خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۴

  • آیت الله جنتی: برخورد قاطع با مفسدان موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد
  • فرمانده کل سپاه: رؤسای جمهور آمریکا آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی را به گور برده‌اند
  • رئیس جمهور: تهدیدات پوچ آمریکا نیاز به پاسخگویی ندارد
  • آیت الله خاتمی: خداباور باشیم ۴۰ سال است توطئه‌ها خنثی می‌شود
  • آیت الله اعرافی: ائمه اطهار(ع) از گفتمان کلان اسلامی صیانت می‌کردند
  • انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای جنگی عربستان را هدف قرار داد

 

** جام جم ۹۷/۵/۴
*  ترکیه روابطش با ایران را قطع نخواهد کرد
رئیس جمهور ترکیه گفت: به درخواست آمریکا مبنی بر قطع روابط با ایران پاسخ نمی‌دهد. رجب طیب اردوغان گفت: قطع روابط با یک شریک راهبردی و کشور همسایه با استقلال کشورها در تعارض است. اردوغان پرسید: چه کسی در طول زمستان کشور مرا گرم خواهد کرد.
*  ۱۱۰ مدیر بازنشسته در دولت
جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص میزان مدیران بازنشسته دولتی گفت: ما درکشور حدود ۱۰۰۰ نفر مقامات داریم. درباره بازنشسته‌های دولتی الان ۱۵ استاندار و ۱۴ معاون استاندار بازنشسته داریم که با این حساب در مجموع تعداد بازنشسته‌های دولتی ۱۱۰ نفر هستند.
** همشهری ۹۷/۵/۴
*  آمریکا زیاده‌خواهی را فراموش کند
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا تصور مذاکره یکسویه و از سر زیاده‌جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه فراموش کند. بهرام قاسمی در واکنش به تازه‌ترین سخنان مقامات مختلف آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: آمریکا باید حد و اندازه خود را نگه دارد و جایگاه خود را در این عصر و زمان بازشناسد و جد و جهد بیشتری برای فهم جایگاه، شأن و نقش ایران بزرگ کند. رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی جدید گفته است: ما آماده انجام یک توافق واقعی با ایران هستیم.
** کیهان ۹۷/۵/۴
*  تعداد کارکنان میز تحریم ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۳۸۰ نفر افزایش یافت
تعداد کارکنان میز تحریم ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا، در پی ناکامی‌های دولت این کشور برای شکستن مقاومت ملت ایران، از ۳۰۰ به ۳۸۰ نفر افزایش یافت.
«سیگال مندلکر» مشاور سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت ترامپ در اندیشکده راستگرای «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف. دی. دی) از تشدید فعالیت‌های خزانه‌داری آمریکا برای فشار به ایران خبر داد و گفت همکاران او در معاونت تروریسم و اطلاعات مالی در تلاش هستند تا دولت‌ها و شرکت‌های خارجی را متقاعد کنند که از همکاری اقتصادی با ایران انصراف دهند.
*  تقدیر ۲۰۰ نماینده مجلس از قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ نفر از نمایندگان با صدور بیانیه‌ای از فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حوزه مسائل عمرانی و سازندگی تقدیر کردند.
وی افزود: نمایندگان در این بیانیه با‌ اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر از فعالیت‌های این قرارگاه تشکر کردند.
** شرق ۹۷/۵/۴
*  بلاتکلیفی طرح تحقیق‌وتفحص از مجلس
محمدجواد ابطحی در تذکری با استناد به ماده ۲۱۴ و مواد ۷۳ و ۷۴ در پایان جلسه علنی روز گذشته مجلس گفت: ماده ۲۱۴ درباره تحقیق‌وتفحص است. بیش از دو ماه است تحقیق‌وتفحص از مجلس به کمیسیون برنامه‌وبودجه تحویل داده شده است، اما کمیسیون که باید در یک هفته جلسه برگزار و نتیجه را نیز به ما اعلام می‌کرد، اقدامی انجام نداده است.
طرح تحقیق‌وتفحص از مجلس بر سه محور «اشکالات در سازمان اداری مجلس»، «نحوه هزینه‌کرد بودجه مجلس» و «شفاف‌سازی برخی مسائل در ادارات مختلف ازجمله هزینه‌های مالی، استخدام نیروها بر اساس سلایق شخصی و بدون توجه به شایستگی‌ها و برخی از اقدامات خلاف قانون در مجلس» استوار است.
*  ۲۷۸ کشته و زخمی در انفجار‌های سوریه
شبکه الاخباریه سوریه از وقوع سه انفجار تروریستی در شهر السویدا هم‌زمان با حمله داعش به روستاهای اطراف این شهر واقع در جنوب سوریه خبر داد که بیش از ۱۰۰ کشته و ۱۷۸ زخمی برجای گذاشت.
** ایران ۹۷/۵/۴
*  تهدیدات پوچ آمریکا نیاز به پاسخگویی ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه روز گذشته هیأت وزیران، با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا در مقابل لجاجت و بدرفتاری حاکمان امریکا و نقض عهد آنان در همه زمینه‌ها ایستادگی و مقابله کرده و همواره راه مقاومت را انتخاب کرده است، اظهار کرد: امروز هم برخی حاکمان امریکا حرف‌های زیادی می‌زنند که بی‌پایه و اساس است و تهدیدات پوچ از طرف برخی از این حاکمان، نیازی به پاسخ دادن و دهن به دهن شدن با آنان ندارد. رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت در روند تلاش‌های خود برای خنثی‌سازی توطئه امریکا، اگر لازم بداند نیروهای تازه‌ نفسی را به مجموعه خود می‌افزاید، اضافه کرد: در زمینه مسائل بانکی نیازمند تلاش و همکاری با جهان هستیم و با وجود توطئه‌های امریکا، بانک مرکزی کشورمان تلاش‌های مناسبی در این زمینه داشته است. امیدواریم با انتخاب تاکتیک‌ها و شیوه‌های مناسب، شاهد تحولات خوبی در مسائل ارزی، اقتصادی و بانکی باشیم.
*  متهم سوم پرونده ثامن‌الحجج پیدا شد
متهم ردیف سوم پرونده شرکت تعاونی، مالی اعتباری ثامن‌الحجج پیدا شد. یازدهمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده متهمان این پرونده برگزار شد و وکیل متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه گفته که «موکل من از روند این پرونده مطلع بود؛ اما از اینکه نام وی در روزنامه ذکر شده، اطلاع نداشت.»
وی ادامه داد: «ایشان در منزل خود در تهران خیابان گاندی حضور داشته و یک خط تلفن هم دارد، بنده تقاضا می‌کنم ایشان در اسرع وقت در دادگاه حاضر شود.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۴
*  مصوبه یهودی‌سازی نشانه بارز آپارتاید است
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، مصوبه یهود‌ی‌سازی در کنست رژیم صهیونیستی را تحولی بسیار خطرناک دانست و گفت این اقدامی برای قانونمند کردن نژادپرستی و آپارتاید است و جامعه جهانی این رژیم را به لغو آن وادار کند.
اسحاق آل حبیب در نشست عمومی شورای امنیت که با موضوع خاورمیانه و سوال فلسطین برگزار شد، اشغال فلسطین را ریشه اصلی بحران خاورمیانه دانست و ادامه داد: «طی هفت دهه گذشته، رژیم اسرائیل به خاطر اطمینان خاطر از حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و بی‌تحرکی شورای امنیت که منجر به گستاخ‌تر شدن آن شده، به اشغالگری، اقدامات وحشیانه و سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود ادامه داده است.‌»
*  استعفا دادم ولی رئیس‌جمهور قبول نکرد
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت پیرامون تغییر در سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: برای اینکه زمینه در اصلاح کابینه فراهم شود داوطلبانه شخصا خواستم از همه مسئولیت‌های دولت کناره‌گیری کنم.
وی با اعلام اینکه برای باز بودن دست رئیس جمهور استعفای خود را تقدیم وی کردم گفت: من نتوانستم آقای رئیس‌جمهور را برای این کار قانع کنم.
** وطن امروز ۹۷/۵/۴
*  تولید آب سنگین با ظرفیت قبلی در حال انجام است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه رونمایی از یک فناوری کوانتومی در مرکز ملی لیزر ایران در جمع خبرنگاران گفت: تولید آب سنگین با ظرفیت قبلی در حال انجام است. وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خرید آب سنگین ایران انجام داد، افزود: همچنین آمریکا بعد از خروج از برجام موانع زیادی ایجاد کرد، با این حال، ایران ارتباطات خودش را دارد و همین حالا به کشورهای مختلف آب سنگین صادر می‌کند. کمالوندی تاکید کرد: اینکه بتوانیم در حجم وسیع صادرات آب سنگین داشته باشیم عملی نشد اما با شرکت‌های کوچک در حال رایزنی و همکاری هستیم.
*  عمل جراحی موفقیت‌آمیز آیت‌الله عیسی قاسم
آیت‌الله عیسی قاسم در یکی از بیمارستان‌های لندن تحت عمل جراحی قرار گرفت و تیم درمانی وی اعلام کرد عمل جراحی وی با موفقیت‌ به پایان رسید. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در پی تحمل بیش از ۲ سال محاصره نظامی توسط رژیم آل‌خلیفه دچار وخامت شدید اوضاع جسمانی و سلامت شده است ۲ هفته پیش به بیمارستانی در لندن منتقل شده است. روزنامه رأی‌الیوم به نقل از برخی منابع آگاه نوشته بود آیت‌الله عیسی قاسم به بیماری سرطان مبتلاست اما بیماری او در مراحل اولیه قرار دارد.
*  کابینه اشتباهی!
محمدرضا باهنر درباره وضعیت این روزهای دولت و مجلس گفت:
– اگر من رئیس جمهور بودم از همان روز اول این افراد را نمی‌گذاشتم که الان بخواهم آنها را تغییر دهم.
– این دولت وزرای خسته‌ای دارد و برخی از وزرا می‌گویند ما مدیر زمان غیر عادی نیستیم.
– ما «تک مجلسی» نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.
– مجلس الان حال خوبی ندارد و علتش هم آن است که مجلس ۳ فراکسیون غیر اکثریت دارد.
** جوان ۹۷/۵/۴
*  تذکر به ظریف برای پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی
در پایان جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به وزیر امور خارجه در خصوص وضعیت دیپلمات سفارت ایران در آلمان قرائت شد.
این نماینده در تذکر به وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری برای آزادی بی قید و شرط «اسدالله اسدی» دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان شده است.
این دیپلمات اخیرا به دلیل ایراد برخی اتهامات بازداشت شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۴
*  افزایش شرکت‌های ایرانی در ترکیه
بنابر اعلام رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تعداد شرکت‌های ثبت شده ایرانی در ترکیه در سال جاری افزایش یافته است. ابراهیمی به ثبت بیش از ۱۵۰ شرکت‌ ایرانی در شهرهای ازمیر، آنکارا و آنتالیا اشاره کرده است. او همچنین گفته: “آنها این شرکت‌های جدید را به این علت در این کشور تاسیس می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند کالاهای خود را از طرق شرکت‌های وابسته به ترکیه یا حوزه اروپا وارد کنند.”
** رسالت ۹۷/۵/۴
*  خداباور باشیم؛ ۴۰ سال است توطئه‌ها خنثی می‌شود
آیت‌الله سید احمد خاتمی در جشن میلاد امام رضا(ع) در حرم شاهچراغ(ع) گفت: خداباوری یعنی اینکه اعتقاد داشته باشیم که اگر ما با خدا باشیم خدا پشت و پناه است و نمی‌گذارد زمین بخوریم. جامعه‌ای هم که خداباور باشد ” من دخل حصنی” است. جامعه‌ای که خداباور شد هیچ وقت احساس شکست نمی‌کند شما با خدا باشید دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: شما مقاومت کنید و با خدا آشتی باشید، نقشه‌های دشمنان به شما آسیب نمی‌زند. عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: آنچه در این عرصه بسیار مهم است و ۴۰ سال تجربه شده آن است که با اعتماد به ذات مقدس ربوبی و با تکیه بر او پیش برویم. ۴۰ سال توطئه‌ها خنثی شده و خنثی خواهد شد. آنچه مهم است اینکه خداباور شویم.
*  ایران تنها دلیل در قدرت ماندن اسد است
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا تلویحا به ناتوانی واشنگتن درمقابله با سیاست‌های تهران درمنطقه اعتراف کرد و گفت: تنها دلیلی که امروز بشار اسد رئیس جمهور سوریه در راس قدرت حضور دارد، پشتیبانی ایران است.
 متیس ادامه داد: این همان رفتاری است که ایرانی‌ها در یمن داشته‌اند و به خشونت‌ها دامن زده‌اند. متیس افزود: زمان آن فرا رسیده که ایران اقداماتش را بهبود بخشیده و از خود مسئولیت‌پذیری نشان دهد.وی از ایران خواست که به تعبیر او، «از نقش یک نهاد انقلابی که قصدش ترویج تخریب و تروریسم در سراسر جهان است، دست بکشد».
** مردم سالاری ۹۷/۵/۴
*  برای توافق جدید با ایران آماده‌ایم
رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد: ما آماده هستیم که یک توافق واقعی به عمل آوریم؛ نه توافقی که توسط دولت قبلی حاصل شد و فاجعه بود. دونالد ترامپ مدعی شد: من آمریکا را از توافق وحشتناک و یک‌طرفه هسته‌ای ایران خارج کردم و ایران دیگر کشور سابق نیست. این چیزی است که می‌توانم بگویم و خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.
*  درخواست عدم کفایت مکرون
حزب محافظه‌کار مخالف دولت فرانسه اعلام کرد که به خاطر رسوایی محافظ «امانوئل مکرون» که فیلم او در حال کتک زدن تظاهرکنندگان روز اول ماه مه منتشر شده٬ خواستار برگزاری جلسه رای اعتماد به دولت شده است. وزارت کشور و پلیس فرانسه اعلام کردند دفتر ریاست جمهوری در ماه مه از تحویل دادن این محافظ به مراجع قضایی خودداری و اعلام کرد که خود با این محافظ برخورد خواهد کرد.
** آرمان ۹۷/۵/۴
*  عدم فعالیت انتخاباتی جمنا
سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: ما هنوز نه ستادی تشکیل داده‌ایم و نه جلسه‌ای درباره انتخابات داشته‌ایم؛چرا که این اقدام را زودهنگام می‌دانیم اما ممکن است که در شهرستان‌ها اقداماتی از سوی دفاتر ما انجام شده باشد که آن هم در سطح بررسی کارنامه نمایندگان فعلی آن شهرستان‌هاست.سید محمد حسینی ، در پاسخ به پرسشی در زمینه تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما جلسه‌ تخصصی دبیران، کمیته‌های اقشار جمنا را هر دو هفته یک بار برگزار می‌کنیم و در آنجا بحث‌های روز و مشکلات جاری کشور مطرح می‌شود و دیدگاه‌های اعضا بیان شده و مشخص می‌شود که باید چه تصمیماتی در شرایط فعلی گرفته شود.
*  مشکل غیر قابل پیش‌بینی در حوزه امنیت نداریم
وزیر کشور با تأکید بر همکاری بیشتر با کشورهای همسایه گفت: استانداران مرزی و سفرای ایران در کشورهای همسایه باید تلاش جدی در فعال سازی و فعال نگه داشتن بازارچه‌های مرزی داشته باشند. عبدالرضا رحمانی فضلی حوزه‌های سیاست داخلی، امنیت و موضوعات اجتماعی را از مهم‌ترین بخش‌های کاری این وزارتخانه عنوان کرد و با اشاره به حوزه امنیت داخلی گفت: در حوزه امنیت به معنای خاص در شرایط بسیار مطلوب هستیم و مشکل غیر قابل پیش‌بینی در این زمینه نداریم اما با توجه به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای اعمال فشار بیشتر به ایران و برخی اقدامات نظامی شامل درگیری اشرار در مرزها در کنار اعمال تحریم‌های اقتصادی و همچنین تحت تأثیر قرار دادن مسائل اجتماعی به عنوان سه محور مهم فعالیت دشمنان ضرورت دارد برای مقابله با هر یک اقدامات جدی و تدابیر لازم را داشته باشیم.
** آفرینش ۹۷/۵/۴
*  انصارالله یمن یکی از مدرن‌ترین ناوهای جنگی عربستان را هدف قرار داد
ارتش یمن اعلام کرد که یک ناو جنگی عربستان سعودی را در نزدیکی سواحل غربی هدف موشک‌های خود قرار داده است.
آنطور که ارتش یمن و نیروهای انصارالله اعلام کرده‌اند، آنها توانسته‌اند ناو جنگی “الدمام” را در سواحل غربی یمن هدف قرار دهند.
ناو الدمام از مدرن‌ترین ناوهای فعال در نیروی دریایی عربستان است و به این ترتیب نیروها انصار الله توانسته‌اند یکی از بهترین شناورهای سعودی‌ها را شکار کنند.
*  نباید با ایران دشمنی کنیم
حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر گفت: باید اعتراف کنیم که ایران همسایه ماست و در رابطه با برخی سیاست ها با آن اختلاف داریم اما نباید با آن به دشمنی برسیم بلکه باید از فرصت ها استفاده کنیم و به عنوان شورای همکاری(خلیج فارس) با هم گفتگو کنیم و با توجه به این فشارها به یک زمینه مشترک برای همزیستی با این همسایه برسیم.
وی افزود: نباید تنها یک گزینه را به کار گیریم و باید از گذشته های نزدیک پند بگیریم.نخست وزیر پیشین قطر پیش از این نیز گفت: با ایران به عنوان یک کشور بزرگ باید روابطی طبیعی داشته باشیم.
** قدس ۹۷/۵/۴
*  حرکت ایران در فناوری کوآنتوم شتاب می‌گیرد
علی اکبر صالحی در حاشیه رونمایی از یک فناوری جدید در حوزه کوانتوم در مرکز ملی علوم، فنون لیزر ایران گفت: فناوری کوآنتوم در حوزه ارتباطات، کامپیوترها و ماشین‌های محاسبات، بیولوژی، حسگرها و شبیه‌سازی مورد استفاده است.
وی اظهار داشت: خوشحالم امروز در این مکان اعلام کنم اولین آزمایشگاه مجهز به تحقیقات مرتبط با فناوری کوآنتوم در ایران در حال کار است که این آزمایشگاه در نوع خود در منطقه و جهان اسلام بی نظیر است.
*  قرارگاه سازندگی خاتم‌ انحصار غرب را در پروژه‌ها شکست
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای جامعه امیدآفرین و برای نیروهای مسلح منزلت افزاست.
سردار ابوالفضل شکارچی در کارگاه روابط عمومی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌ گفت: سپاه در کار سازندگی هیچ نیت سودآوری برای خود ندارد و با هدف تقویت بنیه نظام، تضمین استقلال کشور و کوتاه کردن دست آمریکا و اروپا در انحصار برخی پروژه‌ها وارد عرصه سازندگی کشور شده است و خوشبختانه در راه تأمین عزت ملت ایران موفق عمل کرده است.
** خراسان ۹۷/۵/۴
*  تمام گلوگاه‌های جابه جایی نفت در اختیار ایران است
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: این که دولت آمریکا اعلام می‌کند تا چند ماه آینده اجازه نمی‌دهد قطره‌ای نفت از ایران خارج شود رفتاری خنده دار بوده و نمی‌داند که تمام گلوگاه‌های جابه جایی نفتی در اختیار ایران است و هر لحظه که نظام اسلامی اراده کند صادرات نفت به تمام دنیا را می‌بندد. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان رده‌های مختلف سپاه استان فارس با اشاره به این‌که حرکت انقلابی دولت در مبارزه با دشمنان است و جای تقدیر دارد، بیان کرد: رفتار‌ها و حرف‌های رئیس جمهور آمریکا مانند پهلوان چوب پنبه‌ای است که در کاخ خود نشسته و فقط شعار می‌دهد. وی با بیان این که روسای جمهور آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه دوران به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند و تاکنون این آرزو را به گور برده اند، به تهدیدات سران آمریکایی و اسرائیلی اشاره کرد و افزود: صحبت‌های آنان فقط در حد حرف است و جرئت مقابله با ایران را ندارند.
*  نمی توان روی مذاکره با اروپا حساب باز کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مذاکرات با اروپایی ها همچنان ادامه داد و همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند مذاکرات در حال انجام است اما این که چقدر مذاکره با اروپایی‌ها به نتیجه برسد نمی‌توان روی این موضوع حساب باز کرد. دکترعلی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پروژه عظیم بلوار آیت ا… العظمی بروجردی شهر قم گفت: دشمنان در منطقه نیز از نیروهای واپس‌گرا استفاده می‌کنند تا فشار روانی را بیشتر کنند؛ در هر صورت با اهداف دشمنان آشنا هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند دشمنان اصطلاحا غرش می‌کنند اما کسی اعتنا نمی‌کند.
** اعتماد ۹۷/۵/۴
*  نصب موشک‌های کروز ١۵٠٠ کیلومتری روی جنگند‌ه‌های سپاه
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم رونمایی از ١٠ فروند جنگنده بمب افکن سوخو ٢٢ که در داخل کشور بهینه‌سازی شده است، گفت: با ارتقای این جنگنده بمب‌افکن‌ها قادر به حمل و بهره‌برداری بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهپاد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه‌زن با برد هزار و ۵٠٠ کیلومتر روی این جنگنده بمب‌افکن‌ها نصب خواهد شد.
*  دستگیری چهارمین متهم تجاوز به عنف ایرانشهر
سردار محمد قنبری؛ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: «با اعزام یک تیم مجرب از ماموران آگاهی سیستان و بلوچستان به استان خراسان‌شمالی و با همکاری پلیس اطلاعات شهرستان بجنورد چهارمین عامل اصلی پرونده تجاوز به عنف ایرانشهر دستگیر شد.»
** سازندگی ۹۷/۵/۴
*  وندی شرمن معاون وزیر خارجه سابق آمریکا: انتشار یک توئیت برای حصول توافق بهتر با ایران کمک نخواهد کرد. توئیت اخیر ترامپ تلاشی برای منحرف کردن اذهان بود. از نظر من ترامپ قصد دارد ایران را وارد یک درگیری کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برخورد قاطع با مفسدان موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد
رسا/رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور، گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این عرصه بدون شک مدیران انقلابی می‌توانند راهگشا باشند.آیت الله جنتی تصریح کرد: بدون شک امروز مشکل منابع وجود ندارد، بلکه سوء مدیریت باعث کاستی‌ها شده است. باید در شرایط کنونی به سمت مدیران انقلابی برویم، در همین حوزه نیز بنده پیشنهاداتی را خدمت رهبرمعظم انقلاب ارائه داده‌ام.وی اظهار داشت: برخورد با مفسدان، توجه به مشکلات مردم از جمله مواردی است که موجب تقویت نظام خواهد شد. در این راه نیز از رییس محترم قوه قضائیه می‌خواهیم با روحیه انقلابی خود جلوی مفسدان بایستد و آنها را در پیشگاه مردم محاکمه کند.
ائمه اطهار(ع) از گفتمان کلان اسلامی صیانت می‌کردند
حوزه/آیت الله اعرافی گفت: ائمه اطهار(ع) همیشه از گفتمان کلان اسلامی صیانت می‌کردند که جمع بین صیانت از گفتمان شیعی در کنار گفتمان کلان اسلامی بود و جهت گیری ائمه(ع) نگاه داشتن پیروان، حفظ شرایط و جلوگیری از ریزشها و انحرافات بوده است.مدیرحوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سیره شناسی ائمه هدی(ع) نیازمند تحقیقات متدولوژیک و روش شناسی عمیقی است خاطر نشان ساخت: یکی از راهبرد‌های کلان اهل بیت(ع) شکل دادن و صیانت از هویت مذهبی و اهل بیتی(ع) است که هرگز منفصل نشده است؛ دقیقا مانند زندگی ۲۵۰ ساله یک انسان کامل که گفتمان صیانت از راهبرد اهل بیت(ع) را همواره حفظ کردند که در این سیر، مبارزه با ریزش ها، حفظ شیعیان و آماده سازی شیعیان برای ورود به یک دنیای جدید با توجه به شرایط غیبت بود.
ایران در میدان عمل پاسخ گزافه گویی مقامات آمریکا را می‌دهد
رسا//عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ایران به عنوان یک کشور مقتدر چه در تریبون‌ها و چه در میدان عمل پاسخ گزافه‌گویی مقامات آمریکایی را خواهد داد.سید حسین نقوی حسینی درباره لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی گفت: نوع ادبیات ترامپ از گذشته تا به حال هیچ تفاوتی نکرده و او به این‌گونه لفاظی‌ها عادت دارد.
یونیسف حمله ائتلاف سعودی به شبکه آبرسانی یمن را محکوم کرد
ایرنا/ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) حمله اخیر ائتلاف سعودی به شبکه آبرسانی شهر ‘صعده’ در شمال غرب یمن و محروم شدن کودکان و خانواده‌های آنان از آب آشامیدنی را محکوم کرد. یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله ائتلاف به این شبکه آبرسانی موجب شد که ۱۰ هزار نفر از ساکنان صعده با خطر قطعی آب آشامیدنی روبرو شوند.
 چین روابط تجاری با تهران را تقویت می‌کند
ایرنا/ شبکه تلویزیونی «سی.ان.بی.سی» در گزارشی با اشاره به فشارهای آمریکا برای کاهش سطح روابط پکن و تهران در پی بازگشت تحریم‌ها، نوشت: مرور وقایع اخیر نشان می‌دهد که چین نه تنها قصد کاهش روابط تجاری با ایران را ندارد، بلکه تصمیم به تقویت آن گرفته است. این رسانه نوشت: چین بیش از هر کشور دیگری برای اقتصاد نفتی ایران حائز اهمیت است و این کشور همزمان بزرگ‌ترین رقیب آمریکا در عرصه تجاری است.
دست رد کمیسیون قضایی به اصرار عراقچی برای تصویب لایحه پالرمو
 فارس/عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: پس از تاکید رهبرمعظم انقلاب بر عدم تصویب لوایحی همچون کنوانسیون پالرمو در مجلس، معاون وزیر امور خارجه بر تصویب لایحه پالرمو تاکید کرد که اصرار وی از سوی اعضای کمیسیون رد شد. دهقان اظهار داشت: عراقچی در جلسه این کمیسیون استدلالش بر این بود که تصویب پالرمو مورد نیاز ما است و بر این موضوع اصرار داشت که با توجه به مصوبه قبلی مجلس در این باره و ایراد شورای نگهبان به لایحه چنانچه این موضوع در کمیسیون تصویب شود مورد موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و عنوان کرد که شما موضوع را در اینجا تصویب کنید کار در آنجا مورد تایید قرار خواهد گرفت.
غرب عربستان را به جنگ یمن تشویق کرد تا پول‌هایش را بر باد دهد
باشگاه خبرنگاران/ رای الیوم نوشت: غربی‌ها عربستان را به جنگ یمن تشویق کردند تا پول‌هایی را که از فروش نفت به آن‌ها به دست می‌آورد، به جای هزینه برای پیشرفت کشور، صرف جنگ کند.روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود، نوشت: عملیات طوفان قاطعیت تحت هدایت عربستان سعودی در کسب پیروزی علیه انصارالله یمن و بخش مهمی از ارتش این کشور، ناکام مانده است. در همین حال مقامات ریاض این موضوع را درک نمی‌کنند که غرب و به ویژه آمریکا آن‌ها را بازی داده است.
واکنش سوریه به سرنگونی جنگنده سوخو۲۲ از سوی اسرائیل قوی خواهد بود
مهر/نماینده پارلمان سوریه درباره سرنگونی جنگنده سوریه گفت: رهبران سوریه هنگامی که زمان مناسب فرا برسد، واکنش نشان خواهند داد. پاسخ پس از اینکه تروریستها از همه اراضی سوریه رانده شوند، واکنش قوی خواهد بود. مصعب الحلبی بیان کرد: واکنش مناسب به این اقدامات اسرائیل، پیروزی ارتش سوریه بر تروریستها و بیرون راندن آنها از سوریه است. سرنگونی جنگنده سوریه به جنگ با اسرائیل منجر نمی‌شود به ویژه که اسرائیل به شکست طرح خود در سوریه اذعان کرده است.
اروپا آماده اقدام تلافی‌جویانه علیه واشنگتن است
مهر/ رئیس کمیسیون اروپا پیش از دیدار با « ترامپ» در مصاحبه‌ای اعلام کرد: به نتیجه دیدار با ترامپ خیلی خوشبین نیستم.«ژان کلود یونکر» درباره اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا در برابر آمریکا در زمینه تعرفه‌ها تصریح کرد: ما آماده ایم تا چنین کاری انجام دهیم. ما در جایگاهی هستیم که پاسخ مناسبی بدهیم.
 الحوثی: قادریم بنادر کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار دهیم
تسنیم/”محمد علی الحوثی” رئیس شورای عالی انقلابی یمن اعلام کرد: موشک‌های ما قادر است بنادر سایر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار دهد.نیروی دریایی ارتش یمن،اخیرا چند فروند کشتی جنگی متجاوزان سعودی را در مقابل سواحل غربی هدف قرار داده است.
حماس و حزب‌الله تروریست نیستند
باشگاه خبرنگاران/ «تسویکا فوگل»، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای درباره گروه حماس و حزب‌الله اظهار نظر کرد.وی در این مصاحبه گفت: «ما هر روز با تروریستی خواندن حماس و حزب‌الله به خود دروغ می‌گوییم.»این فرمانده نظامی صهیونیست در ادامه افزود: «اما آن‌ها دو نهاد هستند که در یک سرزمین قرار دارند و جمعیتی را تحت کنترل دارند و حتی در دولت‌ها حامیانی دارند.»
 ایران با تحریم نفتی آمریکا تضعیف نمی شود
ایرنا/ دیپلمات و سفیر سابق چین در ایران با اشاره به فشار آمریکا بر کشورهای مختلف برای خروج از برجام و همچنین تحریم نفتی ایران گفت: ایران با فشارهای آمریکا در این دو حوزه تضعیف نمی شود.’خوا لی مینگ’ افزود: دیدگاه‌های مشترک زیادی بین چین و ایران در مسایل بین المللی وجود دارد و این دو کشور در آینده به رغم هر تحولی روابط دوستانه و قوی خواهند داشت.
ادعای سفیر عربستان در آمریکا پوچ و بی ارزش است
مهر/روابط عمومی وزارت امور خارجه ادعای پوچ مطرح شده به نقل از وزیر خارجه ایران از سوی سفیر عربستان در آمریکا که در الشرق الاوسط منتشر شده است را مضحک و رسواتر از آن خواند که ارزش هر گونه پاسخگویی داشته باشد؛ صرفا باید متذکر شد که تلاش مذبوحانه برای ایجاد شک و شکاف و تداوم فضا سازی‌های روانی کانون‌های ضد ایرانی برای اخلال در انسجام داخلی و اتحاد دولت، ملت و مسئولان کشور موضوعی نیست که آنها و سفیر تازه کار و جویای نام سعودی بتوانند روی آن حساب کنند. سفیر سعودی در آمریکا اخیرا طی یادداشتی در روزنامه الشرق الاوسط مطلبی کذب را در مورد جناح بندی‌های سیاسی درون کشور به وزیر خارجه کشورمان نسبت داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *