خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۱

  • وبگاه انگلیسی میدل ایست مانیتور: ایران بارها نظامیان آمریکایی‌ را در خلیج‌فارس تحقیر کرده است
  • آیت الله جنتی: راه برون‌‌رفت از مشکلات تفکر و اقدام انقلابی است
  • آیت الله خاتمی: دشمن تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین غروی: تضعیف دولت، تضعیف نظام است
  • آیت الله اعرافی: جامعه‌المصطفی در جهت تقریب و گفتگوی ادیان و مذاهب گام برمی دارد
  • آیت الله موسوی اصفهانی: حل مشکلات مردم در اولویت دولتمردان و مجلس قرار گیرد

 

** جام جم ۹۷/۴/۲۱
*  نظر اکثریت فراکسیون امید تغییر تیم اقتصادی دولت است
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه نظر اکثریت فراکسیون امید تغییر تیم اقتصادی دولت است گفت: اگر آقای روحانی به هر دلیلی اصلاحات لازم در تیم اقتصادی را صلاح ندانستند مجلس کارش را انجام می‌دهد، همان‌طور که چند استیضاح در دستورکار است.
*  استیصال پمپئو در مقابل قدرت سردار سلیمانی
وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان گفت: قاسم سلیمانی در عراق و سوریه دردسر ایجاد می‌کند و ما باید برای مقابله با آنها هزینه را برای او و نیروهایش در منطقه بالا ببریم. مایک پمپئو ادامه داد: شما شاهد تلاش‌های آمریکا برای تحریم و استفاده از ابزارهای اقتصادی هستید. ما همچنین آماده‌ایم زمانی که ایران کارهایی شبیه پرتاب موشک انجام می‌دهد به طور نظامی از منطقه دفاع کنیم. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز گفت: آمریکا به طور کاملا شفاف مشخص کرده است ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که تمام خطوط دریانوردی همچنان باز هستند و این سیاست همیشگی آمریکا بوده و ما آماده ایم از این مساله اطمینان یابیم.
** همشهری ۹۷/۴/۲۱
*  بازگشت پیکرهای ۵۶ شهید به میهن
فرمانده قرارگاه جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای ۵۶ شهید دوران دفاع مقدس از مرز خسروی وارد کشور شده است. سرهنگ حسین عشقی گفت: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده اجساد ۸۰ عراقی کشف شده نیز در این مراسم تحویل مقامات عراقی شد.
*  اطلاعیه دولت درباره جهانگیری و نهاوندیان
دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با تکذیب انتخاب نهاوندیان به عنوان رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که روابط جهانگیری و نهاوندیان، همیشه برپایه همکاری نزدیک و صمیمانه بوده است.
** کیهان ۹۷/۴/۲۱
*  ایران بارها نظامیان آمریکایی‌ را در خلیج‌فارس تحقیر کرده است
«نیروی دریایی ایران بارها نظامیان آمریکایی‌ را در خلیج‌فارس تحقیر کرده است» این را یک وبگاه انگلیسی در یادداشتی اذعان کرده و همچنین افزوده است: «شواهد حاکی از آن است که به کارگیری لحن سختگیرانه‌تر از سوی مقامات ایرانی، بر مواضع دولت ترامپ تأثیر گذاشته و به کوتاه آمدن آمریکا منجر شده است»
پایگاه اینترنتی «میدل ایست مانیتور»، در گزارشی نوشت با افزایش تنش‌های میان آمریکا و ایران مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر چشم‌انداز بستن تنگه راهبردی هرمز را مطرح کرده‌اند.
در پایان گزارش نیز تصریح شده است اگر آمریکا برای نابودی اقتصاد ایران تلاش کند، نباید در عملی شدن تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز شک زیادی کرد.
*  آغاز بهره‌برداری از طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان
بهره‌برداری از طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از زیر‌مجموعه‌‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
در این مراسم همچنین چهار طرح نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی فولاد مبارکه، احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه و طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه به طور همزمان به بهر‌ه‌برداری رسید.
** شرق ۹۷/۴/۲۱
*  ۱۱ کشته در حمله به شهر جلال‌آباد
منابع محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرده‌اند که در حمله گروهی افراد مسلح به ساختمان آموزش‌وپرورش شهر جلال‌آباد، ۱۱ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته منابع، مدیر آموزش‌وپرورش و مسئول نظارت این اداره نیز در میان کشته‌شدگان هستند. این حمله بعد از چهار ساعت درگیری پایان یافت.
** ایران ۹۷/۴/۲۱
*  اتهامات امریکا علیه ایران تحریک‌آمیز است
معاون امور دفاعی مجلس دومای روسیه اعلام کرد: اتهامات امریکا به ایران مبنی بر استفاده این کشور از سفارتخانه‌های خود برای اعمال تروریستی اقدام تحریک‌آمیز است. «آلکساندر شرین» معاون کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه با بیان اینکه ادعای امریکا علیه ایران صرفاً اقدامی تحریک‌آمیز است زیرا سفارتخانه‌های ایران به هیچ وجه حمله تروریستی تدارک نمی‌بینند، وی در ادامه گفت: «ایران یک کشور مترقی است که همکاری‌های تجاری صادقانه و شفاف دارد و با بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه و چین تجارت می‌کند.»
*  تضعیف دولت، تضعیف نظام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت‌ها در رفع مشکلات مردم با هم متفاوت هستند و امکان دارد در سطوحی نقدهایی هم وارد باشد اما باید شرایط را درک کنیم.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمد غروی افزود: الان دولت خط مقدم مقابله با فشارها و تحریم‌های امریکاست، پس باید در جبهه دیپلماسی و مدیریت عرصه داخلی کشور چاره‌سازی کند چون در خاکریز اول قرار دارد و همه فشارها در وهله اول به دولت وارد و بعد متوجه مردم و جامعه می‌شود. وی افزود: خیال نکنیم امروز موقعیت خوبی برای تضعیف دولت است چون اگر کسی شرایط را درک کند متوجه می‌شود تضعیف دولت، تضعیف نظام است. البته امکان دارد درباره مسائلی انتقادی به دولت باشد، انتقاد را می‌توان با زبان دیگری بدون آنکه موجب سوءاستفاده دیگران و تضعیف دولت شود بیان کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۲۱
*  دستور رئیس جمهور به مسئولان استانی برای بررسی دقیق علت وقوع حادثه تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج
رئیس جمهور در پیامی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان باختگان حادثه تلخ و تأسف‌بار در ترمینال مسافربری سنندج از مسئولان استانی به ویژه استاندار به عنوان نماینده دولت خواست تا نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه اقدام کرده و تلاش و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به خانواده‌های داغدیده و تسکین آلام آنان داشته باشند.
بامداد دیروز چهارشنبه برخورد یک تانکر حامل سوخت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در سنندج موجب انفجار تانکر و کشته و زخمی شدن چند تن از مسافران اتوبوس شد.
*  تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت از طریق صدور اسناد تسویه خزانه
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه، به ریاست رئیس جمهور یکی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور درخصوص تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت از طریق صدور اسناد تسویه خزانه پرداخت را مورد بررسی و تصویب قرار داد.
در این جلسه، هیأت وزیران به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به تسویه بدهی‌های دولت از طریق صدور اسناد تسویه خزانه نوع اول تا مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال و نوع دوم تا مبلغ یک میلیون میلیارد ریال اقدام نماید.
** وطن امروز ۹۷/۴/۲۱
*  افزایش تحرکات تروریست‌ها و اشرار در مرزهای ایران
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حملات اخیر به نیروهای مرزبانی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حملات و تحرکات عوامل ضدانقلاب،‌ تروریست‌ها و اشرار در مرزهای ایران بیشتر شده است که دلیل این امر نیز حمایت برخی کشورها از این گروه‌های تروریستی است. وی ادامه داد: البته نیروهای مرزبانی با قدرت از مرزها دفاع و مقابل این حملات و تحرکات ایستادگی کرده‌اند که متأسفانه در برخی موارد به شهادت و جراحت تعدادی از مرزبانان منجر شده است.
*  آمریکا در بدترین شرایط نظامی قرار دارد
سردار پاسدار رمضان شریف در سومین گردهمایی رزمندگان تبلیغات دفاع‌مقدس تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) و تیپ ۹۱ بقیه‌الله(عج) در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد گفت: قدرت نظامی آمریکا مانند گذشته نیست که ناو آبراهام لینکلن هر کجا دلش خواست برود، بلکه ورزیده‌‌‌‌‌ترین تفنگداران دریایی آمریکا وقتی اسیر می‌شوند، جلو رزمندگان ایران زانو می‌زنند و از تعرض به حریم دریایی ایران عذرخواهی می‌کنند. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان کنونی آمریکا در بدترین شرایط نظامی قرار دارد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است. به گفته وی، امروز ایران بیشتر از گذشته مقتدر شده و این اقتدار حاصل جانفشانی رزمندگان در دفاع‌مقدس است.
** جوان ۹۷/۴/۲۱
*  بررسی روند دستیابی به ۱۹۰ هزار سو در مجلس
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی تحقق میزان اجرای دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص دستیابی به آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام خبر داد.
حشمت‌الله فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه در این راستا احتمالا تیمی نیز از کمیسیون مربوط به منظور بررسی شرایط تحقق دستور رهبر معظم انقلاب اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین نتیجه در قالب گزارش آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جامعه ارائه خواهد شد.
*  راه برون‌رفت از مشکلات تفکر و اقدام انقلابی است
دبیر شورای نگهبان گفت: راه برون‌ رفت از مشکلات کنونی تفکر و اقدام انقلابی است اما ظاهرا هنوز خیلی از مسئولان نسبت به آن بی توجه هستند.
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با انتقاد از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم، از دولت‌مردان خواست تا همه تلاش و توان خود را برای حل مشکلات جامعه، بسیج کنند تا مردم از آب و برق که از ملزومات اولیه آنان است، به صورت مطمئن بهره‌مند شوند.
وی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و تفکر انقلابی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد، گفت: باید جامعه و به‌ویژه نیروهای انقلابی را به حل مشکلات امیدوار کرد، زیرا تزریق ناامیدی در جامعه خواست دشمنان است.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۲۱
*  درخواست اعاده دادرسی بقایی و مرتضوی رد شد
دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی «حمید بقایی» و «سعید مرتضوی» که هر دو هم در زندان به سر می‌برند را نپذیرفت و رد کرد.
درخواست اعاده دادرسی بقایی در شعبه ۴۰ دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً شعبه مزبور پس از مطالعه پرونده، درخواست بقایی را برای اعاده دادرسی نپذیرفت و رد کرد.
*  اعلام اتهامات ادعایی علیه دیپلمات ایرانی
دادستانی آلمان اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی را متهم به فعالیت به عنوان یک عامل خارجی و توطئه برای انجام قتل کرده است.
دادستانی فدرال آلمان همچنین اعلام کرد که این دیپلمات ایرانی مستقر در وین مشکوک به همکاری با زوجی است که در بلژیک قصد حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس را داشته‌اند. دادستانی آلمان مدعی است که دیپلمات ایرانی وسیله‌ای را در اختیار این زوج داده که حاوی ۵۰۰ گرم مواد منفجره بوده است.
این دیپلمات ایرانی هفته گذشته در آلمان به اتهام ارتباط با طرح حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین که شنبه گذشته در نزدیکی پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، بازداشت شد.
** رسالت ۹۷/۴/۲۱
*  کسی اهل امید است که مدیریت خود را در قلمرو خدا بداند
چهاردهمین کنگره بین‌المللی مسلمانان آمریکا با هدف هویت‌بخشی به جامعه شیعی و مسلمان آمریکا با موضوع “اسلام دین امید” با پیام ویدیویی آیت‌الله جوادی‌آملی در ایالت “ارلاندو” آمریکا برگزار شد. در بخشی از این پیام آمده است: امید یک فضیلت اخلاقی انسانی است، آرزو در برابر امید رذیلتی بیش نیست. اما تحقیق نهایی آن است، کسی اهل امید است که حقیقت خود را بشناسد و حقیقت جهان را بشناسد، مدیریت خود را بفهمد، مدیریت جهان را بفهمد. خود و مدیریت خویش را در قلمرو مدیریت جهان‌آفرین و انسان‌آفرین به نام خدا بداند. کسی که درباره انسان‌شناسی قدّ فکر و اندیشه او این است که انسان مثل یک میوه‌ای است که بعد از یک مدت می‌پوسد و در بین خاک دفن می‌شود. چنین شخصی نه امیدی دارد و نه آرزویی. کسی که می‌گوید مرگ پایان راه است و انسان با مُردن می‌پوسد و بعد از مرگ خبری نیست، او هر چه بیندیشد آرزوست نه امید. کسی که به فکر برزخ و قیامت نیست، کسی که نمی‌داند اسلام به او گفته است، انسان مرگ را می‌میراند، نه بمیرد، چنین شخصی بین امید و آرزو فرق نمی‌گذارد.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۲۱
*  شکایت عربستان از ایران به سازمان ملل
رژیم سعودی با این ادعا که کشتی‌ها و قایق‌های ایرانی قلمرو آبی عربستان را نقض کرده‌اند، از ایران به سازمان ملل شکایت کرد.
دولت عربستان سعودی در اعتراض به آنچه که نقض مکرر حریم انحصاری میادین و سکوهای نفتی واقع در آبهای خود توسط قایق‌ها و گشت‌های ایرانی می‌خواند در یادداشتی اعتراضی که به سازمان ملل متحد ارائه کرد، از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست تا از نقض حریم دریایی عربستان خودداری کند!
«عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد با اشاره به اتخاذ تدابیر ضروری از سوی مقامات ذیصلاح عربستان جهت مقابله با این موارد نقض حریم دریایی، تأکید کرد که دولت عربستان مسئولیت هرگونه خسارت برآمده از اینگونه موارد نقض حریم دریایی را متوجه دولت جمهوری اسلامی ایران می‌داند!
*  نقش کلیدی ایران در ثبات سوریه
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: ایران نقشی کلیدی در ثبات وضعیت سوریه ایفا کرده و یک بازیگر مهم در منطقه است. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: ایران و ترکیه نقش کلیدی در ثبات وضعیت سوریه ایفا می‌کنند. وی افزود: ایران و همچنین ترکیه در طول تاریخ از بازیگران اصلی در منطقه بوده‌اند و نقشی مهم در ایجاد ثبات در سوریه ایفا می‌کنند.
** آرمان ۹۷/۴/۲۱
*  سوءاستفاده‌ مالی درقم
احمدامیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس با انتقاد شدید از برخی سوءاستفاده‌های مالی در استان قم به دلیل موقعیت و جایگاه ویژه اجتماعی تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد از تسهیلات اشتغال سوءاستفاده می‌کنند، فردی صاحب نفوذ در استان قم ۱۱ میلیارد تومان برای معوقات دانشگاه خصوصی، ۵ میلیارد تومان برای موسسه خیریه خصوصی خود تسهیلات دریافت کرده و در حال حاضر نیز متقاضی دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری شخصی خود است. وی با ابراز تأسف از برخی افراد صاحب نفوذ در استان قم ادامه داد: نباید افراد صاحب قدرت و نفوذ از موقعیت خود سوءاستفاده کنند. این فرد نباید از منابع اقتصادی استان استفاده نابجا کند.
** آفرینش ۹۷/۴/۲۱
*  ما سیاست‌های مستقلی داریم
صدراعظم آلمان در واکنش به اظهارات ترامپ که مدعی شد برلین “کاملا در کنترل روسیه” قرار دارد، خاطرات جوانی‌اش در آلمان شرقی تحت سلطه شوروی را یادآوری کرد و گفت: آلمان در انتخاب سیاست‌هایش مستقل عمل می‌کند.
آنگلا مرکل تاکید کرد: بسیار خوشحالم که امروز ما با آزادی در کنار یکدیگر متحدیم و جمهوری فدرال آلمان را داریم. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ما سیاست‌های مستقلی داریم و تصمیمات مستقلی اتخاذ می‌کنیم.
*  رژیم صهیونیستی ترور رهبران حماس را از سر می‌گیرد
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به زودی سیاست ترور رهبران جنبش حماس را از سر می‌گیرد. ایلی کوهن، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد به زودی سیاست ترور رهبران حماس توسط صهیونیست‌ها از سر گرفته خواهد شد. پیشتر نیز مقامات صهیونیستی تهدید کرده بودند که ترور فرماندهان و رهبران جنبش حماس را از سرخواهند گرفت.
** قدس ۹۷/۴/۲۱
*  کسی به حرف‌های دوره گرد صهیونیستی اهمیت نمی دهد
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: دیگر کسی برای حرف‌های نتانیاهو به عنوان دوره گردی که هر روز به یک نقطه از جهان سفر و اظهارات بی منطقی را بیان می‌کند، اهمیتی قائل نیست.
علی اکبر ولایتی در بدو ورود به مسکو، در پاسخ به این سوال که همزمانی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه را با سفر خود چگونه ارزیابی می‌کند، اظهارداشت: آقای نتانیاهو دوره گردی است که هر روز به یک نقطه از جهان سفر می‌کند و اظهارات بی پایه و منطقی را هم بیان می‌کند.
وی گفت: کار این آدم کم کم به جایی رسیده که دیگر کسی برای حرف‌های وی اهمیتی قائل نیست، لذا وجود و یا عدم حضور او در روسیه هیچ تاثیری بر ماموریت راهبردی ما ندارد.
*  ناوهای آمریکایی سر عقل آمده‌اند
مشاور رئیس‌جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره کاهش درگیری‌ها میان کشتی‌های این کشور و نیروی دریایی جمهوری اسلامی، گفت: مدتی است ناوهای آمریکایی سر عقل آمده اند.
حسام‌الدین آشنا در توئیتر خود نوشت: «‏مدتی است ناوهای آمریکایی سر عقل آمده اند و برای ادب کردنشان نیاز چندانی به بازداشت تفنگداران دریایی یا هشدار قایق‌های تندرو نبوده است.»
دونالد ‏‎ترامپ در روزهای گذشته در پیامی توییتری با ارائه آماری از درگیری‌های نیروی دریایی ایالات متحده با شناورهای ایرانی در خلیج فارس نوشت: مزاحمت‌های قایق‌های ایرانی برای ناوهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است.
** خراسان ۹۷/۴/۲۱
*  تکذیب شایعه دستگیری استاندار سابق کرمان
شهریاری دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با بیان این که به تازگی فردی خارج نشین که وارد کننده لوازم خانگی قاچاق بوده دستگیر شده است، افزود: شایعه اجازه خروج ندادن به رزم‌حسینی از کرمان کذب است و واقعیت ندارد.
** اعتماد ۹۷/۴/۲۱
*  دستگاه قضا به دنبال انتقام گرفتن از دانشجویان بازداشتی نیست
سیدعلیرضا آوایی درخصوص رایزنی‌هایش با قوه قضاییه در رابطه با احکام صادرشده برای دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های دی‌ماه ٩۶ گفت: معمولا کسانی که اینگونه محکوم می‌شوند، بسته به نوع سلوک و رفتارشان در زندان، کمتر پیش می‌آید که ٨ سال در زندان بمانند؛ چون نظام و سیستم قضایی دنبال انتقام گرفتن از این بچه‌ها نیست. وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه احتمال تخفیف در آرای صادرشده وجود دارد، خاطرنشان کرد: احکام صادرشده، احکام دادگاه‌های بدوی است. مشی بر این است که در زمان تجدیدنظر، تخفیف می‌دهند و کمک می‌کنند. از سویی، اگر فرد شرایطش را داشته باشد، به این افراد با عفو کمک می‌شود.
*  با شرارت امریکا، توتال رفت
مدیرعامل شرکت توتال گفت: این شرکت به دلیل عدم امکان معافیت از تحریم‌های جدید دولت امریکا، از طرح پارس‌جنوبی ایران خارج می‌شود. پاتریک پویان با تاکید بر اینکه راه دیگری جز خروج از این پروژه نداشته است، گفت: شما نمی‌توانید بدون دسترسی به سیستم مالی امریکا در ۱۳۰ کشور جهان فعالیت داشته باشید؛ بنابراین در حقیقت ما قوانین امریکا را اجرا می‌کنیم و مجبوریم ایران را ترک کنیم. وی افزود: شرکتی مثل ما باید به قوانینی که در موردش به اجرا گذاشته می‌شود، احترام بگذارد؛ بنابراین ما باید از ایران خارج شویم که بر این اساس، توتال به دلیل خروج از طرح توسعه فاز۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس ۴۰ میلیون دلار متضرر شده است.
** اخبار خبرگزای ها و سایت های اینترنتی
دشمن تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارد
رسا/آیت الله خاتمی، در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم شهرستان بروجن داعش را دست پرورده دلارهای آمریکا دانست و گفت: آمریکا و هم پیمانانش تحمل استقرار حکومت دینی در منطقه را ندارند و می‌‌خواهند نظام اسلامی را براندازند.عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اینکه شهدا اهل حرف نبودند و در عمل پای آرمانهای اسلام و انقلاب ایستادند، گفت: افتخار حوزه‌های علمیه این است که بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید روحانی تقدیم نظام و انقلاب کرده اند و این مایه افتخار دین و مکتب تشیع است.
جامعه‌المصطفی در جهت تقریب و گفتگوی ادیان و مذاهب گام برمی دارد
حوزه/آیت الله اعرافی در دیدار رئیس پلیس اینترپل کشورمان ضمن معرفی جامعه المصطفی و تشریح فعالیت‌های این نهاد علمی، ابراز داشت: جامعه المصطفی بیش از ۵۰ هزار فارغ التحصیل از ۱۳۰ کشور را در خود دارد .وی در ادامه ضمن بیان هجمه‌های دشمنان در جهت تحقق اهداف این نهاد علمی خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی همیشه در تلاش بوده تا در جهت تقریب و گفتگوی ادیان و مذاهب گام بردارد؛ لذا در تحقق این امر نیز موفق بوده و گفتمان جامعه المصطفی منطقی و عقلائی می‌باشد.
حل مشکلات مردم در اولویت دولتمردان و مجلس قرار گیرد
رسا / آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات مردم اظهار داشت: حل مشکلات مردم باید در اولویت کارهای دولتمردان و مجلس قرار گیرد.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: مجلس نباید لایحه‌های خارجی و بیگانه را در دستور کار خود قرار دهد تا با فریب دشمنان خارجی به نظام، گل به خودی بزند و منافع بیگانگان را فراهم کنیم چرا که این لوایح در طول اهداف و منافع غرب است؛ وی خاطرنشان کرد: همه مسؤولان در پیگیری مشکلات مردم یک صدا شوند و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب نباید روی زمین بماند و در زمینه اقتصادی مکرر این را داشته ایم و از مجلس تقاضای استیضاح وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی را داریم.
رشد نقدینگی در کشور بسیار زیاد است
صدا و سیما/رئیس مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور بیشتر به دلیل رشد نقدینگی بسیار زیاد است که به سمت تولید سوق داده نشده است. علی لاریجانی افزود: البته هیاهو‌های بین المللی، تلاطم روانی ایجاد می‌کند، اما حدی دارد و اصل مسئله به رشد نقدینگی و آسان نبودن راه‌های تولید باز می‌گردد.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امسال این موضوع را پیگیری می‌کنیم و اتمام طرح‌های نیمه کاره عمرانی می‌تواند مشکل نقدینگی کشور اشتغال و تولید را حل کند.
لیبرمن خواستار قطع روابط کشورهای اروپایی «ریاکار» با ایران شد
باشگاه خبرنگاران/آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز در توییتی نوشت: کشورهای اروپایی به خودشان اجاره می‌دهند در امور داخلی اسرائیل –از جمله اقدامات صورت گرفته در حفاظت از مرزها– مداخله کنند، اما برای پرداخت پول به ایران مشکلی ندارند.وی در ادامه نوشت: اگر این کشورها کمی صداقت بیشتر و دورویی کمتری داشتند، همه روابط خود را با ایران قطع می‌کردند.
وزارت دفاع روسیه کشته شدن نظامیان روسی در سوریه را تکذیب کرد
باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع روسیه اطلاع رسانی رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن نظامیان روس در سوریه را تکذیب کرد.وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نظامی روسی در استان درعای سوریه و دیگر مناطق این کشور کشته نشده است.بنابر اعلام همین منبع خبری این وزارت خانه با دروغ توصیف کردن این خبر اعلام کرد، داعش به عمد این خبر را منتشر کرده است.وزارت دفاع روسیه افزود: «همه نیرو‌های روسیه در امنیت کامل به سر می‌برند و مانند همیشه به وظیفه خود عمل می‌کنند.»
ادعای الجبیر: به اصل عدم دخالت در امور کشورها معتقدیم
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه عربستان، در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت. او در این مصاحبه مدعی شد: «به حاکمیت کشورها و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و اصل عدم دخالت در امور سایر کشورها اعتقاد داریم. دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی و حمایت آن از فتنه‌ و تروریسم را رد می‌کنیم. ایران در برخی کشورها به ویژه کشورهای عربی، نقش بی‌ثبات‌ کننده دارد».وی این ادعاها را در حالی مطرح کرد که چهار سال از تجاوز کشورش به یمن می‌گذرد.
عقب‌نشینی تدریجی اسرائیل در قبال حضور ایران در سوریه
باشگاه خبرنگاران/وب‌سایت دبکافایل در گزارشی با اشاره به بی‌نتیجه‌بودن سفرهای پیاپی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و بدقولی‌های رئیس‌جمهور روسیه نوشت: دیدار اخیر نتانیاهو با ولادمیر پوتین نیز هیچ دستاوری برای اسرائیل نخواهد داشت.نخست‌وزیر اسرائیل بارها به رئیس‌جمهور روسیه و آمریکا اعلام کرده است که مخالف حضور نظامی ایران در سوریه است و مدعی شده که نیروهای ایرانی باید از خاک سوریه خارج شوند. در حالی که مقامات ارشد دولت سوریه و بشار اسد بارها تأکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق بوده و تهران صرفاً حضوری مستشاری دارد و نه نظامی.
افشای جزئیاتی از نشست ضدایرانی اخیر مقامات آمریکایی در ریاض
باشگاه خبرنگاران / بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا به بیان گوشه‌ای از جزئیات سفر کاری اخیر مقامات آمریکایی به عربستان برای رایزنی درباره ایران پرداخت.به گفته این مقام ارشد آمریکایی هیات آمریکایی به مدت سه روز در عربستان حضور داشت و در این سه روز، راههای قطع جریان پول به ایران مورد بررسی قرار گرفت.وی در ادامه افزود: در این نشست‌ها مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به همراه چندین وزیر سعودی اقدامات لازم برای تضمین عرضه نفت کافی به بازار پس از تحریم نفتی ایران در چهارم نوامبر (سیزدهم آبان) را بررسی کردند.
سیاست‌های اقتصادی ترامپ برای به صفر رساندن حجم صادرات نفتی ایران شکست خورده است
خبرنگاران/پایگاه اینترنتی راشاتودی در مطلبی به بررسی شکست سیاست‌های اقتصادی آمریکا برای به صفر رساندن حجم صادرات نفتی ایران پرداخت و نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از هر راهی برای تحمیل جنگ تجاری علیه ایران استفاده می‌کند. مشکل او این است که هرکاری که انجام می‌دهد «کافی نیست» زیرا قدرت انحصاری آمریکا مدت هاست که کمرنگ شده است.
ایرلند کالا‌های تولیدی صهیونیست‌ها را تحریم کرد
باشگاه خبرنگاران/پارلمان ایرلند با وجود فشارهای رژیم صهیونیستی و دولت مرکزی این کشور سرانجام طرح ممنوعیت خرید کالاهای ساخته شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کرد.به موجب این طرح واردات یا فروش محصولات تولیدی شهرک‌های صهیونیستی در ایرلند ممنوع است و مجازات تا پنج سال حبس یا پرداخت جریمه نقدی ۲۵۰ هزار یورویی را به دنبال خواهد داشت.
توافق هسته‌ای با ایران کامل نیست ولی باید اجرا شود
فارس/ سخنگوی دولت انگلیس گفت: توافق هسته‌ای با ایران دارای نقاط ضعفی است که باید اصلاح شود و با وجود ضرباتی که تحریم‌های نفتی آمریکا به این توافق می‌زند، لندن خواهان پابرجا ماندن برجام است. «سموأل» گفت: انگلیس به دنبال جلوگیری از به راه افتادن مسابقه هسته‌ای در آفریقا وغرب آسیااست.
 مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله رژیم صهیونیستی
تسنیم/ پدافند هوایی سوریه دو موشک شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی که پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه قنیطره را هدف گرفته بودند نابود کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین موشک به سوی نقاط متعددی از پایگاه‌های ارتش سوریه در قنیطره شلیک کردند که این حملات تنها خسارت‌های مادی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *