خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۳

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: پذیرش شرایط غرب، شرعاً حرام است
  • هشدار رئیس جمهور به غرب: نفت ایران صادر نشود نفت منطقه هم صادر نمی‌شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: جلب رضایت مردم و گره‌گشایی از مشکلات در اولویت مسئولان باشد
  • آیت الله اعرافی: منشور ارتباطی امت اسلام تدوین شود
  • آیت الله اراکی: آنچه آمریکا را به تعهداتش پایبند می‌کند قدرت است
  • سخنگوی شورای نگهبان: شورای نگهبان بر اساس وظایف قانونی در مورد پالرمو اعلام نظر می‌کند

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۳
*  ادعای ترامپ درباره اعطای شهروندی آمریکا به ۲۵۰۰ ایرانی در دولت اوباما
رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی مدعی شد که دولت اوباما به ۲۵۰۰ ایرانی از جمله مقامات دولتی، شهروندی آمریکا اعطا کرده است. دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: بتازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامات دولتی شهروندی اعطا کرده است؛ چقدر این مساله بد و بزرگ است.
*  هشدار وزیر کشور به اروپا
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اشاره به اقدامات ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: به عنوان یک هشدار می‌گویم اگر وزیر کشور جمهوری اسلامی، ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می‌گذاشت بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد. وی اظهار کرد: در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی می‌گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند.
** همشهری ۹۷/۴/۱۳
*  درخواست مجلس برای کاهش همکاری با آژانس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر پیگیری حقوق ملت و قانون اقدام متناسب در رابطه با برجام بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه که توسط یک عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است: با خروج آمریکا از برجام، دولتمردان ما پیگیر راستی‌آزمایی رفتار دولت‌های اروپایی در این زمینه هستند. اگر چه با عنایت به تجارب گذشته تردید جدی در عزم عملگرایانه اروپایی‌ها وجود دارد. با این حال به عنوان نمایندگان ملت اعلام می‌کنیم که دولت موظف است ضمن پیگیری مجدانه حقوق ملت درگیر مسامحه نشود و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را با عزمی راسخ اجرا کند و سطح همکاری‌های خود را با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای متناسب با شرایط تعدیل کنند.
*  لغو سفر تابستانی نخست وزیر ژاپن به ایران
مقام‌های دولت ژاپن اعلام کردند که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برنامه سفر تابستانی خود را به ایران لغو کرده است. این در حالی است که دولت ژاپن در پی تدارک برنامه ریزی سفر شینزو آبه به تهران در اواسط ماه جولای و گفت‌‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور این کشور بود.
دولت ژاپن به ایران اعلام کرده است که تا اواخر ماه جولای، شینزو آبه قادر به انجام این سفر نیست.
** کیهان ۹۷/۴/۱۳
*  شورای نگهبان بر اساس وظایف قانونی در مورد پالرمو اعلام نظر می‌کند
سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره نامه رئیس‌جمهور به شورای نگهبان برای بررسی لوایح ۴ گانه ارائه کرد.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به نامه رئیس‌جمهور به شورای نگهبان برای تصویب هرچه سریعتر لوایح ۴ گانه گفت: آنچه برای شورای نگهبان در طول مدت دو سه هفته گذشته ارسال شده، اصلاح لوایح مبارزه با پولشویی و کنوانسیون پالرمو بوده است.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سابقه داشته است که رئیس‌جمهور برای بررسی سریعتر لوایح به شورای نگهبان، نامه ارسال کند، گفت: مجلس و دولت گاهی اوقات نسبت به یک مصوبه نظر دارند که سریعتر کار بررسی آن انجام شود، اما شورای نگهبان بر اساس قانون وظایفی که دارد باید بر اساس آن و در فرصت قانونی به موارد ارسالی رسیدگی کند، سعی می‌کنیم هرچه سریعتر اعلام نظر کنیم.
*  تقلای اسرائیل برای حفظ تأسیسات «دیمونا» در برابر حملات موشکی حزب‌الله
پایگاه خبری العهد لبنان طی گزارشی، به تقلای صهیونیست‌ها برای نجات تاسیسات اتمی دیمونا، پس از تهدیدات حزب‌الله لبنان پرداخته و نوشته، اقدامات صورت گرفته در چارچوب تقویت استحکامات دیمونا نشان می‌دهد سرکردگان رژیم ‌صهیونیستی با تهدیدات جدی از سوی موشک‌های حزب‌الله روبه رو هستند.
در این گزارش آمده، اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر تقویت استحکامات تأسیسات هسته‌ای اسرائیل در دیمونا که روزنامه صهیونیستی هاآرتص آن را تأیید کرده، پیام‌های مختلفی دارد، از جمله اینکه سرکردگان اسرائیل یقین دارند تمامی تاسیسات استراتژیک این رژیم شامل تاسیسات اقتصادی و صنعتی و نظامی در معرض موشک‌های حزب‌الله قرار دارند.
** شرق ۹۷/۴/۱۳
*  سپاه آبرسانی به خوزستان را تا ۱۵ تیر تکمیل می‌کند
سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های سپاه برای نقش‌آفرینی و کمک به رفع مشکل آب شرب مردم استان خوزستان گفت: همان‌گونه که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کردند، به فضل الهی و با تلاش مجاهدان عرصه سازندگی و آبادانی کشور در این قرارگاه تا پانزدهم تیرماه جاری پروژه آبرسانی به چهار شهر دارخوین، شادگان، خرمشهر و آبادان تکمیل و نهایی خواهد شد و مردم این شهرها از آب شرب مناسب استفاده خواهند کرد.
*  ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران یک پست جدید ایجاد کرد
فرمانده نظامیان اسرائیلی برای هماهنگی تمامی عملیات جاسوسی، امنیتی و نظامی علیه کشورمان، برای اولین‌بار فردی را به سمت مدیر «پروژه ایران» منصوب کرد. گادی ایزنکوت، فرمانده نظامیان اشغالگر صهیونیستی، سرلشکر نیتزان آلون را به این سمت جدید گمارده است. او پیش‌تر به مدت حدود یک دهه مدیر اداره عملیات ارتش این رژیم بوده است. آلون در سمت مدیر پروژه ایران، مسئول هماهنگی تمامی مسائل مرتبط با نبرد اسرائیل ضد ایران است که شامل برنامه هسته‌ای، فعالیت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از دیگر کشورها و مقابله با حضور ایران در سوریه است.
** ایران ۹۷/۴/۱۳
*  امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در سفر به سوئیس با بیان اینکه برجام بر مبنای نفع ایران و جهان امضا شد، گفت: منطق ایران تغییر نکرده؛ یک طرف بی منطق از برجام خارج شده که هدفش فشار به ملت ایران است. روحانی ادامه داد: هدف واقعی امریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است اما آنها ادعا می‌کنند که می‌‌خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند، اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده‌های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟ امریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.
*  توطئه در بازار قم خنثی شد
نماینده قم در مجلس از خنثی شدن توطئه آشوب در بازار قم خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه شورای اداری استان قم با بیان اینکه فشار اقتصادی به مردم، موجب آشوب می‌شود، گفت: به عنوان نمونه همزمان با ناآرامی‌ها در خرمشهر و آبادان افرادی به صورت سازمان یافته اقدام به پخش اعلامیه آشوب‌طلبانه در بازار بزرگ قم کردند که با هوشیاری کسبه و دستگاه‌های امنیتی، این توطئه خنثی شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۳
*  ملت ایران جنایت حمله به هواپیمای مسافربری را فراموش نمی‌کند
سخنگوی وزارت خارجه ضمن ادای احترام به شهدای حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ گفت: بی تردید این جنایت سبعانه آمریکا در حافظه تاریخی مردم بزرگ و شجاع ایران برای همیشه ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد. بهرام قاسمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران افزود: امروز سی‌امین سالگرد جنایت هولناک ناو آمریکایی وینسنس در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران است؛ جنایتی که شهادت ۲۹۰ مسافر و کادر پرواز، از جمله پرپر شدن ۶۶ کودک بی‌گناه و معصوم را رقم زد.
*  خسارت ۸.۵ میلیون شِکِلی اسرائیل از بادبادک‌های آتش‌زای غزه
پس از آتش‌سوزی‌های متعدد در کشتزارهای شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به وسیله بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان غزه، این شهرک‌نشینان از دولت این رژیم خواستند در مقابل این خسارت، غرامت بپردازد. رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند، خسارت‌های ناشی از ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تاکنون به حدود ۸.۵ میلیون شکل رسیده است. از زمان آغاز راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از سه ماه پیش تاکنون هزاران هکتار از اراضی کشاورزی یهودیان شهرک‌نشین در آتش سوخته است.(هر ۳.۵ شکل تقریبا معادل یک دلار است).
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۳
*  طرح «مقابله با تحریم‌های آمریکا» کلید خورد
عضو فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس از تهیه طرحی با عنوان «مقابله با تحریم‌های آمریکا» با قید یک فوریت خبر داد و گفت: نمایندگان از این طرح حمایت کرده‌ و تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر آن را امضا کرده‌‌اند. جبار کوچکی‌نژاد گفت: این طرح قرار است شرایط اقتصادی کشور را به دقت مورد رصد قرار دهد و مدت اجرای آن نیز متغیر بوده و با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران قابلیت اجرا خواهد داشت.
*  جمعه؛ نشست وزرای خارجه ۶ کشور با هدف حفظ برجام
سرگئی ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: نشست وزرای خارجه ایران و ۵ کشور باقیمانده در برجام (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) درباره توافق هسته‌ای با هدف مهم جلوگیری از نابودی برجام و همچنین تضمین مصونیت از تحریم‌های اقتصادی برگزار می‌شود. وزرای خارجه ایران و ۵ کشور باقیمانده از گروه ۵ به علاوه یک (۱+۵ منهای آمریکا) روز جمعه (پانزدهم تیر) در شهر وین دیدار می‌کنند تا درباره امکان حفظ برجام گفت‌وگو کنند. ریابکف تأکید کرد: «پیشرفت‌هایی در حفاظت از منافع عاملان اقتصادی ایران در قبال تحریم‌های آمریکا حاصل شده است اما کافی نیست».
** جوان ۹۷/۴/۱۳
*  اشراف اطلاعاتی سپاه در دفاع از مرزها
فرمانده کل سپاه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های سپاه در دفاع از میهن اسلامی گفت: نیروی زمینی در مأموریت عملیاتی خود برای تأمین امنیت مناطق مرزی موفق عمل کرده است.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه با قدردانی از فرماندهان و رزمندگان این نیرو در اجرای موفق ماموریت عملیاتی خود اظهار داشت: تلاش‌های نیروی زمینی سپاه برای مقابله با دشمنان و تأمین امنیت مناطق مرزی به ویژه شمالغرب و جنوب شرق کشور موفق و برای مردم میهن اسلامی امنیت آفرین بوده است.
وی افزود: نیروی زمینی سپاه برای دفاع از مناطق تحت مأموریت خود از اشراف اطلاعاتی و توان رزمی بالایی برخوردار و در واقع یکی از عوامل موفقیت این نیرو همین مؤلفه‌های مهم بوده است.
*  آمریکا به زودی مجبور به خروج از شرق فرات می‌شود
علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در دیدار با عاطف‌ النداف وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در جنوب این کشور، اظهار داشت: دشمن اصلی ایران و سوریه که آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه هستند، همچنان به دشمنی‌های خود علیه دولت مستقل و ملت سوریه ادامه می‌دهند.
وی افزود: آمریکایی‌ها بدون اینکه مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت داشته باشند و یا از سوی دولت قانونی سوریه درخواستی برای کمک دریافت کرده باشند، با استفاده از خوی تجاوزگری خود چندین هزار نیرو در منطقه شرق فرات مستقر کردند که بدون تردید پیروزی اخیر ارتش سوریه در جنوب این کشور شروعی بر پیروزی‌های آینده شما در شرق فرات و خروج آمریکا از این منطقه خواهد بود. مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: با اقدامات ارتش سوریه به زودی شر آمریکا از سر ملت سوریه کم خواهد شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۳
*  ظریف و لاوروف درباره سوریه گفت و گو کردند
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و حل و فصل بحران سوریه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف در این تماس تلفنی درباره برخی از مسائل دوجانبه، پنجمین نشست سران دریای خزر و ابعاد حل بحران سوریه به گفت و گو پرداختند.
براساس این گزارش این گفت و گو در پی درگیری‌های اخیر نیروهای دولت سوریه و مخالفان سوری در مناطق هم مرز با سرزمین‌های اشغالی و اردن صورت گرفت.
*  موریتانی سفیر ایران را احضار کرد
وزارت خارجه موریتانی با ادعای انتشار اخبار کذب از یک دیدار رسمی در این کشور، سفیر ایران در نواکشوت را احضار کرد.آنطور که العربیه گزارش داده، این احضار در اعتراض به نوع پوشش رسانه‌ای خبر دیدار اخیر «محمد عمرانی» سفیر ایران در موریتانی با «اسماعیل ولد احمد شیخ» وزیر خارجه جدید موریتانی صورت گرفته است.
** رسالت ۹۷/۴/۱۳
*  پذیرش شرایط غرب، شرعاً حرام است
مرجع تقلید شیعیان گفت: قبول FATF سیاهی مطلق است و اگر قبول نکنیم، اتفاقی ایجاد نخواهد شد و تحریم‌ها به روال قبل ادامه خواهد یافت، درحالی‌که پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان نخبه علمی و فرهنگی قم، در پاسخ به مطالبات حاضران در جلسه در مورد سند FATF و سند راهبردی مساجد که اخیراً از سوی دولت مطرح‌شده است، تصریح کرد: در مورد الحاق به کنوانسیون مقابله با تروریسم باید چند نکته به‌صورت شفاف برای ما تبیین شود، نخست باید معیار تروریسم بودن تبیین شود که بر اساس چه معیاری تروریسم بودن و یا نبودن گروه‌ها مشخص می‌شود و همچنین باید روشن شود که این معیار از سوی چه کسی تعیین خواهد شد.آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی افزود: اگر غرب طبق این کنوانسیون سپاه پاسداران، حزب‌الله و امثال این‌ها را تروریسم خطاب می‌کند، باید بداند که کسی چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد.
*  حقوق بشر آمریکایی بوی تعفن می‌دهد
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:حقوق بشر آمریکایی بوی تعفن می‌دهد.محمد جواد لاریجانی با اشاره به ادعاهای پوشالی ایالات متحده در زمینه حقوق بشر و رفتارهای ضد و نقیض این کشور در این موضوع، اظهار کرد: در روزهای گذشته دولت آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد که این تصمیم برای خروج از یک نهاد زیر مجموعه‌ سازمان ملل متحد خبر بسیار خوبی است، به دلیل اینکه آمریکا و حقوق بشری که این کشور دنبال می کند، بسیار متعفن است.دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان کرد: کلمه تعفن را به تقلید از خودشان به‌کار می‌برم، زیرا وزارت امور خارجه آمریکا در اعلامیه‌ای که برای توجیه خروج کشورش از شورای حقوق بشر سازمان ملل صادر کرده، از این شورا به عنوان یک منبع فاضلاب بد بو نام برده است.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۳
*  ایران و سوئیس سه سند همکاری علمی،‌ بهداشتی و اقتصادی امضاء کردند
در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به سوئیس و پس از مذاکرات مشترک هیأتهای عالی‌رتبه دو کشور، دو بیانیه همکاری علمی و بیانیه همکاری بهداشتی و یک موافقتنامه حمل و نقل جاده‌ای به امضای نمایندگان دو کشور رسید.
** آرمان ۹۷/۴/۱۳
*  اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده است
عضو کمیسیون آموزش مجلس با استناد به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ به معنای خارج شدن آموزش و پرورش از اجرای سند تحول بنیادین است البته براساس صحبت‌های وزیر اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده است. سیدجواد ساداتی‌نژاد درخصوص چگونگی نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین، گفت: آموزش و پرورش باید فعالیت‌های خود را براساس سند تنظیم کند؛ با توجه به اینکه مجلس از نهادهای نظارتی است براساس اسناد بالادستی عملکرد آموزش و پرورش را ارزیابی می‌کند.
** آفرینش ۹۷/۴/۱۳
*  ای تی آر خواستار مجوز صادرات هواپیما به ایران شد
«الکس ماچراس» تحلیلگر و متخصص هوانوردی در توییتی اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «ای تی آر» از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز جدید صادرات کرده است تا امکان تحویل ۱۲ فروند هواپیمای این شرکت به ایران فراهم شود. وی در توییتی یادآور شد که این تعداد، بخشی از سفارش ۲۰ فروند هواپیمای شرکت ای تی آر است که از طرف هواپیمایی ایران ایر داده شده است.شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای تی آر تائید کرد که درخواست جدید صادرات خود را به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور مجوز تحویل ۱۲ فروند هواپیمای این شرکت به ایران ارائه داده است.
*  برجام، پیروزی بزرگ دیپلماسی است
رئیس جمهور سوئیس گفت: کشورش حامی برجام بوده و آن را پیروزی بزرگ دیپلماسی می داند و از تمام اعضای توافق هسته ای می خواهد مجدانه به اجرای آن ادامه دهند. آلن برسه در همایش اقتصادی که با حضور رئیسان جمهوری ایران و سوئیس و فعالان تجاری دو کشور در برن برگزار شد افزود: تمدن ایران و سطح بالای فرهنگ ایرانیان مهمترین تضمین برای روابط خوب دو کشور در همه زمینه‌ها است.وی ادامه داد: سوئیس خواهان ادامه مبادلات مالی با ایران بوده و تشکیل اولین کمیته نشست مشترک اقتصادی دو کشور گامی در این راستا است.
** قدس ۹۷/۴/۱۳
*  اخلالگران اقتصادی با شدیدترین مجازات‌ها مواجه می‌شوند
معاون اول دادستان کل کشور، از تعیین شدیدترین مجازات‌ها برای اخلال گران اقتصادی خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد مصدق در پاسخ به این سئوال که چه نهادی با متخلفان لیست دریافت‌کننده ارز دولتی برخورد خواهد کرد؟گفت: قانونی در مورد اخلال اقتصادی وجود دارد و اخلال در نظام پولی، اقدام باندی در جهت اخلال در نظام اقتصادی می‌تواند از مصادیق این قانون باشد. شدیدترین مجازات را قانونگذار برای اخلالگران اقتصادی تعیین کرده است. مصدق افزود: طبق قانون از ۲۰ سال حبس تا اعدام لحاظ شده است.
*  برخی پژواک صدای دشمن شده اند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما از تهدید اشباع شده‌ایم، گفت: برخی انتقاد می‌کنند و پژواک صدای دشمن‌اند که چرا جاهای دیگر می‌جنگیم، از آنان سئوال می‌کنیم اگر نوامیس‌تان تهدید شود کجا دفاع می‌کنید. سردار حسین سلامی که در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان سخن می‌گفت، با بیان اینکه ما ملتی هستیم که در میدان‌های سخت جهاد رشد کردیم و در قلب سختی‌ها عزت، اقتدار، عظمت و منزلت به دست آوردیم، با تاکید بر دشمنی استکبار با ملت ایران خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن در سرزمین‌مان پای بگذارد؛ بنابراین ما مصمم پیش می‌رویم برنامه ما شکست دادن دشمن است، او را شکست خواهیم داد، کمااینکه در صحنه‌های گذشته شکست داده‌ایم؛ به اذن خداوند پیش خواهیم رفت، آنها ضعیف‌تر از آن هستند که بر مسلمانان غلبه کنند، این را با قدرت و با قلب‌هایمان می‌گوییم.
** خراسان ۹۷/۴/۱۳
*  احتمال دیدار کمیته پیگیری پرونده دانشجویان بازداشتی با آیت ا… آملی لاریجانی
فاطمه سعیدی عضو کمیته پیگیری احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشتی دی ماه با بیان این که تاکنون چهار دانشجو که برای آن‌ها احکام سنگینی صادر شده است با ما صحبت کرده‌اند و به آن‌ها قول پیگیری دادیم افزود: به نظر نمی‌رسد حق این افراد هشت سال حبس باشد بنابراین بررسی‌های بیشتری را در خصوص این پرونده انجام خواهیم داد. وی تصریح کرد: تلاش داریم هفته آینده ملاقاتی با رئیس دستگاه قضایی برای پیگیری پرونده دانشجویان داشته باشیم، در غیر این صورت یک نامه رسمی به آیت ا… آملی لاریجانی ارسال خواهیم کردو برای دانشجویانی که احکام سنگینی برای شان صادر شده تقاضای عفو می‌کنیم.
** اعتماد ۹۷/۴/۱۳
*  فراکسیون نمایندگان ولایی به دنبال عدم‌کفایت رییس‌جمهور نیست
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون ولایی اعلام کرد: ممکن است از همه فراکسیون افرادی به دنبال طرح عدم‌کفایت رییس‌جمهور باشند اما فراکسیون ولایی به دنبال این نیست که دولت را در حال حاضر متزلزل و در برابر فشارهایی که وجود دارد یک فشار مضاعفی ایجاد کند. فراکسیون ولایی به دنبال راهی برای حل مشکلات کشور است و می‌خواهد دولت را کمک کند تا دولت بتواند خود را از درون اصلاح و مطابق با نیازهای مردم ترمیم‌هایی را انجام دهد. دولت در این شرایط می‌تواند وزرای ناکارآمد را حذف کند، سیاست‌های ناکارآمد را تغییر دهد، خلق‌وخوی اشرافی‌گری را بردارد و کسانی‌که در این مسیر حرکت می‌کنند را برکنار کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جلب رضایت مردم و گره‌گشایی از مشکلات در اولویت مسئولان باشد
مهر/ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جنگ جدید اقتصادی دشمن مبنی بر جلوگیری از صادرات نفت ایران، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد شرایط سختی را برای کشور ما رقم بزند ولی ملت ایران از این امتحان نیز سربلند بیرون می‌آید.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه ملت ایران مهم‌ترین سرمایه و بالاترین عقبه نظام اسلامی ایران هستند تصریح کرد: مسئولان باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیرند و علاوه بر رفع نیازمندی‌های کشور، تلاش کنند تا مشکلی به مشکلات کشور اضافه نشود.
منشور ارتباطی امت اسلام تدوین شود
حوزه/ آیت الله اعرافی، در همایش «تمدن نوین اسلامی نقش و رسالت علمای افغانستان» با اشاره به اینکه اسلام بشریت را تحت تاثیر قرار داد و این به معنی تمدنی بودن یک آیین و اندیشه است، گفت: امروز هم می‌گوییم این ظرفیت از نظر سخت افزاری و منابع انسانی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و… وجود دارد و می‌تواند یک قدرت تمدنی ایجاد کند. مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه منشور ارتباطی امت اسلام باید تولید شود، گفت: باید سیاست مداران را به سمت بازار مشترک، اقتصاد اسلامی و نظام‌های حقوقی مشترک سوق داد.
آنچه آمریکا را به تعهداتش پایبند می‌کند قدرت است
مهر/ آیت الله اراکی در اختتامیه جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: آنچه این کشور را به تعهداتش در برابر کشورهای دیگر پایبند می‌کند، قدرت است. عضو جامعه مدرسین افزود: آنچه مسلم است اینکه حقوق بشر آمریکایی و اروپایی بر پایه قدرت شکل گرفته چرا هیچ مبنایی برای اثبات حق در بین آنها وجود ندارد. وی افزود: آمریکادر حال حاضر حق و حقوق را بر مبنای قدرت تعریف می‌کند و اگر طرف مقابلش قدرتمند نباشد عهد و پیمان با او را زیر پا می‌گذارد.
تل‌آویو و واشنگتن برای ناآرام کردن ایران کارگروه مشترک تشکیل داده‌اند
تسنیم/رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند این رژیم همراه با آمریکا از چند ماه پیش کارگروهی مشترک تشکیل داده‌اند که هدف آن راه‌اندازی تظاهرات در ایران برای ناآرام کردن اوضاع داخلی این کشور است. «باراک راوید»، خبرنگار کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با گزارش این خبر، آن را یکی از مصداق‌های تغییر سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه دانست. دو مقام صهیونیست گفته‌اند تشکیل این تیم مشترک در راستای یک سند همکاری‌ توافق‌شده میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه صورت گرفته است.
چین با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرد
فارس/سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره درخواست آمریکا در توقف خرید نفت خام از ایران و میزان همراهی پکن با واشنگتن در این زمینه، پاسخ داد: «در ارتباط با این سئوال باید بگویم که چین همواره مخالف تحریم‌های یک جانبه و گسترش قلمرو قضایی خارج از حیطه صلاحیت است. چین و ایران دوست هم هستند و ما روابط و همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب تعهدهای مرتبط با قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.»
راهکارهای مجلس درباره مسائل اقتصادی کشور قابل اجراست
فارس/ علی لاریجانی رئیس مجلس در آغاز جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تشریح جلسه غیرعلنی یک‌ساعته خانه ملت، اظهار داشت: امروز حدود یک ساعت مجدداً راجع به مسائل اقتصادی کشور و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد، بحث کردیم.وی با بیان اینکه کمیته‌هایی در کمیسیون‌ها کار کرده بودند و پیشنهاداتی نیز در این زمینه تدوین شده بود که این پیشنهادات در چارچوب قوانین قابل اجراست و می‌تواند کمک کند، گفت: با دولت صحبت خواهیم کرد تا این پیشنهادات را مورد توجه قرار دهد.
صدور حکم ۵ دانشجوی حوادث دی ماه سال گذشته
باشگاه خبرنگاران/ وزیرعلوم در خصوص حکم قضایی دانشجویان شرکت کننده در اغتشاشات دی ماه سال گذشته گفت: تنها برای ۵ دانشجوی دستگیر شده حکم قضایی صادر شده و مابقی دانشجویان دستگیر شده آزاد شدند.گفتنی است؛ پیش از این عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره احکام صادره برای برخی دانشجویان در ارتباط با حوادث دی سال ۹۶ و درخواست وزارت علوم در این خصوص، اظهار کرد: شرکت در آشوب و اغتشاش جرم است و این به قشر خاصی هم ربط ندارد.
«ملک سلمان» افزایش تولید نفت عربستان را اعلام کرد
مهر/خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پادشاه سعودی به دنبال درخواست رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که تولید نفت توسط این کشور را افزایش می‌دهد.
رونمایی یگان موشکی یمن از سکو‌های زیرزمینی پرتاب موشک
باشگاه خبرنگاران/یگان موشکی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رونمایی از سکو‌های زیرزمینی پرتاب موشک بالستیک در راستای افزایش گزینه‌ها و تشدید دامنه عملیات ارتش یمن است.در این بیانیه آمده است ادعا‌های دشمن مبنی بر انهدام سکو‌های شلیک موشک بالستیک بیانگر شکست و سردرگمی دشمن است. جنگنده‌های دشمن فقط قادر به ارتکاب جنایت‌ هستند و نمی‌توانند سکو‌های پرتاب موشک بالستیک را هدف قرار دهند.
امارات حساب‌های بانکی ۹ ایرانی را مسدود کرد
باشگاه خبرنگاران/اداره اوراق بهادار و کالای امارات متحده عربی در خصوص مسدود کردن حساب ۹ شهروند ایرانی به اتهام آنچه «فعالیت‌های تروریستی» خوانده ، بیانیه‌ای صادر کرد.بنا به بیانیه منتشره ، تمامی موسسات مالی در این کشور باید کل دارایی‌ها، اوراق بهادار، حساب‌های بانکی و سهام ۹ شهروند ایرانی مشخص شده در این بیانیه را مسدود کنند.
آمریکا اختلافات تجاری‌اش با دیگر کشور‌ها را حل کند
باشگاه خبرنگاران/.صندوق بین‌المللی پول با هشدار در مورد پیامد‌های منفی جنگ اقتصادی، از مقامات آمریکا خواست به حل اختلافات تجاری با شرکای این کشور بپردازند.این مرکز، با اعلام این که جنگ تجاری می‌تواند رشد اقتصادی جهانی را با چالش روبرو کند، از آمریکا خواست با پرهیز از تدابیر یکجانبه اختلافاتش را با دیگر کشور‌ها حل کند.
اعراب خلیج فارس هیچ پاسخی مقابل موشک‌ها و سپاه پاسداران ایران ندارند
باشگاه خبرنگاران/اندیشکده‌، امریکایی«مرکز سیاست دوحزبی» اخیراً گزارشی تحت عنوان «سیاست آمریکا مقابل ایران» را منتشر نموده و در آن ضمن بررسی چالش‌هایی که تهران مقابل واشینگتن ایجاد کرده است، سه گزینه استراتژیک را برای مقابله با این چالش‌ها پیشنهاد می‌دهد. مرکز سیاست دوحزبی‌ می‌نویسد با توجه به قدرت منطقه‌ای ایران گزینه ایده‌آل برای واشینگتن سیاستی است که اولین گام آن به رسمیت شناختن حکومت بشار اسد است. دراین گزارش تصریح شده است اعراب خلیج فارس هیچ پاسخی مقابل موشک‌ها و سپاه پاسداران ایران ندارندو آمریکا مجبور است حکومت اسد را به رسمیت بشناسد.
صدور مجوز تعرض اعضای کنیست به مسجدالاقصی
مهر/ »نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر دستور داد تا به اعضای کنیست این رژیم اجازه تعرض به مسجد الاقصی داده شود. نتانیاهو در پیامی به رئیس کنیست عنوان کرد که اعضای کنیست اجازه دارند که به مسجد الاقصی وارد شوند.
انهدام ۸ تیم تروریستی در یک ماه گذشته
مهر/ فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: با اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور طی یک ماه گذشته ۸ تیم تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب منهدم شدند. سردار پاکپور گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۰ مورد اقدام اطلاعاتی، عملیاتی بر علیه تیم‌های تروریستی گروهک‌های ضد انقلاب توسط سپاه انجام شده که ۵ مورد آن مربوط به یک ماه اخیر است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *