خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۷

  • حضرت آیت‌الله جوادی آملی: تمدن ما در تدین ماست
  • حضرت آیت الله سبحانی: همگرایی و وحدت حوزه علمیه قم و مشهد افزایش یابد
  • آیت الله خاتمی: دشمن به دنبال از بین بردن اقتدار موشکی ما است
  • آیت الله اراکی: اولین میوه شیرین تهدیدات دشمن ایجاد انسجام اجتماعی بود
  • نشریه انگلیسی دیلی میل: موساد طی ۱۰ سال هزاران نفر را ترور کرده است
  • سخنگوی قوه قضائیه: بانک مرکزی ۱۶۰میلیون دلار و۵۱ میلیون یورو به سلطان سکه داده است

 

** جام جم ۹۷/۵/۷
*  تلاش برای احیای طرح ناتوی عربی
مسئولان کشورهای عربی و آمریکا از تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف جدید امنیتی و سیاسی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر و اردن با هدف مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه خبر دادند.
چهار منبع در این خصوص اظهار داشتند، کاخ سفید می‌خواهد همکاری‌های خود با این کشورها در زمینه‌های دفاع موشکی، تمرینات نظامی، مبارزه با تروریسم و دیگر مسایل مانند حمایت از روابط اقتصادی و دیپلماتیک منطقه‌ای را تقویت کند.
** همشهری ۹۷/۵/۷
*  جمع‌آوری امضا برای تفکیک وزارت کار
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخصوص تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه گفت: آنچه قبلا رخ داده بود، ادغام وزارتخانه‌ها با یکدیگر نبود بلکه وزارتخانه‌ها با یکدیگر تجمیع شده بودند و این تجمیع، باعث کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها و چابک‌سازی‌، تحرک و تلاش بیشتر در دولت نشده بود.
حسینعلی امیری گفت: در جلسه یکشنبه هفته قبل هیأت دولت، تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه به تصویب رسید و هر وقت آقای رئیس‌جمهور این لایحه را امضا کند، من آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهم کرد. او گفت: همچنین روز سه‌شنبه هفته گذشته نمایندگان مجلس طرحی را برای تفکیک این وزارتخانه امضا کردند که بالغ بر بیش از ۱۰۰ امضا برای آن جمع‌آوری شد.
*  مذاکره دمشق و کردها برای پایان جنگ
نمایندگان شورای دمکراتیک سوریه که برای مذاکره با دولت به دمشق سفر کرده بودند از ترسیم یک نقشه راه در راه رسیدن به یک سوریه دمکراتیک و غیرمتمرکز به همراه دولت خبر دادند. شورای دمکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه است که از نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا تشکیل شده است. دولت سوریه و شورای دمکراتیک بیشترین سرزمین‌ها و نیروهای نظامی را در سوریه در اختیار دارند و توافق آنها، می‌تواند سرنوشت جنگ داخلی را مشخص کند.
** کیهان ۹۷/۵/۷
*  ابراز نگرانی نمایندگان مجلس از فرار مدیران دوتابعیتی
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای برای آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه از احتمال فرار مدیران دوتابعیتی ابراز نگرانی کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: از آنجا که بعضی از مسئولین این حوزه دارای تابعیت کشورهای دیگر یا خانواده‌های آنان در کشورهای خارجی سکونت دارند ضروری به نظر می‌رسد که قوه محترم قضائیه به منظور جلوگیری از تکرار تجارب تلخ گذشته و امکان پاسخگویی این نوع مدیران در دوران پس از مسئولیت وفق وظایف قانونی خود مبنی بر پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و پیشگیری از جرائم احتمالی به استناد اصل ۱۵۶ قانون اساسی تدابیر و اقدامات لازم مبنی بر امکان دسترسی به این نوع مدیران و حفظ اسناد و مدارک مربوط صورت پذیرد.
*  موساد طی ۱۰ سال هزاران نفر را ترور کرده است
نشریه انگلیسی «دیلی میل » نوشت: برخی اسنادی که به تازگی منتشر شده از این امر حکایت دارد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» تنها در یک دهه گذشته بیش از ۸۰۰ عملیات تروریستی برای ترور هزاران نفر انجام داده است که البته تعداد واقعی افرادی که در این عملیات ترور کشته شده‌اند به طور دقیق مشخص نیست.
این روزنامه افزود‌: ماموران موساد برای ترور افراد از روش‌های متنوعی همچون تیراندازی و مسموم ساختن آنها از طریق لوازم شخصی مانند خمیردندان و البسه استفاده کرده‌اند.
** شرق ۹۷/۵/۷
*  ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره دانشجویان بازداشتی
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه بازداشت و احکام دانشجویانی را که در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بودند، محکوم کرد. «هیدر نائورت» در توییتر خود مدعی شد: «ما زندانی‌شدن دانشجویان ایرانی را که در یک تظاهرات صلح‌آمیز شرکت کرده بودند، محکوم می‌کنیم». او در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: «دانشجویان نباید برای ابراز عقیده از طریق تظاهرات صلح‌آمیز جریمه شوند. این بخشی از حقوق بشر جهانی است که ایران وظیفه احترام به آن را دارد».
*  حمایت دوباره صدر از معترضان عراقی
سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، در واکنش به دور جدید تظاهرات در شهرهای عراق در صفحه رسمی توییتر خود خطاب به مسئولان عراقی نوشت: سرکوب معترضان را پایان دهید. صدر در ادامه توییت خود نوشت: در ابتدا فساد، سپس ظلم و سرکوب، استفاده از گاز اشک‌آور، ضرب‌وجرح معترضان، کشته و زخمی‌شدن آنها و زندانیانی که دربند بی‌عدالتی‌اند.
** ایران ۹۷/۵/۷
*  انتقاد باهنر از تریبون‌های رسمی
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از روند تخریبی موجود در تریبون‌های رسمی انتقاد کرد. محمدرضا باهنر در نشست هفتگی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه گاهی برخی مشکلات ما به ندانم کاری خودمان باز می‌گردد، گفت: به تعبیر رهبری ما هیچ مشکلی در کشور نداریم که قابل حل نباشد اما حل شدن شرط و شروطی دارد که لازمه آن همدلی و همراهی است.وی افزود: تریبون‌های رسمی نظام به دلیل اختلافات غیر ضرور در جهت تخریب یکدیگر کار می‌کردند و هنوز هم می‌کنند، از صداوسیمای ما گرفته تا سایت‌ها و برخی تریبون‌های مقدس.
*  دیدار واعظی با وزیر حمل و نقل آذربایجان
 رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را برادرانه و رو به گسترش دانست و اظهار داشت: امروز سطح روابط و همکاری‌های تهران – باکو در پرتو اراده سیاسی رؤسای جمهوری دو کشور در همه زمینه‌ها در حال توسعه است. محمود واعظی در دیدار رامین قلی‌زاده وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های نوین جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌های زیادی برای تعمیق و تحکیم روابط دو جانبه برخوردار هستند، گفت: باید با فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری‌های ایران و آذربایجان در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های همکاری به نفع دو ملت گام برداریم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۷
*  استفاده از «رمز ارزها در اقتصاد ملی» بررسی شد
جلسه شورای عالی فضای مجازی دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، تشکیل شد.
در این جلسه موضوع استفاده از «رمز ارزها در اقتصاد ملی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نسبت به فرصت‌های توسعه «رمز ارز ملی» و همچنین امکان بکارگیری رمز ارزهای خارجی در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی بررسی‌های بیشتری انجام شود.
همچنین در جلسه شورای عالی فضای مجازی به منظور تقویت شبکه ملی اطلاعات مقرر شد در راستای کاهش وابستگی به برنامه‌های خارجی پر کاربرد در شبکه فعلی، تدابیر لازم اتخاذ شود.
*  رژیم بحرین تابعیت ۷۳۸ فعال مدنی را سلب کرد
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: دولت منامه از سال ۲۰۱۲ تاکنون، تابعیت ۷۳۸ تن از شهروندانش را سلب کرده و با این اقدام می‌خواهد رتبه نخست سلب تابعیت شهروندان را در میان کشورهای جهان به دست آورد.’اریک گلدستون’ معاون اجرایی خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: سلب تابعیت شهروندان از سوی دولت بحرین نقض قوانین بین المللی است و منامه باید تابعیت افراد را بازگرداند.
** وطن امروز ۹۷/۵/۷
*  نیروهای مسلح موظف به حمایت از تولید داخلی هستند
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح نیز خود را در کنار دولت موظف به حمایت از تولید داخلی می‌دانند.
حاتمی با بیان اینکه باید همه مسؤولان با عزم و اراده جدی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام‌های بزرگی بردارند، تاکید کرد: دولت عزم خود را جزم کرده و مصمم است با رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، زمینه رونق اقتصادی و بالندگی واحدهای تولیدی را محقق کند.
*  بررسی قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بندهایی از قانون مبارزه با پولشویی را بر اساس گزارشی از کمیته پولی، بانکی و بیمه کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و امور اداری بررسی کرد.
همچنین مقرر شد در جلسه‌های آتی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از کمیسیون‌های مربوط در مجلس شورای اسلامی و وزیران اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی برای ارائه توضیحات دعوت شود.
** جوان ۹۷/۵/۷
*  سردار سلیمانی ترجمان شجاعت ملت ایران است
جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفتند: پاسخ محکم سردار سلیمانی به ترامپ حرف دل ملت ایران است.
سخنان اخیر سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی در واکنش به تهدیدات ترامپ موجی از خوشحالی را در بین امت اسلامی به وجود آورد. در همین ارتباط جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از سردار سلیمانی به خاطر داشتن این جرئت و شجاعت گفتند: پاسخ محکم سردار سلیمانی به ترامپ حرف دل ملت ایران است.
*  تشکیل ۱۰۰ جلد پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل ۹۰
داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس با یادآوری این که بیش از ۱۰۰ جلد پرونده زمین خواری در نقاط مختلف کشور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی در این کمیسیون برای پیگیری این موضوع انجام شده، بسیاری از این اراضی به بیت المال برگشته و خلع تصرف شده است. وی اظهار داشت: این پرونده در حال حاضر در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در حال بررسی و در شرف تکمیل است. وی یادآور شد: پرونده مبارزه با زمین خواری به زودی در صحن کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح و رای گیری شده و سپس به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای قرائت ارائه می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۷
*  وزیر امور خارجه به سنگاپور می‌رود
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف به سنگاپور برای امضای پیمان مودت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا خبر داد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر فوق گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به منظور امضای پیمان مودت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) طی روزهای آینده به سنگاپور سفر می‌کند.
*  به دنبال تغییر رژیم یا فروپاشی ایران نیستیم
ایالات متحده آمریکا سیاست سقوط یا تغییر رژیم ایران را در پیش ندارد. این خبر از سوی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان یک نشست خبری در پنتاگون اعلام شد. وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: هدف واشنگتن، محدود کردن رفتارهای تهدید‌آمیز ایران در منطقه خاورمیانه است.
او افزود: «آنچه از آنها می‌خواهیم تغییر رفتارشان و کاستن از تهدیداتی است که با نیروهای نظامی خود، با سرویس امنیتی و با جنگهای نیابتی خود می‌توانند برای منطقه داشته باشند.»
** رسالت ۹۷/۵/۷
*  ۱۱مدیر ارشد نفتی در آستانه خداحافظی
با اجرای قانون اصلاح شده منع به کارگیری بازنشستگان، حداقل ۱۱ مدیر ارشد نفتی در سطح معاونین وزیر و مدیران شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت، از این وزارتخانه خداحافظی خواهند کرد. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۵ طبق اصل ۱۲۳ قانون اساسی به تایید شورای نگهبان رسید و در تاریخ ۴ خرداد ماه همان سال نیز از سوی مجلس شورای اسلامی تایید شد؛ روزهای پایانی هفته گذشته نیز بهارستانی‌ها مجدد دست به کار شده و طی اقدامی موثر با ۱۹۴ رای موافق این قانون را اصلاح کرده و دامنه استثناهای آن را کاهش دادند.
*  بانک مرکزی ۱۶۰میلیون دلار و۵۱ میلیون یورو به سلطان سکه داده است
حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه درخصوص پاسخ بانک مرکزی به استعلام قوه قضائیه درخصوص باند سلطان سکه و اینکه چقدر ارز به این فرد تحویل داده شده است گفت: براساس نامه ۲ مرداد بانک مرکزی بیش از ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به این فرد ارز داده شده است.وی ادامه داد: این در حالی است که به این فرد بیش از ۵۱ میلیون یورو هم داده شده است هرچند هنوز بانک مرکزی به همه سوالات ما در خصوص پرونده این فرد پاسخ نداده است.اژه‌ای درخصوص رسیدگی به پرونده‌های بازار سکه و ارز نیز گفت: تأکید ما این است که در حین رسیدگی به پرونده‌ها، خدا مد نظر قرار داده شود و مبادا به کسی در این شرایط ظلمی شود.وی افزود: از طرفی هم حقوق مردم و بیت المال استیفای کامل شود.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۷
*  پرونده «مهدی جهانگیری» در مرحله تحقیقات است
وکیل مدافع مهدی جهانگیری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: پرونده در مرحله تحقیقات و کارشناسی است. محمود ایثاری در واکنش به این سوال که پرونده موکلش چه زمانی به دادگاه ارسال می‌شود؟ اظهار کرد: ما در حال دفاع هستیم و این پرونده در حال حاضر منتظر اظهار نظر کارشناسی است. مهرماه سال ۹۶، خبر بازداشت مهدی جهانگیری در کرمان در برخی رسانه‌ها منتشر شد. اتهام وی که نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران و برادر معاون اول رییس جمهور است، مسائل مالی عنوان شد.
*  تاکید پوتین بر مذاکرات بیشتر برای حفظ برجام
«ولادیمیر پوتین» در کنفرانس مطبوعاتی در ژوهانسبورگ در پایان اجلاس گروه بریکس که از شبکه روسیه ۲۴ پخش می‌شد، بر حمایت از برجام تاکید کرد. وی اظهار کرد: برجام فقط به ایران و آمریکا مربوط نیست و این توافق هسته‌ای به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی مربوط می‌شود. رئیس جمهوری روسیه وضعیت پیرامون برجام را مساله مورد بحث خواند و خاطرنشان کرد که از طریق تلفن نمی‌توان این مسائل را بطور مشروح مورد بحث قرار داد.
** آرمان ۹۷/۵/۷
*  رانت ارزی حذف می‌شود
عبدالناصر همتی در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد. رئیس کل بانک مرکزی که در شرایط نه‌چندان مساعد ارزی بانک مرکزی را تحویل گرفته است، گفت: همزمان با به‌کارگیری ابزارهای مناسب برای اعمال سیاست‌های پولی و ارزی سعی خواهیم کرد که سیاست ارتباطی مناسبی در بیان مواضع بانک مرکزی به مردم داشته باشیم.
*  دخالتی در صدور روادید توسط سفارتخانه‌های خارجی نداریم
وزارت امور خارجه ایران مداخله در صدور روادید از سوی سفارتخانه‌های خارجی را رد کرد. روابط عمومی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«وزارت امور خارجه هیچ گونه دخالتی درخصوص صدور روادید سفارتخانه‌های خارجی و نحوه اقدام آنان ندارد و برون‌سپاری خدمات کنسولی برخی سفارتخانه‌ها به دفاتر و شرکت‌های خصوصی امری رایج در بین برخی کشورهاست و انتخاب آنان توسط سفارتخانه‌های خارجی ارتباطی با وزارت امور خارجه ندارد.» پیش از این محمدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر از فعالیت یک مرکز صدور ویزا برای کشورهای اروپایی به صورت غیرقانونی داده و ادعا کرده بود:«چنین مسأله‌ای وجود دارد و در حال بررسی ابعاد آن هستم.»
** آفرینش ۹۷/۵/۷
*  خروج آمریکا از برجام نابودی یک مذاکره موفقیت‌‌آمیز بود
کارین کنایسل وزیر امور خارجه اتریش خروج آمریکا از برجام را از منظر حقوقی اقدامی تقریبا بی سابقه و «نابودی یک مذاکره موفقیت آمیز» خواند.
وی در مقاله ای که روزنامه سوئیسی «اخبار نوین زوریخ» منتشر کرده، ضمن بیان اولویت های اتریش در زمان ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا به دفاع از توافق هسته ای پرداخته و نوشته است: هدف آمریکا در مورد برجام آشکارا نابودی کل این توافق است. اما طرف های باقی مانده نشان دادند، فعلا تصمیم دارند در پیمان بمانند و این موضوع را حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در سفر خود به وین (۱۴ تیر) تایید کرد.
*  دیدار مقامات آمریکایی با گروهک تروریستی منافقین
بررسی اسناد وزارت دادگستری آمریکا از سوی وبسایت «tytnetwork» نشان می‌دهد که مشاور امنیت ملی و وکیل شخصی دونالد ترامپ، از زمان آغاز ریاست جمهوری او تاکنون ۵ بار با گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده‌اند.این اسناد از سوی گروهک تروریستی منافقین تحت قانون «ثبت عوامل خارجی» در فاصله ۲۰ جولای ۲۰۱۷ تا ۲۷ ژوئن سال ۲۰۱۸ به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده شده‌اند.اسناد بررسی شده وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهند که «رودی جولیانی» از زمان تحلیف دونالد ترامپ تاکنون ۳ بار با اعضای گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده است.۲ مورد از این دیدار‌ها در تاریخ‌های ۱۰ فوریه و ۱۰ می‌ سال گذشته انجام شده که درباره آنها توضیح مبهمی با این مضمون ارائه شده است: «برای گفتگو درباره وضعیت ایران و خاورمیانه».
** قدس ۹۷/۵/۷
*  تهدید متقابل ایران یک تهدید معتبر است
معاون سیاسی سپاه گفت: اگر کسانی بخواهند منافع ایران را به خطر بیاندازند، ایران هم منافع آنها را با امکاناتی که دارد، به خطر می‌اندازد.
سردار یدالله جوانی درباره توان ایران برای بستن تنگه هرمز و یا ناامن کردن دریای سرخ، گفت: این امنیت متاثر از اراده نظام سیاسی در ایران است. بر همین اساس است که وقتی کشوری ایران را تهدید می‌کند و این موضوع را مطرح می‌کند که اگر بخواهد می‌تواند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، تهدید متقابل ایران، یک تهدید معتبر است.
*  «سوال از رئیس جمهور»به هیات رئیسه تقدیم شد
محمدرضا پورابراهیمی در اظهاراتی از تقدیم گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه خبر داد و گفت: هیئت رئیسه مجلس این هفته باید مجددا تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور را بررسی کند و در صورتی که بیش از ۷۴ نماینده بر درخواست خود اصرار داشتند، طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، بررسی استیضاح وزیر اقتصاد نیز هفته جاری در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.
** خراسان ۹۷/۵/۷
*  قوت گرفتن احتمال برکناری نخست‎وزیر انگلیس تا مهرماه
تایمز انگلیس از تلاش جناح‌های رقیب حزب حاکم برای برکناری ترزا می‌نخست‌وزیر این کشور تا ماه اکتبر (اواسط مهرماه) خبر داد.گفتنی است این گمانه‌زنی محصول شکست می‌در قانع کردن اتحادیه اروپا به پذیرش طرح وی درباره برگزیت است.
*  نباید به اسم دینداری، آزادی و به اسم آزادی، دینداری را  خدشه دار کرد
نوه امام راحل گفت: مراقب باشیم به اسم دینداری استقلال و آزادی را نشکنیم و به اسم آزادی نیز دینداری را خدشه دار نکنیم. حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی با اشاره به این مطلب اظهارکرد: اگر برای امام جایگاهی با عظمت می‌سازیم و یاد ایشان را گرامی می‌داریم برای بر زمین نیفتادن یک پرچم و نماد است، زیرا امام نقطه تلاقی آرمان‌های ملت ایران یعنی استقلال، آزادی و دینداری است. وی با اشاره به نسبی بودن واقعیت گفت: امروز وظیفه داریم واقعیت را به طور کامل بگوییم و جز واقعیت نگوییم، اما طی کردن این مسیر نیازمند صبوری است.
** اعتماد ۹۷/۵/۷
*  توافق جدید با ایران باید به تمام مسائل بپردازد
یلیم پابلت، دستیار وزیر خارجه امریکا در امور کنترل تسلیحاتی ادعاهای دولت کشورش درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای «برجام» را تکرار کرد. این مقام امریکایی تاکید کرد: «هر گونه توافق جدید، باید به مقابله با مجموعه کامل تهدیدهایی بپردازد که عدم پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش متوجه امنیت و منافع امریکا می‌کند.»
** سازندگی ۹۷/۵/۷
*  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری: از چند ماه اخیر فرآیند واگذاری طرح‌های دستگاههای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح مثل صندوق‌ها آغاز شده است. در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که شرکت‌هایی که زیرمجموعه دولت و غیردولتی‌ها هستند واگذار شوند و مردم در بورس سهام آنها را خریداری کنند. به گونه‌ای که واگذاری‌ها برای مردم سود ده و جذاب باشد که از این طریق سرمایه‌گذاری‌ها هم به سمت تولید هدایت شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دیدار و عیادت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از آیت الله العظمی مکارم شیرازی
رسا/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی با حضور در دفتر آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی در مشهد مقدس با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.ایشان در این دیدار جویای احوال آیت الله العظمی مکارم شد و برای این مرجع تقلید آرزوی سلامتی کرد.همچنین آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند.
تمدن جامعه در تدین ما است
رسا/‌آیت الله جوادی ‌آملی تأکید کرد: تمام دستورهای دینی ما این است که تمدن ما را در تدین ما تأمین کند. ما باید ملت متمدن باشیم و تمدن ما هم در تدین ماست. استاد حوزه علمیه قم دربخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این کشور وقتی کشور اهل بیت است، که به دستور آنها عمل بکنیم؛ راه عمل هم باز است، به دست ماست که این کشور را طیب و طاهر بکنیم. و در این باره مسئول هم هستیم.
همگرایی و وحدت حوزه علمیه قم و مشهد افزایش یابد
حوزه/ آیت الله سبحانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، تاکید کردند: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه ها منسجم تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.ایشان اظهار کردند: حوزه امروز با گذشته متفاوت می باشد و نیازها خیلی تغییر کرده است؛ امروز انتظار جامعه از یک روحانی فراتر از انتظاراتی است که مردم از حوزویان در چند دهه پیش داشتند.
دشمن به دنبال از بین بردن اقتدار موشکی ما است
حوزه/آیت الله خاتمی بر لزوم اتحاد ملی و مقاومت در مقابل دشمنی که به دنبال از بین بردن اقتدار موشکی ما است تاکید کرد.عضو جامعه مدرسین با اشاره به تحلیل قرآنی اوضاع اخیر گفت: دشمنان ما به دنبال نابودی حکومت دینی هستند؛ ناظر این مساله در آیه ۲۱۷ سوره بقره بیان شده است؛ آیه ۱۱۸سوره آل عمران در هدف و چگونگی فعالیت دشمن بیان می کند که دشمن را دشمن بدانید زیرا آنها در پی آن هستند که بر مشکلات شما بیافزایند و می خواهد با آزار مدام و جنگ فرهنگی و روانی شما را شکست دهند؛ این آیه بیان می‌کندد که اگر گرفتاری مومنان رفع شود باعث ناراحتی دشمن می شود و اگر مصیبتی به شما برسد احساس خوشحالی می کنند.
اولین میوه شیرین تهدیدات دشمن ایجاد انسجام اجتماعی بود
فارس/ آیت‌الله اراکی با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تهدیدهای آمریکا علیه ایران همواره وجود داشته و هیچگونه تازگی ندارد.وی درادامه گفت: آمریکا به خوبی تجربه کرده که در حمله نظامی توان مقابله با ایران را ندارد، در حمله فرهنگی و اقتصادی نیز مثل روز برایش روشن است که ملت ایران پوزه آمریکا را به خاک خواهند مالید.عضو جامعه مدرسین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و صحبت‌های رئیس جمهوری بیان داشت: در شرایط کنونی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر منسجم‌تر هستند و اولین میوه شیرین تهدیدات دشمن، ایجاد یک انسجام اجتماعی کم نظیر در تمامی اقشار، جناح‌ها و گروه‌ها بود.
تظاهرات ساکنان تل‌آویو علیه نژادپرستانه‌ترین قانون رژیم صهیونیستی
فارس/ اعتراضات عمومی علیه نژادپرستانه‌ترین قانون رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با گذشت ۱۰ روز از تصویب آن در کنست، ادامه دارد.صدها نفر از ساکنان شهر تل‌آویو شامگاه شنبه با تجمع در میدان «هابیما» به تصویب قانون موسوم به «کشور ملی یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «اینجا خانه همه ما است» اعلام کردند که این قانون علاوه‌بر «تبعیض‌آمیز» بودن، تفرقه‌افکنانه و غیرضروری بود.
آمادگی فرانسه برای همکاری با ایران به منظور حل بحران سوریه
فارس/ فرانسوا سنمو نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه در دیدار با دستیار ارشد وزیر خارجه ایران از آمادگی پاریس برای همکاری با تهران به منظور حل و فصل سیاسی بحران سوریه خبر داد. جابری انصاری در این دیدار با اشاره به اینکه تهران از ابتدا بر این باور بوده است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، تاکید کرد: اینک که روند رویارویی با تروریسم با موفقیت‌های گسترده همراه و زمینه اعاده حاکمیت دولت سوریه بر بخش‌های عمده سرزمین این کشور فراهم شده است، سه موضوع تسهیل بازگشت آوارگان، شروع به کار کمیته اصلاح قانون اساسی و فعال سازی کمیته تبادل بازداشت شدگان و مفقودان درگیری‌های سوریه، اولویت‌های مهم سیاسی و انسانی مرحله جاری است.
 اردوغان:  ایران با تحریم از هم نمی‌پاشد
تسنیم/ رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحریم ایران که یک تجربه ناموفق است، گفت: ایران با این تحریم از بین رفت؟ ما همان زمان هم به اوباما گفتیم که متاسفیم ما از ایران گاز می‌خریم. اردوغان در خصوص تهدید آمریکا به تحریم ترکیه نیز گفت: نمی‌توانید با تهدید تحریم ما را به عقب نشینی وادار کنید زیرا ما به آمریکا وابسته نیستیم. اگر آمریکا رفتار خود را تغییر ندهد کشوری قدرتمند و دوست مانند ترکیه را از دست خواهد داد و این را نباید فراموش کند.
ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
باشگاه خبرنگاران/ نشریه فوربز آمریکا در گزارشی تحلیلی  نوشت: بستن تنگه هرمز قیمت نفت را به‌سرعت و به‌شدت افزایش می‌دهد.این نشریه با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات ارشد نظامی و سیاسی ایران به بستن تنگه هرمز می‌نویسد:‌ تنش لفظی اخیر بین آمریکا و ایران بار دیگر به زمزمه افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۲۰۰ دلار دامن زده است چرا که ایران به‌راحتی می‌تواند با بستن تنگه هرمز این کار را انجام دهد.«هریس» با استناد به گزارش اخیر رویترز درباره عملیات‌های نظامی گذشته ایران در تنگه هرمز و ایجاد اختلال در عبور نفت‌کش‌های دیگر کشورها از تنگه هرمز می‌افزاید: روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت، یعنی ۲۰ درصد  عرضه نفت جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند و اختلال در این روند قیمت نفت را در بازارهای جهانی به‌سرعت افزایش می‌دهد.
یمنی‌ها با کمک اطلاعاتی ایران کشتی‌های عربستان را هدف قرار دادند!
باشگاه خبرنگاران/وب‌سایت صهیونیستی دبکافایل مدعی شد: نیروهای یمنی با کمک اطلاعاتی ایران توانسته‌اند کشتی‌های جنگی عربستان را هدف قرار دهند.دبکافایل با استناد به آنچه منابع اطلاعاتی و نظامی خوانده، در داستان‌سرایی آشکار به منظور کم‌اهمیت جلوه‌دادن توان نظامی مبارزان یمنی مدعی شد: نیروهای یمنی با کمک اطلاعاتی کشتی ایرانی به سمت کشتی‌های عربستان شلیک کرده‌اند.بنا به ادعای «دبکافایل» هم‌اکنون یک کشتی ایران با پوشش کشتی باری در دریای سرخ حضور دارد و با تجهیزات پیشرفته الکترونیکی کشتی‌های نظامی و تجاری  را رصد می‌کند.
نقطه امنی در عربستان و امارات وجود ندارد
صداوسیما/ عضو شورای سیاست‌گذاری انصارالله یمن اظهار داشت؛ از این پس موشک‌ها و پهپادهای یمن چاه‌های نفت، تاسیسات نفتی و مراکز سیاسی عربستان و امارات را مورد هدف قرار خواهند داد و هیچ نقطه امنی در عربستان و امارات وجود نخواهد داشت.”ابراهیم الدیلمی” همچنین با هشدار به شرکت‌های خارجی مستقر در این دو کشور گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری خارجی در عربستان و امارات نیز از موشک‌های انصارالله در امان نخواهند بود.
زمان خروج نیروهای متجاوز از سوریه فرا رسید
ایرنا/ معاون نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، تمامی نیروهای نظامی متجاوز بدون استثناء بزودی مجبور خواهند شد، خاک سوریه را ترک کنند. عبدالله حلاق با اشاره به این که ارتش سوریه و همپیمانانش به آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی ادامه می دهند، از عدم موضع گیری اعضای شورای امنیت در قبال کشتار جمعی چند روز گذشته گروهک تروریستی داعش در شهر ‘السویداء’ که در جریان آن ۲۵۰ تن کشته شدند، به شدت انتقاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *