خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۹

  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق علیه السلام در بیوت مراجع عظام تقلید
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه معرفی شود
  • آیت الله مقتدایی: روشنگری توطئه‌های دشمنان از وظایف روحانیون است
  • آیت الله خاتمی: راهبرد فعلی و قطعی دشمنان ناامید کردن مردم است
  • آیت الله موسوی اصفهانی: مجلس با شجاعت مسببین اوضاع اقتصادی کشور را استیضاح کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی: امام صادق(ع) در طول عمر با برکت خود همواره با افراط و تفریط شیعیان مبارزه می‌کردند

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۹
*  کمیته امداد در کنار دولت است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خیلی‌ها روحانی را تنها گذاشتند و زخم‌زبان می‌زنند اما کمیته امداد در کنار وی است.
پرویز فتاح افزود: ما به عنوان کمیته امداد در کنار دولت هستیم زیرا دولت، مردم است و خیالتان در این خصوص راحت باشد.فتاح تصریح کرد: انصافا دولت آنچه را که در توان داشته انجام داده است و همین دیروز نامه‌ای به امضای نوبخت و ربیعی ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۴ درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه به بعد اضافه می‌شود.
** همشهری ۹۷/۴/۱۹
*  تجارت با ایران بدون دلار
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خبر داد که ۳ کشور اروپایی عضو برجام؛ آلمان، فرانسه و انگلیس موسوم به E3 با حفظ تجارت با ایران بدون دلار موافقت کردند. وزیر خارجه روسیه افزود: همه درباره این موضوع اتفاق نظر دارند که تحریم‌های آمریکا کاملا غیرقانونی و سیاستی غیرقابل قبول است. اتحادیه اروپا پس از نشست کمیسیون مشترک برجام بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد: حفظ کانال‌های بانکی، ادامه صادرات نفت و گاز ایران و ایجاد جو سرمایه‌گذاری مطلوب در ایران اولویت است.
*  توییت تازه ترامپ درباره سپاه
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشته است: مزاحمت‌های ایران برای ناوهای آمریکا: سال ۲۰۱۵؛ ۲۲ مورد، سال ۲۰۱۶؛ ۳۶ مورد، سال ۲۰۱۷؛ ۱۴ مورد و سال ۲۰۱۸؛ صفر. این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که ناوگان نظامی دریایی آمریکا در منطقه حضور داشته و در چندین مورد مرتکب نقض آب‌های سرزمینی ایران شده است که در یکی از آن موارد، روز ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ ملوانان آمریکایی که وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند، توسط سپاه بازداشت شدند. این ملوانان آمریکایی روز بعد در حالی که ۱۵ ساعت در بازداشت ایران بودند، آزاد شدند.
** کیهان ۹۷/۴/۱۹
*  شب‌های زیادی از ترس جنگ با ایران بی‌خوابی کشیدم
اران اتزیون معاون سابق مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با هاآرتص با بیان اینکه حتی تصور جنگ با ایران برایم دشوار است، گفت: من خیلی روی این موضوع کار کرده‌ام. چه زمانی که در شورای امنیت ملی بودم و چه زمانی که در وزارت خارجه بودم. چیزهایی هست که نمی‌توانم در موردشان صحبت کنم، اما اگر همسرم اینجا بود، به شما می‌گفت من چه شب‌های زیادی بی‌خوابی کشیدم. نه به این خاطر که داشتم در دفترم کار می‌کردم، بلکه به خاطر حجم نگرانی‌ای که داشتم.
*  استادان حوزه‌های علمیه قم خواستار تجدیدنظر مسئولان در سیاست‌های برجامی‌ شدند
قریب یک هزار تن از اعضای تشکل استادان سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه قم با صدور بیانیه‌ای خطاب به مسئولان و مردم و ارائه پیشنهاداتی خواستار تجدیدنظر دولت در سیاست‌های برجامی شدند. در این بیانیه که به امضای ۹۴۱ تن از اعضای این تشکل حوزوی رسیده آمده است: در چند سال اخیر سیاستهای دولت معطوف به برجام و سیاست خارجی شد و در نهایت با خروج آمریکا از آن فرصت چندین ساله توجه به ظرفیت‌های داخلی از دست رفت و دشمن با طراحی یک بازی پیچیده در حال وقت‌کشی و انباشت انبوهی از مشکلات بر دوش دولت و ملت است. تا در نهایت ملت را در برابر نظام قرار دهند.
*  موافقت مشروط اسرائیل با هسته‌ای شدن رژیم آل سعود
رژیم صهیونیستی با تعیین «خطوط قرمز»، با تصمیم ترامپ برای هسته‌ای کردن رژیم سعودی به صورت مشروط موافقت کرد.
رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب گزارش دادند که مقام‌های رژیم صهیونیستی در تماس با دولت آمریکا، چندین «خط قرمز» را برای همکاری‌های هسته‌ای واشنگتن و ریاض تعیین کرده‌اند.
هماهنگی کامل آمریکا با رژیم صهیونیستی در مورد هسته‌ای شدن عربستان، اطلاع تل‌آویو از محل احتمالی ساخت رآکتورها، عدم انجام غنی‌سازی در خاک عربستان و تامین کامل سوخت هسته‌ای رآکتورهای عربستان از سوی آمریکا از جمله شروط رژیم صهیونیستی در این مورد عنوان شده است.
** شرق ۹۷/۴/۱۹
*  حمله به «تی۴» فقط خسارت مادی داشت
پدافند هوایی سوریه، حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی «تی ۴» در حومه حمص را دفع کرد.
سامانه دفاع هوایی سوریه این کشور، به سوی چند جنگنده اسرائیلی که قصد حمله به پایگاه هوایی تی۴ را داشتند، شلیک و تعدادی از موشک‌های آنها را منهدم کرده است. برخی از رسانه‌ها تعداد این موشک‌ها را شش عدد عنوان کرده‌اند. این حمله یکشنبه‌شب اتفاق افتاده است. یک منبع نظامی گفته این جنگنده‌ها بعد از مدتی مجبور به خروج از حریم هوایی سوریه شدند. به گفته این خبرگزاری، این حمله موشکی «فقط باعث خسارات مادی شده است».
*  حق عمل متقابل ایران محفوظ است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند ضمن محکومیت این اقدام گفت: جمهوری اسلامی ایران این تصمیم را اقدامی غیرسازنده در روابط دو کشور ارزیابی می‌کند. بهرام قاسمی افزود: دستیار وزیر امور خارجه بلافاصله با احضار سفیر هلند در تهران مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را درباره این عمل غیردوستانه ابلاغ کرد. قاسمی تصریح کرد: همان‌گونه که قبلا نیز به نماینده دولت پادشاهی هلند ابلاغ شد، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل محفوظ می‌دارد.
** ایران ۹۷/۴/۱۹
*  کشف محموله انفجاری در منطقه صفر مرزی سراوان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان گفت: با تلاش نیروهای مرزبانی در چند ماه کار اطلاعاتی محموله‌های انفجاری در مرز سراوان کشف و ضبط شد. حجت‌الاسلام موحدی راد افزود: نیروهای مرزبانی استان در دو مرحله ۱۱ تله انفجاری، ۱۳ قبضه کلاش، تعدادی نارنجک، یک قبضه آر. پی. جی و تعدادی خرج گلوله آر. پی. جی از منطقه صفر مرزی سراوان کشف و ضبط کردند.
*  دهلی نو براساس منافع ملی درمورد نفت ایران تصمیم می‌گیرد
دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد: تصمیم دهلی نو در مورد ادامه واردات نفت از ایران، بر اساس منافع ملی این کشور خواهد بود. وزیر نفت هند افزود: هند تحریم‌های امریکا علیه ایران را به‌عنوان یک چالش درنظر می‌گیرد، زیرا دهلی نو دارای روابط نزدیک با هر دو کشور است. اما هند در این خصوص یک رویکرد سنجیده و جامع بر اساس منافع ملی خود اتخاذ و راهی برای تأمین انرژی خود پیدا خواهد کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۹
*  ایرادات شکلی بر دو لایحه از لوایح چهارگانه FATF را به مجلس ارسال کردیم
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ سوالی در مورد نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان برای موافقت با تایید لوایح چهارگانه مربوط به FATF اظهار کرد: “اصلاح قانون مبارزه با پولشویی” یکی از دو مصوبه ارسالی مربوط به لوایح چهارگانه بود که با بررسی‌های صورت گرفته در هفته‌های گذشته پاسخی مبتنی بر وجود ایرادات شکلی در این لایحه را ارسال کردیم. وی ادامه داد: مصوبه ارسالی دوم هم مربوط به تصویب کنوانسیون پالرمو (کنوانسیون مربوط به مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی) بود که آن را در جلسات شورای نگهبان با توجه به ضرورتی که داشت بررسی کردیم و در روز یکشنبه ۱۷ تیر پاسخ شورای نگهبان برای مجلس محترم ارسال شد.
*  «معامله قرن» هرگز به سرانجام نخواهد رسید
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار بررسی تمامی پرونده‌ها در نشست شورای مرکزی فلسطین در ماه میلادی آتی شد و اعلام کرد که هرگز اجازه نخواهد داد “معامله قرن” به سرانجام برسد.
محمود عباس گفت: کشورهای عربی تاکید کردند که مخالف طرح آمریکایی موسوم به “معامله قرن” هستند، همچنین برخی کشورهای جهان در اروپا، آسیا، آفریقا و غیره نیز اعلام کردند که این طرح امکان ندارد که به نتیجه برسد.
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۹
*  صداقت و اخلاص ایران ثابت شده است
الحیالی در «نشست هماهنگی دفاعی و امنیتی ایران و عراق برای مراسم اربعین» که با حضور «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق، «ایرج مسجدی» سفیر و «سردار مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد [ محل سفارت جمهوری اسلامی ایران] برگزار شد، گفت: ایران در همه بحران‌ها به‌عنوان یک پشتوانه در کنار ملت و دولت عراق قرار داشته است. وزیر دفاع عراق گفت اطمینان واثقی که طرف عراقی به حسن‌نیت جمهوری اسلامی دارد زمینه را برای گسترش روزافزون روابط در همه زمینه‌ها فراهم کرده است. وی تاکید کرد ایران همواره بویژه در بحران‌ها یک پشتوانه بزرگ و صادق برای عراق بوده است.
*  سفر محرمانه رئیس «موساد» به آمریکا درباره ایران و سوریه
یک سایت صهیونیستی از سفر محرمانه رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای رایزنی درباره ایران و سوریه خبر داد. سایت عبری‌زبان «واللا» گزارش داد یوسی کوهن، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل موسوم به موساد طی هفته گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی و رایزنی درباره ایران و سوریه به صورت محرمانه به واشنگتن سفر کرده است.
** جوان ۹۷/۴/۱۹
*  بنیاد تعاون سپاه بدهی به شهرداری تهران را تکذیب کرد
در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:مطابق مستندات موجود، بنیاد تعاون سپاه هیچگونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود.
*  شایعه استعفای جهانگیری تکذیب شد
در پی انتشار برخی شایعات در بعضی رسانه ها مبنی بر رقابت میان برخی اعضا کابینه و استعفای معاون اول رئیس جمهوری، یک منبع آگاه ضمن رد این شایعات تاکید کرد: هدف خبرسازی‌های دروغین و غیرواقعی و موهوم اخیر به امید ایجاد فضا برای انتخابات آینده، ناامید کردن مردم و حرکت در مسیر خواسته بیگانگان و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
به گفته این منبع آگاه بر خلاف آنچه در متن گزارش‌های ادعایی منتشر شده درباره نقش آفرینی افراد در عزل و نصب‌ها در دولت کذب است.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۹
*  درخواست ایران برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان
یک روزنامه آلمانی به نقل از یک منبع آگاه در دولت آلمان نوشت که برلین در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد به تهران است. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت:‌ایران می‌خواهد ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد خود را از یکی از حساب‌های بانکی خود در آلمان برداشت کرده و به داخل کشور واریز کند. در این گزارش آمده است: تهران نگران آن است که با شروع تحریم‌های آمریکا با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک ایران – اروپا برداشت شود.
*  واکنش الحوثی به ادعای ایرانی بودن موشک‌های انصارالله
محمدعلی حوثی رییس کمیته انقلاب یمن گفت: اگر آمریکا دلایل کافی در رابطه با وارد کردن موشک‌های ایرانی به یمن داشت نیکی هیلی مجبور نمی‌شد نقش یک بازیگر هالیوودی را ایفا کند زمانی که لاشه موشک‌هایی که پاتریوت آمریکا آنها را مورد هدف قرار داده را به نمایش گذاشت.
وی افزود: گویا پاتریوت به این نکته توجه داشته است که تمام موشک را نابود کند و تنها علامت کشور تولیدکننده را از بین نبرد.
هدف از این ادعاها پوشاندن اقدامات آمریکا و مشارکت آنها در تجاوز روزانه و حصر یمن است.
** رسالت ۹۷/۴/۱۹
*  کار دست کسانی است که کار نمی‌کنند
آیت‌الله احمد جنتی در نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرایط ما نسبتاً سنگین است، ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، همواره مشکل داشته‌ایم اما دشمن روز به روز توطئه‌های خود را افزایش می‌دهد و یک عده‌ای هم به دشمن می‌پیوندند. وی گفت: وظیفه ما این است اول بفهمیم در چه وضعی هستیم و به داخلی‌ها بفهمانیم که انقلاب چه خدماتی به کشور کرده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه فعالیت می‌کنند که مملکت را از این وضعیت بیرون بیاورند، تاکید کرد: اگر بخواهد کاری انجام شود باید از راه‌های معقول صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه این داعشی‌ها به مرز‌های ما آمده بودند تا همان بلا‌هایی که در عراق و سوریه پیاده کردند، بر سر ما نیز بیاورند خاطرنشان کرد: اگر جان، مال و ناموس ما محفوظ است به‌خاطر جهاد‌هایی است که در سوریه، غزه و لبنان کرده‌ایم. البته ما باید به فکر مظلوم باشیم، اما این بدان معنا نیست که به فکر مردم خودمان نبودیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری خطاب به نیرو‌های مخلص و انقلابی که گفته بودند امکانات زیاد است و می‌توانیم خیلی کار کنیم تا گرسنگی و بیکاری از بین برود، افزود: متاسفانه کار دست کسانی است که کار نمی‌کنند و خیلی‌ها هم که می‌خواهند کار کنند، کار دست‌شان نیست.
*  راهبرد فعلی و قطعی دشمنان، ناامید کردن مردم است
امام جمعه موقت تهران گفت: راهبرد فعلی و قطعی دشمنان ناامید کردن مردم است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین گرامی‌داشت شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در مسجد جامع ابهر، گفت‌: تبلیغات دشمن به گونه ای است که انگار هیچ چیز در کشور سر جای خود نیست در حالی که باید گفت، زمانی که کشور ارتش مجهز، سپاه، بسیج، وزارت دفاع مقتدر و فناوری نظامی بی نظیر در اختیار نداشت در جنگ نابرابر ۸ ساله قدرتمندانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی محکم در عرصه سیاسی، اقتصادی و قدرت دفاعی است و در شرایط کنونی که جنگ روانی دشمن شدت گرفته، سرنوشت ما را مقاومت رقم خواهد زد و به یاری خدا، تلاش مسئولان و همراهی مردم کشور، این گردنه را نیز پشت سر خواهد گذاشت و نیاز ضروری آن بیش از هر زمان دیگری در برابر هجمه دشمن، وحدتی با محوریت ولایت فقیه و دور از شعارزدگی است.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۹
*  ادعای اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه گفت که قرار است در دیدار با رئیس جمهور روسیه درباره این موضوع گفت‌وگو کند. «بنیامین نتانیاهو» در آغاز جلسه هفتگی کابینه با تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه کشورمان گفت: اسرائیل هیچ گونه ایجاد پایگاه نظامی توسط ایران یا نیروهای نیابتی اش در هیچ جای سوریه را تحمل نمیکند.نتانیاهو و پوتین آخرین بار در ماه مه با یکدیگر دیدار کردند.
** آرمان ۹۷/۴/۱۹
*  آیت‌ا… عیسی قاسم برای درمان به خارج از بحرین منتقل شد
آیت‌ا… شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین سرانجام جهت ادامه مداوا، به خارج از بحرین منتقل شد.در بیانیه تیم ناظر بر درمان شیخ عیسی قاسم آمده است: آیت‌ا… شیخ عیسی قاسم صبح روز دوشنبه ۹ جولای ۲۰۱۸(۱۸ تیر ۱۳۹۷) بحرین را به مقصد انگلستان ترک کرد. این اقدام بر اساس گزارش‌های پزشکی و اجماع پزشکان مسئول که بر لزوم انتقال فوری ایشان به بیمارستانی تخصصی برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت تاکید داشته‌اند، صورت گرفته است.
*  بازداشت سرشبکه‌های کانال‌های معاند
برخی کانال‌های معاند و معارض نظام با جذب و آموزش تعدادی از جوانان ناآگاه، اقدام به نشر اکاذیب و مطالب وحدت‌ستیز در فضای مجازی می‌کردند و از این طریق موجبات برهم‌زدن نظم عمومی را فراهم کرده بودند. سازمان اطلاعات سپاه سیستان‌وبلوچستان پیگیری جدی موضوع را در دستور کار قرار داد و موفق شد اعضای اصلی این تیم‌های خرابکار را در جریان اغتشاشات اخیر پیش‌آمده در استان شناسایی و دستگیر کند. بر اساس این گزارش، اعضای این تیم‌ها در چندین شهرستان استان شناسایی شدند که به‌صورت زنجیره‌ای و طی عملیات مختلف دستگیر شدند که به‌زودی جزئیات این دستگیری‌ها منتشر خواهد شد.
** آفرینش ۹۷/۴/۱۹
*  مسائل منطقه از طریق رایزنی قابل حل است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار خداحافظی علی بن حمد السلیطی سفیر قطر در تهران ادامه محاصره قطر را اقدامی نادرست عنوان کرد و ادامه داد: مسائل منطقه باید از طریق گفت و گو و رایزنی برطرف شود.لاریجانی یادآورشد که نباید به قدرت های خارج از منطقه اجازه دخالت داد تا دولت ها و ملت ها را گرفتار توطئه های خود کنند.
السلیطی سفیر قطر در تهران نیز با تشکر از حمایت های دولت و ملت ایران گفت: از جمهوری اسلامی برای اینکه در زمان محاصره قطر از سوی کشورهای عربی ما را تنها نگذاشتند، قدردانی می کنیم.
** قدس ۹۷/۴/۱۹
*  صدور کیفرخواست برای ۳۰ متهم ارزی
دادستان تهران گفت: برای ۳۰ نفر از متهمان ارزی کیفرخواست صادر شده و از قضات محاکم کیفری می‌خواهیم به این پرونده‌ها توجه خاصی داشته باشند.
عباس جعفری دولت‌آبادی تعداد متهمان دستگیر شده در رابطه با جرایم ارزی در سال ۱۳۹۱ را ۵۰ نفر اعلام و علت به سرانجام نرسیدن این پرونده‌ها را نحوه استنباط دادگاه‌ها از قوانین و حساس نبودن به وضعیت اقتصادی کشور دانست.
*  بودجه حوزه‌های علمیه نصف شده است
آیت الله اعرافی در دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب گفت: با اینکه بودجه حوزه‌های علمیه نصف شده است و حتی بودجه‌های عمرانی ما حذف شده است با دست خالی صد ها نفر را پای کار نگه داشته ایم و در یک سال گذشته تا حدودی از این عبور کرده ایم و اکنون حوزه از منشور و سند چشم انداز برخوردار است و برای اولین بار برنامه ۵ ساله حوزه تدوین و آماده شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه به طرح آمایش حوزه اشاره کرد و آن را بسیار مهم دانست و ادامه داد: اکنون ۹۰ هزار دانشجو در ۴۵ هزار رشته علوم اسلامی که مرتبط به حوزه است در دانشگاه تحصیل می‌کنند و ۲۰ مرکز در قم ۲۰۰ رشته علوم انسانی اسلامی را به طلبه ها آموزش می‌دهند که وصل به نظام دانشگاهی اند و ۱۰ هزار طلبه ما در دانشگاه تحصیل می‌کنند.
** خراسان ۹۷/۴/۱۹
*  چین نفت ایران را جایگزین نفت آمریکا می‌کند
یک مقام چینی اعلام کرد که در واکنش به جنگ تجاری آمریکا نفت ایران را جایگزین نفت وارداتی از آمریکا خواهند کرد. یکی از مدیران پالایشگاه ‘دونگ مینگ’ در استان ‘شاندونگ’ در شرق چین اظهار کرد: این پالایشگاه خرید نفت خام از آمریکا را متوقف کرده است و قصد دارد به جای آمریکا از ایران نفت وارد کند. وی گفت: دولت چین قصد دارد تعرفه‌هایی را روی نفت وارداتی از آمریکا در نظر گیرد و در زمینه خرید نفت بعد از این بر آفریقای غربی و خاورمیانه از جمله ایران متمرکز خواهد شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه معرفی شود
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مسئولین حوزه‌های علمیه، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه گفتند: برای پیشبرد اهداف جهت خودکفایی و استقلال مالی حوزه‌های علمیه، نیاز به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت خیرین به‌صورت جدی است. ایشان همچنین با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه امروز معرفی شوند تأکید کردند: از ظرفیت صداوسیما در زمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.
روشنگری توطئه‌های دشمنان از وظایف روحانیون است
حوزه/.آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه انذار و ارشاد مردم در سطح جامعه رسالت خطیر و بزرگی است که طلاب و روحانیت انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: امروزه با این دشمنی‌هایی که در ابعاد مختلف چون فرهنگی و اقتصادی علیه نظام جمهوری می‌شود رسالت روحانیت خطیرتر است زیرا باید بیشتر ارشاد و انذار کنند.قائم مقام جامعه مدرسین تاکیدکرد: روحانیت باید مانع توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب و اسلام شود و با اقناع کردن مردم مانع از ایجاد اغتشاشات مردم و بدخواهان علیه نظام شوند، بنابراین روشنگری وظیفه روحانیت است.
مجلس با شجاعت مسببین اوضاع اقتصادی کشور را استیضاح کند
حوزه /آیت الله موسوی اصفهانی به مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و گفت: اگر امروز نتوانیم از وزرای اقتصای کشور سؤال کنیم پس کی و کجا باید نمایندگانی که برای دفاع از حقوق مستضعفین در مجلس حضور دارند به این وظیفه رسیدگی کنند. عضو جامعه مدرسین نمایندگان شجاع را نیاز امروز جامعه توصیف کرد و گفت: اگر مجلس شجاع بود همانند آیت الله مدرس از مسببان این اوضاع سؤال می‌کردند.
امام صادق (ع) در طول عمر با برکت خود همواره با افراط و تفریط شیعیان مبارزه می‌کردند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مروّجی طبسی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مذهب تشیع عنوان کرد:یکی از نکات بارز زندگی امام صادق (ع) مقابله با افراط و تفریط شیعیان بود.عضو جامعه مدرسین در ادامه ضمن محکوم کردن افراط و تفریط‌های موجود در جامعه گفت: افرادی که افراط و تفریط می‌کنند، خائن به خون‌های بسیاری هستند که برای برافراشته شدن پرچم شیعه ریخته شده است. وی همچنین خطاب به کسانی که علیه مقدسات مذاهب اسلامی سخن می‌گویند و فعالیت می‌کنند تصریح کرد:حرف زدن و لعن کردن که کاری ندارد، این افراد اگر راست می‌گویند به کمک شیعیان مظلوم در جهان بشتابند.
مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) برگزار شد
حوزه/مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق(ع) ششمین پیشوای شیعیان جهان، در دفاترآیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی،نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی برگزار شد.علاوه بر دسته عزاداری هیئت ها، دسته عزاداری نیز با حضور آیت‌الله العظمی وحید خراسانی از دفتر این مرجع تقلید به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار گردید.
درخواست مقتدی صدر برای توقف مذاکرات با آمریکا
رسا/ رهبر جریان صدر عراق از گروه های سیاسی عراق خواست تا رایزنی های خود را با آمریکا و کشورهای همسایه در خصوص تشکیل ائتلاف های سیاسی در این کشور متوقف کنند.وی در ادامه افزود: این یک مسأله داخلی و مربوط به عراقی ها و نه دیگران است. گروه های سیاسی باید از ائتلاف های طایفه ای و نژادی و صف بندی های این چنینی دوری کنند.
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس شد
باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر انگلیس، جرمی هانت را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی کرد.این انتصاب ساعاتی پس از آن صورت گرفت که بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس به دلیل اختلاف با «ترزا می» بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا از سِمت خود استعفا کرد.جرمی هانت، پیش از انتصاب به این مقام، وزیر بهداشت انگلیس بود.
چین به هیچ وجه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را نمی‌پذیرد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد: پکن هرگز تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را که بر اساس قوانین بین‌المللی نباشند نمی‌پذیرد. وی همچنین تأکید کرد: چین حق مشروع خود را برای پیگیری منافعش (در این زمینه) محفوظ می دارد.چان‌یینگ، افزود: چین به تلاش هایش برای حفظ دستاوردهای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ (برجام) پس از خروج آمریکا از این توافق، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت گردشگری ایرانی را تحریم کرد
باشگاه خبرنگاران/ وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت ایرانی «گردشگری و مسافرتی ماهان» را تحریم کرد.وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت گردشگری ایرانی را که در پایتخت مالزی فعالیت دارد مشمول تحریم‌های ثانویه خود قرار داد و دلیل تحریم این شرکت را ارتباط آن با شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرده است.
بشار اسد: همه اراضی سوریه را آزاد خواهیم کرد
باشگاه خبرنگاران / بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد همه استانهای این کشور را از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد.وی با بیان اینکه فرآیند بازسازی پساجنگ سوریه مهمترین اولویت دولت است، افزود: ما همزمان با عملیات‌های ضدتروریستی جاری، درگیر بازسازی اقتصاد ملی کشور خواهیم شد.
خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور!
سایت الف/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور و انتقال آن به سلیمانیه عراق خبر داد.کریمی قدوسی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراق قرارگاه زدند، افزود: سعودیها ۱۳ نفر را مامور کردند که در بازار تهران هر چه سکه و دلار آوردند، خریداری کنند. وی افزود: سپاه سه نفر از این افراد را دستگیر کرد.کریمی قدوسی اضافه کرد: مردم از مسئولین می‌خواهند که این افراد محاکمه و مجازات شوند.
حملات هوایی آمریکا تلفات غیرنظامیان افغان را افزایش داده است
تسنیم/سازمان دیده‌بان حقوق بشر به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا در افغانستان از اعضای ناتو خواست که درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا تحقیقات بی‌طرفانه انجام دهد.«پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر ارشد سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از آمریکا تاکید کرد که مقامات این کشور به ندرت درباره کشته شدن غیرنظامیان با شاهدان عینی صحبت می‌کنند بنابراین باید نقض احتمالی قوانین جنگی در حملات هوایی بررسی شوند.
مقام سابق رژیم صهیونیستی: از ایران قوی تر نیستیم
ایرنا/«عیران عتصیون» معاون رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این که تل آویو از ایران قوی تر نیست هشدار داد که اگر این رژیم با ایران وارد جنگ شود زیر ساخت هایش متحمل ویرانی های زیادی خواهد شد.به نوشته روزنامه رأی الیوم به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، عتصیون گفت: تل آویو در حوزه نظامی قدرتمندتر از ایران نیست و همچنین عمق راهبردی ندارد. ایران از نظر جغرافیایی بر ‘اسرائیلِ کوچک’، برتری دارد. سیاست منطقی مقامات سابق ما موجب شده بود از جنگ مستقیم با ایران جلوگیری شود و من معتقدم هوشمندی در تداوم این سیاست و خودداری از ورود به جنگ با ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *