هیچ کسی مطلع نیست.
*  بحران برق، وزیر برق عراق را گرفت
نخست وزیر عراق، قاسم الفهداوی وزیر برق این کشور را به دلیل اعتراضات جاری درباره نحوه خدمات وزارت برق از کار تعلیق کرد. حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دستور تعلیق فعالیت قاسم الفهداوی وزیر برق دولتش را تا زمان تکمیل شدن تحقیقات در خصوص وضعیت نامناسب برق‌رسانی به مناطق و استانهای جنوبی صادر کرد. گفته می‌شود این دستور حیدالعبادی در پی درخواست آیت الله‌العظمی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه از دولت برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان اتخاذ شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۸
*  ترامپ نمی‌داند ایران در برابر تهدیدات تسلیم نخواهد شد
وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و سرپرست تیم مذاکره‌کننده این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ از سیاست‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهور کشورش در عرصه سیاست خارجی انتقاد کرد و گفت که روش دیپلماتیک رییس‌جمهور ترامپ این است که از طریق تهدید و لفاظی با دشمنان بر سر و کله هم بزنند و سپس به آنها بگوید بیایید پای میز مذاکره تا به یک توافق دست یابیم.
شرمن ادامه داد: آنچه ترامپ نمی‌فهمد این است که ایران یک فرهنگ مقاومت دارد که کوتاه آمدن در برابر این تهدیدات علنی را به عنوان تسلیم شدن تلقی خواهد کرد و آنها تسلیم نخواهند شد.
** رسالت ۹۷/۵/۸
*  مشکلات به ندانم‌کاری‌های داخلی بازمی‌گردد
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جام اظهار داشت: تحریم های ناجوانمردانه ای را نظام استکباری تلاش دارد بر ما تحمیل کند؛ این تحریم‌ها در شاخص های کلان اقتصادی ما تاثیر می گذارد اما حرفی را قبلا عنوان کردیم و الان هم با اطلاعات علمی و پژوهشی تکرار می کنیم، آن هم اینکه بسیاری از مشکلات کشور به ندانم کاری های داخلی باز می گردد.وی افزود: ما هیچ مشکلی را پیش رو نمی بینیم که با قدرت و مدیریت جهادی مدیران قابل حل نباشد اما تحقق این مسئله، همدلی و همراهی مسئولان را می خواهد.
*  مجلس، بعد نظارتی خود را بر قوه مجریه افزایش دهد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجلس، بعد نظارتی خود را بر قوه مجریه افزایش دهد.آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به راه برون‌رفت از وضعیت فعلی اقتصاد اظهار کرد: دولت باید برای برون‌رفت از مشکل معیشتی به سمت اصلاح برنامه‌های اقتصادی و تقویت تیم اقتصادی و اجرایی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کند.وی افزود: شورای هماهنگی اقتصادی که دستور تشکیل آن از سوی رهبری داده شد و جلسات فعالی هم دارند؛ نسبت به تقویت سرمایه‌گذاری و تولید، اصلاح نظام بانکی، انضباط مالی و توجه به طبقات محروم و مستضعف و مبارزه با فقر مطلق باید یک برنامه عملی داشته باشد، به گونه‌ای که این اطمینان در مردم ایجاد شود که دولتمردان در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم جدی هستند.وی به وحدت و همدلی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی با همدلی، وحدت، اقتدار و کارآمدی و روحیه انقلابی قابل تحقق است.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۸
*  حمله وزیرخارجه امارات به ایران
وزیر مشاور امارات در امور خارجه مدعی شد که تهدیدات ایران در رابطه با تنگه هرمز با حملات انصارالله یمن در دریای سرخ مرتبط است. «انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود مدعی شد: با توجه به علم ژئوپلیتیک غیر ممکن است که این موضوع را نفهمیم که تهدیدات ایران در رابطه با تنگه هرمز با تجاوز حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی در دریای سرخ مرتبط است. وی مدعی شد که این مساله رابطه میان توجیه کننده و تابع است.
*  حاشیه نشینان دریای خزر آماده تقسیم دریا
پنج کشور حاشیه دریای خزر برای تقسیم این دریا آماده شده اند و در اجلاس آتی سران خزر این اتفاق رخ خواهد داد. اجلاس سران خزر که ۱۲ ماه اوت (۲۱ مرداد) در آکتائو قزاقستان برگزار می‌شود به چگونگی تقسیم دریای خزر بین پنج کشور ساحلی خزر شامل ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان پاسخ قطعی خواهد داد. انتظار می‌رود در این اجلاس، سران پنج کشور ساحلی خزر کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را امضا کنند. بخش سیاسی و اقتصادی این سند اصول واحد بازی در خزر برای پنج کشور ساحلی در دسترسی به سهم خود در منابع نفت، گاز، ماهی و سایر منابع دریا را قانونی می‌کند.
** آرمان ۹۷/۵/۸
*  تحولات بازار ارز و طلا، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تحولات غیرعادی اخیر در بازار ارز و طلا، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد برنامه‌های مقتضی و رویکرد‌های جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود در دست تهیه است که ظرف روز‌های آینده عملیاتی کرده و اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.
*  اعلام وصول «سوال از رئیس‌جمهور»
عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در صورت داشتن نصاب لازم برای سوال از رئیس‌جمهور، این موضوع هفته آینده در مجلس اعلام وصول خواهد شد. احمد امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد سوال از رئیس‌جمهور به هیات رئیسه مجلس رسیده و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر بعد از هفت روز نصاب لازم یعنی ۷۴ امضا را داشته باشد در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. به گفته وی، ‌ناتوانی دولت در کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، افزایش بیکاری، رکود اقتصادی، افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی از محورهای سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور است.
** آفرینش ۹۷/۵/۸
*  شهرام جزایری در مرز بازرگان دستگیر شد
شهرام جزایری هنگام خروج از کشور در مرز بازرگان دستگیر شد.
توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به جزییات دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان اظهار کرد: ماموران گمرک به کانتینری که قصد خروج از کشور را داشته و پلمب آن شکسته شده، مشکوک می‌شوند، به همین دلیل کانتیتر را باز کرده و دو نفر را در آن پیدا می‌کنند که خود را در ابتدا تبعه افغانستانی معرفی می‌‎نمایند که در بازرسی‌های بعدی مشخص می‌شود که یکی از آن‌ها، شهرام جزایری است.
وی افزود: این فرد در هنگام دستگیری پیشنهاد رشوه یک میلیارد تومانی را به ماموران می‌دهد که این رشوه توسط ماموران وظیفه شناس رد شده است.
*  کشته شدن ۴ نظامی عربستان در مرز با یمن
رسانه‌های سعودی از کشته شدن چهار سرباز عربستانی در درگیری با نیروهای انصارالله در مرز یمن خبر دادند. رسانه‌های عربستانی اعلام کردند که این چهار سرباز در مناطق هم‌مرز با یمن در درگیری با نیروهای انصارالله کشته شدند. رسانه‌های وابسته به انصارالله نیز اعلام کردند که تجمع سربازان عربستانی در جبل الدود را هدف قرار دادند.
** قدس ۹۷/۵/۸
*  نمایندگان با تغییر ساختار وزارتخانه‌ها مخالف هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت نمایندگان با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و توسعه صادرات و بازرگانی، گفت: مجلس با تغییر تشکیلات قوه مجریه موافق نیست و دولت باید مسیر دیگری را انتخاب کند. گفتنی است در جلسه علنی دیروز مجلس بررسی دو فوریت طرح تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی در دستور کار قرار گرفت. در پایان نمایندگان با ۱۰۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند. پس از آن درخواست بررسی یک فوریت طرح به رأی نمایندگان گذاشته شد که با آن مخالفت شد.
*  لزوم مطالعه تخصصی فلسفه اسلامی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی
آیت الله سبحانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری؛ جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه فلسفه اسلامی باید به صورت تخصصی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطالعه شود، اظهار کرد: فلسفه اسلامی ربطی به فلسفه یونانی ندارد، چرا که فلسفه یونانی ۱۰۰ مسئله و فلسفه اسلامی ۷۰۰ مسئله است، ولی هر دو فلسفه از یک دیگر بهره می‌گیرند. وی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید از استعداد‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان شیعه و اهل سنت استفاده کند و به دعوت از دانشجویان دیگر مذاهب نیز بپردازد.
** خراسان ۹۷/۵/۸
*  ۱۰ هزار و ۵۰۰ گوشی به نام فردی که در قید حیات نبوده وارد شده است
دادستان تهران در خصوص پرونده گوشی‌های موبایل خریداری شده از منبع ارز دولتی توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به این که در یک پرونده ۱۰ هزار و ۵۰۰ گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که مالک این گوشی‌ها در قید حیات نبوده است،افزود: با تکمیل تحقیقات این پرونده‌ها به زودی عوامل اصلی به دادگاه معرفی خواهند شد. جعفری دولت آبادی تاکید کرد : برخی شرکت‌‌های وارد کننده گوشی با تهیه فاکتورهای صوری و جعلی این کالاها را در بازار آزاد فروخته‌اند.
*  پوتین به نتانیاهو گفت ایرانیان درسوریه می‌مانند
یک منبع مطلع در دولت سوریه در گفت و گو با یک رسانه روسی جزئیاتی از دیدار اخیر پوتین و نتانیاهو روایت کرده و گفته است که پوتین در این دیدار به نتانیاهو اعلام کرده که ایران تا آزادسازی کامل در سوریه می‌ماند. رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او گفته «از صحبت با ایرانی‌ها دریافته که زمانی که خطر موجود علیه دولت سوریه از بین برود و سرزمین‌های سوری تا آخرین سانتی مترهای آن آزاد شود، ایرانی‌ها دیگر تمایلی به ماندن در سوریه ندارند.»
** اعتماد ۹۷/۵/۸
*  استیضاح وزیر علوم منتفی شد
عضو هیات‌رییسه مجلس از منتفی شدن استیضاح وزیر علوم به دلیل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مجلس از منتفی شدن استیضاح وزیر علوم به دلیل از حد نصاب افتادن امضاها خبر داد و گفت: موضوع استیضاح در کمیسیون آموزش با حضور استیضاح‌کنندگان بررسی شد و تعداد زیادی از نمایندگان قانع شدند و اعلام انصراف کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دیدار رئیس شورای علمای شیعه پاکستان با آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی
مهر/حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در سفر زیارتی خود به شهر مقدس قم با آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.رئیس شورای علمای شیعه در این دیدار در مورد اوضاع پاکستان و فعالیت شیعیان برای وحدت اسلامی گزارشی ارائه کرد و فعالیت‌های ایشان در حوزه علمیه قم را تحسین کرد.آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار برای مردم پاکستان آرزوی آرامش و خوشبختی کرد و بر ضرورت فعالیت برای وحدت میان مسلمانان در پاکستان تأکید کرد.
عمران مسجد تنها به ساخت آن نیست
حوزه/آیت‌الله حسینی بوشهری در آیین کلنگ‌زنی مسجد و مجموعه فرهنگی ورزشی قبا در پردیسان ، ضمن آرزوی توفیق برای خیرین مسجد‌ساز گفت: برپا کنندگان نماز کسانی هستند که بستر‌ها و شرایط اقامه نماز را برپا می‌کنند. نایب رئیس جامعه مدرسین گفت: عمران مساجد تنها به ساخت مساجد نیست، عمران به این است که مساجد ما از لحاظ فکری، فرهنگی و آموزشی و با حضور مردم، آباد ‌شود.وی بر مشارکت مردم در ساخت، عمران و توجه به مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدوارم این مجموعه به عنوان یک پایگاه فرهنگی در خدمت مردم باشد.
اسرائیل هرگز دموکراسی نداشته است
باشگاه خبرنگاران /نشریه آنتی وار با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت رژیم صهیونیستی هیچگاه به سمت یک دموکراسی حرکت نکرده است.نشریه آنتی وار افزود: ایمن عوده، رئیس «ائتلاف فهرست مشترک عربی» در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، تصویب قانون نژادپرستانه «یهودی بودن» اسرائیل را «مرگ دموکراسی» توصیف کرد. آیا واقعاً عوده فکر می‌کرد قبل از تصویب این قانون در یک دموکراسی واقعی زندگی می‌کرده است؟ هفتاد سال برتری جویی، نسل کشی، پاکسازی قومی، جنگ، محاصره، کشتار جمعی، قوانین تبعیض گونه متعدد همه و همه با هدف تخریب مردم فلسطین می‌بایست به وی سرنخ‌های کافی بدهد که اسرائیل هرگز یک دموکراسی نبوده است.
هشدار سازمان ملل درباره وبا در یمن
مهر/ لیز گراندی هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن درباره مخاطرات حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان در شهر «الحدیده» یمن هشدار داد. این مقام سازمان ملل درباره حملات هوایی ائتلاف سعودی به مراکز بهداشتی شهر بندری «الحدیده» یمن هشدار داد و گفت: این شهر ممکن است تنها با یک حمله هوایی دیگر تا همه‌گیر شدن «وبا» فاصله داشته باشد.
آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
حوزه/ مولوی افضل حیدری مشاور مذهبی حزب تحریک انصاف پنجاپ پاکستان گفت: دولت آینده پاکستان برای مبارزه با داعش با همکاری ایران و افغانستان برنامه ریزی خواهد کرد وی افزود: ایران یک کشور قدرتمند و مذهبی است که با جرأت علیه کفر ایستاده است. وی در مورد روابط ایران با آمریکا اظهار داشت: آمریکا هیچ وقت جرات نخواهد کرد که به ایران حمله کند و اگر آمریکا این حماقت را انجام داد در این شکی نیست که پاکستان با تمام قدرت در کنار ایران خواهد ایستاد، چون ایران هیچ گاه پاکستان را در مشکلات تنها نگذاشته است.
معاون ترامپ هم مثل خودش دروغگو است
فارس/روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی معاون ترامپ را هم همانند خود او «دروغگو و بی‌رحم» معرفی نمود.دراین یادداشت آمده«مایک پنس»، گاهاً در برابر ترامپ که به داشتن روحیات دمدمی‌مزاج، پرخاشگر و بی‌رحم شهره است چهره دوراندیش، عقلانی و رئوف دولت او توصیف شده است. درحالی که «مایک پنس چنین است و او بیش از آنچه شما می‌دانید به رئیسش شباهت دارد. او هم خودشیفته، جزم‌اندیش، دروغگو و بی‌رحم است.»
نقش ملک سلمان در طرح «معامله قرن»
تسنیم/ یک خبرگزاری غربی به نقل از مقام‌های حکومتی در ریاض نوشت که بر خلاف گمانه‌زنی‌ها، پادشاه سعودی درباره طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» تصمیم‌گیری می‌کند نه ولیعهدش.خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت: دیپلمات‌ها و کارشناسان می‌گویند تضمین‌های ویژه‌ای، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی داده است و نیز دفاع علنی وی از مواضع پایدار عربی در ماه‌های اخیر، کمک کرده است که این تصورات، مبنی بر این‌که عربستان سعودی تحت رهبری «محمد بن‌سلمان» ولیعهد تغییر موضع داده است را از بین ببرد.
ترور رئیس بخش اطلاعات فرودگاه بین المللی «عدن»
مهر/افراد مسلح ناشناس، «ناصر مقریح» رئیس بخش اطلاعات فرودگاه بین المللی عدن را در مقابل منزلش در محله اکتبر واقع در بخش «خور مکسر» ترور کردند.
شهر عدن که کنترل آن در دست عناصر اشغالگر ائتلاف متجاوز سعودی و گروه‌های مسلح است شاهد ناامنی شدید و عملیات ترور است به طوری که چند امام جماعت مساجد نیز در این شهر به دست افراد ناشناس ترور شده‌اند.
اردوغان: از ایران گاز نخریم، از کجا بخریم؟
باشگاه خبرنگاران /رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر اعلام کرد که از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد.اردوغان در یک سخنرانی خطاب به دولت آمریکا گفت: تحریم کردن ایران یک تجربه ناموفق است. ایران با این تحریم‌ها ورشکسته نمی‌شود.وی در ادامه با اشاره به اینکه باراک اوباما نیز پیشتر درخواست‌هایی را از وی برای همراهی با تحریم ایران مطرح کرده بود، اضافه کرد: ما به اوباما گفتیم که از ایران گاز می‌خریم. اگر از ایران نخریم از کجا بخریم؟ اگر از ایران گاز نخریم در فصل زمستان چه کار کنیم؟ شهروندانمان اذیت خواهند شد. این موضوع را به ترامپ هم گفته‌ایم.
کشف موشک آمریکایی «تاو» از مقرهای گروه‌‌‌های تروریستی در سوریه
باشگاه خبرنگاران/یگان مهندسی ارتش سوریه هنگام پاکسازی شهرک الشجره، در یکی از مقرهای متعلق به گروه‌های تروریستی، به یک فروند موشک آمریکایی تاو، برخی تجهیزات متعلق به سازمان موسوم به «کلاه سفیدها»، بسته‌های مواد غذایی تولید رژیم صهیونیستی و تعدادی بمب با اندازه‌های مختلف دست یافتند.نیروهای ارتش سوریه همچنین هنگام پاکسازی روستاهای منطقه درعا، مقری را کشف کردند که متعلق به «کلاه سفیدها» بود و در آن مین‌های ضد زره، انواع خمپاره و برخی دیگر از تجهیزات مورد استفاده تروریست‌ها وجود داشت.
کشف یک انبار بزرگ تسلیحاتی داعش در الانبار
مهر/وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور موفق شدند براساس دریافت گزارشات و اطلاعات دقیق یکی از بزرگترین انبارهای تسلیحاتی باقی مانده از گروه تروریستی داعش را در منطقه ختیله واقع در استان الانبار کشف و ضبط کنند.در این بیانیه آمده است: در میان سلاح‌های کشف شده تعداد زیادی خمپاره، موشک، خمپاره انداز و دیگر سلاح‌های نظامی وجود دارد.
رییس جمهور در جریان مطالبات نمایندگان مردم هستند
ایسنا/معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رییس جمهور کاملا در جریان مطالبات، فضا و خواست مجلس شورای اسلامی هستند؛ در ارتباط با انتخاب همکاران رییس جمهور فقط خودشان تصمیم می‌گیرند. امیری در ارتباط با گمانه‌زنی‌هایی که درباره تصمیمات رییس جمهور مبنی بر تغییر اعضای کابینه به ویژه اعضای اقتصادی آن می‌شود، اظهار کرد: من بارها گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم آقای رییس جمهور خودشان از طرق مختلف از جمله گزارش‌های من ارتباط با نمایندگان و گزارش‌های دیگری که به دست‌شان می‌رسد در جریان نظر نمایندگان و مردم درباره کابینه قرار می‌گیرند.
دولت باید مصوبه اقدام متقابل ایران در مقابله با نقض عهد آمریکا را اجرا کند
باشگاه خبرنگاران/عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بسته پیشنهادی اروپا برای برجام راهگشا نیست و جنبه عملیاتی ندارد.نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه در این شرایط ما نباید متوقف شویم و باید اقدامات متقابل خود را انجام دهیم، گفت: ما در این زمینه مصوبه داریم و تکلیف دولت هم روشن است که به قوانین اقدام متقابل عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *