خبرروز ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

  • رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت تلاش اروپا برای اجرای هرچه بهتر برجام
  • رئیس جمهور: آمریکایی‌ها خوب بدانند صلح با ایران مادر صلح‌ها و جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست
  • رئیس قوه قضائیه: دشمن شمشیر از رو بسته باید تدبیر کنیم
  • آیت الله خاتمی: هر کس دل مردم را خالی کند کار دشمن را انجام داده است
  • آیت الله حسینی بوشهری: کرامت انسانی در کمک به نیازمندان باید حفظ شود
  • آیت الله علیدوست: پرداختن به برنامه‌های دهه کرامت زمینه‌ساز تقویت وحدت و انسجام ملی است

 

** جام جم ۹۷/۵/۱
*  آمریکا دوران سختی را سپری می‌کند
وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و نظریه‌پرداز بین‌المللی گفت: ما در دوران بسیار سختی هستیم. آمریکا در حال تبدیل به جزیره‌ای ژئوپلتیک است که در کنار دو اقیانوس بزرگ واقع شده و نظمی مبتنی بر قوانین و مقررات ندارد. هنری کیسینجر وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی ریچارد نیکسون و جرالد فورد رئیسان جمهوری وقت آمریکا در مصاحبه با فایننشیال تایمز گفت: چین و روسیه که اغلب با هم هماهنگ هستند، چالشی برای نظم جهانی مورد نظر واشنگتن به شمار می‌آیند.
** همشهری ۹۷/۵/۱
*  تعیین مصادیق تروریسم در مجلس
مجلس با اصلاح ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، هر گونه ارتکاب،‌ تهدید، توقیف غیرقانونی، گروگانگیری و به مخاطره انداختن جان یا آزادی عموم مردم را از مصادیق اقدامات تروریستی تعریف کرد.
براساس مصوبه مجلس، ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هر گونه اقدام خشونت‌آمیز از قبیل قتل، سوءقصد و اقدام خشونت‌آمیز منجر به آسیب جسمانی شدید، اقدام تروریستی محسوب می‌شود.
*  هجوم شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی
روز گذشته بیش از هزار شهرک نشین با حمایت مستقیم نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل وارد محیط داخلی مسجد‌الاقصی شدند. این حرکت در پاسخ به تبلیغات گسترده شبکه‌های اجتماعی عبری طی روزهای گذشته صورت گرفت.
ورود گسترده و ناگهانی شهرک‌نشینان منجر به اعتراضات جدی شهروندان فلسطینی شد؛ اعتراضاتی که با برخورد شدید نیروهای امنیتی اسرائیل روبرو شد.
** کیهان ۹۷/۵/۱
*  اقدامات جنایتکارانه استکبار جهانی بی‌پاسخ نخواهد ماند
علمای اهل سنت کردستان با بیان اینکه هرگونه حملات و اقدامات تروریستی به‌ شدت محکوم است، تاکید کردند: این ‌‌اقدامات جنایتکارانه تروریست و استکبار جهانی در مریوان بی‌پاسخ نخواهد ماند.
علمای برجسته اهل سنت استان در سنندج با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت و انسجام شیعه و سنی بیان کردند: هرگونه حملات تروریستی از دیدگاه اسلام و قرآن به‌شدت «محکوم» است و قطعاً ملت ایران و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی با «اتحاد و یکدلی» پاسخی سخت و کوبنده به این اقدامات بُزدلانه و سخیف تروریست‌ها خواهند داد.
*  برنامه ناکام آل‌سعود و منافقان برای ناامنی در تیر و مرداد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منافقان و سلطنت‌طلبان به شدت برنامه‌ریزی می‌کنند و آل‌سعود خائن هم برای توسعه ناامنی در کشور هزینه می‌کند. برنامه‌های زیادی نیز در تیرماه و مردادماه داشتند اما کشور ما از امنیت بالایی برخوردار است. در واقع نجابت، بصیرت و عشق به نظام اسلامی از سوی مردم مانع حرکت و توسعه ناامنی‌ها می‌شود.
سرلشکر محمد‌علی عزیز‌جعفری در بیست‌و‌سومین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی گفت: دشمن دائماً در حال برنامه‌ریزی است. آمریکا و اسرائیل در حال برنامه‌ریزی هستند اما امنیت ما نسبت بسیار قابل قبولی دارد و این نعمت بسیار بزرگی است که با مجاهدت نیروهای بسیجی در اقصی‌نقاط کشور محقق شده است.
** شرق ۹۷/۵/۱
*  فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان شد
انتخابات هیئت‌رئیسه فراکسیون زنان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال سوم دیروز برگزار شد. در این رأی‌گیری فریده اولادقباد به عنوان رئیس، معصومه آقاپور نماینده شبستر و سمیه محمودی نماینده شهرضا به عنوان نواب رئیس اول و دوم فراکسیون زنان مجلس انتخاب شدند.
*  گفت‌وگوی آمریکا و کره‌جنوبی درباره ایران
وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار با معاون نخست‌وزیر کره‌جنوبی درباره ایران گفت‌وگو کرد. استیون منوشین با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که با «کیم دونگ یون»، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی کره‌جنوبی، دیدار کرد. او در این پیام با تأکید بر اینکه دیدار خوبی با معاون نخست‌وزیر کره‌جنوبی داشته، گفت که دو طرف درباره کره‌شمالی، ایران و تجارت گفت‌وگو کرده‌اند. واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ایران که به واسطه اجرای توافق هسته‌ای رفع شده بودند، از اتحادیه اروپا و به‌ویژه خریداران بزرگ نفت ایران، ازجمله کره‌جنوبی خواسته است تا واردات نفت خام از ایران را متوقف کنند.
** ایران ۹۷/۵/۱
*  آمریکایی‌ها خوب بدانند صلح با ایران مادر صلح‌ها و جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست
رئیس جمهوری اسلامی ایران دیروز در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با امریکای ترامپ اتمام حجت کرد، آنجا که خطاب به او نهیب زد که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها است. او البته اضافه کرد که صلح با ایران هم مادر صلح‌ها است. رئیس جمهوری برهمین اساس تأکید کرد که بستن تنگه هرمز روش ساده‌ای است، اما ایران تنگه‌های بسیار دیگر در اختیار دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی همزمان که رویکرد مبتنی بر اقتدار و بازدارندگی ایران را نسبت به امریکا تشریح می‌کرد، سیاست ایران در منطقه را اصلاح روابط دانست و گفت: در شرایط جدید به دنبال اصلاح روابط عربستان، امارات و بحرین با ایران هستیم. او فرصت‌های متعدد شرایط فعلی را برشمرد، فرصت‌هایی چون انزوای امریکا در جهان و رسوایی رژیم صهیونیستی و از همگان خواست همچون دوران جنگ، دست به ابتکار بزنند.
*  انفجار در فرودگاه کابل همزمان با ورود عبدالرشید دوستم
عصر یکشنبه پس از آنکه عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری افغانستان پس از یکسال دوری از وطن یا به قول برخی ناظران؛ تبعید خودخواسته، وارد فرودگاه کابل شد، انفجار مهیبی در مجاورت فرودگاه کابل رخ داد. بشیر ادهم، سخنگوی دوستم ضمن تأیید این خبر بدون اشاره به شمار کشته یا زخمی‌های احتمالی اعلام کرد، در این انفجار هیچ آسیبی به دوستم نرسیده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۵/۱
*  ضرورت تلاش اروپا برای اجرای هرچه بهتر برجام
علی لاریجانی در دیدار با آندریاس شیدر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش، روابط دو کشور ایران و اتریش را سازنده و طولانی توصیف کرد و گفت: تلاش مجالس دو کشور زمینه ساز توسعه روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش کشورهای اروپایی برای اجرای هرچه بهتر مفاد برجام تاکید کرد و گفت: اروپا باید رویکرد و برنامه‌های خود برای اجرای کامل توافق هسته‌ای را ارائه کند.
*  غافلگیری‌های بزرگی برای ائتلاف متجاوز سعودی در راه است
معاون سخنگوی ارتش یمن به ائتلاف سعودی درباره تداوم تجاوزهای آن به یمن هشدار داد.
وی در این خصوص گفت: طی روزهای آتی غافلگیری‌های بزرگی برای ائتلاف متجاوز سعودی به نمایش در خواهد آمد.
وی گفت: انواع دیگری از پهپادها تولید خواهند شد؛ پهپادهایی که بُرد و قدرت بیشتری دارند.
این مقام نظامی یمنی افزود: این تنها آغاز ماجرا است؛ پس از آن نیز سازه‌های نظامی بُهت برانگیز و غافلگیر کننده‌ای ساخته خواهد شد.
** وطن امروز ۹۷/۵/۱
*  دستگیری عاملان شهادت ۲ بسیجی اهل‌سنت در زاهدان
قاسم حسن‌زاده، مسؤول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب‌شرق نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: بنا به اعلام قرارگاه شهید میرحسینی تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی سیستان‌وبلوچستان، با تلاش شبانه‌روزی رزمندگان این قرارگاه در منطقه عمومی کورین، در عملیاتی غافلگیرانه ۲ نفر از عوامل شهادت شهیدان پرویز و علیرضا شه‌بخش که از بسیجیان طرح امنیت بودند، دستگیر شدند. مسؤول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: از محل اختفای این افراد مقادیری سلاح و مهمات کشف شد. وی گفت: پنجشنبه گذشته در درگیری بسیجیان طرح امنیت منطقه کورین زاهدان با اشرار مسلح، بسیجیان علیرضا و پرویز شه‌بخش به شهادت رسیدند.
*  تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی تصویب شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته در کمیسیون متبوعش خبر داد. زهرا سعیدی‌مبارکه گفت: تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته، در نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
** جوان ۹۷/۵/۱
*  دشمن شمشیر از رو بسته باید تدبیر کنیم
رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن شمشیر را از رو برای از بین بردن نظام، بسته است؛ می‌خواهند گلوگاه اقتصادی را ببندند اما همه دنیا آمریکا نیست.
آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور افزود: دشمنان در این ۴۰ سال تحریم کردند، جنگ کردند و تا امروز هم فشار هایشان ادامه دارد اما مردم مقاومت کردند. امروز کاملا صریح و عریان دشمن در عرصه حاضر شده و تغییر رژیم را می‌گویند و دنبال فروپاشی نظام هستند. برخلاف توهمات رئیس جمهور آمریکا که به دنبال تلفن کردن به مسئولان جمهوری اسلامی است ، سخنان امروز رئیس جمهور که مشابه فرمایشات رهبری بود از جنس تبلیغ نبوده و متناسب با امکانات کشور است. امروز قوای کشور هماهنگ تر هستند و گرچه بار اجرایی بر عهده دولت است اما وظیفه شرعی و عقلانی است که برای خنثی کردن توطئه دشمن کار جهادی کنیم.
*  واردات از عمان ۴ برابر شد
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی سه ماهه نخست سال جاری، در بهار امسال صادرات به عمان و واردات از این کشور هر دو رشد چشم‌گیری داشته و به نظر می‌رسد که ایران در حال گسترش روابط اقتصادی خود با عمان است.
بر اساس این گزارش، در سه ماهه نخست سال جاری ۷۳۴ هزار تن کالا از ایران به عمان صادر شده است که ارزش آن به ۲۲۳ میلیون دلار می‌رسد که از این لحاظ ۲.۶۳ درصد از وزن و ۱.۹۲ درصد از ارزش کل صادرات ایران را دربرمی‌گیرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۵/۱
*  خبر قطع صادرات برق ایران به عراق نادرست است
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ادعاهای برخی رسانه‌های ضدایرانی مبنی بر قطع صادرات برق ایران به عراق، به عنوان ریشه اصلی آغاز اعتراضات را رد کرد و به صراحت قطع صادرات ایران به عراق را نادرست دانست.
ایرج مسجدی در ارتباط با ادعاهای مطرح مبنی بر قطع صادرات برق ایران به عراق به علت بدهی‌های بغداد و تاثیر آن بر اعتراضات، اظهار داشت: واقعیت این است که ایران میزان مشخصی برق را به کشور عراق صادر می‌کند و در فصولی که نیاز به مصرف برق تا حدودی بیشتر می‌شود، این مساله طبیعی است که میزان صادرات تا حدودی در راستای مصرف داخلی ایران کاهش پیدا کند.
** رسالت ۹۷/۵/۱
*  هر کس دل مردم را خالی کند، کار دشمن را انجام داده است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کس دل مردم را خالی کند، کار دشمن را انجام داده است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع مردم لارستان با بیان اینکه اگر در طول ۴۰ سال اخیر حرف ولایت شنیده و عملی می‌شد امروز کشور از بسیاری آسیب‌ها در امان بود، تصریح کرد: سالیان زیادی است که مقام معظم رهبری تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند.عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه گناه کبیره است، اظهار داشت: دشمنان در فضای مجازی با ایجاد ناامیدی به دنبال تشویش اذهان مردم هستند. امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ملت ایران نشان داده‌اند که خسته نمی‌شوند ولی دشمنان را خسته خواهند کرد، ادامه داد: به کوری چشم دشمنان در ۴۰ سال اخیر گردنه‌های سختی را پشت سرگذاشتیم و با عنایت الهی دیگر سختی‌ها را نیز از سر می‌گذرانیم.
*  اتاق ایران، راهکارهای مقابله با تحریم‌ها را تدوین می‌کند
پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از راه اندازی سامانه کارگروه اقدام ویژه با هدف بررسی و ارائه راهکارهای مقابله با تحریم‌ها خبر داد. به گفته سلطانی جمع‌بندی موارد ارجاع شده از طریق سامانه کارگروه اقدام ویژه برای تحلیل موضوعات تحریمی، این امکان را می دهد که هر ماه یک بیانیه یا سند از سوی اتاق ایران تدوین شده و در نشست های ماهانه هیئت نمایندگان اتاق ایران مطرح و تصویب شود.
** مردم سالاری ۹۷/۵/۱
*  مهاجرت عظیم از شهرهای دچار خشکسالی به مرکز و شمال کشور
وزیر کشور در خصوص مهاجرت عظیم از استانهای دچار خشکسالی به استانهای مرکزی و شمالی کشور هشدار داد. عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: مساله تهران را باید از نظر فرهنگی سیاسی اجتماعی و امنیتی بررسی کنیم. اگر برنامه ریزی صحیح نشود نمیدانیم در مواقع خاص تهران را چطور اداره کنیم. مواردی چون زلزله، سیل و مسایل امنیتی. وی افزود: مهاجرت از شهرهای دچار خشکسالی به استانهای مرکزی و شمالی در حال افزایش است و دچار یک جابجایی و مهاجرت جمعیتی بزرگ خواهیم شد.
*  حضور همزمان ظریف و پمپئو در نشست سنگاپور
ایران در یک نشست آتی که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و مقامات کره شمالی نیز حضور دارند یک توافق همکاری با جنوب شرق آسیا امضاء خواهد کرد.
«اونگ کینگ یونگ» سفیر غیرمستقر سنگاپور در ایران اعلام کرد که «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه کشورمان در اجلاس وزرای خارجه جنوب شرق آسیا که ۳۰ جولای در سنگاپور برگزار خواهد شد، این توافق را امضاء خواهد کرد.اونگ که دبیرکل سابق آ.سه.آن به شمار می‌رود در ادامه گفت: «آ‌.سه.‌آن از هر کشوری که خواستار امضای توافق حسن تفاهم و همکاری باشند استقبال می‌کند.»
** آرمان ۹۷/۵/۱
*  دستگیری ۳۰۰ نفر از مخلان بازار سکه و ارز
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی و دستگیری حدود ۳۰۰ نفر از افراد مؤثر در ایجاد اختلال و بی‌نظمی در بازار سکه و ارز خبر داد. سردار اسکندر مومنی بیان کرد: مراقبت و جلوگیری از خروج غیرقانونی سکه، طلا و ارز از مرزهای کشور یکی از اهداف نیروی انتظامی است. وی اضافه کرد: به طور کامل و با به کارگیری تمام ابزار و ظرفیت‌ها از خروج غیرقانونی ارز، سکه و طلا جلوگیری می‌شود. این مقام ارشد انتظامی خطاب به مردم بیان کرد: مطمئنا با کسانی که مبادرت به اقدامات غیرقانونی می‌کنند، برخورد می‌شود؛ پلیس، دستگاه قضا و دیگر نهادهای مسئول با اشراف کامل در این حوزه، موارد را دنبال و رسیدگی می‌کنند.
*  آمریکا به دنبال قطع راه‌های ارتباطی میان ایران، سوریه و لبنان
سخنگوی حزب‌ا… عراق با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تقویت پایگاه‌های خود در منطقه است، افزود که آمریکا خود را برای جنگ جدید آماده می‌کند و هدف آن محاصره جمهوری اسلامی ایران و حمله به آن و قطع راه‌های ارتباطی میان ایران، سوریه و لبنان است. محمد محیی با بیان اینکه آمریکا امروز مسئول هرگونه حمله به عراق است، گفت: اگر به عراق حمله و یا تجاوز شود ما پاسخ خواهیم داد.
** آفرینش ۹۷/۵/۱
*  ظرفیت تولید هسته‌ای کره‌شمالی هنوز پا بر جاست
فرمانده نیروهای آمریکایی در کره تاکید کرد: ایالات متحده “توقف کامل” تولید مواد هسته‌ای در کره‌شمالی را ثبت نکرده است.
ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره‌ تاکید کرد: ظرفیت تولید آنها هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. چند ماه پیش شاهد بودیم که ظرفیت آزمایشی آنها در سایت پانگی‌ری منهدم شد اما مساله تولید، مطلب دیگری است که ما هنوز شاهد توقف کامل تولید نبوده‌ایم. این فرمانده آمریکایی در نشست امنیتی آسپن تاکید کرد: در مسیر خلع سلاح هسته‌ای هنوز گام‌های دیگری باید برداشته شود.
*  درگیری مجدد ارتش سوریه با داعش
منابعی در ارتش سوریه از درگیری مجدد میان نیروهای دولتی این کشور با داعش در غرب استان درعا و مرز با جولان اشغالی خبر دادند.
منابعی در سوریه اعلام کردند: درگیری‌های مجدد میان ارتش سوریه و داعش در “حوض یرموک” واقع در غرب درعا همزمان با افرایش تعداد حملات هوایی‌ صورت گرفت که این منطقه را طی ۴۸ ساعت با بیش از ۱۰۰ حمله مورد هدف قرارداد.
** قدس ۹۷/۵/۱
*  مشکلات اقتصادی تا دو هفته آینده تعدیل می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصاد گفت: انتظار داریم طی دو هفته آینده روند نوسانات قیمت‌ها و مشکلات ارزی کاهش یابد. محمد رضا پور ابراهیمی اظهارداشت: شورای عالی اقتصاد کار خود را به صورت منظم در دو بخش جلسات اصلی با حضور روسای سه قوه و جلسات فرعی با حضور مسئولان اقتصادی برگزار می‌کند و تصمیمات متناسب با وضعیت اقتصادی کنونی گرفته می‌شود. وی گفت: دغدغه‌های اقتصادی مردم باید برطرف شود هدف شورای عالی اقتصاد نیز بهبود شرایط موجود در کشور است.
*  دستمزد ۹ میلیون پوندی تونی بلر در قبال مشاوره به بن سلمان
روزنامه تلگراف گزارش داد که نخست وزیر اسبق انگلیس در ازای ارائه مشاوره به «محمد بن سلمان»، مبلغ ۹ میلیون پوند دستمزد دریافت کرده است.
موسسه بلر با قراردادی به مبلغ نه میلیون پوند برای برنامه دولت عربستان که تا سال ۲۰۳۰ به دنبال اصلاحات در این کشور است، به ولی‌عهد سعودی مشاوره می‌دهد. براساس این گزارش، موسسه تونی بلر در ماه ژانویه برای کارهایی که درباره مسائل خاورمیانه انجام داده، مبلغ ۶.۷ میلیون دلار دریافت کرده است.
** خراسان ۹۷/۵/۱
*  مجمع تشخیص عکس منتسب به رای گیری درباره سپنتا را تکذیب کرد
مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای به انتشار تصویری از جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن ظاهرا همه اعضای مجمع به جز آیت ا… جنتی با مصوبه مجلس راجع به اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا موافق بوده اند واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد.
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به این که انتشار برخی تصاویر موجب گمانه زنی اشتباه رسانه‌ها درباره موافقت و مخالفت اعضای این نهاد با طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است، تصریح کرد:هیچ یک از تصاویر منتشر شده مربوط به رأی گیری برای اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست.
*  لایحه ۲ فوریتی دولت برای تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
هیئت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی به مجلس فرستاد.
** اعتماد ۹۷/۵/۱
*  پیشنهاد علی مطهری به مجمع تشخیص
علی مطهری، نایب‌رییس مجلس ضمن ابراز خوشحالی از رای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حضور اقلیت‌های ادیان الهی در شوراهای شهر و روستا در یادداشتی بدون اشاره به نام مینو خالقی به مجمع تشخیص پیشنهاد کرد که منع رد صلاحیت منتخب مردم در انتخاب مجلس را مورد بررسی قرار دهد.
وی نوشت: ‌ای کاش مجمع تشخیص استفساریه مصوب مجلس درباره منع ردصلاحیت منتخب مردم توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس را نیز که بیش از یک سال از ارسال آن به مجمع می‌گذرد در دستور کار خود قرار می‌داد و تکلیف این موضوع را هم لااقل برای آینده مشخص می‌کرد.
** سازندگی ۹۷/۵/۱
*  حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات: امنیت فضای مجازی به ثبات امنیت ملی کمک می‌کند. وزارت اطلاعات با نگاه حرفه‌ای به مسائل امنیتی نگاه می‌کند. رفتار وزارت اطلاعات با مدیران کانال‌های تلگرامی نیز با این رویکرد دنبال شده است. در کارنامه وزارت اطلاعات برخورد سخت‌افزارانه با مدیران کانال‌های تلگرامی شاید یک در هزار یا یک در چند هزار بوده باشد که این سیاست اثر خود را هم گذاشته است و امیدواریم این روش ادامه یابد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کرامت انسانی در کمک به نیازمندان  باید حفظ شود
فارس/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان حدیثی از امام رضا(ع)، در رابطه با کمک به نیازمندان، گفت: در برخورد با نیازمندان تلاش کنید کرامت انسانی آن‌ها حفظ شود، در کمک به نیازمندان منت نگذاریم و در مواجهه با آن‌ها شأن آن‌ها حفظ شود. معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه کمیته امداد برای مسکن مددجویان برنامه‌هایی پیش بینی کرده است، گفت: در مورد مسکن روستایی، باید کاری کنید که روستاییان در روستاها بمانند و به حاشیه شهرها کشیده نشوند، باید با مقاوم سازی و ایجاد مسکن برای روستاییان، جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود.
پرداختن به برنامه های دهه کرامت زمینه ساز تقویت وحدت و انسجام ملی است
حوزه/آیت الله علیدوست ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا امام رضا(ع)، میراث عظیم دینی و ملی برای همه ماست که باید از این فرصت کم نظیر در مسیر تعمیق و تقویت وحدت و انسجام ملی استفاده کرد.عضو جامعه مدرسین افزود: در شرایطی که دشمنان می خواهند به هر طریق و بهانه ای ، وحدت ملی ما را نشانه بروند ما باید با تکیه بر همین مناسبت های مذهبی و ایمانی، به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازیم و به تقویت انسجام ملی اهتمام خاصی بورزیم.
چین: آمریکا دنیا را به هرج و مرج کشانده است
ایرنا/سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی شدید‌اللحن با انتقاد از آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و دولت وی، دنیا را دچار هرج و مرج کرده اند.’هوا چون یینگ’ با اشاره به جنگ تجاری آمریکا با چین و کشورهای دیگر تاکید کرد که واشنگتن به جای آنکه مسئول نظم دهی به اقتصاد و مدیریت در جهان باشد خود به عامل بی نظمی تبدیل شده است.او اظهار نظرهای مسئولان و دولتمردان آمریکا و اقدامات آنها در مقابله با دیگر کشورها در عرصه تجارت را گستاخانه توصیف کرد و گفت که واشنگتن به خود آسیب می رساند.
سخنان  ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار
باشگاه خبرنگاران / وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه پروپاگاندای رسانه‌ای واشنگتن علیه ایران، این بار در جمع آمریکایی‌های ایرانی‌تبار، دروغ‌پردازی‌های آمریکا و ضدانقلاب علیه کشورمان مانند “حمایت از تروریسم” را در یک سخنرانی با عنوان “حمایت از صداهای ایرانی” تکرار کرد.مایک پمپئو همچنین در این سخنرانی  مدعی حمایت از مردم ایران شد اما درباره دلیل تحریم ایرانیان از سفر به آمریکا هیچ توضیحی نداد.وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، برخی مقامات کشورمان را نیز همچون گذشته به فساد متهم کرد اما بدون ارائه کوچکترین مدرکی، تنها به تکرار ادعاهای بی‌اساس و اثبات‌نشده‌ای پرداخت که طی سالهای اخیر بارها و بارها از زبان منافقین و ضدانقلاب شنیده شده‌اند.
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه
باشگاه خبرنگاران /رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله جنگنده‌های این رژیم به یک مرکز تحقیقاتی در شهر مصیاف استان حماه سوریه خبر می‌دهند.منابع خبری سوریه اعلام کردند:این حملات تنها خسارات مادی در پی داشته ورژیم صهیونیستی این حملات را به هدف سرپوش گذاشتن بر فروپاشی سازمانی تروریست‌ها در استانهای درعا و قنیطره انجام می‌دهد.
ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر
مهر/دو دانشمند فلسطینی به طرز مشکوکی در الجزایر ترور شدند و به نظر می رسد این عملیات توسط عناصر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی چند دانشمند فلسطینی دیگر را هم در کشورهای مختلف ترور کرده است.
طرح «استیضاح وزیر اقتصاد» تقدیم هیات رئیسه شد
مهر/ عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد با ۹۰ امضا به هیات رئیسه مجلس خبر داد.علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تلاش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر اقتصاد گفت: مقصر اصلی این وضعیت شخص رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستند، آقای ظریف مدام وعده می‌داد که ظرف ۶ ماه تحریم ها به پایان می‌رسد و مشکلات اقتصادی از بین رفته و انجام مبادلات بانکی بین‌المللی از این به بعد به سهولت انجام خواهد شد. آقای ظریف اخیرا نیز در اتاق بازرگانی این حرف‌ها را در دفاع از برجام تکرار کرد.
فرماندهان تروریست ها در سوریه وارد اسرائیل شدند
ایرنا/ فرماندهان گروه های تروریستی در جنوب سوریه با چراغ سبز صهیونیست ها، وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.رسانه های سوری اعلام کردند که ‘معاذ نصار’ فرمانده تیپ سواران جولان، ‘احمد النحس’ از فرماندهان گردان های سیف الشام، ‘علاء الحلقی’ فرمانده جیش الابابیل و ‘ابو راتب نصار’ از دیگر فرماندهان تیپ سواران جولان از جنوب سوریه وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.
آمریکا سابقه‌ای طولانی از دخالت در انتخابات کشورها دارد
فارس/ یک رسانه آمریکایی با توجه به هیاهوهای اخیر در محافل سیاسی آمریکا بر سر دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سابقه دخالت‌های این کشور در رأی‌گیری‌های سایر کشورها را یادآوری کرده است. مجله «آتلانتیک» در تیتر یکی از مطالب خود نوشت: «لازم است آمریکا با سابقه طولانی دخالت‌هایش در انتخابات‌ها مواجه شود. از لحاظ تاریخی دخالت‌های آمریکا درانتخابات سایر کشورها بیشتر به دموکراسی لطمه زده‌اند تا آن را ارتقاء داده باشند.»
اهدای ۸ هزار جهیزیه در مناطق محروم توسط نیروی زمینی‌ سپاه
تسنیم/ نیروی زمینی سپاه با همکاری کمیته امداد و آستان قدس ۸ هزار جهیزیه بین زوج‌های جوان مناطق محروم توزیع می‌کند. سردار ابوالقاسم منصوری دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به همت و تلاش نیروی زمینی سپاه و مشارکت کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) برای تهیه سری کامل ۸ هزار سری جهیزیه برای مناطق کمتر برخوردار اظهار داشت: مرحله اول تحویل ست‌های کامل جهیزیه به مناطق کمتر برخوردار امروز انجام می شود. این سری‌های کامل جهیزیه در ۷ مرحله واگذار خواهد شد.
تلاش برای براندازی، باعث انسجام در ایران می‌شود
تسنیم/ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه تحریم‌های نفتی ایران ممکن است کارساز نشود، نوشت: تلاش ستیزه جویانه آمریکا برای براندازی در ایران، تنها باعث انسجام در ارکان نظام ایران خواهد شد.روزنامه آمریکایی واشنگتن پست افزود: با وجود انکار دولت آمریکا، تحریم نفتی ایران با هدف تغییر رژیم این کشور با استفاده از فشارهای شدید اقتصادی و ایجاد نارضایتی از دولت ایران انجام می شود.
سخنان پمپئو درباره مردم ایران مضحک است
ایرنا / نویسنده و مورخ آمریکایی، سخنرانی مایک پمپئو با موضوع «شنیدن صداهای مردم ایران» را مضحک دانست و گفت: این یک ریاکاری است چرا که اساسا دولت ترامپ حتی نماینده و منعکس کننده صدای مردم آمریکا هم نیست.«دانیل چارد» حضور وزیر خارجه در جمع اعضای گروهک منافقین را اوج ریاکاری درباره مبارزه با تروریسم و حمایت از دمکراسی خواند و افزود: این سخنان، بخشی از تاریخ طولانی آمریکا در تخریب دمکراسی و ادعای حمایت از آزادی در دیگر کشورهاست.
 ایران رده ۸۶ جهان در دولت الکترونیک
ایرنا/ بهبود وضعیت پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران سبب شد تا با ارتقای ۲۰ رتبه ای در جهان به رده ۸۶ صعود کند؛ همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین سال از اجرای برنامه ششم توسعه به دو سوم اهداف تعیین شده برسد.دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارائه خدمت بموقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهم ترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *