دستیابی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، به صبر و استقامت نیاز دارد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مراسم سالانه‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام با اشاره به توطئه‌ی دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان به‌ویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافیگری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه‌های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن، سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه‌ی بی‌اثر شدن توطئه‌های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه‌دار و آینده‌دار است و دستیابی به آرمان‌های بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین به موضوع مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی اشاره کردند و با یادآوری سلطه‌ی انگلیس و آمریکا بر ایران در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، غل‌وزنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.

ایشان یکی دیگر از عناصر قدرت نظام جمهوری اسلامی را «اعتمادبه‌نفس ملی» و «تأثیرگذاری مردم در همه‌ی امور کشور» دانستند و افزودند: این اعتمادبه‌نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه‌ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه‌های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: بزرگ‌ترین دلیل برای اقتدار ملت ایران، این است که یکی از سفاک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قدرت‌های دنیا یعنی آمریکا، در چهل سال گذشته از هیچ تلاش و شرارتی برای مقابله با ملت ایران فروگذاری نکرده اما نتوانسته غلطی بکند و در مقابل، ملت ایران پیشرفته‌تر شده است.

ایشان با تأکید بر اینکه علاوه بر دشمن خارجی، دشمنان داخلی هم در طول این سال‌ها مشغول تحرک و توطئه بودند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سه جریان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جریان به‌اصطلاح لیبرال که دلبسته‌ی آمریکا و غرب بود»، «کمونیست‌های اسلحه به‌دستی که از هیچ اقدامی اِبا نداشتند» و «منافقین، با ظاهر اسلامی و با باطنی خبیث و کفرآمیز و بی‌هویت» که حتی حاضر به همراهی با صدام بدنام نیز شدند و اکنون هم مشغول ارائه‌ی خدمات جاسوسی و خبرچینی برای دولت‌هایی مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا هستند.

رهبر معظم انقلاب سپس به طراحی دشمن در شرایط کنونی اشاره کردند و گفتند: برنامه‌ی دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده‌ی حماقت آن‌ها است زیرا نمی‌دانند نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جداشدنی نیستند. (خ-۱۳۶۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *