خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۴

  • تقدیر رهبرمعظم انقلاب از حضور میدانی امام جمعه خرمشهر
  • قدردانی سرلشکر سلیمانی از مواضع ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی رئیس جمهور
  • آیت الله جنتی: مقاومت مردم یمن، آل سعود را زبون کرده است
  • آیت الله مصباح یزدی: شور دینی در جامعه تقویت شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید اثرگذار، جذاب و هماهنگ باشد
  • آیت الله فقیهی:  صبر و تقوای انقلابی رمز غلبه ملت و مسئولان بر دشمن است

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۴
*  آب به آبادان و خرمشهر رسید
بهره‌برداری آزمایشی فاز اول پروژه طرح غدیر با هدف انتقال تامین آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز شد. فاز اول این پروژه بالغ بر ۱۱۰ کیلومتر لوله‌ انتقال آب به قطر ۲ متر را در خود جای داده است.
این خط لوله، آب سد کرخه در شمال خوزستان را به شهرهای خرمشهر و آبادان منتقل می‌کند. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) این پروژه را از سال گذشته با تامین اعتبار دولت آغاز کرده بود که به‌دلیل مشکلات اخیر آب آشامیدنی مردم آبادان و خرمشهر، اجرای آن شتاب گرفت و در نهایت با تلاش شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته، طول مدت اجرا به یک‌سوم کاهش و بهره‌برداری آزمایشی از آن آغاز شد.
** همشهری ۹۷/۴/۱۴
*  نامه مشترک مجلس به رؤسای ۲ قوه
۲۱ نفر از نمایندگان دیروز درنامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور و آیت الله صادق آملی لاریجانی روسای قوه مجریه و قضاییه خواهان ارائه بسته حمایتی ویژه طبقات محروم، واگذاری طرح‌های نیمه تمام به مردم و ساماندهی نظام بانکی و ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری مردم در بانک‌ها شدند.همچنین مجلس در این نامه اعلام آمادگی کرده که برای برون رفت از شرایط کنونی و همچنین انجام ماموریت‌های فوق الذکر درصورت نیاز به اخذ مجوزدرقالب طرح یا لایحه اقدام کند.
** کیهان ۹۷/۴/۱۴
*  قدردانی سرلشکر سلیمانی از مواضع ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی
در پی اعلام موضع قاطع حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در قبال اظهارات سلطه طلبانه و تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از سخنان عزتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.
*  درعا در آستانه آزادسازی
خبرهای میدانی از جنوب سوریه حاکی است، ارتش سوریه بر ۸۰درصد بخش شرقی استان «درعا» و ۶۰ درصد کل این استان مرزی مسلط شده و درصدد آزادسازی کامل این استان است.
همزمان با این پیشروی‌های ارتش، کمک‌های انساندوستانه شامل وسایل پزشکی و سوخت نیز به روستاها و شهرک‌های آزاد شده، وارد می‌شوند.
«جمال‌ الزعبی» نماینده پارلمان سوریه دراین‌باره گفته، گروه‌های مسلح در «بصری الشام»، «الغاریه الشرقیه»، الغاریه الغربیه و «صیدا» بخش اعظم سلاح‌های خود را تحویل داده‌اند و این بیانگر نزدیک بودن زمان پایان نبردها است.
** شرق ۹۷/۴/۱۴
*  مجلس ۲ هفته تعطیل است
مجلس شورای اسلامی به مدت دو هفته جلسه نخواهد داشت. علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس تاریخ جلسه علنی بعدی مجلس را یکشنبه ۳۱ تیرماه اعلام کرد. براساس‌این، مجلس به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود که این تعطیلات شامل یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و یک هفته برای تعطیلات تابستانی است.
*  بازدید افسران وزارت دفاع چین از تیپ ۶۵ نوهد
صبح دیروز هیئتی متشکل از افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین با حضور در محل فرماندهی تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش از نزدیک در جریان مراحل مختلف آموزش و توان رزمی این نیروها قرار گرفتند.
در جریان بازدید افسران وزارت دفاع جمهوری خلق چین از تیپ ۶۵ نوهد، کلاه‌سبزها به اجرای رژه موتوری، تمرین‌های نمایشی با اسلحه و صخره‌نوردی پرداختند.
** ایران ۹۷/۴/۱۴
*  اگر اتحادیه اروپا بتواند جای خالی تعهدات امریکا در برجام را پر کند، ایران در توافق هسته‌ای خواهد ماند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نشست خبری مشترک با «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش با اشاره به مذاکرات و همکاری‌های ایران و اتریش در حوزه انرژی اظهارداشت: مهم است که دولت اتریش از فعالیت شرکت‌هایش با ایران حمایت کند. اقدام خلاف قانون دولت امریکا در خروج از برجام نباید زمینه‌ای برای نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها در روابط دو یا چندجانبه شود.
رئیس جمهوری با بیان اینکه برجام حاصل ۱۲ سال مذاکرات سخت بود که اگر از اعتبار بیفتد، دیپلماسی بی‌اعتبار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر بسته پیشنهادی کشورهای اروپایی درباره چگونگی حفظ برجام هستیم. اگر اتحادیه اروپا بتواند جای خالی تعهدات امریکا در برجام را پر کند، ایران در برجام خواهد ماند.
*  «ابر دزدی» تکذیب شد
روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سخنان منتسب به رئیس این سازمان درباره «ابر دزدی» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخلاف فضاسازی‌های صورت گرفته، موضوع مورد اشاره در سخنرانی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سرقت ابرها و تغییرات عامدانه اقلیمی صرفاً یک نگاه آینده‌نگرانه‌ علمی بوده است و الزاماً به معنای رقم خوردن آن در مقطع کنونی نیست و موضوع سرقت ابرها از طرف دشمنان و رژیم صهیونیستی غاصب رؤیایی بیش نیست.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۴
*  سلطان سکه در تهران بازداشت شد
فرمانده رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری فردی با دو تن سکه طلای بهار آزادی خبر داد که به سلطان سکه معروف است.
سردار رحیمی گفت: این فرد افرادی را در خدمت داشت که به بازار می‌فرستاد و سکه طلا را به هر قیمتی که بود از بازار جمع‌آوری و خریداری می‌کرد.
*  ۲ بودجه اضطراری تهیه شد
نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور «مدیریت منابع و کاهش هزینه ها» را ۲ رویکرد اصلی این سازمان در تخصیص بودجه دستگاه‌ها در شرایط کنونی اعلام کرد و افزود: با این رویکرد، ۲ بودجه اضطراری با تکیه بر بخشی از صادرات تهیه کردیم که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح می‌شود.
سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه پیشین این شورا، سازمان برنامه و بودجه ملزم شد بودجه‌های اضطراری را تهیه و ارایه کند.
نوبخت تاکید کرد: می‌توان با کاهش هزینه‌های غیرضرور، تراز بودجه را برقرار و بخشی از هزینه‌های ضروری را از ردیف سایر درآمدها جبران کرد.
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۴
*  سفر مقامات کره‌جنوبی به آمریکا برای مذاکره درباره تحریم‌ نفت ایران
کره‌جنوبی خود را برای دور جدیدی از مذاکرات فشرده با آمریکا درباره واردات نفت ایران آماده می‌کند. هدف از این مذاکرات متقاعد کردن کره‌جنوبی از سوی دولت ترامپ است که چرا سئول باید خرید نفت از ایران را کاهش دهد. تیمی از مقامات کره‌ای به ریاست معاون وزیر خارجه در امور اقتصادی این ماه به صورت رسمی به واشنگتن سفر می‌کنند تا برای دومین بار درباره موضوع ایران گفت‌وگو کنند. مذاکرات قبلی در ماه ژوئن در سئول برگزار شد. آمریکا، کره‌جنوبی و تعدادی دیگر از مشتریان نفت ایران را تحت فشار قرار داده تا در دور جدید تحریم‌ها خرید نفت از ایران را طبق آنچه دونالد ترامپ گفته به صفر برسانند.
*  احتمال تحویل ۶ فروند «ای‌تی‌آر»
اصغر فخریه‌کاشان، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی درباره آخرین وضعیت هواپیمای ATR پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: نمایندگان شرکت هواپیماسازی ATR به ما اعلام کرده‌اند از آمریکا صدور مجوز موردی برای تحویل تعدادی از هواپیماهای باقیمانده از قرارداد فروش هواپیما به ایران را درخواست کرده‌اند. وی افزود: شرکت ATR به ما اعلام کرده است می‌توانیم تا پیش از پایان ضرب‌الاجل اعلامی از سوی آمریکا، ۶ فروند هواپیما از خط تولید خارج کرده و به ایران‌ایر تحویل ‌دهیم.
** جوان ۹۷/۴/۱۴
*  مقاومت مردم یمن، آل سعود را زبون کرده است
دبیر شورای نگهبان با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم یمن گفت: حمایت آمریکا از جنایات آل‌سعود در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، نماد حقوق بشر آمریکایی است.
آیت‌الله جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان با اشاره به بمباران مراسم عروسی مردم مظلوم یمن از سوی جنایتکاران آل‌سعود اظهار داشت: این جنایات که مکرراً بر علیه مردم بی دفاع، گرسنه و مظلوم یمن اتفاق می‌افتد در سایه سنگین سکوت مدعیان حقوق بشر صورت می‌گیرد.
دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه جنایت کاران آل‌سعود به صورت عمدی و حساب شده مراسم عروسی یمنی‌ها را هدف قرار می‌دهند و مردم را به خاک و خون می‌کشند، اضافه کرد: مقاومت غیرتمندانه و استوار مردم یمن که تاکنون دشمنان را زبون و ذلیل کرده است، قابل ستایش است.
*  سئوال از وزرای علوم، اطلاعات و نیرو اعلام وصول شد
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی دیروز پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد: براین اساس سوال منطقه‌ای حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر نیرو و وزیر اطلاعات، سئوال ملی محمد فیضی نماینده اردبیل از وزیر علوم، تحقیقات و توسعه اعلام وصول شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۴
*  تگذیب مذاکره محرمانه روانچی با آمریکایی ها
یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری خبر یکی از رسانه‌ها در خصوص مذاکره محرمانه دکتر تخت روانچی با مقامات آمریکایی‌ها را تکذیب کرد.این مقام آگاه افزود:هرکسی اندک شناختی از مسائل بین‌الملل و فهمی نسبی از مناسبات و شرایط کشور داشته باشد می‌تواند تشخیص بدهد که این خبر کذب است وفقط تامین کننده منافع یک گروه خاص در داخل کشور و کاملا در راستای خواسته آمریکایی‌ها و اسرائیل است.
*  نامه رئیس جمهور به آیت الله جنتی راجع به FATF نبود
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد نامه رئیس جمهور به آیت الله جنتی درباره تصویب لوایح چهارگانه ذیل FATF گفت:این نامه را من در جریان بودم ولی راجع به FATF نبود.وی ادامه داد:آن نامه درشورای عالی اقتصادی که با حضور روسای قوا برگزار شده بود تصمیمات و پیشنهاداتی شده بود که برخی از آن مربوط به لوایح چهارگانه بود.رئیس جمهور تصمیم شورای عالی را به شورای نگهبان اعلام کردند، این نامه طبقه بندی شده بود و تعجب می‌کنم چطور از رسانه‌ها سر درآورد.
** رسالت ۹۷/۴/۱۴
*  افتخار روحانیت شیعه،استقلال از دولت هاست
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: افتخار روحانیت شیعه استقلال از دولت هاست.
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درباره دولتی شدن مساجد گفت: چیزی که اخیرا موجب نگرانی شد این است که وزارت ارشاد می خواهد ائمه جماعت و برنامه‌ها را تعیین کند و مساجد زیر نظر آنها باشد که این‌کار ‌بر خلاف رویه شیعه است چرا که حتی در زمان طاغوت هم مساجد زیر نظر دولت نرفت.وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی به طریق اولی مساجد باید مردمی باشد، اگر مساجد مردمی نبود شاید انقلابی صورت نمی‌گرفت، از این به بعد هم مساجد باید مردمی بوده و مردمی باقی بماند. وی افزود: جنبه مردمی بودن شیعه بسیار مهم است و اگر وابستگی وجود داشته باشد هیچ کاری نمی‌توان کرد، روحانیت شیعه نیز هیچ گاه وابسته به دولت‌ها نبوده و ما هم هیچ گاه از دولت‌ها کمک ‌نگرفته و نخواهیم گرفت.
*  تقدیر رهبرمعظم انقلاب از حضور میدانی امام جمعه خرمشهر
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیغامی شفاهی از اقدام پیگیرانه و حضور میدانی امام‌جمعه‌ خرمشهر برای رفع مشکل آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و روستاهای همجوار قدردانی کردند.
در هفته‌ اخیر به دنبال شکسته شدن خط لوله‌ انتقال آب غدیر که آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و مناطق همجوار را تأمین می‌کرد، مردم این دو شهر با مشکل جدی آب شرب مواجه شدند.
در پی این مسئله، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام‌جمعه‌ خرمشهر ضمن حضور در کنار کارگران تعمیر این خط لوله در هویزه، به‌صورت نمادین و برای تسریع امور اقدام به جوشکاری این خط لوله کرد و از نزدیک پیگیر حل مشکل آب شرب مردم منطقه شد.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۴
*  بیانیه مجلس در حمایت از وزیر نفت
۲۱۷ تن از نمایندگان طی بیانیه‌ای حمایت خود را از مواضع آقای زنگنه وزیر نفت در اجلاس اخیر اوپک اعلام و همچنین حمایت خود را از صنعت نفت در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا اعلام کردند.
*  رد احضار سفیر ایران در موریتانی
«محمد عمرانی» با بیان اینکه روز دوشنبه به دعوت خانم مریم منت اوفی مسئول امور آسیا و آمریکای وزارت خارجه موریتانی، به وزارت خارجه این کشور رفته است، گفت: در این دیدار در مورد مسائل دوجانبه و توسعه روابط گفت‌وگو شد و هیچ‌گونه بحث احضاری مطرح نبوده است. روز گذشته برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت به دلیل نشر اکاذیب احضار شده است.
** آرمان ۹۷/۴/۱۴
*  ادعای قطع آب عراق از سوی ایران
سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق مدعی قطع آب عراق از سوی ایران شد. احمد محجوب مدعی شد که ایران بدون هشدار قبلی آب ۴۲ نهر را که به عراق می‌ریزند قطع کرده است. وزارت منابع آبی عراق نیز مدعی شد که ایران مقدار زیادی از آب شور را در اروندرود و آب‌های شیرین را در رودهای کارون و کرخه می‌ریزد که این امر سبب شوری آب بصره شده است.
*  خشم نتانیاهو ازسفر رئیس جمهوری به اروپا
دعوت اروپایی‌ها از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوئیس و اتریش، خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخت. تارنمای روزنامه صهیونیستی یدیوت آحارونوت نوشت که نتانیاهو از کشورهای اروپایی خواسته تا حمایت از ایران را متوقف کنند. نخست وزیررژیم صهیونیستی با ادعای اینکه سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به اروپا به دعوت کشورهای مذاکره کننده با ایران درتوافق هسته ای صورت گرفته است، افزود:«توافق هسته ای را به یاد دارید؟ رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت این توافق بد را ترک کند و مهمترین کار را برای امنیت جهان و اسرائیل انجام داد.»
** آفرینش ۹۷/۴/۱۴
*  تاکید صدراعظم اتریش بر اهمیت پایبندی به برجام
صدراعظم اتریش با تاکید بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای خواستار پایبندی تمام طرف‌ها به تعهداتشان در این توافق شد. سباستین کورتز صدراعظم اتریش همزمان با سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به وین، در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران به دعوت رئیس جمهور وان در بلن در اتریش است. من نیز با او دیدار خواهم کرد. بسیار حائز اهمیت است که اتحادیه اروپا کماکان به توافق هسته‌ای با ایران متعهد است و تمام طرف‌ها نیز باید همچنان به تعهداتشان پایبندبمانند.
*  ایران ادعای آموزش نظامی نیروهای طالبان را تکذیب کرد
پیرو طرح اتهاماتی از سوی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ارایه آموزش‌های نظامی توسط ایران به نیروهای طالبان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل هرگونه اتهامی در این خصوص را به شدت تکذیب و ضمن تاکید بر این نکته که تروریسم و افراط‌ گرایی تهدیدی مشترک برای همه کشورها است، تلاش و همکاری جمعی برای مقابله با چنین تهدیدی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانسته و همچون گذشته تعهد دولت متبوع خود برای کمک به تقویت صلح و استقرار ثبات در کشور دوست و همسایه افغانستان را یادآوری می‌کند.
** قدس ۹۷/۴/۱۴
*  زمزمه حضور لاریجانی در انتخابات شنیده می‌شود
باهنر نماینده پیشین مجلس گفت:در شرایط کنونی زمزمه حضور بسیاری از افراد و از جمله آقای لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود.
کسانی که تمایل به حضور در انتخابات دارند هم برای انتخاب شدن با چالش مواجه خواهند شدو هم در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند با چالش‌های بزرگی در مدیریت کشور روبه رو خواهند بود.در نتیجه این افراد نباید تصور کنند وضعیت کشور گل وبلبل است و کار آسانی برای مدیریت آن دارند به همین دلیل نیز باید برای هر دو مرحله قبل و بعد از انتخاب شدن برنامه داشته باشند.توصیه من این است که اگر کسی برای این دو مرحله برنامه جامع و دقیق نداشته باشد وارد کارزار انتخاباتی نشود.
*  آخرین اخبار از وضعیت جسمانی آیت الله عیسی قاسم
آیت الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین تحت عمل آندوسکوپی معده قرار گرفت و معاینه‌های پزشکی نشان می‌دهند که شکستگی استخوان خاصره مانع از حرکت او شده است.پیشتر مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرده بود آیت الله عیسی قاسم درپی نامساعد شدن وضعیت جسمانی اش به بیمارستان منتقل شده. این درحالی است که او از حدود ۴۰۰ روز پیش در حصر خانگی است.
** خراسان ۹۷/۴/۱۴
*  شکایت ۴۰ کشور از آمریکا به سازمان تجارت جهانی
ده‌ها کشور از شرکای تجاری نزدیک آمریکا نظیرکشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین و ژاپن نگرانی عمیق خود از اقدام احتمالی آمریکا در اعمال تعرفه واردات بر خودرو و لوازم یدکی به این کشور را به سازمان تجارت جهانی اعلام کردند. تا کنون چندین کشور از جمله چین و روسیه و اتحادیه اروپا به طور رسمی شکایتی را درباره اقدامات تجاری آمریکا در نقض قوانین تجارت جهانی به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرده اند.
*  خروج ایران از سوریه غیر واقع بینانه است
در پی برخی خبرها مبنی بر فشارهای آمریکا و اسرائیل به روسیه برای خروج ایران از سوریه، وزیر امورخارجه روسیه گفت که درخواست برای خروج ایران از سوریه غیر واقع‌بینانه و ساده انگارانه است. سرگئی لاوروف با بیان این مطلب تاکید کرد: مقامات روسیه پیش از این نیز تاکید کرده‌اند که حضور ایران در سوریه قانونی و به درخواست دولت دمشق بوده است.
** اعتماد ۹۷/۴/۱۴
*  اتریش در هر شرایطی مصمم به حفظ و توسعه مناسبات و همکاری‌های خود با ایران است
الکساندر فن دربلن، رییس‌جمهور اتریش در دیدار هیات‌های بلندپایه دو کشور در حضور حسن روحانی، رییس‌جمهور اسلامی ایران تاکید کرد: «اتریش در هر شرایطی مصمم به حفظ و توسعه مناسبات و همکاری‌های خود با ایران است.» رییس‌جمهور اتریش که کشورش اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد همچنین گفت: «تحریم‌های ثانویه و فرامرزی امریکا برخلاف قوانین بین‌المللی و نقض حقوق بشر است و شرکت‌های اتریشی موافق آن نیستند.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شور دینی در جامعه تقویت شود
حوزه/آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه باید شور دینی را در جامعه تقویت نمایید، گفت: باید تلاش کنید تا مردم هم اسلام را و هم دشمنان و دوستان اسلام را بهتر بشناسند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که برای ادامه دادن مسیر اهل بیت(ع) باید دو عنصر اساسی کسب معرفت صحیح و داشتن احساسات خدا پسند را نه تنها در خود، بلکه در دیگران تقویت کنیم، افزود: برای این منظور باید تلاش کنیم تا شناخت مشترکی در جامعه ایمانی ما شکل بگیرد و هراندازه این معرفت قوی تر و فراگیر تر باشد به آن هدف الهی که هدف سید الشهدا است نزدیک تر می‌شویم.
فعالیت‌های فرهنگی مساجد باید اثرگذار، جذاب و هماهنگ باشد
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در نشست اعضای شورای هماهنگی امور مساجد قم بر ضرورت توسعه و تعمیق برنامه‌های طرح اوقات فراغت مساجد و هماهنگی بین نهادهای فعال در مساجد تأکید کرد و با توجه به قداست مساجد از دست‌اندرکاران برنامه‌های تابستانی خواست نسبت به رعایت احکام شرعی مساجد تحفظ نموده و در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از کارشناسان مذهبی آگاه و مجرّب استفاده نمایند.عضو جامعه مدرسین ارزیابی مستمر برنامه‌های فرهنگی را ضروری دانست و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی مساجد را ضامن ثمربخش بودن تلاش‌ها معرفی بر محوریت ائمه جماعات مساجد در کلیه فعالیت‌ها تأکید نمود.
صبر و تقوای انقلابی رمز غلبه ملت و مسئولان بر دشمن است
فارس/آیت‌الله فقیهی با تاکید بر اینکه صبر و تقوای انقلابی ، اصلی ترین رمز غلبه ملت و مسئولان ما بر دشمنان است، تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده که هر گاه در برابر دشمن ایستادگی کرده و متحده بوده‌ایم، دشمن را به زانو درآورده ایم. عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه ملت ایران ملتی است که زیر بار حرف زور و بی منطق نمی رود گفت:تجربه نشان داده که ما هر گاه ایستادگی کرده و در داخل وحدت داشته ایم، دشمن در تحقق اهداف و برنامه‌هایش شکست خورده و این ملت ایران بوده که همچون همیشه سرافراز و پیروز بوده است.
خلع سلاح هسته‌ای در منطقه از اسرائیل شروع شود
مهر/ نماینده عرب کنست اسرائیل با اشاره به مخاطرات منطقه‌ای ناشی از وقوع زلزله در نیروگاه دیمونا اعلام کرد: خلع سلاح هسته‌ای در منطقه باید از اسرائیل شروع شود.پارلمان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با ۷۳ رای در مقابل ۸ رای ضد طرح نظارت بین المللی بر نیروگاه‌های هسته‌ای این رژیم در دیمونا رای داد.طرح مذکور از سوی جمال زحالقه نماینده عرب عضو کنیست رژیم صهیونیستی ارائه شده بود.
ترامپ از اوپک خواست قیمت نفت را کاهش دهد
مهر/ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواهان کاهش قیمت نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شد.وی در پیامی توییتری با بیان این که بهای نفت افزایش یافته تاکید کرد آمریکا از برخی اعضای این سازمان حمایت می‌کند اما آنها بهای نفت را بالا می‌برند.به ادعای ترامپ این مسیر باید دو طرفه باشد و کشورهای مذکور نیز ملزم به کاهش سریع قیمت ها هستند.گفتنی است روز چهارشنبه، قیمت نفت برنت با تهدید از سوی یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی بالا رفت.
ایران نفت نفروشد چرا باید در برجام بماند!
مهر/ عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا گفت: تردید دارم که تحریم‌های مجدد بتواند به اندازه تحریم‌هایی که قبلا تحمیل شده بود موثر باشد. دلیل آن هم فقدان اجماع بین المللی در مورد تحریمهای جدید است. ریچارد نفیو درپاسخ به این سوال که امریکا اعلام کرد که دیگر کشورها باید واردات نفت از ایران را تا ماه نوامبر قطع کنند. اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند آیا به نظر شما در برجام خواهد ماند؟گفت:نه. فروش نفت یکی از مهمترین جنبه‌های اقتصاد ایران است. من فکر نمی کنم رهبران ایران با این شرایط بین المللی و مفاد دربرجام بمانند.
گفتگوهای نتیجه بخش ایران با اتریش
مهر/وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگوهای روحانی و مقامات همراهش با مقامات اتریش را نتیجه بخش و مفید دانست.وی در پیامی توییتری با اشاره به گرامیداشت سالگرد ۱۶۰ سالگی روابط ایران و اتریش، تاکید کرد رایزنی ها در وین ثمربخش بوده است.به نوشته ظریف کشورهای اروپایی باید اراده خود در خصوص توافق هسته‌ای را عملی کنند.وزیر خارجه ایران پیشتر طی سخنانی در این مراسم گفته بود: روابط تاریخی، فرهنگی و مردم با مردم و تعاملات بین دو ملت بزرگ در روابط دوجانبه کنونیِ مستحکم و مبتنی بر احترام و منافع متقابل، دخیل بوده است.
فراخوان برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان
مهر/حزب‌الله لبنان با اعلام آدرس چندین مرکز، از آوارگان سوری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند خواست به این مراکز مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.همچنین دولت سوریه نیز طی اطلاعیه‌ای از آوارگان سوری خواست که به کشورشان برگردند.
احضار سفرای اروپایی به وزارت خارجه
فارس/سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از احضار سفرای فرانسه، بلژیک و کاردار آلمان در تهران به این وزارتخانه خبر داد.بهرام قاسمی اعلام کرد: در پی دستگیری یکی از دیپلماتهای کشورمان در کشور آلمان که به درخواست پلیس فرانسه صورت گرفته است، سفرای فرانسه، بلژیک و کاردار آلمان (در غیاب سفیر) به وزارت امور خارجه فراخوانده شدند. وی در این باره گفت: سید عباس عراقچی در دیدار با سفیر فرانسه و کاردار آلمان مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و با تأکید بر مصونیت دیپلمات ها بر اساس کنوانسیون وین، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دیپلمات جمهوری اسلامی ایران گردید.
 منابع هندی موافقت با آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران را تکذیب کردند
تسنیم/ چند روز بعد از آنکه «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رسانه هندی خواستار بازنگری دهلی‌نو در روابطش با تهران شد، منابعی در گفت‌وگو با این رسانه موافقت با فشارهای آمریکا جهت قطع واردات نفت از ایران را تکذیب کردند.منابع آگاه درباره درخواست‌های دولت ترامپ گفته‌اند شکی وجود ندارد که آمریکا به‌دنبال اعمال فشار بر هند است و دهلی‌نو، «استدلال‌های خود را برای طرف آمریکایی مطرح خواهد کرد. در نهایت، هند بایستی منافع ملی خودش را در نظر بگیرد».
 بارزانی حمله تروریست ها به ایران و ترکیه را محکوم کرد
ایرنا/ نخست وزیر منطقه کردستان عراق استفاده از این منطقه برای حمله برخی گروههای تروریستی به کشورهای همسایه را محکوم کرد. وی در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد که مقامات کردستان عراق موافق استفاده از این منطقه برای حمله به کشورهای منطقه نیستند. نیچروان بارزانی افزود: ما بارها از این گروهها خواسته ایم از دست زدن به این اقدامات پرهیز کنند.
انفجار انبار مهمات در حومه درعا کار اسرائیل بود
ایسنا/یک شبکه صهیونیستی فاش کرد که انفجار روز سه‌شنبه در انبار مهمات واقع در نزدیکی شهرک “محجه” در حومه درعا در جنوب سوریه کار جنگنده‌های اسرائیل بود.این درحالی است که ارتش اسرائیل تاکنون هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است.سه شنبه دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد، انفجارهای مهیبی شهرک محجه در ۴۵ کیلومتری شمال درعا را لرزاند که منبعش انبار مهمات در شرق پل محجه بوده که تحت تسلط ارتش سوریه است. اما علت آن را بیان نکرد.
مجوز فعالیت بانک سرمایه‌گذاری اروپا در ایران صادر شد
مهر/ قانون‌گذاران اروپا با تصویب مجوز فعالیت بانک سرمایه‌گذاری اروپا در ایران، بر تلاش‌های مخالفان پیروز شدند و تلاش‌های خود برای حفظ برجام، پس از خروج آمریکا، را زنده نگاه داشتند. بانک سرمایه‌گذاری اروپا، ای‌آی‌بی، که بازوی سرمایه‌گذاری غیر سودآور اتحادیه اروپا است، ستون اصلی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای حفظ روابط تجاری خود با ایران، در تقابل با تحریم‌های جدید آمریکا، را تشکیل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *