خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۴

میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) کریم اهل بیت(علیهم السلام) مبارک باد

  • درخواست رئیس جمهور از قوه قضائیه برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده تخلف واردات خودرو
  • آیت الله اعرافی: نسخه وحدت جهان اسلام ارتباط با تمام مذاهب اسلامی است
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو مغایر شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد
  • خبرگزاری بلومبرگ: براندازی نظام تثبیت ‌شده ایران با جنگ اقتصادی، خیال‌پردازی است
  • در تیراندازی گسترده صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در غزه ۲۵۰ فلسطینی زخمی و ۲ نفر شهید شدند

 

** جام جم ۹۷/۴/۲۴
*  مغایرت لایحه پالرمو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
سخنگوی شورای نگهبان از مغایرت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با سیاست‌های امنیتی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد. عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به بررسی آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان اظهارداشت: لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) در جلسات متعدد شورای نگهبان بررسی شد و بعد از این که ایراداتی نسبت به ترجمه این کنوانسیون وجود داشت، اصلاحاتی در مجلس به عمل آمد اما همچنان در ماده ۳ این لایحه ایرادات شکلی شورای نگهبان باقی است. کدخدایی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به بررسی لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» به عنوان یکی از موارد چهارگانه مرتبط با FATF تصریح کرد: این لایحه که مربوط به قوانین داخلی خودمان بوده، صرفنظر از ایرادات ماهیتی آن، با یک ایراد شکلی مواجه و اعلام شد که با توجه به قضایی بودن لایحه و ضرورت تقدیم آن توسط رئیس قوه قضائیه، مغایر بند ۲ اصل ۱۵۸ قانون اساسی تشخیص داده می‌شود.
** همشهری ۹۷/۴/۲۴
*  واکنش هیأت دولت به اظهارات یک نماینده
محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت در واکنش به اظهارات محمود صادقی نماینده تهران مبنی بر لزوم انتشار تصمیمات دولت گفت: کلیه مصوبات دولت در پایگاه اطلاع رسانی دولت به آدرس dolat.ir بعنوان وب سایت رسمی دولت و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود و برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جهت ارجاع به کمیسیون تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز ارسال می‌گردد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پاسخ دبیر هیأت دولت آمده است: اسفند ۱۳۹۲ و سپس در شکل کاملتری از پانزدهم اسفند ۱۳۹۴ کلیه مصوبات دولت و بخشنامه‌های عمومی در سایت دفتر هیات دولت به آدرس: Cabinetoffice.ir در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.
** کیهان ۹۷/۴/۲۴
*  براندازی نظام تثبیت ‌شده ایران با جنگ اقتصادی، خیال‌پردازی است
یک رسانه آمریکایی به دولت ترامپ توصیه کرده این خیال‌پردازی را که می‌تواند تنها با فشار اقتصادی نظام ایران را سرنگون کند، کنار بگذارد.
خبرگزاری بلومبرگ با‌ اشاره به برنامه‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای براندازی در ایران، احتمال موفقیت این راهبرد صرفاً با «جنگ تمام‌عیار اقتصادی» را اندک دانسته است.
بلومبرگ ‌اشاره می‌کند که در این راستا «اولین گام کنار گذاشتن این خیال‌پردازی است که فشار اقتصادی به تنهایی می‌تواند باعث فروپاشی نظام ۴۰ ساله و کاملاً تثبیت‌شده ایران شود. سابقه ندارد که این نوع تغییر نظام با فشارهای بیرونی در جایی موفق شده باشد، به ویژه وقتی که هیچ گزینه‌ ممکنی برای رهبری وجود ندارد.»
*  در تیراندازی گسترده صهیونیست‌ها به تظاهرکنندگان در غزه ۲۵۰ فلسطینی زخمی و ۲ نفر شهید شدند
بر اثر حملات وحشیانه نظامیان‌ اشغالگر صهیونیستی به شانزدهمین راهپیمایی روز بازگشت که تحت عنوان «وفاداری به خان‌الاحمر» در مرز غزه برگزار می‌شد، ۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۲۵۰ نفر هم مجروح شدند. منابع فلسطینی اعلام کردند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برخی مواضع مقاومت در غزه را بمباران کردند. در مقابل حماس نیز بیش از ۲۰ موشک به اراضی ‌اشغالی شلیک کرد. تاکنون گزارشی از خسارت‌های جانی حملات طرفین منتشر نشده است.
** شرق ۹۷/۴/۲۴
*  سیزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» برگزار شد
سیزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با حضور افرادی مانند علیرضا افشار، رئیس شورای عالی هیئت اندیشه‌ورز سپاه، حسن ردادی، معاون مجمع عالی بسیج، شهریار زرشناس و محمد شفیعی‌فر برگزار شد. در این نشست علیرضا افشار درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بُعد مشارکت عمومی گفت: «هیچ‌کدام از نظام‌های غربی و شرقی در دموکراسی و استفاده از مشارکت مردم در عرصه‌های کشوری موفق نبودند، اما جمهوری اسلامی ایران مدل موفق عدالت‌محور با استفاده از مشارکت مردم را ارائه کرد».
*  موافقت با تأسیس بانک ایرانی در هند
روزنامه هندی «ایندین‌اکسپرس» روز شنبه گزارش داد وزیر دارایی این کشور، بانک مرکزی هند را مجاز دانست تا قبل از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با تأسیس یک شعبه از بانک ایرانی پاسارگاد در این کشور و به‌طور مشخص در بمبئی موافقت کند.
بر اساس این گزارش، پیوش گویال، وزیر دارایی هند، با ارسال پیامی به بانک مرکزی این کشور اعلام کرد: هیچ اعتراضی ندارد تا این بانک بخش خصوصی ایران قبل از شروع مرحله نخست تحریم‌های آمریکا از ششم اوت (۱۵ مرداد)، شعبه خود را در بمبئی تأسیس کند.
** ایران ۹۷/۴/۲۴
*  روند تعاملی اقتصاد ایران با دنیا مثل گذشته تداوم می‌یابد
در ادامه نشست‌های شورای عالی هماهنگی اقتصادی و نشست‌های سران قوا، رؤسای سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در نشستی مشترک، آخرین مسائل داخلی و تحولات بین‌المللی را بررسی کردند. در پایان این نشست، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به مردم اطمینان داد که ارز لازم برای کالاهای اساسی و ضروری تأمین است و روند تعامل اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته تداوم می‌یابد. وی درعین حال تحریم‌ها را فرصتی برای شکوفایی تولیدات داخلی و جایگزینی آنها با محصولات مشابه خارجی دانست و تأکید کرد که طرح‌های اشتغالزایی همچنان با جدیت دنبال می‌شود.
*  جناح‌بندی سیاسی برای سپاه سم کشنده است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جناح‌بندی و محدود شدن به برخی جناح‌های سیاسی برای سپاه سم کشنده است. امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم این مسأله را نهی کرده‌اند. حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی در نشست خبری «اولین اجلاس بسیج استادان حوزه‌های علمیه ۴ استان قم، تهران، مشهد و اصفهان که از ۲۶ تیر در مشهد برگزار می‌شود»، در مورد حمایت سپاه از دولت گفت: هرگاه مسئولان در انجام مأموریت خدمت به مردم و تحقق اهداف نظام حرکت کنند، بی‌تردید از حمایت سپاه برخوردار می‌شوند و مواضع اخیر دولت در گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار کاملاً رضایتبخش بود و چون در راستای گفتمان رهبری و منویات نظام اسلامی است، حمایت می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۲۴
*  مطالبات ۶ هزارنفر از سپرده‌گذاران موسسات مالی پرداخت شد
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مطالبات بیش از ۶ هزار نفر از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری با رقم بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده پرداخت شد.دکتر مسعود پزشکیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری افزود: پرداخت مطالبات ۱۹ هزار نفر از این افراد باقی مانده که به زودی مطالبات این تعداد از سپرده گذاران نیز پرداخت شود. *  درخواست رئیس جمهور از قوه قضائیه برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده تخلف واردات خودرو
رئیس جمهور پس از دریافت گزارش وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و نیز بازرسی ریاست جمهوری درباره وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، خواستار رسیدگی خارج نوبت قوه قضائیه به این پرونده و مجازات متخلفان شد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی در “گزارش به مردم”، دستورهای جداگانه‌ای نیز به وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست جمهوری برای رسیدگی به این پرونده صادر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم با توجه به اینکه از نظر افکار عمومی تخلف در هر دستگاهی به اعتبار کل نظام و اعتماد مردم آسیب جدی می‌رساند، ترتیبی اتخاذ نمایند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده تخلف در ادارات و فروش خودروهای خارجی رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.
** وطن امروز ۹۷/۴/۲۴
*  سرلشکر باقری به پاکستان سفر می‌کند
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان بزودی به اسلام‌آباد سفر می‌کند.توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، همکاری‌های مرزی مشترک، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام از محورهای گفت‌وگوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح با مقام‌های پاکستانی است. ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به تهران نیز از دیگر محورهای گفت‌‌و‌گوی سرلشکر باقری با قمر جاوید باجوا عنوان شده است.
*  ۱۲۸ کشته در خونین‌ترین روز پاکستان
همزمان با اعلام خبر بازداشت نواز شریف، نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان و دخترش و ۲ هفته مانده به انتخابات در این کشور، ۲ بمب‌گذاری در شهرهای کویته و بنو جان ده‌ها نفر را گرفت. گزارش‌ها حاکی‌ است که سوءقصدی انتحاری در بلوچستان، جنوب غربی پاکستان، در کارزار انتخاباتی کاندیدای حزب «عوامی لیگ» جان ۱۲۸ نفر را گرفت. گفته می‌شود حدود ۳۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است. گروه تروریستی داعش با درج نوشته‌ای در وب سایتش، موسوم به «اعماق»، مسؤولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.
** جوان ۹۷/۴/۲۴
*  دشمنان ضرب شست سپاه را بارها لمس کردند
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان باید از سابقه درخشان چهل ساله انقلاب اسلامی عبرت گیرند، اظهار کرد: این سرزمین، سرزمین مردم بزرگی است که مصمم و قاطعانه با هر دشمن هرچند بزرگ برای دفاع از ارزش‌های انقلاب، استقلال، تمامیت ارضی و منافع حیاتی و ملی دفاع کردند.
سردار سلامی خاطر نشان کرد: از جمله کسانی که باید این جغرافیا را ترک کنند دشمنان این سرزمین هستند از جمله تکفیری‌ها که سرنوشت آنها را مردم در عراق و سوریه دیدند؛ این ضرب شستی است که سپاه در دوره‌های گذشته بر دشمنان وارد کرده و در آینده قوی‌تر خواهد شد.
*  انصارالله مجددا دریافت موشک از ایران را تکذیب کرد
رهبر جنبش انصارالله یمن اتهامات مطرح شده از سوی ائتلاف عربی ضد یمن و دولت مستعفی علیه حزب الله لبنان و ایران مبنی بر حمایت تسلیحاتی از انصارالله و ارسال موشک‌های بالستیک برای آنها از طریق بندر الحدیده را تکذیب کرد. عبدالملک الحوثی تاکید کرد: آمریکا،‌ عربستان و امارات می‌دانند که این حرفشان دروغ و افترا است زیرا در واقع هیچ کشتی بدون کسب مجوز و تفتیش و نظارت به این بندر وارد نمی‌شود. وی افزود: عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران درواقع نتیجه جهاد و فداکاری آنها و پذیرش مسئولیت‌های‌شان است.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۲۴
*  علیه سیف اعلام جرم کرده‌ایم!
احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت در سخنانی درباره سیف گفت: ما علیه آقای سیف اعلام جرم کردیم، دولت باید او را عزل کند. نباید گذاشت با سلام و صلوات دوره‌اش تمام شود و بعد سفیر ایران در چین بشود. وی افزود: وقتی بانک مرکزی به شرکتی ۲۶ روزه ارز تخصیص داد، خیانت در امانت کرده است، جرم و مجازات دارد و باید مجازات آن را تحمل کند.
*  آغاز تجارت غیردلاری ترکیه با ایران،‌روسیه و چین
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آغاز تجارت با پول ملی ترکیه با کشورهایی چون روسیه، ایران و چین خبر داد.
اردوغان گفت: نوسانات نرخ ارز تنها مسأله ترکیه نیست و یک معضل بین‌المللی است. یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این وضعیت خلاصی از دلار و یورو و انجام تجارت خارجی با پول ملی کشورهاست. ما این کار را با روسیه مذاکره‌ایم و در بخش‌هایی آغاز کرده‌ایم،‌با ایران هم در بخش‌هایی به مورد اجرا گذاشته‌ایم و با چین هم مشغول مذاکره‌ کرده‌ایم.
** رسالت ۹۷/۴/۲۴
*  پیشنهاد محسن رضایی به دولت برای جلوگیری از بحران اقتصادی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از بحران اقتصادی به دولت پیشنهاداتی ارائه کرد. محسن رضایی در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اتخاذ روش‌های دقیق علمی برای پیش بینی عدم توازن و نواسانات و نیز طراحی و اجرای راهکارهایی برای مدیریت شرایط خاص اقتصادی را ضروری دانست.وی همچنین شفاف‌سازی و بهبود کنترل‌های اقتصادی را موضوعی مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال هشدار داد: حضور درصحنه‌های بین‌المللی یکی از سیاست‌های اصلی نظام است ولی باید، مراقب سوء استفاده دشمنان از ظرفیت‌های حضور بین المللی کشور، برای اعمال فشار بیشتر باشیم و تدابیر لازم را پیش‌بینی کنیم.
*  ورود هیئتی از جریان صدر به بصره
منابع عراقی از حضور هیئتی از جریان صدر به استان بصره به منظور مطلع شدن از خواسته‌های تظاهرکنندگان و گوش دادن به این خواسته‌ها خبر دادند.این منابع بیان کردند: این هیئت با عشایر و بزرگان این استان دیدار و گفت وگو کرد و بر ضرورت توجه به مسالمت آمیز بودن هرگونه اعتراضی تاکید کرد. گفتنی است استان‌های بصره، میسان، ذیقار، الدیوانیه، واسط و کربلا در عراق شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده در اعتراض به بیکاری و عدم خدمت رسانی است. برخی تظاهرکنندگان در برخی استانها به ساختمان‌های دولتی و مقر احزاب با سنگ حمله کرده اند. در برخی استانها درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان رخ داده است. این تظاهرات روز پنج شنبه در بصره به اوج خود و مقر شرکت‌های نفتی توسط تظاهرکنندگان مورد حمله واقع شد.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۲۴
*  تمرکز ایران واروپا روی شرکت‌های کوچک
روزنامه اسپانیایی لا وانگواردیا نوشت:ایران واروپا با هدف حفظ روابط تجاری، نجات برجام پس از خروج آمریکا از پیمان و بازگشت تحریم‌های ضدایرانی از سوی این کشور، روی شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز شده اند.
لاوانگواردیا تصریح کرد: در پی اعلام شرکت‌های بزرگ از جمله توتال و شرکت کشتیرانی مرسک برای توقف همکاری و خروج از ایران، چاره کار در فعال شدن شرکت‌های بزرگ وکوچک اروپایی که روابط اقتصادی وتجاری چندانی با آمریکا ندارند، دیده می‌شود و این رویکرد به نفع بخش خصوصی ایران خواهد بود.
*  تقویت رسانه‌های ضدایرانی آمریکا
کنگره آمریکا در صدد است با تقویت شبکه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت آمریکا، جبهه تبلیغاتی-رسانه‌ای تقابل‌جویی‌های دولت ترامپ با ایران را تقویت کنند. در همین راستا، کمیته اعتبارات مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کرد که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور را به همکاری با «شورای مدیران خبررسانی» (BBG) برای تدوین برنامه‌هایی جهت مقابله با نفوذ ایران ملزم می‌کرد. در این طرح قانونی، ردیف بودجه مشخصی هم برای مقابله با نفوذ رسانه‌ای ایران از طریق فضاسازی تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.
** آرمان ۹۷/۴/۲۴
*  انهدام یک تیم تروریستی در غرب کشور
در پی نفوذ یک تیم تروریستی ضد انقلاب از منطقه مرزی نودشه در استان کرمانشاه برای انجام اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی، این تیم توسط رزمندگان دلاور قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه مورد شناسایی و تعقیب قرار گرفت و طی یک درگیری به طور کامل منهدم شد. در این درگیری سه تروریست به هلاکت رسید و یک تروریست دیگر به شدت زخمی شد. دراین درگیری همچنین یکی از نیرو‌های بسیجی بومی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. طی این عملیات موفق مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات از تروریست‌ها کشف و ضبط شد.
*  رسیدگی به پرونده ۳۰ متهم ارزی
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت که پرونده ۳۰ متهم ارزی که اخیرا دادستان تهران از صدور کیفرخواستشان خبر داده، در شعب ویژه سکه و ارز رسیدگی می‌شود. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که پرونده این ۳۰ متهم ارزی به کدام دادگاه ارجاع شده است، اظهار کرد: همانطور که دادستان تهران گفته، کیفرخواست این افراد صادر شده اما هنوز به دادگاه واصل نشده است. رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در مباحث ارزی اگر موضوع اخلال در نظام اقتصادی تا حد افساد فی‌الارض باشد، پرونده در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار می‌گیرد وگرنه به تناسب میزان مجازات، به اتهام افراد در دادگاه کیفری یک یا دو رسیدگی می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۴/۲۴
*  توافق ترامپ و پوتین برای خروج ایران از سوریه
روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی مدعی شد آمریکا و روسیه پیش از دیدار رهبرانشان در روز دوشنبه هفته جاری در هلسینکی، توافق کرده‌اند نیروهای ایران از سوریه خارج شده و پس از آن آمریکا نیز نیروهای خود را از این کشور خارج کند.
بر اساس ادعای واشنگتن پست، ترامپ موافقت کرده ۲۲۰۰ نیروی آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج شوند و در مقابل پوتین نیز موافقت کرده زمینه خروج نیروهای ایرانی از نزدیکی مرزهای اسراییل و اردن را فراهم کند. گفته می شود در جریان دیدار اخیر نتانیاهو و پوتین در مسکو نخست وزیر اسراییل موافقت پوتین را با خواسته خود مبنی بر عقب نشینی ۸۰ کیلومتری نیروهای ایرانی از مرز اسراییل (و اردن) را از رییس جمهوری روسیه دریافت کرده است.
*  انزوای ایران با عدم تغییر در رفتارش بیشتر می شود
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان بار دیگر در همنوایی با رژیم صهیونیستی با تمجید از سیاست ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروجش از برجام، مدعی شد: اگر ایران سیاست هایش را در منطقه تغییر ندهد منزوی تر خواهد شد.به گزارش شبکه خبری الجزیره، الجبیر در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل بار دیگر با تکرار ادعاهای بی اساس خود در باره ایران گفت: ایران باید بداند که جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ‌ای را به این کشور نخواهد داد.
** قدس ۹۷/۴/۲۴
*  اروپا برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فوری اقدام کند
وزیر دارایی فرانسه خواستار اقدام فوری کشورهای اروپایی برای دفاع از حاکمیت اقتصادی این کشورها در برابر تحریم‌های آمریکا بر ایران شد.
برونو لومر افزود: اروپا به اقدام سریع و ایجاد ابزارهای لازم برای دفاع از خود و حمایت از حاکمیت اقتصادی‌اش در برابر تحریم‌های آمریکایی نیاز دارد.
*  تابع نظر رهبری هستم
وزیر اطلاعات خبر هشدار رهبر معظم انقلاب درباره اظهارات اخیرش را تأیید کرد. حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با تأیید خبر هشدار رهبر معظم انقلاب به وی درباره اظهارات اخیرش گفت: من تابع نظر رهبر معظم انقلاب هستم.
** خراسان ۹۷/۴/۲۴
*  هشدار مقام آمریکایی درباره حملات سایبری «فلج‌کننده» علیه این کشور
مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده روسیه، چین، ایران و کره شمالی هر روز شبکه‌های رایانه‌ای سازمان‌های فدرال، ایالتی و محلی آمریکا را هدف حملات سایبری قرار می‌دهند. کوتس هشدار داد: احتمال «حمله سایبری فلج‌کننده به زیرساخت‌های حیاتی کشور ما» رو به افزایش است.
*  حمایت وزیر خارجه اسلوونی از برجام
وزیر خارجه اسلوونی در دیدار با «مرتضی درزی رامندی» سفیر ایران ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌ها در روابط دو کشور بر حمایت کشورش از برجام و توافق هسته‌ای تاکید کرد. اریاوتس برجام را الگویی برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دانست.
** اعتماد ۹۷/۴/۲۴
*  حضور۶۰ درصد فارسی‌زبانان ضدانقلاب فضای مجازی در عربستان
سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد: ما در حوزه سایبری با پدیده‌ای ویژه روبه‌رو هستیم و آن فارسی‌زبانان ضد‌انقلاب هستند؛ افرادی که در فضای سایبری حضور دارند و فارسی می‌نویسند اما بخش اعظم آنها در داخل کشور نیستند. طبق اطلاعات تیم‌های اطلاعاتی ما، حدود ۶٠ درصد از اینها در عربستان سعودی حضور دارند که احتمالا منافقین هستند. بخشی دیگر از این فارسی زبانان ضدانقلاب‌ها هستند و عده دیگر هم داخل کشور آنها را دنبال می‌کنند و اینکه می‌بینیم در فضای سایبری بریک موضوع پرداخته می‌شود، نشان می‌دهد که این تیم‌های ضدانقلاب در خارج و آن عده معدود در داخل در کارشان خوب عمل کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نسخه وحدت جهان اسلام ارتباط با تمامی مذاهب اسلامی است
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار جمعی از نخبگان کشور چین تصریح کرد: تنها مرکز حوزوی دینی که از تمامی مذاهب پذیرش دارد و با روی باز پذیرای آنها می‌باشد جامعه المصطفی می‌باشد و نسخه وحدت جهان اسلام این است که مراکز علمی و دینی جهان اسلام دروازه‌های علمشان را به روی همه مذاهب باز کنند و با نگاه باز با تمامی مذاهب در ارتباط باشند. مدیرحوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسلمانان چین این است که در یک مدار منطقی با غیر مسلمانان به گفتگو بپردازند و مصالح کشور خود را رعایت کنند.
 مردم بحرین برای تجدید پیمان با آیت الله قاسم راهپیمایی کردند
حوزه/ ساکنین منطقه الدراز بحرین -محله سکونت آیت الله عیسی قاسم- به نشانه تجدید پیمان با شیخ دست به تظاهرات زدند و با در دست داشتن تصاویری از آیت الله عیسی قاسم، نام پادشاه بحرین را لگدمال نمودند.
 چین: بحران سوریه تنها از راه سیاسی حل می‌شود
تسنیم/عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تاکید کرد تنها راه برون رفت از بحران سوریه، دستیابی به یک راه حل سیاسی است.یانگ جیه چی افزود: ملت سوریه فقط حق دارد که درباره آینده خود و کشورش تصمیم بگیرد.
توقف همکاری شرکت بیمه فرانسوی با ایران
تسنیم/ شرکت بیمه اتکایی اسکور اس ای فرانسه اعلام کرد، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قراردادهای جدیدی با ایران منعقد نخواهد کرد و قراردادهای موجود را نیز تمدید نخواهد نمود.همچنین وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است.
وزیر صنعت، جزئیات کشف فساد در واردات خودرو را اعلام می‌کند
فارس/وزیر صنعت، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت، گزارش جامع و شفاف وزارت صنعت درباره فساد زنجیره‌ای از سوی دکتر روحانی مورد توجه واقع شد، از رئیس جمهور سپاسگزارم که شجاعانه گزارش را پذیرفتند و دستور راهگشا برای خارج کردن غده فساد با شروع از بدنه دولت دادند، به زودی با مردم از جزئیات آن سخن خواهم گفت. شریعتمداری همچنین طی نامه‌ای به رئیس جمهور کشورمان نوشت ، احتراما، تدبیر و قاطعیت حضرتعالی در برخورد با پرونده تخلف در واردات خودروهای خارجی و دستور آغاز مبارزه با فساد از دولت، قوت قلبی بود برای همه کسانی که فعالیت سالم اقتصادی در کشور دارند.
پاسخ سخت مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی
مهر/ رزمندگان مقاومت فلسطین با شلیک۱۷۴ فروند انواع موشک به سرزمین‌ها ی اشغالی تصمیم به مقابله به مثل با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه گرفته و صهیونیستها را با حملات موشکی خود سخت به وحشت انداختند.ازاین تعداد تنها ۳۰فروند توسط گنبد آهنین رژیم صهیونیستی رهگیری شد.فوزی برهوم سخنگوی حماس اعلام کرد: مقاومت با تحرکات دشمن سریعا برخورد کرده و با قدرت پاسخ آن را داد و این نشان دهنده حالت هوشیاری و ارسال پیام به صهیونیست‌هاست.
فرمان ۷ ماده ای حیدر العبادی برای تامین مطالبات معترضان عراقی
مهر/ نخست وزیر عراق از اتخاذ تدابیری برای حل مشکلات شهرهای جنوبی و فروکش کردن نارضایتی‌ها در این منطقه خبر داد.این فرمان شامل اختصاص ۳.۵ تریلیون دینار، تامین آب شرب از طریق تصفیه و شیرین سازی، رفع مشکلات شبکه برق و تامین خدمات بهداشتی و درمانی و چند تصمیم دیگر در خصوص خدمات عمومی است.گفتنی است که استان‌های جنوبی و مرکزی عراق که عموما شیعه نشین هستند، از اواخر هفته گذشته شاهد اعتراضات عمومی به مشکل برق، آب و بیکاری بوده است.
ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت می‌کند
مهر/دونالد ترامپ رئیس جمهمور آمریکا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا شرکت می‌کند. وی مدعی شد هیج رقیبی وجود ندارد که بتواند او را در این رقابت‌ها شکست دهد.
داعش طی هفته‌های آتی کاملا از بین خواهد رفت
مهر/«خالد المساعید» فرمانده منطقه شمالی اردن تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود در سوریه، گروه تروریستی داعش طی هفته‌های آتی بر اساس توافقات به دست آمده میان نظام حاکم این کشور و مخالفان از هم متلاشی می‌شود.وی در ادامه افزود: عناصر این گروه تروریستی چنانچه بخواهند امنیت اردن را تهدید کنند در تیررس سلاح‌های ما قرار خواهند داشت و نیروهای مسلح امکانات لازم برای پاک کردن این تروریستها از صفحه زمین را در اختیار دارند.
هزینه تشدید حملات دشمن اسرائیلی به نوارغزه را عربستان پرداخته است
مهر/سخنگوی جنبش انصارالله یمن حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و افزود که عربستان سعودی پشت این قضیه است.«محمد عبدالسلام» تصریح کرد که عربستان سعودی هزینه تشدید حملات دشمن اسرائیلی به نوار غزه را پرداخت کرده است و حمله به غزه، حمله به امت مسلمان است.
آمریکایی‌ها خواستند سقوط سوریه مقدمه سقوط ایران باشد
فارس/یک مقام سابق آمریکایی با بیان اینکه پول عربستان اکنون سیاست آمریکا در خاورمیانه را ترسیم می‌کند، گفت، آمریکایی‌ها خواستند سقوط سوریه مقدمه سقوط ایران باشد اما رئیس جمهور سوریه پیروز شد و در قدرت باقی خواهد ماند.«لورنس ویلکرسون» مدیر دفتر «کالین پاول» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین با بیان اینکه ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن بازنده خواهد بود، تصریح کرد که آنچه سیاست فعلی آمریکا در منطقه (خاورمیانه) را ترسیم می‌کند، پول عربستان سعودی است.
یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی دستگیر شد
فارس/«ح.ه» به دلیل بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بانک سرمایه توسط یکی از نهادهای امنیتی بازداشت و مدت سه هفته است که در زندان اوین به سر می‌برد.وی با شکایت بانک سرمایه به دلیل اخذ وام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با وثایق ناچیز و با حکم دادسرای پولی و بانکی در زندان اوین به سر می‌برد و اکنون مرحله دادسرا و حکم بازداشت موقت خود را سپری می‌کند.وی در تلاش است زمین‌هایی که ارزش مالی چندانی ندارند و در استان‌های فارس، بوشهر و تهران به نامش ثبت شده به جای این بدهی پرداخت کند.
۸۰ درصد تحریم‌ها مربوط به داخل کشور است
فارس/معاون کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه تحریم‌های خارجی فقط ۲۰ درصد اقتصاد ایران را متاثرمی‌کند؛ از تحریم‌های داخلی که علیه یکدیگر وجود دارد به عنوان یک بحران نام برد.عبدالملکی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای خوداتکایی است، گفت: اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان است و برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی داریم که مسئله بیکاری در رفاه عمومی و وابستگی به نفت ازجمله مواردی است که این فاصله را بیشتر می‌کند.
حمایت مجلس از دستور روحانی برای برخورد با متخلفان خودرو
ایرنا/جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستور رییس جمهوری برای برخورد قاطع با متخلفان واردات خودرو را مثبت و در راستای شفاف سازی اقدامات دولت دانستند و تاکید کردند: آغاز فسادستیزی دولت از خود و برخورد قاطع با متخلفان خودرو اقدامی قابل تقدیر است. لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری نیز با اشاره به نامه رئیس جمهوربه رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: همه گزارش‌هایی که به دست رییس جمهوری رسیده را تجمیع و موارد را حتما رسیدگی می‌کنیم. پس از رسیدگی از متخلفان اعلام شکایت کرده و سپس موضوع پیگیری می‌شود. همچنین متخلفان برای پیگیری و رسیدگی قضایی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *