خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۲۰

  • آیت الله مظاهری: مسئولان با وحدت و همدلی مشکلات مردم را برطرف کنند
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام و دین قرارگرفته است
  • آیت الله نمازی: شورای نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: حرکت در مسیر درست با پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی تاکید کرد: لزوم اتحاد بین مردم و مسئولان جهت حل مشکلات
  • سخنگوی وزارت خارجه: ولایتی؛ حامل پیام رهبری و رئیس جمهور به پوتین

 

** جام جم ۹۷/۴/۲۰
*  ولایتی؛ حامل پیام رهبری و رئیس جمهور به پوتین
سخنگوی وزارت خارجه، سفر علی اکبر ولایتی به مسکو را سفری بسیار مهم خواند و گفت: آقای ولایتی حامل پیام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور برای رئیس جمهور روسیه است.
بهرام قاسمی افزود: سفر ولایتی به مسکو بسیار مهم است چرا که روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت در دوران مذاکرات برجام در کنار دیگر کشورها تلاش زیادی را در این گفتگوها انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع برجام و خروج آمریکا از این معاهده بین‌المللی عمده‌ترین محور گفتگوهای آقای ولایتی و هیأت همراه در مسکو خواهد بود.
به گفته قاسمی، قرار است ولایتی سفری هم به پکن داشته باشد و در گفتگو با مقامات چین، شرایط برجام در مقطع فعلی را بررسی کند.
** همشهری ۹۷/۴/۲۰
*  هشدار آمریکا درباره خرید نفت ایران
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال برنامه‌ای جدید برای توقف برنامه هسته‌ای ایران هستند، مدعی شد: واشنگتن از همان ابتدا می‌دانست که توافق هسته‌ای ایران راهی برای دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است و با آن مقابله خواهد کرد. مایک پمپئو مدعی شد که ایران باید بداند که اقتصاد آن بهبود نخواهد یافت مگر اینکه این کشور به یک کشور عادی تبدیل شود. وی با بیان اینکه آمریکا برای تضمین پایبندی جهان به اجرای تحریم‌ها علیه ایران فعالیت خواهد کرد، افزود: دستیابی به نفت ایران بعد از چهارم نوامبر نقض تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود. رئیس جمهور ایران صادرات نفت منطقه در شرایطی که نفت ایران صادر نشود را بی معنی خوانده است.
*  مذاکرات وزیر خارجه اسبق ایران و آلمان
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با یوشکافیشر وزیر خارجه اسبق آلمان گفت: در صورتی که خروج آمریکا باعث شود که ایران از این موافقتنامه نفعی نبرد، طبیعتا باقی ماندن ایران در برجام بی فایده خواهد بود. کمال خرازی همچنین در دیدار نیلس آنن، وزیر مشاور امور خارجی وزارت خارجه آلمان تاکید کرد: ما براساس متن برجام این حق را داریم اینک که آمریکا از این توافق خارج شده، به طور کامل یا بخشی از اجرای تعهدات خود را متوقف کنیم، ولی به اروپا این فرصت را داده‌ایم تا ببینیم اروپا چگونه می‌خواهد اراده خود را به عمل ترجمه کند.
** کیهان ۹۷/۴/۲۰
*  شرکت‌هایی که قصد ادامه همکاری با ایران را دارند باید ریسک این کار را خودشان تقبل کنند!
آنگلا مرکل پس از دیدار با نخست‌وزیر چین اعلام کرد که برلین به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهد ماند.
مرکل در اظهارنظری دوپهلو، از یکسو بر پایبندی کشورش به برجام تأکید کرد و از سوی دیگر اعلام کرد که شرکت‌هایی که می‌خواهند خطر مواجه شدن با اقدامات تنبیهی آمریکا را به جان خریده و به همکاری تجاری با ایران ادامه دهند، خودشان باید تصمیم بگیرند که آیا حاضر به ریسک کردن هستند یا نه. وی در ادامه گفت:موارد بیشتری نیز هستند که باید با ایران بر سر آنها مذاکره کرد، ولی بهتر این است که طرف‌ها در توافق باقی بمانند.
*  وزارت‌خارجه ۲ دیپلمات هلندی را اخراج کند
علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، گفت: اصل «عمل متقابل» یکی از شناخته شده‌ترین اصول روابط بین‌الملل است، بنابراین چنین حقی برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که دو تن از دیپلمات‌های هلندی را از کشور اخراج کند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توصیه می‌شود وزارت امورخارجه اقدام مذکور را برای حمایت از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و شئونات آنها انجام دهد.
** شرق ۹۷/۴/۲۰
*  مقابل جنگ اقتصادی باید با تمام قوا ایستادگی کنیم
معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، گفت: «کشور در یکی از مقاطع ویژه تاریخی به سر می‌برد و بر اساس گفته‌های مقامات آمریکایی، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به یک اتاق جنگ علیه اقتصاد ایران تبدیل شده است. این‌گونه رفتار نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند شرایط اقتصادی را بر مردم ایران تنگ کنند و با ایجاد نارضایتی به اهداف خود برسند و این راهبردی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها است». جهانگیری افزود: «همه می‌دانیم که شرایط جدید و دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تمام قوا برابر این جنگ اقتصادی بایستیم.
*  امیدوارم تهران در امور کشورمان دخالت نکند
جلال کریم، سفیر و فرستاده ویژه افغانستان در ریاض در پاسخ به ادعای حمایت ایران از داعش، القاعده و گروهک‌های معارض در افغانستان و پناه‌دادن به آنها، گفت: دولتمان نگرانی‌اش نسبت به این امر و حمایت ایران از معارضان را به تهران ابلاغ کرده است، اما تهران این حمایت‌ها را انکار کرده، امیدواریم که آنها در امور داخلی کشورمان، چه به صورت حمایت از معارضان و چه به شکل‌های دیگر دخالت نکنند… . ما بر این باوریم که اگر حمایت‌های خارجی از گروه‌های معارض یا گروهک‌های تروریستی دیگر صورت نگیرد، تمام مشکلات حل خواهند شد.
** ایران ۹۷/۴/۲۰
*  «آزادی» از لوازم مبارزه با فساد است
رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با تأکید بر لزوم آزادی رسانه‌ها در کشور، اظهار کرد: آزادی از لوازم مبارزه با فساد است. احمد توکلی در نشستی که با عنوان «فساد، معضل فراجناحی جمهوری اسلامی» برگزار شده، به برخی راهکارهای مورد نیاز برای مبارزه و مقابله با فساد در کشور پرداخت و گفت: در کشور ما برای مبارزه با فساد هم قوانین و ساختار باید اصلاح و قوانین جدید وضع شوند و هم مبارزه با مفسدان باید با قدرت و سرعت بالا انجام شود. من به کسانی که معتقد به اصلاح ساختار برای مقابله با فساد هستند می‌گویم که متأسفانه امروز مفسدان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ و به هم چسبیده‌اند و نمی‌گذارند که این اتفاق بیفتد.
*  طرح تساوی دیه زن و مرد در مجلس کلید خورد
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرحی برای تساوی دیه زن و مرد خبرداد و گفت: بزودی امضاهای این طرح جمع‌آوری و به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود.پروانه سلحشوری اظهار داشت: برابری دیه زن و مرد یکی از مواردی است که فراکسیون زنان از ابتدای تشکیل مجلس دهم به‌دنبال آن بوده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۲۰
*  انتقال ۲۵۰ جسد از ائتلاف سعودی-اماراتی به دو بیمارستان جنوب یمن
یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که در پی انتقال ۲۴۷ جسد و صدها زخمی از نیروهای ائتلاف سعودی به بیمارستان‌های عدن و المخا، در این بیمارستان‌ها حالت فوق‌العاده اعلام شد.
یک منبع آگاه نظامی یمن خبر داد، طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۴۷ جسد از شبه‌نظامیان و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی که در نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی کشته شده‌اند، به بیمارستان «المخا» و بیمارستان‌های «عدن» منتقل شده‌ است.
*  ادعای محمود صادقی درباره رشوه گرفتن تعدادی از نمایندگان مجلس
رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس ادعا کرد که در جریان تصویب طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران یکی از نمایندگان به ارزش یک میلیارد تومان هولوگرام تغییر کاربری و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس کارت پول پنج میلیون تومانی دریافت کردند.
محمود صادقی ادامه داد: درباره دریافت رشوه‌ از سوی نمایندگان مجلس هم در جلسات کمیسیون و هم در روز رای‌گیری علامت‌هایی از آلوده شدن نمایندگان مشاهده کردیم.
** وطن امروز ۹۷/۴/۲۰
*  هیچ کشوری حق دخالت در موضوع مستشاری ایران در سوریه را ندارد
«ایان بیگز» سفیر استرالیا در تهران در دیدار با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به جشن ۵۰ سالگی روابط استرالیا و ایران، مناسبات پارلمانی و سیاسی میان ۲ کشور را مثبت ارزیابی کرد. در این دیدار، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تشریح برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: یمن صرفا راه‌حل سیاسی دارد و جمهوری اسلامی ایران از راه‌حل سیاسی مورد تایید همه گروه‌ها در یمن حمایت می‌کند. امیرعبداللهیان همچنین نقش مهم انصارالله و متحدانش در یمن را در حفظ استقلال و امنیت یمن ستود. وی افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه در چارچوب روابط تهران- دمشق است و هیچ طرفی اجازه دخالت در این موضوع را ندارد.
** جوان ۹۷/۴/۲۰
*  فشار واشنگتن بر بغداد برای انحلال حشدالشعبی
جنبش عصائب اهل الحق به ریاست «قیس الخزعلی» از فشارهای آمریکا علیه دولت عراق به منظور انحلال هیأت الحشد الشعبی و عزل «ابومهدی المهندس» معاونت این هیأت از پستش خبر داد.
«لیث العذاری» از رهبران این جنبش اظهار داشت: فشارهایی از سوی آمریکا علیه دولت عراق اعمال می‌شود تا ابومهدی المهندس را از پستش برکنار و الحشد الشعبی را منحل کند.
العذاری این فشارها را دخالت آمریکا در امور عراق توصیف کرد و گفت که این اقدام بیانگر میزان تاثیر منفی واشنگتن بر روند سیاسی در عراق است.
*  جمهوری اسلامی با تحریم متوقف نمی شود
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت دفاع درحرکت نظام در مسیر پیچیده تحولات بین المللی اظهار داشت:‌ امروز ائتلاف پوشالی استکبار، ارتجاع و نفاق به سرکردگی آمریکا در تلاشند تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، تئوری فاصله بین نظام و مردم را عملی سازند.
امیر حاتمی با اشاره به قدرت نظام اسلامی در عصر حاضر یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی شود و براین اساس آمریکائی ها «تاکتیک ایجاد فاصله بین مردم و نظام» را به عنوان روشی مهندسی شده ضربه به نظام اسلامی ارائه داده اند.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۲۰
*  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای نهمین بار بازجویی شد
پلیس رژیم صهیونیستی برای نهمین بار طی دو سال اخیر از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به دلیل نقش او در پرونده فساد دولتی حول شرکت مخابراتی «بِزِک» بازجویی کرد.
این بازجویی بعد از رسیدن مدارک جدید توسط «نیر حفتز» دستیار سابق نتانیاهو به دست پلیس، از جمله چند فایل صوتی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انجام گرفت.
نتانیاهو در جریان این پرونده به ارائه امتیازات خاص و غیرعادی به «شائول الوویچ» صاحب‌امتیاز شرکت بزک در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب و مثبت از خود و همسرش «سارا»، متهم است.
*  ایران؛ سیزدهمین کشور قدرتمند جهان
«یو اس نیوز اند ورلد ریپورت» اقدام به لیست کردن کشورهای قدرتمند جهان بر اساس اقتصاد، سیاست و توان نظامی آنها کرد. بر اساس این رتبه بندی لیست ۲۵ کشور قدرتمند جهان کشورهای آمریکا، روسیه، چین، آلمان و انگلیس به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم هستند. ایران در رتبه ۱۳ قرار دارد و کشورهای ترکیه، هند، استرالیا، سوئیس، ایتالیا، سوئد، قطر، هلند، پاکستان، اسپانیا، سنگاپور و مصر نیز به ترتیب در رتبه‌های ۱۴ تا ۲۵ این لیست قرار دارند.
** رسالت ۹۷/۴/۲۰
*  حذف نفت ایران از بازار یعنی شرایط مشابه بحران نفتی ۱۹۷۳
خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران و کارشناسان گزارش داد روی کاغذ عربستان می‌تواند خلأ نفت ایران را جبران کند اما در عمل دشوار است و باعث تنگنای نفتی خواهد شد که یاد آور بحران نفتی ۱۹۷۳ است. خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی درباره به صفر رساندن صادرات نفت ایران از ماه نوامبر ۲۰۱۸ نوشت؛ ایالات متحده قصد دارد نفت ایران را تا ماه نوامبر از بازار حذف کند و برای جبران شکاف ناشی از آن به عربستان و دیگر اعضای اوپک و غیر اوپک تکیه کرده است. رویترز در ادامه نوشت؛ این روند ممکن است بازارهای جهانی را در تنگنای شدیدی قرار دهد که از زمان بحران نفتی ۱۹۷۳/۷۴ و ۱۹۷۹/۸۰ تا امروز سابقه نداشته است و نتیجه آن فشار زیاد روی قیمتها است.
*  کشتار کودکان فلسطینی و یمنی را متوقف کنید
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار توقف کشتار کودکان فلسطینی و یمنی شد. “غلامعلی خوشرو” که در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت کودکان در مخاصمات مسلحانه سخنرانی می‌کرد گفت: در حالی که رژیم اسرائیل کماکان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد متأسفانه گزارش دبیرکل هنوز این رژیم را در فهرست ناقضان اصلی حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه قرار نداده است.وی با اشاره به جنایت جنگی ماه‌های اخیر این رژیم علیه کودکان فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز در غزه گفت: رژیم اسرائیل در ردیف اول کودک‌کش‌‌های دنیا است و باید سال آینده دبیرکل آن را در صدر فهرست ذیربط گزارش خود قرار دهد.آقای خوشرو به کشتار کودکان یمنی توسط عربستان و امارات نیز اشاره کرد و گفت وخامت وضعیت کودکان یمنی فقط با وضعیت کودکان فلسطینی قابل مقایسه است.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۲۰
*  برای حل پرونده سپنتا نیکنام مهلت رسیدگی به این پرونده را تمدید کردیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: برای حل پرونده سپنتا نیکنام مهلت رسیدگی به این پرونده را تمدید کردیم. محسن رضایی اظهار کرد: در فروردین ماه مهلت سه ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود اگر رسیدگی به آن را تمدید نمی‌کردیم نظر شورای نگهبان‌ قطعی و از دستور کار مجمع خارج می‌شد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت‌الله شاهرودی تمدید رسیدگی که طبق آیین نامه که حداکثر یک سال می‌تواند باشد انجام شد.
*  دیدار ظریف با خانواده زندانیان تحریم
جمعی از خانواده‌های زندانیان ایرانی که به بهانه تحریم‌های ظالمانه و نامشروع و بنا به درخواست دولت آمریکا در کشورهای مختلف به طور غیرقانونی بازداشت و زندانی شدند، با وزیر امور خارجه دیدار کردند. در این دیدارها «محمد جواد ظریف» ضمن بر شمردن تلاش‌ها و اقدامات حقوقی و دیپلماتیک به عمل آمده در خصوص هر یک از پرونده‌ها، بر ادامه تلاش‌های دستگاه دیپلماسی تا آزادی این هموطنان تاکید کرد. وزیر امور خارجه با غیر قانونی و سیاسی خواندن دستگیری‌های انجام شده و تقاضای بلاوجه استرداد آنها به آمریکا اظهار داشت: وزارت امور خارجه با همه توان و ظرفیت‌های خود ارونده‌های این بازداشت شدگان را که کاملا نامشروع و ظالمانه و نوعی گروگانگیری برای باجگیری است را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.
** آرمان ۹۷/۴/۲۰
*  مجلس معتقد به حمایت از رئیس‌جمهور است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هرگونه تصمیم برای ترمیم کابینه مختص حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی است، تاکید کرد: ما از تصمیم آقای رئیس‌‌‌جمهور برای ترمیم کابینه هیچ خبری نداریم. حسینعلی امیری در واکنش به طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس‌‌‌جمهور از سوی چند تن از نمایندگان مجلس گفت: شرایط کشور به شکلی است که همه به این جمع‌بندی رسیده‌اند که کشور وارد شرایط جدیدی شده است. در چنین شرایطی همدلی‌ها و همراهی‌‌‌‌‌‌ها در تقویت همه نهادهای سیاسی کشور یک اصل است. این عضو دولت تدبیر و امید بر ضرورت همدلی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هر روز در مجلس طیف‌ها و فراکسیون‌های مختلف سیاسی همه به‌طور همسو از رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور حمایت می‌کنند و معتقدند دولت باید تقویت شود.
*  جزئیات اعزام ۵هزار نیروی کار ماهر به آلمان
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به هدف‌گذاری برای اعزام ۳ تا ۵ هزار نیروی کار به آلمان، از نهایی شدن این تفاهم نامه بین دو کشور در شهریورماه خبرداد. سلیمان پاک سرشت با اشاره به فراهم شدن مقدمات اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به آلمان گفت: در سفر اخیر به کشور آلمان موضوع اعزام نیروی کار ماهر یکی از مباحث مورد مذاکره بود که این گفتگوها با بخش دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی این کشور که متقاضی اصلی نیروی کار هستند، انجام گرفت.
** آفرینش ۹۷/۴/۲۰
*  روابط ایرانی ـ عربی باید بر اساس حسن همجواری باشد
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست انجمن همکاری عربی ـ چینی که در شهر پکن برگزار شد، در مورد روابط ایران و کشورهای عربی گفت: در نشست سران عرب بر این مساله تاکید شد که روابط ایران با کشورهای عربی باید بر اساس اصل حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورهای عربی و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی باشد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از مواضع چین در رابطه با مساله فلسطین گفت: مساله فلسطین مساله اول جهان عرب و جهان اسلام است و هیچگاه در حمایت از آن کوتاهی نمی‌کنیم.
*  متحدان آمریکا تشنه نفت ایران هستند
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: متحدان آمریکا، حتی الان، قبل از پایان مهلت تعیین شده ‘دونالد ترامپ’ برای توقف خرید نفت از ایران، تشنه نفت این کشور هستند.این خبرگزاری آمریکایی با اشاره به ۴ نوامبر، مهلت تعیین شده از سوی آمریکا برای توقف خرید نفت ایران از سوی مشتریان و همراهی با تحریم های احیا شده علیه این کشور، به نقل از افراد آگاه نوشت: چنانچه ژاپن موفق به دریافت معافیت تحریمی آمریکا نشود، محموله های نفتی بارگیری شده برای سپتامبر، آخرین محموله عازم این کشور آسیایی است.
** قدس ۹۷/۴/۲۰
*  اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانند تنگه هرمز را می‌بندیم
نایب رئیس مجلس با اشاره به تهدید تلویحی نفتی آمریکا از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی گفت: اقدام ما برای مقابله باتهدیدهای نفتی آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران بستن تنگه هرمز است علی مطهری نوع بیان رئیس جمهور را تدبیر خوبی در مقابل تهدیدها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها آمادگی جنگ جدید در خلیج فارس را ندارند از این رو سخن آقای رئیس جمهور اقدام خوبی بود که آثار مثبتی خواهد داشت و عامل بازدارنده‌ای برای ممانعت از صادرات نفت ایران خواهد بود.
*  پول ایرانی ها را ندهید
سفیر آمریکا در برلین در اظهار نظری مداخله جویانه از دولت آلمان خواست تا مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو پول ایران را به این کشور ندهد.
«ریچارد گرنل» با اشاره به درخواست ایران برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو از دارایی‌های خود از بانک تجاری ایران و اروپا به صورت نقد و با هواپیما به داخل کشور گفت: امیدوارم که دولت آلمان مانع از انتقال این پول به ایرانی ها شود. گرنل در ادامه افزود: ما نسبت به نقل و انتقال این پول از سوی ایران به شدت ابراز نگرانی می‌کنیم.
** خراسان ۹۷/۴/۲۰
*  ابتکار، پیام رئیس جمهور درباره برجام را تسلیم نخست وزیر مالزی کرد
«ابتکار» فرستاده ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با نخست وزیر مالزی دیدار کرد .وی در این دیدار پیام مکتوب رئیس جمهور ایران درباره برجام را تسلیم ماهاتیر محمد کرد .این اولین دیدار یک مقام رسمی ایرانی از زمان انتخاب ماهاتیر به عنوان نخست وزیر مالزی است.
** اعتماد ۹۷/۴/۲۰
*  مقابله آشکار ١+۴ با تحریم‌های یکجانبه امریکا
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام را «نمایش صریح انزوای امریکا درعرصه بین‌الملل» ارزیابی کرد و گفت: بیانیه این نشست حاوی نکات قابل توجهی است که موفقیت جمهوری اسلامی ایران در بیان و اعمال خواسته‌های خود را نشان می‌دهد. در این جلسه برخی راهکارهای عملیاتی در حوزه بانکی و نفت مطرح شد که همه وزیران خارجه بر آن تاکید داشتند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: بیانیه وزیران خارجه ایران و ١+۴ به لحاظ سیاسی یک بیانیه قوی در بیان اراده اعضا برای حفظ برجام است و آشکارا در مقابل اراده امریکا برای نابودی برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ایران قرار دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام و دین قرارگرفته است
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از معلمان آموزش و پرورش لبنانی، گفتند: امروز در شرایط حساسی قرار داریم. تمام کفر در مقابل تمام اسلام و دین قرارگرفته است و همین امر می طلبد مسلمانان بیش از گذشته بیدار و هوشیار باشند.ایشان گفتند: اسلام دارای ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی، فردی، فرهنگی و علمی است و بر همه لازم است به این ابعاد توجه کنند و در زندگی اجرا نمایند.استادحوزه علمیه قم با بیان این که برای غلبه بر دشمنان، جهاد ضروری است بیان کردند: برای حفظ امنیت و پیروزی در مقابل دشمنان، لازم است با معاندین جهاد کرد.
مسئولان با وحدت و همدلی مشکلات مردم را برطرف کنند
حوزه/ آیت‌الله مظاهری، در دیدار اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به وجود مشکلات و نارسایی‌های کنونی در کشور، خصوصاً معضلات اقتصادی و معیشتی مردم، بر ضرورت حفظ وحدت، همدلی و همسویی همه ارکان جمهوری اسلامی، تأکید کردند.ایشان همچنین افزودند: یکی از حربه‌های همیشگی دشمنان و بدخواهان نظام مقدّس جمهوری اسلامی، ایجاد اختلاف بین مسئولان است که مهم‌ترین مانع خدمت به مردم و سبب افزایش مشکلات و معضلات می‌گردد.
شورای نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است
حوزه/ آیت الله نمازی، در دیدار با مسئول و سرناظران دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان کاشان شورای نگهبان را ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه فندانسیون نظام اسلامی ایران برپایه خون شهدا پایه گذاری شده است، باید در حفظ آن بیش از پیش تلاش کنیم.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه براساس قانون اساسی شورای نگهبان بر سلامت انتخابات نظارت می کند، نقش این شورا را در برگزاری انتخابات بسیار تعیین کننده و استراتژیک دانست و افزود: برهرشهروندی در جمهوری اسلامی ایران واجب است برای حسن اداره کشور در صحنه انتخابات نقش داشته باشد.
حرکت در مسیر درست با پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است
حوزه/حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی گفت: دنیا می‌خواهد ما را از مسیر درست خارج کند؛ وظیفه ما این است هر آنچه خداوند از ما می‌خواهد بر روی زمین انجام دهیم و این کار با آباد کردن و پویا بودن مساجد امکان‌پذیر است. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان در جدا نگه‌داشتن مردم از مساجد گفت: با توجه به تأثیرگذاری گسترده مساجد در هدایت انسان‌ها، این مکان‌ها موردتوجه دشمنان قرارگرفته و تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء، مردم را از این مکان‌های مقدس دور نگه دارند.
لزوم اتحاد بین مردم و مسئولان جهت حل مشکلات
رسا/حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر لزوم اتحاد بین مردم و مسؤولان گفت: با اتحاد می‌توانیم کشور، ملت، نظام نمونه و مدیریت نمونه‌ای با پیشرفت در حوزه صنعت، تولید، کشاورزی، اخلاق، ادب و فرهنگ به دنیا ارائه دهیم. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه کشور از منابع طبیعی و انسانی بسیاری برخوردار است و هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد، گفت: عزم و اراده جدی در بین مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی دیده نمی‌شود.وی ادامه داد: از آنجا که تنها کشور و نظامی که با امام صادق (ع) و مذهب تشیع شناخته می‌شود ایران است، باید با الهام از آموزه‌ها و مبانی فکری تشیع و امام صادق (ع) آنچنان پیشرفتی داشته باشیم که جهانیان، ایران و مذهب حاکم بر آن را بستایند.
جهش ۱۰ پله‌‌ای ایران در رتبه‌بندی جهانی نوآوری
مهر/معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:بر اساس رتبه بندی شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۱۸ ، جمهوری اسلامی ایران با جهشی قابل توجه از رتبه ۷۵ در سال ۲۰۱۷ به جایگاه ۶۵ در سال ۲۰۱۸ رسیده است. این در حالی است که رتبه ایران در این شاخص در سال ۲۰۱۵، ۱۰۶ بوده است.شاخص جهانی نوآوری نام گزارشی است که هر ساله توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) منتشر می‌شود و در آن به رتبه‌بندی کشورها از منظر نوآوری می‌‌پردازد.
شمار نیروهای نظامی انگلیس در خاک افغانستان دو برابر می شود
مهر/دولت انگلیس بنا به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و با ادعای کمک به رفع وضعیت اسف بار امنیتی در افغانستان، قصد دارد شمار نیروهای نظامی خود را در این کشور آسیایی به دو برابر افزایش دهد.«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که دولت وی ۴۴۰ نیروی نظامی دیگر را به افغانستان اعزام می کند که در نهایت، شمار این نیروها را به ۱۱۰۰ نفر افزایش می دهد. این نیروها قرار است به نیروهای نظامی افغانستان در مبارزه با ستیزه جویان وابسته به گروههای تروریستی داعش و طالبان یاری رسانند.
 طرح مشترک آمریکا و عربستان برای تشکیل اتاق عملیات جنگ علیه ایران
تسنیم/روزنامه لبنانی الاخبار، فاش کرد:آمریکایی‌ها و سعودی‌ها تلاش دارند اتاق عملیات توطئه و تحریکات مرزی نظیر اتاق الموک در اردن و ترکیه را از مرزهای سوریه به ایران انتقال دهند تا شاید بتوانند از طریق ایجاد کانون‌های فرسایش توسط تحریک بلوچ‌های ایران، جنگ جدیدی را از اقلیم بلوچستان پاکستان ضد ایران به راه بیندازند.اتاق الموک، اتاق عملیات نظامی است که جز در صورت موجودیت آن در امان پایتخت اردن و انطاکیه در اسکندرون، امکان استمرار جنگ سوریه وجود نداشت. از دو هفته پیش تلاش می‌شود نسخه پاکستانی این اتاق عملیات نیز در مرزهای ایران تشکیل شود.در اتاق‌های اردن و ترکیه، افسران آمریکایی ، اردنی ، سعودی ، اماراتی ، فرانسوی ، انگلیسی و ترک حضور دارند تا جنگ شکست خورده سوریه را از لحاظ برنامه‌ریزی و تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های مسلح ضد ارتش سوریه مدیریت کنند.
 مقام سابق سیا: هویت تاریخی ایرانی‌ها زورگویی خارجی را نمی‌پذیرد
تسنیم/ «فیلیپ جرالدی»، یک مقام سابق سیا در یادداشتی درباره سیاست‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران نوشته که ایران عراق و لیبی نیست و هویت تاریخی مردم این کشور زورگویی‌های خارجی را نمی‌پذیرد.وی افزود: «روشن است کاری که او تلاش می‌کند انجام دهد اعمال فشار بر مردم ایران برای قیام و تغییر حکومت است؛ فرایندی که نام دیگر آن تغییر نظام است.»این مقام سابق «سیا» در ادامه سیاست ترامپ و مشاورانش را «تاکتیک اشتباه» توصیف کرده و نوشته پیشبرد این سیاست‌ها به تقویت جایگاه حکومت ایران منجر می‌شود.
وزیر جنگ اسرائیل، ارتش سوریه را تهدید کرد!
باشگاه خبرنگاران /وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر ارتش سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد.با پیشروی سریع ارتش سوریه در مناطق جنوبی و آزادسازی شهرها و روستاها از اشغال تروریست‌ها،‌ آویگدور لییبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادعایی گزاف هشدار داد:‌ اگر نیروهای ارتش سوریه به منطقه جولان (اشغالی) وارد شوند بدون شک با پاسخ قاطع اسرائیل روبرو خواهند شد.
دفاع دیپلمات سعودی از کارنامه «درخشان» کشورش در تجاوز به یمن!
باشگاه خبرنگاران/ نماینده عربستان در سازمان ملل در اظهاراتی مضحک در شورای امنیت، اقدامات وحشیانه کشورش در یمن را درخشان و افتخارآمیز توصیف کرد. عبدالله المعلمی، با دفاع از جنایت‌های این کشور و همپیمانانش در حمله به یمن مدعی شد: واقعیت‌های میدانی جبهه الحدیده بیانگر این نکته است که ائتلاف بالاترین میزان خویشتنداری را در این جبهه به نمایش گذاشته است و به منشور‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *