خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۲

  • رئیس جمهور: ملت ایران هیچگاه در برابر فشار خارجی زانو نمی‌زند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دنیای غرب تشنه معنویت است
  • رئیس قوه قضائیه: قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم به دستگاه اجرایی کمک می‌کند
  • آیت الله خاتمی: مقاومت، نسخه پیروزی و عبور از مشکلات است
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: قم نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف است
  • وب ‌سایت «دبکا فایل»: گنبدآهنین اسرائیل توان مقابله با حمله‌های موشکی حزب‌الله را ندارد

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۲
*  دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری کوتاه به مسقط با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به‌عنوان محور گفت‌وگوها در این دیدار عنوان شده است. ظریف پس از بازگشت از این سفر کوتاه، همراه با رئیس‌جمهور، تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد.
*  اتحادیه اروپا به آمریکا هشدار داد
اتحادیه اروپا هشدار داده است تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آسیب زدن به واردات خودرو با وضع تعرفه در خصوص واردات، این خطر را در پی دارد که موجب اقدامات تلافی جویانه در جهان ضد کالاهای آمریکایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار شود.
در این هشدار کتبی به طور جامع در واکنش به تهدید ترامپ مبنی بر وضع تعرفه برای خودروهای وارداتی توضیح داده شده است. پایتخت‌های اروپایی معتقدند رئیس جمهور آمریکا که فردی قابل پیش بینی نیست بزودی در این زمینه اقدام خواهد کرد.
** همشهری ۹۷/۴/۱۲
*  اعتراضات باید شنیده شود
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بهترین راه برای شناخت مطالبات، شنیدن مستقیم دیدگاه‌های مردم است، گفت: اگر به انتظارات پاسخ داده شود، منجر به اقدامات غیرقابل کنترل نمی‌شود. یک وقت انتظارات مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد و فرض را بر این می‌گیریم که گوش شنوایی نیست و کسی حاضر نیست این سخنان و اعتراضات را بشنود و بها دهد. اگر چنین اتفاقی بیفتد حتما این اعتراضات منجر به شورش هم خواهد شد اما اگر این اعتراضات شنیده شود و گوش شنوایی از مسئولان کشور باشد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
*  تکذیب توقف عملیات نظامی در حدیده یمن
جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: اظهارات مقام‌های اماراتی مبنی بر توقف درگیری‌ها در بندر حدیده دروغ است و تنها با هدف فریب افکار عمومی مطرح شده است. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله اعلام کرده است که نیروهای وابسته به عربستان و یمن همچنان شهر حدیده را زیر آتش خود گرفته‌اند. اظهارات عبدالسلام در حالی مطرح می‌شود که امارات روز یکشنبه با پذیرش میانجیگری سازمان ملل اعلام کرد حملاتش را به حدیده متوقف کرده است. بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم یمن در این شهر زندگی می‌کنند و بیم افزایش تلفات در میان آنها وجود دارد.
** کیهان ۹۷/۴/۱۲
*  قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم به دستگاه اجرایی کمک می‌کند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ‌اشاره به برخی اعتراضات درکشور، گفت: بر اثر برخی کاستی‌ها، مطالبات و اعتراضاتی پدید می‌آید که بسیاری از آنها مطالبات برحق است و همه باید تلاش حداکثری خود را معطوف به رفع این کاستی‌ها و پاسخ به مطالبات در چارچوب محدودیت‌ها کنند.
رئیس‌قوه قضائیه با تاکید بر کمک دستگاه قضایی به دستگاه اجرایی برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور باید از باب حقوق عامه و حل مطالبات مردم به برخی موضوعات ورود کنند. گرچه ما در دستگاه قضایی وظیفه اجرایی نداریم اما می‌توانیم در برخی موارد ضمن الزام دستگاه‌ها به حل مشکلات مردم، همدلانه به آنها کمک کنیم که به موقع و با سرعت بیشتر کاستی‌ها را برطرف کنند.
*  انصارالله شاه‌ماهی صید کرد؛ فرمانده آمریکایی در تور انقلابیون یمن
انقلابیون یمن در نبرد ساحل غربی در الحدیده دستاورد تازه‌ای را کسب کردند. یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی «بلک واتر» که برای امارات در یمن می‌جنگند به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اسیر شد. رسانه‌های یمنی اعلام کردند، فرد دستگیر شده از فرماندهان میدانی و از اتباع آمریکاست و با توجه به اطلاعاتی که دارد، می‌تواند تغییراتی راهبردی را به سود یمنی‌ها رقم بزند.
صاحب صفحه افشاگر «بدون سایه» در توییتر که احتمال می‌رود از افسران دستگاه امنیتی امارات باشد این خبر را تأیید و اعلام کرده، حوثی‌ها یکی از فرماندهان بلک واتر را که با ما قرارداد امضا کرده بود؛ اسیر کرده است و به زودی فیلمی در این باره منتشر خواهد کرد.
** شرق ۹۷/۴/۱۲
*  خروج ایرانی‌ها از سوریه
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس‌‌نیوز با بیان اینکه دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی تنها با حضور ترامپ و پوتین انجام خواهد شد، گفت: این نشست روی آینده سوریه و پیشنهاد به مسکو برای کمک به خروج ایران از سوریه متمرکز است. بولتون همچنین گفت: «آمریکا دست از لفاظی‌های خود برای مخالفت با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برداشته است. من فکر نمی‌کنم که اسد مسئله استراتژیک است، از نظر من ایران مسئله استراتژیک است. این امکان وجود دارد که گفت‌وگوهای بیشتری برای کمک به خروج نیروهای ایران از سوریه و بازگرداندن آنها به خانه‌شان انجام شود که یک گام بزرگ خواهد بود».
** ایران ۹۷/۴/۱۲
*  رئیس جمهوری در قلب اقتصادی اروپا
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در فرودگاه زوریخ مورد استقبال رسمی همتای سوئیسی خود قرار گرفت. دیدار و مذاکره با رئیس جمهوری سوئیس، دیدار با ایرانیان مقیم و نیز امضای اسناد همکاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهوری کشورمان در سفر به سوئیس است. وی سوئیس را به منظور دیدار رسمی با رئیس جمهوری و صدراعظم اتریش به مقصد وین ترک خواهد کرد.
رئیس جمهوری پیش از آغاز سفر با بیان اینکه شرایط امروز اروپا، تاحدودی با گذشته متفاوت است، اظهارکرد: اروپا امروز با صدای بلندتری با یکجانبه‌گرایی، مخالفت و با لحن صریح‌تری اعلام آمادگی می‌کند تا در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران و کشورهای مهم تأثیرگذار همکاری کند.
*  درکنار ایران مقابل برجام ستیزی امریکا می‌ایستیم
دفتر صدر اعظم اتریش در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به وین، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده این کشور ضمن تعمیق روابط اقتصادی و تجاری با تهران، مصمم به ایستادگی در برابر برجام ستیزی امریکا و تحریم‌ها است. صدر اعظم اتریش برپایه این بیانیه گفته است: برجام پنجره‌ای را گشوده که از طریق آن می‌توان درباره طیف وسیعی از مسائل دیگر هم گفت‌وگو کرد. کورتس همچنین گفته است که مسائل منطقه خاورمیانه از اهمیت زیادی برای اتریش برخوردار است و در جریان سفر روحانی به وین، در این باره نیز گفت‌وگو خواهد شد. صدراعظم اتریش تأکید کرده است که می‌خواهیم درباره نقش ایران در منطقه و نیز درباره موضوع حقوق بشر در ایران هم با روحانی گفت‌وگو کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۲
*  امکان ابر دزدی وجود ندارد
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.
احد وظیفه در واکنش به اظهارات اخیر سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل مبنی براینکه تیم‌های مشترکی از اسرائیل با همکاری یکی از کشورهای همسایه ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند و همچنین ما با ابردزدی و برف دزدی در کشور مواجه هستیم، گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد. وی افزود: ایران دچار خشکسالی‌های ممتد است و این روند جهانی است و فقط شامل ایران نیست.
وظیفه افزود: کشورهای عراق و ترکمنستان، ازبکستان و آسیای میانه درگیر خشکسالی هستند و خشکسالی موضوعی نیست که فقط کشور ما با آن مواجه باشد.
*  اسرائیل شریک رژیم‌های عرب برای مقابله با ایران است
موشیه یعلون فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی در پژوهشی مدعی شد: تحولات اخیری که منطقه وجهان در یک دهه اخیر شاهد آن بوده، اولویت‌های کشورهای معتدل عربی را به گونه‌ای تغییر داده است که بر دیدگاه آنها در قبال اسرائیل تاثیر گذاشته است زیرا آنها اسرائیل را شریک مقابله با چالش‌های پی در پی منطقه‌ای می‌دانند؛ چالش‌هایی که در نفوذ روز افزون ایران، رشد گروههای اسلامی مسلح، تلاش‌های ترکیه به رهبری اردوغان و افزایش ناآرامی‌های داخلی به انگیزه‌های اقتصادی نمود پیدا می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۲
*  باید با مسکو صریح و شفاف مذاکره کرد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، بر ضرورت مذاکره صریح و شفاف با مسکو تاکید کرد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏ «در چارچوب منافع ملی، با روسیه می‌توان کار کرد. تجربه موفق اقدام مشترک در سوریه را نباید فراموش کرد. باید با مسکو صریح و شفاف مذاکره و برنامه مشترک در حوزه منافع طرفین تعریف کرد؛ همکاری متقابل که تعارضی با استقلال کشور ندارد».
*  شریعتمداری و نوبخت در نشست غیرعلنی مجلس
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از تصمیم هیات‌رئیسه برای حضور وزرای صنعت، کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسات غیرعلنی مجلس خبر داد. بهروز نعمتی گفت: بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه مجلس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی ارائه خواهند کرد.
** جوان ۹۷/۴/۱۲
*  هیچ تهدیدی را بدون پاسخ کوبنده نخواهیم گذاشت
سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه نیروهای مسلح در مقابل هرگونه تهدید گروه‌های تروریستی و تکفیری و شرارت‌های ائتلاف منحوس منطقه‌ای، بیش از گذشته هوشیار و آماده است، تأکید کرد: هیچ تهدیدی را در هر سطحی بدون پاسخ قاطع و کوبنده نخواهیم گذاشت.
*  خبری از معافیت‌های تحریمی نیست
دونالد ترامپ در گفت‌وگو با فکس‌نیوز هشدار داد که اگر شرکت‌های اروپایی محدودیت‌های تجاری ایالات متحده علیه ایران را نقض کنند، مجازات خواهند شد. رئیس‌جمهور امریکا تأکید کرد که شرکت‌های اروپایی را از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران معاف نخواهد کرد و شرکت‌های نقض‌کننده این محدودیت‌ها مشمول تحریم‌های ثانویه امریکا خواهند شد. ترامپ همچنین در مصاحبه با فاکس‌نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او، ایران آنگونه که ادعا می‌کند، دوباره فعالیت‌های خود در رابطه با غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفته، پاسخ داده است: «اگر چنین کنند، مشکل بسیار بزرگی پیدا خواهند کرد.»
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۲
*  تهیه طوماری از امضای خانواده‌های قربانیان ترور منافقین
دبیرکل بنیاد هابیلیان، با اشاره به تهیه طوماری از امضای خانواده‌های شهدای ترور توسط منافقین در کشور برای پیگیری رسیدگی به جنایت‌های این گروهک تروریستی گفت: این طومار را بعد از تهیه به نهادهای مختلف بین‌المللی ارائه خواهیم داد.
سیدجواد هاشمی‌نژاد افزود: ما تلاش داریم که با جمع‌آوری امضای همگی آنها طومار تهیه شده را به همه نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل ارائه کنیم.
** رسالت ۹۷/۴/۱۲
*  مقاومت ، نسخه پیروزی و عبور از مشکلات است
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت ، نسخه پیروزی و عبور از مشکلات است. آیت الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری ای که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: دشمن درپی پمپاژ ناامیدی در کشور بوده و امواج یأس را خط استراتژیکی برای پیروزی خود می‌دانند، اما ما می‌دانیم که آینده کشور روشن است و در طی ۴۰ سال گذشته مشکلات بزرگی پیش رو داشته‌ایم و همچنین در ۸ سال دفاع مقدس نیز با دنیای استکبار جنگیدیم و دوران‌هایی را با موفقیت گذراندیم که حتی گندم نیز در کشور وجود نداشت، لذا با اطمینان می‌گویم که این مشکلات نیز از سر ما رد می‌شود، اما باید بدانیم که کلید برون‌رفت از شرایط کنونی وحدت و همدلی حول محور ولایت است. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما از هر سخنی که به وحدت و اتحاد بینجامد استقبال می‌کنیم و همچنین معتقدم که نباید در کشور زمینه‌های اختلاف ایجاد شود و باید حریم مردم‌ را حفظ و با آنها منطقی سخن گفت.
*  گنبدآهنین اسرائیل توان مقابله با حمله‌های موشکی حزب‌الله را ندارد
وب‌سایت «دبکا فایل» در مطلبی به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به «گنبد آهنین» در برابر حمله‌های موشکی احتمالی اذعان کرد.وب‌سایت دبکا فایل وابسته به محافل امنیتی اسرائیل در گزارش خود نوشت:‌ باتری‌های ضدموشکی گنبد آهنین برای پوشش همزمان دو جبهه شمالی(جولان) و جنوبی (نوار غزه) کافی نیست و اگر مرکز اسرائیل هدف حمله موشکی قرار گیرد باید شمار آنها افزایش یابد.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۲
*  برای عبور از انشقاق، شجاعت لازم است
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد شهدای حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار با اعضای شورای مرکزی، هیأت اجرایی و خانواده شهدای این حزب با اشاره به دعواهای سیاسی جناح چپ و راست، گفت: ما همه یک ملتیم و در یک کشتی نشسته ایم و واقعا هم دشمنان قسم خورده و جسوری پیدا کرده ایم؛ در هیچ دوره‌ای کشورهای منطقه حاضر نبودند این مقدار هزینه دهند! دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هم وجود دارد. در چنین شرایطی فکر کردن به برخی مسائل حاشیه‌ای واقعا بچگانه است.
وی ادامه داد: این کشتی یک ناخدای باتدبیر دارد و امروز هم بیش از هر زمان دیگری وجود ایشان مغتنم است؛ ولی برای عبور از این انشقاق، شجاعت لازم است؛ باید به سمت ایجاد وحدت عملی برویم و در مقابل اختلاف افکن‌ها به طور جدی بایستیم.
** آرمان ۹۷/۴/۱۲
*  بازداشت عوامل متخلف در واردات خودرو
عضو کمیسیون صنایع مجلس از بازداشت عوامل متخلف در واردات بیش از ۶۴۰۰ خودرو خبر داد. نادر قاضی پور با اشاره به اخبار پیرامون واردات غیر قانونی ۶۴۰۰ خودرو اظهار کرد: سازمان بازرسی با تشکیل پرونده به پیگیری این امر پرداخت که به موجب آن ۳ نفر از متخلفان کلان در این بخش بازداشت و سه نفر دیگر نیز برای مراجعه به مقامات قضایی احضار شده‌اند، در این بین یک نفر از متخلفان که از کارکنان رسمی دولتی بوده است نیز متواری و تحت پیگرد قانونی است.
*  واکنش مداخله‌جویانه آمریکا
بخش فارسی وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به زبان فارسی به اعتراض‌های اخیر در خرمشهر علیه کمبود آب در شهرهای جنوبی کشورمان واکنش نشان داد و مدعی تیراندازی به معترضان شد. پس از آنکه تعدادی از مردم خرمشهر شنبه شب در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی سالم دست به تجمع و اعتراض زدند، برخی رسانه‌های خارجی در ادامه سیاست‌های شیطنت‌آمیز خود مدعی شدند که در جریان این تجمع یک تا چهار نفر به ضرب گلوله کشته شده‌اند. این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از انتشار این اخبار بی‌اساس، کشته شدن شهروندان کشورمان در خرمشهر را تکذیب کرد.
** آفرینش ۹۷/۴/۱۲
*  ایران در برابر تحریم های آمریکا دست بسته نخواهد بود
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه دولت برای شرایط تحریم برنامه ریزی دقیق دارد یکی از برنامه های دولت برای تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز را استفاده از ساز و کار تهاتر دانست و افزود: ایران در مقابل تحریم های آمریکا دست بسته نخواهد بود و از روش های مختلف برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.
*  نوبخت از رشد ۲۲ درصدی درآمدهای نفتی خبر داد
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش قیمت نفت، از افزایش ۲۲ درصدی درآمدهای نفتی نسبت به پیش بینی های بودجه ای در سه ماهه نخست امسال خبرداد. محمدباقر نوبخت که در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، پیش بینی درآمدهای حاصل از فروش نفت را برای امسال ۴۸ میلیارد دلار، با میانگین صادراتی ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز و به نرخ هربشکه ۵۵ دلار اعلام کرد.
** قدس ۹۷/۴/۱۲
*  اولین تصمیمات آمریکا علیه ایران ۱۳ مرداد اجرایی می‌شود
برایان هوک مشاور سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در آستانه وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکنون ۵۰ کشور از قصد خود برای کاهش فعالیت‌ها در ایران خبر داده‌اند.
به گفته این مقام آمریکایی هدف واشنگتن از اعمال فشار بر ایران تغییر رژیم این کشور نیست و ایالات متحده تنها تلاش می‌کند رفتار رهبری ایران را تغییر دهد.
مشاور امور سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا افزود: واشنگتن قصد ندارد برای تحریم‌های نفتی علیه تهران استثنا قایل شود.
وی اعلام کرد که اولین بسته تحریمی علیه ایران چهارم اگوست (۱۳ مرداد ماه) آینده وارد فاز اجرا می‌شود.
*  درهای جهنم به روی تل آویو گشوده خواهد شد
منابع عالی رتبه حزب الله با اشاره به پیام هشدار آمیزی که از طریق فرانسه به تل آویو داده شده، اعلام کردند: هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی ضد لبنان، جبهه جولان اشغالی را شعله ور خواهد کرد.
حزب الله لبنان پیامی به فرانسه داده که مفاد آن این است که هرگونه ماجراجویی اسرائیل ضد لبنان بهای سنگینی را برای این رژیم به دنبال دارد و جبهه‌های جولان اشغالی را به روی تل آویو باز می‌کند. ارتش سوریه و حزب الله قصد دارند تکلیف نبرد در جنوب سوریه را مشخص کنند و جنوب سوریه از لوث تروریست‌ها و گروه‌های مسلح مختلف را پاکسازی کنند تا آماده هرگونه حمله نظامی احتمالی اسرائیل شوند.
** خراسان ۹۷/۴/۱۲
*  سازوکار روشنی برای استفاده از جوانان در ساختارهای اجرایی وجود ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری نوشت: سازوکارهای روشنی برای استفاده از جوانان در ساختارهای مختلف اجرایی و مدیریتی کشور وجود ندارد. علی لاریجانی افزود: تمرکز بر ایجاد سازوکارهای روشن برای مشارکت جوانان در ساختارهای اجرایی و تقنینی کشور باید همراه با تأمل همزمان درباره مهم ترین نیازها و مسائل جوانان از جمله دو مسئله محوری آموزش و اشتغال آن‌ها باشد.
** اعتماد ۹۷/۴/۱۲
*  بسته دولت برای «تحریم‌ » و « ارز»
یک مقام ارشد دولتی که نخواست نامش فاش شود اظهارداشت: به سازمان برنامه و بودجه کشور ماموریت داده شد تا برای بهبود شرایط اقتصادی برنامه‌ها و سیاست‌هایی در بخش‌های مختلف تهیه و تدوین کند و اولین بسته بودجه‌ای با محوریت سه سناریوی تحریمی و رونق و ثبات اقتصادی تدوین شده است، بسته دوم نیزمربوط به هدایت نقدینگی با تمرکز بر مدیریت ارز، جهت‌دهی به تسهیلات، تشدید نظارت بانکی، رتبه‌بندی و ارزیابی بانک‌ها است. از طرفی بسته‌ای دیگر در رابطه با موضوع واگذاری دارایی‌های مازاد دولت مطرح شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دنیای غرب تشنه معنویت است
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از مسؤولان و نخبگان مرکز شیعه شناسی در اروپا گفت: عمل خوب مسلمانان اساس تبلیغ اسلام در اروپا و دیگر کشورها است.استاد برجسته حوزه علمیه قم به معنوی گرایی در بین مردم غرب اشاره کرد و گفت: امروز دنیای اروپا و آمریکا از مادی گری خسته شده‌اند و دنبال یک مرکز معنوی هستند و این مرکز نمی‌تواند غیر از اسلام  باشد بنابراین فعالان دینی در اروپا و دیگر کشورها در این شرایط حساس که دنیا تشنه معنویت است می توانند پیام آور اسلام در اروپا باشند.
ملت ایران هیچگاه در برابر فشار خارجی زانو نمی زند
باشگاه خبرنگاران /حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس گفت: منطق ملت ایران را در مذاکره با قدرت های جهانی اثبات کردیم رئیس جمهور تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور به عنوان سفرای ملت ایران می توانند در بیان واقعیتها و سرمایه گذاری و تداوم روابط علمی و تجاری با ایرانیان داخل کشور، کمک کنند.وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ وقت در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و درنخواهد آمد.
قم نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم به حمایت قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: شهر قم شهری مهاجرپذیر بوده بر این اساس نیازمند تدوین برنامه جامع در حوزه امربه‌معروف نهی از منکر است. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین  افزود: پایداری دین بر احیای امربه‌معروف و نهی از منکر وابسته است به همین علت پرداختن به این مسؤولیت دینی در شرایط کنونی جامعه اسلامی اهمیت بسیاری دارد.وی ادامه داد: مسؤولان و رؤسای ادارات باید نسبت به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اهتمام داشته باشند.
ظریف به ادعای رسانه‌های غربی درباره بازداشت دیپلمات ایرانی واکنش نشان داد
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری به خبر منتشر شده توسط رسانه‌های غربی مبنی بر دستگیری دو ایرانی توسط پلیس بلژیک به جرم تلاش برای انجام بمب گذاری در محل کنفرانس گروه تروریستی مجاهدین خلق در فرانسه واکنش نشان داد.
ظریف با اشاره به شروع سفر رئیس جمهور ایران به سوئیس و اتریش نوشت: «چقدر جالب: همین که ما سفر در سطح رئیس جمهور را به اروپا آغاز کردیم، (گزارشی منتشر شد که) ظاهرا عملیاتی ایرانی اتفاق افتاده و توطئه گران آن دستگیر شده‌اند. ایران صراحتا هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.
سیاست اتحادیه اروپا در قبال برجام تغییر نکرده است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعهد بروکسل به اجرای کامل و مؤثر برجام تأکید کرد. کوچیانچیک تصریح کرد: در سیاست اتحادیه اروپا در قبال این توافق هیچ تغییری ایجاد نشده است. وی در این باره گفت: ما به اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای ایران متعهد هستیم؛ زیرا (برجام) در راستای منافع امنیتی اروپا و جامعه بین الملل است. وی افزود اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی آن به منظور حفظ این توافق و ادامه روند استفاده از مزایای آن اقدامات زیادی صورت داده اند.
تابلوهای «مرگ بر آمریکا» در خیابانهای بغداد
رسا/مسؤولان ذیربط در عراق برای محکوم کردن دخالت آمریکا در کشورشان و محکومیت اقدامات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه مسأله فلسطین، تابلوهای «مرگ بر آمریکا» در خیابان‌های بغداد نصب کردند.این تابلوها در منطقه الغدیر و خیابان فلسطین در شرق شهر بغداد نصب شده است.روی این تابلوها عبارت های «مرگ بر آمریکا» و «ترامپ جنایتکار» نوشته شده است.ائتلاف آمریکایی – سعودی اخیرا گروهی از نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را بمباران کرد که به شهادت شماری از این نیروها و زخمی شدن شمار دیگری منجر شد.
سفر روحانی به اروپا برای حفظ برجام موثر است
ایرنا/سفیر سوئد در سازمان ملل متحد می گوید سفر رئیس جمهوری ایران به سوئیس و اتریش به عنوان کشورهای اروپایی در ارتقای درک متقابل و همچنین حفظ برجام موثر و مثبت است.اسکوگ افزود: کشورهای اروپایی خواهان حفظ و تداوم برنامه جامع اقدام مشترک هستند و تلاش می کنیم این توافق بین‌المللی باقی بماند.
کاربرد زور برای مداخلات سیاسی به بهانه بشردوستانه مجاز نیست
ایرنا/ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اقدامات غیر قانونی یکجانبه در کاربرد زور علیه کشورها را مغایر منشور ملل متحد دانست و گفت: به کارگیری زور از سوی قدرتها به بهانه بشر دوستانه که زمینه را برای مداخلات سیاسی باز می کند، مجاز نیست. خوشرو افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که جامعه جهانی باید نسبت به ارتکاب جنایات خطیر بین المللی هوشیار باشد و اجازه ندهد که وحشت کشتار جمعی در آینده تکرار شود.
 ایران در ۱۴ کشور فعالیت انساندوستانه انجام می دهد
ایرنا/ حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر از انجام فعالیت های انساندوستانه ایران در ۱۴ کشور دنیا بر اساس اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که نمایانگر انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، یگانگی و جهانشمولی است، خبر داد.
تفویض اختیارات به استانها با سرعت در حال انجام است
ایرنا/ معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه برنامه دولت تفویض حداکثر اختیارات به استانها است گفت: با هماهنگی سیاست های ستادی و آنچه تشخیص داده می شود، تفویض اختیارات دولت به استانها با سرعت در حال انجام است.نهاوندیان افزود: در سالهای اخیر هماهنگی خوبی در برخی استانها برای تفویض اختیارات انجام گرفته و در این زمینه بانک مرکزی با مدیران بانکها در استانها نشست هایی برای رفع مشکلات صنعتی و معدنی برگزار می کند.
استقرار رادارهای رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه
مهر/ سلسله اقدامات صهیونیستها در مرزهای غزه که حاکی از ترس شدید آنها از مقاومت است، همچنان ادامه دارد.بر اساس این گزارش، مقامات نظامی صهیونیست سامانه رادارهای این رژیم را در جنوب غزه مستقر کرده اند. منابع رسانه ای اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس وقوع درگیری با مقاومت فلسطین در نوارغزه، در مرزهای جنوبی این منطقه به حالت آماده باش نیز درآمده است.
 دولت ترامپ درصدد تروریستی معرفی کردن سپاه
تسنیم/ دولت ترامپ به دنبال آن است که بازوی قدرتمند نظامی ایران را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند اقدامی که بخشی از تلاش آمریکا برای تشدید فشار بر ایران توصیف شده است.یک مقام ارشد آمریکا گفت که کاخ سفید درصدد آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند. این اقدام به صورت رسمی تحت بررسی وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *