خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۳۱

  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی(ره)
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه: تهدید نفتی رئیس‌جمهور سیاست و رویکرد نظام است
  • آیت الله اعرافی: گفتمان انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ملت ایران عزت خود را حراج نمی‌کند
  • فارن پالیسی: براندازی در ایران آرزوی ناکام مانده تمام دولت ‌های آمریکا بوده است
  • شهادت ۱۰ رزمنده بسیجی در حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سپاه

 

** جام جم ۹۷/۴/۳۱
*  پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله تهرانی
حضرت آیت‌ الله‌العظمی خامنه‌‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق آیت‌ الله آقای حاج آقا مرتضی تهرانی را تسلیت گفتند.
در بخشی از این پیام آمده است: با تأثر و تأسف اطلاع یافتم که عالم ربانی و معلم اخلاق آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی رحمه‌الله‌علیه دار فانی را وداع گفته و ان‌شاءالله به مأمن رضای الهی در جوار مرقد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بار یافته‌اند.
عمر بابرکت این فقیه عالیقدر و سالک الی الله سرشار از نورانیت و صفا و خدمت به دین و اخلاق بود و جمع زیادی از جوانان پاک‌نهاد و فاضل از سرچشمه‌ی فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند گشته و در صراط مستقیم ثبات یافته‌اند.
*  دسترسی‌های آژانس در چارچوب تعهدات کشور است
نماینده کشورمان در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مبنای همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعهدات پذیرفته شده کشور بوده و آژانس هیچ گونه دسترسی فراتر از این تعهدات ندارد. کاظم غریب‌آبادی اظهار کرد: هیچ توافق پنهانی برای انجام برخی بازدیدها از دانشگاهها یا اماکن دیگر وجود ندارد. جمهوری اسلامی ایران در تاسی به خط قرمز ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری در بازدیدهای آژانس به هیچ وجه مجوز مصاحبه با دانشمندان و اساتید کشور را چه در سازمان انرژی اتمی و چه خارج از آن را صادر نکرده و آژانس نیز تاکنون درخواستی در این زمینه نداشته است چرا که از پاسخ ایران به خوبی آگاه است. غریب‌آبادی تاکید کرد: با وجود تعهدات کشور سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه آژانس با دانشگاهها کاملا سیاست سختگیرانه و محدود است.
** همشهری ۹۷/۴/۳۱
*  کمک فوری کویت به عراق برای تولید برق
وزارت کشور کویت اعلام کرد: این کشور مواد سوختی لازم برای تامین فوری نیاز نیروگاههای تولید برق در جنوب عراق را به این کشور ارسال می‌کند. به این ترتیب نخستین محموله سوختی از کشور کویت به مقدار ۳۰ هزار متر مکعب گازوئیل طی روز گذشته وارد عراق شد و قرار است این روند طی هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.
*  دردسر تازه برای ترامپ
اف بی‌ای آمریکا به نواری دست پیدا کرده که حاوی صدای مکالمه دونالد ترامپ و وکیل شخصی‌اش برای پرداخت حق‌السکوت به یک زن فعال در صنعت سرگرمی بزرگسالان است.
نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که این نوار، در یورش چند ماه پیش اف بی‌ای به دفتر کار و هتل محل اقامت مایکل کوهن وکیل ترامپ به دست ماموران دولتی افتاده است.
ترامپ و کوهن در این مکالمه به صورت مشخص درباره پرداخت حق‌السکوت به این خانم که ماه‌ها با ترامپ رابطه داشته صحبت می‌کنند.
** کیهان ۹۷/۴/۳۱
*  رهبر معظم انقلاب در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه: تهدید نفتی رئیس‌جمهور سیاست و رویکرد نظام است
– تصور حل مشکلات کشور با مذاکره یا رابطه با آمریکا خطایی واضح است.
– وزارت امور خارجه و به‌ویژه سفرا باید عمیقاً به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند باشند و رفتار و گفتار آنان، منعکس‌کننده این ارزش‌ها باشد. – برخی به غلط، سخن از لزوم جدایی دیپلماسی از ایدئولوژی به میان می‌آوردند، در حالی‌که دیپلماسی ایدئولوژیک هیچ ‌اشکالی ندارد و القاء تقابل میان ایدئولوژی و منافع ملی، صحیح و منطقی نیست.
– مذاکرات با اروپایی‌ها قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشور را دنبال کرد.
– غربی‌ها مظهر نقض حقوق بشر هستند اما با وقاحتِ تمام، ایران را متهم می‌کنند به‌گونه‌ای که گاه انسان از شدت وقاحت آنها حیرت می‌کند.
– بنده از قدیم این نکته را خاطرنشان می‌کردم که روی حرف و حتی امضای آمریکایی‌ها نمی‌توان حساب کرد، بنابراین مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد.
*  اعلام آمادگی «مپنا» برای انجام پروژه‌ای که توتال رها کرد
عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا گفت: آمادگی داریم سهم توتال را در فاز ۱۱ پارس جنوبی در اختیار بگیریم.
ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم؛ مپنا تاکنون میلیاردها دلار در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و الان بیش از ۱۰هزار مگاوات نیروگاه داریم که با سرمایه‌گذاری خودمان این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم.
می‌توان با برنامه‌ریزی درست حتی پول‌های سرگردان کشور را که به ‌صورت نقدینگی در جامعه وجود دارد، به ‌سمت توسعه پروژه‌ها سوق داد.
گفتنی است، از مهلت ۶۰ روزه وزیر نفت به شرکت توتال حدود ۱۰ روز مانده است هر چند که مدیرعامل توتال رسما اعلام کرده این شرکت نمی‌تواند معافیت‌های لازم را برای ماندن در ایران و اجرای پروژه فاز ۱۱ از آمریکا بگیرد.
*  فارن پالیسی: براندازی در ایران آرزوی ناکام مانده تمام دولت‌های آمریکا بوده است
یک نشریه آمریکایی براندازی نظام حاکم ایران را آرزوی ناکام مانده تمامی دولت‌های آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوانده است.
** شرق ۹۷/۴/۳۱
*  جابه‌جایی سردار جعفری شایعه است
رئیس دفتر فرماندهی کل قوا هرگونه جابه‌جایی فرمانده کل سپاه را تکذیب کرد؛ شایعه‌ای که یکی از سایت‌های خارجی مطرح کرده بود. سردار شیرازی گفته است که جابه‌جایی فرمانده سپاه «شایعه» است. فعلا به‌هیچ‌وجه جابه‌جایی و تغییر فرمانده سپاه در برنامه نیست.
*  هنوز نتوانسته‌ایم بیگ دیتاهای تلگرام را در داخل حذف کنیم
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم بیگ دیتاهای تلگرام را در داخل کشور حذف کنیم و دشمنان می‌توانند از اطلاعات موجود این داده‌ها استفاده کنند که این اطلاعات تسلطی به دشمن می‌دهد تا مسائل جامعه ما را بهتر از ما رصد کنند. وی افزود: عمده کار و فعالیت پدافند غیرعامل در زمان صلح باید انجام شود؛ یعنی زمانی که وارد جنگ نشده و کار پدافند، آماده‌سازی کشور برای شرایط تهدید و جنگ است تا کشور بتواند روی پای خودش بایستد.
** ایران ۹۷/۴/۳۱
*  رئیس جمهور سه‌شنبه شب با مردم گفت‌وگو می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی سه‌شنبه شب از طریق صدا و سیما و البته بدون حضور خبرنگار با مردم سخن می‌گوید. روحانی در این برنامه درباره تدابیر اتخاذ شده برای عبور از شرایط فعلی و ترمیم کابینه اشاره خواهد کرد.
*  ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند
سفیر جدید امریکا در اتریش گفته که رئیس جمهوری امریکا از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.
«ترور ترنا» افزود: ترامپ همواره توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده بود و برای همین از این توافق خارج شد اما در حال حاضر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ترامپ از گفت‌وگو با ایران استقبال می‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۳۱
*  استیضاح وزیر علوم سه‌شنبه در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود
براساس دستور هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقاضای استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه با حضور استیضاح کنندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی می‌شود.
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس پیش از این اعلام کرد: استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم هیأت رئیسه شده و برای رسیدگی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شده است.
نماینده مردم ساری در مجلس همچنین اظهار داشت: تعداد امضاهای اولیه در این استیضاح بیش از ۲۰ امضا است.
*  آمریکا از سوی جامعه بین المللی منزوی شده است
نشریه فوربس در گزارشی نوشت: کاخ سفید به دلیل از سرگرفتن تحریم‌ها علیه ایران از سوی جامعه جهانی منزوی شده و با وجود این که بر روی کمک اسرائیل، عربستان و امارات برای فشار بر تهران حساب باز کرده است ، تمامی شرکای مهم تجاری ایران در تلاشند راهی برای دفع آن پیدا کنند.
** وطن امروز ۹۷/۴/۳۱
*  موافقت مجمع تشخیص با شرکت اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها
اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست دیروز شنبه ۳۰ تیر مصوب کردند اقلیت‌های دینی با همان قانون سال ۷۵ بتوانند در انتخابات شورای شهر شرکت کنند. به گفته مجید انصاری، عضو این مجمع، با این مصوبه، سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر که موقتاً از حضور در این شورا منع شده بود،‌ می‌تواند در نشست‌ها حضور یابد.
*  سرلشکر قاسم سلیمانی خادم حرم امام رضا(ع) شد
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد امام هشتم، به خادمی آستان مقدس امام رضا(ع) نائل آمد. سرلشکر سلیمانی با حکم تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) به این مقام افتخار یافت.
** جوان ۹۷/۴/۳۱
*  برنامه چند میلیارد دلاری عربستان برای نوسازی ناوگان دریایی با همکاری آمریکا
آمریکا قصد دارد در یک طرح چند میلیارد دلاری ناوگان دریایی ارتش عربستان را با کشتی‌های رزمی جدید ویژه به روز رسانی کند.
به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» شرکت «لاکهید مارتین» اخیرا برنده مناقصه‌ای به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار برای طراحی چهار کشتی جنگی جدید ویژه نیروی دریایی سلطنتی عربستان و به عنوان بخشی از برنامه چند میلیارد دلاری این کشور برای بهبود ناوگان دریایی خود شده است.
شرکت لاکهید مارتین قصد دارد ناوگان کنونی نظامی عربستان را مجهزتر کند و آنطورکه عنوان شده این شرکت می‌خواهد کشتی‌های رزمی مجهزی که قادر به عملیات در اقیانوس هستند را برای عربستان طراحی کند.
*  راه حل مشکلات در خیابان‌ها نیست
با تداوم اعتراضات مردمی در برخی شهرهای عراق و سوءاستفاده برخی عناصر خرابکار از این اعتراضات، نخست وزیر عراق با بیان اینکه بغداد از خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان حمایت می‌کند، هشدار داد که راه حل مشکلات در خیابان‌ها نیست.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۳۱
*  رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای کویتی درباره ایران
وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای از رایزنی تلفنی و ضد ایرانی روز جمعه «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه کویت خبر داد.
در این بیانیه تصریح شد: « پامپئو وزیر خارجه از وزیر خارجه کویت به دلیل مشارکت مستحکم و دوستی بلندمدت این کشور با آمریکا تشکر کرد».
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو با همتای کویتی درباره «وضعیت منطقه شامل ایران و نحوه تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری صحبت کردند».
*  توقف پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی صحت ندارد
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت: از ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر سپرده گذار موسسات مالی که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشته اند، ۱۵ هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند که از تعداد ۱۵ هزار نفر پرونده‌های حدود ۸ هزار نفر ارائه شده و ۷ هزار نفر سپرده خود را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: افرادی که به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و موضوعی به عنوان اینکه دستور داده شده تا بانک‌های عامل دست نگه دارند صحت ندارد.
** رسالت ۹۷/۴/۳۱
*  واردات نفت ژاپن از ایران متوقف می‌ شود؟
مدیر انجمن پالایشگاه‌های نفت ژاپن اعلام کرد: پالایشگاه‌های نفت ژاپن ممکن است بارگیری نفت ایران را تا اواسط سپتامبر متوقف کنند و آخرین محموله‌های نفت در نیمه اول اکتبر دریافت خواهد شد.
*  تغییر تیم اقتصادی دولت در دو هفته آینده جدی است
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه این هفته مجلس برای تشکیل جلسات غیرعلنی با دولت در رابطه با مسائل اقتصادی کشور، اظهار داشت: تا این لحظه فعلاً برنامه‌ای برای نشست با تیم اقتصادی دولت نداریم و دستور کار عادی مجلس را خواهیم داشت.وی تصریح کرد: البته ظاهراً تغییر در تیم اقتصادی دولت طی این هفته و هفته آینده جدی است؛ چرا که اگر این مسئله اتفاق نیفتد، به نظر می‌رسد مجلس آماده تصمیم خواهد بود.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۳۱
*  حمله تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی نیروی زمینی سپاه
در پی حمله جمعه شب اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حمله شب جمعه ۲۹ /۴/ ۹۷ اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب و وابسته به استکبار جهانی به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، تعداد ۱۰ تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند. این اطلاعیه افزوده است: در این درگیری تعدادی از تروریستها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند.
** آرمان ۹۷/۴/۳۱
*  حمله سایبری آمریکا به ایران
مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که ایران در حال زمینه‌سازی برای حمله سایبری گسترده‌ای به آمریکا و متحدانش در سراسر جهان است. چند مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» گفتند که این حمله بنا نیست به‌زودی انجام شود. این در حالی است که واشنگتن قرار است تحریم‌های نفتی بر ایران را بار دیگر اعمال کند. بنا به ادعای این مقام‌ها، ایران تصمیم دارد به زیرساخت‌های عمومی و شرکت‌های خصوصی آمریکا، اروپا و خاورمیانه حمله کند. «علیرضا میریوسفی» سخنگوی مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورش تصمیم ندارد حمله‌ای سایبری علیه آمریکا ترتیب دهد و واشنگتن را متهم کرد که از این شایعات برای توجیه حمله سایبری احتمالی به ایران استفاده می‌کند.
** آفرینش ۹۷/۴/۳۱
*  برای جلوگیری از تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کنیم
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا برای جلوگیری از تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند و این تحریم‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد. یک هیات آمریکایی متشکل از نمایندگانی از وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری این کشور به تازگی به ترکیه سفر کردند و با مقامات این کشور درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت‌وگو کردند.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود تاکید کرد که ایران یک همسایه مهم برای آنکارا است و این کشور به نظارت بر تحریم‌های آمریکا در این چارچوب ادامه می‌دهد.
*  وضعیت آزادی‌های دینی در عربستان را زیر نظر داریم
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مساله آزادی دینی در عربستان مورد توجه آمریکاست و واشنگتن همه کشورها را به سمتی سوق می‌دهد که این موضوع را در اولویت‌های خود قرار دهند.
** قدس ۹۷/۴/۳۱
*  هدف قانون “کشور یهود” محرومیت فلسطینی‌هاست
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد، تصمیم کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب قانون “کشور یهود” در راستای سیاست‌های صهیونیستی و گام‌های بعدی برای یهودی‌سازی کامل فلسطین اشغالی اتخاذ شد. حزب‌الله لبنان در ادامه هدف از تصویب این قانون را محروم کردن فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین‌شان دانست.
** خراسان ۹۷/۴/۳۱
*  کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی‌از جریان‌های سیاسی مطرح می‌کنند که این شفاف‌سازی از سوی شما به نوعی برای آینده و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است،‌ گفت: به آن‌هایی که نگرانی این مطلب را دارند بگویید خیالشان راحت باشد، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم.
*  معطل اروپا نمی شویم
محمدجواد ظریف شامگاه دیروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با بیان این که برجام فقط دستاورد سیاسی نداشت بلکه دستاورد اقتصادی هم به همراه داشت، گفت: لازم است با دیگر اعضا رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند ولی معطل اروپا نمی‌شویم قرار است با هم همفکری کنیم تا از اجماع جهانی علیه آمریکا برای حفظ بازارهای صادراتی کشور و نیازهای کشور استفاده کنیم. ظریف گفت: لازم است اروپا اقدام عملی انجام دهد ولی هنوز کار خاصی نکرده است. وزیر خارجه گفت: هنوز در حوزه عملیاتی به اندازه کافی اقدامی از سوی غرب، اروپا و اعضای باقی مانده برجام که شامل چین و روسیه می‌شود، ندیدیم.
** اعتماد ۹۷/۴/۳۱
*  دولت باید بجنبد
مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس گفت: معتقدم که دولت باید درزمینه مشکلات اقتصادی زود بجنبد، قبل از اینکه مجلس بخواهد دست به کار شود. اگر در تیم اقتصادی دولت عده‌ای واقعا ناکارآمد هستند، مشکل دارند و افکارعمومی روی آنها حساس است، دولت باید آنها را تغییر دهد.
*  بسته پیشنهادی اروپا فاقد هرگونه تضمین است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس گفت: ایران تاکنون بسته پیشنهادی اروپا را نپذیرفته است چرا که اروپایی‌ها در این بسته صرفا فرضیات و کلیاتی را عنوان کرده‌اند که از قبل هم گفته بودند. آنان در این بسته بدون هیچ‎گونه تضمینی، فقط گفته‌اند از فروش نفت ایران حمایت می‌کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی (ره)
اختصاصی/درپی ارتحال حضرت آیت الله‌ حاج آقا مرتضی‌تهرانی‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیام تسلیتی صادر نمود . در بخشی از این پیام آمده است: این استاد برجسته اخلاق با نورانیت و فضائل سرشار علمی و عملی خود، معلم و هادی جویندگان و مشتاقان معنویت و حقیقت بود و در تربیت نفوس مؤمنین و تقویت فضایل اخلاقی در جوانان همّتی بلند و پرفیض داشت.
گفتمان انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار جمعی از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه گفت: ظرفیت جهان اسلام می تواند ضمن تمدن سازی به قدرت بزرگ علمی، اجتماعی و سیاسی مبدل شود و به رغم تفاوت مذاهب، زبان ها، نژاد و سلائق می تواند امت واحده شود. عضو جامعه مدرسین همچنین ضمن تأکید بر توجه به دشمنی‌های استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا در غائله آفرینی و فتنه انگیزی‌ها گرفتار نشویم؛ وی تاکیدکرد: جهان اسلام در دوره بسیار پیچیده و نقطه عطف و حساس تاریخی قرار دارد و گفتمان انقلاب اسلامی هرگز محدود به ایران نیست.
قطر،‌ مصر و ترکیه در حال فشار بر حماس
تسنیم/روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” خبر داد که سه کشور قطر، مصر و ترکیه در حال فشار بر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه هستند.بر اساس گزارش این روزنامه، این سه کشور از حماس خواسته‌اند تا با شلیک موشک به حملات جنگنده‌های اسرائیلی پاسخ ندهند.
استفاده از ذخایر راهبردی نفت آمریکا؛ محکوم به شکست است
صداوسیما/خبرگزاری رویترز در گزارشی عرضه نفت خام از ذخایر راهبردی نفت آمریکا در واکنش به افزایش قیمت‌ها به علت اعمال مجدد تحریم‌های ایران را اشتباه و محکوم به شکست خواند. رویترز نوشت: استفاده از ذخایر راهبردی نفت آمریکا برای جبران نفت ایران در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد و این کار در بلند مدت موجب خالی شدن این ذخایر خواهد شد. مشکل استفاده از ذخایر راهبردی نفت آمریکا برای کنترل قیمت‌ها این است که این کار تغییرات فزاینده‌ای را در بازار جهانی ایجاد خواهد کرد.
ملت ایران عزت خود را حراج نمی‌کند
باشگاه خبرنگاران/ رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه مسئولان برای بهبود شرایط کشور مخصوصا از بعد اقتصادی تلاش خود را حتی با مذاکره با دشمن انجام دادند، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا مکررا تقاضا داشت متقابلا و بر اساس حق قانونی خود مقابله به مثل نکند و از توافق هسته‌ای خارج نشود. لاریجانی درادامه گفت: ظاهرا وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که جوهره آن، این است که طرف مقابل تصور دارد با فشار اقتصادی می‌تواند خواسته نامعقول و‌ سلطه طلبانه خود را بر ملت ما تحمیل کند و اینجاست که باید به آنان فهماند ملت ایران، ملتی صبور و اهل تعامل است اما عزت خود را حراج نمی‌کند و غیرت ملی آنان هم اجازه نمی‌دهد به دلیل خوی سلطه طلبانه آمریکا آینده خود را از نظر پیشرفت تکنولوژی نادیده بگیرد.
 ترکیه واردات نفت از ایران را ادامه می دهد
ایرنا/منابع نزدیک به شرکت نفتی توپراش ترکیه اعلام کردندکه این شرکت پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه تهران نیز به خرید نفت ایران ادامه می دهد. شرکت نفتی توپراش ترکیه که بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور است، در ۴ ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط روزانه ۱۸۷ هزار و ۱۹۶ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.این منبع ترکیه‌ای ادامه داد: در طول طرح تحریم آمریکا (علیه ایران) در سال ۲۰۱۱، توپراش ماهانه ۳ تا ۴ محموله نفتی از ایران خرید می کرد.
رویترز هم پشت پرده اظهارات ضدایرانی اخیر مقامات آمریکایی را لو داد
باشگاه خبرنگاران/در ادامه افشاگری رسانه‌های خارجی، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از چند مقام آگاه آمریکایی فاش کرد دولت ترامپ کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را برای سلب اعتماد از رهبران ایران و تحریک ناآرامی در این کشور راه‌اندازی کرده است.به گفته این مقامات، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از حامیان و مجریان اصلی این کمپین هستند. با این حال، رویترز می‌گوید کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تا این لحظه حاضر به اظهارنظر در این باره نشده‌اند.
حمله جنگنده‌های ائتلاف به غیرنظامیان سوری
باشگاه خبرنگاران/در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش به مناطقی در حومه جنوب شرقی دیرالزور در شرق سوریه، شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند.این حادثه هنگامی رخ داد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ده‌ها خانواده‌ای را که در حال فرار از شهرک السوسه به سوی منطقه البادیه بودند، هدف قرار دادند.
عربستان سدی در برابر افراطی‌گری و تروریسم است!
باشگاه خبرنگاران/سفیر عربستان سعودی در آمریکا ایران را به افراطی‌گری و حمایت از تروریسم متهم کرد.خالدبن سلمان پسر پادشاه عربستان و سفیر این کشور در آمریکا با طرح ادعاهای بی‌اساس و تکراری مدعی شد ایران با همکاری القاعده شهروندان زیادی از عربستان و آمریکا را ترور کرده‌ و حتی عملیاتهای خود را به خاک کشورهای اروپا نیز گسترش داده است.این مقام سعودی در حالی ایران را به دفاع از تروریسم و به‌ویژه گروه تروریستی القاعده متهم می‌کند که به اذعان رسانه‌ها و تحلیل‌گران غربی، آموزه‌های وهابی و سیستم آموزشی عربستان و مدارس آن در کشورهای مختلف منشاء اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.
تلاش ترامپ برای وادار کردن ارتش آمریکا به حمله به ایران
مهر/رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرچند رئیس‌جمهور فعلی آمریکا حرف از جنگ نمی‌زند اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در یک سال گذشته تلاش کرده تا ارتش امریکا را وادار به حمله نظامی به ایران کند پس باید به دفاع از کشور اهمیت داد. سرلشکر باقری اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود و از روز اول هم مردم بودند که پای انقلاب اسلامی ایستادند و در برابر مشکلات مقاومت کردند.
بزودی دولت مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تشکیل می‌شود
مهر/دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای تصویب قانون نژادپرستانه تشکیل دولت یهودی را محکوم کرد. دربخشی ازاین بیانیه آمده است:این اقدام باطل که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و مغایر با حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت و تعیین سرنوشت می باشد از سوی تمام کشورها و ملت‌های جهان مردود و رژیم صهیونیستی در نهایت ناگزیر به لغو این مصوبه نژادپرستانه خواهد شد و بزودی دولت مستقل فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تشکیل می‌شود.
رؤسای پارلمان‌های عربی خواستار حمایت از ملت فلسطین شدند
مهر /رؤسای پارلمان‌های عربی در نشست فوق العاده اتحادیه این پارلمان‌ها در قاهره که به درخواست کشور کویت برگزار شد ضمن بررسی آخرین تحولات مسأله فلسطین خواهان افزایش حمایت از ملت فلسطین شدند.در این نشست همچنین تبعات حقوقی تصویب قانون «کشور یهود» و تصمیم دولت کنونی آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.«مرزوق غانم» رئیس پارلمان کویت نیز در این نشست اعلام کرد «مسأله فلسطین برای ما همیشه مسأله‌ای مهم است».
رئیس FATF مامور اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران
فارس/ در روزهای اخیر یک هیأت آمریکایی برای اجرایی شدن تحریم‌های ایران به آنکارا رفته است. این هیأت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.ریاست این هیئت آمریکایی با فردی به نام «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی است.دوره‌گرد آمریکایی، همان رییس FATF است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *