خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۳۰

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: اسلام، دین و حیثیات اسلام باید حفظ شود
  • انتشار بخش‌های جدیدی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت: مردم باید احساس کنند که دولت در حال تلاش است
  • آیت الله یزدی: کار طلبه و روحانی انقلابی فقط درس و بحث نیست
  • آیت الله خاتمی: باید با فساد بی‌محابا، بی‌ملاحظه و قاطعانه برخورد کرد
  • آیت الله اراکی: جشنواره‌های ملی سرود علوی و فاطمی برگزار شود
  • سید حسن نصرالله: بزرگترین حماسه پایداری را در تاریخ حزب الله رقم زدید

 

** جام جم ۹۷/۴/۳۰
*  نامه استادان دانشگاه‌ها به شمخانی درباره بازرسی‌های اخیر
جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در واکنش به اظهارات وزیر علوم مبنی براینکه بازدید آژانس از دانشگاه‌ها طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده، طی نامه‌ای به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشتند: استادان انقلابی از شما انتظار دارند روند ایجاد شده در بازرسی از نوامیس علمی این کشور را متوقف کنید و پاسخ شفاف در این رابطه به آنها و مردم بدهید.
** همشهری ۹۷/۴/۳۰
*  مجلس، دیپلماتهای دولت را خواست
مجلس، محمد جواد ظریف و بیژن نامدار زنگنه وزیران امور خارجه و نفت را این هفته برای پاسخگویی به سئوال جمعی از نمایندگان به بهارستان دعوت کرده است. محمدجواد ظریف قرار است برای پاسخ به سئوال نصرالله پژمان‌فر، نماینده منتسب به جبهه پایداری و ۱۳ نماینده دیگر به مجلس برود. موضوع سئوال پژمان‌فر از ظریف درباره اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت امورخارجه در راستای مقابله با ربایش فرهنگی حکیم نظامی توسط دولت آذربایجان است. جواد کریمی قدوسی نماینده دیگر مشهد هم سئوال دیگری از ظریف با عنوان تلاش نکردن دستگاه دیپلماسی برای حل مشکل ۲۶۰ زندانی ایرانی در کشور ترکمنستان مطرح کرده است.
*  ورود مجلس به پرونده نماینده ۴۰ میلیاردی
امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد و شفافیت در مجلس از بررسی پرونده نماینده سپرده‌گذار ۴۰ میلیاردی در موسسات مالی در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد. او به خانه ملت گفت: کارمند یا کارگر نمی‌توانند بدون ارتباط با افرادی ذی‌نفوذ از بانک پول‌های کلان بگیرند. قطعا کسانی که معوقات کلان بانکی دارند یا ذی نفوذان در ارتباط بودند و ذی نفوذان هماهنگ می‌کردند تا چنین پول‌هایی از بانک گرفته شود.
** کیهان ۹۷/۴/۳۰
*  مردم باید احساس کنند که دولت در حال تلاش است
نشریه «خط حزب‌الله» بخش‌های جدیدی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت در هفته جاری را منتشر کرد:
– در میدان نبرد و مبارزه آنچه بیش از همه به آن احتیاج دارید این است که روحیه‌ تحرّک، روحیه‌ پیشرفت، روحیه‌ مبارزه‌ با شرایط را در خودتان تقویت کنید.
– مدیران دولتی وقتی با مشکل مواجه می‌شوند باید در آنها روحیه‌ برخورد، روحیه‌ «می‌توانیم»، روحیه‌ «حتماً اقدام می‌کنیم» وجود داشته باشد.
– آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می‌کنید، روز و شب نمی‌شناسید، به مردم پیام اقتدار را می‌دهد. باید احساس بکنند دارد کار می‌شود.
*  باید با فساد بی‌محابا، بی‌ملاحظه و قاطعانه برخورد کرد
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه فساد خوره‌ هر نظام است؛ بین نظام حق و باطل هم فرقی ندارد، ابراز داشت: فساد کار غیرقانونی است و بدترین شکل فساد، دور زدن قانون است. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: باید با هر نوع فسادی مبارزه شود، بخصوص دست انداختن به بیت‌المال که بدترین نوع فساد است و باید جدی‌ترین برخورد با این افراد صورت گیرد.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: برای برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است؛ مفسد هرکه هست، در هر جایگاهی که حضور دارد و هر نسبتی که با مقامات دارد، مهم نیست؛ باید با این افراد قاطعانه برخورد شود.
وی افزود: برای مبارزه با فساد، نظارت یک ضرورت است. باید گزارش شفاف و صریح به مردم ارائه کرد، مردم صاحب این انقلاب و نظام هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نباید طوری برخورد کرد که انگار فساد همه جای کشور را گرفته است، این خلاف واقع و سیاه‌نمایی است. باید با فساد بی‌محابا و بی‌ملاحظه و به صورت قاطعانه برخورد کرد.
** شرق ۹۷/۴/۳۰
*  ادعای صهیونیست‌ها درباره سرقت اسناد محرمانه ایران رد شد
مسئول مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، ادعای صهیونیست‌ها درباره سرقت اسناد محرمانه ایران را رد کرد. علیرضا میریوسفی، سخنگو و مسئول مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در توییتی نوشت: ایران همواره درباره اینکه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی علیه ارزش‌های ملی است، شفاف بوده است. این ادعا که ایران چنین اطلاعات حساسی را در انبارهای دورافتاده در تهران رها کرده است، به صورت خنده‌داری بی‌معنی است. گویی آنها در تلاش‌اند تا ادعاهای عجیب‌و‌غریبی را سرهم کنند که مخاطب غربی باور می‌کند.
*  ۳۰ درصد «تریاک» افغانستان از مسیر ایران به اروپا می‌رود
سردار اسدالله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه تقاضا و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه کشور افغانستان در حال حاضر حدود ۹ هزار تن تریاک تولید می‌کند، افزود: بر اساس تحقیقات و آمارهای نیروی انتظامی ایران میزان تریاک تولیدشده در افغانستان بسیار بیشتر از آمارهای جهانی اعلام شده است و حدود ۳۰ درصد از تریاک تولیدشده در افغانستان برای ورود به اروپا از مسیر ایران گذر می‌کند.
** ایران ۹۷/۴/۳۰
*  افزایش ۱۶ درصدی صادرات کشور در سه ماهه امسال
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: میانگین صادرات کشور در سه ماهه امسال ۱۶درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶رشد داشت. مجتبی خسرو تاج اظهار کرد: در این راستا باید نیاز بازارهای جهانی و کشورهای همسایه و مزیت‌های ایران مشخص شود. وی افزود: صادرات در این مدت در بخش اقلام صنعتی به جز برق و الکترونیک و لوازم خانگی در همه بخش‌ها رشد داشت، به‌گونه‌ای که در پتروشیمی ۱۳ درصد، قیر و سایر محصولات این بخش ۱۵ درصد وصنایع نساجی ۳۳ درصد شاهد رشد بودیم.
*  واکنش نماینده تهران به مداخله مجمع در موضوع «اف‌ای تی‌اف»
علیرضا رحیمی مداخله مجمع در موضوع FATF را مغایر قانون خواند.علیرضا رحیمی در توئیتی نوشت: مداخله مجمع در لوایح چهارگانه در این مرحله مغایر با فرآیند اصل ۱۱۲ قانون اساسی بود . نامه رئیس مجمع به شورای نگهبان به رغم نظرات روشن شورای عالی امنیت ملی شائبه ساز و برای فشار بر مجلس تلقی می‌شود. به نوشته او،از همه ابزارها علیه مجلس با هدف اختلال در تعامل سازنده با جهان استفاده می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۳۰
*  دادن نفت در برابر کالا به روسیه را در دستور کار نداریم
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یورو نیوز تاکید کرد که ایران بسته همکاری بزرگی را با روسیه برای همکاری در بخش انرژی و زیر ساختی دارد اما من بر این باور نیستم که بخشی از آن بسته، فروش یا دادن نفت به روسیه و دریافت کالا در قبال آن است.
دکتر محمد جواد ظریف در رابطه با میزان رضایت ایران از بسته پیشنهادی اروپا گفت: ما بسته‌ای دریافت کردیم که رضایت‌بخش نبود. اکنون در حال همکاری با اروپایی‌ها هستیم. در حالی که ما مشغول صحبت هستیم، همکاری‌ها در جریان است. برای آزمودن امکان [حفظ توافق] به اروپا فرصتی داده‌ایم. از سوی اروپا، شاهد تعهد سیاسی بوده‌ایم. ما [همچنین] شاهد اقدامات فنی بوده‌ایم که ارائه شده است. اما اینها کافی نیست.
*  بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران از سوی ترامپ نقض برجام است
رئیس جمهور روسیه در جمع سفیران خود باردیگر بر اهمیت حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید و خاطرنشان کرد: تأسف‌آور است که توافق هسته‌ای با ایران از بین برود. پوتین با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی هدف روسیه حفظ این توافق کلیدی (برجام) و پیشگیری از رشد غیرقابل کنترل تشنج در خاورمیانه است.
** وطن امروز ۹۷/۴/۳۰
*  روایت شاهد عینی از مذاکرات پوتین و ترامپ
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه که به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر پنجشنبه با سعید ایروانی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار با ارائه گزارشی جامع از گفت‌وگوهای انجام شده در اجلاس اخیر رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا اظهار داشت: روسیه خود را متعهد به پشتیبانی از توافقات بین‌المللی می‌داند و بر اجتناب کشورها از یکجانبه‌گرایی و بهره‌‌‌گیری از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای دیگر تاکید دارد. لاورنتیف با اشاره به مواضع روشن و قاطع روسیه در قبال برجام، بر ضرورت پایبندی و اجرای تعهدات پذیرفته‌شده از جانب همه کشورها تاکید کرد و افزود: رئیس‌جمهور روسیه اعمال تحریم‌‌های یکجانبه علیه ایران را مغایر توافقنامه بین‌المللی برجام می‌داند و در گفت‌وگوهای اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا بر غیرسازنده و زیانبار بودن این اقدام تاکید کرده است.
*  به تجارت با ایران ادامه می‌دهیم
وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن همواره مخالفت خود را با سیاست تحریم‌های یک‌جانبه اعلام کرده و قصد دارد براساس تعهدات بین‌المللی خود به همکاری‌های تجاری‌اش با ایران ادامه دهد. سخنگوی وزارت بازرگانی چین با اشاره به شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: ایران همچنان شریک تجاری مهم چین در آسیا باقی خواهد ماند. این دو کشور روابط تجاری عادی خود را ادامه خواهند داد.
** جوان ۹۷/۴/۳۰
*  معرفی ۷ نماینده رئیس جمهور به مجلس برای بررسی سؤال
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با معرفی هفت نماینده دولت، بررسی چهارمین سؤال از رئیس جمهور در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روز گذشته نامه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد که بر اساس این نامه هفت مسئول برای پاسخ به سؤال از رئیس جمهور به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند. وی اظهار داشت: وزرای اقتصاد، دادگستری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخ به سؤال نمایندگان به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.
*  احداث نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی برق از مرداد ماه امسال آغاز می‌شود
وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی برق مردادماه سال جاری توسط گروه مپنا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود. رضا اردکانیان در نشست بررسی مشکلات صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان این استان تشکیل شد، اظهار داشت: پرونده‌ای برای تامین آب پایدار و دراز مدت استان باز خواهیم کرد به طوری که در کوتاه ترین زمان ممکن با مشارکت نمایندگان و کارشناسان به یک طرح مورد وفاق برسیم برنامه تامین آب پایدار در افق بلند مدت برای استان و سپس تمام فعالیت‌ها را بر طبق این برنامه پیش خواهیم برد.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۳۰
*  درخواست رئیس‌جمهور از وزرا برای تشکیل اتاق فکر با نخبگان
رئیس دفتر رئیس جمهور از درخواست رئیس جمهور برای تشکیل اتاق فکر با نخبگان خبر داد.
محمود واعظی درخصوص به کارگیری نخبگان در بدنه دولت و ترمیم کابینه، گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسه‌ای از تمامی وزرا و اعضای کابینه خواست که ارتباط خود را با اعضای هیأت علمی،‌ دانشگاهیان، صاحب نظران و نخبگان کشور از گذشته بیشتر کنند و از آنان نظرخواهی کنند.
وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور به اعضای دولت توصیه کردند جلسات جانبی با نخبگان جامعه داشته باشند و اتاق فکری را با حضور آنان تشکیل دهند.
*  تلاش آمریکا برای جلب همکاری ترکیه برای تحریم ایران
یک هیات آمریکایی به منظور جلب همکاری دولت ترکیه برای اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، وارد آنکارا ‌شد.
این هیات در نظر دارد در دیدار با مقامات آنکارا آنها را به همکاری برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فرا بخواند.
دولت ترکیه پیشتر بارها اعلام کرده در تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران مشارکت نکرده و به تجارت خود با ایران ادامه خواهد داد. رهبری هیات آمریکایی را ” مارشال بیلینگسی” معاون وزیر خزانه‌داری در امور تامین مالی تروریسم، بر عهده دارد.
** رسالت ۹۷/۴/۳۰
*  جلوی گرانی لجام‌گسیخته گرفته شود
آیت‌الله‌‌العظمی مکارم ‌شیرازی در دیدار مسئولان عقیدتی نیروی انتظامی با تبریک دهه کرامت گفت: مجموعه نیروی انتظامی وظیفه بسیار سنگین تأمین امنیت در سطوح مختلف جامعه را بر عهده دارد و انجام این وظیفه جز با همکاری مردم امکان پذیر نیست.وی با حساس دانستن شرایط فعلی کشور ابراز داشت: دشمن تصمیم گرفته هر ضربه ای که می تواند در میدان نظامی بزند و مأیوس است که بتواند کار قابل ملاحظه ای انجام بدهد از این رو همه را متمرکز در تحریم‌ها و در مسائل اقتصادی کرده است. آیت‌الله‌العظمی مکارم ‌شیرازی با اشاره به گرانی و تاکید بر اینکه جلوی افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها باید گرفته شود گفت: باید قبول کنیم که مشکلات هست، اما اگر بخواهیم در این شرایط با هم تسویه حساب کنیم، هیچ عقلی چنین اجازه ای نمی دهد. باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم و ما معتقدیم که خداوند نیز کمک می کند.
*  حمله پهپاد‌های یمنی به نشست فرماندهان سعودی
پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاخ ریاست جمهوری در استان مأرب یمن را هدف قرار دادند.
یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: پهپادهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کاخ ریاست جمهوری در استان مأرب یمن را هدف قرار دادند.در زمانی ساختمان کاخ ریاست جمهوری در مأرب هدف قرار گرفت که فرماندهان نیروهای عبدربه منصور هادی در آن نشست داشتند.یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد در این حمله تعدادی از مزدوران سعودی کشته و زخمی شده اند.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۳۰
*  پرونده سپنتا نیکنام در جلسه امروز مجمع تشخیص رسیدگی می‌شود
حجت الاسلام مصباحی مقدم، با انتقاد از اظهار نظر افراد بی اطلاع در مورد روند بررسی‌های مجمع گفت: اخیرا یک روزنامه و برخی اشخاص، اظهاراتی در موضوع پرونده آقای سپنتا نیکنام به اینجانب منتسب کرده اند و گفته اند که این موضوع با نظر دبیر مجمع از دستور کار مجمع حذف شده است که کاملا کذب است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا و تعیین تکلیف وضعیت سپنتا نیکنام در دستور کار جلسه ۳۰ تیرماه مجمع قرار دارد و بهتر است رئیس جمهور و سایر اعضایی که در این موضوع نظراتی دارند، در جلسه حاضر باشند و فعالانه در مباحث شرکت کنند.
*  مسایل مرزی و امنیت مرزی برای ایران و پاکستان مهم است
وزیر دفاع سفر سرلشکر باقری به پاکستان را در جهت تقویت منافع دو کشور، مهم توصیف کرد. امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، وزیر دفاع در خصوص «برنامه‌های دفاعی ایران و پاکستان و سفر برخی از مسئولین نظام به این کشور» گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی با پاکستان داریم و مطمئن هستیم، مسایل مرزی و امنیت مرزی برای هر دو کشور مهم است.او با اشاره به سفر سرلشکر باقری به این کشور بیان کرد: هر دو کشور بایستی تلاش و همت کنیم که امنیت در مرزها برقرار باشد و حضور سردار باقری در راستای همین موضوع است.
** آرمان ۹۷/۴/۳۰
*  تلاش آمریکایی برای تحریم صداوسیما
گروه‌های مخالف دولت ایران در کنگره آمریکا تلاش می‌کنند تا وزیر خارجه این کشور را به اِعمال تحریم علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وادار سازند. گروه‌های ضد انقلاب و مخالفان دولت ایران در کنگره آمریکا این روزها سخت تلاش می‌کنند تا «مایک پمپئو» را وادار سازند به توافقی پنهانی پایان دهد که آمریکا را از وضع تحریم‌ها علیه صدا و سیما- رسانه رسمی جمهوری اسلامی ایران- باز می‌دارد. گفتنی است که در آستانه سخنرانی مهم مایک پمپئو در اوایل هفته آینده، شماری از اعضای کنگره آمریکا از وزارت خارجه این کشور خواسته‌اند تا سیاستی چند ساله را که مانع از وضع تحریم‌ها علیه صدا و سیمای ایران می‌شود، لغو کند. وزارت خارجه آمریکا تاکنون از پاسخ به پرسشهای واشنگتن فری بیکن در ارتباط با تحریمهای صدا و سیما امتناع کرده است.
*  امضای توافق‌نامه صادرات گاز از ایران به عمان
مهران امیرمعینی مدیر شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان اینکه پروژه صادرات گاز از ایران به عمان در حال پیگیری است، گفت: در حال انجام مذاکرات هستیم که اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، چارچوب‌های همکاری بین شرکت ملی نفت و وزارت نفت و گاز عمان امضا می‌شود و بعد از آن پروژه وارد مرحله برگزاری مناقصه شده و پیمانکار مشخص می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۴/۳۰
*  ژاپن نفت عربستان و امارات را جایگزین نفت ایران می کند
روزنامه «نیکی ایژین ریویو» اعلام کرد که شرکت های توزیع‌کننده نفت در ژاپن خود را آماده می‌کنند تا واردات نفت از ایران را به حالت تعلیق در آوردند.
بنا به تهدیدهای آمریکا، قرار است ژاپن واردات نفت خود از ایران را تا ماه اکتبر سال جاری به صفر برساند و نفت عربستان سعودی و امارات‌ متحده عربی احتمالا در بازار این کشور جایگزین نفت ایران خواهد شد.ایالات متحده اواخر ماه گذشته میلادی به شرکت‌های ژاپنی اعلام کرد واردات نفت خام از ایران را تا چهارم نوامبر متوقف کنند، چرا که این کشور بنا دارد دور بعدی تحریم‌های خود علیه ایران را در این تاریخ آغاز کند.
** قدس ۹۷/۴/۳۰
*  روابط دهلی و تهران به هیچ کشور سومی ارتباط ندارد
«وی کی سینگ» وزیر مشاور در امور خارجه هند درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر این کشور گفت: موضوع هسته‌ای ایران باید به گونه‌ای مسالمت‌آمیز حل شود و روابط هند و ایران به هیچ کشور سومی ارتباط ندارد.
*  خروج از برجام تأثیری بر رفتارهای ایران نداشته است
مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت: خروج این کشور از توافق هسته‌ای برجام تأثیری بر رفتارهای ایران در منطقه نداشته است.
«دنی کوتس» گفت: تأثیر عمده‌ای نداشته اما شاهد تداوم تلاش‌های مخرب ایرانی‌ها هستیم که همین موضوع هم بود که تا اندازه زیادی عامل محرک خروج آمریکا از برجام بود.
کوتس اضافه کرد: «این اتفاق نیفتاد و ما شاهد آن بودیم که آنها رفتارهایشان از لحاظ حمایت از گروه‌های تروریستی، فعالیت‌های مخرب، توسعه موشکی و طیف گسترده‌ای از مسائل دیگر مانند دخالت در دمشق و یمن تشدید کردند.»
*  بزرگترین حماسه پایداری را در تاریخ حزب الله رقم زدید
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با ۶ نفر از اعضای مقاومت که از مدافعان شهرک‌های فوعه و کفریا بودند تلفنی گفتگو کرد. این اعضا به مدت ۳ سال در فوعه و کفریا محاصره بودند.
وی در این تماس تلفنی از ۶ عضو مقاومت و زحمات آنها در طول ۳ سال گذشته قدردانی و تشکر کرد. سید حسن نصرالله در این تماس، مدافعان شهرک‌های شیعه نشین را خطاب قرار داد و گفت: شما بزرگترین حماسه استقامت، پیروزی و پایداری را در تاریخ حزب الله رقم زدید.
گفتنی است ۶ نیروی حزب الله از سال ۲۰۱۵ که شهرک‌های فوعه و کفریا در آن سال در محاصره تروریستها قرار گرفت از این دو شهرک دفاع کردند و روز پنجشنبه بر اساس توافق دولت سوریه و گروه‌های مسلح به وطن خود لبنان بازگشتند.
** اعتماد ۹۷/۴/۳۰
*  صحنه‌سازی موساد علیه ایران
روزنامه اسراییلی هاآرتص نوشته است، اسراییل به آلمان، فرانسه و بلژیک اطلاعاتی حیاتی در مورد حمله‌‌‌ای داده است که ادعا می‌شود قرار بود به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در حومه پاریس منجر شود. این روزنامه در شماره روز پنجشنبه خود مدعی شده است، سازمان اطلاعات خارجی اسراییل (موساد) اطلاعاتی حیاتی در اختیار این کشورها گذاشته که به بازداشت نفرات یک هسته به سرکردگی یک دیپلمات ایرانی منجر شده است.
** سازندگی ۹۷/۴/۳۰
*  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و بدون قدس امنیت،‌ثبات و صلحی برای هیچ کسی وجود نخواهد داشت و به هیچ کس این اجازه داده نخواهد شد که در حق قدس کوتاهی کرده یاآن را زیر پا بگذارد. تصویب قوانین باطل و تبعیض‌آمیز «قانون کشور یهود» وضعیت تاریخی شهر قدس به عنوان پایتخت کشور اشغالی فلسطین را تغییر نخواهد داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اسلام، دین و حیثیات اسلام باید حفظ شود
حوزه/ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، با بیان این که جمهوری اسلامی از اول تا آخر مورد توجه حضرت ولی عصر(عج) و مورد عنایت حق تعالی است، اظهارداشتند: نیروی انتظامی که جهات امنیتی مردم را انجام می دهد ثواب و اجر مهمی دارد چون به اسلام، دین و حیثیت مردم مسلمان خدمت می کند.ایشان با بیان این که اجر پلیس با امام زمان(عج) است، گفت:امروز برخی در معرض شبهه قرار گرفته اند که ان شاءالله بتوانید جلو این نقاط ضعفی را که می خواهند ایجاد کنند، بگیرید.این مرجع تقلید با تاکید بر این که همه ما باید برای رضایت امام زمان(عج) خیلی اهتمام داشته باشیم، تصریح کردند: اسلام، دین و حیثیات اسلام باید حفظ شود و خداوند بر توفیقات نیروی انتظامی بیفزاید.
کار طلبه و روحانی انقلابی فقط درس و بحث نیست
حوزه/ آیت الله یزدی در اختتامیه اولین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، خراسان رضوی، تهران و اصفهان، در مشهد با اشاره به دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در فضای داخلی و بین المللی، تصریح کرد: هیچ گاه اسلام در طول تاریخ به این اندازه در سطح جهانی مورد توجه، دقت، تحقیق و شناخت نبوده است. و امروز اساتید موظف هستند که در کنار درس، شرایط حساس و موقعیت کنونی کشور را برای طلاب بیان کنند. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه بعضی سکوت‌ها از فریاد زدن بیشتر تاثیر می‌گذارد، توضیح داد: اگر یک نفر استاد ساکت باشد و درباره انقلاب چیزی نگوید، اثر منفی خواهد داشت و معنای آن این است که یک طلبه و روحانی فقط به درس و بحث خودش بپردازد، این در حالی است که باید نسبت به تربیت طلبه انقلابی اهتمام ورزید.
جشنواره‌های ملی سرود علوی و فاطمی برگزار شود
فارس/آیت‌الله اراکی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی بسیار ارزشمند است، بر برگزاری جشنواره سرود علوی و فاطمی تاکید کرد.وی بیان کرد: شروع و برگزاری این جشنواره بسیار خوب است و باید ادامه پیدا کند و حتی می‌توانیم جشنواره سرود محمدی، علوی، فاطمی و … داشته باشیم؛ ما تاکنون نتوانسته‌ایم حضرت فاطمه‌(س) را به جهان اسلام معرفی کنیم و مظلوم‌ترین شخصیت در اهل بیت(ع) حضرت فاطمه‌(س) است و به همین دلیل نیاز زیادی به جشنواره سرود فاطمی داریم تا ایشان را به همه معرفی کنیم.
دولت نیجریه امیدوار به مرگ تدریجی شیخ زکزاکی
حوزه/ عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه گفت: دولت نیجریه امیدوار است که شیخ زکزاکی به صورت تدریجی بمیرد تا پرده از جنایت‌هایی که در حق وی مرتکب شده برداشته نشود، لذا شیخ زکزاکی را زندانی کرده و مانع ملاقات پزشک با وی می‌شود.”عبد الله دانلادی”گفت: دولت نیجریه، یک دولت طاغوتی است و حتی قاضی‌ها از ترس اینکه دولت به آنان ضرری برساند یا کارشان را از دست بدهند، همچنان از دولت تبعیت می‌کنند.
 عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی جدی است
ایرنا/وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی جدی است، گفت: شرط اصلی خدمت به مردم داشتن صداقت است زیرا قرار نیست برای خدمت به مردم مزد بیشتری گرفته و برداشت بیشتری از بیت المال برای خود داشته باشیم.آذری جهرمی افزود: اکنون تمامی رده‌های اجرایی کشور مسئولیت‌های سنگینی را برای رفع مشکلات اقتصادی بر عهده دارند و از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.
 ۶۰ شرکت شستا امسال واگذار می‌شود
ایرنا/ وزیر تعاون از ادامه واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا تا پایان سال ‌جاری خبر داد و گفت: ۶۰ شرکت دیگر شستا تا پایان امسال واگذار می‌شود.علی ربیعی ، اظهار داشت: اینکه شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داشته باشند تا شستا و یا هر شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کند، امکان‌پذیر نیست، چون دولت به‌هیچ ‌عنوان بر اساس قانون نمی‌تواند سرمایه‌گذاری و یا بنگاه‌داری کند.
بن سلمان، عربستان را به سوی قرون وسطی می‌برد
باشگاه خبرنگاران/روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برخلاف ظاهر دموکراتیک و امروزی که در انظار عمومی به خود می‌گیرد، با رها کردن وعده دموکراسی خواهی در واقع این کشور را بیشتر از هر دوره‌ای در گذشته به سوی دوران تاریک قرون وسطی پیش می‌برد.
فروش تسلیحات آمریکایی تا نیمه ۲۰۱۸ بیش از سال گذشته بوده است
باشگاه خبرنگاران/چارلز هوپر، رئیس آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد: تنها در شش ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان فروش سلاح آمریکا به دیگر کشورها بیش از کل میزان فروش سلاح این کشور در سال گذشته میلادی بوده است.
مرکل: دیگر نمی‌توان به ابر قدرتی آمریکا تکیه کرد
باشگاه خبرنگاران/آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – دیروز جمعه اعلام کرد دیگر نمی توان به آمریکا برای برقراری نظم در جهان تکیه کرد.ما نمی توانیم به ابرقدرتی آمریکا تکیه کنیم.این سخنان پس از آن بیان می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته آلمان را به اسارت در بند روسیه به علت وابستگی اش در زمینه انرژی متهم کرد. مرکل نیزبا اعلام این مطلب، اعمال احتمالی تعرفه‌های آمریکا بر واردات خودرو را به عنوان «یک تهدید واقعی برای شکوفایی اقتصادی در جهان» توصیف کرد.
طالبان در حال انجام مذاکرات غیر مستقیم با آمریکا
مهر/شبکه خبری ان بی سی آمریکا اعلام کرد که نمایندگان طالبان در حال مذاکرات غیر مستقیم با آمریکا هستند.این شبکه به نقل از منابعی در گروه طالبان گزارش داد که این ملاقات‌ها در افغانستان، قطر و امارات متحده عربی انجام شده است. به گفته این مذاکره کننده، شمار مقامات آمریکایی در تمام این ملاقات‌ها از ۵ نفر بیشتر نبوده وملاقات مقامات آمریکایی با نمایندگان گروه طالبان در یک فضای بسیار دوستانه انجام شده است.
بمباران نوارغزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
مهر/جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متوالی نوارغزه را بمباران کردند و یک پایگاه متعلق به گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس را در منطقه الزیتون هدف قرار دادند.شبکه ماهواره ‌ای «الاقصی» نیز اعلام که هدف حملات یکی از پایگاه‌های جنبش حماس واقع در جنوب شهر غزه بوده است.
قانون کشور یهود، موجب مشروعیت بخشی به نژادپرستی می‌شود
مهر/سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که تصویب قانون «کشور یهود» از سوی رژیم صهیونیستی موجب مشروعیت بخشی به ۷۰ سال تبعیض و نژادپرستی در حق فلسطینیان در اراضی اشغالی خواهد شد.این سازمان تصریح کرد که قانون مذکور فلسطینیان را که حداقل ۲۰ درصد کل جمعیت سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را تشکیل می‌دهند، به عنوان شهروند درجه دو تلقی می‌کند.سازمان عفو بین الملل از رژیم صهیونیستی خواست به حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین احترام بگذارد.
آپارتاید در فلسطین اشغالی برچیده خواهد شد
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت مصوبه نژادپرستانه مجلس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد. قاسمی افزود: رژیم نامشروع صهیونیستی بر اساس اشغال فلسطین و قتل عام صاحبان اصلی سرزمین آن شکل گرفته و اقدام اخیر پارلمان این رژیم تایید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم است.
هلاکت یک نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه
تسنیم/ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی به هلاکت رسیدن یکی از نظامیانش در مرز نوار غزه را تایید کرد.بر اساس گزارش‌های منتشر شده،‌این نظامی صهیونیستی توسط تک‌تیراندازان فلسطینی در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفته شد که در پی شدت جراحت‌های وارده، به‌ هلاکت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *