خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۶

  • اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مشکینی
  • سردار سلیمانی: آقای ترامپ! نیروی قدس به تنهایی حریف شماست
  • بیانیه مجلس خبرگان رهبری: دستگاه قضایی قاطعانه در برابر مفسدان اقتصادی بایستد
  • آیت الله نمازی : نماز جمعه عامل اقتدار اسلام و مسلمانان است
  • آیت الله حسینی بوشهری: مانند سردار سلیمانی باید با دشمن سخن گفت؛ مسئولین خسته کنار بروند
  • موشک‌های انصارالله تنگه باب‌المندب را بست

** جام جم ۹۷/۵/۶
*  تهدیدات نظامی دشمن، توخالی و واهی است
فرمانده کل سپاه، تهدیدات نظامی دشمن را توخالی و واهی دانست و گفت: تهدیدهای نظامی خارجی که از سوی دشمنان اعمال می‌شود خیلی جدی نیست و ما هم قدرت پاسخگویی داریم، اما ضعف‌ها و تهدیدات داخلی جدی‌تر است.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، ریشه مشکلات کشور را تفکرات لیبرالی دانست و تاکید کرد: وظیفه دانشجوی بسیجی و انقلابی آگاه‌سازی مردم و زدودن تفکر القاء شده غربی است.
** همشهری ۹۷/۵/۶
*  تعیین وقت دادگاه ایران در لاهه
دادگاه لاهه اعلام کرد که بررسی شکایت ایران از آمریکا را در روزهای ۲۷ تا ۳۰ آگوست (۵ تا ۸ شهریور ماه) طی ۴ روز انجام خواهد شد. ایران ۲۵ تیرماه در دادگاه لاهه علیه آمریکا شکایت کرد و خواستار لغو فوری تحریم‌های این کشور علیه تهران شد.
** کیهان ۹۷/۵/۶
*  آقای ترامپ! نیروی قدس به تنهایی حریف شماست
سرلشکر قاسم سلیمانی در یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان خطاب به ترامپ گفت: این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم بنابراین نباید به رئیس‌جمهور و ملت ما توهین کنی و باید بدانی چه می‌گویی.
وی به پاسخ توئیتری ترامپ در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور کشورمان ‌اشاره و بیان کرد: در شأن رئیس‌جمهور کشور بزرگ اسلامی ایران نیست که پاسخ او را بدهد اما من به عنوان سرباز این ملت به او جواب می‌دهم.
فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه شما می‌دانید جنگ با ما یعنی نابودی شما، گفت: تا به امروز چه غلطی کردید که برای ما خط و نشان می‌کشید؟ من حریف شما هستم و نیروی قدس حریف شماست نه همه نیروهای مسلح ایران. بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، بیا که ما منتظریم و مرد‌ این میدان برای شما ما هستیم ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم.
*  مانند سردار سلیمانی باید با دشمن سخن گفت مسئولین خسته کنار بروند
امام جمعه قم گفت: مسئولینی که خسته و مأیوس هستند، کنار بروند تا افراد با انگیزه نابسامانی‌ها را به سامان بازگردانند.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید منتظر مذاکره با اروپا و بسته‌های اقتصادی آنها ماند باید با قدرت فرصت‌های از دست رفته را جبران کرد.
خطیب جمعه قم با اشاره به سخنان سردار سلیمانی علیه دشمن،‌گفت: باید اینگونه با دشمن سخن گفت و ایستاد که در این صورت هم دشمن عقب می‌نشیند هم مردم پای کار می‌آیند و مسئولین را حمایت می‌کنند.
وی خواستار احساس مسئولیت همه اقشار در برابر مشکلات فعلی کشور شد و تصریح کرد: بازاریان و علما و همه آحاد ملت باید با احساس مسئولیت از اظهار یأس و ناامیدی بپرهیزند.
** شرق ۹۷/۵/۶
*  پیشنهادهای اروپایی‌ها در سطح کلان معقول است
رئیس مجلس گفت: مذاکرات با اروپایی‌ها در حال پیگیری است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مذاکرات از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌شود. علی لاریجانی ادامه داد: اروپایی‌ها در مذاکرات پیشنهادهایی درباره فروش نفت، ساماندهی امور بانکی و مسائل صادرات مطرح کردند که مقرر شد قوانین و مقرراتی را در داخل اتحادیه اروپا وضع کنند تا کار تجار و خرید‌و‌فروش تسهیل شود، درسطح کلان، پیشنهادهای اروپایی‌ها معقول بوده و باید جزئیات این پیشنهادها تبدیل به دستورالعمل اجرائی شود که در این زمینه مذاکرات در حال پیگیری است.
*  تجدید اعتراض‌ها در بصره
تظاهرات در استان بصره واقع در جنوب عراق، برای مطالبه ایجاد فرصت‌های شغلی بار دیگر شدت گرفت و بیش از هزار نفر از شهروندان نزدیک میدان نفتی در غرب «قرنه۲» دست به اعتصاب زدند.
** ایران ۹۷/۵/۶
*  اتحاد نیمی از مردم دنیا در برابر ترامپ
رهبران کشور‌های عضو «بریکس» در دهمین نشست خود در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برای مقابله با جنگ تجاری امریکا متحد شدند و درهمین راستا همکاری‌های مشترک خود را تقویت خواهند کرد. پس از آغاز جنگ تجاری امریکا که حدود ۱۰۰ کشور دنیا را در برمی گیرد، اعضای اتحادیه اروپا، روسیه، چین و… واکنش تندی به اقدامات واشنگتن نشان دادند و با وضع تعرفه‌های جدید سیاست جدید ترامپ را تلافی کردند. پیش ازبرگزاری این اجلاس نیز رئیس بخش بریکس در وزارت خارجه روسیه گفته بود، کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) مخالف تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران هستند.
*  رونمایی از سه برنامه اشتغال در زمان تحریم
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از سه برنامه دولت برای حفظ اشتغال در زمان تحریم گفت: در راستای تثبیت اشتغال متناسب با تحریم، طرح اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری در دولت مطرح است که با یارانه مزد، کارگر را در کارگاه حفظ کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۶
*  مجلس برای تعیین تکلیف لایحه پالرمو به رهبری نامه نوشت
حسن نوروزی درباره بررسی مجدد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار سالیانه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تصویب قوانین داخلی تاکید کردند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به دیدگاه‌های مختلف درخصوص نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به لوایح چهارگانه مرتبط با همکاری ایران با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نامه‌ای به ایشان ارسال شد تا تکلیف مجلس در این خصوص مشخص شود.
*  آمریکایی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند
تارنمای خبری’هافینگتون پست ‘(huffingtonpost) نوشت که بنابرنظرسنجی مشترک این تارنما وموسسه افکارسنجی’یوگاو’ (YouGov)، اکثر آمریکایی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند.
تارنمای خبری این رسانه آمریکایی با انتشار نتیجه این نظرسنجی افزود:درنظر سنجی صورت گرفته ۵۳درصد پاسخگویان گفته اند که مخالف جنگ با ایران بوده و ۳۷ درصد نیز گفته اند که ‘به شدت’ مخالف این موضوع هستند. این تارنما ادامه داد: تنها ۲۳درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که در صورت تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعلام جنگ علیه ایران از آن حمایت می‌کنند.
** وطن امروز ۹۷/۵/۶
*  هند خرید یک میلیون بشکه نفت از ایران را لغو کرد
پالایشگاه بزرگ نفت هند از خرید یک میلیون بشکه نفت خام ایران انصراف داده است. خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ منبع که «به دلیل حساسیت موضوع» خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود، اعلام کرد که پالایشگاه بزرگ نفت «هندوستان پترولیوم کورپ» (HPCL) پس از آنکه شرکت بیمه آن از تحت پوشش قرار دادن محموله نفت ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا امتناع کرد، از خرید نفت خام از ایران صرف‌نظر کرده است.
*  قوه قضائیه اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه دیروز تهران با بیان اینکه اجازه ندهید در بین شما مسؤولان پاک، افرادی خائن پیدا شوند و میلیاردها از بیت‌المال بدزدند و فرار کنند، تصریح کرد: با نظارت کامل و دقیق، جلوی این خطر را بگیرید. البته قوه‌قضائیه هم باید اشد مجازات را برای غارتگران بیت‌المال اعمال کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: گفته می‌شود برخی اعضای تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های اقتصادی دولت را قبول ندارند. پذیرفتنی نیست از دولت چندصدایی در تصمیمات اقتصادی به گوش برسد؛ دولت باید صدای واحد اقتصادی داشته باشد. لازم است از نیروهای جوان، فعال، همراه و یک‌صدا در تیم اقتصادی استفاده شود.
** جوان ۹۷/۵/۶
*  حمله لفظی وزیر کشور لبنان به ایران و حزب‌الله
وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان که عضو جریان سیاسی مورد حمایت عربستان است، سیاست ایران را تنش‌زا خواند و حزب‌الله را بخش اجرایی این سیاست دانست. نهاد المشنوق اتهام‌های قبلی برخی کشورهای غربی و عربی علیه حزب‌الله را تکرار کرد و مدعی شد که حزب الله در نیجریه نیرو آموزش می‌دهد و اسلحه ذخیره می‌کند. وی سپس مدعی شد: سیاست ایران هیچ زمانی «ثبات‌زا» نبوده بلکه همیشه تنش‌زا بوده است و حزب‌الله بخشی از این سیاست است، البته این موضوع درباره لبنان صدق نمی‌کند زیرا این کشور، برایش یک پایگاه لجستیک محسوب می‌شود که آمادگی تخریب آن را ندارد.
*  یمنی‌ها تنگه را بستند
در پی حمله موشکی انصارالله یمن به ناو‌های جنگی عربستان، مقامات سعودی اعلام کردند تا زمان امن شدن منطقه، عبور همه نفتکش‌های خود را از تنگه «باب‌المندب» متوقف خواهند کرد؛ اقدامی که بلافاصله به افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی منجر شد.
خالد الفالح، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان گفت: «این اقدام به صورت فوری و موقتی انجام خواهد شد و تهدید حملات نیرو‌های انصارالله بر تجارت جهانی آزاد و نیز بر دریانوردی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ تأثیر می‌گذارد».
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۶
*  روی حرف آمریکایی‌ها نباید حساب کنیم
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس سخنان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه امریکا را در شان جایگاه آنها ندانست و گفت: این رفتار مقامات امریکایی حاکی از احساس ضعف آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران است و به خیال خود می‌خواهند با تشر ایران را سر جای خود بنشانند.
مطهری خاطر نشان کرد: تهدید بیش از حد نشان از عمل نکردن دارد لذا ما نباید خیلی روی حرف امریکایی‌ها حساب کنیم.
*  تا وقتی ایران حضور دارد سوریه را ترک نمی‌کنیم
طبق گزارش تایمز، ترامپ در صحبت‌ با پوتین در فنلاند، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به خروج ایران از این کشور منوط کرد. در این گزارش آمده است: به گفته منابع مطلع از این دیدار (در هلسینکی فنلاند) دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین گفت که تا زمانی که نیروهای ایرانی سوریه را ترک نکرده باشند، او نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج نخواهد کرد.
این منابع مدعی شدند: ترامپ خواستار کمک روسیه (به آمریکا) برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه از طریق دور نگهداشتن نیروهای ایرانی از مرز اسرائیل شده بود اگرچه هدف و آرزوی نهایی او خروج کامل آنها (از سوریه) است.
** رسالت ۹۷/۵/۶
*  ۱۷۰۰ مدیر بازنشسته داریم که باید استعفا دهند
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ۱۷۰۰ مدیر بازنشسته داریم که باید استعفا دهند.امیر خجسته با بیان اینکه کسانی که شامل بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌شوند باید استعفا دهند، گفت: کسانی که بر اساس بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رئیس جمهور،‌ نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس جمهور نیستند باید هر چه زودتر از سمت‌های خود کناره گیری کنند که تعداد این افراد در دولت ۱۷۰۰ نفر است.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۶
*  دست تجاوزگر دشمن در هر نقطه از منطقه را خرد می‌کنیم
معاون وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به فضل خدا این توانمندی و اقتدار دفاعی را دارد که دست تجاوزگر دشمن در هر نقطه از منطقه را خرد کند.
سردار رضا طلایی نیک با بیان این مطلب ، اظهارکرد: دشمن و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد و گسترش جو روانی، نا امنی و اختلال در حوزه اقتصاد کشور و ناامن کردن مرزها و کشاندن جنگ به داخل مرزهای ایران است، اما همانند سال‌های اخیر بازهم در سیاست‌های خود در منطقه شکست می‌خورد.
*  درخواست آیت‌الله‌العظمی سیستانی برای تشکیل فوری دولت جدید عراق
«عبدالمهدی کربلائی»، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا خواستار تسریع در تشکیل دولت بر پایه اصول صحیح، اجرای برنامه‌های قاطع برای انتخاب کابینه و تعیین پست‌های کلیدی شد. وی افزود، اگر دولت از تعهدات خود شانه خالی کرده و پارلمان و قوه قضائیه تعطیل شوند، تنها راه پیش روی مردم تغییر روش‌های اعتراضات صلح‌آمیز برای تحقق درخواست‌های خود خواهد بود و در آن صورت اوضاع متفاوت‌تر از امروز خواهد شد. کربلائی ادامه داد، امیدوار است که عقل و منطق در میان کسانی که مسؤولیت را برعهده گرفته‌اند، غالب بوده و پیش از فوت وقت به اصلاح امور بپردازند.
** آرمان ۹۷/۵/۶
*  اظهارات معاون ترامپ درباره اقلیت‌ها در ایران
معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی ضدایرانی مدعی شد که اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق اولیه خود محروم هستند. مایک پنس در سخنان خود مدعی شد: «مردم ایران از آزادی کمی بهره‌مند هستند … و آزادی مذهب کمتر از همه. مسیحیان، یهودیان، سنی‌ها، بهایی‌ها و دیگر گروه‌های اقلیت‌های مذهبی از حقوق اولیه‌ای که شیعیان از آن بهره‌مند هستند، محروم شده‌اند.»‌
*  رنو هم از ایران می‌رود
مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنو فرانسه گفت: این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم‌های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف می‌کند. تیری بولور با بیان اینکه به‌دنبال فرصت‌های جدید درآفریقا هستند، افزود: ما به‌دنبال فرصت‌های جدید به‌ویژه درآفریقا هستیم تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصت‌های از دست‌رفته در بازار ایران را جبران کنیم.
** آفرینش ۹۷/۵/۶
*  نخست وزیر استرالیا ادعای رسانه آمریکایی علیه ایران را رد کرد
ملکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی براینکه مقام های کانبرا گمان می کنند که آمریکا تا یک ماه دیگر به تاسیسات هسته ای ایران حمله می کند، را رد کرد.
ترنبول با بیان اینکه «هیچ دلیلی» وجود ندارد که گمان کنیم دولت ترامپ به ایران حمله می کند، افزود: امروز خبری در ای بی سی دیدم که چنین ادعایی داشت و از مقام های ارشد استرالیایی نقل قول کرده بود.این فقط حدس و گمان (این رسانه) است که به منابع گمنام استناد می کند.
*  هشدار آمریکا به اروپا درخصوص تضعیف تحریم‌ها علیه ایران
تعدادی از سناتورهای آمریکایی مخالف برجام به انگلیس، فرانسه و آلمان درباره پیامدهای تضعیف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هشدار دادند.
۱۰ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به این کشورها هشدار دادند که اگر بخواهند در مسیر بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مانع تراشی و یا آن را تضعیف کنند، با دردسر روبرو خواهند شد.
این سناتورها در نامه خود آورده‌اند که چنین تلاش‌هایی از سوی اروپا ممکن است با اقدام کنگره مواجه شود.
** قدس ۹۷/۵/۶
*  گزارش‌ها درباره حمله آمریکا به ایران «داستان‌سرایی» است
«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه فضاسازی‌های یک رسانه درباره برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را «خیالبافی» توصیف کرد.
شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز استرالیا» به نقل از منابعی در دولت استرالیا مدعی شده بود دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی‌ برای حمله به «ظرفیت‌های هسته‌ای» ایران است و این حمله ممکن است در همین اوایل ماه آینده میلادی انجام شود.
*  آمریکا؛ ‌ایران، چین و روسیه را به جاسوسی اقتصادی متهم کرد
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار گزارشی،‌ایران، چین و روسیه را بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه این کشور خواند و آنها را به تلاش برای جاسوسی اقتصادی از شرکتهای آمریکایی متهم کرد.
در این گزارش ۲۰ صفحه‌ای آمده است: پیش بینی ما این است که چین،‌ روسیه و ایران کماکان تهاجمی خواهند ماند و با قابلیت‌های خود به جمع‌آوری اطلاعات و فناوری‌های حساس آمریکا بویژه در فضای سایبری ادامه خواهند داد.
** خراسان ۹۷/۵/۶
*  گسترش روابط با ایران را خواستاریم
یازدهمین انتخابات پارلمانی پاکستان با مشارکت نیمی از واجدان شرایط رأی‌دهی به کار خود پایان داد. مقامات انتخاباتی پاکستان دیروزاعلام کردند حزب تحریک انصاف (PTI) عمران خان در این انتخابات موفق به کسب ۱۱۸ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی در مجمع ملی پاکستان شد.
عمران خان پس از اعلام نتایج غیررسمی انتخابات گفت که برای بهبود اوضاع کشور به وحدت نیاز داریم و من از تمامی ذی نفعان سیاسی و همچنین مردم می‌خواهم که متحد شوند. وی درباره سیاست خارجی دولت آینده پاکستان نیز گفت: پاکستان به صلح و ثبات نیاز دارد، ما خواستار روابط خوب با همسایگان خود هستیم و دولت آینده، روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش می‌دهد.
*  دستگاه قضایی قاطعانه در برابر مفسدان اقتصادی بایستد
چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. در بیانیه مجلس خبرگان رهبری تأکید شده است: در شرایط کنونی لازم است مسئولان محترم کشور با اقتدار لازم در برابر توطئه دشمنان، فعالانه ایستادگی کنند و با پرهیز از دلخوش کردن به وعده‌های اروپایی، از معطل گذاشتن دیگر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشور، خودداری کنند و با جدیت در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارند و از انجام هر امری که مایه سلب اعتماد مردم از نظام شود، خودداری کنند. مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با برخورد مقتدرانه و قاطعانه در برابر مفسدان اقتصادی و سودجویانی که به دنبال سوء استفاده از فرصت‌های پیش آمده در شرایط کنونی هستند، ایستادگی کند و با مجازات عادلانه آنان، زمینه اعتماد بیشتر مردم به نظام را فراهم و با پیگیری جدی معوقات بانکی زمینه بازگشت سرمایه‌های ملی را فراهم کند.
** اعتماد ۹۷/۵/۶
*  مشایی متهم به تبلیغ علیه نظام شده است
وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی خبر داد که موکلش در انتقاد به عملکرد برخی مسوولان دستگاه قضایی، متهم به تبلیغ علیه نظام شده و با وجود پیگیری‌های مکرر، امکان مطالعه پرونده را پیدا نکرده است. عادل حیدری افزود: موکلم پس از آتش زدن حکم صادره علیه حمید بقایی در مقابل سفارت انگلستان، بازداشت شد و قریب به چهار ماه است که بازداشت وی ادامه دارد و نتیجه اعتراض به بازداشت، تایید قرار ابقای بازداشت بوده است در حالی که به دلیل ختم تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست در موضوعات مربوطه، قاعدتا باید موکل آزاد می‌شد و تداوم بازداشت وی دیگر دلیلی ندارد.
*  ادامه انتقال نفت از تنگه هرمز منوط به تامین امنیت از سوی ایران است
امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی خطاب به کشورهایی که برای توجیه حضور خود در خلیج فارس، تلاش برای برقراری امنیت در منطقه را عنوان می‌کنند، گفت: اعلام کرده‌ایم که حضور شما نه تنها باعث برقراری امنیت نمی‌شود، بلکه امنیت منطقه را به خطر انداخته است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه بارها اعلام کرده‌ایم ایران امنیت را در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار می‌کند، خاطرنشان کرد: استمرار انتقال انرژی از محدوده خلیج فارس به خارج از منطقه منوط به ایجاد امنیت از سوی جمهوری اسلامی ایران است.
** سازندگی ۹۷/۵/۶
*  حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: معتقدم جنگی بین ایران و آمریکا نخواهد گرفت و راهبرد نظامی در دستور کار هر دو دولت ایران و آمریکا وجود ندارد، زیرا جنگ احتمالی بین دو کشور تبدیل به یک جنگ گسترده خواهد شد و کل منطقه و جهان را درگیر خودش خواهد کرد. ایالات متحده به خوبی می‌داند که نمی‌تواند حتی جنگ‌های کوچک را اداره کند، بنابراین آمریکایی‌ها راهبرد جنگ را در دستور کار خود قرار نخواهد داد.
** اخبار خبرگزاری ها سایت های اینترنتی
اطلاعیه‌ی جامعه‌ی مدرسین به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مشکینی
اختصاصی/در آستانه یازدهمین سالگرد رحلت فقیه مجاهد و پارسا حضرت آیت الله مشکینی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکریم و تجلیل از مقام علمی، اخلاقی، سیاسی، تقوایی و ولایتمداری آن روحانی عالیقدر، یاد و نام ایشان را گرامی داشت. دراین اطلاعیه آمده است: انفاس قدسی و نصایح لطیف و انسان ساز ایشان مبین نفس مهذب و نورانی آن فقید سعید بود.آن عالم متقی عمر خویش را در خدمت به نظام اسلامی‌، مردم و حوزه‌های علمیه گذراند و منشأ برکات و خیرات کثیری برای عموم مردم ایران بود. آیت الله مشکینی معلم اخلاق، مجاهد فی‌سبیل‌‌الله و جامع علم و عمل و زهد بودند که در جایگاه رفیع و خطیر ریاست مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در سنگر امامت جمعه، سلوک انقلابی و حرکت در صراط مستقیم ولایت را به همگان نشان دادند.این عالم ربانی همواره مروج و موید حوزه انقلابی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و ولایت مطلقه فقیه بودند و در حمایت و همراهی با مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی»، اسوه‌ای کم نظیر بشمار می‌رفتند.از خداوند متعال علو درجات و مغفرت و رحمت واسعه‌اش را برای روح مطهر ایشان مسئلت می‌نماییم.
نماز جمعه عامل اقتدار اسلام و مسلمانان است
رسا/آیت الله نمازی با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) و برگزاری نخستین نماز جمعه در ۵ مرداد ماه سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران، گفت: نماز جمعه یک هدیه بی نظیر و یک عطیه آسمانی از سوی خدا به امت پیامبراکرم(ص) است.عضو جامعه مدرسین درادامه نماز جمعه را عامل اقتدار اسلام و مسلمانان دانست و با اشاره به اینکه اسلام تأکید بر اقامه نماز یومیه به جماعت دارد، عنوان کرد: مسلمانان سه نوع اجتماع روزانه دارند که هر سه اجتماع مسلمانان عامل اتحاد مسلمانان است، اجتماعات روزانه نمازهای یومیه، اجتماعات هفتگی نمازهای جمعه و اجتماعات سالیانه در مراسم و مناسک حج است.
حال عمومی آیت الله‌العظمی العظمی مکارم شیرازی خوب است
فارس / دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد حال عمومی این مرجع تقلید خوب بوده و جای نگرانی نیست.بر اساس این گزارش شامگاه پنجشنبه و در حین اقامه نماز مغرب در حرم رضوی به علت خستگی و ضعف حاصل از فعالیت و برنامه‌های زیاد کسالتی برای این مرجع تقلید ایجاد شد که موجب شد نماز جماعت قطع شده و به حمدالله پس از دقایقی بهبودی حاصل شد و این مرجع تقلید پس از اتمام نماز دقایقی کوتاه با زائران محترم صحبت کرده و به علت کسالت ایجاد شده و عدم سخنرانی عذر خواهی کرد.
طالبان آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا را تایید کرد
مهر/پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر دیدار «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا با نمایندگان طالبان در قطر، گروه طالبان اعلام کرد که فضای عمومی این مذاکرات دوستانه و گفتگوی دو طرف نیز مثمر ثمر بوده است.یک مقام طالبان که خواست نامش فاش نشود گفت که نمایندگان طالبان با شماری از مقامات آمریکایی به رهبری ولز هفته گذشته در دوحه، پایتخت قطر دیدار داشته‌اند.به گفته وی در این نشست توافق شد تا مذاکرات بین آمریکا و طالبان ادامه یابد. هفته گذشته نیز گزارش‌هایی در این مورد منتشر شد اما تاکنون هیچ مقام رسمی آمریکایی و افغان این دیدار را تایید نکرده‌ است.این درحالی است که طالبان همواره گفتگو با دولت افغانستان را رد کرده و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شده است.
استقبال حیدر العبادی از درخواست مرجعیت دینی عراق
مهر/دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست‌‌های مرجعیت دینی از زمان فتوای جهاد کفایی تا به امروز که در خطبه‌‌های نماز جمعه نقشه راهی برای آینده عراق و مردم آن ترسیم کرد، «نصب العین» ما بوده و خواهد بود. حیدر العبادی نخست وزیر عراق با استقبال از درخواست مرجعیت دینی این کشور برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید، گفت: خواسته‌های مرجعیت «نصب العین» ما بوده در این بیانیه آمده است: ما بر موضع خود در حمایت از دیدگاه ‌ها، توصیه‌ ها، ارشادات و درخواست‌ هایی که در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی آمده، تأکید داریم.
پاریس به «زمین بازی» موساد تبدیل شده است
فارس/ روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی جدید، میزان نفوذ بالای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در قلب فرانسه و استفاده صهیونیست‌ها از این نفوذ برای انجام عملیات تروریستی را فاش کرده است در ابتدای این گزارش، یک منبع اطلاعاتی به شرط عدم افشای نام گفته که «پاریس به زمین بازی موساد بدل شده؛ آنها با رویه‌ای تهاجمی، در اینجا کار خودشان را پیش می‌برند.»این منبع اطلاعاتی در توصیف میزان باز بودن دست عوامل موساد برای کار در پاریس گفته: «توانایی ما برای واکنش نشان دادن به اقدامات آنها، محدود است. آنها (به محض روبرو شدن با واکنش سرویس اطلاعاتی فرانسه) به استفاده از پتانسیل دیپلماتیک روی می‌آورند و حتی برای شکایت به سمت دفتر رئیس‌جمهور فرانسه می‌روند.
۶۰ سفیر ایران به کمیسیون امنیت ملی دعوت شده اند
ایرنا/ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از دعوت ۶۰ سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف به این کمیسیون خبر داد و گفت: روابط ایران با کشورها در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: سفیران ایران در کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، ونزوئلا قرار است در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون حضور یابند.وی ادامه داد: همچنین مناسبات ایران با نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس با حضور سفیران ایران در این کشورها در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می‌شود.
حمله گسترده جنگنده‌های ائتلاف عربی به شهرهای مختلف یمن
تسنیم/جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به صورت گسترده به شهرهای الحدیده، صنعاء، ریمه، حجه و صعده حمله کردند.هنوز از میزان تلفات این حمله‌ها گزارشی منتشر نشده است.روز جمعه نیز ائتلاف سعودی به تاسیسات آب شرب در جنوب شهر الحدیده یمن حمله و خسارات فراوانی به آن وارد کردند.
 امارات خطر هدف قرار گرفته شدن دوبی را درک می‌کند
تسنیم/ عضو جنبش انصارالله یمن در مصاحبه‌ای تاکید کرد که کشورهای حمله کننده به یمن باید محاسبات خود را بازبینی کنند و امارات خطر هدف قرار داده شدن دوبی را درک می‌کند.”محمد البخیتی” افزود: عربستان نتوانست افکار عمومی را متقاعد کند که ما نفتکش (و نه ناوچه جنگی) نها را هدف قرار دادیم.وی افزود: امروز تعطیل کردن فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای متجاوز در دسترس ماست و با توجه به جنایت سعودی‌ها علیه مردم یمن این حق را داریم که تمامی کشتی‌های آنها را هدف قرار دهیم اما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.وی گفت: امنیت باب المندب به نفع همه است بنابراین کشورهای متجاوز حمله علیه یمن را متوقف کنند.
 چین: به آمریکا باج نمی دهیم
ایرنا/وزارت بازرگانی چین روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور به هیچ وجه حاضر به باج دادن به آمریکا در جنگ تجاری نیست.وزارت بازرگانی چین در این بیانیه از انتقادهای فزاینده دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از پکن ابراز انزجار کرده و زورگویی و باج خواهی را بر روی چین بی تاثیر دانسته است.این بیانیه هشدار می‌دهد که آمریکا در حال برهم زدن ساختارهای موجود اقتصادی و زیر پاگذاشتن قوانین سازمان تجارت جهانی است و موجب دسته بندی‌ها، شکاف اقتصادی و تجاری میان کشورها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *