خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۵

  • قدردانی هیأت دولت از بیانات صریح و امیدبخش رهبر معظم انقلاب
  • رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت: باید با متخلفان اقتصادی در هر سطحی که هستند برخورد شود
  • آیت الله ممدوحی: مقاومت و اتحاد ملت و مسئولان دشمنان را به عقب می‌راند
  • آیت الله اعرافی: حوزه علمیه بر پایه تولید فکر و ایده‌های دانش بنیان استوار است
  • آیت الله عبداللهی: مدیریت جهادی راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
  • آیت الله طبسی: مسئولان کاری نکنند که مردم مأیوس شوند

 

** جام جم ۹۷/۴/۲۵
*  فرار مالیاتی ۱۵ هزار میلیاردی دارندگان کارت‌های بازرگانی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که فرار مالیاتی کارت‌های بازرگانی موسوم به یکبار مصرف به بیش از۱۵ هزار میلیارد و بدهی معوق گمرکی ناشی از آنها‌ به بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان رسیده است. محمدرضا پورابراهیمی در این نامه یکی از ریشه‌های نابسامانی بازار ارز را سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی یکبارمصرف برای فرار از رفع تعهد ارزی دانست.
** همشهری ۹۷/۴/۲۵
*  انهدام یک گروهک تروریستی
وزارت اطلاعات از متلاشی شدن گروهک تروریستی ضدانقلاب خبر داد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، ۲ تیم وارداتی ضدانقلاب مسلح را شناسایی و طی دو مرحله عملیات غافلگیرانه با همکاری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا منهدم کردند. در این عملیات دو تن از عناصر ضدانقلاب به هلاکت رسیده و چند نفر دیگر به همراه چندین قبضه سلاح، نارنجک جنگی و مهمات دستگیر شدند.
** کیهان ۹۷/۴/۲۵
*  باید با متخلفان اقتصادی در هر سطحی که هستند برخورد شود
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت:
– شرط اصلی موفقیت در همه‌ عرصه‌ها برخورداری از «روحیه‌ قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» است. همه‌ مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.
– تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است.
– ابتدا با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به‌طور شفاف اطلاع‌رسانی کنید.
– باید با متخلفان اقتصادی در هر سطحی که هستند برخورد شود.
– بخش عمده‌ای از تصویرسازی درست از دولت وابسته به عملکرد مسئولان است، یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند.
– مواضع رئیس‌جمهور کشورمان در اروپا مقتدرانه بوده، نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها امری لازم است و این کار باید به هنگام، صریح و قاطع انجام شود.
– تهیه‌ «نقشه‌ راه اقتصادِ باثبات» لازم است و اگر نقشه‌ راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.
– طرف‌های اروپایی موظفند تضمین‌های لازم را در خصوص برجام بدهند اما نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود.
*  ترامپ در حال فروپاشی نظم جهانی لیبرال است
نیویورک تایمز در یادداشتی به قلم «برت استفنز» و تحت عنوان «آمریکا اول، آمریکا منفور، آمریکا تنها» نوشته: «دونالد ترامپ ریاست جمهوری خود را صرف صدمه وارد کردن به آمریکا کرده است و قصد دارد تا نظم بین‌الملل لیبرال را به فروپاشی بکشاند.
** شرق ۹۷/۴/۲۵
*  تلاش می‌کنیم تأثیر تحریم‌های ایران را به حداقل برسانیم
سفیر ترکیه در ایران درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نگاه ترکیه به این تحریم‌های یکجانبه، تصریح کرد: ما متوجه این هستیم که آنها می‌خواهند در حوزه‌های اقتصادی در تمام بخش‌ها تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را علیه ایران اتخاذ کنند تا بتوانند ایران را در تنگنا قرار دهند.
تکین با اشاره به روابط گسترده ایران و ترکیه و تلاش دولت آنکارا برای گسترش این روابط، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تأثیر تحریم‌ها را در این روابط به حداقل برسانیم، چراکه معتقدیم تحریم‌ها و تلاش‌هایی که برای منزوی‌کردن ایران صورت می‌گیرد، مفید نیست.
*  ساخت پایگاه نظامی جدید در عراق
با وجود اعتراضات شخصیت‌های سیاسی و اعضای پارلمان عراق به حضور نظامی آمریکا در این کشور، دولت آمریکا قصد دارد پایگاه‌های جدیدی در عراق تأسیس کند. پایگاه هوایی جدید آمریکا به طور مشترک با دو پایگاه عین‌الاسد و الحبانیه فعالیت خواهد کرد.
** ایران ۹۷/۴/۲۵
*  قدردانی هیأت دولت از بیانات صریح و امیدبخش رهبر معظم انقلاب
هیأت دولت با تشکر از بیانات صریح و امیدبخش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از دولت و ارزیابی دقیق معظم‌له از توانایی خدمتگزاران دولت در کنار مردم عزیز برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تأکید کرد که «اعضای دولت و همه خادمان ملت در خانواده بزرگ دستگاه اجرایی با عزم و جدیت آمادگی دارند که تمام توان خود را برای حل مشکلات مردم، ادامه مسیر رشد و آرامش اقتصادی کشور و ناکام گذاردن تلاش دشمنان به کار گیرند.» در بیانیه هیأت دولت خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: تأکید هوشمندانه جنابعالی بر توطئه دشمنان برای تضعیف اعتماد به دولت که آن را بزرگترین خطر برای کشور برشمردید و دستور صریح به رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی که تصویر واقعی از کارآمدی و تلاشگری دولت را به جامعه ارائه نمایند، رهنمودی بموقع برای دلسوزان انقلاب و مایه هوشیاری جامعه در برابر سیاهنمایی و یأس‌آفرینی است.» «یقین داریم که با این هماهنگی، آینده روشنی که ترسیم فرمودید، فرا راه کشور و نظام خواهد بود.»
*  پرونده سرکرده عرفان حلقه در دیوان عالی
وکیل مدافع محمدعلی طاهری سرکرده گروه موسوم به «عرفان حلقه» گفت که پرونده موکلش برای رسیدگی در مرحله تجدید نظرخواهی به دیوان عالی کشور می‌رود. سید محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده طاهری اظهار داشت: با توجه به اینکه اتهام موکلم، افساد فی‌الارض است، رسیدگی به آن در صلاحیت دیوان عالی کشور قرار دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۲۵
*  رایزنی مقامات ۱۰۰ کشور جهان درباره خروج آمریکا از برجام؛ امروز در تهران
مقامات بلندپایه شامل سفرا، معاونان و رایزنان سفارتخانه‌های حدود ۱۰۰ کشور جهان، عصر امروز با حضور در جلسه‌ای در تهران، درباره مشکلات تجارت با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یک جانبه علیه کشورمان، گفتگو می‌کنند.
در این جلسه مقامات ایرانی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز حضور یافته و به ایراد سخن خواهند پرداخت.
*  دولت برای پیگیری و اجرای کامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عزم جدی دارد
رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران، ضمن تشکر از حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و استقبال از رهنمودهای ایشان، بر عزم جدی همه اعضای دولت در پیگیری کامل و اجرای این رهنمودها تاکید کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه امروز دولت بار سنگین امید و اعتماد مردم برای حل مشکلات آنان را بر دوش دارد، همراهی همگان با دولت در شرایط خطیر کشور و مقابله موثر با دشمنان را ضروری دانست. رئیس جمهور در ادامه اظهار امیدواری کرد در پرتو توانمندی‌های ملی، عزم استوار مردم، مشارکت کامل بخش خصوصی و تلاش مجدانه دولتمردان، مسیر آینده روشن تر و منافذ نفوذ دشمن بسته خواهد ماند.
** وطن امروز ۹۷/۴/۲۵
*  جزئیات ۲ نامه مهم رئیس مجمع تشخیص به آیت‌الله جنتی
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ۲ نامه اخیر خود به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، مغایرت‌های مصوبه الحاق به پالرمو با سیاست‌های امنیتی و اقتصاد مقاومتی را به صورت مبسوط و جزئی بیان کرده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه نخست خود که ۱۷ تیرماه امسال ارسال شده، آورده است: در شرایط کنونی کشور، انتقال اطلاعات بویژه اطلاعات مالی و اقتصادی باعث می‌شود آسیب‌پذیری کشور بویژه از حیث وضع تحریم‌‌های جدید و مسدود شدن مسیر دور زدن تحریم‌ها، افزایش یابد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه دوم خود به آیت‌الله جنتی نیز ۵ اشکال اساسی به لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو را برشمرد.
*  استیضاح وزیر اقتصاد با ۹۰ امضا
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت را در بروز مشکلات اقتصادی مقصر می‌دانیم، گفت: «استیضاح وزیر اقتصاد را با ۹۰ امضا تحویل هیأت‌رئیسه داده‌‌‌‌‌ایم و در برابر وزرای دیگر نیز اگر لازم باشد از ابزار قانونی استفاده می‌کنیم».
حاجی‌دلیگانی با اعلام اینکه مجلس بر اساس قانون اساسی از اختیارات خود در قبال وزرا کوتاه نخواهد آمد، تصریح کرد: برخی موارد از جمله استیضاح رئیس بانک مرکزی یا معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در اختیار مجلس نیست و از این رو از رئیس‌جمهور انتظار داریم تصمیم‌گیری کند!
** جوان ۹۷/۴/۲۵
*  کاهش ۴۰ درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن
خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰.۳ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۵ رسیده است.
بر اساس آمارهای اداره گمرک کره جنوبی، کره جنوبی، یکی از مشتریان اصلی نفت ایران در ماه ژوئن ۶۸۶ هزار ۸۴۹ تن یا روزانه ۱۶۷ هزار و ۸۲۰ بشکه نفت از ایران خریده است که در مقایسه با ۱.۱۵ میلیون تن در ژوئن ۲۰۱۷ کمتر است. میزان واردات سئول از تهران نسبت به ماه می‌۹.۵ درصد کاهش یافته است.
*  من می‌دانستم نمی‌توان به امریکا اعتماد کرد
محمدجواد ظریف، دیروز سومین سالگرد توافق هسته‌ای را یادآوری کرد و نوشت: «در سومین سالگرد دستیابی به برجام، این توافق کماکان یک پیروزی برای دیپلماسی چند‌جانبه به‌رغم اقدامات امریکاست.» وزیر امور خارجه افزوده است: «گرچه ما همواره می‌دانستیم که به وعده‌های امریکا نمی‌توان اعتماد کرد – واقعیتی که امروز متحدین امریکا هم کشف کرده‌اند – اما برجام ثابت کرد که یکجانبه‌گرایی زهرآگین دولت ترامپ به این معنی است که نمی‌توان از آن توقع داشت که به هرگونه توافقی پایبند بماند.»
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۲۵
*  دیدار جابری با بشاراسد
بشاراسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با حسین جابری انصاری، دستیار ویژه وزیر خارجه ایران در امور سیاسی گفت: از بین بردن تروریسم در بیشتر اراضی سوریه زمینه مناسب را برای دست‌یابی به نتایجی در سطح سیاسی ایجاد کرد که به جنگ علیه سوریه پایان می‌دهد اما مسئله‌ای که مانع این امر می‌شود، سیاست‌هایی است که کشورهای حامی تروریسم در پیش گرفته‌اند و پیش‌شرط‌هایی است که آنها گذاشته‌اند.
** رسالت ۹۷/۴/۲۵
*  زیارت معصومین(ع) دارای فلسفه حیاتی و سیاسی است
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه زیارت معصومین(ع) دارای فلسفه حیاتی و سیاسی است، گفتند: بر خلاف وسوسه‌های وهابیون که به دنبال از بین بردن فرهنگ زیارت هستند ما باید بیشتر به این فرهنگ اهمیت دهیم و دهه کرامت نیز فرصت خوبی برای آشنا شدن با مکتب اهل‌بیت(ع) است. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی دهه کرامت با تاکید بر اینکه توسل به اهل‌بیت(ع) از گمراهی افراد جلوگیری می‌کند، تصریح کردند: ما در سایه امامت معصومین طرفدار آزادی انسان‌ها هستیم.
*  مقاومت و اتحاد ملت و مسئولان دشمنان را به عقب می‌راند
آیت‌الله حسن ممدوحی تقویت اقتدار ملی را در تعاون در امور اقتصادی، برداشتن اختلاف سلیقه‌ها، اتحاد در حل مشکلات دانست و افزود: کنارگذاشتن سلیقه‌های شخصی و تصمیم‌گیری دسته‌جمعی باعث وحدت در جامعه و مقتدر شدن آن است.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: تسلیم شدن در مقابل دشمن هزینه‌ای چند برابر مقاومت دارد؛ اگر دشمنان ببینند که مردم مقاوم هستند و در برابر کارهای آن‌ها انفعالی برخورد نمی‌کنند، عقب خواهند نشست.وی دشمنان جمهوری اسلامی را به حیواناتی درنده تشبیه کرد و ابراز داشت: اگر شما از حیوانات درنده فرار کنید قهراً به دنبال شما خواهند آمد و اگر در مقابل آن‌ها ایستادگی کنید از شما خواهند گریخت.
*  مدیریت جهادی راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مدیریت جهادی و تکیه بر توان داخلی، تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است.آیت‌الله محمود عبداللهی معیشت و استقلال اقتصادی را یکی از ارکان استقلال و اقتدار نظام دانست و گفت: خلأ در این زمینه خلأ در اقتدار و حاکمیت جمهوری اسلامی است هرچند ارکان و موضوعات دیگری هم وجود دارد.نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا نظام را از راه اقتصادی دچار بحران کند؛ تحریم‌ها در راستای به وجود آوردن بحران اقتصادی و ایجاد نارضایتی مردمی انجام می‌شود و طبعاً دخالت دارد.وی اظهار داشت: این مشکلات و خلأ‌های اقتصادی تنها ناشی از تحریم‌ها و فشارهای خارجی نیست بلکه ضعف مدیریت‌ها و خلأ در مدیریت، مفاسد اقتصادی، نابسامانی‌ها و مانند این‌ها زمینه‌سازی برای این است که دشمن بتواند به هدف خود برسد.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۲۵
*  تدوین سناریویی دقیق برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر لزوم طراحی و تدوین یک سناریوی دقیق و کامل برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کرد. امیر دریادار حسین خانزادی در نهمین جشنواره مالک اشتر نداجا با تاکید بر این که دنیای امروز در حال سبقت فناوری و اطلاعات در تمام زمینه‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم از تکنولوژی و فناوری روز دنیا عقب نمانیم، دیگر سبک‌های قدیمی پاسخگو نیست و امروز طرح اشراف می‌تواند به منزله یک سناریوی دقیق و کامل در برابر هر نوع تهدید منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای موثر باشد تا بتوانیم به‌واسطه آن بدانیم در چه نقطه‌ای قرار داریم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم تا از آمادگی رزمی و توانایی‌هایمان مطلع شویم و بتوانیم بهترین تصمیم را در سخت‌ترین شرایط بگیریم.
*  سفر برجامی عراقچی به هند
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه (امروز) به هند سفر خواهد کرد تا در مذاکرات خود با مقامات این کشور به بررسی ابعاد گوناگون روابط دوجانبه در بحبوحه فشارهای آمریکا بر دهلی نو بر سر مراودات نفتی گسترده آن با تهران بپردازد. وی قرار است امروز با وزیر خارجه هند دیدار، در چند جلسه مشورتی شرکت و در انتهای برنامه خود در موسسه آو آر اف که در زمینه سیاست خارجی از شهرت جهانی برخوردار بوده و میزبان شماری از مهمترین چهره‌های سیاسی جهان بوده است سخنرانی کند.
** آرمان ۹۷/۴/۲۵
*  مردم انگلیس از ترامپ عصبانی و شوکه هستند
حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم و مقامات انگلیس بعد از دیدار ترامپ از انگلستان از اظهارات مداخله‌جویانه او درباره سیاست‌های دولت انگلیس، اظهارات توهین آمیز او علیه شخص نخست‌وزیر و شهردار لندن، بی‌نزاکتی او در ملاقات با ملکه و حمایت از انتخاب وزیرخارجه مستعفی به نخست وزیری، بسیار عصبانی و شوکه هستند.
*  بازداشت ۴ متهم پرونده تجاوز در ایرانشهر
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: دستور قضائی برای بازداشت چهار متهم پرونده تجاوز در ایرانشهر صادر شده و تاکنون سه متهم بازداشت و تحویل مرجع قضائی شدند. وی افزود: نفر چهارم هم تحت پیگیرد قانونی است و انشاءا… به‌زودی بازداشت می‌شود. رئیس‌کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: برخورد قاطع، قانونی و سریع با متهمان پرونده تجاوز ایرانشهر حتما و بدون شک در دستور کار دستگاه قضائی خواهد بود و روند پرونده و حکم دادگاه برای متهمان به‌زودی رسانه‌ای می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۴/۲۵
*  چند ساعت بعد از آتش‌بس، رژیم صهیونیستی دوباره غزه را بمباران کرد
آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر بین اسرائیل و مقاومت فلسطین در غزه اعلام شده بود، چند ساعت بعد از اجرایی شدن، از سوی رژیم صهیونیستی نقض شد.
ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، دو خمپاره به شهرک‌های غلاف غزه اصابت کرد که منبع آن از نوار غزه بود و در واکنش به این حمله سکوهای پرتاب موشک مقاومت را هدف گرفته است.ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه افزود، دو خمپاره که از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده بودند، رصد شدند و ارتش، سکوی پرتاب خمپاره‌های مذکور را بمباران کرد.
*  با ترامپ درباره سوریه و ایران حرف زدم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که درباره سوریه و ایران با رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از دیدار او با رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جمع اعضای کابینه این رژیم در تل‌آویو گفت، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلفنی گفت‌وگو داشته و ترامپ بار دیگر بر تعهدش در حمایت از اسرائیل تاکید کرده است.
نتانیاهو امیدوار است که آمریکا با دادن امتیازاتی به روسیه این کشور را متقاعد کند که در مقابل برنامه‌های ایران در سوریه بایستد.
** قدس ۹۷/۴/۲۵
*  ایران معطل انگلیس و آمریکا نمی‌ماند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حتی انگلیس و فرانسه هم جرات این را ندارند که به طور علنی بگویند ما با ایران مقابله نمی‌کنیم، ولی عملا اراده‌ای هم برای همکاری با ایران در آن‌ها دیده نمی‌شود. که ما در اینجا به آنها باید بگوییم ما منتظر آن‌ها نمی‌مانیم، زیرا دنیا فقط نظام سرمایه داری غرب نیست. در دنیا حوزه‌های اقتصادی مختلفی مانند جنوب شرق آسیا، شبه قاره هند و آمریکای لاتین وجود دارد و نیازی نیست که ایران معطل چند کشور خودخواه و تجاوزگر باشد، البته باید اشاره کرد مشکل مسایل کشور ما در خارج از ایران نیست.
** خراسان ۹۷/۴/۲۵
*  جزئیات پرونده سلطان سکه و بدهکاران کلان بانکی
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری:
– دادسرای تهران در حوزه ارز، سکه و خودرو ورود کرده و بازپرس ویژه اختصاص و پرونده خاص تشکیل داده است. همچنین از ادارات مختلف مانند وزارت دارایی، بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌هایی که در این موارد نقش دارند خواسته شده است که هر چه سریع تر با موضوعات مشخص در جمع‌آوری اطلاعات کمک کنند.
– متاسفانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ از جمله کسی که در موضوع سکه و ارز باز هم دستگیر شد و نیروی انتظامی گفته دو تن سکه داشته است. این فرد حمید مظلومین و پسرش محمدرضا مظلومین نام دارد که آن موقع هم دستگیر شدند و حکم گرفتند اما بانک مرکزی به طور رسمی در دادسرا و دادگاه گفت که این دلارها با هماهنگی ما در اختیارشان قرار گرفته است.
– گزارش مستند بیراهه به قاضی ارائه نشده بود.
– از حدود ۴۰ تا ۵۰ نفری که میزان معوقاتشان از هزار میلیارد تومان تا ۶۰۰ میلیارد تومان بود (البته با محاسبه جرایم شان) برخی مدتی در بازداشت بودند.
– متهم ردیف سوم پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج از زمان تشکیل این پرونده، نبوده است و هیچ وقت هم در دادسرا حضور نداشته، کیفرخواست او نیز غیابی صادر شده است. از ابتدای ماجرا به این فرد دسترسی نداشتیم و نمی‌دانیم در داخل کشور است یا در خارج از کشور.
** اعتماد ۹۷/۴/۲۵
*  طرح افزایش تعداد نمایندگان زن تقدیم هیات رییسه شد
سیده‌فاطمه حسینی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس از تقدیم طرح افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس به هیات رییسه مجلس خبر داد. وی با اشاره به تهیه طرح افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی گفت: در میان امضا‌کنندگان این طرح اعضای ۳ فراکسیون سیاسی مجلس حضور دارند.
** سازندگی ۹۷/۴/۲۵
*  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: تلاش بیگانگان برای براندازی این دژ مستحکم و نارضایتی برخی نامزدها سبب افزایش و پررنگ شدن هجمه‌ها به شورای نگهبان می‌شود. کسانی که برای یک دوره مورد تایید واقع می‌شوند، معمولا از شورای نگهبان تمجید می‌کنند و آنهایی که صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نمی‌گیرد به شورای نگهبان حمله می‌کنند. شورای نگهبان به دلیل پاسداری از انقلاب اسلامی و کیان نظام به عنوان دژی محکم مقابل نفوذ احتمالی ناشایست‌ها مقاومت می‌کند. شاید صددرصد وظیفه‌مان را انجام نداده باشیم اما عمده مسئولیت ما این بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه علمیه بر پایه تولید فکر و ایده‌های دانش بنیان استوار است
رسا/آیت الله اعرافی، با بیان این که از نکات مهم حوزه‌های علمیه دانش بنیان بودن آن است، گفت: حوزه‌های علمیه همواره بر پایه تولید فکر و ایده‌های دانش بنیان استوار بوده است و اینکه یک متفکر ما به تنهایی بحار و جواهر را می نویسد خیره کننده است.مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه مازندران از مدیران حوزه‌های علمیه به عنوان مشعلداران این نهاد ارزشمند دینی و انقلابی یاد کرد و افزود: رسالت امروز حوزه‌های علمیه در جامعه دینی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
مسؤولان کاری نکنند که مردم مأیوس شوند
رسا/ آیت‌الله طبسی مردم را از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ملی دانست و گفت: مسؤولان کاری نکنند که مردم مأیوس شوند بلکه باید به مسؤولیت خود عمل کرده و کم کاری نکنند.عضو جامعه مدرسین تاکیدکرد: باید به مردم آگاهی و بینش داد، مسؤولان به مسؤولیت خود عمل کنند، کم کاری نکنند، کارهای اشتباه انجام ندهند، اختلاس نکنند، سفرهای بیهوده انجام ندهند، ریخت و پاش نداشته باشند تا مردم احساس کنند که این مسؤولان مانند آن‌ها هستند.
برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ارز مسافری
مهر/وزیر اقتصاد و دارایی طی سخنانی در جمع مدیران کل و روسای ادارات کل مالیاتی استانها از مطالبه مالیات بر سود اتفاقی برای خریداران عمده سکه و ارز توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد. به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان طی یادداشتی در اینستاگرام خود در این باره نوشت: امروز برای پیگیری امور مربوط به اتفاقات اخیر و در راستای عمل به دستور رئیس جمهور به سازمان امور مالیاتی رفتم و در جمع تمامی مدیران سازمان از آنها خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد. وزیر اقتصاد افزود: همچنین موسسات و آژانس‌های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدون نیاز به روادید سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد و همچنین شامل دریافت مالیات می شوند.
ترامپ: اتحادیه‌اروپا دشمن آمریکاست
مهر/دونالد ترامپ اعلام کرد: اتحادیه اروپا دشمن است.رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌اِن‌اِس (CNS) در این خصوص گفت: فکر می کنم که دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا در آنچه در زمینه تجارت با ما انجام می دهند، یک دشمن تلقی می شود.دونالد ترامپ ادامه داد: اکنون ممکن است اتحادیه اروپا را مورد تصور خود قرار ندهید؛ اما آن‌ها دشمن هستند.
بخش بزرگتری از لیست‌های تخصیصی ارز دولتی منتشر نشده است
مهر/ وزیر ارتباطات در توئیتر نوشت: امروز سخنگوی محترم دستگاه قضا از آغاز برخورد با متخلفین ارزی خبر داد. خوشبختانه روند شفاف سازی مسیر مناسبی در پیش گرفته است آذری‌ جهرمی گفت: البته هنوز بخش بزرگتری از لیست‌های ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی منتشر نشده ؛ انتشار آنها و بهره‌گیری از نظارت افکار عمومی و کشف پلشتی‌ها ضرورتی مهم است.
تظاهرات در «فنلاند» همزمان با ورود ترامپ
فارس/ تظاهرات‌کنندگان در پایتخت فنلاند، همزمان با ورود رئیس‌جمهور آمریکا به این شهر، اعتراض خود را به سیاست‌های ترامپ اعلام کردند. تظاهرات‌کنند گان با تکان دادن پلاکاردهایی که روی آنها «صلح‌آفرین باشید نه جنگ‌افروز»، «از پناه‌جویان استقبال می‌کنیم» و «دوباره حقوق بشر را با عظمت کنیم» اعتراض خود را به سیاست‌های ترامپ اعلام کردند.
سیاست‌های ارزی دولت کارشناسی شده نیست
تسنیم/رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با انتقاد از سیاست‌های ارزی دولت گفت:متأسفانه این سیاست‌ها کارشناسی مناسبی نشده و همین امر عاملی شده تا اجرای آنها نتایج مثبتی نداشته باشد. گلپایگانی با اشاره به سیاست‌های غلط ارزی دولت، با بیان اینکه قطعا گروه بندی کالاها برای دریافت ارز باید مورد بازبینی قرار گیرد، افزود: امروز تولیدکنندگان با مشکلات متعددی در تهیه مواد اولیه خود روبه رو هستند که باید این موضوع مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
با بسته شدن تنگه هرمز، بحران انرژی سال ۱۹۷۳ تکرار می شود
ایرنا / بخش فرانسوی زبان خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت، در حالی که به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد جهان را علیه ایران بسیج کند، اما اجرایی شدن تهدیدهای تهران مبنی بر بستن تنگه هرمز، بار دیگر شرایط را برای تکرار بحران انرژی سال ۱۹۷۳ فراهم خواهد کرد.در این گزارش آمده است: آمریکا تهدید کرده است به طور کامل مانع از صادرات نفت ایران می شود. این شرایط ایران را از اصلی ترین منبع درآمد خود و جهان را از میزان قابل توجهی سوخت محروم می کند.
از فرصت‌های معنوی و عبادی حج باید بهره برد
ایرنا/ وزیر ارشاد در جلسه شورای عالی حج و زیارت با اشاره به اینکه مراسم حج برای جامعه اسلامی اهمیت خاصی دارد، گفت: در قالب مناسک هیچ اتفاقی را همچون حج سراغ نداریم. این سفر فرصت‌های خاص عبادی و معنوی را به صورت فردی و جمعی برای حجاج فراهم می کند.صالحی ادامه داد: حج رویداد بزرگ اجتماعی برای مسلمانان و جهان اسلام به شمار می‌آید. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نیز بخشی از برنامه ریزی و فعالیت‌های فرهنگی برای حجاج در طول موسم حج را تشریح کرد.
مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان آغاز می شود
مهر/ رئیس جمهوری آمریکا به دیپلمات‌های ارشد خود دستور داده تا به دنبال مذاکرات مستقیم با گروه طالبان باشند.مقامات دولتی آمریکا، مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها را ناکام خوانده و اعلام کردند که به صورت مستقیم با گروه طالبان وارد مذاکره می‌شوند.هرچند زمان دقیق مذاکرات مستقیم بین آمریکا و طالبان مشخص نیست، اما در سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به کابل و پاکستان، در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
پروژه ایران در واشنگتن کلید خورد
ایرنا/ ادامه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران پایگاه صهیونیستی ‘دبکا’ از نشست محرمانه شماری از فرماندهان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای تدوین طرحی علیه ایران که چهار گروه ماموریت اجرای برنامه‌های آن را به عهده دارند خبرداد.بر اساس اعلام دبکا ، عنوان این طرح ‘پروژه ایران’ است که همزمان با کارزار فشار اقتصادی واشنگتن علیه تهران و افزایش احتمال تشدید تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی در حال برنامه ریزی و تدوین است.ژنرال ‘نیتزان آلون’ فرمانده عملیات نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی در پروژه مزبور به درخواست ‘گادی ایزنکوت’ رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به عنوان مدیر این پروژه ضد ایرانی انتخاب شده است.
تاکید رییس جمهور برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه
ایرنا/ حجت الاسلام‌والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران در پاسخ به گزارش «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی‌های ایران در جام جهانی بر ادامه حضور آنان در ورزشگاه‌ها تاکید کرد.
رییس جمهوری در پاسخ به گزارش وزیر ورزش و جوانان نوشت: «این حضور به نحو مناسب و با همکاری وزارت کشور ادامه یابد».
راهبرد گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تغییر خاصی نکرده است
باشگاه خبرنگاران / سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد: در طول سال‌های گذشته که عملیات گشت و بازرسی و کنترل شناورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس در دستور کار نیروی دریایی سپاه بوده، تغییر خاصی نکرده است.سردارشریف افزود: این رویارویی با شناورهای آمریکایی هم بارها و بارها اتفاق افتاده که آخرین مورد آن که در واقع منجر به دستگیری تفنگداران آمریکایی شد و نهایتا با عذرخواهی آنها رها شدند.وی افزود: اگر رویارویی با آمریکایی‌ها در آبها کمتر شده، به این علت است که آنها حساب کار دستشان آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *